Kolejne liczby z Diablo III i plany Blizzarda na przyszłość
80% charakterow jest na poziomie 30 lub nizszym? cos krotko jakby pograli...
Sam jesteś charakter. Po polsku pisze się postać.
Co w tym dziwnego że 80% postaci jest na mniej niż 30 lvl? Jak przeciętnie każdy ma trzy postacie, to przeważnie dwie są na spróbowanie, a jedną się gra. i ta jedna najczęściej ma już ponad 30 poziom.
Czyli 67% nie ma 30 poziomu, 33% ma. A 13% to ci gracze którzy grają na tyle krótko, że nie zdążyli jeszcze nabić levela. Swoją drogą, dobrze że nie kupiłem jeszcze Diablo, zawsze lepiej poczekać aż pobalansują co się da, przy okazji może cena spadnie ;).
czy ja gdzies napisalem ze to dziwne? - nie widze ;]
srednia arytmetyczna nie daje ci zadnych informacji o rozkladzie wiec te swoje cyferki mozesz sobie wsadzic w pupe, zreszta zle to policzyles tak czy inaczej, co do "charekterow", zrodlo poprosze, gdzie niby jest tak napisane, ze nie mozna uzyc synonimu 'charakter' w takim przypadku.
http://portalwiedzy.onet.pl/140104,,,,charakter_usposobienie_temperament,haslo.html
Pewnie że te cyferki są z d... wzięte, tak chciałem ci wytłumaczyć, bo chyba nie czaiłeś. Tak samo jak nie czaisz, że "character" to postać albo bohater, ale tylko po angielsku. A nie żaden synonim.
Wspaniałe statystyki, widać że wszyscy do granic możliwości eksplorują niższe poziomy trudności - nie ma co się spieszyć i odwalać "speedruna".
Czyli faktyczna gra zacznie się dopiero od patcha 1.0.3 (a ta naprawdę "komfortowa" od 1.1). Warto przeczytać pełną wiadomość bezpośrednio na stronie B.
[7] Te statystyki mówią o tym dla ilu osób ważne jest tylko jednokrotne ukończenie gry na normalnym poziomie trudności.
@4
portal wiedzy onet pl....taaa, tak samo jak 67%+33%+13% to u ciebie jest 100, z matmy widac tez nie jestes orlem ;] szkoda wachy na ciebie..eot.
Matura z polskiego pana wyżej chyba przerosło skoro już zwykłe czytanie ze zrozumieniem wysiada.
67% + 33%=100% a to 13% to różnica pomiędzy 80% ze statystyk z newsa a podanymi w poście 67%.
O przepraszam - pomyliłem egzamin gimnazjalny z maturą ^^
Kłosiu
Też czekam na jakąś okazję, aż gra będzie tańsza. Przynajmniej zdążą zbalansować rozgrywkę, i będzie można się dobić na serwer.
Uwaga Uwaga!!! Jutro w największych Empikach do sprzedaży trafi niewielka ilość Diablo 3!!!
O cholera, silesia w katowicach :D
Zaraz dzwonie do znajomego z saturna (ten sam kompleks) by wziął parę sztuk bo parę ludków z mojego otoczenia piszczy i płacze po kątach że nie załapali się na pierwszy rzut.
Calling...
Grę niby kupiło 6.5miliona
czyli według przeciętnego 6.5miliona x 3 daje nam 19.5 miliona postaci, 2% wbiło inferno będzie to około 390tyś. DO teraz powiedzmy jest to 0.5miliona postaci 60lvl. Wiele osób nie gra już Barabarem i Monkiem po nerfie klas przez blizzarda, grają teraz Czarownikiem lub Demon Hunterem, wiele osób ma 2-4 postaci na inferno a gra jedną (sam tak mam). Z tych 0.5milion odliczamy 1/3, zostaje około 340 tyś postaci aktywnych na inferno.
Jak dla mnie to słaby wynik biorąc pod uwagę EU-USA-Azja.
Biorąc pod uwagę że poznając fabułę(1'szy raz) gra się najdłużej czyli około 16-20h(gdy zwiedza się każdy fragment mapy i rozmawia ze wszystkimi), przy każdej następnej postaci i poziomie trudności idzie adekwatnie szybciej aby wbić 60lvl. Wyzwanie i achvmenty robi się pod mimo woli dopiero na 60lvl warto się zająć nimi na poważnie (3tyś punktów).
Niech pokażą zestawienie sprzedaży gdzieś przed patchem 1.0.3. i takie zestawienie osiągnięć w tej chwili bieda z nędzą w statystykach.
Na jaką okazje czekacie Panowie?
Na Diablo 3 za 129zł w połowie wakacji? W sumie może tak być, ale wakacji 2013.
W tym momencie sugeruję pochylić się nad decyzją zakupu ponad 2x tańszego Torchlighta II, który zbiera świetne opinie po becie.
wcogram --> Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem ostatnie zdanie, ale jaki sens miało by takie zestawienie ? Wiadomo, że będzie większy wynik przed wprowadzeniem patcha, bo do zestawienia wejdą wyniki z przedsprzedaży i nocnych szarży nolajfów na sklepy.
wcogram --> Tak jak napisales 20h na przejscie gry to daje 10 dni po 2 h. Dlatego niedlugo coraz wiecej graczy na HC bedzie.
54% graczy Hardcore wybrało postać żeńską. --> to tez sie da wytlumaczyc. Jedyna kobieta jaka widza w zyciu to ta ktora graja :D
Tylko 1,9% odblokowało poziom inferno. Mi ta gra się nie podoba, gram sobie bo dostałem klucz w prezencie i mam odblokowane to inferno. Widać nie taka dobra ta gra była skoro tak mało osób wytrwało do tego poziomu. :D
@Ksanth Racja nie wziąłem pod uwagę pracujących, 15 od premiery nie każdy kupił w dniu premiery średnio normal się kończy 30-33lvl, grając po 2-3h nie regularnie można nabić coś takiego.
Do kupionych egzemplarzy też można śmiało zaliczyć kopie przeznaczone na handel i farmę golda ale to może 1% bo już niewielka ilość takich kont może zniszczyć ekonomię.
Chciał by zobaczyć takie zestawienie przy patchu 1.0.3 lub ten nie sławny 1.1(pvp).
@dj.sasek nie 1.9% bo w tym zawierają się osoby które mogą mieć 1-x postaci na inferno, a ta wartość odnosi się do postaci a nie osób grających(kluczy)
Ale te statystyki (mała ilość osób, która "dobiła" do Inferno) nie są niczym dziwnym. Wystarczy przecież spojrzeć na acziki w wielu głośnych i dobrych grach aby zobaczyć, że wielu kupujących nawet ich nie ukończyło (lub pograli tylko kilka godzin i koniec). Dlatego właśnie tak śmieszą mnie te komentarze "Diablo 3 - gra na lata". Owszem dla kilku procent tak właśnie będzie. Cała reszta natomiast ukończyła Normal jedną postacią i kończy z grą.
Stereo - jakby kończyła z grą to by sprzedawała konta.
6.5mln osób kupiło grę, pewnie ze 30% skończyło co daje jakieś 2mln, połowa z tego pewnie zechce sprzedać konto, więc conajmniej 1mln kont jest (wg. ciebie) na sprzedaż.
Możesz mi teraz wyjaśnić na którym bazarku oni te konta sprzedają, bo na allegro/ebay - cisza. A powinno być ponad milion aukcji... Na samym allegro lekką ręką licząc powinno być w tym momencie ze 100 000 Diablo III konto na SPRZEDAŻ!!! TANIO!!!
[22] jakby kończyła z grą to by sprzedawała konta
Niby po co?
Wyobraź sobie, że kupujesz gry w Polsce w normalnych cenach (porównując do zarobków) czyli kupiłeś Diablo 3 za 60 zł. Komu sprzedasz konto, jak każdy chętny sam sobie kupi grę w tej cenie bez łaski i obaw, a biorąc pod uwagę istnienie rmahu przedmioty można kupić/sprzedać legalnie w grze?
Nie chciałem kolejny raz tego pisać ale widać muszę: 50-60 euro to standardowa cena nowości AAA na zachodzie i jest to dla nich cena akceptowalna (dlaczego miałaby nie być - skoro minimalna pensja to 1500-1800 euro) i czy ktoś jest z gry bardzo zadowolony czy też tylko na szybko ukończy kampanię nie robi graczom różnicy.
Ja gram cały czas, a nie przeszedłem jeszcze koszmaru. Człowiek już nie ma tyle czasu co kiedyś więc nie widzę nic dziwnego w tych statystykach.
Ci co się wychowali na Diablo 1 i 2 w większości już pracują.
@ Bezi2598
"Też czekam na jakąś okazję, aż gra będzie tańsza. Przynajmniej zdążą zbalansować rozgrywkę, i będzie można się dobić na serwer."
To sobie poczekasz na nizsza cene :)
Dobic na serwer? A to ciekawe, bo gram od premiery i nie liczac dwoch pierwszych wieczorow, takowych problemow nie mialem.
@ dj_sasek
"Tylko 1,9% odblokowało poziom inferno. Mi ta gra się nie podoba, gram sobie bo dostałem klucz w prezencie i mam odblokowane to inferno. Widać nie taka dobra ta gra była skoro tak mało osób wytrwało do tego poziomu. :D"
Lol... Tez ciekawe. Gra mu sie nie podoba, ale nawala do Inferno. Ja, jezeli gra mi sie nie podoba, to nie gram, i jezeli byloby tak w tym przypadku, to w zyciu nie dotrwalbym do Inferno, bo po prostu szkoda byloby mi czasu. Smierdzi sciema... Poza tym trzeba brac pod uwage, ze wiekszosc graczy nie ma czasu napierdzielac w gry calymi dniami. Jezeli ktos pracuje, to nie dziwie sie, ze nie doszedl jeszcze do tego poziomu, i to wcale nie z powodu slabej gry. Sam mam czas grac tylko w tygodniu wieczorami (weekend odpada) i jestem w pierwszym akcie na Piekle.
@ Diobeuek
Dokladnie...
@mikecortez - dojście do Inferno to jest tydzień, max 2 tygodnie gry i to jeszcze z przerwami na pracę od 8 do 15. Więc 1,9% to jest ekstremalnie mało. Poza tym czytaj ze zrozumieniem... Masz napisane "jaki odsetek ludzi odblokował poziom trudności Inferno". Ludzi, nie postaci.
Poza tym napisałem, że dostałem grę w prezencie i jako, że prowadzę swój własny blog nie wydam opinii o grze w którą nie grałem, której nie przeszedłem.
dj_sasek - Nie wiem czy wiesz, ale najczęściej pracuje się po 8h a nie 7h, po drugie chyba nie myślisz że po powrocie z pracy każdy tylko gra w diablo i nic innego nie robi.
@ Reavek
Pojdzie do roboty za kilka lat jak skonczy szkole, to sie przekona na wlasnej skorze jak to jest.
@ dj_sasek
"1,9% to jest ekstremalnie mało. Poza tym czytaj ze zrozumieniem... Masz napisane "jaki odsetek ludzi odblokował poziom trudności Inferno". Ludzi, nie postaci. "
A tego to kompletnie juz nie rozumiem... Widocznie Ty masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem, bo w moim poscie niczego takiego nie twierdzilem.
Radzilbym nie mierzyc wszystkiego rowna miara, bo tak jak juz kolega Reavek wyzej wspomnial, ludzie nie leca prosto z roboty do domu po to, aby grac w Diablo. Gram od premiery kazdego wieczora od poniedzialku do piatku + czasami niedziela po jakies 3-5h. Dzisiaj mijaja 2 tygodnie i jestem w pierwszym akcie Piekla. Znam ludzi, ktorzy sa na koszmarze, a podejrzewam, ze sa tez tacy, co maja problemy z przejsciem niektorych etapow, bo skill ludzi jest rozny i po prostu zaczynaja grac od nowa inna klasa. Twierdzenie, ze skoro 1,9% ludzi odblokowalo Inferno, to gra jest slaba, bo ludzie nie dotrwali do tego poziomu, jest kompletna durnota...
@mikecortez - mów se co chcesz, masz do tego prawo. Ja swojego zdania nie zmienię. Wiele ludzi brało wolne z roboty, aby tylko w tą grę sobie pograć. Jak do tego doliczysz, że ranking jest prowadzony z całego globu, czyli wliczamy w to EU, USA i Azję, gdzie ten trzeci na 100% posiada największy odsetek ludzi, którzy dobrnęli do inferno to oznacza to słaby, nawet rzekłbym b.słaby wynik. Poza tym nie grałem non stop w Diablo, mam też inne rzeczy na głowie. Pracować nie pracuję na pełny etat tylko dorabiam sobie do studiów, stąd te 7 nie 8 godzin Reavek (jak już się pierdół czepiasz to ci odpowiadam). Poza grą w D3 mam czas na inne gry i zajęcia + jeszcze wyrabiam się z napisaniem blogu. Gra strasznie prosta do momentu trzeciego aktu na piekle, gdzie bez itemków z AH cieżko dać sobie radę. Inferno to już inna sprawa.
I jeszcze jedno mikecortez, cytuję nie ciebie tylko treść newsa, w którym jest jasno napisane: "Firma Blizzard opublikowała parę ciekawych liczb i statystyk dotyczących zachowań osób grających w Diablo III. Dowiedzieliśmy się, ile przeciętny gracz ma postaci i jaki odsetek ludzi odblokował poziom trudności Inferno."
Jeżeli jest inaczej to autor popełnił błąd w tłumaczeniu.
Before we get to that, though, we thought it'd be fun to share a few interesting stats we've collected since Diablo III's release:
On average players have created 3 characters each
80% of characters are between levels 1 and 30
1.9% of characters have unlocked Inferno difficulty
54% of Hardcore players chose a female character
Mowa tu raczej o postaciach, a nie graczach.
Czyli błąd autora. Bo pierw pisze o odsetku ludzi na inferno, a potem o postaciach...