Star Wars: The Old Republic stracił 400 tysięcy subskrybentów. Producent szykuje nowy dodatek
A ja cały czas mówiłem, że to będzie kiszka, jak widać coraz więcej osób zaczyna się ze mną zgadzać. Z moich znajomych, którzy grali (ok 20 osób), nie przedłużył subskrypcji NIKT.
Ja wiązałem z tytułem wielkie nadzieje, ale nie maiłem pojęcia że to nie będzie MMO tylko KOTOR 3 Online, co wybitnie mnie rozczarowało... :(
Ciekaw jestem tylko kiedy dojdzie do zamknięcia serwerów gry, bo spadki są większe niż mówią (na serwerach zostało może z 10-15% osób co kiedyś).
Pożyjemy, zobaczymy, ale jestem zdecydowanie mało optymistyczny.
Jeśli dobrze pamiętam, to przed premierą EA wyliczył, że jeśli będzie grać ok. 500tys. graczy, to będą na siebie zarabiać, więc na razie i tak jest dobrze. ;)
[1] Srała babka srała :P
Co do newsa to jeśli wierzyć zapewnieniom załapie sie jeszcze na update, choć ja mam troche inne zdanie na temat utraty subskrybentów. To raczej nuda a nie ucieczka triali...
K_Skuza - pewnie i gra nie przynosi strat, ale o ambicjach jakiejkolwiek dominacji na rynku IMO ToR moze juz zapomniec, a po wyjsciu GW2 na pewno sytuacja im sie nie poprawi.
Moze od razu na F2P nie przejda, ale do konca roku to moim zdaniem realny scenariusz.
Dzieje się to co napisałem. Pamiętem te hejty: " Tą grę robi Bioware ! to sie nie może nie udać "(lol2), "To będzie hit". Też bardzo lubię uniwersum SW (zwłaszcza starą trylogię) ale przy tej grze to Zemsta Sithow jest arcydziełem (lol3). Tak to jest jak za MMO biorą się partacze...
Chciałem bardzo w to zagrać, ale wygląda na to, że jednak podziękuję.
Niech obetną elementy MMO rozwiną trochę fabułę i zrobią z tego KotORa III. Jak jeszcze wydadzą to na konsole, to podejrzewam, że byliby mniej stratni niż trzymanie się tej gry w takiej formie, jak obecnie.
Zamiast szykować nowy dodatek powinni wymienić Hero Engine bo to jest główna przyczyna faila tej gry.
[8] Tu się zgadzam, bo technologia jest sprzed 5 lat albo więcej a grafika jest brzydka jak nieszczęście. EA ma przecież do dyspozycji zarówno CryEngine jak i Frostbite, więc dlaczego z tego nie korzystają?!
slavo_cc [8]
Zamiast szykować nowy dodatek powinni wymienić Hero Engine bo to jest główna przyczyna faila tej gry.
Po pierwsze to nie silnik jest "główną przyczyną faila tej gry", lecz rozgrywka.
Po drugie wymiana silnika oznaczałaby praktycznie robienie tej gry od początku, na co EA-Bioware nie może sobie pozwolić.
[10]
Niby tak, ale problemy techniczne są główną przyczyną tego, że mnie nie chce się odnawiać subskrypcji.
Grało mi się bardzo przyjemnie, ale gdy pomyślę o tym ile czasu potrzeba na zalogowanie, czekanie aż silnik dojdzie do siebie i zacznie wyświetlać obraz w miarę płynnie, a potem ile trzeba czekać, aż uda się wylogować to mi się odechciewa.
Grafika mi się podoba, ale jej jakość nie usprawiedliwia tych wszystkich zadławień, skoków, stop klatek i innych baboli. Co więcej zmiana ustawień graficznych w niczym nie pomaga.
Beta GW2 działała płynniej (i to na wyższych ustawieniach) od SW:TOR po kilku miesiącach od premiery i kilkunastu, jak nie kilkudziesięciu, poprawkach.
Podczas telefonicznej konferencji przedstawiciel Electronic Arts zapewniał, że czterystutysięczny spadek jest efektem odejścia z gry użytkowników casualowych oraz korzystających z funkcji trial. Zdaniem wydawcy społeczność na poziomie 1,3 miliona graczy nadal spełnia oczekiwania firmy co do rozwoju Star Wars: The Old Republic.
Cool story bro ;]
A miał być pogromca WoWa... A przyszedł MMO z pustymi serwerami...
Calosc mozna skwitowac jedynie: LOL.
Czekamy teraz na Elder Scrolls MMO i kolejnego faila :)
Nowy dodatek już za 2 miechy!! Nie mogę się doczekać! :)
Ostatni event z Raghulami był świetny, powinni co miesiąc dawać coś takiego. W końcu za coś im płacę. ;P
Natomiast zgadzam się, że PvP okazało się w tej grze totalnym failem i ktoś z BioWare powinien za to wylecieć na zbitą mordę. Brak rankingów, brak pełnych 8-ek gildiowych na WZ-tki, klatkowanie Ilum - po prostu żenua - mój komplet Championa od 2 miechów kurzy się w składziku, po prostu nie chce się tego grać. Te 400k ludzi to właśnie gracze PvP.
Widze, ze powoli schodza na ziemie, bo raczej nikt, kto mial stycznosc z tym tytulem, w te propagandowe njusy (jak to SW:TOR sie swietnie rozwija) i tak nie wierzyl. A funkcje, ktore oni dodaja w patchach, powinny byc od poczatku w grze - to juz nie te czasy...
W sumie to żal mi trochę zmarnowanego potencjału. Kupiłem grę w dniu premiery, pograłem niecały miesiąc i tyle. Fajna na początku, potem wieje nudą. Już nie jestem hardcorowcem jeśli chodzi o MMO i niby gra skierowana do mnie, ale jednak KOTOR3 sprawiłby mi więcej frajdy.
Za 1-2 miesiace pewnie jeszcze spora czesc graczy odejdzie jak im sie skonczy ten darmowy miesiac co dostali ostatnio z okazji patcha 1.2 chyba ze znowu beda rozdawac prepy za darmo na patch 1.3. Poza tym tez duzo ludzi do diablo 3 poucieka i moze zrobic sie pusto...
Jak przejdze na free to play albo jak gw2 bez abonamentu to bedzie calkiem spoko giera bo levelowanie pierwszej postaci i zrobienie paru raidow jest calkiem przyjemne i nawet nie zalowalbym jednorazowo 130zl.
Moim zdaniem gra po prostu za szybko została wydana. Widać tu piętno korporacji EA, gra juz za dużo kosztowała wiec chcieli szybkiego zysku. Może gdyby podłubali jeszcze ze 2 lata przy grze, wyniki byłyby o wiele lepsze.
Patch 1.3 usprawni działanie serwerów - wyłączając je z powodu braku graczy xD
W najbliższym czasie gra nie przejdzie na f2p - zapomnijcie.
Trzeba być bardzo naiwnym albo bardzo, nazwijmy to, nierozsądnym żeby tak twierdzić - albo jedno i drugie.
Wydaje mi się, że EA samo dokładnie nie wie co z tym fantem zrobić. Zainwestowali pieniądze dość spore i trzeba dalej inwestować, przejść na f2p nie mogą, zostawić tak jak teraz też nie i trochę zabrakło pomysłu na grę.
Pewnie ilość graczy będzie spadać i ustabilizuje się na poziomie Warhammera Online.
Zainwestowali pieniądze dość spore i trzeba dalej inwestować, przejść na f2p nie mogą
Zazwyczaj przejście na model f2p zwiększa przychody, a nie zmniejsza, więc w pewnym momencie tak się stanie, bo kurcząca się baza płacących abonament nie będzie w stanie sfinansować tego. To jest jedyne rozsądne wyjście dla EA na którym jeszcze zarobią.
Ja kupiłem w dniu premiery, pograłem z kolegą ze trzy, cztery miesiące i odpuściliśmy. Początkowy hype szybko niestety się ulotnił, miałem nadzieję na długie lata dobrej gry, ale szczerze teraz wolałbym wrócić do WoWa i nadchodzącego pandalandu niż dalej grać w SWTOR. Chyba, że przejdzie na f2p i będę mógł sobie po prostu zrobić kilka postaci żeby zobaczyć każdą linię fabularną, bo tylko tyle jest tu ciekawego.
to dla czego WAR jeszcze nie przeszedł na f2p?
Przejście z modelu finansowania abonamentowego na f2p w podtekscie oznacza - słaba gra nie radzi sobie już, ratujemy co się da.
Nie można w kilka miesięcy po wydaniu gry czegoś takiego zrobić bo to bardzo poważnie podważa wiarygodność produktu i może przynieść odwrotny efekt - ledwie wydali a już się poddają.
Oczywiście, że jeśli TOR'a nie skasują, to czeka go jakaś forma gry bez abonamentu - ale trzeba chyba będzie trochę na to poczekać. Zresztą jeśli model mikrotransakcji jest nie przemyślany to przejście na f2p za wiele nie pomaga.
Jak tak dalej pojdzie, to wydaje mi sie, ze wcale nie bedzie trzeba czekac az tak dlugo. Tak jak juz ktos wyzej napisal, do konca roku przejscie na f2p jest calkiem realne.
Podczas telefonicznej konferencji przedstawiciel Electronic Arts zapewniał, że czterystutysięczny spadek jest efektem odejścia z gry użytkowników casualowych oraz korzystających z funkcji trial.
To oni wliczyli w te 1,7 mln trialowców? W takim razie to nie są gracze, których stracili, oni po prostu ich nigdy nie mieli...
Ta gra nigdy nie przejdzie na FTP, to się nie będzie opłacało dla EA. Po prostu za parę miesięcy serwery zostaną wyłączone bo nie opłaca się ich utrzymywać i płacić licencji Lukasowi.
Nawet jak i tak zdołają chociaż zmusić te 100 tys. do powrotu to i tak inni zaczną odchodzić jak się skończą im klasy do robienia altów, bo przecież end game w tej grze prawie nie istnieje.
A później będzie premiera GW2, czyli kolejny gwóźdź do trumny TORa...
Grałem w betę weekendową, i nie przekonała mnie do siebie. Grafika, latające pojazdy bez tekstur, zgrzyty i do tego horrendalny abonament.
Przedstawiciele EA ewidentnie kręcą, mówią coś o graczach trailowych?! To oni ich wliczali? Subskrybent to ktoś kto płaci abonament!
Czekam na Guild Wars 2!
" Czekam na Guild Wars 2!" - Ja też ;d...trzeba się zgadać na jakim serwie gramy ;d.
To było do przewidzenia, naiwni i wielcy oślepieni fani SW wierzyli że ta gra odniesie sukces, dziwie się tylko że twórcy gry myśleli że na fabule zbudują dobre mmo.
Niech zdycha! A zdechnięcie będzie karą za niedokończenie Knights of the Old Republic. Gracze czekali na prawdziwą trzecią część a nie jakieś gówno MMO.
eee tam.. ten dodatek nic nie da po prostu ta gra nie jest taka jaką niegdyś zapowiadali, nie jest taka super.. jak tam ktoś wyżej wspomniał wyjdzie diablo 3 i GW 2 i o tej grze wszyscy zapomną..
@pawloki i Lineage III
@kapciu gdyby dłubali jeszcze ze 2 lata to gra nie doczekałaby się premiery. Gra jest dobra, sam grałem w triala, niestety nie lubię mmo, bo strasznie mnie nudzą po pewnym czasie. Dla mnie gra musi mieć koniec. Pozatym WOW też nigdy nie był wolny od błędów, a już na pewno nie w swoich początkach. Będą obniżki, nie chodzi mi o pudełko, ale o abonament (który jest 2 razy droższy niż w przypadku WOW'a), znajdą się i gracze chętni do jego opłacania.
Pamiętam że chwalili się strasznie że wielu graczy wykupiło cały rok, wątpię by ktokolwiek po tym okresie został.
Nawiasem mówiąc gdy grałem w skyrim wydało mi się że będzie to genialne MMO, po pierwszych informacjach mi przeszło. Czy naprawdę zrobienie sensownego MMO jest takie trudne?
[36] Nie nie jest trudne. Jest EKSTREMALNIE TRUDNE. Tylko firmy z gigantycznym zapleczem i doświadczeniem mogą temu podołać. Po drodze są tysiące pułapek, a klienci maja już teraz ogromne wymagania.
Co jeszcze niestety przeszkadza, ciągłe przerwy, dopiero przedwczoraj jedna była, dzisiaj wchodzę i ---->
cycu2003 ----> Jak są przerwy na implementację patcha, to się jojczy, że są przerwy. Jak nie ma przerw, to się jojczy, że nic nie robią i nie poprawiają bugów.
Zdecyduj się.
Ludzie to mają nap******ne do łbów, że szkoda gadać.
[40] przez cale to granie od stycznia miałem może ze dwa niegroźne bugi tak że dla mnie akurat te przerwy nic nie wnoszą, tak samo jak i te cotygodniowe patche (nie liczę tutaj dwóch większych aktualizacji), więc ja nie "jojocze" -.-
Sama gra mi nie przeszkadza, ale jak człowiek rano siada i ma całe przedpołudnie żeby pograć to lekka irytacja sie wkrada.
Należy im się przykładna lekcja za to że nie wydali KOTOR3 i zlekceważyli rzeszę fanów czekających na epickie zakończenie KOTOR-a :>
Blizzard wybrał świetny moment, żeby się pochwalić tym, że u nich spadek subskrypcji się skończył, a liczba ustabilizowała na 10.2 miliona :)
TORowi źle nie życzę, ba - większe zróżnicowanie i konkurencja to coś co w gatunku naprawdę bardzo by się przydało, ale niestety BioWare po prostu nie podołało wyzwaniu i ich gra jest zwyczajnie kiepska. Zawsze jest nadzieja, że się ogarną i zrobią z tej gry coś porządnego :)
Należy im się przykładna lekcja za to że nie wydali KOTOR3 i zlekceważyli rzeszę fanów czekających na epickie zakończenie KOTOR-a :>
Po pierwsze nikt nie obiecywał KotORa 3, nie zapowiadali trylogii czy czegoś w tym rodzaju. Po drugie, czekanie na epickie(liryczne?) zakończenie to nie jest dobry pomysł jak pokazał ME3 nie warto nastawiać się na cholera wie co, bo potem 10 minut jest w stanie przesłonić praktycznie całą grę a nawet serię (poza tym szczerze, wolałbym po prostu ciekawe fabularnie zakończenie a nie "epickiej" muzyki, masy "epickiej" akcji i innych "epickich" rzeczy). Po trzecie, gracze tak właściwie to ciągle czekają na zakończenie KotORa 2, niekoniecznie "epickie" :)