Beta Diablo III okiem sympatyka (nie fana)
Fajny tekst. Dobrze przeczytać opinię "nie fana", bo mi jednak ciężko patrzeć na D3 bardizje krytycznie ;p
"W moim mniemaniu Szaman to najsłabsza i najmniej określona postać."
Troche sie to kłuci z opinieniami większości testerów, którzy ostatnio narzekali na to, że WD jest przegięty ;) Nie ma też co oceniać klasy po 12 lvlach :)
Nie rozumiem tylko czemu uważasz, że jest to nieokreslona klasa i od kiedy WD walczy w zwarciu? :> To typowa postać dystansowa z summonami, w odróżnieniu od np. wizzarda, który posiada sporo zaklęć blisko dystansowych (magiczne ostrza, wybuch, fala uderzeniowa). Ogólnie Blizzard starał się tak dobrac umiejetności, zeby każdą klasę można było dowolnie modyfikować. Jestem pewnien, ze bedzie sporo ludzi grajacych WD z bliska czy Barbem dystansowym. Zawsze lubiłem takie szalone buildy ;)
PS. Przed końcem bety włączyłem sobie barbarzyńce, żeby pograć jeszcze 10 min, a skończyłem po godzinie. Strasznie ta gra wciąga ;p
No troche pojechałeś z tym multikiem ;) Nie bedzie tylko PVP, a system aukcyjny wykorzystujący prawdziwą kasę, ma być wprowadzony tydzień po premierze :)
nie kłóć a kłuć - nie chcę sie kłócić ale to kłuje w oczy, więc wspominam bo warto kuć żelazo póki gorące
;)
Mikstur można używać podczas walki, tyle że trzeba odczekać jakiś czas przed użyciem następnej. Taka ostatnia deska ratunku.
O, jednak okłamałem yasia i mam konto.
I nawet zgadłem hasło za pierwszym razem!
W każdym razie, co już ci dwie osoby wytknęły - z gry wyleciał tylko competitive multiplayer, 'główne mięso' czyli co-op jak najbardziej został.
Co do samego tekstu - z punktu widzenia takiego hardkora jak ja, który śledzi reddit.com/r/Diablo jakieś 20 godzin na dobę, ominąłeś te kluczowe zmiany w systemie, a skupiłeś się na tych peryferiach, jak samoczynne podnoszenie złota - nie wspomniałeś nic o braku drzewka umiejętności, braku punktów do przydzielania do atrybutów, nie wspomniałeś o tym że town portal i potiony mają teraz dłuuuuuuuugi cooldown (okej, coś napokmnąłeś o potionach, ale nie wyjaśniłeś do końca.), nie ma ani słowa o craftingu etc etc.
Z drugiej strony, 'laicy' i 'sympatycy' pewnie nawet nie zauważą tych zmian, a tylko polepszy to dla nich w niezauważalny sposób grę.
No i - przecież WD to najlepsza klasa ;]!
Informacje o Diablo III śledzę od samego początku jej ogłoszenia, ba nawet oglądałem na żywo, gdy ogłoszono pracę nad nią.
Jednak dopiero kontakt z betą uświadomił mi jak wielka gra się szykuje. Blizzard tworzy nie tylko świetną mechanikę gry, ale są wręcz mistrzami w opowiadaniu historii i budowaniu klimatu. Już w becie było widać jak kapitalnie jest prowadzona linia fabularna. W poprzedniej części wątki fabularne były rozwijane tylko podczas wizyt w mieście. W trzeciej części zaś nawet questy są wręcz wypełnione fabularną treścią. Co chwila spotykamy jakiegoś NPC, czy nasz najemnik prowadzi dialog z postacią. W każdej chwili może wydarzyć się coś niespodziewanego. Klimat wręcz wylewa się z tej gry.
Inną niesamowitą cechą tej gry jest styl graficzny. Blizzard przeszedł samego siebie osiągając styl izometrycznej grafiki rodem z połowy lat 90 w pełnym 3D. Jak wszedłem po raz pierwszy do karczmy to aż zatrzymałem się z wrażenia i zacząłem badać, czy stoły i krzesła są obiektami 3D, czy może sprite'ami 2D.
Oczywiście doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że Diablo III nie będzie grą idealną, ale za 2-5 lat, gdy wyjdzie dodatek(dodatki?) i kilka solidnych łatek, gra powinna być już bardzo bliska ideałowi. Wiem też, że to będzie gra w którą będę grał przez wiele długich lat, tak jak wciąż gram w Diablo II.
yasiu, kwiść --> odnośnie tego multi - no właśnie przez to widać, że jestem tylko sympatykiem :P
poltar --> thx za zwróceniue uwagi, poprawione :)