Studio Crytek chce przenieść efekty graficzne DirectX 11 do konsolowych edycji gry Crysis 3
Czy ktokolwiek po tylu latach od premiery obecnych konsol wierzy jeszcze w te bajki o wyciskaniu z nich jeszcze większej mocy? Litości.
Spoko, nawet jeśli im się to uda, to i tak zostanie to okupione czymś innym, np. niższa rozdzielczością, czy gorszymi cieniami. Specjalistą w tej sprawie nie jestem, ale smród marketingowego bełkotu wyczuję na odległość.
Bo to nie jest wyciskanie mocy z konsoli tylko mistrzostwo w programowych sztuczkach. To nie są zaawansowane efekty graficzne, to są sztuczki symulujące te efekty.
Oczywiście, że to marketingowa zagrywka. Obecnie "lepsza grafika" na konsolach to po prostu sprytne sztuczki, ukrywanie dalszego planu, zamglenia, filtry itp.
Co nie zmienia faktu, że Crytek ma świetnych programistów i na pewno gra będzie piękna.
Nic nowego. To samo było z PS2 i choćby dynamicznym odbijaniem otoczenia w karoserii samochodów. Konsole są tak złe, że twórcy uczą się na nich jak zastosować iluzję która wygląda dobrze i nie wymaga zbyt dużo.
A nie lepiej zrobic tak gry by ograniczyc jej liczbe pixeli, mam na mysli AA bo dzisiejsze gry to kancaste gry niz ladowac w nia efekty ktore i tak niszczy wszystko brak AA, nie mowiac o wydajnosci
I znów najważniejsza dla nich jest grafika, sama rozgrywka zejdzie na dalszy plan, mimo że Crysis 2 jako gra była dobrą strzelanką to jednak niedosyt pozostał.
A co do części 3 to wszystko wskazuje na to że dostaniemy klona poprzedniej części.
Ja tam na Crysis2 na X360 nie narzekam :-) Pewnie można ładniej (dawno nie grałem w strzelanki na PC), ale ja dam radę jeszcze jakiś czas grać na konsolach obecnej generacji nie płacząc z powodu grafiki.
Crytek po raz 3-eci udowodni ze jest to jedno z najlepszych studiow developerskich na świecie i nie mam cienia wątpliwości ze to co nam zaoferują będzie miażdżące pod kwestia technologiczna zresztą jak zawsze , to co oni osiągnęli w 2007 roku po premierze pierwszego Crysisa wielu developerow nie udało się to do dziś ;) (aspekt technologiczny)
zdecydowanie popieram :) najlepsze obecnie studio :) nie dość, że dają gry w super jakośći to jeszcze lata świetlne odbiegające od innych ;)
Devsi spuszczają się nad grafiką, odbiorcy mało nie robią z tego powodu w majtki niosąc dalej marketingowy bełkot o "super technologii", a ja się pytam gdzie w miarę realistyczna fizyka? Gdzie nieoskryptowana destrukcja? Gdzie interakcja z otoczeniem?
Niech zrobią w końcu granie w chmurze i to będzie jedyne sensowne wyjście
skończą się wojny konsolowo pecetowe i baje o zapewnieniach jakościowych
pretensje do konsolowców o to że może grac a ja nie mam karty grafiki a grac chcę
Ciekawe jak chcą zemulować teselację, gdzie specjalnie przystosowane do niej układy ledwo sobie z nią radzą. Porównując screeny z Crysisa 2 na pc i obie konsole, możnaby wywnioskować, że grafika jest podobna, wręcz nierozróżnialna. Ale na REALIZM wizualny składają się detale, których na pierwszy rzut oka nie widać. Można rzucić żółty filtr na ekran, podkręcić kolory i już ludziom się wydaje, że jest ładniej. Ale to kłamstwo. Nie mniej i tak Crytek wyciąga ze wszystkich platform 200% ;)
[8]
Watpie zeby pokazali cos nowego pod wzgledem technologicznym, a to dlatego, ze obecnie jest technologiczny "postoj" i ciezko cokolwiek nowego wymyslec.
[12]
O teselacji nie ma mowy, zrobia pewnie za to fake uzywajac displacement mappingu, tylko pytanie czy to pociagnie konsola.
kłócą się o jakieś pierdoły jak zwykle...ważne jest że na konsoli gra się nie będzie zacinać a na pececie i tak może zwolnić nie zależnie od super sprzętu haha
[14] ...bo na konsolach gra bedzie miala taki framerate, ze tam nie bedzie mialo co spadac.
Haters gonna hate.. ;)
Graficzni masturbatorzy szczekaja, ale karawana jedzie dalej i daje rade :)
Drau
Graficzni masturbatorzy szczekaja, ale karawana jedzie dalej i daje rade :)
Patrząc na sprzedaż dwójki można stwierdzić, że chyba jednak nie bardzo...
Nie mowilem tak do konca o Crysisie, ile o konsolach.
Ale Crysis 2 tez sobie zle nie radzi imo. Wg vgchartz jest 2,58 mln. Nie jest to jakis szok, ale solidna sprzedaz mimo wszystko.
Drau
Ale Crysis 2 tez sobie zle nie radzi imo. Wg vgchartz jest 2,58 mln. Nie jest to jakis szok, ale solidna sprzedaz mimo wszystko.
Nieźle radzi? Sequel jednego z najlepiej przyjętych fps'ów ever, na którego produkcję i reklamę wyłożono zdecydowanie więcej kasy niż w przypadku jedynki i którego wydano tym razem na 3 platformy a nie jedną, a który w sprzedał się gorzej lub, w najlepszym wypadku, porównywalnie do jedynki. Imo nie radzi sobie najlepiej. Przecież to miał być taki hit. Specjalnie przeprojektowano gameplay i fabułę pod nowe platformy. A teraz rakiem się z tego wycofują ;>
@Zero-Cool [ gry online level: 36 - Pretorianin ] >Nieźle radzi? Sequel jednego z najlepiej przyjętych fps'ów ever
Moze dla niektorych, ja wolalem i wole nadal np Gearsy.
>Imo nie radzi sobie najlepiej.
Wbrew pozorom nie jest tak latwo sprzedac 2,5 mln sztuk czegokolwiek.
Nadal nie widze powodu, dla ktorego Crysis 2 niby radzi sobie jakos znaczaco gorzej od innych dobrych tytulow.
>Przecież to miał być taki hit.
Ja wiem.. Imo nawet jedynka nie byla hitem. Byla ciekawa pod wzgledem technologicznym i byla dobra strzelanka, ale banalna fabula i brak poprawy w tym temacie w drugiej czesci od poczatku sugerowaly mi gre, ktorej nigdy nie nazwe "hitem".
Rotfl. Crytek sie widze ostro zagalopowal z swoimi zapowiedziami :] .
Jak na moje to oni skorzystali z programistycznych sztuczek (mega meshes),który zresztą nieźle sobie radzi z
tesselacją.
http://www.youtube.com/watch?v=M04SMNkTx9E