World of Tanks to darmowa gra MMO koncentrująca się na bitwach pomiędzy czołgami. Za produkcję odpowiada studio Wargaming.net, znane z Order of War oraz serii Massive Assault.
Oficjalna strona gry:
http://worldoftanks.eu
Informacje dla zamierzających rozpocząć grę:
- Upewnij się, że ściągasz klienta gry przeznaczonego dla serwera europejskiego! Należy go ściągnąć ze strony: http://worldoftanks.eu/game
- Wymagania minimalne gry: CPU: 2 GHz, RAM: 1 GB, HDD: 2GB, Video: GeForce 6600GT (128 MB) / ATI analog
- Gra posiada pełną, polską wersję językową.
- Gra jest bezpłatna (Free 2 Play), ale w grze występuje system mikropłatności. Wykupienie konta premium za prawdziwe pieniądze pozwala na szybsze zdobywanie silniejszych czołgów.
- Posiadanie konta premium powoduje uzyskanie 50% więcej doświadczenia i srebrnych kredytów po każdej bitwie.
- Miesiąc konta premium kosztuje około czterdziestu złotych.
- Gra nie wykorzystuje pełni możliwości procesorów wielordzeniowych. Możliwości twojej karty graficznej w przypadku tej gry mogą być ograniczone możliwościami procesora. Jeżeli twój procesor ma mało pamięci cache i jego poszczególne rdzenie mają niskie taktowanie, możesz mieć problemy z ilością klatek. Gra najlepiej działa na procesorach i5/i7 z cache L3. Istnieją jednak modyfikacje umożliwiające odpalenie gry na starszym sprzęcie kosztem zubożonej grafiki.
Istotne ustawienia gry ułatwiające walkę początkującym:
Wyłączenie efektu odrzutu po wystrzale w trybie snajperskim, który bardzo rozprasza uwagę w ferworze walki:
- W głównym oknie ustawień gry, w lewym dolnym rogu okna zakładki "Gra" / "Game", należy odznaczyć opcję "Drganie pojazdu w trybie snajperskim" / "Enable vehile vibration in Sniper Mode".
Włączenie celownika pokazującego szansę przebicia pancerza przeciwnika za pomocą trzech kolorów (zielony, pomarańczowy, czerwony):
- W ustawieniach gry, w zakładce "Celownik" / "Reticle" w lewym dolym rogu jest opcja "Znacznik działa" / "Gun Marker", za pomocą rozwijanej listy należy ustawić ją na "Krzyżyk (wskaźnik penetracji pancerza)" / "Crosshair I (with armor penetration indicator)".
Grę bardzo ułatwia modyfikacja OTM, pokazująca pasek życia nad każdym czołgiem. Sposób jej instalacji jest opisany niżej.
W opcjach graficznych należy ustawić Drawing Distance na High. W przeciwnym wypadku, czołgi na długim dystansie nie będą wyświetlane przez grę, a to uniemożliwi efektywną grę czołgami snajperskimi (np. Panterą lub PzIV).
Jeżeli mamy problem z klatkami, należy ustawić LOD na Low. To spowoduje, że gra będzie ładowała słabej jakości obiekty na średnim i długim dystansie (wciąż je wyświetlając).
Przydatne strony:
- Drzewko rozwoju czołgów wszystkich nacji online: http://www.wotdb.info
- Aktualne mapy Clan Wars NA, EU, RU: http://www.wotconquest.com
- Na bieżąco aktualizowany wortal dla czołgistów: http://world-of-tanks.eu
- Polska strona o WoT: http://world-of-tanks.pl
Linki do przydatnych/niezbędnych modów:
- XVM wyświetlający statystyki graczy, wraz z OTM, czyli paskami życia (HP) nad czołgami:
http://code.google.com/p/wot-xvm/downloads/list
- WoT Logger:
http://code.google.com/p/wot-logger2/downloads/list
- Celownik z timerem, autorstwa J1mB0sa:
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/56831-j1mb0s-crosshair-mod
- Zegarek w garażu:
http://www.mediafire.com/?egusyf2iipgep2a
Linki do stron prezentujących statystyki:
- DpB oraz pozostałe czołgi wymagane na medal Master Tankera: http://wot-dossier.appspot.com
- Porównanie swoich statystyk na dwóch różnych czołgach: http://wot.ctocopok.ru/load_cache_e.php
- Porównanie statystyk dwóch graczy: http://wot-news.com/index.php/stat/compare/eu
- Tracker statystyk: http://www.planetwot.com/playerStats
- Kalkulator efektywności gracza: http://wot-news.com/index.php/stat/calc/en
- Statystyki klanów: http://wot.xpnet.pl
- WoT Logger: http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/68849-wot-logger-207
Najciekawsze kanały YouTube oraz filmy na temat WoTa:
- Kanał gracza emu87, jednego z najlepszych na serwerze EU: http://www.youtube.com/user/aerophobic2/videos
- Kanał rosyjskiego gracza BeeS (po angielsku): http://www.youtube.com/user/IBeeSI/videos
- Kanał amerykańskiego klanu SSGS (z ciekawą serią "How I Tank?"): http://www.youtube.com/user/PsychicGoldfishProds/videos
- Kanał gracza z klanu Pirates: http://www.youtube.com/user/PTSEnvy/videos
- Kanał gracza z klanu Pirates, NewMultiShow[PTS]: http://www.youtube.com/user/NewMulti2k/videos
- Informacje dla początkujących o poszczególnych czołgach: http://www.youtube.com/playlist?list=PL6D318CE9421F6FE1&feature=plcp
- Wytłumaczenie podstawowych zasad gry: http://www.youtube.com/watch?v=SQbSGfDK7qU
Filmik dla nowych graczy, przedstawiający podstawowe aspekty gry:
http://www.youtube.com/watch?v=mzavozeS91g
Poradnik z wieloma istotnym wskazówkami (autorstwa Voytecha z klanu Suicide Division):
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/79468-jedyny-sluszny-poradnik
Strategie na poszczególne mapy (autorstwa Loofah):
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/100318-mapy-uniwersalne-taktyki-dla-kazdego-rodzaju-czolgu
Poprzednia część:
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=12156553&N=1
Na prośbę malego, opowiastka o dwóch czołgach, które znajdują się w grze (choć być może o tym nie wiecie) --- SG-122A oraz SU-122. Nie jestem specjalistą; coś tam wiem, bo kiedyś pisałem scenariusz do Combat Mission o poniższych. Na podstawie Magnuskiego i kilku innych źródeł. Jeśli coś pomyliłem, to proszę o sprostowanie.
Od pierwszego roku kampanii rosyjskiej, Stawka (radzieckie naczelne dowództwo) doceniała niemiecką koncepcję działa szturmowego (w tej roli StuG III Aufs. A/E). Wcześniej robiono przymiarki do własnej linii dział pancernych, ale mało udane. W kwietniu ‘42 decyzją Urzędu Uzbrojenia polecono opracować własne działa szturmowe. Gdy tylko pozwoliły na to możliwości w ogarniętym chaosem państwie (czyli tak w lato/jesień ‘42, po ogarnięciu sytuacji po przenosinach przemysłu ciężkiego na wschód i daleki wschód), zaczęto prace nad prototypami własne działa szturmowego. SG-122A czyli haubica dywizyjna M-30 na podwoziu StuGa z nadbudówką własnej roboty. Czemu najpierw próbowano na zdobycznych podwoziach? Ano zbrojeniówka nie wyrabiała z produkcją T-34 na potrzeby uzupełnienia sprzętu brygad pancernych (w kampanii ‘41 Armia Czerwona utraciła praktycznie cały sprzęt pancerny zachodniego teatru działań, a w kontrofensywie zimy ‘42 sporą część rezerw syberyjskich na mało rozsądne natarcia). Zimowe zmagania na przedmieściach Moskwy i późniejsza kontrofensywa przyniosły m.in. (podobno) około stu przechwyconych lub uszkodzonych StuGów III Aufs. C/D. A czemu takie a nie inne uzbrojenie? Ano armii ciągle było za mało polowej 76-ki ze względu na straty i tak szybką rozbudowę ACz w ‘41. Natomiast zbędne M-30 stały w magazynach ze względu na brak przodków i trakcji motorowej dla nich, więc część z nich z marszu została przeznaczona do użycia w pojazdach pancernych nowej konstrukcji.
Eksperyment z SG-122A nie był zbyt udany. Wyprodukowano trochę bazujących na StuGach, trochę na PzKpfw III Aufs. H. Ze względu na duże rozmiary działa, nadbudówka wyszła dość wysoka, pojazd był niewiele niższy niż T-34 M41 (niska sylwetka była jednym z założeń). Montaż łoża i wykonanie osłony okazały się dość trudne. Należy pamiętać, że w tamtym czasie, pancerne wsparcie szturmowe w Wehrmachcie, to były malutkie, krótkolufowe i niskoodrzutowe 7.5cm StuK 37 L/24 (znane wam jako haubica 75mm z Pz III) i z takimi jeździły StuGi C/D oraz starsze modele Pz IV. Różnica rozmiarów dosyć istotna. Anyway, SG-122 okazał się być zbyt przeciążony na przód ze względu na konieczność takiego a nie innego miejsca montażu haubicy; dowódca był przytłoczony obowiązkami (poza wypatrywaniem celów i dowodzeniem musiał także operować pokrętłem horyzontalnym działa); a pojazd był zbyt ciężki. Dowódcę i działonowego zamieniono rolami, zmniejszono opancerzenie nadbudówki aby pojazd zaczął w ogóle jeździć. Ale podstawową nieusuwalną wadą był brak zapasowych podzespołów (Niemcy jakoś nie chcieli po dobroci oddawać). Zbudowano ich między wrześniem a listopadem ’42 kilkanaście lub dwadzieścia kilka (źródła różnie podają) z zamierzonych 65 i prawie od razu skierowano jako wozy treningowe do jednostek szkolnych (tam miały mniejszą szansę się popsuć w strefie walk). Istnieje jednak relacja o 8-12 SG-122, które -- jako wozy bojowe 1435. artpołku -- wzięły udział w walkach w marcu ‘43... i wszystkie stracono w ciągu tygodnia. Zdjęcia obok być może pokazują egzemplarz przejęty ponownie przez Niemców, doraźnie wcielonego do służby w Wehrmachcie ! (przemawiałoby za tym to, że, jeśli dobrze widzę, dowódca siedzącego we włazie na jednym ze zdjęć ma niemieckie nauchle radiowe) To byłaby ironia...
Zdjęcia obok:
(1) haubica M-30, wersja “naturalna” ;)
(2) SG-122A
(3) SU-122 w zastosowaniach
(4) ciekawe zdjęcie SU-122 o nietypowym malowaniu, jadących na front, na jednym z leningradzkich placów
(5) przechwycone przez Niemców SU-122 wcielone do doraźnej służby, to zdjęcie drugie jest o tyle ciekawe, że za suczką z tyłu stoi wczesny T-34 (model z ‘40, jeśli dobrze widzę), wciąż używany przez Niemców w ‘43 roku!
Wracając do sowieckich pomysłów na stworzenie dział samobieżnych. W tym kwietniu ‘42, GRU opracowało docelowy plan wyposarzania ACz w działa pancerne. Pojazdy miały być trzy:
* SU-76 --- armata dywizyjna ZiS-3 na podwoziu czołgu lekkiego T-70 (zrealizowany w grudniu ‘42, pierwotnie potwornie wadliwy; usensowniono jego konstrukcję dopiero rok później; taki ersatz-panzer dla jednostek piechoty)
* SU-122 --- haubica dywizyjna 122mm M-30 na podwoziu T-34 (zrealizowany w grudniu ‘42)
* SU-152 --- haubico-armata 152mm MŁ-20 na podwoziu KW-1S (zrealizowany w lutym ‘43)
* ZSU-37 --- automatyczne sprzężone działko p-lot 37mm na podwoziu T-70 (w praktyce zrealizowany dopiero w ‘45, nie zdążył na front; po co, skoro sowieci używali amerykańskich pelotek zmechanizowanych)
Przy okazji warto zauważyć, że wszystkie sowieckie działa pancerne były nazywane od typu “Samochodnaja Ustanowka” (działo samobieżne) oraz kalibru nominalnego działa (“I” w ISU wskazuje na podwozie od IS-a). Growy O-704 to właściwie też ISU-152. Drugie zaś spostrzeżenie: wszystkie trzy zaplanowano jednocześnie i projektowano równolegle (w miarę możliwości). Nie była to, jak w Wocie, linia rozwojowa.
SU-122 powstał z mariażu prototypu na teciaku ze szczegółami montażu M-30 na SG-122. W porównaniu z SG-122 radził sobie nawet nieźle. Miał dużo lepszą dzielność terenową (tj. sprawność w pokonywaniu przeszkód) --- cóż, niżej i głębiej umieszczone działo dawało lepszą stabilność, lżejszy pojazd, lepsze podwozie o mniejszym nacisku na grunt. Silnik i transmisja były dokładnie takie same jak w teciaku, co upraszczało obsługę i szkolenie. Problemem była ciasnota wnętrza (cóż, pancerz o skośnych płytach, relatywnie małe podwozie i niski profil, trudno się dziwić), duży odrzut działa (tak to jest jak się montuje haubicę polową bez modyfikacji) i wynikła z tego sporo mniejsza szybkostrzelność w porównaniu do SG oraz słaba wentylacja (udało się ją poprawić). Miejsca było mało więc i amunicji nie było dużo. Wyrzucono więc z załogi jednego (z dwóch) ładowniczych --- to szybkostrzelność jeszcze bardziej spadła (do rzędu 2,5 strz/min). Niestety, wspólnej bolączki w postaci obsługi działa przez dowódcę (tym razem pionowego wichajstra) nie można było usunąć -- haubica M-30 po prostu miała pokrętła po jednym po każdej stronie.
Mimo to, SU-122 już walczyły pełną gębą. Produkowne od grudnia ‘42, w użyciu od zimowej ofensywy ‘43 (tej, w której Sowieci odbili Stalingrad i wywalczyli sobie drogę do oblężonego Leningradu). Pierwsze użycie bojowe jest odnotowane właśnie w styczniu ‘43 w operacji deblokady Leningradu. W pułku artylerii szturmowej (artpołk) jeździły w składzie mieszanym z SU-76 (2 do 4 baterii, potem 3 do 2; bateria to jednostka taktyczna 4 dział). Okazały się skutecznym wsparciem ataku (było nie było sensownych rozmiarów haubica) przeciwko celom miękkim, jadące w drugiej linii za czołgami. W lato doposarzono je w amunicję kumulacyjną i jako prowizoryczne działa przeciwpancerne zostały ściągnięte do walki przeciwko Tygrysom pod Prochorowką. Pomijając potwora SU-152, jako jedyne radzieckie pojazdy pancerne miały teoretyczną zdolność do przebicia jego pancerza (bocznego) na średnim dystansie. Trzeba jednak pamiętać, że duża waga pocisku skutkowała niską prędkością początkową, a to z kolei -- dużą krzywizną balistyczną (w końcu to haubica!), wielce utrudniającą celowanie podczas działań w roli ppanc. W praktyce, poza bliskim dystansem ( < 200m), suka nie miała szans zagrozić Tygrysowi. I jeszcze druga rzecz. Radzieckie pociski ppanc miały naprawdę duży ładunek wybuchowy jak na tamte czasy. Przebicie zawsze skutkowało wyeliminowaniem czołgu. Dygresja: taki SU-152 jako prowizoryczny tank-destroyer nawet nie musiał mieć jakiejś wysublimowanej amunicji przeciwpancernej --- pocisk był tak wielki, że nie musiał przebijać Tygrysa :D Jeśli trafił to łamał całą płytę pancerną lub zdmuchiwał wieżę.
Produkcję zaczęto w grudniu, ale już w sierpniu ją wstrzymano. GBU uznało, że uzbrojenie jest już niewystarczające do roli działa przeciwpancernego (a kiedy było?!), zaś w roli działa szturmowego zastąpi je SU-152, a docelowo ISU-152. Słusznie czy nie. SU/ISU-152 to były bardzo ciężkie i mało manewrowe pojazdy, w bezpośrednim wsparciu SU-122 mógł manewrować bliżej, przez co lepiej sobie radził w natarciu. Z kolei SU-76, który tymczasowo zastąpił go w bezpośrednim wsparciu piechoty, był praktycznie w ogóle nieopancerzony (co było główną przycyzną jego strat), a jego uzbrojenie było niewystarczające. W roli niszczyciela czołgów, którym nigdy tak na prawdę nie był, zastąpił go SU-85: maszyna rozwinięta z SU-122 przez zamontowanie dawnej przeciwlotniczej, obecnie przeciwpancernej 85mm D-5S o wystarczająco wysokiej szybkostrzelności i celności aby wchodzić w pojedynki ogniowe, a wystarczająco mocnej, aby móc niszczyć Tygrysy (w końcu). Mimo udanej unifikacji z SU-85 i zamontowania sensowniejszej haubicy D-6S (w końcu dowódca nie musiał jej obsługiwać), od początku ‘44 zaczęły być już wymieniane na SU-152 i przerabiane na przeciwpancerne SU-85, a później na SU-100.
Chyba warto podsumowawć, że znakomita konstrukcja artyleryjska niekoniecznie przekłada się na znakomitą konstrukcję pancerną. Bardzo dobra haubica M-30 i znakomita haubico-armata MŁ-20 (w rozumieniu sztuk artylerii) dały takie sobie SU-122 i SU-152. Ich największe zalety jako działa polowe były wadami w zastosowaniu pancernym: duży odrzut, czteroosobowa obsługa i amunicja rozdzielnego ładowania (oddzielnie pocisk, oddzielnie ładunki miotające). W ‘43 takie konstrukcje były potrzebne, aby przynajmniej nadążyć za przeganiającymi konstrukcjami niemieckimi (suki były wtedy najsilniej uzbrojonymi pojazdami aliantów), ale zostały do końca wojny wyparte przez rewelacyjne ISU-122/152 czy SU-100.
Jeszcze akapit o pierwszym bojowym użyciu --- pierwszej próbie deblokady Leningradu. Niedługo po nieudanym jesiennym debiucie Tigerów pod Leningradem, w zimę ‘43 (tradycyjnie w zimę) Sowieci próbowali się przebić się przez niemiecki pierścień okrążenia na linii Słuck-Mga-Schliesselburg, odgradzający miasto. Jedno z radzieckich zgrupowań (54.A z frontu wołchowskiego), z dwoma nowymi artpołkami w składzie, nacierały z Lubania przez Szapki w stronę Mgy i Newy (patrz: mapa). Operacja (o nazwie “Iskra”) zakończyła się minimalnym sukcesem -- Sowietom udało się uzyskać wąziutki korytarz wzdłuż brzegu jeziora Ładoga, mało bezpieczny (ze względu na niemiecki ostrzał artyleryjski), ale zawsze. Zaś SU-122 wypadły co najmniej dobrze nacierając w drugiej linii, 250m za czołgami, niszcząc siłę żywą i punkty umocnione. BTW, chyba tylko Armia Czerwona jest w stanie nacierać w takich warunkach. Metr śniegu, bardzo trudny teren -- bardzo gęsto zalesiony i podmokły. Na załączonych obok zdjęciach okolic (współczesnych!) nie wygląda to wcale dobrze. Jeśli gdzieś jest otwarta przestrzeń to jest tam co najmniej torfowisko, jak nie bagno. Sama droga natarcia (wzdłuż linii kolejowej Moskwa-Leningrad) to przecinka szerokości 10-100 metrów przez gęstą podmokłą puszczę. Weź tam poślij czołgi.
Na koniec, po co o tym opowiadam w wątku WoTa? Bo SU-122 jest w grze, choć niejawnie -- to SU-85 z haubicą 122mm. Zaś SG-122A pojawi się niedługo (a może już się pojawił) jako działo samobieżne premium V tieru :) A po drugie: przy okazji WoTa lepiej się dokształcać historycznie, bo można sobie wkuć do głowy (poza pewną wiedzą ogólną) różne nieprawdziwe schematy. Jak na przykład o nieskuteczności 7.5cm na Panterze albo o tym jaką wieże i jakie działo miał Pz IV :)
@jiser w linku dawaj &N=1 na końcu po inaczej nie można podwiesić sobie wątku.
Odnośnie encouterów to w 90% bitew ten kto pierwszy wjedzie na capa przegrywa.
Ok. Kiedyś trzeba je było kasować, bo inaczej linki stawały się bezużyteczne w archiwum.
Oho, już zabieram się do czytania!
No i stałem się właścicielem Somua 40 i jak narazie jest bardzo ciekawie, ale wolne to to. :P
[8]
Trzymaj, przyda sie *podaje kubeczek na łzy*
Tak jak gram M6 to źle nie jest i czuć jakąś tam różnicę w stosunku do T1. Szkoda tylko, że pancerz czołgu się opatrzył już, no i nie wiem jak wypadają pozostałe czołgi z tego tieru :)
Od którego tieru lekkie czołgi francuskie mają magazynek? Jak na razie gram amx 40 i przyjemnie się nim nie gra.
Mój dzisiejszy rekord na T-28 ---------->
[12] artyleria z magazynkiem. Myślałem, że nic mnie nie zaskoczy.
lighty od AMX 12t
heavy od AMX 50 100
arta od Batchata
po patchu:
TD od tier10 (Foch 155mm)
nie jestem pewien czy tier5 light (ELC AMX) bedzie mial automaga.
Ok, jeśli macie jakieś rady dla kogoś, kto strzela ostro z dystansu grając artylerią, Lorreine L39AM to poproszę. Zdobyć chociaż jednego killa jest ciężko. Jak grałem jeszcze II tierowym czołgiem to było łatwiej o killa, jak grałem np. Bisonem też nie musiałem się tyle trudzić. A ten III tierowy francuski czołg jest taki ciężki, czy ze mnie taka dupa? Ale już jestem w połowie drogi po AMXa więc miejmy nadzieje, że będzie lepiej.
Widzę, że gra robi się coraz zabawniejsza. Pusta penetracja w tyłek tygrysa z T34/85, pusta penetracja w bok lorrki z 20 metrów z BL-9, dwie puste penetracje w bok jpantery... Masakra po prostu.
Właśnie jeden GW E zastrzelił na dzień dobry drugiego z kompanii wysadzając przy okazji siebie...
[14] No tam mam złe dla ciebie wieści: następna francuska arta po niej to koszmar, coś czym się prawie nie da skutecznie grać. AMX 105AM to najgorszy syf wśród artylerii jaki grałem. V tier już jest z dużym trudem do przełknięcia, ale jakiegoś funu specjalnego nie daje. Dalej u żabojadów z arta jeszcze nie doszedłem.
Aż dziw bierze, że żabojadami da się grać. Jak zobaczyłem, że je wprowadzili do gry, pomyślałem: "to co, z luf zamiast pocisków wylatują białe flagi i bagietki?" Czołgi kitajców (o ile kiedyś je wprowadzą) pewnie detonowałyby się na sam start, ewentualnie detonowałyby siebie i pobliskich wrogów - kamikadze.
No, ja zacząłem niemieckie arty, dokładnie to zacząłem od Wespe, ale jej nie skończyłem, bo postanowiłem być wierny tylko radzieckim czołgom. Ale niemieckie są k, zwłaszcza Hummel.
mam wlasnie odwrotne wrazenia tym francuskim grillem gralo sie bardzo przyjemnie (odwrotnie niz na tescie) V tier to dopiero jest tragedia hummela raczej nie zdetronizuje w moim osobistym rankingu najgorszych art w grze ale blisko
slavo_cc----> AMX 105AM to IMO arta porównywalna z Grillem jeśli chodzi o skuteczność. Na turnieje może bardziej przydatny jest Grille ze względu na dmg, ale jeśli chodzi o fun to zdecydowanie lepiej się gra się AMX. Oczywiście zależy czego oczekujemy od danej arty.
Ten pojazd na stale zagości w moim garażu. Dużo więcej nim obecnie gram niż Obj 261.
Średni dmg na poziomie 1118 i celność na poziomie 51% to IMO niezły wynik. Jak przeanalizowałem swoje statystyki to są porównywalne z Grillem - nick Wahrid
Dlatego nie wiem dlaczego ludzie tak narzekają na AMX 105.
V tier też nie jest zły. Być może zależy od gracza, ale francuzem gra mi się równie dobrze i skutecznie co Hummelem.
Arty żabojadów są fajne jak się strzela czołgi od boku i z tyłu, problem jest jak coś ciężkiego stoi do nas przodem wtedy czasem za 200-300 wchodzi. Na plus na pewno reload i czas skupiania, po grindowaniu 6 i 7 jak przesiądę się na GW E to skupia i ładuje 3 dni, no ale wtedy nawet od przodu w Mausa po 800 się bije.
Jakby ktoś nie wiedział :P
Od 7:30 w piątek 6 lipca do 7:00 czasu polskiego w poniedziałek 9 lipca będzie trwała wyprzedaż nadwyżek produkcyjnych w czasie której będziecie mogli skorzystać z następujących zniżek:
50% zniżki na czołg miesiąca!
Kupcie francuski czołg ciężki VI tieru, ARL 44 za 462.500 kredytów zamiast 925.000 kredytów, po czym korzystajcie z bonusów dla tego pojazdu aż do końca miesiąca!
50% zniżki na powiększenie koszar
16 nowych łóżek w koszarach normalnie kosztuje 300 sztuk złota. W czasie trwania tej wyprzedaży zapłacicie za nie jedynie 150 sztuk złota! Pamiętajcie, że nie ma czegoś takiego jak zbyt wielu czołgistów do polerowania czołgów w garażu!
50% zniżki na materiały eksploatacyjne dostępne za kredyty
W czasie trwania tej promocji będziecie mogli taniej zaopatrzyć się w materiały eksploatacyjne dla Waszych pojazdów. Możecie kupić między innymi: małe zestawy naprawcze, małe apteczki i ręczne gaśnice za jedyne 1500 kredytów od sztuki! Polepszcie swoje wyniki w bitwie dzięki stosowaniu tanich materiałów eksploatacyjnych!
Pamiętajcie, że wyprzedaż trwa tylko do końca weekendu! Nie przegapcie okazji i zaoszczędźcie kredyty!
Czy w wieczory weekendowe zawsze jest taki wysyp idiotów? Ciężko jest coś ugrać albo to ja mam pecha.
PS. Właśnie rozkminiam frencz artę. Jutro kupię sobie Lorkę to zobaczę jak się nią gra. Obserwowałem trochę innych i często, co łup to trup. Szybko się skupia. W niemiaszkach doszedłem do Grila ale go sprzedałem. w porównaniu z Wespe to kupa g.... .
[21] Dla mnie największy ból z AMX 105AM to kompletny brak splasha ( 1,5 m lol ) przy sporej niecelności. Rosyjskie artylerie zbliżonych tierów są mega celne i szybko łapią skupienie. Na AMX 105AM by zadać jakikolwiek dmg trzeba praktycznie trafić bezpośrednio czołg.
Co do celności to ma na niej dużo mniej od ciebie, tylko 35%. Używałem załogi 75% +, ale szybko mnie tak wkurzyła że wykupiłem V tier free expem.
Ogólnie też masz dużo więcej bitew na arcie niż ja i sporo lepsze na niej % hit ratio. Ja mam za to lepszy dmg/battle na T92 i object 261.
V tier to dopiero jest tragedia hummela raczej nie zdetronizuje w moim osobistym rankingu najgorszych art w grze ale blisko
odsłoń sobie S-51, murowane pierwsze miejsce na twojej liście, mówię wam taki crap że hej, nie warty poświęconego czasu granego na KV....
Słuchajcie, czy jakieś negatywne skutki ma przeniesienie załogi z jednego czołgu do drugiego? Miałem załogę przeszkoloną na 79% w T1, przeniosłem ją do M6, ale podświetlona ona jest na czerwono i widać informację, że specjalizuje się ona w T1. Muszę mieć więcej stoczonych bitew w M6 niż T1, żeby to się zmieniło, czy jak?
Musisz ją przekwalifikować na M6. Za darmo, za kredyty (20k na głowę, tracą 10% przeszkolenia) lub za golda (200 na głowę).
Przeszkalać opłaca się chyba od 83%. Wtedy po przeszkoleniu mają znów 75%.
Wypieprz tą załogę z T1 i kup nową do M6.
Bez kary można przenosić załogę tylko na premium czołgi tego samego typu.
Czyli możesz jeździć amerykańskim T32, przerzucić jego załogę do T34 a potem znów wrzucić ją na T32.
@Jedziemy:
S-51 to jedna z bardziej lubianych art...
Skąd wy się bierzecie ludzie :D
Arta T5 żabojadów nie jest taka zła, mimo że sam ją przeskoczyłem po paru bitwach, ale mi po prostu szkoda było czasu. Jeździłem w plutonie ze znajomym on T5 ja T6, różnica jest taka że ja szybciej skupiałem i ładowałem, w dmg nie ma żadnej różnicy.
Bociek i SU-14 to kolejne dwa ruskie sprzęty które nie wiem jakim cudem znalazły się na T6 mając działa z T8, obie potrafią bez problemów ściągnąć na hita T8 a nawet T9.
Tez nie rozumiem jaki problem maja ludzie z tier5 arty. Przeciez hummel jest mega solidny, tak samo frencz tier5 - jest prawie identyko jak hummel. W miare celne, duzy damage - czego wiecej chciec?
Nie wiem kto wymyślił w tej grze, że po odblokowaniu działa 105mm w T29, a potem zdobywając z trudem ;) T32 dostajemy działo 90mm i żeby wrócić do 105, które i tak jest słabe na TVII trzeba wymęczyć 15k exp na gąski.
Nie mogli domyślnie dać już to 105 i kazać wyexpić nie wiem ze 108 chociaż, co by progres by.
Wlasnie T-54 wysolowalo nam E-100. Nasze E-100 mialo obok IS-8 i jeszcze 2 inne czolgi jako wsparcie. JAK?
Takiego MM jeszcze nigdy nie miałem :O
6/6 walk przegranych, super nowy T32 yeah, mam wyższy tier po to żeby się męczyć.
Łowca Czarownic --> tak z ciekawości: a co tracę, korzystając z załogi innego czołgu?
Przyłączam się do pytania Bartheza,
Bez kary można przenosić załogę tylko na premium czołgi tego samego typu.
jakiej kary?
Obniżenia ich % doświadczenia może ?
Btw. AMX 12t i 13 75 jakoś ujdą czy droga do Lorraine to droga przez mękę ?
Kilka uwag:
* Diobeuek [31, 36]: Nie sądź czołgu po stoku albo pożegnaj się z grą, bo szkoda Twojej frustracji. Interakcje pomiędzy stockowymi a rozwiniętymi komponentami czołgu są na prawie wszystkich czołgach. Od VI-VII tieru wymiana gęsi pod wieżę/działo jest już normą. Deal with it.
* Diobeuek [33]: tak niskie tiery są dawane tak wysoko tylko wtedy gdy wchodzą jako pluton z jakimś starszakiem. Pluton jest wrzucany w przegródkę losowaną dla najwyższego tieru spośród plutonowiczów. Trudno, żeby było inaczej. No i czasami ludzie wchodzą w pluton z Loltraktorami. Zupełnie nie wiem czemu. Tiery I-II można wymaksować nawet w jedną(!) bitwę x2 jak dobrze pójdzie. To musi być jakiś rodzaj chorej potrzeby oryginalności.
* JdG [26]: S-51 to może być bardzo dobra artyleria, jest jedynie specyficzna. Dostajesz na tym tierze takie pierdolnięcie jakiego można tylko pozazdrościć, jednak kosztem czegoś. Długi (najdłuższy w grze) czas ładowania i wąski kąt trawersu. Z wąskim kątem trzeba nauczyć się żyć, zaś przeładowywanie można wykorzystać. Ja wykorzystuję je do przemieszczania się... za własnym strikeforcem. Uważam, że traktowanie (przez większość graczy) artylerii jako stacjonarnej jest błędem. Bliższy dystans to większa celność i mniejsze ryzyko counterfire czy bycia zostawionym w bazie na samotnej obronie. Trzeba tylko wyczuć trasę i odległość podążania za strikeforce. Na takim Desert River, mobilne S-51 rządzi. Masz w zasięgu większość martwych pól, w których ludzie zwykli kampić, a pomiędzy wydmami jest się gdzie chować tak, żeby skaut ani artyleria cię nie wypatrzyli. Miodzio patrzyć jak kolejny jeleń w E-75 podjeżdża pod pocisk 203mm i schodzi na jeden strzał ;) Nie to żebym był jakimś szczególnym fanem artylerii ani jakimś szczególnym pro na niej, mam mniej niż 10% walk artylerią na chyba 10k walk z 52% i taką sobie DpB. Ale jeśli jeżdżę, to S-51 właśnie. Sympatyczna zabawka. A o KW-1/2 trudno powiedzieć, żeby człowiek się musiał męczyć.
* [37, 38] Najedźcie sobie kursorem na załoganta. Pojawi się tooltip z informacją ile ma efektywnego wyszkolenia i czemu tak mało.
[edit]
Acha, BTW, czy mam się dalej produkować z jakimiś opowieściami historycznymi? Często to na pewno nie, bo o suczce pisałem na raty trzy dni, więc pewnie coś krótszego. To, że z doskoku to czuć, bo styl jest fatalny :D
[39]
AMX 12t jest bardzo dobry
AMX 13 75 jest zajebisty
AMX 13 90 jest OP
Tyle, że wymaksowany T32 ma taką sama armatę jak wymaksowany T29, a na stocku słabszą ;) skoro tą najlepszą odkryłem tier niżej to można by ją już dawać "gratis", a nie że brakuje 10 kg co by ją można założyć :)
edycja
T29 losowało mi niżej i można było coś ustrzelić bo miałem już 105mm, a teraz poszedłem wyżej, losuje mi lepsze czołgi, a armatę mam gorszą, gdzie tu logika.
[35] Nie :(
Absurdalna dla mnie jest Twoja logika, że czołg wyżej musi mieć cięższą armatę. T32 używa tych samych dział co T29, ale parametry (celność i szybkostrzelność) dla tych dział ma lepsze ze względu na montaż w innych wieżach. Nie jest to sytuacja wymarzona, ale inaczej T32 byłby po prostu za dobry :D
I nie, nie ma słabszej armaty. Ma dokładnie te same o ciut poprawionych parametrach. Ale nie on jeden.
Mam zapytanie. Czy zdobycie 1 procenta umiejętności potrzebuje takiej samej ilości expa na każdym tierze tyle samo ? Np wbicie 2 skila potrzebuje takiej samej ilości expa na marderze co na Is-7 ?
pytanko, uaktualniłem ostatnio klienta po dosc dlugim okresie niegrania...
i nie moge sie zalogowac...
pojawil sie nowy license agreement, pojawil sie filmik, pojawia sie okno na email i haslo (oba poprawne, nawet reset zrobilem), wpisuje, klikam i nic... caly czas pokazuje sie "Connecting..." - ani zadnego bledu ani nic...
co robie nie tak?
z góry dzięki
Czy patton ma jakiś spaced armor na froncie? 4 hity z rzędu za 0dmg z bl-9, przy czym za każdym razem koleś się drze o penetracji. Ja robię coś źle, czy wrzucić to na karb bugów?
[48] może firewall blokuje nowy plik exe
Jak ostatnio nim grałem, to raczej miał ujemny spaced armour, bo mnie PzIV przebijał. Wątpię, żeby mu nagle dodali.
Ezrael: niestety, nie firewall... nie wiem co za cholera, na forach nic nie moge znalezc o podobnych problemach
Grindowanie T32 to pikus, w porownaniu do tego co bylo z T34, gdy jeszcze byl na poziomie 9. Trzeba bylo wbic 110k expa z armata z T29, zeby dostac nowe dzialo. Do tego mial gorsza wieze od T32.
Jak na razie to rzeczywiście konkretny pikuś ze stockowym działem ;P
Dodam, że pierwsze 14 porażek po rząd.
Stockowe działo czyli co to jest? To są te, które strzelają po np. 3 strzały z np. 6 pocisków? O to chodzi?
Co mi możecie powiedzieć o niemieckiej panterce? opłaca się? Mile widziane podanie sensownych + i - tego czołga.
Dzięki Asmodeusz , dziś doszedłem do 12t i faktycznie super :3 Tylko musiałem przyzwyczaić się do tego że byle co mnie zdejmuje ja strzał :P
Miałem wbić przez weekend TVII TD frencha, ale ARL mnie tak znużył, że olałem to.
Wbiłem za to Tygrysa P i odkupiłem T92.
Cofam też kalumnie wobec tej arty.
Nie ma nic weselszego niż trafienie pociskiem między E-75 jadące w odległości 10m od siebie.
Jednemu zostało 450HP, drugiemu co był nieco dalej od uderzenia, 750HP. :D
Obj. 261 jest po prostu nędzny w porównaniu do T92, bo ma na przykład problem z onehitowaniem GW Typ E czy nawet GW Tigera...
Cinek 7 >>> Niestety pantera, to tylko kolejny szczebel grindu w drodze do też średniego zresztą E-50.
Czołg jest bardzo słaby, można nim cos tam ugrać, ale nie zmienia to faktu, że gra nim po prostu nie bawi za bardzo.
@mery:
W klanie mieliśmy kanał "Klub Pantery" ;D W plutonie jeździ się Panterkami całkiem zabawnie. Spam z trzech pinokio sieje zniszczenie.
Inquisito - to ty zobaczysz 13 75 jaki jest boski, gra się ta samą taktyką co na 12 t ale ten przebije już (z najlepszym działem) , nawet ISa 4 w bok i tył.... no po prostu fajnie się nim gra, tylko moja rada jak będziesz go miał to nie startuj nawet do E-100 bo i tak nijak go nie przebijesz z żadnej strony, a zginiesz.
[62]
IS-4 przebijesz nawet 12t - testowane kilka dni temu. Nie jestem teraz 100% pewien ale zdaje mi sie, ze AMX 13 75 jest w stanie przebic E-100 na dupie. Ale moge sie tutaj mylic. Niestety zaden ze znajomych jeszcze nie ma E-100 aby potestowac weakspoty.
Faaak, BDR. Pieprzony Badger...
B1 w plutonie robiliśmy siekę. W wielu bitwach mieliśmy we dwójkę co najmniej 6 fragów.
Natomiast BDR to jakaś pomyłka, gdzie byśmy nie pojechali, to czuję, że jadę po wpierdol. Rzuca nas wciąż na ósemki.
I mam tą trumienką zrobić 50k?!
Szczerze mowiac jak na pier* sie z tier4, 5, 6, 7 nagorda jest troche slaba. Biorac pod uwage, ze w drzewku lightow masz jedynie klocowatego AMX 40 a pozniej zaczyna sie zabawa.
W dodatku ten ARL i AMX 7 tier to gameplayowo zapowiadają się jak "niemcy powtórka z rozrywki".
AMX 13 75 to już duże urozmaicenie ;)
ARL imo to kupa gowna. Moze i spisuje sie na kompaniach, gdzie jest na topie ale w walce z tier7+ to jest komedia. Super, masz dzialo co przebije wyzsze tiery. Szkoda, ze aiming time jest prawie jak u arty, w tym czasie nawet derp na KV-2 przyceluje... M4 jest po prostu slaby. Nie jest jakims mega gownem, ot gorszym tigerem. Dalo sie jezdzic ale "fun" to to nie bylo.
No to jaki czołg polecacie? ale ma być to czołg nazistów tak gdzieś od VI Tier-u wzwyż
Cinek - ja ci polecę tak:
E-75 - git maszyna, jedna z tych którymi mi się najlepiej grało, ciężko przebijalna i działo ma mocne, miód
Tiger II też jest fajny, ale jeśli chcesz mieć X tier Niemców to radzę ci iść do Mausa, ja mam E-100 i żałuję że nie poszedłem do Mausa, E-100 jest bardzo łatwo przebijalny przez wrogów, działo ma mocne jak Maus, jest szybszy, ale Mausa wrogowie mają ciężej załatwić, i to jego przewaga nad E-100.
VK4502P też podobno dobre, nie bez powodu zwane ,, mini mausem", za to VK4502A chyba nieco gorsze od Tigera II, przynajmniej mi się tak zdaje, jakoś łatwiej mi je było zabić niż KT, ale to może być tylko subiektywne złudne wrażenie.
Nie słuchaj "znawców". ;P
Maus, to kupa gówna i najgorszy obecnie TX.
Lep na pociski od wszystkiego, a szczególnie arty.
E-100 ze swoja 155, to niebo, a ziemia w porównaniu do Mausa.
działo ma takie pierdolnięcie, że czołgi tylko pryskają w strachu, jak zobaczą obrócona w ich stronę lufę.
A podstawą udanej obrony w E-100 jest obrót w momencie strzału przeciwnika, dzięki czemu albo idzie rykoszet albo co najwyżej martwisz się zdjętymi trackami za zero...
Do dobrej zabawy niemiaszkami polecam, E-75, E-100 właśnie i JT.
Jeżeli chodzi i Niemców to ja chyba pójdę w te E75 i na tym zakończę.
Co myślicie?
Jeżdżąc w klanach robi się dziesiątki dla samych dziesiątek, im więcej tym lepiej.
Natomiast nie wiem czy robienie niemieckich czołgów i zatrzymywanie się na E-75 ot tak dla zabawy jest sensowne, inne drzewka dają chyba więcej radości...
Z niemcami WG robi sobie co chce. Czołgi tej nacji są trochę spychane do roli chłopców do bicia dla nowo wprowadzanych pojazdów :S
VK36 i VK45 A przydałoby się mieć w każdym razie do kompanii, oba są dosyć fajne...
Trzeba nimi nie grac, by uznawać niemieckie top tanki za "chłopców do bicia".
Choć Maus jest crapem, to nadal w rękach ogarniętego kierowcy jest mordercą dowolnego gówna w grze, tym bardziej prowadzonego pojazdu przez wyznawcę zasady "siedzę w OP tank - jestem bogiem"...
Idealnie wręcz widać po moich statach, że człowiek nie zawsze wygrywa w top tanku sowieckim, nawet gdy wie jak operować HT na polu walki.
E-100, E-75 czy Jagdtger dają mnóstwo dobrej zabawy, tak samo jak i inne pojazdy w grze.
Wystarczy tylko zapoznać się z ich wadami i zaletami...
A tak z ciekawości jakie czołgi mają dołączyć do gry po wprowadzeniu patcha 7.5 ?
Pff mery...
T29 (z OP działkiem na swoim tierze i mocną wieżą) - T32 (koń roboczy) - M103 (OP) - T110 (OP)
Tiger (trzeba zaczynać dyskusję?) - KT (większość dobrych graczy ma znacznie gorsze wyniki na nim niż na innych tier 8, z niewyjaśnionych przyczyn jego dolna płyta jest większa niż w rzeczywistości, bo tak chce WG, nie wiadomo dlaczego, jego dolna płyta miała kiedyś zaniżoną wartość grubości pancerza, niezgodną ze statystykami w grze, bo tak chciało WG) - E-75 (dostał nerfa, bo tak chce WG) - E-100 (nie pograsz nim raczej na CW bez złota).
Ktoś nowy pyta, którą nację rozwijać dla zabawy. Poważnie uważasz, że Niemcy to najlepszy wybór?
cinek daj sobie spokoj z fascynacja nazizmem i lec w papcie stalina niemieckie czolgi zostaly dodane do tej gry tylko po to aby ruscy mieli do czego przyjemnie walic
[75] TDki i medy tieru X
Odnośnie Mausa to kiedyś grałem nim sporo, teraz gwiazdkę to zbijam okazyjnie, odradzam też granie nim bez plutonu bo wtedy nasz wpływ na przebieg bitwy jest minimalny- on way ticket.
Ostatnio kilka E-75 spaliłem po strzale w przednią płytę, także już tak fajnie nie jest.
[76] KT to ja pamiętam z bety jeszcze przed softwipem, to był mój ulubiony czołg(w sumie najwyższy mój tier :P), wtedy właśnie miał więcej pancerza na przedniej płycie(który potem historycznie został zmniejszony) i jedyną opcją było strzelanie po wieży.
Czy najlepszy nie wiem, ale czy najgorszy tez na pewno nie...
To gra sieciowa, więc tym bardziej warto poznać wszystko, by mieć opinie to raz, a dwa by wiedzieć jak tym walczyć i jak z tym walczyć.
A niemiaszki na początek złe nie są, tym bardziej, że dla nowego gracza nonpremium, wizja tierów VIII/X, to jakieś cztery miesiące co najmniej, intensywnej gry.
No już dobra, dobra.
A więc tak:
1. Bardzo mnie to dziwi ze niemieckie potęgi są w grze tak osłabione, ale z drugiej strony no w sumie czemu się tu dziwić jak gra jest tworem Rusków. (Musieli się jakoś wywyższyć szkoda ze kosztem rozgrywki.
2. Jeżeli chodzi o Rosjan to idę w T34/85 a potem może dotrę do T54.
3. Pytanie dla znawców historii. Dlaczego ja osoba średnio znająca się na sprzęcie pancernym z okresu WW II
Znałem jako tako Maus-a, a w ogóle nie słyszałem o E 100 i dopiero po rozpoczęciu gry uświadomiłem sobie ze taki czołg także istniał? Czym to jest spowodowane?
Dlaczego ja osoba średnio znająca się na sprzęcie pancernym z okresu WW II
Może dlatego ?
heheh... okok
No ale np. w rożnych zachodnich programach jakie widziałem Maus jest podawany i jakos tam opisywany jako potężny niemiecki czołg a E 100 już nie.
Może wynika to z faktu, że ukończono tylko podwozie E 100. W przypadku Mausa były co najmniej dwa prototypy i wzięły w jakimś stopniu udział w walkach na poligonie w Kummersdorfie - co prawda brak dokładnych danych o wynikach walki, więc pewnie się nie popisały.
aha, dzięki, Taka odpowiedz mnie wystarczająco satysfakcjonuje i jest znaczne precyzyjniejsza niż poprzednika :)
Udział Mausa w walkach, to niepotwierdzony mit.
Gwoli ścisłości.
Co do E-100, to powstała tylko wanna dolnej części kadłuba z kołami nośnymi i rolkami gąsienic i druga wanna bez rolek. Niestety zostały pocięte na żyletki przez Brytyjczyków.
Maus jest bardziej zakorzeniony, bo powstały prototypy, jak i częściowe kadłuby kolejnych kilku sztuk (według niektórych źródeł). E-100 natomiast, to tylko głównie projekty z desek kreślarskich, podobnie jak reszta prototypów niemieckich.
W okrętach jest podobnie.
Yamato jak i Maus świetnie wyglądają na papierze.
I z Mausem to jak z Yamato. Niby jedyny określany jako superpancernik ale lepiej jakby nie spotkał sie na polu walki z amerykańskim Iowa i nawet z typem South Dakota. Aczkolwiek w przypadku tego drugiego lepiej jakby nie wziął pestki od Yamato.
Meryphilia - na pewno wydano rozkaz o obsadzeniu pojazdów i obronie Kummersdorfu.
Czy coś w tego wynikło ciężko powiedzieć.
Jesli uwzglęnić rozwalenie przez Rosjan to tak, zdecydowanie wzięły udział :D
Maus został wysadzony przez Niemców, a nie zniszczony przez Rosjan...
Pierwszy prototyp nie mógł uczestniczyć aktywnie, bo przecież nie miał nawet zamontowanej bojowej wieżyczki...
Bo najważniejsza jest siła ognia, nie megalomańskie projekty...
Większe nie zawsze oznacza lepsze
Proponuję zakończyć temat nimeckich Tank-ów(ale pojechałem po angielszku) Jaki czołg polecacie u Amerykanów? Ja zastanawiam się nad M26 bo aktualnie posiadam M4.
Jeszcze jedno. Wiadomo coś o Chiniolach? No bo byli, a teraz ich nie ma. To pojawią się jeszcze czy już nie?
Mówili, że pojawi się kiedyś znów do kupna. Co do M4 to ze 105 całkiem się przyjemnie grało przed nerfem HE.
T20 jak i pershing wybornie się mi gra nimi. Tutaj chwalą Pattona i nie mogę się doczekać, żeby to sprawdzić :P
Przed T20 jest jeszcze wyśmienity E8
[91] Rób T110E5; jak masz dopiero M4 to możesz bez problemu ścieżkę ciężkich wybrać. Stodziesiątka to mimo nerfów w tej chwili ciągle najlepszy czołg w grze. Należy do kategorii ciężkich to gra się nim jak medem, a siła ognia, pancerz i hp są bardzo dobre.
OK, przemyśle to na razie zrobię sobie na max. M4. Może mi ktoś powiedzieć co to jest za czołg ten T110 ale ni to że jest ciężki i fajny tylko jak on powstał itp. ??
PS. Za ładny to ten czołg w moim guście nie jest.
Boże nie wytrzymam z tą grą , chciałbym mieć je WSZYYYYSTKIE ale nie mogę :(
Więc na ringu zostało dwóch zawodników - domyślnie IS-7 i T-54 , teraz IS i T-43 (przez KV-13). Który z tych czołgów lepiej sprawdza się w CW , i przypasuje komuś kto nie lubi ślamazarności (poziom KV1 :P) i uwielbia przywalić z dużego działa ? :D Armor mało ważny bo to kwestia stylu gry (chyba że T-54 to jakiś syf). Ważna też jest droga - słyszałem wiele niepochlebnych opinii od T-43 ect.
BTW. Warto instalować World of Planes ? Dostałem się do bety ale jakoś tak...
@Inq:
Rób ISa-7. Zamiast T-54 obecnie na CW jeździ BatChat.
T-43 nie jest zły, ale jeździ się nim jak ze szklanką, dowolny strzał z czegoś konkretnego wywala mu połowę modułów. To jest taki komarek. T-44 podobnie, dopiero T-54 odbija frontem większość strzałów od tierów 7 i niżej.
T-43 niby crap ale T-44 i 54 dają radę :p
O kolejny, a ja chce i nie mogę dostać się do samolotów :(
[96]
Nie wiem jak na CW ale T-43 to zlom. Niby nie narzekalem jak nim jezdzilem, ale jest jednym z najgorszych tier7 w tej chwili i nawet KV-13 czy VK DB sa IMO lepsze od niego. Nie dosc, ze jest jak szklanka to co druga bitwe radosnie wylatywalem w powietrze (ammo rack). Oprocz tego wolne toto, dzialo skupia sie cala wiecznosc, nie ma gun depression. Jesli dopiero startujesz w ruskich IMO lepiej bawic sie IS - IS-3 - IS-8 (meh ;p).
Nawet o t-43 nic nie wspominajcie.
Cinek jak już idziesz w T-34-85 to również zrób KV-13.
Chyba sobie kupię T-50, tylko od razu zadam pytanie: które działko jest najlepsze na tym czołgu, bo mam odkryte wszystkie (chyba jeszcze z T-26 i T-46).
VK DB jest bardziej niezawodna, fakt. Nie psuje się tak jak T-43.
KW-13 jest bardzo fajny moim zdaniem. Fajnie jeździ i odbija/bierze dmg na gąsienice. Ale ma działko takie sobie.
Zrobię, zrobię sobie tego KV 13
Ale moim zdaniem jest wielki błąd w tej grze, ponieważ czołgi powinny być maksymalnie do roku 45.
Też mi błąd. Jak wtedy miałyby niby wyglądać niektóre drzewka? Np Francja by ciekawie wyglądała, ARL by chyba musiał jako X tier jeździć. Dobrze jest na razie, chociaż w następnym patchu trochę przegną pałkę, bo M48 Patton czy T-62 to jednak troszkę za daleko. A w pełnym drzewku niemieckim wypatrzyłem też Leoparda 1...
[106]
WG jako ograniczenie zalozyl brak wspolczesnych armat gladkolufowych.
I przy okazji - ja pierdziele jak ludziom wytlumaczyc, ze jak maja: IS-7, E-100, E-50, E-50, batchat (ja) to powinni zrushowac wrogiego M103 i E-100 zamiast kampic i czekac? W koncu musialem ruszyc natarcie batem, zatluklem m103, padlem a te przychlasty... dalej kampia. Zajelo im 4 minuty wykurzenie JEDNEGO e-100.
I przy okazji - wlasnie dlatego moje DpB na bacie ssie. Bitwe wygralem ale skonczylem martwy. Moglem zamiast tego zakampic i robic potshoty - zajeloby pewnie z 7 minut, druga flanka padlaby, przegralbym gre ale DpB mialbym wyzsze... sigh.
No jak tak dalej pójdzie to niedługo do gry dołączą T90, Leopard 2 i Abrams
A nie wprowadzą współczesne czołgi, ale pod pewnymi warunkami, oddzielenie ich od dużo starszych czołgów i przedewszystkim, niech najpierw poprawią błędy i niech pierwsze wypuszczą WoWp.
na 6 bitew jeden win :| i to pierwsza bitwa marderem :| Ręce opadają. W kopalniach jadę sobie na hill moim pershingiem za mną is-8, is -7 i T-44
przeciwko nam E-50 i batchat. Dziarsko z T-44 skoczyłem do bitki a isy sie chowały zamiast nam pomóc :|
Ja wymieklem dzisiaj z 1st winami na ferdyndandzie. Nie da sie grac TDkiem assaultow bez dobrych graczy jako wsparcie. A jesli atakujemy a caly team kampi nie jestem w stanie zrobic nic.
Da się to ściągać inaczej niż przez lunchera? Bo przez niego to idzie jak...
Właśnie przez to ściągam i leci tak wolno. Już powinienem mieć pobrane, a ja nawet nie mam 25%
www.worldoftanks.eu/pl/update
Pobierasz klient v,7,4 który waży 3.1 GB czy to co napisane na czerwono na środku ekranu ?
No nie idzie nic ugrać dzisiaj :/ Same przegrane
Promocja dla posiadaczy kart nV http://www.nvidia.pl/html/world-of-tanks-promo/index.php , dają jakieś kody ale nie wiem na co bo mam ATI/AMD
edyta
kod tylko dla nowych kont
-Lekki czołg T2 oraz darmowy slot
-3-dniowy dostęp do konta Premium
-500 złota
Ktoś ma kogoś komu przyda się taki kod ? Bo mam do oddania : 8HY7VA-PS472A-DTF4FZ
Kto pierwszy ten lepszy
Okej , dziękuję Wam decyzja podjęta - IS (7). Nie będę się męczyć , pójdę przyjemną drogą :P
Btw. Populacja WoWp jest... zastanawiająca.
peterkarel ---> Faktycznie, nie zauważyłem. Teraz lekko ponad godzinkę i będzie. Dzięki
Cappo ->
>Lekki czołg T2 oraz darmowy slot
>3-dniowy dostęp do konta Premium
>500 złota
Przyda się bo akurat mam GTS 250
EDIT
Eh ale to chyba tylko dla nowych kont ;(
A jest możliwość aby T 54 (wymaxowany) zadał jakieś uszkodzenia Maus-owi albo IS4?
Patch notes test patcha, test serwer ma być ponoć na dniach.
Added 3 new maps of the U.S.: "Port", "Highway," "Pacific Coast".
- Added new medium tanks at level 10: E-50 Ausf.M, T-62A, M48A1.
- Added a light French tank level 5 ELC AMX.
- Added German TD Level 8 JagdPanther II.
- The French light and medium tanks AMX 12t, AMX 13 75, AMX 13 90, Lorraine 40t, Bat Chatillon 25t transferred to a level up.
- Added new TD Level 10: JagdPz E-100, Object 268, AMX 155 50 Foch, T110E3, T110E4.
- Added support for the British branch of the British tanks and premium medium tank Matilda Black Prince.
- Rebalanced settings premium tanks and DickerMax SuperPershing.
- Return and recalibrated the cost of repair of some tanks.
- Whole experience with elite TD Ferdinand transferred to JagdTiger.
- Rebalanced settings for TD 2 and 3 tiers.
- Rebalanced settings for French TD introduced in patch 0.7.4.
- In connection with the introduction of Mediums-10, and rebalanced some of the parameters of medium tanks level 9, level 10 heavy tanks.
- Rebalanced some medium tanks and TD USSR:
- T-28: Removed a tool of F-30, held a general readjustment of the tank.
- T-34-85: Removed 100mm D10T gun, 85mm cannon improved D5T-85BM, added to the engine B-54K.
- T-43: Removed 100mm D10T gun, 85mm cannon improved D5T-85BM, added to the engine B-54K.
- HF-13: held a general readjustment of the tank.
- SU-85: Removed 107mm gun ZIS-6C, added gun 85mm D-5S-85BM, held a general readjustment of the machine.
- Reworked the mechanism of concussion crew from HE,
- Fixed or refined visual models of some tanks.
- Multiple minor changes and improvements interface.
- Fixed game crashes when you exit the battle in the hangar.
- Fixed a density of some bushes, affecting stealth tanks behind them.
- Added Medal "Awarded to the player, which destroyed in one battle tank in the middle of 3 or more TD-self-propelled guns of the enemy and more than 7 level."
Dobra taktyka dla T-54 czy nawet Typa i T-44, to przykleić się do boku Mausa. Gun depression nie pozwoli przycelować w takiego kmiota i jeśli nie ma żadnego potencjalnego zagrożenia ze strony innego przeciwnika, można takiego Mausa pojechać jak świnię.
Wiem to niestety z własnego doświadczenia, bo zostałem tak pojechany w mieście już z trzy razy przez ogarów w medach tego typu. ;P
Whole experience with elite TD Ferdinand transferred to JagdTiger.
To czas pojezdzic wiecej ferdkiem. Jeszcze 15k do elity ale chyba warto wbic z 80+k aby na JT przerzucic :)
T-34-85: Removed 100mm D10T gun, 85mm cannon improved D5T-85BM, added to the engine B-54K.
Hmmm? Ciekawe.
- Added German TD Level 8 JagdPanther II.
Zastanawia mnie, czy jak mam wyelitowana Jgpantere to bede mial tez Jp2 wynaleziona.
Pewnie nagroda dla meda który zniszczył 3 lub więcej TD TVII lub wyżej w jednej bitwie.
To z tym expem na ferdku, to jak mniemam ma wspomóc szybsze odkrycie Jpzr E-100.
To nawet fajnie, bo na JT mam wbite dopiero 140k, a pewnie na wspomnianego Jpzr E-100 będzie trzeba z 300k uzbierać. ;P
Dla kogos z WG angielska jezyk trudna jezyk jak widac, bo to co tam popelnili w opisie wychodzi na zniszczenie czolgu stojacego posrod 3 lub wiecej TDkow 7 lub wyzszego tieru.
Albo jakis leniwiec wrzucil w translatora i nie sprawdzil...
To z tym expem na ferdku, to jak mniemam ma wspomóc szybsze odkrycie Jpzr E-100.
To nawet fajnie, bo na JT mam wbite dopiero 140k, a pewnie na wspomnianego Jpzr E-100 będzie trzeba z 300k uzbierać. ;P
Z tego co OV mowil okolo 200k (JT+ferdi) wystarczy w zupelnosci.
Transfer expa jest z innego powodu - w jednym z wczesniejszych testowych drzewek:
http://statcdn.worldoftanks.eu/comeu_v2_110412_release/uploads/germany_tree_full%28eng%29.jpg
ferdi byl na jednej galezi przed Stug E-100 a na drugiej topem byl JT. Teraz galezie sie potasowaly, ale ludzie juz zebrali expa na ferdku i byliby w dupie (mieliby free na ferdku mimo wynalezionego JT). Stad ten transfer expa.
[129]
Prawie na pewno jest to translator. Koles mial 3 wyjscia: wrzucic po rusku (fajnie, ze ktos zrozumie), przepuscic przez google i wrzucic z translatora albo zupelnie to olac. Wybral bramke numer 2.
Przy okazji:
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/131485-stats-of-new-medium-tanks-in-075/
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/131463-new-tanks-footage-beautiful-serb/
Co mi sie osobiscie NIE podoba? To, ze nowe medy znowu maja DPS (DpM, w/ever) wiekszy niz heavy tanki i na poziomie tank destroyerow.
T62 bedzie zapierdzielal prawie jak lorraine:
Tracks:
56 degrees/s
weight limit 39,8t
Engine:
1050 HP
Do tego kazdy z nich ma 270 pena. Wspolczuje wlascicielom niemieckich HT tier10 :)
Hehe
Chyba jednak zmniejszy się liczba TX HT w bitwach gdy wejdą te nowe medy o takich statach.
Mausem to w ogóle już chyba nawet i daily nikt nie będzie robił...
Zabawne. Wrócili do historii i zabrali T-34/85 i T-43 armatę D-10, która faktycznie się tam zupełnie nie mieściła (główny powód skonstruowania T-44). To było najwolniejsze i najsilniejsze działo na VI med. Ciekawe jak to teraz będzie jeździć.
To samo z SU-85, zabrali 107mm (j.w.). Już wydawało mi się, że nie będą mieli jaj. W ten sposób tak duży kaliber zniknął z tieru V. Pytanie co zrobią z długą 85ką BM. Kolejną wędkę?
Z 85mm F-30 na T-28 i tak nikt nie jeździł. A na KW-1 zrobiło się to bardzo przyzwoite działo, tylko nie pasowało do T-28 z jego mobilnością i pancerzem.
W ten sposób tak duży kaliber zniknął z tieru V.
Czesc, jestem S-35CA (francuz TD tier5) i mam 105mm dzialo :)
Mausem to w ogóle już chyba nawet i daily nikt nie będzie robił...
Ja tam już od 2 lat nie robię na tym gównie i mi to totalnie zwisa luźnem kalafiorem.
Strach pomyśleć, co to się będzie działo na randomie wraz z wejściem tych wszystkich złomów. Maus to już w ogóle ma przesrane szczerze mówiąc. Niszczycielami też już nawet nie pojeździsz, żadnym niszczycielem, przypieprzy się do ciebie taki T-62 i możesz wyjść z bitwy. Co to zmieni, że mu przyłożysz za tysiąc, skoro już ci to w niczym nie pomoże.
Ogólnie będzie taki burdel i sajgon, że dotychczasowe randomnaby totalnie zgłupieją i się pogubią. Wtedy dopiero koniec świata będzie :>
Ja tam już od 2 lat nie robię na tym gównie i mi to totalnie zwisa luźnem kalafiorem.
Przecież Ty i tak już noobku nie grasz w tę nędzną gierkę...
;]
A ma się coś zmienić jeżeli chodzi o Francuzów? Czy już zostanie tak jak jest w najbliższym czasie?
@jiser:
"Z 85mm F-30 na T-28 i tak nikt nie jeździł."
WTF? To działo to jest podstawa ESLowego laddera Tier 4.
Jak są dobierane poziomy przeciwników? Losowo czy wg poziomów?
Mam wrażenie, że gram z kimś kto już ma jakieś pojęcie. Bo w moim przypadku to zagrałem już z 5 razy i nikogo nie rozwaliłem.
Jeżeli nie zabił jeszcze nikogo to skąd ma mieć doświadczenie i kasę na kupno nowego czołgu??
PS. Co z tymi Francuzami???
Bo faktycznie exp i kredyty dostaje się za "kille"...
Exp i kredyty dostaje się za uszkodzenia i spotting, plus zajmowanie czy obronę bazy.
Pośrednio można dostać bonus do exp i cr. za "kille", gdy mamy ich odpowiednią ilość do którejś z odznak.
Tak czy siak, nawet na koncie nonpremium dojście do TIV zajmuje trzy/cztery godziny góra.
A co ma niby być z frenchami?
Nic więcej, niż to:
- Added a light French tank level 5 ELC AMX.
- The French light and medium tanks AMX 12t, AMX 13 75, AMX 13 90, Lorraine 40t, Bat Chatillon 25t transferred to a level up.
- Added new TD Level 10: JagdPz E-100, Object 268, AMX 155 50 Foch, T110E3, T110E4.
AFAIK odznaki nie daja ani credsow ani expa. Damage daje glownie credsy, kille daja glownie expa. Zaraz poszukam linka.
http://wiki.worldoftanks.com/Battle_Mechanics#Experience_and_Credits
EDIT:
bylem blisko. Zadawanie obrazen daje expa oraz credsy (za punkt uszkodzen). Killing blow daje tylko bonus do expa, nie daje wiecej credsow.
EDIT2:
You will NOT get experience for:
For receiving titles in the "hero of the battle" window.
For receiving medals or completing achievements.
Nie napisali jak z credsami.
Hahahaha medal kołobanowa :D Bo zostałem sam w krzakach w bitwie marderem i czas się skończył :D
Teraz SU-85 to będzie złom, 107mm chcą zastąpić przez 85mm śmieszni są.
Dodaje na pewno, nie ważne co piszą.
Wystarczy tylko porównać bitwę z i bez odznak...
Trafiały mi się bitwy gdzie kosiłem pojazdy jak zboże, masa dmg i dostawałem przykładowo na T34 80k credsów i 1100xp, kolejna podoba bitwa z mayhem w moim wykonaniu lecz z nabitym TG i Sniperem i odpowiednio na koniec 120k i 1300xp...
Dotyczy to oczywiście też i normalnych pojazdów.
Zara, czy ja dobrze patrzę że M48 będzie miał do wynalezienia działo? i że to pierwsze będzie mieć 240 obrażeń i 170 penetracji? NIEE NO, LUDZIE, TRZYMAJCIE MNIE... TRZYMAJCIE, bo komuś WPIERDZIELĘ. I jeszcze pewnie ze 60k expa trzeba będzie zrobić.
No to jeszcze raz ponowię pytanko. to lepiej teraz iść w francuskie średnie czy cięzkie
Moje założenia są takie że chcę mieć po jednym czołgu z każdej nacji:
1. Niemcy E75/100
2. ZSRR T54
3. USA T110
4. Francja .....
5. Wielka Brytania .....
Może jeszcze za Ciebie zdobyć te czołgi ? Pograj zobacz jak się sprawują . Każdy czołg ma dobre i złe strony. Nikt tobie nie powie czy ci się lepiej gra.
Cinek 7 >>> Grasz z premką czy bez, bo nie pamiętam?
Jeśli bez, to zapomnij o takim planowaniu.
W takim przypadku wbicie TX przy graniu 3/4 godziny dziennie zajmie Tobie pół roku.
Tylko o jednej gałęzi mówimy...
Cinek 7 -> Idź we francuskie średnie lub ciężkie.
...Ale dziś miałem akcję, Meryphillia zna takie przypadki. Stoję sobie artą Lorką w bazie i shiftuję, jak to artą. Nagle <jeb> uszkodzona gąsienica a mnie zeszło z 40 hp. Myślę, ki ch..., żadnego przeciwnika nie ma nawet na horyzoncie. Ale przesunąłem się tak na wszelki wypadek. Patrzę, a po bazie kółka robi jakiś idiota w BT7 i za chwilę znowu we mnie specjalnie, w tył <jeb> i jeszcze mnie pcha. Widać, że kolo ewidentnie szuka zwady. W myślach tylko, poczekaj ty ^$@#&*. Sprzedałem mu dzwona i koleś się złożył.
Na niebiesko się jednak nie zrobiłem, może i jestem reported, wali mnie to. Okazało się, że jakiś szwab głupi. Kilka osób też coś po szwabsku napisało. W suahili mogli by równie dobrze pisać.
Najlepsi są agenci, gdy siedzisz w jakiejś krowie TVIII, strzela do ciebie albo blokuje, bo wie że i tak strzelić za bardzo nie możesz, bo raz czas przeładowania, a dwa jak pizniesz obok siebie czy centralnie w niego, to i ciebie wymiecie.
Więc jak taki kmiot nie nabije sobie na mnie TK, to czekam tylko aż odjedzie kawałek. ;]
Kiedyś pamiętam jak taki cwel w panterze chyba zdjął mojemu T92 więcej niż połowę HP i uciekł za te budynki przy capie na Porohovce i pizgał jakimiś tekstami o "noobach w arty".
Jego lament, gdy pantera złożyła się wraz z budynkiem za którym się schował, były miodem dla uszu. ;]
Ja gram bez premki.
Viti ----> w niczym mi nie pomogłeś.
W Niemcach dożo mi nie zostało do kupna tygrysa. Byłbym już pewnie za tygrysem ale na początku trochę grałem niszczycielami (tak ok IV Tier) a następnie miałem małą przygodę z działkami samobieżnymi. No i tak w ogóle to mam Niemców już w ponad połowie odblokowanych ponieważ szedłem prawie każdą linię na równi.
U Rusków doszedłem do KW-1 ale jednak pójdę w T54.
Amerykanami jestem na poziomie M4 ale nimi ostatnio mało gram.
Francuzów nie ruszłem.
Grę pobrałem już dość dawno ale gram w nią z przerwami i w wolnych chwilach ale jakoś się tak złożyło ze chyba jestem już w miarę daleko ( bynajmniej mi się tak wydaje)
Aktualnie nie gram ponieważ mam małe problemy z moim PC.
dzis z cw - ostatnia artka na mapie ja i reszta kolegow w katapultach spinamy sie w wyscigu po fraga w koncu podswietlony - gw typ e - bam! trafiam pierwszy i.....kupa trafienie bezposrednie ale zostalo 11 HP i po fragu naturalnie
Chociaż powoli wreszcie zaczynam ogarniać tę grę i zdarza mi się kończyć z 5 fragami, to i tak jestem zdania, że serwery WoTa o kulturze nie słyszały. Naprawdę, tyle noobów nie leciało w stronę innych graczy w żadnej innej grze MMO, w jaką przyszło mi zagrać. Trochę smutno, bo zacząłem po prostu ignorować chat...
jestem zdania, że serwery WoTa o kulturze nie słyszały. Naprawdę, tyle noobów nie leciało w stronę innych graczy w żadnej innej grze MMO
Bo kulturę to się zachowuje dla innych, kulturalnych, normalnych graczy. A noob to tylko noob, trzeba to to gnoić aż w końcu dotrze do pustego łba, by się w końcu nauczył grać albo wypieprzał i nie rujnował gry innym.
Gdyby jeszcze taki się chociaż starał, patrzył jak inni jeżdżą, czekał na zgranie celownika, trzymał się z tyłu to może jeszcze bym się powstrzymał, ale jedzie taka pizda na przód, wyjeżdża pod 10 wrogich czołgów i potem jeszcze kwiczy, idźta w cholerę z czymś takim :>
Cinek 7 ---> Weź skończ z takim gadaniem. Meryphillia dobrze Ci napisał. Zrób chociaż IS-7 i pokaż się tu za pół roku, bo naprawdę nie sądzę żeby to było szybciej. Jeszcze robiąc wszystkie drzewka na raz bez premium to powodzenia... Jak zrobisz tego IS-7 to pewno WG wprowadzi do gry drzewka Chińskie, Koreańskie i Rumuńskie. Ofc pomożemy Ci z planowaniem :)
PS. Bynajmniej to nie znaczy to samo co przynajmniej. :)
Reksio ---> Dokładnie. Dodatkowo największym błędem jest odpisywanie i wdawanie się w utarczki słowne na czacie. Najlepiej raportować takich gości/dzieci jako prowokacja/wyzwiska. Ja tak robię.
Szkoda, że właśnie w tej grze tak jest. Co drugie słowo na czacie to "noob" lub "idot". Szkoda, wielka szkoda. Rozumiem, że są czasami powody do frustracji ale w tej grze to po prostu norma.
Ciezko sie nie zgodzic z [157]. Rozumiem, ze ktos jest poczatkujacy (powiedzmy te 1k bitew) - nie odezwe sie ani slowem, ew postaram sie podpowiedziec (chociaz jest duza szansa, ze koles chata i tak nie czyta). Jesli zagra glupio - tez w/ever. Byle nie byl AFK/nie strzelal do swoich/nie gral jak bot. Ale jesli ten sam koles z <1k bitew jezdzi w tier8 premium (lowe, KV-5) bede od niego WYMAGAL aby gral na poziomie graczy tier8. Jak startujesz w lidze zawodowej to tez ludzie wymagaja od ciebie abys gral jak zawodowiec a nie amator co dopiero uczy sie zasad.
No i druga kategoria to wieczne przyglupy - ludzie co maja 600 ratinga po 5, 10, 20 tysiacach gier. Wczoraj np. mialem polaczka. Pierwsze co powiedzial (doslownie!) "nie mamy szans wygrac, bo mamy wiecej polakow. WG znowu ustawil mi gre". Koles jechal w AMX 50 120, mial juz topowa armate. Mapa - himmelsdorf (standart). Ogolnie pojechalem na lewo (jade T34), ale skrecilem do obrony placu od naszej strony, bo srodkiem przeskoczyl wrogi M103. No i strzelam sie z nim, idzie tak sobie (1 za 1) a ten koles stoi na FLANCE m103 i sie patrzy. I dalej narzeka jaki to team slaby, "gg przegralismy nasz team jest gowniany". To napisalem "wez kurwa oflankuj tego m103 i go zajeb". To go oflankowal. 8 pociskow pozniej zadal mu ZERO damage. Strzelal w jego bok. Wytlumaczcie mi prosze jak to mozliwe... Na szczescie M103 odwrocil sie do niego, wiec moglem wpakowac mu 3 brakujace kulki (to ze dostal detracka 2x pomoglo). Ogolnie zlapalem 3 kille, koles zero.W tym miejscu po prostu nie wytrzylame i zbluzgalem szczyla. Jesli ktos chce moge wkleic replaya.
http://www3.zippyshare.com/v/3052282/file.html
Prawde mowiac dokladnie nie wiem co powiedzialem - juz nie pamietam. Wiec co wrazliwsi lepiej aby tego nie ogladali.
[159]
Tia, bo jeszcze dostane bana za wyzwiska :) Patrzac na ilosc bluzgow jaka rzucam w WOT to gdybym uzyl je na GOLu polecialbym dawno.
Asmo ---> Dostaniesz, nie dostaniesz ale imho szkoda nerwów na te utarczki. Lepiej przeznaczyć je na skupienie w bitwie :). Wiem, że czasami zbluzganie ciśnie się samo na klawiaturę ale co to da? Jak ktoś nie ogarnia czegoś w takim stopniu jak ty to możesz pisać i wkurzać się, a to nic nie da. Koleś żyje "w swoim świecie" i tak :)
Poza tym każdemu może przytrafić się błąd i można zostać pociśniętym na czacie słusznie... ale w dalszym ciągu nie jest to powód do wyzwisk. Lepiej napisać "Hey T34 dont sleep" - to gwarantuję daje lepsze rezultaty i milszą atmosferę niż standardowy txt "nooob t34!!!!!!1111!"
Lepiej napisać "Hey T34 dont sleep" - to gwarantuję daje lepsze rezultaty i milszą atmosferę niż standardowy txt "nooob t34!!!!!!1111!" Oooo tak może jeszcze zaprosić go do plutonu i nauczyć grać. Nieogarów i pojebów trzeba tępić. Jak już ma ten 7-8 tier to powinien co nieco ogarniać. A nie stoi w krzaku gdy ty walczysz i bronisz flanki przeciwko 4 czołgom. Takiego to zgłosić, nabluzgać i przy okazji zanim zginiesz wpakować ze dwie kulki....
I jeszcze najlepiej w ryj mu strzelić.
Ostatnio miałem takiego geniusza w teamie (T1 HT), który został sam na sam z wrogiem (PzIV), który przejmował neutralną bazę. Koleś schował się gdzieś za budynkami, niedaleko punktu przejmowania, afkował przez parę min, aż do momentu gdy został sam, wróg przejmował bazę, a ten sobie wykombinował, o czym pisał na czacie, że nie chce się wychylać i zostać zniszczonym, nawet jeśli wróg przejmie bazę, a nie zniszczy całego teamu, to będzie remis. Geniusz w T1 HT. Który to tier? V, VI?
Przepraszam... ale wy po prostu nie zasługujecie na to, by posiadać internet. Co to ma być:
Nieogarów i pojebów trzeba tępić.
Takiego to zgłosić, nabluzgać i przy okazji zanim zginiesz wpakować ze dwie kulki....
Ty to piszesz serio, czy po prostu masz problemy z emocjami? Bo wiesz... to jest - uwaga, uwaga - gra. ;]
A zgłaszanie nieogarów nic nie daje. Nikt nie kasuje ani nie daje upomnień za to, że nie umie grać. Gdzie ty żyjesz? :D
Ale to, że czai się za budynkiem i czeka aż mój cel ma 5% i dobija to podchodzi za nieuczciwą gre. Raportuje noobów :| Może któryś dostanie bana na jakiś czas. Ostatnio marderem sytuację miałem, że przy bronieniu bazy gdy zostało nas z 7 osób nasza artka grille zaczęła niszczyć inne artki nasze. No i jak z takimi pojebami grac?
Ty to piszesz serio, czy po prostu masz problemy z emocjami? Bo wiesz... to jest - uwaga, uwaga - gra. ;]
Gra ma sprawiać przyjemność i trzeba tępić ludzi którzy uprzykrzają rozgrywkę :)
Nie mówię, że sam jestem jakiś master nad masterami, ale jeżeli przez jednego debila tracimy jedną stronę, która z jego pomocą jest do obronienia z palcem w dupie lub przegrywamy wygraną teoretycznie bitwę to rage mode się włącza
Dziś grając GW E dowiedziałem się że:
- "jestem noobem co nie umie grać czołgami, bo strzelam z daleka" miałem akurat APka a się nawinął jakiś gość w IS 3, który oczywiście był Polakiem
- i na himlu jak zostałem już sam(20% na wina dostaliśmy do 2 lub 3) i object704 dostał też z APka w bok za jakieś 1400 bo tylko tyle miał, kolejny raz zostałem noob arty
Jadę 50B ze mną był T20, po 3 pestkach w T44 zostało mu jakieś 200hp oczywiście bohaterskie T20 które cały czas stało za mną wyskoczyło i dobiło, pytam się czemu wcześniej nie był takim kozakiem żeby strzelać, to odpisał mi "fu..... you"
Bo arty zawsze było hejtowane w tej grze.
noob (a nawet lepiej: newbie) = poczatkujacy
nieogar albo pojeb - ktos kto gral wystarczajaco duzo, aby wiedziec jak dziala gra ale jest... pojebany?
Zreszta mialem dzisiaj takiego. Gram batchatem, zlapalem ISa (zwyklego) majac pelnego maga, wlepilem mu 4 kulki, musze dobic (ma 11 hp) - zanim strzelilem przyjebala mi moja arta za 800. "batchat sorry" bo k* killsteala mu sie zachcialo. I jak go nazwac albo jak nie zbluzgac? Ahhh - "to tylko gra". Poczekamy az zagrasz te kilka tysiecy bitew i dostaniesz 3-4x dziennie od wlasnej arty w plecy. Wtedy zmienisz podejscie na takie jak ma mery. Gowno trzeba tepic i tyle.
Grając Objectem 212 na Prochorowce ( standard battle ) miałem taka sytuacje ze ustawiłem się zupełnie w rogu prawie, a tuż przede mną 20m T110 stanął kampić. Po trzech ostrzeżeniach na czacie by ruszył swoje bezużyteczne dupsko chociaż 100m do przodu wpakowałem mu pocisk za 1500 dmg. Wtedy dopiero coś tam dotarło i się ruszył.
Opowieści, opowieści ;D
A ja wczoraj na Lorce zdobyłem jakiegoś asa pancernego czy cuś w tym stylu. Dobre to to, czy rozdają na kilogramy? I jeszcze rozpruwacza. To akurat wiem za co. Dopóki spotowali to było nieźle. Pierwszych 5 rozwaliłem. Dopiero 6 frag był innego gościa. Ale nasi też nieźle dostawali. Póxniej ukryli się po krzaczorach i się skończyło strzelanie. I się drużyna skończyła z artą na końcu.
Najgorsze jest to jak oznaczasz artą, że strzelasz w gościa, a twój podjeżdża w zwarcie z nim i gdy już pocisk łapie dostaje bułę za 1000 :| I wyzywa ciebie od noobów :(
A ja wczoraj na Lorce zdobyłem jakiegoś asa pancernego czy cuś w tym stylu. Dobre to to, czy rozdają na kilogramy?
Sam nie wiem do końca za co to jest :P Chyba za lepsze osiągnięcia(exp) na tanku od 99%(?) graczy grającym tym czołgiem w bitwie :P
[173]
Jesli na Lorce to musiales miec calkiem wysoki wynik. Gratz.
Jest już czynny test serwer dla 7.5, ale nie udało mi się klienta testowego z 7.4 uaktualnić. Jakby ktoś wiedział jak to zrobić byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.
http://worldoftanks.eu/news/3059-public-test-version-75-pl/
[176]
Postepuj w/g punktow. Skopiuj katalog WOTa (ten na ktorym rgasz), nazwij go WOT_TEST czy jak chcesz. Zgraj patchera, zainstaluj go na WOT_TEST, odpal - patch zgra sie ich launcherem. Gotowe.
Sam za chwile odpalam, ale z ciekawostek:
- AMX ELC wyglada jak rower szatana :)
- Stug E-100 wyglada fajnie (1100 damage 300 pena :D 0.34 accuracy)
- Foch 155mm to TERROR - 3x 850 damage, 0.33 acy (albo 0.34 nie pamietam teraz)
O reszcie napisze pozniej.
Ile potrzeba na Jpzr E-100 expa?
I ile na E-50M?
Plus ile na T110Ecos tam w linii TD?
Na podstawie statystyk uzyskanych po wprowadzeniu aktualizacji 7.4, statystyki niemieckich czołgów ciężkich X tieru zostały zmodyfikowane (głównie polepszone).
:D Ciekawe co teraz będzie z e100
Asmodeusz -> nie zapomnij napisać ile expa potrzeba do ob.168 ;)
Oki dzięki już się loguje tylko w kolejkę mnie wrzuciło.
Jpz E-100 : 210.000
E-50M: 183.010
T110E3 (T95+): 241.000
T110E4 (T30+): 211.000
ob: 301.000
DARMOWY SLOT W GARAZU PO PATCHU 7.5 !!!!! CZYTAC DALEJ
jak masz AMX 12t w garazu dostaniesz AMX 12t (6 tier) + ELC AMX (5 tier) + free slot
Nowe medy:
2
3
4 screeny nie mojego autorstwa, ale dobrze zrobione
Już test mi działa wrzucam TDK-i nowe :
2
3 te działo to masakra jakaś :D
4
5
proszę bardzo amx po awansie tier wyżej:
Pełen cennik reserchu nowych cacuszek:
USA
T110E3 - 241 k
T110E4 - 211 k
M48A1 - 160 k
FRANCJA
AMX-50 FOCH ( 155 ) - 290 k
Batchat 25t - 200 k
USSR
T-62A - 200 k
Object 268 - 301 k
NIEMCY
E-50 Ausf M - 183 k
JagdPz E-100 - 210 k
Wie ktoś jak wygląda ten niszczyciel E 100i ten Pershing III?
Po pierwszej walce mam wrażenie że medy totalnie zdominują pole bitwy. JagdPz E-100 odparował jakby nie miał wcale pancerza i HP :P
Az tak wiele osob nie posiada topowych medow, by faktycznie zdominowaly pole walki po release patc ha na EU.
Oczywiscie pewnie beda robily rzeznie, wiec wiekszosc ludzi bedzie do nich dazyc w pierwszej kolejnosci, a nie do HT, jak dotychczas.
Tak czy srak dla posiadaczy HT nadchodza ciezkie czasy. ;P
[174] - Aha, to wiele innych Lorek w bitwie nie było ;D
Bo pamiętam, że kiedyś na PzII miałem jakąś odznakę która mówiła, że masz lepsze statsy niż 90% czy 99% innych graczy grających tym pojazdem.
[175] - Tak, na Lorce. Ale wiele nią nie grałem. Podoba mi się jednak jeździdło. Nawet sympatyczniejsze od Wespe.
Czyli z tego co piszecie wynika żebym lepiej szybko się przerzucił z expienia do IS-3 na expienie do AMX 13/90 ? :P
Btw. Jakieś tipy do 13/75 ? Niby pięknie jak się uda od tyłu zajechać tylko na niektórych mapach jest to dość ciężkie i nie wiem co ze sobą zrobić :P
edit : @up - Odznaka Mistrzowska.