Nowe obrazki z przeróbki Half-Life na silniku Source - Black Mesa powraca zza grobu
Wciąż nie wiemy jednak, czy mod będzie darmowy.
Z oficjalnej strony:
Black Mesa is a free modification; The developers will never charge you for playing mainly because we wouldn't want to make people pay to play, but also because it would be illegal to do so. As long as you have a copy of any source engine game on steam, Black Mesa will cost you nothing.
Czekam z niecierpliwością!
Już się nie mogę doczekać jak będzie wyglądać odnowiona kraina Xen :D
Ciągle czekam, bo nie grałem w Half-Life 1.
O, jednak to robią. Fajnie, ściągnie się za jakieś czas i obczai jak bardzo wiernie odtworzyli 1 część:)
Nie warto jeżeli na horyzoncie powstaje uwspółcześniony remake :)
A ja przyłączam się do tego co pisze raziel - warto nawet teraz, genialna gra.
Na remake czekam z niecierpliwością, świetnie będzie zagrać w odświeżonego Half-Life'a.
Również popieram waszą wypowiedz ; )
Też już myślałem że jest po projekcie a tu jednak niespodzianka, czekam z niecierpliwością na premierę.
Na razie szukam chęci na odpalenie Blue Shift. Tak od roku się zbieram i nic. Może przed dobraniem się do moda wezmę się za niego.
Ciekawe czy Black Mesa dodaje achievementy
SpecShadow, BS nie warto. Oppsing Force wyszło Gearbox świetnie, ale BS to odcinanie kuponów. Lepiej już przejść podstawkę raz jeszcze. Ostatnio kupiłem wersję HL Source na Steam i ta gra w ogóle się nie zestarzała, z przyjemnością przeszedłem całą.
Warto, bo krótkie, no i steruje się Barneyem Callhounem, przyjacielem Gordona, który występuje również w dwójce i dodatkach.
Nie chcę robić autoreklamy, ale w serwisie gameplay.pl zrobiłem kompletne podsumowanie serii Half-Life. Kolejnym blogerem, który poświęcił swój czas na opisaniu tej serii jest Goozys, także możecie tam znaleźć sporo informacji dla siebie.
Niech oni to jak najszybciej wydadzą bo już teraz grafika wygląda nieświeżo (szczerze mówiąc większe wrażenie na mnie robi normalny HL2), a co dopiero za rok lub później jak wyjdą konsole nowej generacji..
Ciekawe co spowodowało taki poślizg. W przypadku DNF to był np. WoW.
Jak to ciekawe co spowodowało obsuwę? Życie, żeby jeść trzeba zarabiać. A ten mod to długa i bezpłatna robota. Trzymam za nich kciuki i mam dużo szacunku do ich pracy.
@emadewu
Warto zaznaczyć, ze ostatnie zdanie już się zdezaktualizowało, bo Source SDK 2007 jest już darmowy i nie trzeba żadnej gry posiadać żeby zagrać w Black Mesa.
@SpecShadow
Będą achivementy. przykładowe ikony: http://wiki.blackmesasource.com/images/d/df/Icon_preview.jpg
Poślizg wynika z tego, że w 2009 zmieniono założenia projektu.
W 2008 poczynili tak ogromne postępy, że czuli, że są w stanie skończyć w ciągu roku i zmotywowali siebie zwiastunem. Prawie byli w stanie to zrobić, ale przez pośpiech wiele rzeczy, które sobie wcześniej "wymarzyli" zostało zrobionych na szybko, brakowało szlifu (np. upraszczano mapy względem założeń projektowych itd.) i rozczarowywało ich samych. W efekcie byli niezadowoleni z własnego dzieła, co więcej mod nie sprawiał takiej przyjemności jaką czerpali z oryginalnej gry. Musieli podjąć decyzję: albo dokończyć i wydać jak jest, albo wziąć się w garść, przełknąć gorycz małej porażki, zapaść się pod ziemię ze wstydu (stąd brak informacji oficjalnych) i naprawić wszystko co skopali w pośpiechu.
Teraz, jak twierdzą, Black Mesa to w dużym stopniu inna gra niż to, co mieli w 2009 i wreszcie czują się dumni z tego, co stworzyli. Niektóre całe chaptery z wersji z 2009 zostały wyrzucone w całości do kosza i nie chodziło o wygląd, chodziło wyłącznie o niewystarczająco przyjemny gameplay.
@John Terry
ciekawostka - porównanie statystyk z HL2: http://i41.tinypic.com/2n7hw9i.png
Szczerze mówiąc te nowe krzykliwe screeny średnio mi się podobają, te starsze bardziej mi pasują: http://wiki.blackmesasource.com/images/b/b6/Level_bm_6.jpg
Założeniem projektu było sprawienie, by można było zagrać w całą serię HL na jednym silniku i doświadczyć całej historii w podobnej jakości, a nie żeby zrobić jakąś supernowoczesną gierkę z grafą najnowszych produkcji AAA. Z drugiej strony wystarczyłoby, żeby Valve ruszyło zadek i udostępniło którąś z nowszych wersji silnika Source moderom, a skok w jakości byłby od razu zauważalny, bo same assety (modele, tekstury itd.) są w większości wysokiej jakości.
Na tego moda czekam już od wielu lat i ostrze sobie na niego zęby nawet bardziej niż na Episode Three czy Half-Life'a 3. Niestety to czekanie jest już trochę męczące, bo trochę długo już to trwa. Na dodatek jakiś konkretnych informacji jest jak na lekarstwo. Z drugiej strony rozumiem - w końcu jest to rzecz robiona przez grupkę zapaleńców i to jeszcze całkowicie za darmo, więc trudno żeby poświęcali temu projektowi 24h na dobę. Mam tylko nadzieję, że projekt nie upadnie i w końcu nasze długie oczekiwanie zostanie nagrodzone dopracowanym produktem.
Na screenach, trailerze wygląda rewelacyjnie.