Znamy wymagania sprzętowe pecetowej wersji gry Max Payne 3
w końcu coś co lekko ruszy sprzęt w który się zainwestowało :) tylko po co 32 GB Ram? :|
Będzie chociaż jakies demo? Nie chce kupować w ciemno. Patrząc na te wymagania cięzko mi jest powiedzieć czy wydać te 130zł czy nie.
Widać mistrzostwo rockstara w optymalizacji. Wymagania GTA 5: rekomendowany komputer nasa.
Ja to w ogóle dziwię się, że podali takie wymagania - przecież łatwiej jest złowić klientów niskimi wymaganiami (nawet oszukanymi), a tak panowie z R już na starcie stracili..
A czego sie spodziewaliscie? Narzekajac na "spowolnianie rozwoju grafiki w grach, przez konsole" powinniscie ze tez liczyc z tym, ze wraz z rozwojem graficznym, znacznie wzrosna wymagania sprzetowe.
Problem w tym, że tu żadnego rozwoju nie ma. Jest sporo ładniejszych tytułów od MP3
minimalne?: karta graficzna: NVIDIA 8600 GT 512MB VRAM / Radeon HD 7970 3GB VRAM
Blackthorn --> rozwój grafiki? Niby gdzie?
Max Payne 3 wygląda nawet ładnie ale aż taki wymagania? Bajery rowery :D Na pewno będzie śmigać na słabszych :)
@Luke222 kto wie może to nie są prawdziwe rekomendowane wymaganie, może są zaniżone ;D
Jak gra może wymagać 16 GB RAM? Jeśli będzie wymagać 4 GB to będzie sukces :D
Rockstar pomyliły się daty, to NIEMOŻLIWE by wymagania minimalne i maksymalne była tak różne.
[8] chciałbym końca sztucznego pompowania wymagań, bez poprawy grafiki.
Już jest ok zmienił się. Dobra, więc kosmos wymagania i za dużo zajmuje się na dysku.
Przecież ta gra nie ma takiej grafiki.
Najlepszy Radeon, 16Gb Ramu, I7...Wiecie co można zrobić z takim sprzętem? A te screeny nie wyglądają jakoś super. Wyglądają jak typowa gra na dzisiejsze czasy, niczym się nie wyróżnia. Gdzie jakieś lepsze oświetlenie, gładziutkie obiekty czy cokolwiek? Nie widzę tu żadnych rewelacji. Ale będzie okazja żeby się temu przyjrzeć. Na pewno ktoś w NASA ma taki komputer i sprawdzi te wymagania...
I zaczyna się to czego się spodziewałem... Płacz osób, które jeszcze niedawno krzyczały, że gry nie wykorzystują potencjału ich kart graficznych i procesorów ;] No to teraz macie, hahahhahaa ;]
Większość osób dalej ma 9800gt i teraz płacze. Konsola, albo dobry komputer. Trudne?
Zagrać kiedyś zagram, ale to Rockstar robi ? To mogli by popracować nad optymalizacją - poprzednio GTA pokazał, że mają ja gdzieś.
@gameboywik
bo nie wykorzystuja a winni sa leniwi tworcy gier, ktorym nie chce sie optymalizowac gier na PC. R* to juz dobitnie lezy w tej dziedzinie. nie wierze w to ze wersja PC Maxa 3 jest tworzona osobno. zwykly port jak 90% gier w dzisiejszych czasach tylko z lekko podrasowana oprawa i slaba optymalizacja.
Zalecane wymagania to pewnie do "high resolution textures" i tyle. Smęcenie wielu graczy w tym wątku, każe mi wyodrebnić trzy bardzo typowe reakcje polskiego pecetowca:
1) dają tekstury jak z konsoli = źle, wujowy, zjebany port przez ograniczone konsole. Niskie wymagania = nie wykorzystuja mocy pecetów
2) po pewnym czasie w formie patcha wychodzą tekstury w wyższej rozdzielczości na PC (Skyrim, Crysis 2, etc)= źle to powino być na premierę (pewnie nie dali, bo konsolowcy nie kupili by wersji konsolowej i dochody by spadły). Teraz to niech się w dupę pocałują, etc ;-)
3) dają od razu maksymalne tekstury, rozdziałkę (radzę spojrzeć w jakiej rozdzielczości sa te screeny) i obsługę DX 11 na PC(wiadomo, że zobaczą je nieliczni, ale gdyby tych nielicznych olali to byłby wrzask) = źle. Spieprzyli optymalizację, robią sobie żarty, plują pecetowcom w twarz ;-)
^^ Podsumowanie - polskiemu, marudnemu graczowi pecetowemu zawsze w dupce źle.
Co do gry - wymagania minimalne niskie, maksymalnych nie zobaczę w akcji ;-), ale mnie to nie boli - grunt żeby optymalizacja była dobra (tutaj mam troszkę obaw) a gra miodna (tutaj obaw nie mam). Kupię na PC, żeby wspomóc ten rynek (na konsolach gra sobie poradzi) - wiem, że ta wersja będzie piracona na potęgę, więc tu każdy egzemplarz się liczy.
btw. Będzie Steam ? GFWL ? Czy nic z tych rzeczy - wiadomo coś na ten temat ?
Tymi wymaganiami R tylko potwierdził żałosną optymalizację gry.
Jakoś cry engine nie potrzebuje takich cudów, a graficznie niszczy.
Choć LA noire też miał podane nie małe, a ponoć wcale, aż tyle nie potrzebował.
Azazell3, Luke222, Murabura i inni -> A byla juz prezentacja MP3 na pc w ustawieniach ULTRA, w rozdzielczosci min. HD? Bo ja jakos sobie nie przypominam.
Pff tak się spytam do czego potrzeba takiego sprzętu? Do teselacji? Patrząc na screeny dochodzę do wniosku, że oni nie mają pojęcia co to jest. Jedynie modele postaci dają radę, a otoczenie to jest rozmazane jak w grze z 2000 r. Taki AvP z 2010 wygląda o niebo lepiej, a na moim Phenomie X4 z GTX 460 i 4 GB RAMu chodzi płynnie z teselacją itd.
To mają być tekstury w wysokiej rozdzielczości? Do tych rozmazanych tekstur rekomendują 16 GB RAMu? Rockstar jak zwykle spartolił optymalizację...
ooo widzę, że znowu się wróżbici odezwali xD tak samo jak 3 lata temu, na podstawie jednego artworku z łysym Maxem wszyscy gadali, że gra będzie chłamem, a teraz cisza.
Myślę, że na dużo słabszym kompie można zobaczyć bardzo dobrą grafikę. Reszta to pierdoły do których trzeba mieć super komputer a w większości sytuacji nawet tego nie zobaczymy. Dla mnie to dobrze, że wymagania są elastyczne, praktycznie na każdym współczesnym kompie można zagrać. Chociaż najpierw trzeba zobaczyć jak wyglądają ustawienia low i medium.
Taki komp nawet za 5 lat nie będzie w pełni wykorzystywany . Albo optymalizowali to w mikrofalówce albo ktoś dodał 1 przed RAM itd .
Minimalne są takie, że pójdą każdemu, a zalecane na pewno nie będą taki, ponieważ żadna gra nie wykorzystuje nawet 6 wątków (z wyjątkiem Far Cry 2, który korzysta z sześciu watków [nie rdzeni] a działa super już na najsłabszym I3), a co dopiero 8 rdzeniach :> To są wymagania, jak byśmy chcieli mieć pewnie stałe 60 klatek ze wszystkim na max w 2560x1600 czyli najwyższej możliwej dostępnej rozdzielczości na rynku (jak wiemy dzisiaj wyższa jest możliwa tylko w Eyefinity). Założę się od skrzynie heinekenów, że u siebie w full HD odpalę wszystko na max w minimum powyżej 30 fpsów :>
----> Na maksymalnych - KOSMOS! Te piksele niczym w Doom z 1993 r. :D
@lordpilot
Błagam. Skończ z polaczkowaniem, bo identyczne marudzenie jest na zagranicznych forach.
Zajrzyjcie na oficjalna strone, to nie jest rekomendowany sprzet. Rockstar po prostu pokazal zakres sprzetow, ktory gre obsluzy, wiec tak, najnowsze komponenty tez beda do tego zdolne. I spokojnie - nawet jesli jak zwykle kiepsko ja zoptymalizowali to i tak bedzie wygladac i chodzic o niebo lepiej na PC.
co wy chrzanicie o slabej optymalizacji? albo nie rozumiem tego pojecia, albo nie widzicie, ze minimalne wymagania sa na kompa sprzed pieciu lat. nie przesadzam, moj ma trzy - a juz wtedy nie byl super hiper ekstra - i udzwignie min. ze sporym zapasem.
@komenty
Kwestia tego co uznajesz za definicję "wymagań rekomendowanych".
Jeśli przyjąć, że są to wymagania pozwalające na granie w najwyższych dostępnych ustawieniach grafiki, to wtedy TAK - 16GB jest rekomendowane...
Podejrzewam, że ustawienia wysokie a nawet bardzo wysokie to będzie 4 GB, no 8 maks.
Co do narzekania na optymalizację - absurd, nie wolno na razie o tym nic mówić.
@Hydro2
Wiedźmin 2 jakoś potrafi wykorzystać 8 rdzeni proca.
Kazioo - ale na tej zasadzie to do kazdej gry najlepiej miec superkomputer i kilka kart graficznych, bo dzieki temu wszystko powinno chodzic lepiej. Pojecie "Wymagania rekomendowane" traci wtedy sens.
W wiele gier da sie juz grac w rozdzielczosci 2560x1440 albo 2560x1600 a nawet wyzszych - tam wymagania oczywiscie rosna, ale normalnie nie uwzglednia sie tego.
To oni robia gre na 50'' ekrany gdzie 1080p to za malo? :P Skad takie wymagnia? Dla strzelaniki ze slo mo?
Pie*dolenie o szopenie. Zawsze twórcy podają zawyżone wymagania . Mi tam na geforce 460 i 4 gb śmiga wszystko w full hd , ze wszystkim co istnieje i tak samo bedzie działał Max Payne 3 . A jak nie to sobie antyalising zmniejsze troszeczke i bedzie git . Takiego pc to za 3 lata moze dopiero wykorzystaja . Po ch*uj ten płacz , dzieci neo
ciopaka
HA HA gtx 460 wszystko na full i fullhd, ale się uśmiałem, dobry joke, nie ma co, poprawiłeś mi humor. No chyba, że lubisz grać na 5 - 15 fps.
przepiękny Battlefield 3, który imo jest obecnym wyznacznikiem jakości grafiki na blaszaku mógłby mieć 16GB pamięci w rekomendowanych...bo to widać... a tu ?
założe się że 6-letnie konsole prócz niższej rozdzielczości i paru brakujących bajerów pod szyldem "nvidia physX" w niczym nie będą odstawały od pecetów i TO jest właśnie problem. Gdyby gra faktycznie była tak ładna jak te wymagania z górnej półki to czemu nie... ale o jakim rozwoju technologicznym my tu mówimy? jedyne co się zmienia to coraz to droższe bebechy do peceta, nie przekłada się to wcale na wizualny aspekt gry.
Tak więc nic dziwnego, że tyle głosów krytyki się podniosło. Dajcie tytuł gdzie będzie widać te 16GB i 3GB karty graficzne, a nie grę, która wygląda co najwyżej poprawnie
gameboywik->
Wesz, nie chce mi się sprawdzać, ale jakbyś był łaskaw powiedz którzy to niedawno krzyczeli że gry marnują potencjał PC, dziś płaczą na wymagania? Skoro tak piszesz to pewnie sprawdziłeś i mógłbyś wymienić te osoby?
lordpilot- >
"^^ Podsumowanie - polskiemu, marudnemu graczowi pecetowemu zawsze w dupce źle. "
PCtowiec to jakieś monstrum wielogłowe, u którego jedna głowa nie wie o czym myśli druga?
A może jednak nie, może jeden ma sprzęt pozwalający grać na minimalnych ustawieniach, inny na średnich a jeszcze inny na maksymalnych? Może na wymagania narzekają ci ze słabym sprzętem a na zastój psioczą hi-endowcy? Nie przyszło Ci to głowy? Nie bierzesz też pod uwagę że czym innym może być wykorzystanie mocy sprzętu a czym innym fatalna optymalizacja?
Ale nie po co się zastanawiać po co myśleć, lepiej błysnąć "intelektem" i napisać "graczowi pecetowemu zawsze w dupce źle"
PS Dla ścisłości, na stronie Rockstara nie ma czegoś takiego jak wymagania minimalne i rekomendowane, jest podany zakres konfiguracji sprzętowych na których MP3 będzie działał. i taka uwaga od producenta w komentarzach:
"Thanks all, keep in mind that Max Payne 3 will run great on the entire range of specs we've listed above"
Lol to już w rekomendowanych jest GTX680 ? Ciekawe... może jak podadzą w przyszłości wymagania GTA V to trzeba będzie 3xGTX 680. Już widze te same komentarze na różnych forach, które pojawiały się po premierze GTA IV ;D.
Damian1539 jest różnica między dobrym komputerem a elitarnym komputerem. Taki jak w rekomendowanych ma bardzo mało osób i kosztuje on fortunę. I jaka gra w tych czasach potrzebuje 16 gb ramu?
I weź tu człowieku kup nowego kompa, który za pół roku - rok będzie mieć kartę graficzną do wymiany, albo drugą do SLI, do dodania. ;\
ooo kur**** ładne wymagania 35 gb wolnego miejsca na dysku 16 gb ramu jeszcze niech optymalizacje spieprzą to będzie zajebiście. Ale jeśli R się postara o optymalizację to na minimalnych powinna iść.
Wymagania mocno na wyrost te rekomendowane. Patrzę ekipa gry-online pomyliła dni kwietnia :P Na prima aprilis powinniście coś takiego zamieścić ;] 16gb ramu? do czego się pytam? I jeszcze najnowsze karty z obu stajni, zapłacili wam chociaż za to panowie z nvidii i amd? :) Ja myślę że u mnie będzie działać na fulla tak jak i inne najnowsze gry które wychodzą. Jeszcze z dużym zapasem mocy ciągnę każdy najnowszy tytuł na full detalach a grafikę mam z serii HD4XXX :) Więc przepraszam bardzo ale pieprzycie :) Bądźcie w końcu rzetelnym serwisem a nie tabloidem wśród serwisów o grach :)
@scr22 - Misiu Malinowy, masz tutaj linka do oficjalnej stronki R* i do tego newsa. Nie gadaj głupot, że GOL sobie takie rzeczy wymyśla. http://www.rockstargames.com/newswire/article/28201/max-payne-3-for-pc-new-screens-and-details-including-system-spec.html
Właśnie prawie takiego kompa (jak w wymaganiach rekomendowanych) mam zamiar złożyć. Z FX-8150, ale ze słabszą kartą graficzną i z 8-12, a nie 16 GB RAM'u.
Heh, miesiąc temu wymieniłem sprzęt. W zasadzie specjalnie dla tej gry. i7-2600k, 680 gtx, 8gb ram. Mam nadzieję, że wymagania są przesadzonymi bajeczkami. Póki co i tak gram na 1680x1050, ponieważ na nowy monitor kasy mi już nie starczyło, więc pewnie jakoś to udźwignę. Ale rzeczywiście, jak tu wymieniać kompa, skoro co pół roku wychodzi gra z potężnymi wymaganiami...
I co wy wierzycie w te wymagania rekomendowane ?(śmiech na sali),nawet w opisie gry na PC pisze,że nie ma żadnej rewolucji graficznej w tej grze a wy wierzycie w takie wymagania
A ja powiem tak, ja podziękuje mam slabszego proca lepsza grafe niz wymagaja 8gb ram. Pozycze pewnie od znajomego by sprawdzić jak działa. Jesli nie pójdzie na maksymalnych wywalę z kompa i zapomnę. A jeśli pójdzie w co wątpię to kupie. Ale patrząc na te wymagania raczej sie na to nie zanosi. Wdl mnie optymalizacja tej gry po prostu leży. Przenoszą wdl mnie żywcem z konsol i niech nie opowiadają bajek. Takie wymagania? Dodajmy ze świat będzie zamknięty nie otwarty nie ma do wczytania ogromnego obszaru...
Soplic-->
Nie chce mi się teraz przeglądać artykułów, ale każdy kto troszkę siedzi na gry-online lub innych stronach, gdzie tematem głównym są gry wie, że tak jest.
A może jednak nie, może jeden ma sprzęt pozwalający grać na minimalnych ustawieniach, inny na średnich a jeszcze inny na maksymalnych? Może na wymagania narzekają ci ze słabym sprzętem a na zastój psioczą hi-endowcy? Nie przyszło Ci to głowy? Nie bierzesz też pod uwagę że czym innym może być wykorzystanie mocy sprzętu a czym innym fatalna optymalizacja?
Ale nie po co się zastanawiać po co myśleć, lepiej błysnąć "intelektem" i napisać "graczowi pecetowemu zawsze w dupce źle"
No właśnie najlepsze w tym wszystkim jest to, że to są te same osoby, które wcześniej narzekały na zastój. Ty na prawdę tego nie widzisz ?
śmiechu warte te wymagania. to ciekawe jak ta gra pójdzie na ps3 albo xb360? jak zwykle pewnie nie chce się optymalizować portu z konsoli więc lepiej podać zawyżone wymagania niż słuchać marudzenia jak to źle gra działa :)
F33L a może lepiej czytać newsy? "że pecetowa wersja Max Payne 3 nie będzie portem z konsol, ale tworzona jest równolegle jako odrębny projekt" więc to nie będzie port z konsoli, ale i tak śmiech na sali aby gra do najwyższych ustawień potrzebowała najwydajniejsze komponenty jakie są dostępne na rynku premiera wszystko zweryfikuje.
@down tak na pewno za 5k skoro sama grafika i procesor kosztują już ponad 5k, ale tak jak pisali na innych forach wymagania są takie podane tylko po to aby wymusić zmianę sprzętu na nieświadomych konsumentach, już dawno przestałem patrzeć na wymagania bo są często zawyżane.
bla bla bla.. a kto wam każe grać na maxymalnych ustawieniach ? jak dla mnie to dobrze ze gra ma taki rozrzut - każdy znajdzie coś dla siebie, ja będę sie musiał obyć bez pełnego AA i tyle... resztę spokojnie na maxa. A jeżeli ktoś niedawno składał kompa to tylko się będzie cieszyl, ze sprawdzi jego wydajność :)
PC to nie konsola - masz taka magiczną możliwość zmieniania detali :) a i tak obetaeiam, ze na minimum będzie ciut lepsze od konsolowej wersji :p
PS. droga redakcjo nie wiem gdzie sklqdacie sprzet, ale kilkanaście tysięcy to gruba przesada :p takiego kompa za 5k złożyć można spokojnie :)
Przecież to Rock*, oni potrzebują 8 GB Ramu żeby odpalić pasjansa. W GTA V pogramy na minimalnych w Pentagonie...
Dla mnie to jest to tylko chwyt marketingowy, który ma zachęcić graczy do zmiany sprzętu.
Na forum Rock*napisali notkę ,że to jest ZAKRES SPRZĘTU NA NA JAKIM GRA RUSZY a to pewna różnica
te "REKOMENDOWANE" to pewnie DX11,1080p,3D stałe 60fps ;)
Wygląda na to, że zapowiedzi twórców nie były przechwałkami i aby w pełni nasycić oczy graficznymi fajerwerkami trzeba będzie skorzystać z naprawdę wydajnego zestawu komputerowego
To nie są przechwałki, tylko indolencja programistyczna. Gothic 3 też na wielu mocnych konfigach nie jest w stanie działać płynnie, a wygląda już zwyczajnie brzydko. GTA IV też cięło, a wygląda gorzej od choćby Just Cause 2, które i świat miało większy, i bardziej rozbudowaną interaktywność otoczenia.
Jeśli powyżej koledzy mają rację, to ma to większy sens.
Co do 35GB to gra tyle będzie zajmować po dekompresji plików przez instalator(czyt. po instalacji)
@jarooli ale ekipa sama w newsie napisała ,że gracze mają 1.5 miecha by swój sprzęt ulepszyć a jak pewnie wiesz sami podwyższają wymagania przykład GR:Future soldzie Ubi podało Core2Quad a gol napisał corei5
soldier:*
lepiej ten news sformułujcie ,tak jak na ign,vga247,czy cvg
Kilkanascie tys.zl za kompa zeby pograc na max detalach? Za taka kase to mozna samemu poleciec do Rio i po oplaceniu tamtejszej policji i sedziego postrzelac sobie przez tydzien do Brazoli ze slumsow :P
No to z tymi rekomendowanymi popłyneli. No i te 35 GB.
Wydaje mi się, że R* znów optymalizacją nas zaskoczy, natomiast do samej gry obaw nie mam.
Jak to Rockstar.. wymagania z kosmosu. Ale sama gra na pewno bd fajna :D tylko mnie ciekawi jak bd wyglądała grafika na Ultra High skoro są takie wymagania O.o
Kurna, wrzask taki jakby w szkole plan lekcji zmienili. Rozrzut jest sluszny, gre uciagna ponad 5letnie komputery. Nikt wam nie kaze grac na ultra 1 fps na leciwych kompach. To, ze wy jestescie do tego zdolni, nie swiadczy zle o tworcach :p Tryby "ultra" z jednej strony sa fajne a z drugiej dyskusyjne. Fajne, bo mozna w pelni przetestowac i obciazyc sprzet, wykorzystac nowe technologie i wycisnac z pieca resztki mocy. Druga sprawa, ze nie dla kazdego ultra bedzie warte swieczki, ktos moze uznac ze nie ma po co pocic i przeciazac sprzetu dla kilku dodatkowych efektow, refleksow itp Tak czy siak dobrze, ze taka mozliwosc jest, nawet jesli ktos z tego teraz nie skorzysta, to moze to zrobic w przyszlosci np za pare lat na nowym komputerze.
To jak twórcy sztucznie zwiększają wymagania jest wręcz śmieszne. Tworzenie nowych assetów z myślą o PC przecież nie wchodzi w grę, bo oznaczałoby to dodatkowe koszty, a zyski z typowo konsolowych gierek na PC są raczej nędzne.
Zatem co robią twórcy gier. Otóż wystarczy, że zwiększy się szczegółowość cieni i efektów postprocess.
Wszystkie te dodatki to z reguły kilka linijek kodu różnicy względem wersji konsolowej. Nawet osławiona teselacja to nic innego jak displacement map zrobiona na bazie normal map. Przy takiej teselacji nawet nikt nie zadaje sobie trudu, aby skorygować UV mapping, bo niby po co? Ważne, że jest wsparcie dla najgłośniejszego feature'a DX11.
Efekt jest taki, że gra wcale nie wygląda dużo lepiej niż na konsoli, a wymaga 5x szybszego sprzętu. Aby wykorzystać potencjał dzisiejszych kart graficznych, należałoby zaprojektować grę tylko z myślą o nich.
Jest to jednak praktycznie niewykonalne z punktu widzenia biznesowego. Kart o mocy min. GF 560 jest stosunkowo niewiele w rękach graczy. Stagnacja graficzna gier pociągnęła za sobą stagnację sprzętową u graczy.
W tej chwili stoimy w dodatku na progu nowej generacji konsol, a tym samym każdy sprzęt jaki teraz można kupić bardzo szybko się zestarzeje. Jestem niemal pewien, że nowe konsole dostaną jakiś technologiczny feature, którego brak w obecnie dostępnym pecetowym sprzęcie, może to być np. Shader Model 6. Pamiętacie jak było po premierze X360 i PS3. Minimalne wymagania bardzo szybko przeskoczyły z progu shader model 1,1 na shader model 3.0, zostawiając właściwie na lodzie właścicieli np. Radeona X700, który wydajnościowo spokojnie wystarczyłby dla średnich detali w ówczesnych grach, ale technologicznie nie spełniał nawet minimalnych.
@gameboywik
Pod warunkiem, że to, co się prezentuje na ekranie jest tego warte, bo zrobić grę z takimi wymaganiami a z grafą sprzed 5 lat (czytaj - zero optymalizacji) to nie sztuka.
@kaszanka9
GTX460 1GB Gainwarda (wersja podkręcona fabrycznie), 8GB RAM, Intel Core 2 Quad 6600 podkręcony na 3.2GHz - gram w 1600x900. Nie ma gry obecnie gry, która schodziłaby poniżej 30fps - wszystko na full, AA na full, Ani na full i co tam jeszcze można sobie wymyślić. Myślę, że teraz najlepszym wyznacznikiem jest Crysis 2 z najnowszym patch'em, DX11 i teksturami w wysokiej rozdzielczości, do tego AA itp. itd. - nie schodzi poniżej 30fps. Więc nie przesadzaj ok? Gwoli ścisłości - do komfortowego grania wystarczy stałe 25fps.
Czyli to nie są rekomendowane tylko sprzęt, na którym gra będzie działać bardzo dobrze.. Więc zrobili sobie jaja... kawal skurczybków.
Bardzo wysokie.
Jak zaserwują nam optymalizację na poziomie GTA IV, to dziękuję, postoję.
Jak widać, podobnie było z LA Norie, a u mnie chodziło świetnie. Rekomendowane wymagania traktuje z przymrużeniem oka ;)
tekstury wołają o pomstę do nieba... to już leciwy Half-Life 2 miał o niebo lepsze... co z tego, że postaci wyglądają super (mocno plastikowo, ale przynajmniej tekstury są ostre jak żyleta) jak cała reszta jest tragiczna? przecież te cegły na screenie to jakiś żart...
O la Boga....
Ktoś tu dobrze napisał ,że te ustawienia są do grafiki w kosmicznej rozdzielczości gdzie zaczyna się 5xxx na 2xxx, 3d, i płynne 60klatek, teselacja etc.
Tak czy siak battlefield 3 był pierwszym większym krokiem na "następna generacje" I nie piszę tu o konsolach jako hardwerze tylko o hmm jakość?
mamy prawie połowe 2012, wszystko pędzi, sprzęt też wiec ja się jakoś nie dziwie. DICE i Rockstar chcą i wymuszają nowe konsole od firm. Wyobrażacie sobie różnicę pomiedzy maxem z PC a np x'a? to będzie pokaz "niemożności" konsol.
Powtórzy się to co w przypadku GTA 4 tzn. gra będzie muliła procesor mając kartę graficzną praktycznie w dupie.
ofc chwyt marketingowy, żeby dzieci poleciały do sklepu i kupiły nowe karty graficzne i procesory;]
Kto tam gra no kompie kiedy PS3 jest
jakus znany->
"Kto tam gra no kompie kiedy PS3 jest"
Gadasz;) Kto tam gra na PS3 czy X360 jak grę na PC ma:)
Na PS 3 mam tylko gry których nie ma na PC, i nie mam innego wyjścia: żeby pograć muszę odpalić konsolę i przymknąć oko na wszystkie jej wady.
agnieszkaBO różnica zapewne będzie, szczególnie w optymalizacji.
Co do reszty sprzętu itp. Ja nie wiem skąd się wzięło przeświadczenie, że nawet next geny będą konsolami o niewyobrażalnej mocy obliczeniowej i grafice. Bzdura. Koszt takiej konsoli byłyby bardzo wysoki, zapewne nie będzie też wstecznej kompatybilności więc zarówno dla Sony jaki i MS byłby to strzał w stopę.
[80]
Coś w tym jest, co piszesz, aczkolwiek zdarzają się gry, które posiadam i na konsole i na PC.
TobiAlex - nowe konsole muszą być dużo lepsze od PC aktualnie sprzedawanych, zawsze tak było, jest, i będzie.
wymagania kosmiczne nie wiem skąd oni to wzięli ... , MarjanBarbarian rozwaliłeś mnie tym tekstem :D
Ja, pierdziele, nie wiedziałem że w tym roku czy nawet w przyszłym zobaczę tak ogromne wymagania rekomendowane ;p Trochę te wymagania aż nieprawdopodobne.
Wszystko okaże się po premierze, bez zbędnego DX11 i wszystkich dodatków z nim związanych (np. teselacja) gra możliwe ze ruszy na nie wygórowanym sprzęcie, ale oczywiście obawy są po cudownym GTA IV wszystkiego można się spodziewać, żeby po premierze R* za skopana optymalizacje znowuż nie tłumaczył się ze robił grę na komy z przyszłości, a zarazem będzie zdziwiony ze tak mało osób kupiło ich grę
Nikt nikomu nie każe używać ustawień "high" w grach.
Wymagania może i wysokie, ale ja się raczej nie obawiam.
Rekomendowane raczej niskie nie są, ciekawe ile ludzi w dniu premiery będzie w stanie uruchomić ją na najwyższych, pewnie tylko jakieś firmy zajmujące się profesjonalnie grami. Ale lepsze podanie rzeczywistych wymagań do uruchomienia na ultra niż totolotek jak w przypadku BF3. Jednak najbardziej dziwi mnie, że gra ma zajmować 35Gb na dysku! W takim wypadku ile będzie zajmowało GTA V? z 60Gb? Osobiście mi to nie przeszkadza bo GTA V nie można nie kupić jeśli jest się fanem serii ale piratom? :D
-> Soplic - mam dokladnie tak samo. Mocarny PC i PS3, tylko do tych gier, ktorych na PC nie ma. Na konsoli gram jak musze, na PC prawie codziennie.
Niech Radziu Pazura podkłada głos.
Najciekawsze, że i7 3930 postawili na równi z FX8150. Czyżby tak genialnie zoptymalizowali ją pod bulldobadziewie?
Wymagania rekomendowane tylko i wyłączenie dla nakręcenia sprzedaży podzespołów. 14 GB ram różnicy między minimum i maks. Ciekawe, co w zamian za to mamy dostać?
agnieszkaBO hahaha wielka znawczyni konsol i komputerów hahahaha rozwalilas mnie dziewczynko
Wymagania zdecydowanie są zawyżone. Skoro Max Payne 3 ma takie to jakie będą w przypadku Grand Theft Auto V ?
"procesor: i7 3930K 6 Core x 3.06 GHz / FX8150 8 Core x 3.6 GHz"
Stawianie obok siebie i7 3930K i FX8150 to jakaś paranoja. Te procesory to zupełnie inna bajka wydajności w grach. Jeżeli chodzi o obliczenia masowe - rozumiem. Ale wtedy nie podawali by w minimalnych "procesor: Intel Dual Core 2.4 GHz / AMD Dual Core 2.6 GHz" Za duży przeskok między wydajnościami.
"pamięć RAM: 16GB"
Ile jest gier, które obsługują 8 a nawet całe 4GB ram? A tu od razu skok na 16? Oczywiście w minimalnych - 2GB bez komentarza...
"karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 680 2GB VRAM / Radeon HD 7970 3GB VRAM" Nie wiem czy mam to komentować... z jednej strony mamy nV 680 a minimalne wymagania chcą tylko... gf 8600 - rozumiem, że wtedy zamiast MP3 instalujesz Max Payne 2 ew. 1 ?
"35GB HDD" już widzę wersję Steam gdzie ludzie polaczki zassssysają ją tygodniami. Swoją drogą może to sposób na piratów? Jedno jest pewne - dostaniemy produkt na 7 dvd bądź 3-4DVD 8,5GB bo wymagany jest napęd DVD...
Jak ktoś napisał wcześniej - jest to ZAKRES KONFIGURACJI WSPIERANEJ... więc na moim i5@4,2ghz, 8gb, GB 6850 będzie hulał aż miło a konsole? Dostaną MP3 wyglądającego jak Max Payne 3. Z 2006 roku ; )
Ja pier*olę ale wymagania :D Ta grafa i procek jeszcze jakoś ujdzie, ale 16GB to już przesada :D
Newbie
Zależy jakby szło, ale możliwe, że i nocki by nie było. Teraz właśnie ściągam CodMW3 (free weekend na steam) idzie 4mb/s (4 megabajty na sekundę) a bywa i 7 czasem. Dodam, że mieszkam za miastem :D
immix - prędzej załatwił bym sobie 16gb ramu, niż i7 i gtx 680
O ja pier**le! :D Ja już widzę te cięcia u siebie. Tak samo mówili przy BF3 jaka ich ta gra jest pamięciożerna, wymaga GTX 580 SLI i bla bla bla. A mi na ultra chodzi w 70 fps. Nie rozumiem tego "chwytu marketingowego", który zaprowadza wydawcę/producenta donikąd.
Wątpliwe te wymagani najwyższe, prawdopodobnie źle zoptymalizowane nie wieże w taki nagły duży przeskok graficzny, do tej pory wszystkie gry wymagały bodajże najwyżej 4gb nie pamiętam czy widziałem 6. Więc to co tu podają jest bzdurą.
Ja mam pentium III 770 Mhz, 256 Ram i kartę 16 Mb. Zaryzukuję i kupię maxa, może mi odpali. W najgorszym wypadku wyłączę tekstury.
Rany boskie,16 GB ramu i 2GB karta graficzna.Przypomina sie debiut GTA IV i szoku zwiazanego z wymaganiami tej gry.Cóż,przynjamniej jest szansa że ruszy na średnich lub słabych średnich settach ;)