Hockenheimring
Najważniejsze informacje:
http://www.f1ultra.pl/encyklopediaf1/tor-Hockenheim,133.html
http://www.ilovef1.pl/1906/gp-niemiec-2012-centrum-informacji-wyscigowej
Pogoda: http://www.myweather2.com/Motor-Racing/Germany/Hockenheimring-Circuit.aspx
Opony:
Pirelli wybrało na ten weekend następujące mieszanki: miękką i pośrednią.
Klasyfikacja kierowców 2012:
http://www.f1ultra.pl/encyklopediaf1/driverstandings.php?season=2012
Klasyfikacja konstruktorów 2012:
http://www.f1ultra.pl/encyklopediaf1/constructorstandings.php?season=2012
Harmonogram: http://www.f1ultra.pl/encyklopediaf1/ramowka.php
Kwalifikacje: 21.07 14.00
Wyścig: 22.07 14.00
Kalendarz wyścigów 2012:
1. Grand Prix Australii
Data: 18 marca | Tor: Albert Park (5,303 km x 58 okr.)
Pole position: L. Hamilton | Zwycięzca: J. Button
2. Grand Prix Malezji
Data: 25 marca | Tor: Sepang (5,543 km x 56 okr.)
Pole position: L. Hamilton | Zwycięzca: F. Alonso
3. Grand Prix Chin
Data: 15 kwietnia | Tor: Shanghai (5,451 km x 56 okr.)
Pole position: N. Rosberg | Zwycięzca: N. Rosberg
4. Grand Prix Bahrajnu
Data: 22 kwietnia | Tor: Sakhir (6,299 km x 49 okr.)
Pole position: S. Vettel | Zwycięzca: S. Vettel
5. Grand Prix Hiszpanii
Data: 13 maja | Tor: Catalunya (4,655 km x 66 okr.)
Pole position: P. Maldonado | Zwycięzca: P. Maldonado
6. Grand Prix Monaco
Data: 27 maja | Tor: Monte Carlo (3,340 km x 78 okr.)
Pole position: M. Webber | Zwycięzca: M.Webber
7. Grand Prix Kanady
Data: 10 czerwca | Tor: Gilles Villeneuve (4,361 km x 70 okr.)
Pole position: S. Vettel | Zwycięzca: L. Hamilton
8. Grand Prix Europy
Data: 24 czerwca | Tor: Valencia (5,419 km x 57 okr.)
Pole position: S. Vettel | Zwycięzca: F. Alonso
9. Grand Prix W.Brytanii
Data: 08 lipca | Tor: Silverstone (5,891 km x 52 okr.)
Pole position: F. Alonso | Zwycięzca: M. Webber
10. Grand Prix Niemiec
Data: 22 lipca | Tor: Hockenheimring (4,574 km x 67 okr.)
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
11. Grand Prix Węgier
Data: 29 lipca | Tor: Hungaroring (4,381 km x 70 okr.)
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
12. Grand Prix Belgii
Data: 02 września | Tor: Spa-Francorchamps (7,004 km x 44 okr.)
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
13. Grand Prix Włoch
Data: 09 września | Tor: Monza (5,793 km x 53 okr.)
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
14. Grand Prix Singapuru
Data: 23 września | Tor: Marina Bay (5,073 km x 61 okr.)
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
15. Grand Prix Japonii
Data: 07 października | Tor: Suzuka (5,807 km x 53 okr.)
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
16. Grand Prix Korei Płd.
Data: 14 października | Tor: Yeongam (5,615 km x 55 okr.)
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
17. Grand Prix Indii
Data: 28 października | Tor: Buddh (5,064 km x 60 okr.)
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
18. Grand Prix Abu Zabi
Data: 04 listopada | Tor: Yas Marina (5,554 km x 55 okr.)
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
19. Grand Prix USA
Data: 18 listopada | Tor: Circuit of the Americas (5,500 km x 56 okr.)
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
20. Grand Prix Brazylii
Data: 25 listopada | Tor: Interlagos (4,309 km x 71 okr.)
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
Zespoły na rok 2012:
Red Bull Racing
1. Sebastian Vettel (GER)
2. Mark Webber (AUS)
/Sebastien Buemi (SUI)
Vodafone McLaren Mercedes
3. Lewis Hamilton (GBR)
4. Jenson Button (GBR)
/Gary Paffett (GBR)
Scuderia Ferrari Marlboro
5. Fernando Alonso (ESP)
6. Felipe Massa (BRA)
Mercedes AMG Petronas F1 Team
7. Michael Schumacher (GER)
8. Nico Rosberg (GER)
Lotus F1 Team
9. Kimi Raikkonen (FIN)
10. Romain Grosjean (FRA)
/Jerome d''''Ambrosio (BEL)
AT&T Williams
11. Bruno Senna (BRA)
12. Pastor Maldonado (WEN)
/Valtteri Bottas (FIN)
Sahara Force India F1 Team
14. Nico Hülkenberg (GER)
15. Paul di Resta (GBR)
/Jules Bianchi (FRA)
Sauber F1 Team
16. Kamui Kobayashi (JPN)
17. Sergio Perez (MEX)
/Esteban Gutierrez (MEX)
Scuderia Toro Rosso
18. Daniel Ricciardo (AUS)
19. Jean-Eric Vergne (ma kontrakt)
Caterham F1 Team
20. Heikki Kovalainen (FIN)
21. Witaly Petrov (RUS)
HRT F1 Team
22. Pedro de la Rosa (ESP)
23. Narain Karthikeyan (IND)
Marussia F1 Team
24. Timo Glock (GER)
25. Charles Pic (FRA)
Polecane strony:
http://sokolimokiem.tv/ [info PL]
http://www.f1wm.pl [info PL]
http://www.f1ultra.pl [info PL]
http://www.f1.v10.pl [info PL]
http://www.formula1.pl [info PL]
http://www.f1talks.pl/ [info PL]
http://f1zone.pl/ [info PL]
http://www.autosport.com [info ANG]
http://www.f1racing.net [info ANG]
http://en.espnf1.com/ [info ANG]
http://www.planet-f1.com [info ANG]
http://www.formula1.com [oficjalna strona F1 - ANG]
http://motorsport.nextgen-auto.com/?lang=en [info ANG]
http://www.racing-underground.com/ [F1 Wyścigi, Historia, Download]
http://www.f1zone.net/ [F1 Wyścigi, Historia, Download]
http://www.youtube.com/watch?v=5cMhCWTciWw&feature=player_embedded [ciekawostki]
Zmiany w sezonie 2012:
- obniżenie dopuszczalnej wysokości nosa bolidu
- określenie przez FIA dokładnej pozycji wydechu
- testy bolidów trakcie sezonu (3 dni na torze Mugello we Włoszech)
- przedsezonowe crash testy
- doprecyzowanie przepisów dotyczących obrony pozycji
- zmiana maksymalnej długości trwania wyścigu (2 godz. wyścigu bez przerw || 4 godz. wyścigu z przerwami)
- zmiany związane z samochodem bezpieczeństwa (kierowcy zdublowani będą mogli wyprzedzić safety car)
- zakaz ścinania zakrętów na treningach i kwalifikacjach
Transmisje odbywają się na Polsat/Polsat Sport Extra/Ipla oraz innych zagranicznych kanałach
Tu można znaleźć streaming treningów, kwalifikacji oraz GP:
http://soccer-live.pl/transmisje.php?id=motorsport
Poprzednia część: https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=12186176&N=1
Oby, oby. Po ostatnim jest duży niedosyt. Oby Schumi wygrał :). No i jeszcze jedno oby. Związane z Vettelem! :P
Wiadomości na Polsat Sport News o pole position Alonso:
"Hiszpan zapewnił sobie pierwsze pole startowe dopiero w trzeciej części czasówki"
Hamilton widac bardzo twardy psychicznie jest. "we should retire".
gdzie sie podzial prawdziwy Hamilton? jezdzi malo agresywnie, poddaje sie bo opone stracil...
Brawo Lewis, po zwyciestwo!
50 okrążeń na to czekałem "Button znany jest z tego, że dba o opony". Borowczyk miszcz!
hmmm mam przeczucie ze Schummi dobrze zrobil...
w dobrym momencie opony zmienil, aczkolwiek ryzyko... ale kobayashi by go niedlugo polknal a pozniej perez.
wiec i tak by te miejsca stracil
no ale zobaczymy.
Emocje były tak olbrzymie, że ostatnie 20 okr. przespałem... Budzę się patrze, a Lewis jednak nie wygrał:)
Schumacher znowu spadł przez opony, za dużo je chyba piłuje, bo dla odmiany Perez z Kobayashim potrafili oszczędzać jadąc równym tempem.
Massa i Rosberg po raz kolejny tragicznie.
Vettel się oczywiście popłakała, że ją Lewis wyprzedził, bo przecież i tak nie miał szans. Co ona kur... myśli, co niby Lewis robił na torze? Odpowiedź jest prosta: ścigał się.
Acha, i Vettel straciła podium za ostatnie akcje z Buttonem, wg mnie słusznie.
Acha, i Vettel straciła podium za ostatnie akcje z Buttonem, wg mnie słusznie.
Bardzo słusznie. I bardzo słusznie, że nie zamienili go po prostu miejscami z Buttonem, tylko dali karę czasową, przez co stracił więcej. Następnym razem pomyśli.
I jeszcze to tłumaczenie: "nie zauważyłem Buttona, mogłem spowodować kolizję" itp. To czemu brał się za ten manewr, skoro był niebezpieczny? Albo nie był przynajmniej konsekwentny i nie wpuścił Buttona z powrotem? Czasami tak mi się wydaje, że za bardzo na niego tutaj ciśniecie, bo mimo wszystko jakby nie umiał jeździć to by tytułu nie miał, ale sam coraz bardziej tracę do niego szacunek...
No i kto odda Kimiemu szampana?!
Vettel ostatecznie piąty, a Kobayashi czwarty. Czy Japończyk był kiedykolwiek na wyższej pozycji w historii startów w F1? Słabo się znam na "kuchni" tej dyscypliny, ale pamiętam, że swego czasu wielu komentatorów poddawało pod wątpliwość sens istnienia Saubera. Parafrazując Borowczyka to miała być czerwona latarnia zawodów, a tutaj... niespodzianki :-).
Lewis się mi dzisiaj bardzo podobał :D
Jak na moje oko, Vettel to i tak niech się cieszy że dostał tylko 20 sekund. Wyprzedzanie Jensona to tylko była wisienka na torcie. Przez cały race co go pokazywali to poszerzał hurtowo, i robił to całkiem świadomie.
+
Alonso
Button i McLaren (padł kolejny rekord szybkości obsługi w boksach)
Raikkonen
Kobayashi
Perez
Sauber F1 Team
Zasłużona kara dla Vettela. Ci którzy w internecie piszą, że powinien być tylko zamieniony z Buttonem, zapominają chyba, co to jest oraz do czego służy kara i nie ma przy jej ustalaniu żadnego znaczenia, to czy swoją jazdą Vettel zasłużył na podium.
Wspomniana wypowiedź o Hamiltonie jest śmieszna. Uśmiałem się też, czytając komentarze w wiadomości o tym na F1WM :)
Mam nadzieję, że kiedyś ten podwójny mistrz dorośnie.
No i sprawa regularnego zyskiwania czasu poza torem, jak wspomniał Kowal. Już samo to mnie irytowało, tak samo jak ścinanie szykany na Monzy w 2010 przez Hulkenberga. Obaj za to nie byli ukarani, a moim zdaniem nie jest to uczciwe.
Szkoda, że na początku spadli Grosjean i Hamilton, bo mogłoby być ciekawiej w czołówce, chociaż ten drugi trochę rozrywki zapewnił :)
Vettel śmieszny człowiek. Nie miał szans nadążyć za Lewisem, ale szedł w zaparte, że zrobił to niemalże nieprzepisowo:)
Alonso idzie na miszcza! Super będzie go zobaczyć na jego prawowitym miejscu:D
Czemu vettel machał swoimi gałązkami gdy Hamilton się oddublował? Śmieszny jest.
Kiedyś Kubica zastosował ten sam manewr na Hamiltonie, gdy ten walczył o mistrza z Massą. Też wtedy jakieś spięcia były, że nie powinien...
Widzę że jestem w mniejszości tych którym "oddublowanie" Hamiltona się nie podobało ;)
Moim zdaniem złamał regulamin ignorując niebieskie flagi - po tym jak wyprzedził Vettela, jechał jakiś czas tuż przed nim, czyli przed kierowcą który ma okrążenie przewagi. To oznacza, że obowiązywała go zasada niebieskiej flagi, to chyba logiczne. A on te niebieskie flagi ignorował przez mniej więcej półtora okrążenia. Dla mnie jest to ewidentny przykład na to, że Hamilton nadal siedzi głęboko w dupsku FIA.
No to muszę Cię grish zasmucić - niebieska flaga dotyczy kierowców, którzy są aktualnie dublowani i którzy nie prezentują wystarczająco szybkiego tempa. Hamilton w tym momencie był najszybszy na torze i miał jak najbardziej prawo się "oddublować".
W regulaminie FIA jak byk pisze - During a race, a light blue flag waved on the track warns the driver that they are about to be lapped by a faster car and must let it pass.
Czegoś takiego akurat nie było na torze i Vettel dobrze o tym wiedział.
– To było głupie – stwierdził bez ogródek Vettel. – Nie rozumiem, dlaczego próbował się z nami ścigać. Miał już okrążenie straty, nie mógł wygrać tego wyścigu. Powinien był zachować zdrowy rozsądek i nam nie przeszkadzać.
Kierowca wyścigowy pełną gębą.
Moim zdaniem złamał regulamin ignorując niebieskie flagi - po tym jak wyprzedził Vettela, jechał jakiś czas tuż przed nim, czyli przed kierowcą który ma okrążenie przewagi. To oznacza, że obowiązywała go zasada niebieskiej flagi, to chyba logiczne. A on te niebieskie flagi ignorował przez mniej więcej półtora okrążenia. Dla mnie jest to ewidentny przykład na to, że Hamilton nadal siedzi głęboko w dupsku FIA.
chyba co ci si epomylilo... hamilton to jeden z, lub najczesciej karany kierowca F1 ostatnich lat. Siedzi w dupsku?
Panie, zastanow sie co pleciesz.
No i jeszcze niebieska flaga.. po pierwsze nie machali mu niebieska flaga, wiec nie mial niebieskiej flagi. Wyraznie przy dublowaniu innych kierowcow machali innym niebieska, ale jemu akurat nie.
Nie jechal przed Vettelem, a szybko sie od niego oddalil i dopiero za Alosno utknal, a Placzek nie mogl nadrobic tempa przez pare okrazen...
no i po trzecie Hamilton byl duzo szybszy, nawet od Alosno, tylko ze ten sie bronil. Szybszy kierowca ma prawo sie oddublowac i to tez uczynil
HAM: Przynajmniej miałem trochę zabawy na torze. Moje tempo było wystarczająco dobre, by nadążać za liderami w środkowym przejeździe.
:)
vet:Nie chciałem spowodować kolizji, więc zostawiłem mu dużo miejsca i zjechałem poza tor na pomalowane farbą reklamy, wyprzedzając go. Moim zamiarem nie było spowodowanie kraksy i zostawiłem mu wystarczająco dużo wolnego pola.
co on pitoli? przeciez gdy jest taka sytuacja, ze nie chce kraksy spowodowac to oczywiscie dobrez zrobil, ale zaraz potem powinien zwolnic i przepuscic Buttona. Tak by postapil zawodnik fairplay i wtedy by nie mial doliczone 20sec.
Poniewaz nie zrobil tego to zostal ukarany. Wiec jest sobie winien podwojnie
Moim zdaniem złamał regulamin ignorując niebieskie flagi - po tym jak wyprzedził Vettela, jechał jakiś czas tuż przed nim, czyli przed kierowcą który ma okrążenie przewagi. To oznacza, że obowiązywała go zasada niebieskiej flagi, to chyba logiczne. A on te niebieskie flagi ignorował przez mniej więcej półtora okrążenia. Dla mnie jest to ewidentny przykład na to, że Hamilton nadal siedzi głęboko w dupsku FIA.
To chyba jakiś żart. Po pierwsze, niebieskie flagi dotyczą kierowców, którzy mają zostać zdublowani. A Hamilton wyprzedził vettela i uciekał mu dość szybko, było to widać gołym okiem. Po drugie, Hamilton, tak samo jak każdy inny kierowca był na torze po to, żeby się ścigać, co też dokładnie uczynił. Chyba niektórzy zaczynają widzę gubić ideę sportów motorowych, przez idiotyzmy, do których przyzwyczaja powoli FIA.
eJay --> no cóż, nie doczytałem. Trudno, wyszedłem na ignoranta.
chyba co ci si epomylilo... hamilton to jeden z, lub najczesciej karany kierowca F1 ostatnich lat. Siedzi w dupsku?
Panie, zastanow sie co pleciesz.
Może i tak, ale to nie zmienia faktu że popełnił dużo więcej "wykroczeń" niż dostał kar. A te czasami są śmieszne, pamiętasz może drive through (która go gówno ukarała w tej sytuacji) za wyprzedzenie safety cara?
[edit]
Zresztą, nie ja wymyśliłem "FIAmiltona", z niczego się to określenie nie wzięło, a jest dość wymowne, czyż nie?
[/edit]
No i jeszcze niebieska flaga.. po pierwsze nie machali mu niebieska flaga, wiec nie mial niebieskiej flagi.
Parę razy mu machnęli.
Chyba niektórzy zaczynają widzę gubić ideę sportów motorowych, przez idiotyzmy, do których przyzwyczaja powoli FIA.
Tu się zgadzam w całej rozciągłości, mimo że nie widzę siebie w tym gronie. eJay wklejając fragment regulaminu udowodnił mi że nie mam racji, ale też jednocześnie pokazał idiotyzm FIA o którym mówisz, bo niebieskie flagi kilka razy poszły w ruch, choć zgodnie z regulaminem w takiej sytuacji faktycznie nie powinny. No i mamy kwadraturę koła - z jednej strony flagi być nie powinno, z drugiej strony skoro już była to Lewis ją zignorował. No i bądź tu człowieku mądry i dojdź kto tu jest winny.
Parę razy mu machnęli.
Nie jemu, tylko Picowi jadącemu chwilę wcześniej przed nim :]
Wykluczenia z następnego wyścigu to chyba regulamin nawet nie przewiduje, ale pewnie dostałby stop & go w przypadku gdyby jeszcze jechał, lub w przeciwnym wypadku 10 miejsc na starcie + pewnie jakaś kara finansowa.
A wymawiać Romka powinno się tak: http://pl.forvo.com/search/grosjean :)
A może ciekawi kogoś co tam słychać u Juana Pablo Montoya? :))
http://www.youtube.com/watch?v=tB3IcGqe50k
[42] LOL :D
Juanowi zawsze kibicowałem podczas dominacji Schumachera i jego walki na torze :)
Jet dryer? A co to za wynalazek? Czy tak jak nazwa wskazuje służy do osuszania toru i pracuje na paliwo do silników odrzutowych?
jet dryer to "suszarka do toru" - używa się ich od 1976 roku i są to najzwyczajniej w świecie silniki samolotowe montowane na pickupie, które nadmuchują na tor powietrze o temperaturze 1100 stopni
w NASCAR nie jeździ się po mokrym torze wiec trzeba czymś szybko osuszyć tor, miotły znane z F1 się słabo sprawdzają ;)
Przypominam Porsche Supercup dziś 12.25 TV4