World of Tanks to darmowa gra MMO koncentrująca się na bitwach pomiędzy czołgami. Za produkcję odpowiada studio Wargaming.net, znane z Order of War oraz serii Massive Assault.
Oficjalna strona gry:
http://worldoftanks.eu
Informacje dla chcących rozpocząć grę:
- Upewnij się, że ściągasz klienta gry przeznaczonego dla serwera europejskiego! Należy go ściągnąć ze strony: http://worldoftanks.eu/game
- Wymagania minimalne gry: CPU: 2 GHz, RAM: 1 GB, HDD: 2GB, Video: GeForce 6600GT (128 MB) / ATI analog
- Gra posiada pełną, polską wersję językową.
- Gra jest bezpłatna (Free 2 Play), ale w grze występuje system mikropłatności. Wykupienie konta premium za prawdziwe pieniądze pozwala na szybsze zdobywanie silniejszych czołgów.
- Posiadanie konta premium powoduje uzyskanie 50% więcej doświadczenia i srebrnych kredytów po każdej bitwie.
- Miesiąc konta premium kosztuje około czterdziestu złotych.
- Gra nie wykorzystuje pełni możliwości procesorów wielordzeniowych. Możliwości twojej karty graficznej w przypadku tej gry mogą być ograniczone możliwościami procesora. Jeżeli twój procesor ma mało pamięci cache i jego poszczególne rdzenie mają niskie taktowanie, możesz mieć problemy z ilością klatek. Gra najlepiej działa na procesorach i5/i7 z cache L3. Istnieją jednak modyfikacje umożliwiające odpalenie gry na starszym sprzęcie kosztem zubożonej grafiki.
Istotne ustawienia gry ułatwiające walkę początkującym:
Wyłączenie efektu odrzutu po wystrzale w trybie snajperskim, który bardzo rozprasza uwagę w ferworze walki:
- W głównym oknie ustawień gry, w lewym dolnym rogu okna zakładki "Gra" / "Game", należy odznaczyć opcję "Drganie pojazdu w trybie snajperskim" / "Enable vehile vibration in Sniper Mode".
Włączenie celownika pokazującego szansę przebicia pancerza przeciwnika za pomocą trzech kolorów (zielony, pomarańczowy, czerwony):
- W ustawieniach gry, w zakładce "Celownik" / "Reticle" w lewym dolym rogu jest opcja "Znacznik działa" / "Gun Marker", za pomocą rozwijanej listy należy ustawić ją na "Krzyżyk (wskaźnik penetracji pancerza)" / "Crosshair I (with armor penetration indicator)".
Grę bardzo ułatwia modyfikacja pokazująca pasek życia nad każdym czołgiem, sposób jej instalacji jest opisany niżej.
Przydatne strony:
- Drzewko rozwoju czołgów wszystkich nacji online: http://www.wotdb.info
- Aktualne mapy Clan Wars NA, EU, RU: http://www.wotconquest.com
- Na bieżąco aktualizowany wortal dla czołgistów: http://world-of-tanks.eu
- Polska strona o WoT: http://world-of-tanks.pl
Linki do przydatnych/niezbędnych modów:
Celownik z timerem przeładowania autorstwa n0rdisa (przydatny podczas grania artylerią, francuskimi czołgami z rewolwerem lub dowolnym HT, do oceny czasu przeładowania po ammo racku):
http://www.mediafire.com/?jts6w66zajss3ls
- Fonty, czyli pliki z rozszerzeniem *.ttf rozpakować do katalogu Windows/Fonts
- Pliki z rozszerzeniem *.swf rozpakować do *katalog WoTa*/res/gui/flash, tam gdzie moda z HP.
Celownik z timerem, autorstwa J1mB0sa:
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/56831-j1mb0s-crosshair-mod
Linki do stron prezentujących statystyki gracza:
- DpB oraz pozostałe czołgi wymagane na medal Master Tankera: http://wot-dossier.appspot.com
- Porównanie swoich statystyk na dwóch różnych czołgach: http://wot.ctocopok.ru/load_cache_e.php
- Porównanie statystyk dwóch graczy: http://wot-news.com/index.php/stat/compare/eu
- Tracker statystyk: http://www.planetwot.com/playerStats
- Kalkulator efektywności gracza: http://wot-news.com/index.php/stat/calc/en
Słabe punkty czołgów:
- Modele z zaznaczonymi modułami i załogą (ładują się bardzo wolno, zawieszając na ten czas przeglądarkę): http://gamemodels3d.com
- Częściowo zdezaktualizowane: http://world-of-tanks.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=1153
- Dyskusja na oficjalnym forum, na temat słabych punktów: http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/65374-for-people-that-would-like-to-learn-frontal-tank-weakspots
Najciekawsze kanały YouTube oraz filmy na temat WoTa:
- Kanał gracza emu87, jednego z najlepszych na serwerze EU: http://www.youtube.com/user/aerophobic2/videos
- Kanał rosyjskiego gracza BeeS (po angielsku): http://www.youtube.com/user/IBeeSI/videos
- Kanał amerykańskiego klanu SSGS (z ciekawą serią "How I Tank?"): http://www.youtube.com/user/PsychicGoldfishProds/videos
- Kanał gracza z klanu Pirates: http://www.youtube.com/user/PTSEnvy/videos
- Informacje dla początkujących o poszczególnych czołgach: http://www.youtube.com/playlist?list=PL6D318CE9421F6FE1&feature=plcp
- Wytłumaczenie podstawowych zasad gry: http://www.youtube.com/watch?v=SQbSGfDK7qU
Wargaming TV News Block #10 (EN):
http://www.youtube.com/watch?v=CrC2mrpzZXU
Wargaming TV News Block #14 (RU):
http://www.youtube.com/watch?v=Mbz5J2_8xSM
Poprzednia część:
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=11941928&N=1
Ale też mi pierwsi... :P
Mogą być azjatyckie? :D
te azjatyckie to okazało się, że to gumowa lala :I Słońce w monitor mi świeci i nie zauważyłem tej subtelnej różnicy :P
Oficjalnie. Piersi!
Dałbym lepsze ale bana się boje xD
edit : o fuj blee
Test serwer jest do 27, najpierw i tak będzie u rusków, a wątpię żeby zdążyli do końca tygodnia. Obstawiam że my patcha będziemy mieli po świętach.
Victory!
Battle: Sand River 25 marca 2012 17:07:31
Vehicle: Lorraine 40 t
Experience received: 1 935
Credits received: 51 004
Battle Achievements: Top Gun, Boelter's Medal, Sniper
http://www65.zippyshare.com/v/46441815/file.html
Całkiem zabawna końcówka;) Wynik z premium.
W przypadku 7.1, Overlord pisał, że muszą się z nim na sztywno wyrobić do końca roku. Tzn. jego post przypadkowo zdradzał trochę jak to wygląda od kuchni. Prawdopodobnie developerzy mają nad sobą jakiś biczyk ;D
Terminy typu "7.2 jeszcze w lutym" to obiecanki-cacanki dla społeczności, natomiast "7.2 w pierwszym kwartale" to raczej odgórny termin, narzucony devom.
Z tego powodu uważam, że wprowadzą 7.2 do końca marca/na początku pierwszego tygodnia...
Heh, zastanawiałem się czy jechać pod ścianę (El Halluf), żeby zmierzyć się z Typem, ale widząc, że ten Lolrain ma słabe win ratio, widząc jak się zachowuje i że jedzie na jakąś biedną pozycję, darowałem sobie i zrobiłem "tap gana" (i 2447 obrażeń) kampiąc/snajpiąc ;D
(Te moje teksty na chacie to oczywiście jajca były.)
http://www.mediafire.com/?35rf5rz5azih9y1
Więc proszę nie mówić, że mod pokazujący ogólne win ratio graczy z teamu jest bezużyteczny...
Dobry gracz nie będzie miał 46%, zły gracz nie będzie miał >55%...
Śmieszny też był ten narzekacz na własny team w KW-5. Co ten geniusz taktyki tam robił na środku wąwozu taką wolną krową?
Jak dla mnie za dużo zmiennych, żeby oceniać po win ratio. Jeśli trafisz na debili w teamie, to i tak najczęściej przegrasz, nawet jeśli jeździsz dobrze. No i druga kwestia - czym jeździsz. Dzisiaj miałem bitwę tygrysem, gdzie miałem 20 hitów, większość nieźle ulokowanych. Weszło jednak zaledwie z 5, bo miałem krótką 88, czyli 130 pen. A z tym działem niewiele można zrobić na tym czołgu. Oczywiście przegraliśmy.
Ten mod byłby fajny, gdyby zbierał win ratio z konkretnego czołgu, którym gracz obecnie jeździ, a nie ogólne. Chyba, że tak właśnie jest?
Nie nie jest. Pokazuje tylko ogólne. Ogólne jest ciężej wypracować niż ratio na jednym czołgu.
Przy czym masz rację, im wyższy tier, tym większy wpływ gracza na wynik bitwy. Jednak jeżeli gracz ma 8k bitew i win ratio 46%, to znaczy, że ma mało skilla, gra poniżej przeciętnej i nie można na niego liczyć.
Przecież dlaczego ten Lolrain zajechał mi drogę? I gdzie pojechał? Wpierw w miejsce, w którym wyspotowany był wystawiony na ostrzał wroga z przeciwnej krawędzi. Potem pojechał prać się z KW-5 na samym środku wąwozu.
Nikt ogarnięty nie będzie miał win ratio 45%, nikt bez umiejętności nie będzie miał win ratio 55%.
Konwertowanie doświadczenia za złoto, w celu nadmuchania statystyk na nic się zda, jeżeli nie masz skilla. Wymaksowanym czołgiem też nie będziesz potrafił zrobić odpowiednich statów.
Bez skilla granie w plutonach z ludźmi o podobnych umiejętnościach nie podniesie ci win ratio. Natomiast spróbuj umówić się na granie w plutonie z jakąś gwiazdą WoTa, kimś z win ratio >60%... Doda cię do listy ignorowanych ;D
Wyłączyłem wreszcie klienta i oglądnąłem powtórki PzIV.
Bardzo nie lubię tego uczucia startowania w bitwę czołgiem którym niezależnie od sytuacji czuję się "licho". PzIV jest zazwyczaj na strzała dla jakiegoś konkretnego sprzętu.
@Razor:
Exp potężny jak na ten czołg.
Ja ogólnie nie przepadam za Enskiem. Bardzo chaotyczna mapa w mieście. Już bardziej przewidywalnie toczy się bitwa medów w obrębie baraków za torami.
Ja bym się bał tym klekotem pojechać na sam środek miasta tak jak ty ;D (Bałbym się grać PzIV na krótkim dystansie, T1 HT pluje ogniem, ma więcej HP i potrafi odbić.)
@Ezrael:
Fajnie na ślepo strzelałeś do T-28 i T1 HT gdy już znikły. Ja właśnie kiedyś tego nie robiłem (w sumie nie wiem czemu).
Do którego tieru można śmiało bez konta premium jeździć tak, aby na czołgu nie tracić (w sensie koszt amunicji nie powoduje rychłego bankructwa)?
Zależy jak jeździsz. Generalnie 5 nie powinien przynosić strat nigdy, 6 przy przeciętnych skillach. Jak jesteś dobry, to da się wyżyć i na 9 - wyżej jeszcze nie miałem okazji sprawdzić. O, za to 8 na bank przyniesie straty, chyba że będziesz o wiele lepszy niż ja - koszt amunicji efektywnie wyższy jak na 9, a o wiele mniejszy damage.
Z cyklu śmieszne replaye:
http://www6.zippyshare.com/v/43235058/file.html
http://www6.zippyshare.com/v/18342301/file.html
A tu przykład doskonale ilustrujący o czym piszę. W wąwozie było około 5 czołgów, w tym topowa M6, więc reszta teamu miała proporcję ilościową 13:10 (nie liczę ARL, który w końcu pojechał za mną). A i tak dostali centralnie w dupsko. Polecam jednak obejrzeć do końca i zwrócić zwłaszcza uwagę na to co robi ostatni pozostały przy życiu JagdPz4. To jest po prostu komedia. Przestałem się dziwić czemukolwiek po zobaczeniu tego.
http://www15.zippyshare.com/v/68831039/file.html
Łowca - raczej rzadko strzelam na ślepo seriami, zazwyczaj tylko raz, ale widziałem, że stoją jak kołki. Szkoda było tego nie wykorzystać :)
Co do moda jeszcze - w sumie faktycznie może się sprawdzać dla tierów 8+, takimi czołgami można już ugryźć wszystko bez wyjątku. Wtedy rzeczywiście staty zależą już głównie od skilla.
Sirserl - do nauki "ekonomii" polecam SU-100. Ma potężne działo jak na swój tier i zarazem dość niecelne, a strzał kosztuje ponad 1000 creditów. Na nim nauczyłem się grać oszczędnie, bo na początku byłem zawsze bardzo w plecy finansowo. Teraz w najgorszym razie wychodzę na 0.
Obecnie grając 6tym tierem bez premki i skilla nie wychodzi się na minus. 4tym i 5tym można zarobić.
Na tier 7 bez skilla można zacząć wtapiać.
Jednak za chwilkę to się trochę zmieni, oglądnij sobie tabelkę zmian w ekonomii:
http://worldoftanks.eu/news/1547-Podglad-7-2-Zmiany-w-ekonomii/
Przykładowo:
T-44 -5% IS-3 +5%
Skoro teraz podnieśli przychód dla IS-3 jeszcze o 5%, to nie sądzę, byś wychodził nim na minus grając bez premium.
Gorzej na tier 7, gdy jeszcze nie będziesz potrafił grać. Tygrysem zadawałem marne obrażenia, to była taka bieda... korci mnie by go znów kupić i zobaczyć co nim teraz potrafię ; )
@Ezrael:
Nie no, wiadomo, jak ktoś tam pałuje BT-2 i ma win ratio 65% po 50 bitwach ogółem to przecież nie biorę tego na poważnie ; )
edit:
Jak jesteś sam na flance, albo jest was mało/jesteście słabi, to nigdy nie jedź na tak wysuniętą pozycję, bo skończysz w 99% przypadków tak jak na tej powtórce ;D
Nastaw się wtedy na obronę takiej flanki, opóźnienie wjazdu przeciwnika do waszej bazy, tak by dać drugiej flance (na której przecież robią rusha) czas na dojechanie do bazy przeciwnika.
Chociaż i tak bardziej opłaca się w takich przypadkach flankować to na co napotka ten rush, lub przejąć w nim inicjatywę, bo mogą zrobić lemming traina i będzie klops.
Tak jak to Kuroń mówił, rozpędzonego stada mustangów nie da się zatrzymać w miejscu, trzeba wsiąść na konia i jechać ze stadem stopniowo zmieniając kurs ; )
Ogólnie to jeżdżę teraz T25 AT i brakuje mi 28k exp do T28 i zastanawiam się czy jeszcze może mi się to opłacać. Bo teraz jak zniszczą mnie w walce to ledwo wychodzę na zero, albo jestem w plecy i boję się, że chcąc powalczyć TD na VIII trierze to już będę musiał zarabiać innym tankiem (jak miałem wolvwerina i sluggera to kasa dla mnie nie była ważna bo zawsze był duży zysk).
Większość strat na bitwie siedzi tak naprawdę w amunicji. W T25 już chyba płacisz 1k za pocisk. W T28 też tyle będzie, tylko będziesz rzadziej strzelał i robił większe obrażenia na pocisk, co z nawiązką rekompensuje wyższy koszt naprawy.
Łowca - Zazwyczaj tak się nie pcham, tutaj przeliczyłem się, bo myślałem, że ARL jest nieco żwawszy. A zanim dojechał, to już było praktycznie po mnie. Bywa. Nie czaję zresztą jeszcze dobrze M6-ki poza tym, że zdążyłem ją już serdecznie znielubić. 25K expa, żeby założyć mu nadające się do czegoś się działo jest strasznie bolesne, teraz sobie na razie popierduję 76-ką, masakra. Ostatnio tak się męczyłem na panterze, choć tam było chyba jeszcze gorzej.
No i robię jeszcze w międzyczasie francuskiego B1, to jest dopiero odjazd - potworny ślimak, a jak już w końcu dojedzie do kogoś, to i tak zdinguje. Gdyby nie to, że pękam ze śmiechu, gdy patrzę z boku na jego profil i tę mikrowieżyczkę, to bym go przeskoczył i tyle. No ale free exp przyda się do odblokowania BL9 na ISie 3, gdy już go zrobię. Nie mogę doczekać :D
Ten B1 moim zdaniem wygląda trochę jak kaczka. Szkoda że w WoT nie można niektórych czołgów używać tak, jak zostały opracowane. B1, M3 Lee i jeszcze kilka innych mają dwa działa, które być może zniwelowały by nie dostatki tych czołgów, a tak to one tylko głupio wyglądają z tym niedziałającym działem, zwłaszcza, że tak jak w przypadku B1 działo na wieżyczce jest działem pomocniczym:)
AMX 40 jako top tank i wszystko jasne :D zostało mi 17% życia w tym praktycznie wszystko zabrała mi Valentine z którą miałem wygrany pojedynek), podwozie to chyba ze dwa jak nie trzy razy naprawione i stalowa ściana jeszcze wpadła :) Dobry meczyk tak na koniec dnia :)
W ogóle francuzy wyglądaja jak zabawki :P
[20]
Szczerze? Oszczedz expa na BDRa. Bedziesz chcial BLYSKAWICZNIE wypieprzyc ten zlom. Jak B1 jest najgorszym czolgiem w grze tak BDR jest prawdopodobnie drugim najgorszym czolgiem jaki istnieje. Na papierze wyglada ok... a pozniej zauwazasz ze mimo dziala robiacego 240 damage ten czolg ssie pytonga i kazdy inny tier5 po prostu cie rozkreci. Na IS-3 z drugim dzialem nie gra sie zbyt tragicznie - ot trzeba po prostu nadal walic po weakspotach, czyli to samo co z ISem. W zamian dostajesz lepsza mobilnosc i lepszy pancerz. no, ale jak wolisz.
Ogolnie drzewko heavy frenczy jest tragiczne. B1 - najgorszy czolg w grze. BDR - drugi najgorszy smietnik. ARL - niby ma dobre dzialo, ale nienawidze tego czolgu. Gigantyczny, papierowy, mimo wszystko niezbyt celny. IMO kazdy inny tier6 jesli ma dobrego kierowce powinien rozpieprzyc ARLa w drobny mak. No i po ARLu masz AMX M4 - kolejna kupa i najgorszy tier7 heavy.
Wracajac do ARLa - gram nim first winy + od czasu do czasu przejade sie. Mam teraz 14k expa na nim (wymaxowany juz). W zeszlym tygodniu (czy 2 tygodnie temu?) kupilem T-34 jak byla na niego obnizka. Juz jest wymaxowany i mam 14k expa na nim a gram tylko 1st winy...
Powiedzialbym ze KV bedzie dingowac 107mm czesciej niz ARL. Nie mowiac juz o pieprzonym KV-3
Overlord z Q&A:
After a series of internal test we have come to the conclusion that only T34 of test 3 performs approx on the same level as Lowe and KV-5, T34 of test 1 was able to take out quite easily any fully upgraded tier 8 heavy, including non-prems.
W sumie ciężko się nie zgodzić...
edit:
Tylko mogli nam nie robić nadziei na coś znośnie mobilnego. Ja w sumie wolałbym mniejszą alfę przy większej mobilności.
Serio porownywac jakikolwiek tier8 do tego trupa KV-5? Lol.
No, ale fakt: T34 z pierwszego testu gnoil kazdego tier8.
@Asmodeusz
"Serio porownywac jakikolwiek tier8 do tego trupa KV-5? Lol."
Ten "trup" w rękach dobrego gracza jest niczym gwiazda śmierci. A, że zdecydowana większość ludzi nim grających jest lamkami? Cóż. Nie wyrabiaj sobie zdania na temat tego czołgu patrząc na takich typków :)
A tutaj masz przykład na co stać tego 'trupa' - http://worldoftanks.eu/community/accounts/502570061-BoldAsLove/
Ze swoim mm cały czas masz wpływ na losy bitwy :)
Prawde mowiac te staty zupelnie NIC mi nie mowia. Plutony? Solo? Chociaz 2,5k DpB wyglada niezle
Można tam sobie popsuć jakoś ranking grając wyłącznie dla zabawy? Tzn. trzeba startować od razu z dużym skillem?
Grasz 1na1 czy drużynowo?
Mam drobne pytanko dotyczace WoTa, jak jest z "darmowoscia" tej gry? Czy zeby cos osiagnac trzeba wydawac $$$?
Zależy co rozumiesz poprzez "osiągnąć...
Jeśli chcesz wygrywać turnieje, grac w pierwszej linii w klanach, znaleźć się w top 5000, to tak, bez wydawania realnej gotówki nie masz czego szukać.
Ale jeśli zdobyć kompletne drzewka każdej z nacji w grze, to nie, obejdzie się bez wydawania grosza... choć zajmie to pewnie z 5 lat. ;D
I do tego tak słabo, że lepiej nie mówić ;-)
@mery:
Przesadzasz trochę, jednak jest różnica pomiędzy statsiarskim kontem a kontem do grania w jakimś PRO klanie.
Do klanu -> Wystarczy nauczyć się grać na pierwszym koncie (robiąc np. jakiegoś meda i ht tier 8) a potem zrobić drugie, na którym wyrobić sobie dobre staty i garaż. Wystarczy do tego premka (chociaż bez premium czołgu może być ciężko.)
Statsiarskie -> W takim przypadku faktycznie, trzeba włożyć dużo pieniędzy w konwersję doświadczenia, by wyeliminować jeżdżenie loltankami i stockami.
Gdzie niby przesadzam?
Żeby mieć dobre staty, by któryś z poważniejszych klanów spojrzał chociażby na Ciebie musisz mieć talent, który niespotykany jest powszechnie, a i tak męcząc się stockowymi pojazdami przez kilkadziesiąt bitew, a czasami i kilka setek, nie zrobisz dobrych statystyk. Tym bardziej teraz przy takim zalewie kretynów.
Mój żenujący win ratio na KT i Minimausie wziął się z grania bez premium, a i tak miałem lepiej bo grałem nimi kilka miesięcy po starcie gry, gdzie tabuny debili były znacznie mniejsze.
Nie ma opcji, tym bardziej gdy zaczynasz grę i niewiele o niej wiesz, by mieć dobre statystyki i cokolwiek "osiągnąć" bez ładowania kasy w szybszy rozwój.
Nikłe też szanse na granie w jakimś poważniejszym klanie, a już w ogóle uczestniczenie w CW w pierwszej linii (nie mam tu oczywiście na myśli klanów, które dopiero coś próbują zdobyć na mapie, ale przecież one też raczej walczą czymś minimum TIX, by mieć jakiekolwiek szanse na zdobycie prowincji).
Mery, spokojnie :D Zgadzam się, bez wydawania realnych pieniędzy się nie da. Ale z drugiej strony nie trzeba sprzedawać swojej matki na organy ;D
Nie są to jakieś niesamowite kwoty, ty lub Asmodeusz zrobilibyście przecież statsiarskie konto za paczkę 30k golda ; ) A statsiarskie konto to przecież już kaprys/zbytek.
Zwracam tylko uwagę, żeby taki destruktor się nie zniechęcił. Bez przynajmniej kilku miesięcy premki i premium czołgu nie dostanie się do jakiegoś pierwszoligowego klanu, to oczywiste, ale nie musi też robić konta wyłącznie nastawionego na staty, w które trzeba władować już konkretniejsze pieniądze.
Ja się zorientowałem, że na obecnym koncie będzie mi już raczej ciężko zrobić dobre statystyki. Z drugiej strony, za dużo w nie już włożyłem czasu, by zakładać nowe. Jeżdżenia stockami i bez jakiegokolwiek ogarnięcia już nie wytnę z obecnych statystyk.
Musiałbym teraz zacząć ładować golda na konwersję, żeby np. uniknąć jeżdżenia tym ISem-4 z BL-9 i stock wieżą. Chociaż i tak jestem pewny, że zrobię nim win ratio >55%, DpB >2k, średnie doświadczenie >900 jeżdżąc tylko z premką, co nie powinno być tak tragiczne.
Tzn. negatywny wpływ jeżdżenia stockami można zrównoważyć większą ilością bitew.
W sumie leży też u mnie scoutowanie i punkty zdobycia/obrony bazy. Stąd mam też bardzo niski ten cały współczynnik efektywności (kto sobie go wymyślił? skąd on się wziął?).
Nie podoba mi się wzór na ten współczynnik, bo faworyzuje np. punkty zdobycia/obrony i ogólne DpB. Wysokie ogólne DpB mają właśnie ludzie, którzy ładują dużo pieniędzy w konto. Z drugiej strony złapałem, że za mało scoutowałem do tej pory, właśnie analizując to dlaczego mam tak niski ten współczynnik, więc nie mogę kręcić nosem ;D
Na kolejnym koncie, wiedząc to wszystko grałbym i rozwijał je zupełnie inaczej.
BTW:
Kretyni zalewają obie drużyny równomiernie, więc nie powinieneś się tak tym przejmować. Wręcz powinno się łatwiej grać komuś z umiejętnościami.
[36] oj miśkuuuuu Ty byś lepiej zajrzał na TS raz na rok a nie na forum głupoty piszesz :P widzisz bez Ciebie jakoś nam lepiej idzie wpadło całkiem sporo golda i €, teraz jesteśmy w finale miesiąca :D
[38&39] sranie w banie, zanim dołączyłem do SBP grałem bez premki dobiłem tak do KT, wtedy kupiłem 30 dni i zrobiłem Mausa żeby mieć czym grać w CW. W 2SBP golda raczej dużo nie było, w lipcu dołączyłem do 1SBP i gold na początku szedł w pestki, drugi i ostatni raz wydałem pieniądze jak była jakaś promocja - od tamtej pory prócz IGN nie wydałem złotówki.
Mery to maruda i nie należny go traktować poważnie :P Tak serio to można grac w najlepszych klanach bez premium. Przyczyna jest bardzo prosta, w tych klanach najważniejsze są czołgi X tieru, a te od razu są w opcji "elite" czyli w pełni rozwinięte po kupieniu. Brak jakiegoś silnika, wieżyczki, czy działa nie wpływa wiec na ich możliwości. Wiec można mieć bardzo dobry dps czy win ratio na nich bez płacenia. Ilości art czy medów są niewielkie jak % udziału "dziesiątek" w bitwach klanowych. Nikogo w dobrych klanach nie obchodzą statsy na czołgach niższych tierów.
Poza tym jak ktoś chce sobie nabić statsy expa bez kasy to najprościej jeździć dużo AMX 13 90, ten czołg jest kosmicznie wręcz wydajny "statsowo"
[40]
W garazu u gory masz taka zakladke STATISTICS :)
Spoko skoro klany nawet najlepsze nie patrzą na staty pretendenta.
Tylko niech ktoś mi powie że zdobycie choć jednego TX, to takie "hop siup"...
Grałem bez premium aż do Minimausa jeszcze na starym drzewku. Dojście do niego od kwietnia, czyli resetu zajęło jakieś trzy miesiące chyba i to często nolifeowego napierdalania (choć tu akurat fakt, że jeszcze kilka innych drzewek rozwijałem w tym całą US arty). Nawet pomimo premium potrzebowałem jeszcze chyba dwóch tygodni by wbić Mausa.
No, a z jednym TX w dobrym klanie, to chyba zbyt wiele nie poczynimy...
T30 wbiłem w miesiąc od T1, tyle tylko że kosztowało to cały czas opłaty za premium plus chyba 3000g na transfer expa.
Oczywiście, że przy dopchaniu się do klanu i pokazaniu swoich umiejętności, jeśli ma się dobrze poukładane z włodarzami klanu można się obyć bez dalszych opłat za grę.
No, ale raczej nikt mi nie wmówi, że taki dewastat0r ma to zapewnione już po tygodniu grania w tę grę...
Cappo, sranie w banię? Przecież potwierdzasz, że da się być w top klanie bez wkładania dużych pieniędzy.
Musisz jednak wziąć pod uwagę, że od 3/4 roku grasz w towarzystwie ludzi z dużymi umiejętnościami, to wpływa na twoje statystyki.
Obecnie próg wejścia w takie towarzystwo trochę się podniósł.
Kiedyś wystarczyło wbić Mausa tak jak ty, teraz pewnie do klanów takich jak SBP będą chcieli ludzi z co najmniej 3 pojazdami na CW. Dlatego napisałem, że "bez premium czołgu może być ciężko".
Natomiast nie osiągnąłbyś top 1000 bez doświadczenia z bety i talentu : ) Ile rozegrałeś bitew podczas bety?
Przeceniasz znaczenie bety. Poza ta garstka ludzi co grala 500+ bitew wiekszosc raczej traktowala to jako demo nowej gry. Ja uczylem sie wszystkiego praktycznie od nowa, wyszlo na lepsze.
Arctic region przegrany w 3 minuty. Moj nowy rekord.
Asmodeusz, twoja wypowiedź jest dziwna, zawiera kilka motywów :D
"Przeceniasz"
Ja wiem? Po prostu zakładam, że im więcej treningu, tym ktoś lepiej gra.
"wiekszosc raczej traktowala to jako demo nowej gry"
Fakt, dużo zależy od podejścia. Amator może wkładać tyle samo czasu w narciarstwo co Kowalczyk, ale wyników na jej poziomie mieć nie będzie, bo on traktuje narciarstwo jako hobby, oczekuje od niego przyjemności, ona ma podejście profesjonalne, oczekuje wyników.
"uczylem sie wszystkiego praktycznie od nowa, wyszlo na lepsze"
Nie potrafię się odnieść do tej części ; ) Udało ci się wyeliminować z pamięci doświadczenia z bety? Wyszło ci to na lepsze? XD
Taka dyskusja nie ma sensu ;D Jest trochę zabawna.
Nie sądzę w każdym razie, by destruktor za rok doszedł do takiego poziomu jak Cappo, wkładając w grę tylko pieniądze za miesiąc premki. Ostatnio jakoś promocje z kodami się skończyły, więc okazji nie ma, a obecnie trzeba mieć rozbudowany garaż, skilla i statystyki.
Z drugiej strony nie musi też kupować paczki 30k ; )
Widzisz z bety pamietam tyle: WOW MAM CZOLG PEWPEW. Dopiero grajac normalnie dogralem sobie hitboxy, zobaczylem gdzie strzelac itp. Nikt o zdrowych zmyslach nie gra hardkoru w becie. Jakakolwiek by to nie byla gra.
IMO jak sie przylozy to moze nie w rok a nawet w 3-4 miesiace dojsc. Ale to jest kwestia grania na maxa od poczatku. I sa tacy ludzie, jest to jak najbardziej mozliwe. Ale trzeba chciec. A ja np. nie chce - gram w to dla wyluzowania aby poszczelac (i ew wygrac) a nie aby cisnac klanowki i inne bzdury. Mnie to nie bawi. Moze by mnie bawilo gdybym mial zespol, ktory by potrafil grac. Niestety wiekszosc znajomych to kazuale ktorzy robia wszystko po swojemu i nie maja ochoty grac lepiej.
Identyczny problem mialem w LOLU, gdzie mimo 15 znajomych graczy bylem w stanie wymienic 1-2 osoby (a potrzeba 5 total) ktore cos potrafia na jakims poziomie. Reszta ma podejscie "ja jestem zajebisty ty sie nie znasz", tylko ze jak wytykalem im palcem ich bledy w samych podstawach to sie obrazali.
Łowca - Dzięki za info, w takim razie dam szansę IS3 z D25 i zobaczę co się stanie. Te jego skosy na froncie są świetne, powinny poprawić przeżywalność, bo IS jest dość mięciutki.
A w ogóle zaczynam się przekonywać powoli do ISka. To działo z dość kiepską penetracją wymusiło zmianę podejścia z "traf w sylwetkę, może akurat wejdzie" na "traf w weakspota, albo nie strzelaj w ogóle i poczekaj na lepszą sposobność". Prawdopodobnie wyjdzie mi to na zdrowie, gdy wbiję w końcu coś z 8 tieru. Nadal jednak nie jest to czołg pierwszoliniowy i najlepiej się sprawdza jako wsparcie.
Może mu nawet zamontuję dodatkowy sprzęt, gdy uzbieram trochę kasy. Tylko teraz pytanie, co na niego założyć? Rammer i GLD są oczywiste, ale co na trzeci slot, siatkę? - podobno ma wyjątkowo dobry współczynnik ukrycia, a ja lubię go czasem użyć gdzieś na flance w krzaczorach.
A swoją drogą gdzie walić ferdiego przy facehuggowaniu? Moje su-100 ostatnio się z takim starło i źle skończyło :(
Faaak, facehugowanie TDka?
TD się pocą, gdy skraca się do nich dystans i blokuje je bokiem, tak by nie mogły do ciebie strzelać.
Na IS-3 miałem Rammer, Stabilizator, (GLD lub Wentylacja). Przy czym moim zdaniem GLD poprawiało celność bardziej niż Wentylacja, ale to dyskusyjna sprawa. Na T32 miałem to samo, tylko z Wentylacją, dla lepszego przeładowania.
[49]
Nie wiem akurat czy Su-100 da rade (moze byc za wysoki) ale: brzuch, skosy na gornej plycie (od frontu do boku).
https://www.gry-online.pl/S055_forum.asp?ID=11922142&WID=11907836
A tak się dziwnie wyspotowaliśmy z odległości 20 metrów na otwartym terenie i chciałem go objechać, ale dziad jest dość zwrotny, więc wzięliśmy się za rogi :)
Hmmm, czyli suką raczej nie da rady, bo jest niska, a w dolną płytę nie wchodziło.
[50] Na ISku nie ma jeszcze stabilizatora.
Raczej chodzi o te skosy. Martwilbym sie bardziej, ze jest za wysoka. Jesli jest niska i moze walic w kadlub to w skosy powinno wchodzic jak w maslo. 100mm penetracji przebija je z palcem w tylku.
W becie do soft wipe miałem czyli 2 miechy grania wybiłem KT(odkryłem VK ale nigdy nie chciałem tego czołgu), Hummela i ISa. Po wipe starczyło mi na IS7 i KT, miałem bodajże jakieś 500-600 bitew i przestałem grać aż do kwietnia.
Oczywiście teraz próg wejścia do klanu jest większy bo czołgi są zamrażane. Mery dobre klany na pewno patrzą na staty i garaż, ale sam garaż czy same staty nie nie dadzą ci wejścia. Staty choćbyś miał dobre nic nie dadzą bez kilku czołgów do CW(co mi po gościu który ogarnia ale może grac raz na tydzień), a garaż bez skilla jest jeszcze gorszy. Staty i garaż sprawdzane są na wstępnie, ale i tak najwięcej dowiaduję się o danej osobie jak z nim jeżdżę, oprócz tego liczy się też zachowanie na TS i odporność na grubbbe żarty.
[49] w dolną płytę nawet ze 107mm na KV się przebija Ferdka.
Aaa, pisałeś o dolnych skosach. No to lipa, bo na dolne jest za wysoka, a na górne za niska. Morał prosty - nie facehuggować ferdiego :D
107mm na KV to wcale takie slabe dzialo nie jest (165 pena bodajze). A na dol wystarczy ze 120-130 pena. Hull tigeraP i tyle...
122 na SU-100 ma większą penetrację niż 107, także nie wiem w czym problem.
[59] póki co nie było takiej potrzeby.
Cappo, wy macie i tak nadmiar sprzętu, musielibyście tracić kilkadziesiąt czołgów dziennie by zabrakło wam topowych czołgów, ale czy po wprowadzeniu mrożenia pozostałe MT9 wróciły do łask? (Kiedyś napisałeś, że z medów używacie wyłącznie BatChata.)
Chodzi mi o wysokość pojazdu. Armata na KW jest znacznie wyżej niż na SU. SU ma ją mniej więcej na wysokości kantu ferdiego więc nie może ani walnąć w górę, ani w dół. No ale to takie akademickie rozważania.
Kurcze, bitwa na Prohokarovce, dwa ISy-4 z mojej drużyny sobie kampią, przez co bitwa wyglądała na przegraną, z górki zjechałem tym KW-1S 3/4 HPków E-75, wcześniej wlepiłem jeszcze Typowi oraz ISowi-4.
Po czym pojechałem ubić dwie arty i ludki mają pretensje, że nie dałem jednemu z tych ISów zrobić Top Guna na tych artach...
Probowal ktos 105mm zamiast 90mm na ARLu? Jakas szansa, ze to dzialo sprawi ze ten czolg bedzie znosny? Bo po prostu mam dosc juz meczenia sie z trumną. A po drodze jeszcze AMX M4 aka "paper tiger". Serio... jezdzenie frencz heavy to jak pokuta za wszystkie grzechy.
Słyszałem ze zabawa z francuskimi heavy się zaczyna dopiero na 8 tierze, także trochę męki jeszcze przed Tobą. BTW masz już batchata ?
Niestety to jest prawda. Na normalu mam ARLa i nienawidze go. Na tescie jezdzilem troche M4 i... nienawidze go. Jezdzilem tez AMX 50 100 i mimo ze nie jest tak zajebisty jak lorraine to juz jest bardzo dobrym czolgiem. Still - potrzebuje 130k expa zanim dojde do niego.
Batchata nie mam na razie. Nadal siedze na AMX 13 90 (gram tylko 1st winy) - w tej chwili okolo 95k expa. Ale ze 3 dni pod rzad dostalem po 2,2-2,4k expa za bitwe :) Leci szybko.
Lorraine i batmanem jezdzilem na tescie i mniej-wiecej wiem jak sie spisuja - i sa zajebiste :P Chociaz IMO batchat jest lekkim rozczarowaniem w porownaniu do skoku AMX 13 75->AMX 13 90 oraz AMX 13 90 -> lorraine.
Mój plan jest taki ze najpierw bat, potem dopiero wystartuje drzewko heavy. Z odkrytymi działami i silnikami na pewno jest trochę łatwiej.
Srednio. To dzialo co odkrywasz na ARL towarzyszy tobie az do bata, wiec problem tutaj z glowy. Silniki z bata/lorraine niestety nie przechodza wstecz (kazdy z nich ma wlasne) wiec i tak musisz wynajdywac nowe na heavy. Chociaz fakt, start bedzie odrobine latwiejszy, co nie zmienia faktu ze nadal bedzie to najbardziej syfiaste drzewko w WOT :P
a od czego zaczac , bo chcialbym zaczac w to grac , jakies rady?
MOge wykupic premium, ale nie od poczatku chcialbym sie nauczyc narazie za free i zobaczyc czy gra mi sie spodoba?
Od zainstalowania gry :P Tak, mozesz grac free bez problemu. Jesli kiedys "trzeba" premium to dopiero w okolicach tier7. Ponizej tego czolgi zarabiaja na siebie (powyzej tez ale trzeba juz bardzo dobrze grac nimi).
Na starcie masz 4 czolgi, po jednym tier1 kazdej nacji. Niestety one zbytnio nie pokaza ci jak dana nacja sie gra - cechy charakterystyczne pojawiaja sie dopiero w okolicy tieru5 i wyzej. Po prostu poprobuj sobie wszystkiego po trochu. Z niskotierowych fun to use czolgow masz:
Ruskie:
- artyleria (do SU-26 wlacznie)
- T-46 (medium tank bodajze) z haubica - ludki smiesznie pekaja od tego
SU-76 (? chyba... niskotierowy tank destroyer)
Niemieckie:
- marder II - jeden z najlepszych TD w grze przynajmniej na swoim tierze.
- Panzer 3 - bardzo dobry czolg jak na tier4
Hamerykanskie:
- niskotierowe tankdestroyery sa "trololol" (maja haubice)
Francuzy:
- Hotchkiss (tier2 light tank) - prawie niesniszczalny na swoim tierze
To ponizej tier5. Od tier5: ruskie KV, t-34, niemiecki Pz4, hamerykanski sherman i francuski AMX 12t - to sa zabawki ktore kazdy powinien wyprobowac. Warto tez przynajmniej jedna artylerie tier5 zrobic.
Ah i na zas - w przyszlym patchu (7.3... czyli za jakies 3-6 miesiecy) jesli w garazu bedziesz posiadal KV-2 (czyli z druga wieza) oraz KV-3 to dostaniesz "gratisowe" czolgi (wraz ze slotem w garazu). Kolejny gratis przy posiadaniu IS-4 ale nie wiem czy od startu dociagniesz do niego (raczej musialby to byc grind).
z ms-1 przesiadlem sie na t-26, co robic dalej przesiadac sie na nastepny jak najszybciej ?
Wszystko zalezy od ciebie :) Jesli czolg ci sie podoba czasami warto zostawic, smiec-tanki lepiej szybko omijac. Zazwyczaj jednak tiery 1-4 sa maksowane (lub nie - zalezy od uzytkownika) i wywalane. Ja osobiscie gram nie dla klanow czy statow tylko dla wymaksowania wszystkich drzewek (czego pewnie i tak nie zrobie bo nie bedzie mi sie chcialo grindowac artylerii), wiec maksuje kazdy pojazd jakim jezdze (wyjatek M3 lee - jeden z moich znienawidzonych czolgow).
Tak wiec trzymaj T-26, wymaksuj go (lub nie i tylko wynajdz T-46). Przy okazji: jako ze czolgi tier1 mozesz dostac za darmo to jak skonczy ci sie miejsce w garazu a chcesz kilka innych czolgow mozesz je zmialo wypieprzyc. Pamietaj tez, ze jak zniszcza ci czolg mozesz wyjsc z bitwy (ESC - quit battle) i jechac innym, ktory jest caly. W ten sposob szybko wymaksujesz wszystkie cztery tier1 i pozbedziesz sie ich :P
Generalnie gra jest dość skrzywiona w kierunku ciężkich czołgów, więc osobiście proponowałbym iść do KV jako pierwszego 5 tiera. Początek na nim jest dość bolesny, ale z drugą wieżą, działem 107mm i wyszkoloną załogą to rewelacyjna zabawka. No i potem całkiem miłe drzewko - KV-3, IS, IS-3, IS-4, IS-7...
Kiedyś myślałem, że będę trzymał np. VK36 "żeby go sobie mieć"...
Jednak MM niszczy psychikę, im wyżej tym lepiej, nie ma się co oszukiwać. Zatrzymuję tylko czołgi do poszczególnych poziomów kompanii.
Ja radzę nie płacić i trzymać się jednej gałęzi, np. zrobić KW-3 i nauczyć się nim grać / obczaić czy masz ochotę poświęcić na tę grę więcej czasu i ewentualnie założyć potem nowe statsiarskie konto, w które będziesz ładował pieniądze ;D
Tier 4 to chyba najgorszy etap (mighty T-28 albo Pz38na), nie ma co sobie go fundować kilkukrotnie na samym początku, rozbebeszając drzewka kilku nacji.
No dla początkującego to chyba najlepsza rada: skupić się na ruskim drzewku ciężkich czołgów.
DiabloManiak:Bratis.
czemu piszecie zeby zalozyc statsiarskie konto , o co w tym chodzi?
Chyba chodziło o to byś się nauczył grać na koncie nieopłacanym, a potem utworzył nowe na który cisnąłbyś przy pomocy golda konkretne statystki pod kontem "dobrego wyglądu" dla bitw klanowych i ogólnie pojmowanego e-peena.
Dla mnie to bzdura i strata czasu, ale niektórzy się chyba bardzo przejmują cyferkami w profilu.
tak Twój wygląda btw, win ratio >50% = dobry początek
http://worldoftanks.eu/community/accounts/500499797-Bratis/
ale sporo trace na tym t-26 ,kiepsko mi sie nim gra , wolny straszliwie zanim dojade gdzies to po walce :(
Jakos wieksze serce mialem do niemickich czolgow ale z tego co pisza wszyscy to niemieckie czolgi ssia wiec probuje robic ruskie
Nie niemiaszki są fajne - ale zupełnie inaczej trzeba nimi grać :)
Jak masz świecące się na pomarańczowo okno na dole - to je odbierz :) (od Dragonowa to czat w grze:P )
To że czołg jest wolny to poniekąd zaleta, bo szybkim łatwo się wpakować w niepotrzebne kłopoty. Zawsze staraj się by inni spotowali cele do których strzelasz, bycie pierwszym czerwonym punktem dla wroga to pewny zgon.
NA listwie na dole po lewej stronie :) obok zakładki kompania :)
Albo weź -> kontakty -> znajdź "dragonow" i prawym klawiszem myszy i dodaj do kontaktów i i utwórz prywatny kanał :)
Nowe, "Statsiarskie" konto za złoto to moim zdaniem bzdura. Trzymaj się pierwszego, statystyki i tak liczą się "na czołg" a nie "na konto".
No nie wiem Lindil, mi cholernie trudno wyciągnąć staty na KW, KW-3 i KT. (DiabloManiak chyba widział, co wyprawiałem kiedyś KW-3 ;D)
Po prostu w pewnym momencie komuś się może zamarzyć top 100. Statami zrobionymi podczas nauki na loltankach i rozbebeszonymi w ten sposób 4 drzewkami będzie ciężko. Poprzeglądaj sobie topowe konta ("I see what you did there..."), one są robione właśnie w ten sposób (możliwe, że są wyjątki).
Robienie ruskich HT i uczenie się na nich jest dla nowego najbardziej opłacalne. Darmowe sloty, darmowe czołgi oraz styl gry wymagający cierpliwości.
Generalnie i tak patrzy się na staty tierów X, nie wiem po co komu super staty na KW czy KW-3, nie wspominając o tym że decydująca jest jazda z daną osobą. Znam kilka przypadków sprzedaży dobrych kont, także staty są tylko jakąś tam informacją wstępną.
Piszesz Cappo o rekrutacji do CW, nie tak jak ja o ogólnym rankingu ; )
Zwróciłem uwagę, że robiąc kilka drzewek na raz, ucząc się dopiero grać, można zapomnieć o wysokiej pozycji (jakby komuś ranking był do szczęścia potrzebny...)
Choćby za dużo porażek i za małe średnie doświadczenie.
Jednak zgadzam się, to moje stwierdzenie o "statsiarskim koncie" skierowane do kogoś nowego to faktyczne "sranie w banię", nie ma sensu tracić czasu na takie dyskutowanie.
(A wyciągnie statów na KW i KW-3 - dla sportu, dla rozgrzewki przed graniem cięższym sprzętem.)
[85]
Mi sie zdaje, ze statsiarskie koto to robi moze jedna osoba na tysiac jesli nie mniej. W tym watku jestes chyba jedyna osoba ktora ma takie cisnienie na staty, reszta jak widze ma to gdzies.
Fakt, może za dużo matematyki, kodzenia, ogólnie cyferek w moim życiu permanentnie wykrzywiło to w jaki sposób postrzegam rzeczywistość ; )
Zauważ jednak, że nigdy nikomu nie robię jakichkolwiek przytyków ze względu na jego statystyki.
Przy czym wolę kierować się twoimi radami na temat ISa-3 lub radami Cappo na temat KT, ze względu na wasze wyniki na tych maszynach, niż kogoś kto popiera swoje rady wyłącznie "tak bo tak".
Ciśnienie na staty - Jak ci zależy np. na win ratio na danym czołgu, to masz więcej mobilizacji do wygrania bitwy.
Puścić sobie podczas czytania tego co jest napisane niżej:
http://www.youtube.com/watch?v=pFS4zYWxzNA
;D
Możesz nie zdawać sobie z tego sprawy, ale do niedawna głównym mechanizmem kontroli społeczeństwa było kontrolowanie dostępu do wiedzy, głównie do miar. Człowiek nie jest w stanie wspiąć się na wyższy stopień "piramidy" bez wejścia w posiadanie odpowiedniej wiedzy. Rockefeller byłby w stanie kopać rowy, kopacz rowów nie byłby w stanie rządzić imperium Rockefellera.
To uniemożliwienie ludziom analizowania rzeczywistości, pozbawienie ich możliwości mierzenia (poprzez ukrycie miary lub dostarczenie fałszywej) daje możliwość kontroli nad nimi.
Gotowej miary (fałszywej lub nie, nie oceniam) sukcesu/spełnienia w życiu dostarczają filozofie lub religie. Jeżeli bezkrytycznie wierzysz w model życia proponowany np. przez chrześcijaństwo i go spełnisz, będziesz szczęśliwy. A może ktoś chce, dla własnych celów, by życie mas wyglądało właśnie w taki a nie inny sposób? Człowiek spełniający normy chrześcijańskie będzie zazwyczaj potulny jak baranek (nauka Jezusa to nie to samo co historycznie wytworzony produkt jakim jest chrześcijaństwo), człowiek który je odrzuci i tak nie stworzy sobie własnej logicznej, spójnej filozofii życia, bo kultura masowa nafaszerowana jest fałszem i sprzecznościami, a system edukacji również nie dostarczy mu potrzebnej wiedzy.
Kto ma większy wpływ na rzeczywistość, ten kto ma więcej dolarów w kieszeni, czy ten, kto kontroluje miarę dolara, tzn. jego kurs?
Dlaczego tylu ludzi jest w stanie z dużym sukcesem grać w jakieś wcale nie proste gierki, natomiast w życiu daje ciała na całej linii?
przesiadlem sie z t-26 na t 46..Idzie super , losuja mnie na ostatnim miejscu ,jestem na pol strzala o ile ktos wogole dojdzie do wniosku ze warto do mnie strzelac za to ja moge sobie cwiczyc na KV-kach strzelanie .Strzelam ,Strzelam ,Strzelam ,Strzelam ,Strzelam ,Strzelam ,Strzelam ,Strzelam , i Strzelam , i ..... KV jak stal tak stoi nawet mu lakieru nie zarysowalem ,jest niezle :)
Belert >>> Prosta rada.
Nie marnuj amunicji, a za czym idzie kredytów na coś czego i tak nie jesteś w stanie uszkodzić...
@Belert:
- Każdy czołg słabe punkty (niektóre mają charakterystyczne). Natomiast generalnie: "brzuszek" czyli dolna płyta przedniego pancerza (wyjątki: Typ 59, T-54, T32), boki czołgu (wyjątek: IS-4), boki i tył wieży, boki i tył korpusu czołgu.
- Wpierw oceniasz która płyta pancerza przeciwnika jest pod kątem najbardziej zbliżonym do 90 stopni względem linii twojego strzału. Co z tego, że boki są słabe gdy są ustawione pod obłędnym kątem. To jest właściwie ważniejsze niż obeznanie "słabych punktów".
- Na długim dystansie, raczej nie ma co celować w słabe punkty, celujesz wtedy w sam środek czołgu, pod wieżą, tak żeby mieć największe prawdopodobieństwo trafienia w cel (pociski w tej grze robią dziwne rzeczy).
- Istotne jest też zrozumienie, jak wyglądają hitboksy z boku czołgu (na załączonym obrazku)
Musisz wziąć pod uwagę linię prześwitu czołgu (czerwona linia). Wszystko co trafi pod nią, będzie liczone jako strzał w tracki, nie odejmujący HP przeciwnikowi.
Zielony hitbox to generator magicznych strzałów za zero ; )
Tylko strzały w żółte hitboksy liczą się jako strzały w bok czołgu.
Strzelając w niebieskiego hitboksa masz szansę zdjąć tracki, jeżeli masz bardzo dużą penetrację w stosunku do pancerza przeciwnika, możesz mu zdjąć tracki i jeszcze zabrać HP.
Strzelając w białego, masz szansę zdjąć tracki, nie masz szans zabrać HP (bo jest pod linią prześwitu).
Hitboksy dla tracków obejmują dwa pierwsze i dwa ostatnie koła.
Na T-46 jesteś w miarę szybki, więc jeśli już trafisz na koniec listy to rób zwiad. Są dwie szkoły. Jedna, to robić zwiad tak, żeby przeżyć i pomóc drużynie, druga to taka, że wrzucasz 5 bieg i jedziesz do przodu. Na początek polecam drugą - kredytów nie tracisz i tak, a xpeki wpadają.
A: We don’t want it to create totally mirrored teams and we also won’t balance battles with opposing types of teams in their backbones (one team rich in arty; the other oversaturated with tank destroyers).
Q: Do the development team actually play the game to determine from game if certain things needs to be changed or do they rely on consumers/players input?
A: I only have time to play 4 vehicles a day: the French branch that I’m researching right now, plus, 3 premium vehicles. I hate to admit I haven’t bought the IS-7 yet, as opposed to the T-30, for instance. That’s why I’m focusing on the French tanks (I’ve researched them up to AMX 12t by now).
Nie łapię tego kolesia, gra mało, ale powinien sobie zdawać sprawę, że taki pomysł, "We don’t want it to create totally mirrored teams" brzmi dobrze tylko na papierze.
Ile razy trafiała wam się bitwa, z założenia przegrana, ze względu na dużą ilość medów lub masy T-50-2 u przeciwnej drużyny a u was tylko TDki zamiast HT na topie?
Co z tego, że czysto teoretycznie da się wygrać przeciwko takiej drużynie, skoro do tego wymagana jest kooperacja, która nie istnieje przecież na randomie? Te młotki naprawdę uważają to za zabawne?
A to już jest śmiechowe:
The point is the vehicle profitability scheme in World of Tanks presumes that if you fancy playing top tiers you’ll have to spend some gaming time on mid-tier tanks. It’s done with purpose: most of these vehicles — the Sherman, the Tiger, the Panther, and the T-34 — are tank-building legends and we encourage players to choose them.
lub:
Yes, we indeed have a separate team working solely on the matchmaking system.
Łowca - ja przeczytałem ze dwa może trzy pytania z tego wywiadu i stwierdziłem że szkoda marnować czas. Nic odkrywczego nie powiedziała, a tylko wszystkich dodatkowo wkurwił potwierdzając to że WG ma nas daleko w dupie. Dalej będą robić tak jak im jest najwygodniej, a nie to co wszyscy im sugerują i doradzają.
Czy też macie problem z aktualizacją klienta? Info o update nie widziałem i nie wiem, czy to tylko u mnie.
Tak, u mnie klient sie wywalil i tyle go widzialem. Zreszta wczesniej podczas gry tez mialem problemy - dostawalem lag spikes co pewien czas.
U Rosjan pojawił się patch 0.7.2 więc i my się pewnie doczekamy w przeciągu kilku dni aktualizacji.
Tym bardziej, że Olek pisał, że kolejność wprowadzania 7.2 będzie wyglądać tak: RU -> EU -> US.
A u rusków już informują o 7.3 http://worldoftanks.ru/ru/development screeny nowej mapy http://forum.wotanks.com/showthread.php/447-Южный-берег-карта-World-of-Tanks
patch planowany na koniec kwietnia
Czyli do lipca moze sie wyrobia :D
Ale fajno - kolejne 3 darmowe zabawki bede mial do przetestowania. I prawdopodobnie z 7.3 dostane mojego pierwszego tier10 :)
Moze ktos przetlumaczyc to co jest ponizej zmian w ruskim drzewku?
A tutaj obrazki (te ze slotów w garażu) przyszłych nowych czołgów:
http://wot-news.com/main/post/03082012/3
@Asmo:
Info o dwóch francuskich czołgach (tier 3 i 4) oraz info o dwóch mapach.
[101]
Co to za zabawki? JA JE CHCE JUZ TERAZ O_O
OO. MY. FUCKING. GOD. Jagdpantera 2 :D I ciekawe jakie dzialo wpakuja na Stuga E-100 (szkoda jednak, ze wybrali te kijowa wersje... a nie powiekszona jagdpantere1).
To u gory obok mardera3 to Nashorn czy Sturer Emil? Ogolnie tona zajebistych zabawek.
Nowe ruskie, np. IS-8, ST-1 itp oraz francuskie Arty i TDki.
Ten E-25 to będzie kozaczne coś :D
Mogliby dodać też E-10, szkoda, ale chyba ze względu na ten koncept nie ma na to szans:
http://ww2drawings.jexiste.fr/Files/1-Vehicles/Axis/1-Germany/04-Panzerjaegers/E-Serien/E-10.htm
edit:
Ten Stug E-100 Krokodyl, to podobno tylko jakiś wymysł przemysłu modelarskiego ; )
http://world-of-tanks.eu/aktualnosci/-503--30-nowych-pojazdow-ikony/
Nie wiem czym się tak podniecacie...
I tak w grze zobaczymy to za jakieś 5+k10 miesięcy. ;]
JP2 to wygląda jak Vk45 Ausf B, Stug E-100 ma mieć 150 tylko jakąś odpicowaną coś jak 128 na JT.
[106]
Mi sie zdaje, ze JP2 bedzie mialo superstrukture a nie wiezyczke czyli zero obrotu.
Dawno nie pisałem, bo i dawno nie grałem, teraz przybywam z nowym pytankiem. Dobiłem przed chwilką do AMX 12t, z nadzieją na to, że wreszcie dostanę porządnego LT, wchodzę do pierwszej gry i co widzę? Czołg nawet z górki nie osiąga obiecanych 60 km/h, działo nie porusza się w pionie, przez co nie potrafię nim trafiać, a przeciwnicy potrafią mnie zdjąć na strzała. Warto to przeboleć i dojść do 13 75, czy następne czołgi będą takie same? A może możecie dać mi jakieś porady?
edt.
Problem z celowaniem obejmuje wszystkie francuskie działa na LT
A więc będę musiał zastosować się do twojej drugiej porady szukać innej ścieżki rozwoju.
Nice.
Akurat weekend planowałem spędzić na nolife'owaniu, najprawdopodobniej ostatni raz nawet. ;P
Mada Fakir >>> A czego spodziewałeś się po stockowym pojeździe?
Problem z celowaniem obejmuje wszystkie francuskie działa na LT, wyżej zresztą też. Po prostu musisz albo przyzwyczaić się i zacząć wykorzystywać cechy pojazdu, albo szukać innej ścieżki rozwoju.
To w patchu 7.3 IS-4 przechodzi na 10 tier?
[113] Oo to fajnie, bo mam is-4 w garażu od nie tak dawna ;) A jaki czołg będzie teraz na 9 tierze i czy go dostanę?
Tak, Razor. Chyba trzeba będzie dodać do wstępniaka jakieś krótkie info o przyszłych zmianach : )
Masz pewnie ~3 miesiące na zrobienie KW-2, KW-3, IS-4, żeby dostać 3 sloty i czołgi za darmo.
@up:
Monster IS-8, dostaniesz go, oraz IS-4 jako 10kę jeżeli masz IS-4 w garażu w momencie wprowadzenia patcha 7.3.
Irytujące jest to, że model E-100 jest zrobiony na odpierdol, a tego ISa-8 tak dopieścili (relatywnie), że szczęka opada...
No to świetnie, a wiadomo czy ten IX będzie od razu wymaksowany?
[110]
Jak wolisz. Frencz lighty sa OP i po patchu nadal beda OP. Po prostu trzeba sie nauczyc nimi grac.
[114]
Nie. Bedzie mial mniej-wiecej takie mody jakie bedziesz mial na IS-4 przed zamiana.
30.03 wchodzi 7.2 :D
The update 7.2 is due to be released for the European community on March 30. Maintenance will be held on the game server on March 30 from 07:00 CEST (05:00 GMT) till 15:00 CEST (13:00 GMT). Global Map and Clan Wars will be unavailable from March 30th, 05:15 CEST (03:15 GMT) till March 31th, 05:15 CEST (03:15 GMT).
Hmm, jestem zachwycony tym dźwiękem deszczu stukającego w szybę samochodu, tierów 8 odbijających od pancerza ISa-4 ;D
Znów otwarte mapy (po powrocie do grania HT) zaczęły być koszmarkowe :S
Takie baty zebrałem na Prohokarovce, bez jakiegokolwiek wsparcia.
Czymś szybkim, kocham tę mapę. Natomiast brak kooperacji sprawia, że otwarte mapy na randomie są tak nieprzyjemne...
[116]
Jakis nowy czy to co bylo na tescie? Bo jesli to z testu - no worries, nadal jest OP.
Nie wiem, nie byłem na teście. -4 stopnie zwrotności, dłuższy czas celowania, większy odstęp między strzałami.
[120] To jest spowodowane tym, że teraz statystyki czołgów będą pokazywane przy załodze na 100% nie jak wcześniej- na 133%.
dziwne ale mnie sie strasznie spodobal H-35 Hotchkiss , na niektorych mapach naprawde potrafi namieszac , do tego dosc odporny na ostrzal , wlasciwie to naprawde trzeba mu przywalic z czegos konkretnego :))
Zabawne jak sie wolno toczy ale jak sie juz dotoczy :)
Problem jest z t-28 brakuje mi kolo 110 000 kasy ,srednio na bitwe mam ~2k wiec ho ho ,az sie boje pomyslec ile bedzie trwalo nazbiieranie kasy na KV
Nie, jest to spowodowane tym, że w patchnotach napisali: mobility -4 degrees, aiming time: +0.14 seconds, time between shoots: + 15%...
[123] Aha, to inna sprawa. Myślałem że nerf sprowadził się tylko do HP, ale widzę że zmiany są większe. W szczególności boli mnie zwiększenie czasu celowania w AMX 50 100 o 0.14 sec niby nic, ale ten czołg i tak już IMO bardzo długo celuje.
hmm ... ktos wie jak w miare szybko zarobic 100k golda ?Majac pzkwII A i t-46?Bo ja nie mam pojecia :(
grind, grind, grind, grind ...
Teraz to pikuś. Później zobaczysz co to zbieranie kaski bez premium .
Artką dobrze też się zarabia więc może zainwestuj w jakąś :)
100k golda czy 100k kredytów? To drugie samo przyjdzie. Im wyższy tier czołgu tym lepiej zarabiasz.
mialem bisona i skutecznie sie z tego wyleczylem ,jak sie w koncu wydrapalem na wzgorze ( po 5 miniutach) to atak moich sie zalamal i zostalem jako szpica :) zanim on sie ooooooooddddddwwwwwwrrrrruuuuuuuccccciiiiiiłłłłł to myslaem ze mnie krew zaleje i suma sumarum w koncu mnie dopadli .
Ja miałem do czynienia tylko z Amerykańskimi artkami i muszę przyznać, że każdą mi się dobrze grało. No niestety artka to nie demon prędkości i nie służy do szybkiego jeżdżenia i odwracania się. Trzeba zająć dobrą pozycję i pruć w przeciwnika gradem naboi :)
M7 Priest rekompensuje funem męczarnie z poprzednimi artyleriami :)
[129] a kto ci powiedział żeby jechać na jakąś górę? to jest artyleria stoisz i strzelasz.
zostalem na szpicy , bo moja spec grupa 3 kv poszla sie w jednej chwili .... ,myslalem ze co jak co ale z taka obstawa bede bezpieczny.
A propos jaki ma zasieg artyleria ?pol mapy , 1/4 mapy ? czy duzo krotszy?Moze ja cos zle celowalem
Arty niskich tierow ma okolo 1/2-2/3 mapy (zaleznie od mapy). Arty wysokich tierow kryje 90-100% (zaleznie od mapy).
Mam nadzieję, że do celowania artką używasz shifta :D Co do zasięgu to działa w artylerii też mają znaczenie, jedne mają mniejszy zasięg niż drugie np. Priest :)
tak, serwery wstaną ponoć dopiero po 15
Główne nowości wchodzące w skład patcha 0.7.2:
nowe mapy: Province i Live Oaks
amerykańskie niszczyciele: M8A1, T49 , M18 (Hellcat), T25-2, i T28 prototype
zmiany w amerykańskim drzewku technologicznym
22 nowe umiejętności załogi
nowe kamuflaże dla wszystkich nacji
Czy to patch 7.2 zamienia T34 w czołg premium i dodatkowo dodaje nowego Amerykańca ?
[138] gdzie ty byłeś przez ostatnie 2-3 tygodnie?
btw nowy MM w akcji, screen z ruskiego serwera po patchu 0.7.2 http://img.0chan.ru/_wot/src/13330433494418.jpg
i więcej takich kwiatków http://www.youtube.com/watch?v=8Eq3k_repKI&feature=player_embedded
Cappo ---> tak dla pewności pytam.
A odnośnie screena, chciałbym oglądnąć tą bitwę :)
[139] ruskie wiedzą co dobre : AMX 13 90 "all the way"
Cappo:
[41]
Dawaj chodź do SWTOR, a nie w jakieś umierające gry tu będziesz grał :-))
[139]
Jakis czas temu mowilem, ze jak zobaczycie nowy MM to nie wyrobicie. Takie jaja non-stop byly na tescie. Poczekajcie az jedna strona dostanie 4x arte (tier 7-8) a druga nie.
No to co, T34 premium zgodnie z obietnicą WG w garażu ;D
Na szczęście jest już OTM (w nowym XVM) dla 7.2, więc nie zmieni się komfort gry ; )
http://www.koreanrandom.com/forum/files/file/26-xvm-world-of-tanks-extended-visualization-mod/page__k__880ea6a14ea49e853634fbdc5015a024__setlanguage__1__langurlbits__files/file/26-xvm-world-of-tanks-extended-visualization-mod/__langid__1
Ah, tak jak mówił Asmo, jednak pograłem trochę na teście bez naprawy na pierwszym skillu. Faktycznie, bez niej to umarł w butach...
Ejj co to za jaja ? gdzie są moje wszystkie wolne miejsca w garażu które miałem z eventów ? :oooooooooo
edit: aaa dobra jest :D
Też macie taki żałosny transfer?
Tak, 500 kilo na sekunde. Do ściągnięcia 817 mega plus instalacja. Jeszcze pobieranie i instalacja pakietu regionalnego. zajęło około godziny :)
[146]
Masz może jeszcze celownik z odliczaniem czasu przeładowania i moda do scope shadow w trybie snajperskim ?
Victory!
Battle: Swamp 30 marca 2012 15:35:50
Vehicle: T34
Experience received: 3 546 (x3 for the first victory each day)
Credits received: 68 190
Battle Achievements: Mastery Badge: I Class, Master Gunner
Repairs:
Vehicle T34 repaired successfully. You have spent credits: 4 325 (mialem 500hp left z 1500)
Purchased:
The ammunition on vehicle T34 resupplied successfully. You have spent credits: 13 780
Moze byc :)
T34 to fabryka kredytów, T110 bardzo fajna dycha na randomy, nowe perki - jedyne co dziś słyszę "co braliście na ten czołg"
Jakie proponujecie umiejętności dla załogi do IS-4, T28, T-43? W pierwszych dwóch do każdego członka załogi mogę dać 2 skille a w T-43 jeden.
żaroweczka na dowodcy jako pierwszy skill, na reszcie repair (jesli sa to czolgi, ktore czesto dostaja w pape). Drugi skill co wolisz IMO.
[152]
Ja miałem podobną ;)
Zwycięstwo!
Bitwa: Malinowka 30 marca 2012 16:07:16
Czołg: T34
Doświadczenia: 3 432 (x3 za pierwsze zwycięstwo każdego dnia)
Kredytów: 69 348
Osiągnięcia w walce: Odznaka mistrzowska: I klasy, Strzelec pancerny
i druga,
Zwycięstwo!
Bitwa: Fiordy 30 marca 2012 16:22:07
Czołg: T34
Doświadczenia: 1 009
Kredytów: 57 570
...oczywiście bez premki.
T34 jest ok ale czas skupienia to jakieś nieporozumienie. Dziś GWTiger mi dwa razy uciekł spod lufy na "Hitlersdorfie", bo nie byłem skupiony (na 100m) :/
Co oni zrobili z KW? Celność 107 to 0.45?
Jesus christ... nauczcie sie czytac ze zrozumieniem. NIE ZMIENILI CELNOSCI KV ANI 95% CZOLGOW.
Celnosc pokazywana jest przy 100% zalogi a nie 133% jak bylo do tej pory.
Stara wyszkolona załoga jest w T34 czy w M103 ?
oświetliło Ci czarnucha xD
Gdy masz włączone przyspieszone szkolenie załogi, wtedy doświadczenie po bitwie idzie zawsze do największego leszcza w załodze, czyli do tego przy którym masz ten trójkącik.
U was też lista znajomych jest niewyraźna dopóki się jej nie przewinie?
Mogliby wprowadzić grupy w garażu typu "kompania medium", "kompania champion" itp...
Po dołączeniu do kompanii danego typu garaż wyświetlałby czołgi z danej grupy.
Problem po zgraniu jimbosa z otm (zapomniałem jakie pliki szły do otm a jakie na celownik). Po powiększeniu mapy rośnie tylk osiatka, nie widaćodliczania do rozpoczęcia bitwy.. damn it musze popatrzeć dokładnie
Jest już gdzieś czysty nowy OTM bez XMV ?
Też mam tego buga z siatką :/
elar -> jest we wstępniaku :) Ten modowy otm gryzie sie z tym fabrycznym. Zaraz sprawdze jakie pliki wchodzą w kład samego celownika i reszte usune.
Ok już ogarnąłem addony i celownik :)
Bądź tak dobry i podziel się :D
Uruchomienie ponownie nic nie dało. Usunięcie folderu z 7.1.1 też nic nie dało. usunięcie plików damage indicator i otmdata też nic :)
pomogło. jeszcze shockwave plik battle trzeba usunąć :)
Nada się do wstępniaka :) Mnire na razie starczy ten teraz fabryczny otm- dużej różnicy nie ma...
Ogólnie tak: dobrze, że poprawili optymalizacje kodu. Lepiej i gładciej mi chodzi. Musieli zmienić pozycje buttona "wyjdź z bitwy". Człek sie dopiero przyzwyczaił to już musieli zmienić. Dziwne, że dopiero teraz zmienili kolor flag na swoją zieloną, a przeciwnków na czerwoną. To powinno być od początku w standardzie, a nie dopiero teraz po dwóch latach sie skapnęli. :P
A ten wxp x3 to z okazji wprowadzenia 7.2 tak? :) 3 dni nie grałem i nie jestm na bieżąco z newsami...
celownik tutaj jest nowy:
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/56831-j1mb0s-crosshair-mod/http://
OTM tu lite pobrałem :
http://www.koreanrandom.com/forum/files/download/26-xvm-world-of-tanks-extended-visualization-mod/
wrzucić trzeba do \WORLD OF TANKS\RES_MODS\0.7.2 ....
BTW mam nadzieje ze naprawili matchmaking arty na 8 trierze i częściej będę lądował jako jedyna arta w teamie :) --->
Jak nikt celów nie podbiera można trochę pkt nastukać :
Victory!
Battle: Erlenberg 30 marca 2012 17:49:56
Vehicle: T92
Experience received: 1 237
Credits received: 47 601
Battle Achievements: Mastery Badge: II Class
Wprowadza pasek życia widoczny nad czołgiem.
Razor -> ustaw sobie w opcjach. Tu akurat nie widać, ale do wieży ustawiłem sobie jestem normalny krzyżyk (wygląda jak plus) biały na wskazywanie penetracji. I ładnie widać jak zejdzie sie celownik w trybie snajpersim w wtedy kabum :)
nwm
Dałem całej załodze T92 "Brothers in arms" i obniżyło mi reload o ... 1 sekunde tylko z 40,4 do 39,5 :P
Ale mam wrażenie że celność się poprawiła dzięki temu.
No, pierwsza bitwa 7.2 i Top Gun KW-3 na dobry początek, na tej nowej mapce amerykańskiej ; )
Nie da się jakoś wyłączyć transparentności paneli z listami graczy? (edit: Ok, XVM pozwala ustawiać transparentność.)
Pięknie jest. T34 produkuje kredyty a ten M103 zdecydowanie przyjemniejszy w prowadzeniu i dinguje całkiem dużo, czasem się czuję jak w IS4.
Robi sie to troche irytujace. Juz 3cia bitwa (na jakies 8-9) gdzie moj koles mi przywalil...
A ja kufa nie zdązyłem z T34, bo robiłem wszystko poza amerykańcami. A teraz jeszcze na dodatek wydłużyli mi grind na M6, bo zwiększyli koszt działa 90mm i koszt t29. I musze jeździć tą trumną jeszcze przez 40K exp :(
Opłaca się na cięzkich czołgach robić tego perka z żarówą? Bo na medach, snajperach i tdkach to ewidentnie skill obowiązkowy, ale nie wiem jak to wygląda na HT, bo mało jeszcze nimi jeździłem.
Jak najbardziej. Jest to mus na wszystkich czolgach EWENTUALNIE za wyjatkiem artylerii (chociaz jej tez to sie przyda).
Hehehehe, moja pierwsza odznaka mistrza II klasy, jak dotąd jedyna taka. I to na czym? Na cholernym B1 :DDD
Ale trafiła mi się właśnie fajna bitwa, gdzie po prostu jechał w trybie godmode :) No i team też całe szczęście nie dał ciała.
http://www7.zippyshare.com/v/35508956/file.html
Swoją drogą te odznaki są jakoś standaryzowane, czy posiadanie premium automatycznie ułatwia ich zdobycie?
ładnie zarabia T34 :
Defeat
Battle: Karelia 30 marca 2012 19:22:43
Vehicle: T34
Experience received: 1 119
Credits received: 106 327
Battle Achievements: Mastery Badge: III Class
[181]
Liczy sie bazowy exp, bez premium.
To dobrze, w takim razie jest to jakiś wymierny wskaźnik opanowania pojazdu po uwzględnieniu, że na standardzie jest go zdobyć nieco trudniej, bo dłużej się odblokowuje lepsze wyposażenie.
I jeszcze szybkie pytanie M103, czy T30? Bo pcham się scieżką heavy, ale na papierze T30 wygląda znacznie lepiej i nie wiem, czy się nie przerzucić na TDki. No i strasznie ciekawy jestem Hellcata, to może być taki amerykański AMX.
Oficjalnie mozecie mi naskoczyc :)
Victory!
Battle: Erlenberg 30 marca 2012 20:02:05
Vehicle: ARL 44
Experience received: 3 531 (x3 for the first victory each day)
Credits received: 25 610
Battle Achievements: Mastery Badge: Ace Tanker, Boelter's Medal, Defender, Sniper, Top Gun
I tak nadal nienawidze tego gowna :)
[184]
M103 jest BARDZO fajne. Jeden z najprzyjemniejszych czolgow jakim jezdzilem.
Ezrael --> czy ja wiem, na AMX 12t dostałem Ace Tanker a nie powiedziałbym że jakoś wymiatam na tym sprzęcie.
A jeszcze co do M103, nie wiem czy ja miałem takiego farta czy cos skopsali ale ile razy spotkałem E-100 to go dziurawiłem jak chciałem, bok, przód, wieża w zasadzie bez celowania, na Steppes ledwo się na nim celownik domykał i wchodziło od frontu.
Tak. A o co chodzi? e-peen :)
Nie wiem, ale też mam takie ze 3 chyba, tylko że II poziomu czyli więcej niż 80%
Mam wrażenie, że te Mastery Badges są liczone od nowa. Pojawiają się dopiero po dwóch rozegranych bitwach na danym czołgu po 7.2.
Tzn nie wydaje mi się, by np. Cappo z tak wysokim expem na E-75 miał na nim 3cią klasę, bez kitu...
Po prostu rozegrał kilka przeciętnych bitew i na podstawie ich expa została przyznana ta odznaka.
@E-peen:
Akurat jeżeli to jest liczone na podstawie bazowego expa to odznaka ma duży sens.
[191]
ARLem zagralem dzisiaj tylko jedna bitwe.
Po prostu widac tu bezposrednio przewage sredniego expa/winrate i innych statow u wysokich tierow. Im nizszy czolg tym latwiej wskoczyc z mastery badge. Hell na T-34 dostalem 3 klasy za uhh... 400 expa? Czy jakies inne smieszne wartosci.
@E-peen:
srednio. Gdyz moze ci sie zdarzyc raz bitwa za 1500 expa (wpada ci ace) a reszta bitew daje ci po 500. Zreszta tak mam na ARLu. Byla to moja najlepsza bitwa ever na nim. Srednio dostaje na nim 350 expa i jezdze nim tragicznie.
Potwierdzam. U mnie też najwyższej klasy odzanki trafiły akurat do czołgów, na których poszła mi dzisiaj wyjątkowo dobra bitwa. Na B1 ponad 500xp, czyli jak na ten szajs wyjątkowo dużo, a przed chwilą kolejna druga klasa na SU-152, na którym wbiłem ok. 950 xp.
I jeszcze 2 klasa na SU-100 za 600xp.
Takie same spostrzeżenia mają też na forum gry. Wygląda więc na to, że pomysł zacny, ale wykonanie kiepskie.
W takim razie ciekawe, WG ma historię wyników uwzględniającą podział wyników premium / bez?
Ogólnie ciekawym zabiegiem byłoby dodanie statystyk uzyskanych wyłącznie po odblokowaniu wszystkich modułów na danym czołgu. Wyeliminowałoby to czynnik "pay to win".
W dodatku pozbawiłoby to noobów argumentu "ty konwertujesz expa, dlatego masz takie staty".
Oni kiedykolwiek zdeklarowali, że uwzględnią w statystykach premium / bez premium oraz solo / solo po wymaksowaniu czołg / pluton / kompania / cw?
To jest tak banalnie proste do wykonania. Wystarczy dodanie 5 zakładek i wyświetlanie każdej staty podwójnie dla premium i bez premium. Wszystko byłoby jasne, w dodatku można byłoby ocenić jak ktoś sobie radzi grając zespołowo.
Gdyby mieli taką historię i jej użyli, to taka odznaka mówiłaby bardzo dużo o graczu i świetnie zastąpiłaby tego moda, który koloruje graczy po win ratio. Wystarczyłby symbol przy nicku gracza i od razu by było wiadomo czy i jak groźny jest na obecnym pojeździe.
No ale pewnie nic z tego.
edit:
Jednak tak nie jest, przynajmniej w opisie piszą o średniej.
edit2:
Jednak jest tak jak napisałem, w kliencie WG zrobiło błąd :> Zastanawia mnie kto tam u WG wymyślił taki idiotyzm. Liczy się max wbity exp na danym czołgu, zestawiony ze średnią expa np. 50% graczy w danym tygodniu. Ja bym porównał to jeszcze do przypuszczalnego expa mojej babci, dla większej dokładności.
przed editem:
Hah, chyba jest śmieszniej. To Misery Badge jest prawdopodobnie przyznawane na podstawie max expa na danym czołgu (wbitego po 7.2)...
W takim przypadku, wtf, ktoś jest niepoważny tam u WG.
In game, you will receive a qualification badge for earning a certain amount of experience. Think of it as a kind of record which can be reached in a random battle.
A qualification badge will be granted after earning more experience than other players in battle. The reward will be granted right after the battle's end. A vehicle’s 7-day battle statistics will be used for qualification tracking.
If your amount of experience received in battle is above the average of the top 50% of players driving this tank within the last seven days, then you gain the Class III badge.
If your amount of experience received in battle is above the average of the top 20% of players driving the same vehicle within 7 days, then you get the Class II badge.
If your amount of experience received in battle is above the average of the top 5% of players driving the same vehicle within 7 days, you get the Class I badge.
If you get into the top 1% of players (i.e. you established the best result of experience within 7 days), then you will achieve the Master Driver badge.
Experience will be counted without premium account or multiplied coefficient effect.
Example: Within the last 7 days, average experience received by the top 5% of players driving the BT-7 comprised 600 points. If you receive 610 exp. points in the BT-7 in a battle, you will be given Class I qualification badge. If you receive 750 experience points, having premium account which adds 50% experience more, then your actual amount of experience comprises 500 exp. points, and you will not achieve Class I badge.
http://worldoftanks.com/news/1148-72_update_tanks_parameters_and_qualification_badges/
Mam pytanie, jakie trzy moduły najbardziej przydadzą się do niszczyciela SU-100 ?
[197]
Tak jak pisalem - e-peen i nic ponad to. DpB dalej bedzie dawalo bardziej prawdziwe wartosci niz average exp (premium) czy mastery badges (raz sie jasiowi-downowi udalo i teraz szpanuje).