czy mógłby ktoś rozwiązać te zadanka bo ja ich nie kumam baaardzo proszę;D gdy ktoś umiał i chciał
3. Jak trzeba zmienić długość wahadła matematycznego by jego okres zwiększył się dwukrotnie w stosunku do okresu początkowego. A w drugiej grupie było by okres zmniejszył się trzykrotnie
5. Oblicz długość fali dźwiękowej o częstotliwości 600 Hz (w drugiej grupie było 1000 chyba ) w powietrzu wiedząc że prędkośc rozchodzenia się dźwięku wynosi 340m/s.
Jak zmieni się i ile razy długość tej fali, gdy dodstanie się ona do wody w której prędkość rozchodzenia się dźwięku jest 4 razy większa niż w powietrzu.
6. Echosonda statku podwodnego odebrała sygnał od poruszającej się przeszkody po pięciu sekundach (w drugiej grupie było po 3). W jakiej odległości znajduje się ta przeszkoda jeśli wiadomo, że prędkość rozchodzenia się fal dźwiękowych wynosi 1500m/s. dzięki jakiemu zjawisku można określić prędkość z jaką porusza się ta przeszkoda
dlaczego podczas zabawy w chowanego nei widzimy ukrytej osoby ale możemy ją słyszeć
A gdzie 1. i 2. ?
tamte to teoria
W czym dokładnie problem? W zastosowaniu dwóch wzorów? Zakładam, że wzór na okres wahadła matematycznego znasz. Wzór określający zależność między długością fali, jej częstotliwością a prędkością również? Jeśli nie, to wygląda on tak: L=v/f, gdzie L to długość fali, v to prędkość, a f to częstotliwość. Wzorek na drogę przy znanej prędkości i czasie chyba również jest ci znany?
Dane liczbowe nie mają żadnego znaczenia (chyba że jesteś w trzeciej klasie podstawówki i umiesz policzyć 2+3, ale już 4+9 nie), więc nie wiem po co je podajesz.
masakra , chlopie zajrzyj do ksiazki .Tam sa takie dziwne szlaczki , to sa wzory , podstaw i bedzie ok.