FXAA i MLAA - szybkie i wydajne wygładzanie krawędzi w starszych jak i najnowszych grach
Mam najnowszą wersję Catalysta z 7Lutego i karte Radeon HD5850 i za cholerę nie mogę znaleść tego filtrowania morfologicznego.
Szkoda ze mi FXAA do BF3 jakos nie dziala, kopiuje do foldery gry, uruchamiam i gra wyglada tak samo jak zawsze
Kwestia jest też taka, że obie techniki nieznacznie "rozmywają" całą scenerie dodając wygładzanie, natomiast "standardowy" aa tego nie powoduje, dlatego też zawsze używam opcji 8xaa jak tylko istnieje sposobność z panelu nvidii ...
Fakt, dla osób o słabym sprzęcie, wybór jest żaden, ale jak ktoś ma bebechy, to polecam zwykły aa ...
Tutaj możecie pobrać programik Fxaa Injection Tool
http://www.assembla.com/spaces/fxaa-pp-inject/wiki
Wgrałem to do metro 2033 i jestem w szoku, aa jest dużo lepszy nie widzę w ogóle pociętych krawędzi a płynność gry znacząco podskoczyła o jakieś 10fps, narazie nie widziałem problemów z teksturami ale dopiero chwilkę pograłem
Pelnoekranowy antyaliasing, znany juz od 20 lat+ , uzywany nawet w demach na atari xl/xe to raczej nie najnowsza technologia ;)
Brzmi ciekawie, poczekam na implementację w sterach nV, może Falcon BMS ruszy z tym FXAA, bo ze zwykłym AA się sypie...
Włączyłem MLAA w sterownikach i odpaliłem Battlefield 3, jakiejś dużej poprawy grafiki nie zauważyłem, ale nie spodziewałem się, że wszystkie napisy będą aż tak rozmazane - maskara, to ja już wolę te poszarpane krawędzie niż rozmazane napisy.
Podobno nowe mlaa AMD miało nie obciążać grafiki...a jednak. Z ciekawości włączyłem w opcjach Euro Truck Simulator 2 to mlaa, i zauważyłem duży spadek fps, nic nie dało obniżenie filtrowania anizotropicznego na minimum :(
Próbowałem także na innych grach, jak Crysis 3, Far Cry 3 - bez włączonego mlaa chodziły płynnie na ultra, po włączeniu w CCC (sterowniki omega 14.12) filtrowanie morfologiczne jest duży spadek fps, nawet gdy obniżyłem detale gier. Owszem, krawędzie ładnie się wygładzają, ale osobiście jednak wole trochę schodków, niż brak płynności gier.