Firma AMD stworzy procesor dla PlayStation 4?
Jeżeli te pogłoski będą prawdziwe, to nic tylko się cieszyć. Czas powstawania gier powinien być krótszy, a porty na PC będą wydawane szybciej lub równo z premierą. Ja tam liczę po cichu na GT6 na PC :)
Strzal w stope imho. Cell pokazalby pazurki w nastepnej generacji bo on bardzo dobrze dziala w parze z drugim cellem. Wieksza ilosc prockow na pokladzie tez mu znakomicie sluzy.
A jak Sony bedzie podobnie jak microsoft kopiowac PC-towskie standardy to nie wroze im sukcesu w przyszlej generacji:
1. Devsi juz ogarneli architekture cella i nie maja z nim problemu, multiplatformy od jakiegos czasu wygladaja identycznie jak na konsoli konkurencji, ba zdazaja sie takie ktore wygladaja duzo lepiej, exclusivow jakosci Uncharted czy GoW u konkurencji nie zobaczysz
2. Amd-owski procek - znow brak wstecznej kompatybilnosci - ja w tym momencie dziekuje i wysiadam. Zawsze myslalem, ze PS3 to model przejsciowy a PS4 bedzie kontynuacja polityki w sprawie hardwaru
I w taki oto sposób Sony pozbawia się możliwości wznowień starszych gier na PS4. Trzeba będzie poczekać ponad rok od wyjścia konsoli, zanim producenci połapią się, co i jak tworzyć.
Bez sensu. Programiści już się nauczyli programować na Cell. Powinni dać Cell 2 i zrobić konsolę, która będzie w 100% kompatybilna z PS3.
Programiści wolą jak coś sie robi łatwo i szybko, na cella,nawet jak sie wie jak programować nie programuje sie łatwo i szybko.
Właśnie dla tego prym wiodą języki wysokiego poziomu jak Java, i dlatego x86 cały czas wiedzie prym(i to,że oprócz ARM nie ma konkretnej konkurencji)
Gadanie co tam programiści potrafią przez ludzi,którzy nic o tym nie wiedzą jest tym samy co opowiadanie przez hydraulika,że praca aktora jest łatwa.
Wprawdzie jestem oddanym PC-towcem, ale również wiernym fanboyem AMD, więc jeżeli faktycznie okaże się że PS4 będzie posiadać procesor i układ graficzny od AMD to kto wie może zastanowię się nad zakupem :D
Glocyk - poziom trudności programowania cella jest identyczny jak innych procków. Albo się go ogarnia, albo się go nie ogarnia i tyle. Nie ma co się rozpisywać jaka to trudna bestia - praktycznie wszystkie studia developerskie po poczatkowych kłopotach dają już sobie z nim w pełni rade.
W końcu poszli po rozum do głowy. Ten cały Cell to jakieś nieporozumienie, niepotrzebnie wyrzucili tyle kasy w błoto...
gehenna-> jestes programista z doswiadczeniem z ps3, czy tez zwyklym expertem forumowym ?
Czyli by ocenic walory smakowe musze byc kucharzem, najlepiej po szkole gastronomicznej i miec 30 lat doswiadczenia? Bzdura.
To czy devsi ogarneli jakas platforme czy nie - widac po programach sie na nia ukazujacych.
W sumie to ciekawi mnie dlaczego identycznego pytania nie zadales Glockowi?
gehenna-> nie zadalem tego pytania Glockowi bo o tym ze cell nie jest latwy do opanowania mozna bylo przeczytac pierdylion razy od czasu ukazania sie ps3, a to ze kazdy woli szybko latwo i przyjemnie robic cos to taka juz natura czlowieka :P Swoja droga
Idac dalej porownaniem kulinarnym, jako zwykly smakosz bez szkoly i praktyki :P jestes w stanie ocenic ile pracy kucharza kosztowalo stworzenie tego kulinarnego dziela ? Tak samo patrzac na swietnie zrobiona gre nie jestes w stanie powiedziec ile czasu i pracy wymagalo jej stworzenie i tym bardziej nie jestes w stanie powiedziec czy bylo latwo im czy trudno i czy na innej platformie zrobienie tego samego byloby porownywalnie latwe/trudne do zrobienia