Recenzja dodatku The Legend of Dead Kel do gry Kingdoms of Amalur: Reckoning
A podniesiono max lvl? Oczywiście, że nie. Bo po co? W momencie awansu na 40 od razu widać, że istnieją dalsze lvl, to niby dlaczego osoba, która przechodzi grę "na 100 %" ma być za to karana? Granie dla samego grania w tego typu gry jest bez sensu.
Stereo nie, nie jest bez sensu - granie w tego typu gry to przede wszystkim masa tłuczenia i masa sprzętu.
Właśnie tłuczenie setek mobów "za darmo" jest dla mnie nużące. Masa sprzętu z którego 99, 5 % od razu sprzedaje bo z craftu i tak miałem lepsze. Na 40 lvl wszystkie umiejętności miałem na 10 lvl ale nadal mógłbym rozwijać skille bo grając jako Universalist miałem ograniczony dostęp do tych najlepszych, a przeliczając ilość mobów, które przewinęły się po osiągnieciu max lvlu to spokojnie można dobić 45-47 lvl.
Do autora: w 'ramce' w minusach jest napisane 'nieciekawa postać głównego antagonisty', w tekście jest mowa o nieciekawym protagoniście, zalecam sprostować :-)
@Stereo: limit poziomu doświadczenia w moim mniemaniu wprowadzony jest po to, aby nie można było mieć wszystkich umiejętności (alchemia etc.) podniesionych do maksymalnego poziomu. Każdego skilla można bez używania punktów z 'lvlowania' podnieść do bodaj 4. lub 5. poziomu(księga+trenerzy), co daje nam max. 8 'wymasterowanych' umiejętności. Mogę się gdzieś w szczegółach mylić, bo już dawno nie grałem :s
@el3ment
Dzięki. Od poczatku był antagonista, ale zmieniałem kilka razy zdanie i wreszcie wyszlo na protagoniste :P
@Stereo
Brak zwiększenia lvl capu można uznać za wadę, ale:
1. Warto zagrać dla samej histori, bo jest na prawdę spoko jak na H&Sa.
2. Zawsze można stworzyć nową postać i pograć od 10lvu.
3. Już na 40 lvl nasza postać jest przepakowana ;)
Szczerze polecam drugie rozwiazanie. Gra się przejemniej, a można zdobyć świetnie wyglądające przedmioty dla nowej postaci.
PS. Dodatek umożliwia zwiększenie statów postaci 40lvlowej dzięki hodowli zwierzaków ;)
Bardzo zachęcająca recenzja, a i dodatek wydaje się przedni, choć pewnie zgarnę w jakiejś reedycji, jak wyjdzie coś w stylu "edycji rozszerzonej", podstawka + dodatki (choć gry EA już takich nie otrzymują - patrz gry BioWare; z drugiej strony wyszedł Crysis + Warhead, więc kto wie...).
A wracając jeszcze do poruszonej wcześniej kwestii, nieszczęsny "protagonista" ostał się jeszcze w ostatnim akapicie recenzji ("nasz główny protagonista nie należy do najciekawszych postaci"). ;)
Powiem krótko, warto kupić ! Na każdy kroku też warto podkreślać, że to jest 1 gra tego studia, pierwsza i jaka dobra.
@A.l.e.x.
To jest tez ich pierwsze większe DLC i jakie dobre! Bioware do dzisiaj nie udało się osiągnąć tego poziomu przy tworzeniu DLC, a ćwiczą od pierwszego ME ^^
Czy naprawili kamere i dodali zoom? Niestety bez tych usprawnien, nie zamierzam wracac do KoA baa nawet nie skonczylem podstawki :) Do osob, ktore jeszcze nie zakupily gry, wybierzcie wersje na X-Boxa or PS3. Sam pluje sobie w twarz, ze wybralem wersje PC(skusila mnie niska cena na Origin), zamiast na PS3 :/
Zoom był już w podstawce, a co do kamery, to nie wiem czego się czepiasz? :> Na 250 godzin grania z 10 razy mi się pogubiła i pokazywała ziemie. Przez reszte czasu działa bardzo sprawnie.Grałem na PC, ale korzystając z pada i polecam takie rozwiązanie ;)
Zoom w podstawowej wersji? Chyba nie nazywasz tej opcji ''przyblizania'' zoomem? Mi chodzi o opcje oddalania na tyle by FOV sprawial mi przyjemnosc z grania a nie syndrom mokrych lez :) Mozliwe, ze dodali w ostatnich tygodniach(nie sprawdzalem), ale gra w dniu premiery nie miala tych opcji.
Czepiam sie kamery, bo bardzo czesto potrafila sie zgubic, glownie w samej walce i nie jest to moje odosobnione zdanie, przeczytaj oficjalne forum KoR :)
@Cerventus
Tak pisząc "zoom" miałem na myśli przybliżanie. Jeśli chodzi o oddalenie, to nie miałem takiej potrzeby, ale ofc mogli by dodac podobną opcję. Chociaż z drugiej strony, nie znam żadnego slashera z podobnym dodatkiem i jakoś nikt się nie czepia ^^
"bardzo czesto potrafila sie zgubic, glownie w samej walce i nie jest to moje odosobnione zdanie, przeczytaj oficjalne forum KoR :)"
Możliwe, że problem występuje przy korzystaniu z myszki. Grajac na padzie tego nie odczułem, a wierz mi, po 300h grania każdą pierdołe się zauważa ^^ Nie będę się jednak upierał, bo większość czasu grałem magiem i kamera nie miała większego znaczenia :)
PS. Słaba kamera to była w wersji preview ^^
Tylko, ze KoR nie mozemy nazywac slasherem, owszem moze walka jest w podobnym stylu, aczkolwiek nie jest to typowy D, DMC or B :P Pisales rezencje pewnie samej podstawki, ale czy czytales problemy wielu graczy na oficjalnym forum KoR odnosnie kamery czy nieszczesnego FOV?Moje rybie oczy to nic w porownaniu z innymi ''dolegliwosciami'' pozostalych :) Na ps3 czy x-boxie byc moze nie robi to roznicy bo i tak siedzimy zazwyczaj w odleglej pozycji, ale na kompie to juz inna kwestia. Mimo posiadania 27 calowego monitora, mialem pierwszy raz takie symptomy zwiazane z gra, nawet The Darkness II, ktory takze mial problem z FOV, byl na tyle ''elastyczny'', ze udalo mi sie go przejsc w calosci.
Samo studio przyznalo sie do bledu i mialo wypuscic patcha(wlasciwie w obu grach) :)
Kamera szwankuje, moze nie na tyle ekstremalnie by byl to problem, ale dla osoby, ktora grala(i tu uwaga, odniose sie do twojego posta w postaci wskazania slashera)Devil May Cry, Bayonetty, Darksiders itd jest to w pewien sposob problem.
Uwazam, ze studio chcialo zrobic zbyt wiele rzeczy na raz, miksujac co sie dalo. Kredyt zaufania i tak dam na przyszlosc bo sama gra jest napewno dobra(nie wspominajac, ze to ich pierwsza) i nawet po mimo swoich wad, bardzo przyjemnie sie gra :) Szczerze? Bawilem sie lepiej niz w Skyrim, jednak q glowny nadal ssie pale ;P
Zapomnialem uwzglednic w swoim poscie, ze takze gralem na padzie od ps3(ustawionym jak od xboxa hehe)i ofc magiem, kiedy gra daje wybor co do class lub buildow, to pierw wybieram magie, moze ma to cos wspolnego z rzeczywistoscia? ;]
@Cerventus
KoR to oczywiście nie slasher, ale walke ma podobną, stąd moje porównanie. Tak jak w slasherach, tak i w Amalurze osobiście nie widze potrzeby oddalanie kamery. Z drugiej strony, jeżeli ktoś ma taką potrzebe, to zawsze fajnie jakby taka opcja była dostępna ;)
Zdziwiłeś mnie trochę informację o tylu narzekających na FOV. Ja zawsze jak jest taka możliwość lubię oddalać kamerę, ale w KoA nigdy nie miałem takiej potrzeby :) Z tego co się orientuje już powstały różne modyfikacje naprawiajace problem.
Co do pracy kamery, to zgadzam się, że w dobrych slasherach działa ona dużo lepiej, ale nie można przesadzać. Nadal walczy się bardzo przyjemnie :) Nalezy też brac pod uwagę fakt, że slashery mają najczęściej bardzo ograniczone poziomy, gdzie można super dopracować ten element. W przypadku otwartego zadania, jest to dużo trudniejsze.
Głowna fabuła rzeczywiście średniawa. Szczególnie jak się okazuje, że główny bohater to kolejny xxx ;) Do Skyrima całej grze moim zdaniem jednak daaaaaleeeeeko ^^
PS. Też grałem na padzie z PS3 ustawionym na Xa ;)))
W dalszym ciągu czekam na fanowskie spolszczenie , w które sam włożyłem trochę pracy :)