Znamy datę premiery darmowego edytora komór testowych do gry Portal 2
Edytory w dzisiejszych gier pc czy zwlaszcza konsolowych to zaden problem - przeciez od wiekow konsolowe Far Cry (nawet te z pierwszego Xboxa) pozwalalo na tworzenie map, ofk edytor byl prosty ale spelnial swoja funkcje, nie mowiac juz o Halo3/Reach gdzie rowniez jest mozliwosc wstawienia gotowych elementow i budowania z nich mapek - zastanawia mnie kupowanie L4D2 na konsoli, 5 kampani + DLC i po zagraniu 30 rund gre sie zna na pamiec... Najwieksza wada konsolowego L4D2
O właśnie - tego w portal 1 brakowało.
Prosty w użyciu edytor, który pozwali zrobić pokręcone poziomy.
Ten edytor przypomina mi trochę budowanie domów w The Sims. To będzie proste i intuicyjne narzędzie, które zrewolucjonizuje rynek modów do gier z serii Portal.
Przypuszczam, że sam edytor będzie dostępny tylko na PC/MAC, ale z systemu dystrybucji map zrobionych tym edytorem będą mogli korzystać również posiadacze PS3.
Jestem ciekaw jak te mapki z tego edytora będą się kompilować ;p Podejrzewam, że takich dziwactw, jak w Hammerze to się w tym nie zbuduje.
@Pilav
Mapy to nie mody. Modów na Source z Portal 2 nie da się w ogóle robić, ba, nawet do Source 2009 nadal nie ma udostępnionych narzędzi pozwalających na pełne modyfikacje. Moderzy się kiszą dalej na Orange Box (2007).
Prawdziwych moderów tworzących własne produkcje (tej klasy co stworzyli kiedyś kultowe gry pod HL1, jak np. CS) to Valve olało ciepłym moczem (wliczając Black Mesę) i te wszystkie workshopy i edytory to nędzna przykrywka tworzona dla mas, mających wspierać tylko produkcje Valve.
Valve woli teraz trzepanie kolejnych czapek do TF2 i poziomów do Portal 2 zamiast niezależne przedsięwzięcia z rozmachem.
@Kazioo
Rzeczywiście przesadziłem z tymi modami, ale liczę chociaż na możliwość tworzenia mappacków zawierających narrację fabularną, coś na wzór Portal Prelude (www.portalprelude.com).
W zasadzie najważniejszą cechą nowego edytora ma być łatwość jego obsługi, dzięki czemu swoją kreatywność będą mogli wyzwolić ci gracze, którzy z różnych powodów nie chcą lub nie potrafią korzystać z narzędzi profesjonalnych. Duża przystępność edytora to idea rodem z Little Big Planet 2.