Zgaduję, że ok 30.000 pln, oraz, że prace trwały tak ze 2 miesiące. Jak myślicie?
Żartujesz ? http://www.renoma-wroclaw.pl/ za to logo wzięli ponad 40k ..
trzeba być strasznie naiwnym, żeby sądzić że do odświeżenia całego wizerunku PZU zatrudnili jednego grafika
Ale to logo pozbawiło Billa Gatesa pewnie kilku nowych Jetów.
40k za takie gowno . LOOL !
Przepraszam, że to powiem: ale wy wszyscy jesteście głuptasy
Poprzednie było lepsze, logo Microsoftu też.
Mam wrażenie, że słucham np rolników rozprawiających o obrazie Picassa. "Paaanie, to mój syn lepiej rysuje" :)
Nie zdajecie sobie sprawy jak wygląda projektowanie kompletnego logotypu. I nie, nie robi tego jeden grafik.
BTW Panowie, skoro to takie proste że w dwie minuty robicie i można dostać za to 40k to czemu tego nie robicie?
To się wszystko wydaje takie proste i oczywiste ale prawda jest taka, że trzeba na to wszystko najpierw wpaść .
Zazdrośnikom powiem jedno, do roboty, rozkręcać agencje graficzną i czaskac takie "proste" projekciki :)
nie ważne ile zajęło i ile zapłacili, ale nowe logo jest absolutnie obrzydliwe, stare było lepsze i kojarzyło się przez te lata, reklamy też kretyńskie mają teraz
zgadzam się z pecetem. to logo to nieporozumienie jakieś. tamto miało jednak to ''coś''.
ponad pol roku temu widzialem juz je i zastanawialem sie czy popelnia ten blad i je wprowadza.... no i zrobili to.
coz, bedzie sie trza przyzwyczaic.
Jak to mówi mój kolega 'zrobić coś prostego jest bardzo trudno" (chodzi o grafikę)
Wymyślić jedno, zrobić drugie. Swoją drogą logo PZU nie powala, aczkolwiek takie pieniądze jeżeli pójdą na logo takie jak PZPNu, to co innego :D PZPNu można nie lubić, ale logo jest mocne.
Mnie w tym bawi to, że ludzie płacą tej firmie niemałe pieniądze na ubezpieczenie (nieważne czego), a gdy przychodzi do wypłaty odszkodowania, to powyższa firma stwierdza, że pieniądze poszkodowanemu się nie należą, ale wydać konkretną kwotę na gówniane logo się należy.
uwazam, ze nowe logo pzu jest naprawde fantastyczne, a cena 40K dla agencji jest po prostu smieszna. Za glupia reklame 10x po 30sek. placi sie miliony, a grupa grafikow dostaje 40k... ROTFL
tak jestem grafikiem i zdarze mi sie popelnic loga...
Akurat logo to trudna sztuka i kosztuja ile firmy sa gotowe za takowe dac, PZU nowe gowniane, ale juz np. slawne Orlenu jest w pyte, chociaz tez kazdy po nim pizgal, bo zdaje sie kosztowalo 300 tysiecy.
Jakis czas temu na Reddicie doznalem mindfucka >
Nawet nigdy o tym nie myslalem a pewnie tworca sie tak inspirowal, albo w ogole wstal rano, zobaczyl taki widok i zrobil logo.
Jest swietne, sto razy lepsze niz stare, to raz. Dwa, ze zmiana byla konieczna, bo w artykule trafiono w sedno - mimo, ze jestem czlowiekiem stosunkowo mlodym, to poprzednie logo kojarzylo mi sie z czasami gum turbo i oranzad w proszku.
za swoje logo dałem 200zł, prace trwały dwa dni..
Takie coś to firma by mi wykonała w 10min za 20zł..
gehenna: tobie tak. Projektowanie logotypu dla dużych korporacji to zupełnie inna broszka.
Polecam poczytać http://en.wikipedia.org/wiki/Corporate_identity
Przy logotypie ważny jest niestety częściej cały ten bullshit - uzasadniający niemal każdy element, łuk, kąt, kolor itd. w logo od strony nazwijmy to biznesowej.
Agencje specjalizują się w pseudonaukowych opracowaniach, które następnie są prezentowane na zebraniach zarządu zamawiającej firmy.
I co ma taki jeden z drugim dyrektor powiedzieć kiedy usłyszy masę bełkotu o "przecięciach, które symbolizują punkt wspólny jakim jest klient blebleble i wartościach prezentowanych przez łańcuch DNA" - przecież nie przyzna się na forum publicznym, że czegoś nie zrozumiał...
Ja tak naprawdę poza nielicznymi przypadkami - odkładam to na wspólną półkę z tzw "instalacjami" w galeriach jak np. rozsypany worek ziemniaków, prezentujący egzystencjalne rozterki autora w kontekście zasranego przez gołębie parapetu...
I żeby nie było - miałem okazję przyglądać się procesowi przygotowywania logotypów dla dużych firm.
To niesamowite ile kasy taka firma jest w stanie zapłacić za to co czasem na serio miało tylko bardziej nośny opis w porównaniu do subiektywnie ładniejszej formy konkurencyjnego projektu.
Dodam że najciekawsze było dla mnie zapoznanie się z dokumentacją, która opisuje jak logotyp został stworzony (kolory w #xxyyzz, gradient i jak są wykonane przejścia, kąt i proporcje) - tak by zapewnić powtarzalne i skalowalne odwzorowanie logo.
Rozumiem potrzebę zmiany logo PZU
i przyznaję że teraz znacznie lepiej prezentuje idee przewodnią firmy: jest to widok na klienta z wnętrza anusa, czyli z miejsca gdzie PZU go tak naprawdę ma.
Loczek - przeczytałem post YogiYogi i dotarło do mnie.
Jak tylko moja firma zamieni się w korporację pierwsze co robię przeznaczam te 200-300k na zmianę loga coby linie i kąty przecięcia lepiej pasowały.
UŚWIADOMIŁEM SOBIE, ŻE TO BARDZO WAŻNE!!!
Ja wam powiem coś więcej. Raz, że logo mi się podoba i wcale nie uważam by ten gradient był tandetny (choć zastanawiam się jak takie logo może być odbierane za np. 10 lat).
Dwa może nie czujecie tego w jpg, ale w trakcie tego redesignu mieszkałem przy ulicy Grzybowskiej w Warszawie i leżąc na łózku widziałem przez okno wieżowiec PZU. Uwierzcie mi - po zmianie logo sam tylko wieżowiec zyskał +10 do nowoczesności.
gehenna - dokladnie tak. Jak juz bedziesz mial tyle klientow ze nie bedziesz znal kazdego z imienia i nazwiska to zmiana loga tak aby dogodzic jak najwiekszej ilosci osob moze sie okazac nielada wyzwaniem.
QrKo -> ale po co zmieniać ? Stare w sumie było bardzo ok. Taka Coca Cola, od powstania firmy nic się nie zmieniło. Tak jak stare herby arystokratów itp. są non stop takie same...
Takie sumy jednak zamiast na logo mogą być bardziej spożytkowane, np. kursy angielskiego dla dzieci powiedzmy 5% pracowników
Takie sumy jednak zamiast na logo mogą być bardziej spożytkowane, np. kursy angielskiego dla dzieci powiedzmy 5% pracowników
Licząc 1000zł per kurs (co pewnie jest mocno zaniżone, dawno nie miałem styczności) to jest kurs dla całych 40 dzieci. Nigga, please - bez taniego populizmu.
A czemu gol zmienil szate graficzna juz ktorys raz? :> Czasem potrzebny jest powiew swiezosci, ktory tutaj imo jest jak najbardziej uzasadniony. Shell zmienial logo chyba z 10x, czasem wprowwadzajac tylko kosmetyczne zmiany z tego co pamietam, a tutaj jednak jest spore odstepstwo od starego zakurzonego juz logotypu, ktory jak wspomnialem w [21] kojarzyl sie nienajciekawiej.
Szata graficzna a logo to inna sprawa ;]
Widocznie, albo logo było słabe, albo zmiana ludzi-pokolenia chce dodać coś od siebie i robić zmiany. Ja to jednak jestem konserwatywny w niektórych sprawach ;)
Takie sumy jednak zamiast na logo mogą być bardziej spożytkowane, np. kursy angielskiego dla dzieci powiedzmy 5% pracowników
lo l ejst to najglupsza rzecz jaka w zyciu czytalem :D :D :D
czemu jakakolwiek firma mialabay robic cos takeigo :D?
Najwyższy czas. Jak patrzę na dotychczasowe logo, to mam wrażenie, że wciąż tkwią w średniowieczu. Nowe jest bardziej kompaktowe i "pachnie" nowoczesnością.
Skrz@t - no wlasnie nie do konca. Spojrz sobie na Corporate ID -> PZU na http://www.whitecat.com.pl/ i zobaczysz ze to nie tylko nowe logo, ale i odswiezone broszury informacyjne, papiery firmowe, wystroj salonow itd.
Nowe logo PKO też jest Boskie.
Żubr był jaki był, ale na pewno charakterystyczny. A teraz mamy takie byle co, co równie dobrze może być logosem onetu :]
jedynie co mi nie pasuje w tym logo to font... według mnie te litery powinny być "ścięte" na odwrót :P
Pan z nagrodami powiedzial ze szeryfy sa passe i najlepiej jak widac na zalaczonym obrazku uzywac DIN Medium.
Dizajn pelna geba
Bo szeryfy są passe. :P
Poza tym odmłodzenie loga z szeryfami kolejnymi szeryfami troszkę mija się z celem. :)
I to nie jest DIN Medium.
edit
Ups, mea culpa, to jest DIN.
Smieszne dla mnie sa te rebrandingi. Przeciez jednym z kapitalow firmy jest znajomosc i rozpoznawalnosc loga. Mamy logo rozpoznawalne przez 99% Polakow, zmienmy je tak aby wiekszosc klientow go nie poznala poczym wydajmy setki milionow na promocje aby ich poinformowac o zmianie oraz poczekajmy pare lat aby powrocic do starej rozpoznawalnosci. Swietny pomysl :)
To nowe logo to takie trochę nawiązanie do starych klasycznych logo. Zresztą widać, że chcą przy okazji zmienić swój wizerunek zbiurokratyzowanego molocha (jak to widać w reklamie z Rewińskim).
Słyszałem również teorię, że chcą przy okazji pozbyć się problemów z różnymi małumi agencji, które chociaż od 10 lat nie sprzedają polis PZU, wciąż na swoich reklamach i grafikach, gdzieś tam mają wypisane logo PZU.
Nie zdajecie sobie sprawy jak wygląda projektowanie kompletnego logotypu. I nie, nie robi tego jeden grafik.
BTW Panowie, skoro to takie proste że w dwie minuty robicie i można dostać za to 40k to czemu tego nie robicie?
jak by mi ktoś chciał dać 40k za logo, to mógłbym mu zrobić nawet dwa, albo trzy loga! ;)
a po prawej 15 minut roboty, wiem, że nie jest to warte 40koła, ale tak chociaż ze 3 stówy mogli by dać - na zachętę ;)
@43
Ale z drugiej strony skompromitowana firma za pomoca rebrandingu moze zaczac z, w miare czystym kontem. :)
Powiem tak.
Nieważne ile czasu robili i ile wzięli - logo jest brzydkie.
Wygląda tak jakby zostało opracowane w ostatniej nocy na rano.
Nie interesują mnie niuanse projektowanie - jaka armia ludzi była w to zaangażowana.
Po prostu stwierdzam fakt z punktu widzenia przeciętnego obserwatora do którego jest ono skierowane.
Manolito musisz sie pogodzic z tym, ze zadna powazna firma nie chce dac za logo 300 zl i kupowac go u dzieciaka z forum internetowe. Wy tego nie rozumiecie, ale sa rzeczy kiedy sie po prostu duzo placi, zeby zaplacic :)
(49)
http://raider55.blox.pl/2007/02/muzeum-sztuki-hanba-dla-Warszawy.html
jak się okazuje, czasem "poważne firmy" nie mają zupełnie gustu ;)
[50]
Budynek jest w porządku, tylko wizualizacje ktoś tak spierniczył że aż szkoda patrzeć. Czasem aż mnie skręca jak widzę takie buble, biorąc pod uwagę że to moja branża.