W czerwcu wystartuje platforma Gambitious pozwalająca nam zostać producentami gier
Wreszcie coś europejskiego, a nie amerykańska firma dojąca krowy zza granicy.
No i podejście inwestorskie jest o wiele bardziej sprawiedliwe.
No, tylko na czym mają tu zarobić ci co to zrobią.
Załóżmy, że 1000 osób sponsoruje grę na 100% tego co było potrzebne np. 100.000 €, to teraz twórcy mają robić to na ich zlecenie? A oni potem wezmą 100% zysków? Przecież to paranoja.
kaszanka - to twórcy od razu muszą policzyć też wynagrodzenie dla siebie, albo też mają np. 50% z zysków, więc ten który wpłaci 1% potrzebnej sumy dostanie 0.5% zysku.
kszanka- spokojnie, madrzejsze glowy od nas to wszystko sobie odpowiednio policza.
Ciekawy projekt, choć jego zasady wzbudzają pewne kontrowersje. Pomijając wyżej wymieniony "podział zysków" to interesująco wygląda sprawa wpływu na twórców. Jak dużo będą mieli do powiedzenia "inwestorzy" i w jaki sposób będą dostarczać swoje pomysły i opinie.
No oby to dobrze pomyśleli, bo szkoda by było, aby przez słabe rozwiązania to nie wypaliło.
Pan N
Można zrobić taką tablicę pomysłów i każdy inwestor może coś zaproponować, a inni głosują, najlepsze pomysły przechodzą.
Tak samo decyzje można podejmować większością głosów.
Jednak to studio musiałoby decydować jakie pomysły dopuścić do głosowania i w ogóle na jakiego typu pomysły się zgodzić w ogólw przyjmować sugestie, bo inwestorzy, większość, raczej się na tym nie zna.
A może ilość "inwestorów", ilość wpłaconej kasy i procent do sprzedania daje kwotę, którą otrzymamy? To jest sensowne :P
Poczytajcie sobie jak to wygląda w Project CARS, tam twórcy wpadli na to rozwiązanie wcześniej.
Jestem całym sercem za! Wreszcie coś lokalnego. udział w zyskach to rewolucja, która zapewni przewagę nad KS. O zyski serwisu i twórców się nie martwcie. Biznesplan robi się zanim otworzy się firmę. :P