Oczekując na Diablo III #1 – (Subiektywne) wrażenia z bety, czyli czy ta gra ma klimat?
Witam nowego kolegę :-)
Nie miałem okazji zagrać w betę, więc z zainteresowaniem przeczytałem o twoich wrażeniach. Cieszę, się, że w dużej mierze na pytanie postawione przez Ciebie w temacie wpisu, odpowiadasz "tak". W Diablo III na pewno zagram z przyjemnością - ale dopiero w dalszej perspektywie. Czekam na wersję X360 :-)
"Czekam na wersję X360"
no to powodzenia w czekaniu... (ja licze, ze blizzard nie bedzie robil)
D3 ma na tyle male wymagania, ze nawet na netbooku da sie grac w Bete :P
a co do samej gry:
1. mam nadzieje ze poziom normal w pelnej wersji bedzie trudniejszy niz jest to w becie ( pomimo ze jest ona tylko do 13 lvl ). Ani razu nie zginalem... ba nawet sie nie otarlem o smierc, zadna postacia ( wymaxowalem wszystkie achivy)
2. Randomowosc lvli w D3 to dla mnie krok w tyl... co z tego ze masz kilka drzew w innym miejscu, losowa jaskinie ( w d2 tez byly niektore losowe) Za kazdym razem kiedy przechodzisz katedre ( kto chcial wbic 13 lvl musial to zrobic kilkukrotnie) masz wrazenie ze przechodzisz ten sam lvl, jedynie zamiast pojsc w prawo idziesz w lewo... Troche Fail jak dla mnie.
3. Rzeczywiscie rozdzielania statow jakos nie brakuje, chociaz mogli dac mozliwosc ( lacznie z resetowaniem np za golda) nikomu by to nie przeszkadzalo a wprowadzaloby dodatkowy element do kombinowania (np. grajac w pvp). w becie jest na tyle malo skili dostepnych ( a run jeszcze mniej) ze nie da sie ocenic jak to sie sprawdza pozniej.
4. Walka generalnie na plus, czuje sie moc zadawanych ciosow ( chociaz nadal podkreslam tryb normal w becie to jakis zart) fajnie to wyglada, duzo sie dzieje na ekranie etc.
5. granie samemu bylo jakies takie pase :P moze to takze problem poziomu trudnosci... ale nawet jak 4 graczy jest w grze, to mozna spokojnie pojsc "na zywiol" w pojedynke i bez problemu wykosic hordy atakujacych
Zobaczymy jak to wyjdzie w praniu. gre oczywiscie juz zamowilem mam nadzieje ze:
a) nie przejde poziomu normal w 2 dni ostrego grania :P
b) ta randomowosc lvli na dalszych poziomach bedzie jednak ciut wieksza.
c) wspolpraca miedzy graczami bedzie wraz z poziomem coraz bardziej wymagana ( i nie mowie tu jedynie o kolejnych poziomach trudnosci)
d)ciekaw jestem prowizji od sprzedawania przedmiotow w ac za real money :D
e) niech ta gra sprawia naprawde cholerne problemy z przejsciem od poziomu hell :)
Zobaczymy jak to sie wszystko utrzyma obym chociaz mial w co grac do czasu wyjscia GW2 :)
A i calkiem fajnie napisany tekst, dobrze sie czyta ;)
Ludzie uparli się absurdalnie na kwestię kolorystyki D3, podczas gdy zupełnie nie kolory są tu problemem, a wypięcie się na GOTYCKĄ estetykę D1 i D2 i bezczelne wsadzenie zmutowanej szaty graficznej rodem z WoW-a.
Jak to sam zniesmaczony lider artystyczny D2 stwierdził w wywiadzie - robią to ludzie WoW-a, więc co się dziwić, oni po prostu lubią taki styl, ja zrobiłbym to inaczej.
@Ogarniacz: Przepraszam, ale czegoś chyba nie rozumiem. Dlaczego "liczysz, że Blizzard nie będzie robił"? Będzie przeszkadzać Ci świadomość, że ktoś bawi się w tę grę na konsoli? Mam PC, który bez trudu udźwignie D3 w wysokich ustawieniach, ale generalnie wolę grać na konsoli. A że mi się nie spieszy - mogę sobie poczekać do 2015. Jaki masz z tym problem?
problemem będzie taki, że trzeba będzie oddelegować ludzi odpowiedzialnych za Diablo 3 na PC żeby robili konwersję na konsole co w efekcie wpłynie na opóźnienie wprowadzenia zapowiadanego trybu PvP, różnych patchy czy dodatków
@Kazioo Całkowicie Cię rozumiem. Myślę, że już żadna część Diablo nie będzie miała gotyckiego klimatu Diablo I, ale nie nazwał bym szaty graficznej Diablo III "klonem z WoW-a". W moim odczuciu Diablo II było o wiele bardziej zbliżone do WoW-a (jeżeli można tak powiedzieć) pod tym względem niż D3. Nawet w Diablo I niektóre potwory możnaby (naciągając trochę chronologię) podciągnąć pod WoW-a (np. The Fallen jak gobliny, magmowe potwory na poziomach 9-13 jak demony z the Burning Legion). Ludzie, którzy pracują nad D3 wcześniej odpowiadali za Blood 2 (Wilson), Fallouta (Boyarski) i Darksiders (Lichtner, dyrektor artystyczny) - wszystkie te gry były w jakiś sposób kreskówkowate, ale zarazem dosyć mroczne. Po wrażeniach z bety jestem więc spokojny o nawiązujący do gotyckich klimatów D3.
@Mruqe mam obawy, ze tak jak wiekszosc gier ktore trafily na konsole bedzie uproszczane aby dostosowac je do pada.. oczywiscie jest to dlugi proces ale jednak to PC na tym najbardziej traci. Dlatego jestem przeciwny wszelakim przerobka gry robiona stricte pod PC. Przyklad ? zobacz sobie jak wyglada i tak kiepski DA2 na konsole i jak na PC. Po 1szej czesci zmieniono (uproszczono) system walki zeby byla bardziej efektywna ( co odczuwalo sie na PC) a na konsoli to byl prawie, ze slasher.
Dla mnie jest czesc gier ktore nigdy nie powinny byc przerabiane ( zazwyczaj te w ktorych trzeba szybkosci i uzywania wielu skillow na raz). Skoro konsole sa tak "uniwersalne" to czemu nigdy nie myslano o przerzucaniu na nie WoW'a, Starcrafta, Total War'a itd. ? Ponieważ trzeba by bylo je uproscic, spowolnic, zmienic itd...
To oczywiscie moje zdanie na temat robienia D3 i nie tylko pod konsole. tak samo jak Ty mozesz czekac na D3, tak samo ja moge tylko sobie zyczyc i innym uzytkownikom PC aby takie D3 nigdy nie pokazalo sie na konsolach ( obecnej generacji).
To nie ma nic wspólnego z WoW-em, na litość. To silnik od StarCrafta II, który ma takie, a nie inne możliwości i kropka. Klimat jest, muzyka pomaga, wszelkie "audiobooki" świetnie pomagają się wczuć, teksty w odpowiednich momentach, miejscówki niektóre bardzo fajnie zrobione. Nie jest to 100% gotyk, ale przecież już Diablo II nie było w 100% tym, czym Diablo, a to było spowodowane otwartymi przestrzeniami. Gdzie mieliście gotyk w II akcie? :f
@Ogarniacz - Uproszczenia? To znaczy? Zmniejszenie liczby dostępnych skilli (z 6 do 4 na klawiszach numerycznych) to raczej "zmiana" po prostu, a nie "uproszczenie" :p
Szczerze najbardziej mnie martwi muzyka bo faktycznie jest jakaś taka nijaka i daleko jej od tej chociażby z drugiej części, a szkoda :/
http://www.youtube.com/watch?v=LcnIIVYSuLM
Polecam obczaić odnośnie grafiki. Fajnie przyciemnia kolory i robi się klimatycznie :>
@nagytow fanowskie przerobki raczej mnie malo obchodza :P
@Zdenio od tego zawsze sie zaczyna, a potem "skoro sie przyjelo na konsoli" to czemu nie na PC ? i kolejne MMO uzywasz max 4 klawiszy :)
Dyskusja naprawde moglaby sie ciagnac jak rzeka, troche szkoda palcow zeby sie rozpisywac. Ja grajac od 20 lat widze, jak rynek sie zmienil mniej wiecej. Nie mowie, ze to "wina konsol". raczej rozpowszechnienia gier wsrod casuali ma wieksze znaczenie. Kiedys jak mowiles, ze grasz to ludzie sie na Ciebie dziwnie patrzyli gry robili pasjonaci dla pasjonatow. Teraz to najlepszy sposob aby zajac czyms dziecko a i tatus sobie czasami pogra :)
Niestety na tym wszystkim traci poczciwy PC. Multiplatformowosc przeobrazila sie w wieksza "dominacje" trendow konsolowych (regenerujace sie hp, ograniczanie swobody, budowanie gier pod "pada"). W mojej ocenie to zly kierunek, pamietam jeszcze czasy gdy rynek PC a konsole byl zupelnie inny. Posiadalem PSX'a po to zeby grac w gry nie dostepne na PC i zadne tredny nie przenikaly sie... teraz dominacja xboxa na amerykanskim rynku prowadzi do tworzenia gier glownie pod niego, dlatego tak zazarcie "bronie" ostatnich PC'towych bastionow. Bo mieszanina platformowa jeszcze ani razu nie przyniosla wg. mnie nic dobrego :)
[13] Ogarniacz Jakie fanowskie przerobki? Starcraft wyszedl na konsole, oficjalna wersja Blizzarda, wydany (przeniesiony) przez jeden z oddzialow THQ.
Heh, Ogarniacz. Grałeś w H&S na konsoli? Albo w jakieś action RPG typu Kingdoms of Amalur? Właśnie pad do takiej zabawy nadaje się wybornie. I o 4 klawiszach mowy nie ma bo na padzie jest ich 20. Zresztą, jeden z pracowników Blizza przyznał, że Diablo na padzie gra się świetnie...Oczywiście inne gatunki gier wypadają gorzej - inne lepiej. Generalnie - im więcej gier multiplatformowych tym lepiej. Vide Wiedźmin - wypuścili na klocka i chwała im za to! Tylko się cieszyć i już.
Co do Diablo i bety. Właśnie szczęśliwie ktoś mi pożyczył. Mam lapka Q9000 + GForce 240m. Gram na LOW żeby mieć maksymalnie dobrą płynność. Generalnie jakość grafiki w żaden sposób nie wpływa na radość grania w tą grę.
A gra się dobrze - lokacje są pięknie zaprojektowane, pełno malutkich detali. Woda pryska spod butów, rozbiegają się szczury, kruki ulatują znad ciał. Nieumarlaki często gromadzą się przy ciałach i je konsumują kiedy je napotykamy. Płynność grania jest perfekcyjna, każda czynność zajmuje inną wartość czasu. Grałem trochę barbem, potem przerzuciłem się na szamana i widać jaka różnica jest między nimi. Barb - chodzący czołg. Szaman - omal raz nie zginąłem. Poziomu trudności nie komentuję - jest łatwo, ale na Boga! To pierwsze kilka poziomów 1 aktu! Zagrajcie w D2 - było podobnie.
Brak wpływu na rozwijanie skilli nie przeszkadza. Wystarczy wybrać co się chce i odkrywać do czego się do przydaje. Kłuje w oczy jedynie to, że nie widać żadnych cyfr odnośnie zadawanych obrażeń (szczególnie pochodzących ze skilli) i nie wiadomo co, jak mocne jest.
Generalnie jestem na TAK. Dodadzą ciekawe przedmioty, lokacje i zwiększający się poziom trudności i jest super.
I o te 3 rzeczy bym się nie przejmował. W końcu Dom Aukcyjny wprowadzili po to, żeby ludzie chcieli je kupować - więc muszą być bardzo potrzebne.
Ja mam nadzieje, ze bedzie troche wieksza losowosc lochow, bo tak naprawde to w becie jest tylko kilka ukladow.
@musio3 mialem psx-ps2-ps3 obecnie. Troche sie tytulow przerobilo w Kingdoms'a gralem na PC poniewaz w 90% gdy jest wybor miedzy konsola a PC wybieram to drugie. Wyjatkami jest Fifa, scigalki etc. Nie wiem czy dobrze przeczytales... ja sie nie zastanawiam czy gra sie dobrze czy nie, dla jednego lepiej dla jednego gorzej. Z perspektywy czasu po prostu widac wplyw multiplatformowosci na rynek gier i traci na tym najbardziej PC. Dla mnie kazda gra moglaby wychodzic na konsole tylko niech nie ma wplywu na produkcje tej gry i pozniejszych czesci na PC.. Tak jak to mialo miejsce w czasach psx, ps2 a przynajmniej bylo to duzo mniej "odczuwalne".
@nagytow podaj linka
@Mruqe @ROJO Dzięki za słowa powitania! :)
@nagytow heh N64 o tym nie pomyslalem :P Ale to jest wlasnie idealny przyklad: Tutaj starcraft jest dostosowany pod konsole, ma inaczej zrobione UI, mysle ze gameplay takze roznil sie od wersji PC.
I cos czego nie ma w tym momencie:
wersja PC i wersja konsolowa roznia sie, sa zrobione "oddzielnie" zadna nie wplywa na druga. teraz tego nie ma, bo producent mysli "po co mam tracic kase na robienie roznych (dostosowanych) tytulow do konsoli i do pc - zrobie wersje pod ta platforme na ktorej wiecej zarabiam, a potem dostosuje ja do tej drugiej" tak to teraz niestety wyglada :P
Dobra dobra - my tu gadu gadu a miało być o DIII a nie o padach :)
Tak czy siak - według mnie to gra na 5, bardzo dobra, ale już daleko do przełomu. Solidny, bardzo dopracowany tytuł ze świetnym multiplayem. Plus taki, że można pograć chwilę i skończyć, można grać cały dzień.
Co tu gadać o Starcrafcie, rozmawiamy o Diablo. A pierwsze diablo też wyszło na konsole, jest nawet o tym artykuł na GP: http://gameplay.pl/news.asp?ID=65128
przelomu to sie chyba nikt nie spodziewa, raczej gry wciagajacej swoja prostota na dlugie godziny :) takiej nie zobowiazujacej rozpierduchy :)
http://darkd3.com/ tutaj macie filtry ktore sprawiaja ze gra staje sie mroczniejsza jak ktos juz jest tak ograniczony ze widzi w nowym diablo cukierki
Juhu, bardzo fajny wpis.
A teraz zastrzeżenia.
Grałem w betę, przy patchu 14.
I, w skrócie - jest dobrze, ale boje się jednego. Blizzard zamiast stworzyć naprawdę coś wielkiego, to mimo swoich innowacji(a niewątpliwie parę ciekawych nowych rzeczy w grze wprowadzili), zrobili grę bardzo dzisiejszą, i korzystającą z bardzo popularnego dziś trendu upraszczania. Nawet nie tyle całej rozgrywki, ale LOKACJI. Większość obecnych gier akcji, cRPG, H&S to proste, korytarzowe, wręcz tunelowe gry prowadzące gracza za rączkę. I niestety, mówię to z wielkim bólem - Diablo III ma dużą szansę być bardzo słabe pod względem lokacji. Mówię to jako fan ogromnych terenów do przemierzania, kocham DII za losowość poziomów, Path Of Exile zapowiada się pod tym względem równie rewelacyjnie jak kiedyś D2.
Po prostu brakuje mi tej głębi z drugiej części.
Ogólnie, Diablo III na pewno będzie dobrą, wręcz bardzo dobrą grą, ale poprzez swój styl lokacji, które już po pierwszym/ew. drugim razie zna się na pamięć, wątpię, żeby przetrwała przez tyle lat, co jedynka i dwójka. Po prostu - będzie to gra jak większość dzisiejszych - kup, przejdź, pograj w multika, odinstaluj, sprzedaj.
Pod względem klimatu, gameplayu itp raczej nie mam zastrzeżeń - to co zobaczyłem mnie zadowoliło. Szkoda tylko, że PvP (które bardzo lubiałem w dwójce) zostało potraktowane po macoszemu i zepchnięte na ostatni krok, po premierze.
Co do grafiki - uważam podobnie jak w przypadku pierwszego akapitu - Blizzard chciał zrobić coś co będzie wpasowywało się w dzisiejsze trendy - charakterystyczną, komiksowość i mega kolory zamiast stonowanego gotyckiego realizmu, a jednocześnie chciał połączyć to z mrocznością, charakterystyczną dla serii(nie mogę się natomiast zgodzić z tym, że Diablo II nie było mroczne - było, tylko zależy jak ktoś tą mroczność odbiera. Dla mnie większość dzisiejszych gier nie jest mrocznych, a twórcy z H&S zrobili sobie z tego gatunku sielankowe nawalanie potworów czarami, poprzez w/w styl graficzny i rozluźnienie rozgrywki. Nie za bardzo mi się taki kierunek podoba, w bądź co bądź moim ulubionym gatunku gier, ale cóż.. niestety nie mam żadnej siły żeby zmienić wielkie koncerny, a w dodatku ludzi którzy w to grają i którzy się przyzwyczaili do takiego stanu rzeczy...)
Podsumowując grafikę, bo się zagalopowałem, - nie jest źle, ale realizm wyglądałby lepiej, jak w wielu dzisiejszych gier(np. The Saboteur). Ale po premierze chyba zmodernizuje sobie wygląd mojego Diablo wyżej przytoczonymi filtrami. Na konfiguracji stronger imo wydaje się najfajniejsze.
Zdravim.