Czy ktoś mógłby polecić jakieś pozycje do poczytania na temat programowania ? Aktualna poziom mojej wiedzy - to brak jakiejkolwiek wiedzy. Nie zależy mi na tym aby w ciągu roku stworzyć grę komputerową a raczej zapoznać się z pewnymi podstawami, robieniem prostych programików itp.
Co warto poczytać ? W jakie programy się zaopatrzyć ?
W jakim konkretnie języku chcesz coś robić ? To istotne. Jeżeli C++ to polecam: "od 0 do gier kodera" - bardzo przyjemnie napisana - zwłaszcza dla początkującego
Jeśli chodzi o sama naukę języka (bo znajomość języka a umiejętność programowania to nie do końca to samo), a możesz sobie pozwolić na wydanie trochę pieniędzy to polecam (tak jak i mnóstwo osób) "Symfonię c++" Grębosza. Chyba bardziej przystępnym językiem napisać o tym się nie da.
A jak wolisz na razie chcesz zaoszczędzić to najlepszym darmowym tutkiem jest właśnie wspomniany wyżej "od 0 do gier kodera" (który zbyt wiele na temat tworzenia gier nie uczy :P )
jaki jezyk i na akim systemie. do javy swietna ksiazka - thinking in java- sztandarowa pozycja. jak w jezyku C to najlepij pisac pod linuxem, zasaj jakies ubuntu i pisz w vimie tudziez gedit. i napoczatek poczatkow mozesz tez przeczytac "ansi c" panow keringham i ritchie, jako poznanie samej budowy jezyka C ,systemu unix.
Jeżeli chodzi o język C# to dlaczego lepiej jest programować na linuxie, a nie na Windku ?
c# to nie wiem bi sie jeszcze nie interesowalem nim, standardowy jezyk C na ogol lepiej na linuxie bo linux jest na tym jezyku oparty, ma wbudowany kompilator GCC i ogolnie jakos tak raczej jest przyjete. latwiej dolaczyc biblioteki, latwiej je zassac do systemu. jak koniecznie chcesz n windzie to polecam CodeBlocks
Jeżeli chodzi o Jave to "Rusz głową:Java" lub "Java:Podstawy"
U mnie w robocie chłopaki z grupy C# kodują pod Windowsem, a kumpel z grupy na studiach robiący remake Diablo 1 (wcześniej zrobił to w Javie i uznał, że chce to samo w innym języku) w C++ ... też pod Windowsem. Odpowiedzi na pytanie: Windows czy Linux? - nie znam.
Jeżeli chodzi o język C# to dlaczego lepiej jest programować na linuxie, a nie na Windku ?
Nie nadajesz sie - nie potrafisz czytac ze zrozumieniem.
[1] przeczytaj:
http://norvig.com/21-days.html
mozesz zainteresowac sie tez:
http://www.cs101-class.org/
Kurs zaczyna sie niedlugo.
ja w ogóle bym nie proponował rzucania się od razu na wstępie na takie rzeczy jak C++ czy java. Imho za wysoki próg podejścia. Zanim spłodzisz cokolwiek co da się uruchomić i będzie działać to się 10 razy zniechęcisz...
"jaki jezyk i na akim systemie. do javy swietna ksiazka - thinking in java- sztandarowa pozycja. jak w jezyku C to najlepij pisac pod linuxem, zasaj jakies ubuntu i pisz w vimie tudziez gedit."
Nie badz lama, prawdziwy porgramista pisze igla magnetyczna na talerzu dysku twardego.
Do autora - kazdy, kto poleca Ci programowanie w notatniku czy innym turboprostym edytorze, gada bzdury.
"Jeżeli chodzi o język C# to dlaczego lepiej jest programować na linuxie, a nie na Windku ?"
Windows to naturalne srodowisko dla C# (i calego .NET), z tego, co sie orientuje pod Linuxa jest Mono. Ale wybor systemu to w przypadku programowania trzeciorzedna sprawa.
"c# to nie wiem bi sie jeszcze nie interesowalem nim, standardowy jezyk C na ogol lepiej na linuxie bo linux jest na tym jezyku oparty, ma wbudowany kompilator GCC i ogolnie jakos tak raczej jest przyjete. latwiej dolaczyc biblioteki, latwiej je zassac do systemu. jak koniecznie chcesz n windzie to polecam CodeBlocks"
Stek bzdur, na C++jest oprate 80% oprogramowania desktopowego. Ale niczego to nie dowodzi.
Wg mnie najlepszym wyjsciem jest zainteresowanie sie jakims jezykiem obiektowym - ignoruj wszelkie Pascale, bo to bylo "modne" 15 lat temu. C# jest ok, Java jest ok. C++ - z uwagi na reczne zarzadzanie pamiecia i troche bardziej skomplikowane oznaczanie wskaznikow/referenicji - raczej slabszy pomysl.
Katane - "C# jest ok, Java jest ok. C++ - z uwagi na reczne zarzadzanie pamiecia i troche bardziej skomplikowane oznaczanie wskaznikow/referenicji - raczej slabszy pomysl."
IMO to jest właśnie zaleta C++ (przynajmniej jeśli chodzi o osoby początkujące i lubiące mieć większą kontrolę nad kodem). Nawet jeżeli w javie czy C# pisze się wygodniej, szybciej, jest to bardziej nowoczesny język, to jednak uważam, że trzeba się nauczyć takich rzeczy jak właśnie zarządzanie pamięcią,a nie zdawać się od początków nauki na rozwiązania wbudowane w język. Jakieś podstawy trzeba mieć i to rozumieć.
Tak więc polecanie języków takich jak C# czy java, albo pisanie w linuxie (lol?), gdy mówimy o samej NAUCE podstaw uważam troszkę za śmieszne. Bez urazy.
Wooler --> C++ to jeden z ostatnich "mainstreamowych" jezykow programowania, ktory ma reczne zarzadzanie pamiecia. W trakcie nauki Javy czy C# czlowiek i tak musi sie dowiedziec co to referencja, garbage collector i typy elementarne - wiec cala wiedza o zarzadzniu pamiecia nie "umyka".
Dzisiaj reczne zarzadzanie pamiecia przydaje sie tylko wtedy, kiedy piszesz aplikacje o bardzo duzych wymaganiach - czyli np. gry. A wiekszosc programistow nie pisze gier - pisze aplikacje webowe lub proste desktopowe (coraz rzadziej). Nawet w przypadku coraz bardziej znaczacych platform mobilnych mamy garbage collectory.
Nie czuje sie urazony, po prostu sie nie zgadzam :)
Racja, ale uważam, że znacznie łatwiej przerzucić się z C++ na nowsze języki, niż na odwrót, z nowszych języków, używając których można się bardzo rozleniwić ;)
Poza tym tak jak już wspomniałem wcześniej - lubię mieć większą kontrolę nad kodem, tak jak w C++, chociaż przyznaję, że korzystanie z gotowych bibliotek często może być wówczas baardzo skomplikowane przez to (wystarczy porównać tworzenie aplikacji na windowsowym API w C++ i C#).
Ucz się podstaw na bazie C/C++,
Niezależnie od tego naucz się prostego flasha i actionscripta.
We flashu pierwszą grę zrobisz 10 razy szybciej niż w jakimś języku programowania.
Niezależnie od tego naucz się prostego flasha i actionscripta.
pisales cos w actionscripcie ? bo mam dziwne wrazenie ze nie bardzo wiesz o czym piszesz ;)
"jak w jezyku C to najlepij pisac pod linuxem, zasaj jakies ubuntu i pisz w vimie tudziez gedit"
Prawdziwy linuksowy hax0r uzywa tylko vi..
Lutz - pisałem, ale w czasach flasha 5.
Różne głupie banalne gierki na studiach.
I choć podejrzewam że dziś trudniej będzie, wraz z rozwojem actionscripta, zorientować się co jest łatwe do użycia, to mimo wszystko we flashu masz z miejsca wbudowana obsługę myszy i klawiatury, banalny do zrealizowana ruch i kolizje obiektów, no i nade wszystko warstwa wizualna gry działa od razu.
No właśnie, przecież action script dopiero od czasu wprowadzenia wersji 3.0 zrobił się dość trudny. Tak to AS2 jest cholernie intuicyjny, łatwy i wciąż większość programistów z niego korzysta.
PS. uwielbiam takie wątki, zaczyna się cwaniakowanie kto umie programować, czym programuje i w czym najlepiej programować :P
HETRIX - a pozniej przeradza sie to w ciekawa dyskusje o samych podstawach programowania.
AS3.0 to juz full ecma, podobienstwo do C jest bardzo duze (sa nawet automatyczne translatory). Programowanie obiektowe stalo sie standardem (nawet w AS2.0 przeciez byla taka mozliwosc).
Co do obslugi grafiki, myszek i reszty, czy ktos w dzisiejszych czasach pisze jeszcze wszystko od zera? chyba tylko goscie od Duke Nukem Forever.
Hetrix, nie chodzi o cwaniakowanie, umiec programowac to jedno, a znac jezyk programowania to drugie.
Dla kogos kto potrafi programowac, zmiana narzedzia (jezyka) to sprawa do zrealizowania w dosc krotkim czasie.