Q: Czy gra jest płatna ?
A: Tak. Jest to płatna gra mmo - opłacać ją można za pomocą karty kredytowej lub kart zdrapek ( oficjalna cena gry w wersji cyfrowej; 60 dodatkowych dni gry; oficjalnego tokena są dostępne pod adresem http://buy.swtor.com/pl ). Jednak aktualnie lepiej jest zakupić samą grę jak i doładowania na http://allegro.pl/ gdyż ceny są dużo niższe niż na oficjalnej stronie.
Q: Czy do gry jest dołączony "darmowy" czas ?
A: Tak jest to 30 dni ale żeby je otrzymać należy skorzystać z opcji a) lub b):
a) dodanie karty kredytowej/płatniczej ( z możliwością wykonywania płatności internetowych) i utworzenie subskrypcji ( konto zostanie obciążone ok 5 zł ale kwota ta zostani zwrócona przy pierwszym potrąceniu po 30 dniach )
b) Dodanie karty zdrapki z kodem - dostępna jest np. z 60 dniami za 119 zł (cena oficjalna ). Na allegro aktualnie 79,90zł
Q: Skąd pobrać ?
A: Jeśli masz dobre łącze to po utworzeniu konta, dodaniu klucza gry oraz karty kredytowej / zdrapki można zacząć ściągać pliki ( ok 19 GB na dysku zajmuje ok 27 GB ) http://www.swtor.com/
Jeśli masz słabszy net lub obarczony limitami zdecydowanie łatwiej kupić grę w sklepie i zainstalować z dołączonych płyt.
Q: Jakie są minimalne wymagania ?
A:Procesor: AMD Athlon 64 X2 4000+ / Intel Core 2 Duo 2.0GHz lub lepszy
Pamięć operacyjna: 1.5GB (XP) / 2 GB (Vista/7)
Karta grafiki: ATI X1800 / GeForce 7800 / Intel 4100 lub lepsza
System operacyjny: Windows XP/Vista/7
Przydatne strony:
Gry-online: https://www.gry-online.pl/gry/star-wars-the-old-republic/zd1f06
Strona oficjalna http://www.swtor.com/
Oficjalne Community News http://www.swtor.com/blog
Twitter http://twitter.com/#!/swtor
Strony z newsami :
1) Ask a Jedi http://www.askajedi.com/
2) DarthHater http://www.darthhater.com/
3) Torwars http://torwars.com/
Status serwerów z możliwością podglądu w historii jakie jest / było obciążenie danego serwera
http://www.torstatus.net/
Bazy danych :
1) DarthhaterDB http://db.darthhater.com/
2) R2-DB http://r2-db.com/
3) Torhead http://www.torhead.com/
Lista Silnych w Mocy:
Nick na forum | Nick w grze | Klasa
serwer: The Progenitor
_agEnt_ | Amria | Jedi Guardian
Jaxa81| Jaxa | Jedi Shadow
Jaxa81| Narisha | Sith Sorcerer
Soulcatcher | Longwinter | Commando
Terikay | Ter'akhay | Sith Marauder
serwer: Nightmare Lands
cycu2003 | Adamoxis | Sith Sorcerer
serwer: Hidden Beks
albz74 | Iannasan | Scoundrel
Bajt | Ariakan | Jedi Shadow
Da_Mastah | Throttle | Jedi Sage
Drixx | Bedegan | Jedi Sage
Felcart | Barge | Jedi Sentinel
Gambit | Doveldrin | Sith Juggernaut
Grassus| Kheysha |Powertech
Imix | Martius | Jedi Sentinel
Imix | Majo'ngo | Mercenary
Lolter | Etranger | Jedni Knight
nieznany_forumowicz | Darkanna | Sith Inquisitor
shergar | Volkodav | Maruder
Shifty | Zendra | Jedi Shadow
sinbad78 | sinbad | Jedi Sentinel
siwCa | Siwers | Powertech
serwer: Basilisk Droid
Belert | Bratis | Vanguard
DEFEDos | Defedos | Mercenary
DogGhost | Dogghost | Sith Inquisitor
flame | boomeer | Sniper
JasterMereel | Feyarna | Mercenary
MultiSamuelson | Tagrite| Jedi Shadow
wert | Wert'yr | IA - Sniper
zuromil | Zuro | Sith Assasin
Tlaocetl | Tlao | Operative
sakhar | Ankhsenamun | Sith Assasin
serwer: Niman
Felcart | Trebonius | Sith Juggernaut
Tal_Rascha | Naliana | Sith Marauder
Deead | Areneys | Sith Juggernaut
serwer: Frostclaw
Hellmaker | Taali | Sith Juggernaut
Hellmaker | Astoreth | Sith Marauder
Mr_Slip | Saji | Mercenary
serwer: Trayus Academy
r_ADM | Zhaan | Jedi Consular -> Sage
serwer: Ahto City
Stalker92 | Dzimi | Jedi Guardian
serwer: Trask Ulgo
DUNCAN_83 | Lucynek | Mercenary
Mack5 | Deedee | Jedi Guardian
Tr0|L | Corben | Scoundrel
Vader274 | HubiakMaster | Jedi Shadow
serwer: The Red Eclipse
Danewcielo | Brohan | Sith Juggernaut
Tychowicz | Degnar | Gunslinger
serwer: Chuundar
Oseth | Kayleen | Vanguard
serwer: Shaltin Tunnels
sszaki | Anosa | Sith Marauder
-Sk8ter- | Donobi | Mercenary
serwer: Sluis Shipyards
helias16 | Helli'as | Jedi Guardian
nieznany_forumowicz | Adash | Jedi Knight Sentinel
serwer: The Arkanian Legacy
diabol_16 | helganin | Mercenary
serwer: Legions of Lettow
Beaverus | Aergis | Jedi Guardian
serwer: Tomb of Freedon Nadd
Mat3iz | Atramentov | Sith Marauder
Większość serwerów otrzymała już możliwość darmowego transferu postaci na inny serwer (niewątpliwie bardziej zaludniony), reszta ma je otrzymać w krótkim czasie. Na razie ludzie którzy sie przenieśli są zachwyceni populacją na docelowych serwerach, nie ma co sie temu dziwić :) Poniżej lista europejskich serwerów:
RP-PvE (EU EN), cel --> The Progenitor:
Shaltin Tunnels, Trask Ulgo
PvP (EU EN), cel --> Tomb of Freedon Nadd:
The Shadow Runner, The Kumumgah, Senator Contispex, Uthar Wynn, Ula Vii, Tassaa Bareesh, The Exile's Crystal, Kai-kan, Starstorm One, Ahto City, The Ravager, Niman, Hex Droid, Scepter of Ragnos, Chuundar, Trayus Academy, Tott Doneeta, Legions of Lettow, Basilisk Droid, Bloodworthy
PvE (EU EN), cel --> The Red Eclipse:
Eye of Ashlanae, Ludo Kressh , Goluud Corridor , Rogue Moon, Sluis Shipyards, Dxun Battle Circle, Kellian Jarro, Flames of the Crucible, Luka Sene, The Arkanian Legacy
PvE (EU EN), cel --> Nightmare Lands:
Frostclaw, Hidden Beks, Dune Bantha, Hydian Way, Bacca's Blade, Peragus Mining Facility, Bao-Dur, Sith'ari
Poprzedni wątek: https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=11954414&N=1
W zasadzie wszystkich ludzi z Basiliska i reszty opuszczanych serwerów można przepisać na serwery docelowe. Nie sądzę, żeby komuś się chciało pozostawać na opustoszałym serwerze.
No ale muszą sie odezwać, moża ktoś jakimś cudem zostanie. W ogóle mi sie wydaje że z tej listy niewiele osób gra dalej
Mnie się skończyła subskrypcja, ale chyba wznowie i znowu pogram - tylko pewnie w przyszłym tygodniu bo mam trochę sporo pracy.
Rozumiem, że serwery PVP przenoszą się na PVP?
Co do listy to po transferach można by zrobić nową listę jak się ludzie poprzenoszą
Po sesji może wznowię subskrypcję i się przeniosę z basiliska na coś tam innego. Blizzard mojej kasy nie chce, to cóż zostaje ; )
[1] Ostatnia aktualizacja serwerów
[11] "We do not currently have a date for 1.3. Stay tuned"
Oki skasowałem jedną postać a resztę przeniosłem na Nightmare Lands, ktoś z Nas tam gra?
czy Warzone Comendations można "zarobić" tylko w Warzonach i tam zdobywa się ich największą ilość, czy można też na przykład na Ilium ?
Stitch001 ---> Prawdopodobnie wszyscy z Frostclaw :)
Nasza gildia też się przenosi (tak jak i Rep), ale jeszcze nie dzisiaj.
Aż się lepiej człowiekowi na sercu robi :)
Imperal Fleet - 2 instance po 300 osób :) Nar Shadaa - 46 osób, Taris - 50, itd. :)
Aż głupio bylo jak dzisiaj grałem i na starym serwerze było max 6 osób na Taris.
Jakby ktoś chciał niezobowiązująco do gildii mnie nająć to mam 3 postacie Rep (van 50, gun 41, sage 43), po stronie imperium mam za to szpiega :P (dosłownie i w przenośni op 26 )
P.S. ALe lagi są straszne (i z tego co ludzie mówili na general nie tylko u mnie) lagi-fps, nie sieciowe...
Dżizas, normalnie człowiek się we Flocie (republikańskiej przynajmniej) od gildyjnych rekruterów opędzić nie może... kilku tak nagabywało że ignora (plus odrzucanie inv z automatu) musiałem dać...też to przechodzicie??
Co do tego że jest spam na Generalu to akurat sie zgadzam ale mnie nikt nie nagabuje bo już w gildii jestem :)
Troche to wkurza bo nie widać wiadomości innych, tak szybko uciekają. No ale lepiej mieć 200 ludzi niż 20 i narzekać :)
Aktualizacja 1.3 już we wtorek (26 czerwca) a dziś... już mnie trzy razy gra wywaliła, a teraz nawet nie mogę się zalogować... damn
[aktualizacja] Coś widzę po stanie serwerów, że nie tylko mnie... Tomb miał very heavy a teraz tylko heavy... dziwne,serwery im padają?
Nie.. No muszą coś z tym zrobić - 700 ludzi w kolejce, 45min czekania - a już sporo ludzi u nas w gildii zapowiedziało, że wracają do gry od jutra i podejrzewam, że takich powracających będzie mnóstwo. Capa na serwerze też nie zwiększą, bo lagi we flocie już są nie do zniesienia.
Jeden post wyklucza drugi :) faktycznie chyba troche za dużo od razu wrzucili na 2 serwery.
Ja na swój nie narzekam, WZ na okrągło a tym czasem patch już do pobrania, tylko czekać do 13-tej (a może uda sie troche wcześniej)
i jak tam 1:3 sie spisuje? Jako ze bede w domu dopiero po 17 to nie mam jak sam spawdzic...
Zrobiłem sobie już jednego flashpointa - miło, szybko, sprawnie - no i automatyczny teleport ;)
Ale tylko ja nie widzę, aby group finder umożliwiał znalezienie grupy do misji na planetach? Moja obecna (Taris), jak i poprzednia są zaciemnione i nie można ich dodać do kolejki. Czy to jeszcze brak jakieś funkcjonalności, tak już będzie czy...?
[25] jest takie powiedzenie: "jak nie urok to sraczka"
Przecież od dawna wiadomo że serwery Bioware mogą max obsłużyć 300 osób, powyżej tej liczby już jest Sodoma i Gomora :D
[30] miło, że nie zapominasz o nas - ale mam zwyczaj nie karmienia trolla
Jeśli o 18.30 jest kolejka 500 osób, to pewnie o 20.00 będzie ze 2 000 - istna masakra
aaaaa ...... zrobiłem sobie przerwę na kilka tygodni, dzisiaj wróciłem i po tych wszystkich Terach, GW2, Secret Worldach NIE UMIEM GRAĆ w SWTOR !!!
Rany chyba sobie zrobię nową postać.
"Przecież od dawna wiadomo że serwery Bioware mogą max obsłużyć 300 osób" - to odpowiedz mi jakim cudem u mnie w tej chwili na flocie są 3 x prawie full instance (po 400 osób), plus po 50+ osób co najmniej na każdej planecie i nie ma kolejki? 300 osób - jaaaasne. Co za troll.
No i wykrakałem: 1800 osób w kolejce - 2h czekania, a wywaliło mnie pod koniec FP.... grrrr..
Nic nie mów, właśnie co wróciłem do domu i kolejka 1.5h Troszkę za dużo się tych osób przeniosło ;P
Tak, trzeba powiedzieć, że ToFN padł ofiarą własnego sukcesu. Ale to nie dzięki transferom, tylko rerollerom, którzy załatwili sprawę wcześniej. Jeszcze zanim BW uruchomiło opcję przeniesienia postaci świeciło się tam Heavy przez cały dzień. To samo przeżywa teraz Fatman w USA.
Za to na tych serwerach Ranked WZ to musi być prawdziwa rzeźnia.
a mi się podoba, z przyjemnością wchodzi się teraz do gry i czuć że gra żyje, co jeszcze miesiąc dwa temu było nie do pomyślenia na Bazyliszku
[38] no dokładnie, w końcu ta gra wygląda tak jak mi się marzyło mniej więcej od zrobienia 50lv. Masa, dosłownie masa ludzi, WZ non-stop i do tego ten świetny group finder, ludzie doświadczeni się trafiają a ja w końcu zrobiłem False Emperor
Ja nie narzekam, że dużo ludzi - narzekam na 2h kolejkę - już niech zwiększą cap na serwerze, jakoś te lagi we flocie przeżyję, ale żebym mógł w ogóle wejść do gry.
A dzisiaj to już prawdziwe augmentowe szaleństwo - ceny augmentów i matsów skoczyły 3-4 krotnie! :) Pewnie przynajmniej kilkanaście dni to potrwa nim wszyscy sobie z-upgreadują wszystko w ekwipunku. :)
Kto ma armormech + slicing + scavenging zarobi fortunę
Najwięcej zarabiają ci, co sellują komponenty, bo to chodzi w batchach po 99 za 2 bańki czy cuś i ludzie to biorą. Natomiast dziwi mnie mocno ta wysoka cena zestawów, skoro augmentowany sprzęt można kupić dużo taniej i to z całego przekroju. Ja powystawiałem zbroje PvP po 130000 ze slotem i tak nie schodzą, bo wszyscy nie wiedzieć czemu wolą sobie samemu zrobić, co jest cholernie żmudną robotą i do tego bardzo kosztowną.
Rozumiem, że można zdzierać z artificerów, albo biochemów, no ale bez przesady. Chyba cała populacja chce sobie odbić na cybertechach ceny armoringów lvl 61.
Do tego nie rozumiem kompletnie jaki ostatni frajer kupowałby Exotech Stim (jakikolwiek) za 30k za sztukę, bo takie w tej chwili są ceny. A towar jest dostępny dla każdego, a nie tak jak wcześniej dla szczęściarzy z Operacji.
Szybko pęknie bańka i wrócimy do sytuacji, która jest np. na ToFN, gdzie sprzęt 11go poziomu z czterema slotami za pół bańki, albo inny kosmos.
Zawsze tak jest, że pierwsze dni po wyjściu nowego stuffu ceny wybijają dziurę ozonową :)
Ja narobiłem sobie tych Kitów bądź ile, ale do własnego użytku. Póki co kasę mam, wystarczy w zupełności, więc nie szaleję ze sprzedażą.
A już wczoraj wieczór widziałem płakanie idiotów na czacie, żeby trzymać ceny na jednym poziomie - tzn. 150k za każdy MK-6 Kit. Durnie.
Generalnie jakbyś kupował matsy i robił - to nawet przy aktualnych cenach materiałów - to wychodzi jakieś 70-80k za jednego MK-6 Kita, więc pieprzę taką przebitkę :P I tak już z wczorajszych 150-160 k za jeden można spokojnie kupić po 90-95k.
Ja mam to gdzieś, bo miałem jakieś chore ilości matsów do Biochemu, Cybertechu i Armortechu, narobiłem greenów, RE i mam teraz chyba ze 400 sztuk tego zielonego badziewia do robienia Kitów. A jeszcze więcej w drodze :)
Akurat starczy na moje potrzeby (3 x 50 :P) i jeszcze zostanie do sprzedaży jak się ceny ustabilizują.
No i się skończyło :-D
Zestawy po 80k nie schodzą, a augmenty wiszą od kilku dni po 200 i 150 tysięcy i dupa :-D Mainy podpakowane, teraz można mieć cały GTN w dupie :-D
Myślę, że niedługo ceny kitów to będzie 50-60k góra - koszt wytworzenia to max 20k. Natomiast augmenty raczej poniżej 100k długo nie zejdą - cholernie ciężko jest neurale wydropić.
Może mi ktoś wytłumaczyć o co chodzi z tymi augumentami? Niby czytałem na oficjalnej ale tylko tak ogólnie łapie :/
W skrócie:
- do każdego itemka możesz teraz augment włożyć (oprócz relica klasowego - *jednak można też),
- żeby włożyć augment musisz mieć "augment kit", który zrobi "dziurę" w itemku.
- kit można kupić gotowy na targu albo go samemu zrobić - robi się to tak: jak masz np. armormech - craftujesz najtańszy, zielny belt na 49lvl i go rozbierasz - z każdego wypada 1 "component kit", jak uzbierasz 10 szt. - robisz z tego 1 "augment kit"
Ponieważ każdy chce teraz jak najszybciej, na każdą swoją postać (plus companion), te 10-14 "augment kitów" i rzecz jasna odpowiednią ilość augmentów, żeby je tam włożyć - to ceny augmentów i matsów do robienia kitów oszalały.
Jakiego reliktu klasowego? Mówisz o Matrix Cube? Jak tak, to ja zrobiłem w nim slot i wetknąłem 12/18 Resolve.
A to przepraszam, miałem z tym problem, więc myślałem, że nie można - w takim razie w Matrix Cubie też można dziurę zrobić.
Nie wiem czy to jeszcze aktualne, w każdym razie podobno należy uważać z usuwaniem augmentów, które się wsadziło przed 1.3, bo znikają razem ze slotem i nie można go zrobić na nowo. Nie wiem czy już to poprawili czy jeszcze.
[46] jak uzbierasz 10 szt. - robisz z tego 1 "augment kit"
po 10 można kupować ale jak i gdzie robie się ten cały kit?
Rozumiem, że te są już najlepsze ----->
I właściwie co one dają :D
Da_Mastah ---> "Nie wiem czy to jeszcze aktualne, w każdym razie ...(...)" - nie słuchaj plotek, a jak słuchasz to dokładnie :)
Było tak, że jak wyjmowałeś augment z itema zrobionego przed 1.3, albo miałeś itema zrobionego przed 1.3, ale nie założyłeś augmentu, to nie znikał slot, ale przydzielało Ci automatycznie slot MK-1. Sam tak miałem z dwoma Elegant Blaster Pistol, które trzymałem dla mojego BH na lvl 50 :) Slot był, ale MK-1. Trzeba było zupgradeować, albo poczekać na fixa :)
Już jest fixnięty :)
A na pierwsze - tak
Jedi (Knight, Consular - chociaż w ograniczonym stopniu) i Sithowie (Warrior i Inquisitor - też w ograniczonym stopniu) :P Te z ograniczeniami to zależy jaką Advanced Class wybierzesz.
"Czyste" klasy zaawansowane walczące mieczem to Jedi Guardian, Jedi Sentinel, Sith Juggernaut, Sith Marauder. Och jasne, mają jakieś tam skille Mocy, ale główny damage zadają mieczami.
"Mieszane" klasy zaawansowane to Jedi Shadow i Sith Assassin - używają tak miecza jak i Mocy.
Klasy zaawansowane które mają miecz, ale używają ich tylko na pierwszych poziomach :) To Jedi Sage i Sith Sorcerer - to głównie healerzy, więc posługują się Mocą, ale coś tam można dziabnąć mieczem. Najlepiej crittersa, bo nic większego nie zabiją :)
Pozostałe klasy (Smuggler, Commando, Bounty Hunter, Imperial Agent) nie mogą walczyć mieczami.
Chyba tyle :P
Skoro masz jak mniemam 18 lat to zacznij pisać składne i w miarę czytelnie zdania to będziemy rozmawiać.
Wracając do tematu wątku - tak sobie myślę, że te 2x 5 BH za operację SM na group finderze to genialne posunięcie ze strony BW. Do tej pory nowi nie mieli z kim chodzić na operacje, nie miał kto ich uczyć taktyk itd, więc mieli problem ze zdobyciem choćby pełnego setu columi - bo ileż można flashe robić. A te BH kuszą doświadczonych graczy, którzy tak czy siak muszą przeciągnąć noobów przez wszystkich bossów - a ile się trzeba natłumaczyć jak skakać na SOA, czy przełączać "wieżę Hanoi" na Fabricatorze... Człowiek uczy się cierpliwości. :)
Mam pytanie do fanów nie tylko filmów, ale i też np książek Star Wars.
Otóż po latach obejrzałem tą nową trylogię łącznie z Zemstą Sithów. I tutaj pytanie- pamiętam te starsze filmy również, pod koniec ZS Yoda mówi do Kenobiego, że ma dla niego misję, coś o Qui-gonie... O co dokładnie z tym chodziło? Bo między Zemstą Sithów a Nową Nadzieją raczej nie ma tego dokładnie wyjaśnione...
edit:
ups, właśnie zauważyłem że jest wątek fanowski ale pod polskim tytułem. sorki za pomyłkę.
Yoda mowi, ze nauczy Obi Wana jak porozumiec sie z Qui-gonem, zapewne jest to wytlumaczenie na to w jakis sposob Obi Wan po latach bedzie potrafil porozumiec sie z Lukiem gdy sam zjednoczy sie z Moca
Ano, zamykają już serwery - trudno się dziwić. Gra okazała się klapą, i temu też się trudno dziwić, skoro twórcy pogubli się całkowicie podczas produkcji. Skopali np. PVP - przetwarzając pomysły Lucasa w jakieś dziwaczne agento/powertechowo/soccerowe monstra. W tej chwili "lightsaber" to de facto tylko gadżet - królują "gazowe cylindry" i "przylepne granaty". To się jednak też kończy, bo ludzie - szczególnie tacy, co wolą pvp - zrażeni brakiem balansu na warzonach znikają z gry jeden po drugim. Zostanie pewnie garstka "cylindrowo/elektryczno/żwirowych dzieciaków - będą się do bólu oblewać kwasem i ścigać w "hackowaniu i cheatowaniu" jeszcze przez jakiś czas, ale to tylko potwierdzi tezę, że chybione pomysły nie obronią się same. Na nic zdała się reklama, zachwyty, "ochy i achy" - zabrakło po prostu logiki i solidności. Technologia nie zastąpi wyobraźni.
Angevord --> Co prawda to prawda. :) Jestem jednym z tych znikających pvp'owców. Dałem im szansę przed 1.3, przedłużyłem subskrypcję o 2 miesiące, żeby zobaczyć co i jak... Jednak po raz kolejny wyszedł brak pomysłu na rozwój gry w kierunku pvp. Kiepska realizacja ranked warzones, kolejna dawka bugów pvp uniemożliwiających grę (niekończący się huttball anyone? Insta gol po podaniu piłki w huttball, bądź zablokowanie się na spawnie jako trup?), czy puste Ilum w dalszym ciągu (HOW HARD CAN IT BE?!) Znerfili mi shadowa do postaci w której dostaje wpie*dol od 75% klas (marauder, sniper, powertech - czy kilkuprocentowy buff w zadawanych obrażeniach dla dwóch pierwszych był w ogóle potrzebny?) dostępnych w grze bez szans na nawiązanie walki, chyba że oponent to kompletny idiota. Na sorcererów bez gearu mam polować czy co? Ogólnie budowanie balansu gry pod względem pvp oparte o wszechobecne 'QQ'
- płacz dzieciaczków forumowych na swtor.com uważam za porażkę po całości. Pomijając już wydźwięk takiego QQ-balansowania na PvE - zabierając shadowowi 50% self-healingu i około 1000 pancerza poważnie przycięli mu skrzydła jako głównemu tankowi w PvE. Bioware nie myśli.
Żeby chociaż PvE było w tej grze ok, miało jakikolwiek klimat konfliktu sith vs. jedi, to może pomyślałbym nad przebudowaniem postaci w tym kierunku, ale tłuczenie jakiegoś losowo wygenerowanego robo-bossa o dziwacznie brzmiącym imieniu whatever-mx002 w rajdowej instancji, tylko po to by przejść do następnego bossa whatever-mx003, to mnie kompletnie nie bawi - wolę LOTRO i farmienie Nazgula, albo spuszczanie łomotu Sauronowi - to są oponenci rajdowi z prawdziwego zdarzenia. :)
Zabrali mi cały fun z gry. Dziękuję, postoję - znam lepsze sposoby na wydanie 80zł. :) Wrócę za jakiś czas, pod warunkiem że coś się zmieni w lepszym kierunku.
Shifty. ---> Qrka wodnista, a ja właśnie myślę o powrocie do LOTRO... coś zaczyna mi brakować tierowych skirmiszy... kilimatu Shire i popisów Eodrana. Wszystkie drogi prowadzą do Bree;-)
Shifty - To powróciłeś do Tanków koniec końców? :-)
+++
A co do ostatniego tematu... Mam wrażenie, że ludzie kompletnie nie wiedzą czego chcą w związku z kolejno ukazującymi się grami MMO. Nawet jak teraz wszyscy się spuszczają na GW2, to tak czy siak forumowe QQ będzie miało to samo podłoże co w SWTOR, tylko z tą różnicą że tam naprawdę każdy problem będzie z dziedziny L2P.
Wyszły Ranked WZ, to ludzie zagrali w nie dwa tygodnie. Potem rating poszczególnych teamów i ludzi tak się rozjechał, że część w ogóle przestała kolejkować, a inni nie mają zamiaru czekać na mecz 30 minut. Wchodzi jedna gildia z ratingiem 2000+, to reszta wychodzi. Paranoja jakaś.
Co do balansu klas, to moim zdaniem problem nie leży w samych umiejętnościach, które mają postacie, tylko w rozkładzie ekspertyzy i zmianach w mitygacji obrażeń, które do 1.2 działały poprawnie. Ja jako Sage teoretycznie schodzę w trzech globalach. Przy zmuszeniu do survival buildu 21/20 jestem w stanie kitować i nawet dwóch leaperów, ale już wtedy potrzebuję pomocy innych. Teraz królem jest DPS, poniewasz redukcja obrażeń nie dotyczy nawet tanków. Problem jest też taki, że healerów jest naprawdę mało a jest to klasa zaprojektowana do tego, żeby trzymać przy życiu kilka osób na raz. Od kiedy wszyscy grają dumb DPSem, to podniósł się wielki płacz, że healerzy są nieśmiertelni, bo tamci kompletnie nie umieją ze sobą współpracować (tylko faceroll). Potem BW robi zmiany, że nie trzeba używać mózgu, więc podniósł się płacz, że klasy DPS są niezbalansowane, a potem następny płacz, że BW nie ma pojęcia o tym, co robi. To co do cholery oni mają w tej grze wprowadzić, żeby ludzie przestali płakać? Wrzucić paladyna z WoWa, który był nie do zarąbania jak swoją bańkę odpalił?
Blaze --> Przestań, pograłem dwa dni i stwierdziłem, że ta gra to ścierwo w dalszym ciągu - wyfrunęła z dysku. Przeczytałem Patchnotes do 7.5 i upewniłem się w przekonaniu, że devsi są niepoważni - zwłaszcza w dziedzinie mediumów i przegiętego w chwili obecnej Józka Stalina 4. Generalnie: nerf zeh germans and americans, boff ruskies plx kkthx.
spoiler start
M46 Patton:
Minimalnie obniżono wartość czołgu na potrzeby mechanizmu losującego.
Osłabiono opancerzenie zawieszenia.
Zmodyfikowano osiągi podstawowego zawieszenia M46T80E1 na miękkim podłożu.
Zmodyfikowano rozrzut w czasie ruchu.
Powiększono prędkość obrotu ulepszonej wieży (M46M67).
Zmniejszono zasięg widzenia ulepszonej wieży (M46M67) do 410 m.
Osłabiono specyfikację działa 105 mm T5E1M2 na obu wieżach.
T-54:
Zwiększono ilość punktów wytrzymałości w momencie posiadania zamontowanej podstawowej wieży T-54 mod. 1946.
Minimalnie obniżono wartość czołgu na potrzeby mechanizmu losującego.
Poprawiono prędkość obrotu podstawowego zawieszenia.
Zmniejszono rozrzut w czasie celowania w ruchu przy zamontowanym podstawowym zawieszeniu.
Zmodyfikowano czas celowania dla obu wież.
Zmodyfikowano szybkostrzelność działa 100 mm D-10T mod. 1945.
Zmniejszono szybkostrzelność działa 100 mm LB-1 na podstawowej wieży.
Poprawiono statystki wszystkich dział, poza działem 100 mm D-54.
E-50:
Minimalnie obniżono wartość czołgu na potrzeby mechanizmu losującego.
Zmniejszono ilość punktów wytrzymałości w momencie zamontowania ulepszonej wieży E-50-Turm Ausf. F.
Minimalnie zmniejszono prędkość obrotu przy zamontowanym ulepszonym zawieszeniu E-50-Ketten Ausf. C.
Zwiększono rozrzut w czasie ruchu.
Minimalnie wydłużono czas celowania działa 10.5 cm KwK 45 L/52 Ausf B. i zmniejszono jego szybkostrzelność.
IS-4:
Zwiększono ilość punktów wytrzymałości pojazdu.
Zmniejszono rozrzut działa 122 mm M62-T2 wynikający z obrotu wieży.
spoiler stop
PS. A nowe tryby są warte całej tej ruskiej gierki. :)
No to jak taki ruski shit nie umarł, to jak taka kobyła jak SWTOR ma umrzeć? :-)
"Wrzucić paladyna z WoWa, który był nie do zarąbania jak swoją bańkę odpalił?" - e tam. Wystarczyło dwóch rogue na niego. Jeden go atakował, a drugi czekał w karczmie w Stormwind :)
Hellmaker ---> a jak loladyn się teleportował do Ironforge? :)
Da_Mastah --->
"Co do balansu klas, to moim zdaniem problem nie leży w samych umiejętnościach, które mają postacie, tylko w rozkładzie ekspertyzy i zmianach w mitygacji obrażeń, które do 1.2 działały poprawnie"
Całkowicie się zgadzam, ale raptowne, chaotyczne ruchy twórców - którzy nie wiedzą de facto co robią - jedynie pogarszają sytuację produktu. A wystarczyłoby, że kilku z nich pograłoby trochę zamiast "algorytmicznie teoretyzować". Na choinkę "heavy armor", "high defense chance", skoro i tak wychodzi "cannon fodder"?. Pograliby devsiowie - każdy swoją klasą - przez kilka dni i mieliby szansę dopracować, zbalansować, zakorzenić w śladowej logice te zręby pvp, które się jeszcze w tej grze ostały. O klimacie GW już lepiej nie wspominajmy - skoro "lightsaber" to "maczuga z neolitu", albo wędka Rysia z Klanu - klepiesz, klepiesz, walisz, okładasz i dostajesz serią rakiet po łbie.
No cóż, zapewne każdy z nas by zrobił tą grę dużo lepiej - a nie jak ci amatorzy bez pojęcia :-)
Fakt, że miecz świetlny w grach to nie ta sama broń co w filmach - też nad tym boleję.
Z drugiej jednak strony, jak by miecze świetlne były takie jakie powinny być - czyli przegięte, to ile osób by grało klasami innymi niż jedi/sith - wystarczyło by, że taki wpadnie z mieczem, chlastu chlastu i pozamiatane.
Z trzeciej jednak strony - po co inne klasy niż te opierające się na mocy - mogły by być jako niezależne, biorące zlecenia z jednej lub z obu stron lub walczące z obiema stronami (coś a'la forces of corruption z empire at war).
I tak można dywagować - gra jaka jest taka jest - miejmy nadzieje że się będzie rozwijać.
Jak się komuś nie podoba to na szczęście nie musi w nią grać.
wert --->
"Jak się komuś nie podoba to na szczęście nie musi w nią grać."
No i w tym problem - ludzie odchodzą, serwery są "locked" etc., a "amatorzy bez pojęcia" zarabiają grubą kasę przez czas trwania kontraktu, więc się wysilać nie muszą. Ci, co trochę pasji wykazali przy tworzeniu gry, już dawno z teamu odeszli - Arnie Jorgensen, Alex Thomas i John Watson.
"Z trzeciej jednak strony - po co inne klasy niż te opierające się na mocy - mogły by być jako niezależne, biorące zlecenia z jednej lub z obu stron lub walczące z obiema stronami (coś a'la forces of corruption z empire at war"
No właśnie - bardzo fajny pomysł, ale gracza - niestety - nie "devsiaka":)
Shifty. --> narobiłeś sobie od groma gównianych niemieckich czołgów do garażu to nic dziwnego ze płaczesz na złych deweloperów WoT-a. Trzeba ruszyć mózgownice i grać wszystkimi nacjami, nigdy nie wiadomo co będzie nerfnięte a co "Flavor of the month"
Failed trolling attempt :)
slavo --> Wot jest gniotem, niezależnie którą nacją bym nie grał. Ta gra ma mechanikę zaprojektowaną przez ośmiolatka, a silnik przez jego kolegę z ławki. ;) Baza graczy też zdaje się niewiele wyższą średnią wieku ma.
I bah ! Nomen omen - serwery już aktywne, a tu mail od kumpla, że: "niestety nie pogramy, bo kończę z tym crapem". Ma guardiana - 91 valor rank - ale dobierał set War Leadera, a teraz to na pvp na nic. Pozostaje perspektywa grindu na Vindicatora - lecz jak długo można służyć za mięsko armatnie...
"Hit the Road Jack and don't you come back,
No more no more no more no more."
Shifty. ---> btw- napisz pls, gdzie Cię teraz szukać - jeśli w LOTRO, to jeszcze dziś właduję na dysk. W SWTORZE już właściwie nie ma z kim grać - poetyka wyczerpania.
W GW2 obstawiam :) Na pewno w ten weekend... tak jak mnie zresztą :-)
Potem trochę slackingu i na koniec sierpnia w tym samym miejscu co w sobotę :-)
klawiz obok a mi nie działa ory
zapomniałem odp na pytania bezpieczeńtwa wiem już że trzeba dzwonić a jakie pytania tam zadają
Angelord --> Chwilowo w nic nie gram. Pod koniec roku może trochę po Rohanie pohasam, ale zobaczę jeszcze.
Blaze --> Co i jak z tym GW2 na weekend, bo trochę w Twoje ślady poszedłem ostatnio i nie w temacie jestem? ;) Akurat fajnie mi się zmiany ułożyły w pracy, więc może bym zajrzał też.
No preorderuj Pan i w weekend jest ostatnia beta przed premierą, to będziemy napieprzać z Grekami :) Dowiem się jeszcze gdzie dokładnie, bo jakiś czas nie gadałem z Hurrem.
Shifty. ; Da_Mastah --->
GW2... widziałem tylko trailery i sam jestem ciekaw co to będzie/nie będzie za cudo. GW1 było świetne (bardzo dobra fabuła, fajni gracze etc.), tylko trochę za mało MMOwe. Napiszcie więc, proszę, o swoich wrażeniach - bo "oficjalnym, branżowym" opiniom można wierzyć wyłącznie na tyle, na ile "nienagannej bieli" dojrzy się w oczach Zygmunta Chajzera - zachwyty i typowe "ochy, achy" - "Vizir Panie, tylko Vizir" - ale nic o tym, co naprawdę wychodzi w praniu.
Angelord - Wystarczy powtórzyć to co wielu już mówiło - GW2 jest dobre, ale nie tak dobre jak na hype który wokół gry powstał.
Można pograć, ale nie nastawiaj się na nowy powiew świeżości w MMO.
Heh widzę że nie tylko ja się na łykend nastawiam na GW2 do obadania :P (trololOgarniacz już pewnie zaciera odnóża, czy co tam), że tylku starwarsowców będzie testować tę jego super-duper-hiper-GW2.
A co do bety GW2 to mi się udało trafić kluczyk na golu (przez przypadek w pracy na komórce trafiłem XD )
Wracając do tematu to ja na przykład w ogóle już nie wchodzę na główną postać w SW tylko wszystkie alty... w sierpniu się abo kończy,,, i nie wiem czy już więcej przedłużę...(chociaż jako singiel hłehłe :\ ta gra jest naprawdę dobra)
No proszę...
http://www.swtor.com/community/showthread.php?p=4860928#edit4860928
Potrzebowali do tego tyle zwolnień z pracy, a teraz tonący "brzydko" się chwyta :)
Podobnie jak Soul po powrocie nie zabardzo wiem jak grac :)
Czy ktos gra po jasnej stronie ??? ;) Tym razem chetnie poznalbym te faction. Empire mnie troche znudzilo, wiec jakiegos Jedi moze bym zrobil.
Swoja droga gra na Allegro kosztuje smieszne pieniadze 50zl LOL, szkoda ze prepaid taki drogi :/
Dwumiesięczny kod na Allegro kosztuje 80 PLN. Tylko trzeba szukać takiego, co daje razem ze skanem, bo inaczej w przypadku fuck-upu trzeba się pierniczyć i zawracać ludziom dupę telefonami.
Dycu ---> Nie, nie - ja się nie nastawiam na super/hiper/ultra rewelację. Ciekaw jednak jestem jak pvp im wyszło w balansie (taktyka, czy raczej "fire and forget" etc.:), no i w sprzętowej konfiguracji.
Da_Mastah ---> Oni nie grają w to, co tworzą - te ich "teoretyczne algorytmy" owocują więc potem absurdami na warzonach, czy podczas opsów. Dostali mnóstwo maili po ostatnich patchach z uwagami, więc ktoś tam postanowił, że "czas wykazać PR-owe zaangażowanie", bo im znowu suby poleciały na łeb i na szyję. A mogliby sami trochę pograć, chociaż się poduelować: Guard/Powertech, Shadow/Marauder etc. i mieliby wszystkie dane na talerzu. Czasy jednak, gdy twórcy gier "tworzyli" je naprawdę, już chyba bezpowrotnie minęły - teraz liczy się "narzędziowe rzemiosło" - skoro wpisali w wierszu "XXXab2er" - to na bank musi wyjść im "YYYba1ra" - a w praktyce guzik wychodzi i mają teraz pętelkę.
Angelord:
No właśnie, zaraz po premierze zresztą społeczność uznała, że podczas tej długiej bety testerzy (czyli bądź co bądź gracze) okazali się być do dupy, a BW jak widać własnych nie ma. Zdziwiłem się, jak przed 1.2 zaprosili do Austin ileś tam prywatnych osób, które miały sprostać nowej operacji i FP, a nikt nic nie pisał w temacie wypróbowania nowych Warzon i generalnie mechaniki gry.
Chociaż tak patrząc, to WoW do tej pory ma jednakowe problemy, więc wygląda na to, że takie coś jak class balance w grach MMO może w ogóle nie istnieć :-)
Zobaczcie jaki problem z balansem mają gry typu Starcraft - raptem 3 rasy i non stop zmiany. A teraz spróbujecie znaleźć balans dla 8 klas - to nigdy się nie uda, zwyczajnie jest to niewykonalne. Choćby nie wiem ilu ludzi zatrudnili i ilu testerów by im pomagało.
Angelord - PvP podczas bety sobie raczej nie sprawdzisz w pełni. Zobaczysz jedynie że jest, jest w całkiem innym stylu niż w części pierwszej i panuje kurewski chaos. Nie ma też podstawowego podziału na role, każdy więc napierdala czym ma kogo może. No i wszystko miotą ranged postacie. Koszmarne rozbalansowanie w stosunku do melesów w tej chwili, no ale to się zmieni pewnie.
Jednak nie wiadomo jak to się zmieni kiedy zaczną grać stałe składy i potworzą się taktyki, w tej chwili PvP wygląda kiepawo, przynajmniej z perspektywy ogromnego fana PvP w GW1.
Da_Mastah --->
"więc wygląda na to, że takie coś jak class balance w grach MMO może w ogóle nie istnieć :-)"
Racja - bo chyba nie istnieje - ale w WoWie zasada - papier/kamień/nożyce - jeszcze jako tako się sprawdza - no i walczysz czasami w tłumie - co też pomaga.
Tlaocetl ---> jeśli mogli w SWTORze udostępnić "bracket 1-49", to co stoi na przeszkodzie aby ograniczyć np:
dmg - max crit dla wszystkich class 2k dmg
mitygacja - max 1k
cc immune - 3 sek.
etc.
reszta byłaby uzależniona od skilli i broni - tak, jak np. w CoDzie - i miałbyś taktykę górą, a nie spam aoe itp.
Dycu --->
"w tej chwili PvP wygląda kiepawo, przynajmniej z perspektywy ogromnego fana PvP w GW1"
Auć, a toś mnie zmartwił - bo w GW1 pvp było naprawdę atrakcyjne - a z tego, co piszesz, wnioskuję, że postawili jednak na "fire and forget" - czyli dmg spam. Trudno, grę dopiero finalizują, może jeszcze... coś poprawią.
Angelord - Ja bym powiedział że raczej po prostu poszli w stronę "zwykłego" PvP a odeszli od typowo eSportowej formuły.
To ma być raczej po prostu standardowy jump-in-jump-out i wsio. Chociaż wielka szkoda : )
Dycu ---> i chyba średnio im to wyszło:
http://www.youtube.com/watch?v=1uUjX5j0XWs&feature=related
straszny chaos:).
BTW - dziś się na dobre pożegnałem ze SWTORem - szybka kasacja postaci, unsub i "wypad z dysku". Postawa "devsioków" i krytyczny imbalance na pvp zrujnowały tę grę w moich oczach całkowicie i ostatecznie. Postawili na cykliczny FOTM, a to najgłupsze, co mogli zrobić - bo wbrew pozorom - fotmaniacy to w tym tytule zaledwie mały procent z "playerbase". W ciągu ostatnich kilkunastu dni cała masa znajomych rzuciła tę grę w diabły, a wnioskując po nastrojach, które panują na wzs, zapowiada się dalszy odpływ subskrybentów i gra - IMHO - podzieli los AoC. Będzie sobie wegetować, pewnie niedługo już f2p - jako kolejny dowód nieudolności i niewydolności komputerowego przemysłu, w którym po prostu brakuje profesjonalistów. Okazuje się bowiem, że lepiej tworzyć grę dłużej - mierząc "zamiary podług sił" - lepiej nie reklamować produktu z przesadnym aplauzem - bo jeśli będzie dobry, to ludzie i tak kupią, i tak się poznają na jego zaletach. No i lepiej nie wierzyć recenzentom, którzy tuż po premierze tytułu, zanurzeni w marketingowej apoteozie - wypisują bzdury.
Angelord - Moim zdaniem po prostu zrobienie z każdego multiklasowca z healem sprawiło że każdy teraz skupia się wyłącznie na massive dmg właściwie ignorując jakąkolwiek taktykę.
Tak to wygląda na arenach.
Trochę (a raczej znacznie) lepiej sprawa się ma na WvWvW.
Tu masz filmiki z tego: http://www.youtube.com/watch?v=VyMRoB8Xff8&list=PL2EE83973FE2CC4F2&index=14&feature=plpp_video
Parę pytań.
Do czego są drzewka specjalizacji dla Sith Maraudera - wiadome, że jest to gość od DPS - ale do czego jest konkretnie Annihilation, Carnage i Rage?
Czy jest jakaś customowalna zbroja dla maraudera (medium armor) z kapturem - raczej niskopoziomowa :-)
Co to jest FOTM? :-)
Nad GW2 się zacząłem trochę zastanawiać - właśnie m in. nad Thiefem ale jeszcze Inżynierem, Wojem i Rangerem.
Annihilation to DoTy, Carnage to burst dmg, Rage to taki mix glownie pod pvp.
W BT jest szata z kapturem dla maraudera.
Z black talon to chyba dla inkwizytora jest.
Wiecie, że można mieć tylko 8 postaci na serwer :-)
O tym mowilem
http://www.torhead.com/item/9vTjaV3/black-talon-marauders-tunic
ale jak widze jednak nie ma tu kaptura
wert ---> FOTM to Flavor of the Month. Takie ogólen określenie na aktualną super klasę pod pvp. W zależności od widzimisię devsów FOTMem może być każda klasa aktualnie zbuffowana, taka którą się gra w pvp najłtawiej i najtrudniej ją ubić. To tak w skrócie.
A jak znasz angielski, to tu jest trochę więcej wytłumaczone.
http://www.wowwiki.com/Fotm
EA Expands Award-Winning MMO Star Wars(TM): The Old Republic(TM) with Free-to-Play Option This Fall
New Free-to-Play Option Will Open Up the Critically-Acclaimed MMO from BioWare and LucasArts to Millions of Additional Star Wars™ Fans and Gamers Worldwide
AUSTIN, Texas--(BUSINESS WIRE)-- BioWare™, a Label of Electronic Arts (NASDAQ: EA), announced today that it will be expanding the story-driven, massively multiplayer online game Star Wars™: The Old Republic™ by adding a new Free-to-Play option this fall. This option will give players access to each of the eight iconic Star Wars character class storylines, all the way up to level 50, with certain restrictions*. Unlimited game access, including new higher-level game content and new features, will be made available through individual purchases or through a subscription option.
"Players want flexibility and choice. The subscription-only model presented a major barrier for a lot of people who wanted to become part of The Old Republic™ universe," said Matthew Bromberg, GM of BioWare Austin.
Jeff Hickman, Executive Producer of Star Wars: The Old Republic added, "Since launch, we've been listening to feedback from our fans and adding new content and refining The Old Republic at a breakneck pace. We believe we are in a position to help improve the service even more, not only by continuing to add new content, but also by expanding the game to many more Star Wars fans, increasing the populations on worlds and the vibrancy of the community."
Starting this fall, there will be two different ways to play Star Wars: The Old Republic:
Subscription — A service designed for players who want unrestricted access to all the game features via ongoing subscription or by redeeming a Game Time Card. In addition to gaining access to all game content as our current subscribers do now, subscribers will receive ongoing monthly grants of Cartel Coins, the new virtual currency that will be introduced later this fall. Cartel Coins can be used to purchase valuable in-game items including customizable gear and convenience features that will enhance the game play experience. Free-To-Play — The first 50 levels will be Free-to-Play, with restrictions on access to new content and advanced player features. Some restrictions can be "unlocked" with Cartel Coins. As the first step towards adding the new Free-to-Play option this fall, Star Wars: The Old Republic will go on sale in August for $14.99 USD, including one-month of free subscription.
Current and former players will also find additional benefits as part of this program. BioWare will be increasing the frequency of game content updates, with the first of many new releases coming in August. In addition, current subscribers will receive Cartel Coin grants and qualify for access to special in-game items. Even former players who re-activate now will qualify for special benefits. To learn more about these rewards, please visit www.StarWarstheOldRepublic.com/FREE.
F2P SWTORa - IMHO - nie uratuje, ale niewątpliwie zmniejszy finansowe straty EA:
http://www.gamesindustry.biz/articles/2012-06-21-stock-ticker-why-eas-market-valuation-has-crashed
Wątpię bowiem, że będą jeszcze inwestować w tę grę inaczej, niż tylko sukcesywnie wprowadzając kolejne mikrotransakcje, które zapewne dotyczyć będą także w określonym zakresie - opcjonalnie - subskrybentów (vide: LOTRO, STO etc.). Niemniej, model F2P jest bardzo zyskowny - wspiera się na impulsywności graczy (typu: "chcę to mieć tu i teraz!"), często nawet nie zdających sobie w danym momencie sprawy, że nabywając w "ingame store" jakieś duperele, drastycznie przepłacają. Zasada jednak, żeby odczekać z zakupem "bardzo oczekiwanego" (nachalnie reklamowanego) "komputerowego produktu" ok. pół roku od chwili jego premiery - sprawdza się od lat, szczególnie, gdy ktoś nie ma zwyczaju angażować się w "bugfestiwal". Czy GW2 będzie wyjątkiem?. Chciałbym, ale stopień skomplikowania i - mimo wszystko - innowacyjny charakter produkcji oraz jej rozmach - mogą zaowocować jeszcze większymi problemami, niż te, które pojawiły się w SWOTORze. Oby nie. Ja jednak poczekam z zakupem...
[104] fajnie, w koncu poznam ta ponoc fajna fabule bez koniecznosci placenia 2 stow.
Nawet całe te bonusy dla poprzednich subskrybentów, plus Cartel Coins nie powstrzymają płaczu najbardziej zamotanej bazy graczy, czyli PvPrów. Tak patrzę, to już w sumie niewiele brakuje do tego, żeby dalej tworzyć wątki z cyklu QQ, że nie ma nowych tierów sprzętu, że dalej to on decyduje o wygranej walce, a nie skill itd...
Poza tym na cholerę mi Holorancor, albo tron do medytacji, no umówmy się :-)
++++
Jedna gra, co wygra konkurencję w krótkim terminie to będzie taka, która zaoferuje jak najwięcej unikatowości w tym, co się robi. I chodzi tu przede wszystkim o sprzęt, który by w wymaganiach miał np. Race and Class czy coś w tym stylu. Albo wycraftowanie przedmiotu, który był by tylko jeden jedyny na serwerze...
Kogo tam obchodzi jakaś fabuła i storyline... Nawet jak większość ludzi gra w gry fabularne, to i tak lata im koło nosa odgrywanie postaci, a jedyne co robią to maksymalny manczkinizm :-P
No trochę się zdziwiłem, że tak szybko - muszą faktycznie słabo stać, skoro nic nie mówią o przejściu WAR na F2P. Wydawało mi się że SW:TOR podzieli los WAR.
A może plany zrobienia z niej gry typu F2P były dużo wcześniej - na samym początku tworzenia nie było przecież do końca wiadomo jaki będzie model finansowania.
No ciekawie to wyszło - trochę po wyjściu GW2 i trochę po dodatku z Pandami do WoWa. :-)
Ciekawi mnie jak rozwiążą ograniczenia przy przejściu z subskrypcji na free. Czy tak jak w LotRO - to co mam to zachowuję czy tak jak w AoC - niektóre rzeczy są tylko w abonamencie - przestaje płacić to nie mam dostępu. Chodzi mi tu głownie o rzeczy materialne takie jak -> Character Creation Choices: Some character creation options, such as species, are limited to subscribers. Np: rasa Sith będzie zastrzeżona tylko dla subskrypcji - mam postać Sitha - kończy się subskrypcja to mogę dalej grać nim (ale nowego nie utworzę) czy nie będę miał dostępu do już utworzonej postaci.
Jest tu ktoś kto byłby tak miły i wysłałby mi zaproszenie do triala?
Bo chciałem zobaczyć jak to wygląda, a niekoniecznie chcę czekać do listopada na F2P :p
Ściągnąłem, bo pamiętałem, że miał być jakiś darmowy trial do 15 poziomu i owszem jest, ale tylko z zaproszenia kogoś z subskrypcją.
Ja też bym poprosił zaproszenie do Triala, jak ktoś był by taki dobry :-)
gandzia gmail.com
Dzieki!
Moze zamiast systemu F2P waro byloby pomyslec nad B2P - systemem znamym chocby z GW2.
Deead --> Tak, dokładnie taki.
Jak nie idzie spróbuj lukasz.gendera gmail.com
I wywal proszę małpę, roboty mnie zaspamują ;-)
Teoretycznie poszło do szymonmac
Sethlan - GW2 jest f2p - kupujesz grę i grasz bez abonamentu a i tka masz sklepik gdzie wydajesz pieniądze. SW:TOR ma być coś tak samo - tylko pozostanie opcja opłacania abonamentu, dla tych którzy tego zechcą. Mnie osobiście się takie coś podoba - gdy mi pasuje to opłacę abonament a kiedy nie mam czasu na grę za dużo to nie płacę ale od czasu do czasu się zaloguje na chwilkę.
Mam nadzieję, że nie skopią tego jak Conana - bo samo f2p nie jest jeszcze gwarancją sukcesu - trzeba to zrobić z głową.
Panowie .. jak to jest obecnie jest free to play do 15 lvl.. Ale mówią, że mają już to znieść i gra będzie cała za free. Czy jak założe konto i będę grął z limitem do 15 lvl to dalej będę mogł później jak zmienią subskrypcje?
Ja już w becie 3 miesiące grałem :) i było cudownie. Mimo tych błędów itp bardzo mi się gra podoba. WoW wysiada przy niej :).
Wert -> jesteś pewny? :)
Deead --> Dzięki, dostałem. Ciekawe czy zadziała update adresu email na koncie swtor.com :-)
Azazell - teoretycznie bo nie wiadomo jakie ograniczenia będzie miała wersja bez abonamentu.
Przykłady dwa:
W AoC niektóre klasy są zarezerwowane tylko dla opłacających abonament - nie masz abonamentu - nie grasz nawet już stworzoną postacią.
Znowu w LotrO wszystko co było w abonamencie przechodzi na wersję darmową - Istniejąca postać nie ma ograniczeń co do ilości skilli, plecaków etc ale jak chcesz założyć nową to już ta nowa ma.
Postać na pewno zostanie - ale czy będzie można nią grać dalej (czy tylko zostanie na 15 lvlu - a może wogóle będzie wyłączona).
szymonmac - nie mam Cie wpisanego jako przesłane triale to nie wiem czy doszło.
To w takim razie nie wiem, bo na maila nic mi nie doszło, ale zrestartowałem launchera... i gram :p
Doszedłem do tego 15 poziomu, skończyłem tutorial... i skończyło się to tak, że mimo wszystko kupiłem grę :p
Nie chcę czekać do listopada, bo gra jest po prostu wciągająca.
No i TOR może się pochwalić mianem jedynego jak dotąd MMO, w które gram dłużej niż godzinę :D
serwer: The Progenitor
szymonmac | Mogezhae | Sith Assassin
szymonmac --->
"bo gra jest po prostu wciągająca"
To prawda - samo "lewelowanie", śledzenie fabuły, kolejne, niskopoziomowe flashpointy i eksploracja- bardzo wciągają. Niestety, schody zaczynają się na 50 lvl-u, gdy pojawiają się "grindowe" absurdy i paskudne niedopracowanie (szczególnie w zakresie PvP).
Angelord - Dla gracza dla którego "tor to pierwsze mmo w które gra więcej niż godzinę" same fabuły postaci zajmą wieczność ^^
No właśnie gram przede wszystkim dla tej fabuły, bo sama idea "lewelowania" właśnie nigdy mnie nie jarała - nigdy, W żadnej grze nie miałem syndromu "jeszcze jeden level".
Nie wiem, może zmieni się to w trakcie grania :P
Jak na razie wrażenia mam bardzo pozytywne, chociaż trochę irytuje to narzucanie questów grupowych, tym bardziej, że ich trudność polega jedynie na dodaniu paru, bardziej wytrzymałych przeciwników.
Swoją drogą, jaka klasa jest najciekawsza pod względem fabularnym?
Swoją drogą, jaka klasa jest najciekawsza pod względem fabularnym?
Najlepsza opinia cieszy sie chyba Imperial Agent, jakis czas temu zaczalem nim grac i faktycznie jest ciekawie. (no i glosu aktorki podkladajacej pod zenska postac Agenta moglbym sluchac bez przerwy;p)
Jedi Knight rowniez ujdzie, bardzo filmowo, ze tak powiem. Consularem nigdy nie potrafilem sie zmusic by ukonczyc nawet 1 akt - nuda straszna dla mnie. Sith Warrior tez jest srednio fajny, chociaz ma pare ciekawszych momentow, podobnie jak Sith Inquisitor. Bardzo podobal mi sie rowniez 1 akt Smugglera, 2 akt juz wypada gorzej. Bounty Hunterem gralem za krotko by sie wypowiedziec ale fabula ponoc tez nie powala. Trooperem w ogole nie gralem.
Jak zalezy Ci tylko na fabule to sproboj Agenta, 1 akt to taki james bond, 2 ponoc matrix ale do tego jeszcz nie doszedlem. A jak preferujesz miecze swietlne to Jedi Knight ma chyba najlepsza fabule.
Imperialny Agent :-)
A tak poważnie to chyba właśnie po stronie Imperium są ciekawe linie fabularne - właśnie agent, oraz sithów.
W późniejszym czasie na te questy heroic praktycznie nie zwraca się uwagi - ja je robię tylko jak się zbierze grupa graczy. Ale jak nie zrobię to nie rozpaczam.
dodano:
Troopera i Bounty Huntera są dość proste fabuły - tzn na podstawie tego co zagrałem mogę powiedzieć.
A kiedy dokładnie SWTOR przejdzie we free to play ? bo już sierpień. A chce grać ;(
dodatek z pandami wychodzi około miesiąca po GW2 to pewnie ten wyjdzie jakieś miesiąc po pandach :-)
Myślę, że każdy kto gra już się przeniósł na inny serwer. Może warto zrobić nową listę i jeśli rzeczywiście większość z nas znalazła się na jednym serwerze spróbować się zrzeszyć jakoś :) ja ratuję galaktykę w Tomb of Freedon Nadd. Nick Evengelina - tankujący Vanguard
Istnieje w ogóle jakaś gildia GOL-owa na Progenitorze, albo na jakimś innym serwerze?
GOL-owej nie ma gildii - chyba.
Jest chyba polska gildia jakaś na Tomb of Freedon Nadd.
Mam takie pytanie - znalazłem w plecaku jednej z postaci coś takiego ->
Co to jest i czym to się je :-)
wert - możesz z tego zrobić broń na Dromund Kaas - na 14lvl lub bodajże 32lvl - ale raczej dla kompana. ;)
Czy ktoś dostał nowego speederka dzisiaj? Ja dostałem i nie wiem, czy to za jakieś "zasługi", czy po prostu za free.
W końcu doczytałem, że speederek jest za to, że ktoś z "friend trialem" nie chciał czekać do listopada i wykupił subskrypcję.
Kurtob Alliance Speeder
uuuu - szykuje się soczysty tygodniowy event na Nar Shadda. :) Pewnie już dzisiaj, dobrze, że mam urlop - tym razem zdobędę cały set ubranka (jak będzie), bo na Tatooine nie miałem czasu.
LIVE!
Tlao łap screena z Vendorów z nagrodami.
A Dulfy tradycyjnie będzie coverować na bieżąco wszystko, co trzeba zrobić.
http://dulfy.net/2012/08/13/swtor-live-event-chevin-grand-acquisitions-race-coverage/
A se robię powolutku Troopera tanka :P Jestem na Taris i znalazłem tego questa o Promised Land. Ludzie, którzy grali w KotORy wiedzą o co biega. Smutno się kończy :(
Ale jako "smaczek" łączący z Revanem i KotORami jest rewelacja.
No, to dla mnie World Event wyglądał następująco:
1. Wróciłem z roboty.
2. Zalogowałem się.
3. Poleciałem na Nar Shaddaa i podniosłem questa.
4. Zobaczyłem na czym polega i jakie są nagrody.
5. Zabandonowałem i wróciłem na flotę.
:-D
Ja tak mniej więcej po trzecim odzyskanym cosiu pomyślałem "a po jaki pikuś ja to robię?", ale potem dotarło do mnie, że to dopiero początek - później mają dodać inne nagrody, inne questy, itd.
Tak, że sobie to pykam spokojnie bez nerwów.
Fakt, że nagrody... nie rozpieszczają. ;/ Speeder 90%?? Kto to wymyślił? Jedynie chyba peta sobie kupię :/
Tak sobie czytam i patrze i zakupie sobie też giere jak fan SW, ale zastanawiam sie czy czeka do listopada czy zaraz nie podlece do Empiku. W kazdym badz razie przymierzam sie na strona Republiki take mnie te mozecie pozniej wliczac w jakies wspolne raidy itd. itp. Pooozdro
Nie wiem od kiedy to, ale jak parę dni temu byłem w Empiku to była za 55 czy 59zł wersja pudełkowa (przekreślone ze 199 :)).
1. Wróciłem z roboty.
2. Zalogowałem się.
3. Poleciałem na Nar Shaddaa i podniosłem questa.
4. Zobaczyłem na czym polega i jakie są nagrody.
5. Zabandonowałem i wróciłem na flotę.
6. Wylogowałem się i poszedłem pić.
I see what You did there, Blaze! :P
Kuźwa, tęsknię za Zendrą i kopaniem ludzi po twarzy spinning kickiem w PvP... :( Bawi się ktoś jeszcze w PvP na naszym serwerze?
z innej beczki - słyszeliście coś o projekcie “Ewok Village” - jakaś facebookowa gra coś a'la hmmm no nie wiem - budowania wioski - tylko Ewoków? :-)
będzie takie coś ale bezpośrednio na oficjalnej :)
http://www.gwiezdne-wojny.pl/news.php?14979,celebration-vi-starwars-com.html
Tak jak sie zapowiadalem- dolaczylem.
serwer: Tomb of Freedon Nadd
DeVitoo | Majsziwuu | Jedi Guardian
O. Widzę, że można już aktualizować grę nawet wtedy gdy nie posiada się aktywnej subskrypcji. Albo ktoś mi się włamał na konto, nie zmienił hasła i płaci abo.
Aktualizować tak można od praktycznie samego początku :) sam to robię raz na jakiś czas w oczekiwaniu póki co na 1.4 albo f2p
Dopiero teraz zauważyłem, że od środy jest już SW:toR z Game Update 1.4: Terror From Beyond http://www.swtor.com/patchnotes/game-update-1.4/terror-beyond
Jak wrażenia tych co grali?
Nie ma wrażeń bo nikt już nie gra? :D
Napiszcie proszę coś pozytywnego bo GW2 powoli mi się zaczyna nudzić. W przypadku pve na 80lvlu coś niewiele roboty, a dungi to jakaś wielka ściema. Fakt, że wvw daje sporo frajdy, ale jednak czegoś mi brakuje.
Znerfili Denovę? Ta nowa operacja wymagająca?
Naprawdę nikt nie pozostał przy TORze?
Jutro odblokowuje się F2P, właśnie instalator ściąga pliki. Jedno przejście Sithem, drugie Jedi i tyle :) Mam nadzieję że od czasu pierwszego triala po premierze doszlifowali to i owo.
spoiler start
Naprawdę nikt? :D
spoiler stop
Geez, wielkość z tego co mi mignęło to było 25GB, a ściąga <200KB/s przy 10megowym łączu. Mogłem tydzień temu zacząć instalować :)
hmm ja zainstalowałem z płyt i ściągnęło coś około 2 giga - chyba, że będzie się coś jeszcze pobierać (mam nie aktywną subskrypcję).
Mam problem, przy próbie ściągnięcia klietna pojawia się błąd 310 - Network Error While Downloading Patch Data English Video. Miał ktoś coś takiego?
Nie wiadomo czy ich network czy Twój, w każdym razie zacznij od nowa, tylko skasuj ew. pozostałe katalogi po tej instalce. Może pomoże.
Chyba się udało, prawdopodobnie antywirus coś blokowalł.
[edit]
Jednak nie, ściągnęło 300mb i nadal leży, masakra.
Ja wznowiłem abonament jakieś 2 tygodnie temu. Tłukę głównie PvP na The Red Eclipse po stronie Republiki.
Btw: Przydałby się update listy serwerów.
Ahh ja wróce do świata starej republiki jutro wiczorem. Wszystko zaktualizowane. Raczej nie bede sie bawil moim jedi shadowem ale zaczne trooperem. Nie wiem ktos ile mi tych monet cartelu przysluguje jesli skonczyla mi sie subskrypcja gdzies w marcu ? Bo jak klikam na oficialnej stronie to tam mam tylko duży przycisk "Subscribe now"
Vader ---> 150 za każdy miesiąc przed lipcem - my account -> cartel coins (menu po lewej u góry)
http://www.swtor.com/free
Free-playowcy powinni być przygotowani na wielogodzinne kolejki, już wczoraj była masakra na serwerach.
Ma ktoś info do kiedy będzie mejtenc? Mam nadzieję że koło 22, 23 uda się odpalić grę.
Na Twitterze pisali, że maintenance ma potrwać 12h. Zaczęli o 7 naszego czasu, więc w okolicach 19* powinni się uporać.
*If shit happens, w porywach do 22. :P
Ps. Wrzucę swoją Jedi Shadow przy okazji, a co!
Ja gram ponownie od zeszłego tygodnia. Bardziej czekam na nowego kompana i resztę. Gram na The Red Eclipse, ludzi gra sporo, nie wiem o co ta piana że same pustki :P
Shifty. [178]
Na Twitterze pisali, że maintenance ma potrwać 12h.
W launcherze cały czas jest taki komunikat.
Mam nadzieję, że do ok. 8AM CET się wyrobią, bo od 3-4 tygodni to pierwszy dzień, kiedy przed 18:25 jeszcze ani sekundy nie zagrałem w TORa i - nie sądziłem, że kiedykolwiek tak napiszę o grze, a tym bardziej grze MMO - już nie wytrzymuję! ;)
Pytanie związane ze screenem, który wrzucił Shifty.: jaki domyślny przycisk służy do chowania HUDa?
Super, kolejny sorcerer w PvP... :P Ostatnimi czasy tyle się tego cholerstwa namnożyło z racji buffa bubble-stun buildu, że masakra. Miałem kilka dni temu serię 5 warzon, gdzie przynajmniej 5-6 z 8 oponentów było sorcami. :/
Też zacząłem ponownie grać jakoś z początkiem tygodnia (GW2 mnie znudził, a za to nabrałem ponownie ochoty na gwiezdne wojny).
Prace na serwerach (teoretycznie) mają trwać do 19:00.
Sam mam swoje postacie i na Red, i na Tomb, chcę zobaczyć co ciekawego dodali i w końcu dokończyć fabułę na reszcie moich postaci ;)
Irek --> Hmm, Ctrl + U, albo Alt + U jak dobrze pamiętam.
Today’s server maintenance has been extended with no ETA. We will update as soon as we have more info. Thank you for your patience.
Jakby to napisać... znów wpadkę zaliczyli..
...i to już na samym początku darmozjadów nastawiają źle do siebie, szkoda...
pamiętacie początki? Tak to właśnie wyglądało, każdy up przedłużał się ale teraz to może i lepiej zamiast wypuścić coś a jutro robić przerwe na 4h
cycu2003 [185]
Racja.
Nie dzisiaj, to będzie jutro. Te parę godzin nikogo nie zbawi.
Zresztą na początku wszystkiego był Chaos. :)
A przy okazji czy ktoś mi może wytłumaczyć po co w grze są stoły do modyfikacji broni i pancerzy, skoro równie dobrze można to robić samemu w dowolnym miejscu?
Są w grze stoły do modyfikacji, ba nawet pododawali w którymś patchu ich trochę, bo... teraz aby dodać slot augmentation do przedmiotu (oczywiście o ile nie trafił się krytyk przy tworzeniu przedmiotu i nie powstał tenże item już ze slotem aug, i o ile nie usunęli tego krytycznego tworzenia) potrzebny jest stół.
Tlao grasz bez przerwy? A odpowiesz mi czy dalej przy tworzeniu customów (przede wszystkim) przy udanym krytyku dalej powstają itemy z slotem aug? Czy tylko przez aug kit się już je dodaje?
Tlaocetl [187]
Aha, dzięki. Dobrze wiedzieć, bo dotychczas korzystałem tylko z "fabrycznych"... :P
Kurde, w tej grze jest tyle możliwości, że - już to pisałem, ale napiszę jeszcze raz - pod względem gameplaya TOR zawstydza oba KotORy razem wzięte.
I po tym, co dotychczas widziałem - a jak się okazuje widziałem mało - coraz bardziej się przekonuję, że twórcy nie bez przesady przed premierą określali tę grę jako "KotORa 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 i dalsze".
Największy (jedyny?) moim zdaniem minus TORa - o którym też już kiedyś pisałem - w stosunku do KotORa jest taki, że filmiki przylotu/odlotu z planet nie są tak klimatyczne, jak te z KotORa (a przynajmniej w trialu odloty z Ord Mantell i Tython, bo z Coruscant i Republic Fleet nie ma czegoś takiego w ogóle). Ale to się wytnie, bo w przekroju całej gry to nie ma żadnego znaczenia. :)
Choć fajnie by było, gdyby zamiast "planszowych" ekranów ładowania byłyby tego typu filmiki, w czasie których gra by się ładowała - coś jak windy w ME 1.
[188] Jak najbardziej można próbować produkować przedmioty. w których "fabrycznie" krytnie dziura na augment.
Ponieważ dodanie dziury kitem kosztuje sporo, bo 30k credytek na najwyższym lvl MK-6, to takie przedmioty są oczywiście zwykle trochę droższe na targu.
To ja jeszcze skorzystam z przerwy w "dostawie TORa" i zadam trochę bardziej przyziemne pytanie: da się zrobić tak, aby porównując loot albo ekwipunek u sprzedawcy, gra pokazywała, czym on się różni od tego, co ma na sobie nasz towarzysz?
W przypadku prowadzonego przez nas bohatera taka możliwość oczywiście istnieje, ale w przypadku towarzyszy za każdym razem muszę osobno sprawdzać statystyki tego, co ma towarzysz i osobno interesującego mnie przedmiotu, co jest trochę męczące i niewygodne.
Tlaocetl, 2iem, że gdy dodajesz "kitem" to musisz płacić (a im wyższy mk tym więcej) tylko od czasu jak wprowadzili to grałem włącznie może ze 2 tyg, w tym tydzień zaraz po wprowadzeniu aug kitów (ze 2 miesiące temu?), gdy jeszcze krytyki przy tworzeniu powstawały...
w tym tygodniu jeszcze ani razu mi się nie udało krytyka wytworzyć, więc miałem podejrzenie że to usunęli z gry...
Btw
Cycu to że dziś "troszkę" :P dłużej grę łatają nie zmienia faktu, że jutro też będą łatać do wersji 1.5.1 (w końcu tradycja w stworku zobowiązuje) ]:->
Irek da się, któraś z opcji interfejsu :)
PS1 Kurcze, sorki za dubla w postach :[
PS2 Tak samo jak możesz włączyć sobie ikonki przy odp Light/dark side (jeśli będą w danym dialogu).
Po prostu musisz poczytać sobie ustawienia interfejsu sporo ciekawych, poprawiających lub ułatwiających rzeczy jest, np ja gram jeszcze z liczbowym określeniem HP (zawsze warto wiedzieć że to co iż boss ma tylko 10% życia skoro na maxie miał mln, jest i tak większe niż nasze pełne XD ...a my mamy już tylko połowę :P ).
Opd do poniższego Ta opcja porównuje przedmiot sprzedawcy z odpowiednim twoim przedmiotem (założonym) i u aktywnego w tej chwili towarzysza...
Stitch001 [193]
Grzebałem w interfejsie i nawet dość mocno sobie go zmieniłem, ale nic takiego nie znalazłem. Myślałem, że po prostu, gdy w karcie postaci włączę postać towarzysza i najadę na np. broń u sprzedawcy, to gra automatycznie porówna ją z bronią towarzysza. A tymczasem ona porównuje ją z moją bronią, chociaż karta postaci w danej chwili ewidentnie jest przełączona na postać mojego towarzysza.
Tak samo jak możesz włączyć sobie ikonki przy odp Light/dark side (jeśli będą w danym dialogu)
No, chyba, że w tych ustawieniach (myślałem, że piszesz o "Interface Editor", a nie "Preference"). :) Tu faktycznie tego nie szukałem. Jak TOR będzie już aktywny, to na pewno sprawdzę bo tak, jak opisałem wyżej, jest to męczące. Dzięki.
Z racji powrotu wielu osób proponuje zaktualizować listę graczy na serwerach, na następną część będzie we wstępie.
Lista Silnych w Mocy:
Nick na forum | Nick w grze | Klasa
serwer: The Red Eclipse
cycu2003 | Adamoxis | Sith Sorcerer
Cycu wszystkie 9 postaci? Ale ja nawet nie pamiętam wszystkich imion moich altów...
Ogólnie to rodzina Merigold na Red Eclipse to ja... (chociaż czasem nazwisko ukrywam :P )
Lista Silnych w Mocy:
Nick na forum | Nick w grze | Klasa
serwer: The Red Eclipse
cycu2003 | Adamoxis | Sith Sorcerer
serwer: Tomb of Freedon Nadd
Tlaocetl | Tlao| Agent Operative
[196] ja mam 5 ale na wszystkich przecież naraz nie gram. Schizofrenii można dostać :P
Lista Silnych w Mocy:
Nick na forum | Nick w grze | Klasa
serwer: The Red Eclipse
cycu2003 | Adamoxis | Sith Sorcerer
Shifty | Zendra | Jedi Shadow
serwer: Tomb of Freedon Nadd
Tlaocetl | Tlao| Agent Operative
A ja mam jedną postać i kolejnych nie planuję. Eh, altoholicy... :P