PC Gaming Alliance opublikował raport „Horizons” o stanie rynku gier na PC w 2011 roku
Ba! On kona i nie jest dochodowy! Wszyscy się wycofują! To wszystko przez tych niedobrych i niecnych piratów!
Należy rozróżnić pewne rzeczy. Moim zdaniem rynek PC umiera, statystykę nabijają głównie gry MMO oraz właśnie F2P i takie gry będą się rozwijać i przynosić prawdopodonie większe dochody. A nie każdego MMO i F2P może interesować.
Znacznie gorzej jest już z grami single player. Na rynku PC jest odwrót średnich producentów. Gier ze "średnim" wsparciem jest na PC coraz mniej, przynajmniej w porównaniu do konsol. Pojawiają się raczej super-hity, a także niezależni dostają coraz więcej fajnych narzedzi, ale kiedyś tak bogata klasa średnia już na PC się mniej liczy.
Dowód: Wystraczy wziąć CDA z 2000 roku i policzyć liczbę premier i porównać ją do tego co jest dziś. Gier na PC wydawanych jest mniej, może przynoszą one większe zyski (bo więcej ludzi gra), ale proporcjonalnie szybszy rozwój gier konsolowych powoduje, że producenci są do PC nastawieni z wiekszym dystansem. Statystyki finansowe mogą rozmijać się z ilością i jakością produktów, tym bardziej jesli uwzglednia się właśnie MMO i F2P, które moim zdaniem (chodzi o F2P) w ogóle w takich rankingach nie powinno być uwzgledniane.
Zaznaczam jednak, że swojej wypowiedzi nie jestem pewny na 100% i jestem jak najbardziej otwarty na argumenty. Po prostu trudno przewidzieć przyszłość, ja ją jednak nie widzę w różowych barwach, a jak wejdą konsole nowej generacji to PC może mieć powazne problemy. Nadzieja, że marginesalny rynek graczy PC (nie liczyć grających w sieci i w przeglądarkach) okaże się wystarczająco atrakcyjny, by na PC trafiały również gry "z historiami"
piotresik23
W większości mogę się z tobą zgodzić, ale nie do końca. 10 czy 15 lat temu "średniaków" było więcej, bo koszty produkcji gry były niższe. Teraz albo się robi niezal, albo triple "a". Inaczej trudno zarobić.
@5
Dokładnie, średniaki sprzedają się dużo gorzej, bo gracze nie wyrzucają pieniędzy w błoto. Jeżeli gra jest średnia, to i na siebie nie zarobi. To już wina twórców, bo zwykle w założeniach jest wszystko cacy i wydawałoby się, że materiał na grę jest świetny, ale zawodzi wykonanie. Nikt nie wyda pieniędzy na gniota. Wolę mniej tytułów, ale na wyższym poziomie. Nie ilość jest ważna, a jakość, zauważ, że obecnie wielu twórców odchodzi od budżetówek i średniaków, skupiając się na swoich znanych i mocnych markach.
Taki np. Paradox jakoś świetnie sobie radzi na rynku PC...
Poza tym dlaczego niby nie uwzględniać gier MMO P2P, czy też F2P. Są to gry? Są. Mają swoją cenę? Mają. F2P w większości są za darmo, ale zarabiają na mikrotransakcjach, które jakby nie patrzeć można traktować jako mini DLC (ciuch, broń, koń). :P
@piotreksik23
Moim zdaniem rynek PC umiera, statystykę nabijają głównie gry MMO oraz właśnie F2P
Konsolom w ubiegłych latach nie raz statystykę nabijało Nintendo ze swoimi flagowymi grami na Wii i DS. Nikomu to nie przeszkadzało i wielu nie miało najmniejszych problemów, żeby udowadniać tak nabitymi cyferkami wyższość PS3 i X0 nad pecetem.
Na rynku PC jest odwrót średnich producentów.
Za to mamy napływ twórców niezależnych, którzy dla odmiany uciekają z konsol. Zresztą Shafer dał wyraźnie do zrozumienia, że ani PSN ani Live nie są dla indyków dobre.
Gier ze "średnim" wsparciem jest na PC coraz mniej, przynajmniej w porównaniu do konsol
Powiedz co rozumiesz poprzez klasę średnią i na jakiej podstawie sądzisz, że na konsolach jest tak bogato w tym względzie.
Statystyki finansowe mogą rozmijać się z ilością i jakością produktów, tym bardziej jesli uwzglednia się właśnie MMO i F2P, które moim zdaniem (chodzi o F2P) w ogóle w takich rankingach nie powinno być uwzgledniane.
A ze statystyk konsol powinno się wyrzucać handheldy jako oddzielny rynek i jakoś nikt tego nie robi ...
a jak wejdą konsole nowej generacji to PC może mieć powazne problemy
Stara śpiewka (już pomińmy chwilowo fakt, że z każdą kolejną generacją konsole biorą sobie co raz więcej z tych wstrętnych pecetów, ).