Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Zapowiedź Multiplayer w SimCity - widzieliśmy współpracę trzech burmistrzów

13.06.2012 19:11
szyszka_PC
1
szyszka_PC
102
Generał

"Im szersze i charakteryzujące się większą przepustowością ulice, tym większe i bardziej efektowne budynki pojawią się tuż obok nich"

Czyli, że sami nie będziemy mogli decydować o wielkości budynków? To od drogi będzie zależało czy wybuduje się dom parterowy, czy wielki wieżowiec? Jeśli tak to lipa :/

13.06.2012 20:19
2
odpowiedz
zanonimizowany620345
31
Centurion

Nie lipa, tylko wolny rynek.

14.06.2012 00:33
Nikuu
3
odpowiedz
Nikuu
59
Generał

szyszka_PC

Przecież to samo było w Sim City 4 (i sprawdzało się znakomicie). To on atrakcyjności regionu (drogi, parki, czyste powietrze, opieka zdrowotna, edukacja itd.) zależało, czy będą stać biedne brukowce, czy osiedla dla milionerów. Żadna lipa, tylko się cieszyć, że twórcy z tego elementu nie zrezygnowali.

14.06.2012 08:37
4
odpowiedz
Tuminure
105
Senator

A w którymś simcity dało się wybudować konkretne domy mieszkalne?
O ile dobrze pamiętam, to ustalało się strefy mieszkalne (nie znam za bardzo tej gry i nie pamiętam jak to się poprawnie zwie), a budynki budowały się same.

14.06.2012 08:57
graf_0
5
odpowiedz
graf_0
117
Nożownik

W żadnym simcity nie dało się regulować precyzyjnie jakości zabudowy co do budynku.
W simcity 4 można było wybrać klasę - niską, średnią, wysoką, dostosowaną do przewidywanej atrakcyjności terenu.

A co do tej przepustowości ulic jako klucza to wydaje mi się że reporter mocno uprościł. Bo zawsze chodziło o kompleksową atrakcyjność terenu, a nie tylko ulice. Zresztą mistrzowie simcity potrafią grać BEZ dróg, bo miejsce zajmują.

14.06.2012 10:41
szyszka_PC
6
odpowiedz
szyszka_PC
102
Generał

Mi nie chodzi o precyzyjne ustalanie budowy, ale w Sim City 4 można było wybrać rozmiar (mała, średnia, duża) i to mi odpowiadało. Tutaj chyba tego nie będzie. Kompletna samowola gry. Poza tym całkowite uzależnienie tego od dróg jest mało realistyczne. Mam nadzieję, że to tylko uproszczenie w newsie.

14.06.2012 10:43
graf_0
7
odpowiedz
graf_0
117
Nożownik

szyszka - nie wierzę żeby tak się cofnęli.
Swoją drogą większość materiałów na temat SimCity wygląda jak teksty marketingowe a nie opis prawdziwego gameplaya.
Robią niepotrzebnie show.

01.07.2012 01:03
Nolifer
8
odpowiedz
Nolifer
173
The Highest

Nie mogę się już doczekać , a multiplayer widać w bardzo przestępny sposób zostanie zrobiony bez udziwnień .

23.07.2012 12:05
9
odpowiedz
Procne
74
Generał

edit: No i szlag trafił formatowanie. Dopiero w widoku "wszystkie komentarze" wygląda normalnie.

Moje oczekiwania: tylko 5/10.

A muszę przyznać, że jestem fanem serii, i uważam Simcity 4 za niedościgniony wzór dla wszystkich tego typu symulacji.

Dlaczego taka niska ocena?

- wymagane połączenie internetowe żeby grać
- wymuszona gra multiplayer - trzeba brać udział w globalnym rynku i wymagana jest współpraca z innymi graczami w celu zbudowania niektórych konstrukcji, à la gry facebookowe.
- gra w chmurze oznacza brak kopii zapisanych stanów gry - gdy zniszczysz miasto lub popełnisz błąd to nie masz do czego wracać
- gra w chmurze oznacza dodatkowe niebezpieczeństwo - gdy ktoś włamie się na twoje konto (lub zapomnisz wylogować się u "kolegi") może zniszczyć wszystko co stworzyłeś, bez możliwości odzyskania
- gdy coś się stanie z serwerami (lub EA zdecyduje, że nie opłaca się już ich utrzymywać), to nie będzie możliwości gry
- brak "cheatów", brak obsługi modów. Ale takich prawdziwych modów, wprowadzających nowe funkcjonalności lub modyfikujące istniejące. Fakt, Maxis twierdzi, że obsługa modów zostanie dodana, ale czy ktoś naprawdę myśli, że Maxis pozwoli na takie mody w grze multiplayer? Co najwyżej edytor zmieniający wygląd budynków
- ograniczony terraforming (lub nawet brak) i puste przestrzenie między miastami, które wyglądają jak wysepki, a nie części jednej wielkiej metropolii.

I dalej, już bardziej subiektywne gdybanie:
- widząc jak wielkie słowa i obietnice zostały wypowiedziane przez Maxis przy Spore (i jak to się skończyło - 5 minigierek z edytorem potworków), oraz jak Maxis przez lata polegało na serii the Sims - wątpię by byli w stanie jeszcze stworzyć rozbudowaną i ciekawą symulację miasta, jaką było Simcity 4
- widząc jak EA zniszczyło już kilka serii (ot, choćby C&C), i jak usilnie starają się graczom wciskać DLC (patrz Mass Effect 3), wydaje mi się, że Simcity 2013 będzie tylko kolejną próbą wyciągnięcia kasy bazując na dobrej opinii serii.

02.08.2012 22:51
szyszka_PC
10
odpowiedz
szyszka_PC
102
Generał

Procne - no i przesadziłeś z tą oceną. Zgadzam się, że wymuszony multiplayer i konieczność stałego połączenia z internetem są martwiące. Ale gra sama w sobie zapowiada się rewelacyjnie.

Dobrym pomysłem jest choćby wprowadzenie systemu agentów. Samochody nie dość, że nie będą znikały, to jeszcze będą parkowały! Co prawda element ten ma być nieco uproszczony, ponieważ Maxis nie chce zrobić z Sim City "Parking Tycoon", ale i tak jest to swoiste spełnienie moich marzeń.

Duże odległości między miastami wcale nie są głupim pomysłem. Bariera odległościowa oraz możliwości dojazdu do miasta, będą dla nas miały duże znaczenie, ale nie będziemy na to mieli dużego wpływu. Niczym jak w rzeczywistości. Jedynie szkoda, że nie będzie "trybu boskiego".

09.08.2012 21:50
11
odpowiedz
Procne
74
Generał

Przecież już Simcity 4 posiadało system agentów. To akurat żadna nowość, chyba że źle zrozumiałem sam pomysł.
Nie rozumiem w jaki sposób duże odległości między miastami są dobrym pomysłem. W Simcity 4 można było tworzyć ogromną metropolię składającą się z wielu sektorów, na terenie, który można było dowolnie ukształtować. Teraz nie będziemy mieli wpływu ani na kształt regionu, ani nie będziemy mogli zbudować prawdziwej metropolii - jedynie dziwnie wyglądające wysepki wieżowców oddzielone zieloną pustynią.

Maxis niewiele mówi na temat rozmiarów miast, ale dotychczas wszystkie materiały z gry prezentują przerażająco malutkie osiedla.

Wyboraź sobie, że budując miasto w Simcity 4 masz do dyspozycji tylko co ósmy sektor, i to te najmniejsze, z całego regionu. Gdyby każdy gracz miał do dyspozycji region, jak w Simcity 4, w którym może zbudować prawdziwą metropolię, i to ten region łączył się z innymi, a nie poszczególne miasta (bardziej osiedla) - to by było coś. Ale nie jest.

Zapowiedź Multiplayer w SimCity - widzieliśmy współpracę trzech burmistrzów