Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Zerwanie umowy - neostrada

29.02.2012 18:43
1
KuKi|71
61
Pretorianin

Zerwanie umowy - neostrada

Witam, od kilku już tygodni każdego dnia począwszy od godziny 16 do godzin wieczornych neostrada rozłacza się średnio co godzinę, krew mnie już powoli zalewa a oczywiście cudowna błękitna linia umywa ręce twierdząc że wszystko jest ok po ich stronie. I teraz mam pytanko czy w takiej sytuacji mogę bez ponoszenia kary finansowej ( 1400 złoty z tego co się pytałem miłej Pani na infolinii) mogę zerwać z nimi umowę ? ( jeden facet infolinii powiedział że w zasadzie to tak, kolejny już że nie, także wszyscy są poinformowani, aż dziw bierze że ta firma funkcjonuje)
Jeśli to coś pomoże to mam neo 6 mb i router Livebox 2.0. Z góry dzięki za odpowiedzi :)

EDIT:
a i jeszcze jedno, robiąc testy na tych przeróżnych stronach typu speedtest.pl itd. uzyskuje wyniki koło 3 mb, w porywach 4, może to może być podstawą żeby się z nimi pożegnać? Tylko nie wiem na ile takie strony są miarodajne.

29.02.2012 18:53
2
odpowiedz
Piotrek.K
203
... broken ...

Jesli chodzi o predkosc to jesli nie masz w umowaie GWARANTOWANEJ predkosci (a wierz mi, ze takie umowy sa kilkukrotnie drozsze) to raczej nie ma szans. Jakis koles bodajze z Netia sie sadzil kilka tat bo mial predkosc na poziomie kilku kilobajtow zamiast tego 1mb.

Co do pierwszego to... sprawdz inny router. Moze livebox cos miesza. Sprawdz tez czy masz wlaczona opcje keep alive na nim bo w momencie bezczynnosci niektore routery domyslnie rozlaczaja polaczenie po 'x' minutach...

29.02.2012 19:03
3
odpowiedz
KuKi|71
61
Pretorianin

Kurcze, nie mogę znaleźć aktualnej umowy, za to znalazłem starą gdzie jest napisane:
" Usługa dostępu do Internetu świadczona w Opcji 2048 zapewnia:
1) stały dostep do sieci Internet z maksymalna szybkoscia transmisji do/od komputera Abonenta 2048/256 wyrazona w kb/s"

Podejrzewam, że w tej nowej umowie jest tak samo, no nic zaraz będę znowu do nich dzwonił, nie popuszcze im.

EDIT:
Kurde, człowiek na szybko czyta i nie zauwazyłem magicznego "do". No czyli z tą predkością to faktycznie jestem na przegranej pozycji.

29.02.2012 20:32
4
odpowiedz
Piotrek.K
203
... broken ...

Jedyne co mozesz zrobic to zadzwon na blekitna i niech Cie lacza z dzialem technicznym (z tymi z blekitnej nie gadaj) i niech sprawdza parametry linii. Kilka razy ktos sie wypowiadal, ze nie oplacalo sie mu brac duzej predkosci bo lacze umozliwialo i tak mniejsza tylko. Wiec na tej podstawie moglbys przynajmniej placic mniej, bo jak moga domagac sie od Ciebie kasy za usluge, ktore technicznie nie moga dostarczyc?

29.02.2012 21:13
5
odpowiedz
KuKi|71
61
Pretorianin

Problem w tych, że techniczne możliwości linii są do 20 Mbit/s, co mi nawet w Netii proponowali tylko że niestety na infrastrukturze TPSA więc nic by to nie zmieniło. W każdym razie problem zgłosiłem, mają przyjechać magicy technicy i jestem bardzo ciekaw co wyczarują :P

29.02.2012 21:45
legrooch
6
odpowiedz
legrooch
237
MPO Squad Member

Zacznij od sprawdzenia instalacji w domu... W 99% masz przewaloną i coś powoduje zmianę tłumienia.

29.02.2012 22:01
7
odpowiedz
KuKi|71
61
Pretorianin

Tak teraz mysle, czy te moje problemy moga byc spowodwane tym, ze gniazdko telefoniczne znajduje sie na dole natomiast router u mnie w pokoju u gory czyli kabel łączący ma przynajmniej kilkanascie metrow, bo jest poprowadzony przez garaz, strych itd :P

Chociaz z drugiej strony do tej pory ( czyli jakies 11 lat odkad mieszkam w domu) wszystko funkcjonowalo bez jakichkolwiek problemow.

01.03.2012 07:19
legrooch
8
odpowiedz
legrooch
237
MPO Squad Member

Sprawdź, na ile się synchronizuje Neo. Jeżeli na mniej, niż 7 tysięcy coś, to masz problem z właśnie z instalacją albo odległością od centrali. Nikt nie wywróży Ci oporności na kablach itd. A długi przewód - może jest walnięty? Ma przebicie? Może gniazdo nie jest polutowane, tylko frajersko zakręcone?

01.03.2012 08:27
9
odpowiedz
E_G300
135
Damian

rowniez mam neostrade 6Mb i dokladnie u mnie dzieje sie to samo co u CIebie. Punkt godzina 16 (czasem dzieje sie tak pare razy dziennie) Neostrada sie rozlacza i przez nastepna godzine ADSL nie moze sie polaczyc... Wiec podlaczam sie do pytania ;)
PS skad jestes?

edit.
Dodam jeszcze ze ja jako router mam tp-linka i rowniez mam ogromna ilos kabla gdyz telefon tak jak ty mam na dole a reszte sprzetu na gorze w domu (przepraszam za brak polskich znakow ale pisze z telefonu)

01.03.2012 08:55
Raistand
10
odpowiedz
Raistand
178
Legend

mam ogromna ilos kabla

Ogromna ilość kabla w domu nie ma praktycznie żadnego znaczenia. Policz sobie ile masz go w domu, a jak daleko jesteś od centrali. Problemem moze być co najwyżej źle zrobiona instalacja w budynku. Jakieś dziwne połączenia, obejścia, przejścia itp...

01.03.2012 16:02
11
odpowiedz
KuKi|71
61
Pretorianin
Image

E_G300 -> mieszkam 500 metrów od tablic Wrocławia.

Dzisiaj był technik i w zasadzie nic nie wymyślił, stwierdził że to wina przeciążonej sieci i tyle.

A takie dane podaje mi router ( na obrazku), mógłby mi ktoś to przetłumaczyć na polski?

Forum: Zerwanie umowy - neostrada