Cześć. Dzisiaj chciałbym omówić ten temat oraz obalić mity, które krążą na temat tego zawodu, ale o pomoc chciałbym poprosić was, byście rozjaśnili trochę o co w tej pracy biega - oczywiście nie musicie być wyżej wymienionymi, by to wyjaśniać ;)
A zatem zaczynamy !
Pierwsze pytanie: Czy game designer musi umieć programować, znać się na grafice komputerowej (tworzenie silników 3d, 2d), czy też wystarczy mu tylko umiejętność wyobraźni i pisania scenariusza ? Być może "umiejętność wyobraźni" źle tą frazę ująłem, ale wiecie o co mi chodzi ;)
Otóż czytałem tu i ówdzie, że GD nie musi, ale brak umiejętności programowania w ogóle go skreśla, ale ogranicza. Czytając gdzieś indziej natrafiłem na ciekawy post, gdzie pewien użytkownik zapewniał, że Game Designer musi być takim "guru" w zespole i powinien posiadać wszystkie umiejętności dotyczące GD (tzn. programowanie, umiejętność zarządzania zespołem, posiadać umiejętności grafika komputerowego itp.).
Jednak słyszałęm, że Hideo Kojima nie potrafi programować, za to jest doskonałym scenarzystą, pomysłodawcą i to ukazuje w jego grach.
Pytanie drugie: Czy GameDesigner jest tym samym co GameDev ?
Pytanie trzecie: W jaki sposób świeżo upieczony Game Designer powinien szukać pracy.
Pytanie czwarte: Czy są w tej branży stanowiska podobne do tego, które zajmuje Game Designer ?
Proszę o pomoc, ponieważ chciałbym się trochę dowiedzieć na temat i ja również mam chętkę na zostanie kimś takim, oczywiście będę robił wiele, by takowym się stać.
sorki, wybrałem złą kategorię, miało być: "poza grami"