Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim języku został napisany G I. Podaje przykładowy skrypt:
var INT oponent;
oponent = Nov_1331_BaalTaran;
var C_NPC othernpc;
...
if (othernpc == oponent)
Dodam, że miałem styczność wyłącznie z pascalem, a ten skrypt pochodzi ze strony themodders.org
Reparse scripts jest to ponowne parsowanie skryptów. Parsowanie to inaczej analiza składniowa skryptów, która sprawdza, czy dany skrypt jest napisany poprawnie gramatycznie w danym języku programowania. Język skryptów Gothica jest językiem imperatywnym, C-podobnym (choć mocno okrojonym w stosunku do C).
Jezyk skryptowy, a jezyk w ktorym zostala napisana gra to dwie rozne sprawy, chociaz widzialem gry napisane wylacznie na samych skryptach. Gothic`ki uzywaja chyba wlasnego jezyka skryptowego.
Wiekszosc gier natomiast uzywa Lua, Pythona oraz Angel Script`a. Ten pierwszy jest imo najbardziej przyjazny w obsludze i bindowaniu(luabind).