Jest to moja pierwsza gra - tekstowy "fantasy" "RPG" w konsoli (nie roguelike) napisany z nudów. Grafika, ani swoboda rozgrywki nie powalają, ale jest spory czynnik losowy i jest na co zbierać golda :P Poza tym, gra wymaga jeszcze trochę pracy nad zbalansowaniem potworów, ale jako że jest to z grubsza grywalna wersja, to pomyślałem, że się podzielę z innymi golasami, którzy mam nadzieję mi posłużą za betatesterów :D
Grę napisałem w C w parę dni intensywnej pracy. Póki co ma ona jakieś 1900 linijek, ale jest napisana tak prostacko, że wstydziłbym się pokazywać kod... ale działa i to się liczy :P Największym problem jest to, że przy wciśnięciu nieodpowiedniego klawisza program się wyłączy w większości przypadków(z lenistwa nie chciało mi się temu zapobiegać przy pisaniu, KIEDYŚ to naprawię), więc radzę celować dobrze w te jedynki :P
No i cała gra jest napisana po angielsku, w sumie nawet nie wiem czemu. Chyba chciałem się popisać, albo zwiększyć grono odbiorców :D Jednak jak ktoś ma polskiego Windowsa to będzie widział "Aby kontynuować naciśnij dowolny klawisz" i na to już raczej nic nie poradzę, za dużo roboty by było jak na taki mały projekt :P
Może jeszcze trochę o samej grze: nie ma tu konkretnego celu, wybieramy po prostu rasę i startową broń i możemy zwiedzać lochy, gdzie można spotkać potwory i z nimi walczyć, trafiać na pułapki, skarby albo inne pseudolosowe miejsca/rzeczy/osoby. W trakcie tych przygód nasza postać awansuje i zbiera złoto, za które może kupować coraz to lepszy ekwipunek, aby wychodzić cało z pojedynków z coraz to potężniejszymi monstrami, które dobierane są pod poziom postaci (jest to swego rodzaju usprawnienie rozwiązania z Obliviona :P). Brzmi jak pierwszy lepszy dungeon crawler czy hack 'n slash i w sumie w tym kierunku "celowałem". I tak jestem z siebie dumny, że udało mi się napisać coś, co sprawia trochę radości/złości mnie i kolegom, którym pokazywałem tą grę :D
W każdym razie, oto link, czekam na sugestie/opinie/informacje o bugach:
http://www.mediafire.com/?cp8itwpfwvbmnn9
Jest naprawdę spoko. Osobiście tylko zmieniłbym opcję wychodzenia ze sklepu z bronią/pancerzem tak, by wracało to do wyboru broń/pancerz/wyjście ze sklepu, gdyż często zdarzało się, że chciałem sprawdzić dostępność i jednych i drugich przedmiotów a wychodziłem od razu do menu głównego.
Jak coś jeszcze znajdę to dopiszę :)
Przy przedziale zadawanych przeze mnie obrażeń, przykładowo 4-6, 4 wypada w 70%, 5 w 30% a 6 jeszcze nie spotkałem, ale to może moje szczęście. :D
Denerwujące są też te zdarzenia gdzie postać 'znajduje coś świecącego' a potem przewraca się na skale. To zależy od zręczności czy po prostu taki prztyczek żeby stracić trochę HP?
axel1 - dzięki :) Na pewno postaram się zrobić coś z tym wychodzeniem ze sklepu. A co do obrażeń, to musi być twoje szczęście po prostu, ale bierz też pod uwagę redukcję obrażeń gdy przeciwnik ma armora :P
A te przewracanie się to jest właśnie taki "prztyczek" :P Najlepsze były reakcje znajomych na to jak w poprzednich wersjach jeszcze zadawało to jakieś 2 razy tyle obrażeń i cały czas ginęli od tego :D Możliwe, że zmienię, aby zręczność miała jednak na to wpływ.
No jest to spoko, kiedyś dawno temu z kumplem zrobiliśmy coś podobnego, ale bardziej jako taki role play z bardzo absurdalnymi wynikami poczynań bohatera i ogólnie akcją :P
Wybrałem krasnoluda, wszystko szło bardzo dobrze, dopóki nie udała mi się ucieczka od goblina........
ragequit :P
Pograłem chwilę. Moim zdaniem healer zdziera trochę za dużo kasy :) Zanim zginąłem zdołałem tylko kupić jeden miecz, na nic innego nie było mnie stać.
No tak, wszyscy na te Gobliny narzekają, a już go i tak osłabiłem mocno i myślałem, że tym razem Zombie będzie sprawiał takie problemy :P Polecam kupować jak najwięcej armora, pierwsze 100 golda przeznaczyć na Light Seta, a potem Short Sword lub Amulet of Lesser Protection.
Diobeuek - co do healera, to moim zdaniem i tak już jest tani, widocznie nie miałeś szczęścia ze znajdywaniem golda w skrzyniach :P Chyba będę musiał zwiększyć ilość złota z zabijania mobów.
To juz wiem czemu w LoLa nie grasz :) Ogarne to, moze byc fajne. Ze tez chcialo Ci sie tyle czasu poswiecac.
Męczę się już od pół godziny, rozpoczynam nastą grę. :P Gra się całkiem przyjemnie. Już dawno nie grałem w takie RPG z prawdziwego zdarzenia. Tylko strasznie mało golda przybywa. Tracę dwa razy więcej na leczenie niż dostaję z przeciwników.
da Vinci - nie no, jaki to tam RPG z prawdziwego zdarzenia, żeby tu jakieś dialogi były, fabuła czy chociaż wyższy cel do osiągnięcia :P Ale bardzo mi miło, że się podoba :D
Hitmanio - nie pierwszy raz mi się zdarza zjeść jakiś wyraz, dzięki za wyłapanie tego :P
Hahah, fajne to jest. Tylko malo golda za stworki, ale ogolnie wrazenie pozytywne :)
To ja napisze co znalazłem:
Instructions: 4) High armor increases your chances OF survival greatly. - Jeżeli już chciałeś tak napisać :)
Ogólnie przyjemnie się gra.
bardzo fajna ;) ofc po smierci ragequit ale mialem 16 sily 3 zrecznosci i 10 staminy, 500złota za pasem, zwyczajnie zapedzilem sie do lochu bez leczenia xD
Ciekawe :) Sranda() robisz tylko raz, na początku? Bo mam wrażenie, że za niemal każdym razem losuje mi taka samą ilość zadawanych obrażeń. Może byś się podzielił kodem? ;)
Wooler - na pewno nie losuje ci cały czas tych samych obrażeń. Wiem, bo sam się upewniałem :P
Tak wygląda moja funkcja używana do generowania liczb losowych:
int dmg_calc(int min, int max,int str)
int zaro,dmg;
srand(zaro=time(NULL));
dmg=rand()%(max-min);
dmg+=str/2+min;
return dmg;
// dmg = (od 0 do max-min) + min + str/2
Fajna :)Nawet nieźle mi szło, ale niestety wbiłem do lochów z niepełnym życiem i zrobiłem ragequita po nieudanej ucieczce przed zombie.
Może nie cały czas te same, ale bardzo zbliżone. Może tak mi się po prostu wydaje? Wydaje mi się, że może być to spowodowana wielkorotnym wywoływaniem funkcji srand().
Prosty przykład na screenie (pod znaczkiem gry-online jest oczywiście srand) - raz wywoływany jest srand przed każdym wywołaniem randa, i losuje mi za każdym razem dokładnie tą samą liczbę.
Co nie zmienia faktu, że przyjemna gierka - ja jakoś nie mam motywacji żeby cokolwiek ukończyć, jak już skończy się etap nauki pewnych rozwiązań koniecznych do działania programu, a zaczyna się po prostu żmudne kodzenie ;)
Próbowałeś robić coś w jakichś bibliotekach graficznych?
Fajna, fajna, ale jak się wpisze tekst to gra "wiesza się".
Wooler - nie wiem, spróbuję zrobić tak jak pokazałeś i zobaczę czy będzie jakaś większa różnica. Co do bibliotek graficznych, to powoli ogarniam SDLa (polecam tutorial http://lazyfoo.net/SDL_tutorials/index.php ), chociaż nie ogarniam jeszcze np. klas. A co do motywacji jeszcze, to też tak kiedyś miałem :P Tylko ostatnio tak mnie naszło jak se grałem w pewną gównianą gierkę i myślałem jakby to mogło być zrobione :P Odpaliłem wtedy CodeBlocksa i zacząłem coś pisać aż coś zaczęło wychodzić.
Terikay - możliwe, że wpisałeś literkę gdzieś i teraz wszystko szlag trafił :P Niestety tak się dzieje jak program oczekuje liczby całkowitej i dostaje znak.
coś się stało i teraz nie mam możliwości wyboru czynności
automatycznie wybiera 1
Chudy - no ja przez chwilę allegro próbowałem, ale jakoś mi nie podeszło. Klasy itd to standard przy trochę większych projektach więc radzę jak najszybciej się z nimi zapoznać, tym bardziej, że zbyt trudne do ogarnięcia nie są (ale za to może być problem z ich dobrym zaprojektowaniem). Po drodze zapoznałem się jeszcze z java i c# w celu stworzenia konkretnych aplikacji i teraz robię wielki powrót do c++ i zaczynam się uczyć directx ;)
dobra gierka, dziś wbiłem platynę :)
Dat troll ^^
Omg ... buff dwarf ... he is so weak ...
Ta cholerna cenega ... znowu zwleka z tłumaczeniem ...
Przy zwiększaniu statów jak się wbije 11 to tracisz punkt i nic nie zwiększasz. Podobnie jest przy walce - jak wbijesz 11 to atakuje tylko przeciwnik. Przydał by się patch ;)
Diobeuek - chodzi o wbicie 11 lvla czy np. 11 strengtha/dexa/endurance'a? Czy chodzi ci może o wpisanie "11"?
Co do patcha, to pracuję nad tym :P
Chodzi mi o to, że jak zwiększasz statystyki po zwiększeniu poziomów i masz do wyboru 1/2/3 ,a omyłkowo nacisniesz dwa razy 1 i dopiero enter to nic sie nie zwieksza, a punkt do rozdania znika przy walce analogicznie atakuje tylko przeciwnik. -->
Rozumiem. Pisałem właśnie o tym w 1 poście, że może być z tym problem. W kilku miejscach już zrobiłem "zabezpieczenia" przed tym i w następnej wersji postaram się, żeby gra się przez to nie sypała, co innego jednak jak się wpisze literkę przy tym wyborze, wtedy gra się wyłącza i w sumie nie wiem jak temu zapobiec.
pierwszy raz gram w gre tekstową, i mimo iż moj inglisz is not so good to i tak fajnie mi sie gra ;)
Chyba najprostszy sposób to pobieranie nr opcji do stringa i potem ustalanie jaka funkcję wywołać za pomocą switcha, np:
string opcja;
cin >> opcja;
switch (opcja)
‹
case "1":
blablba();
break;
...
...
default:
cout >> "ŻLE!";
›
Jak masz konto steam, to możesz znaleźć niejakiego Woolera. Chętnie ci doradzę w razie problemów ;)
[edit] hmmm... gol nie wypisuje bracketów tylko znaki mniejszy/większy. Dziwne.
Wooler - o, dobre! Co prawda piszę w C, ale z C++ miałem kiedyś do czynienia i na szczęście umiem to przełożyć z jednego języka na drugi, bo w sumie minimalnie się różnią :P Jak będę miał z czymś problem, to się odezwę :)
Garret - :D Niestety to błąd, ale zdaje się, że już go naprawiłem. Do wydania nowej wersji radzę po prostu uciekać przed tą pułapką jeśli się ma zerowy lvl.
Trafiłem na pułapkę i podczas rozbrajania gra się zawiesiła :D Czy tak wygląda śmierć sapera? :D
Jeszcze chwilę pograłem i stwierdzam, że działanie amuletów jest bardzo nieprzewidywalne.
Na przykład u mnie nie działa "Talisman of Stone Skin" i wiele innych przypadków tandemów armora, których nie chcę mi się szczegółowo wypisywać.
Plagiat (zdjęcie) :D - https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=11921260
A tak serio - jeszcze gram ;), opiszę zaraz ile wytrwałem...
rKlonos - jesteś pewny? Przed chwilą sprawdziłem wszystkie i działają jak należy, jutro wrzucę nową wersję i jakby dalej nie działało to przyjrzę się temu bliżej.
Tuminure - LOL
Coś ubogi ten świat rpg skoro można tylko odwiedzać lochy :D
Znalazłem następny błąd. W pewnym momencie zamiast wychodzić z lochów po pokonaniu wilka, dalej je przeszukiwałem aż rozwalił mnie goblin :/ Dodam też, że choć zginąłem to mogłem dalej z nim walczyć jednak po wygranej potyczce, gra się wyłączyła i włączyła od nowa :/
Hm... czyżby potwory po 9 poziomie przestały się generować? Program niestety się wysypał właśnie gdy miało dojść do walki na 9 (albo to już 10 był...) poziomie. A szkoda, bo tak ładnie mi szło :P.
Tuminure - lol, nie sądziłem, że ktoś będzie grał w to tyle czasu :D Narazie jest tylko 10 rodzajów potworów, ale zamierzam dodać więcej.
Garret - myślałem nad tym, ale zrezygnowałem, bo ma to raczej być gra, w którą se pograsz w jakiejś wolnej chwili i nic więcej.
Chudy The Barbarian - tak, na dwarfie (a innych nie sprawdzałem) nie dodało mi armora przy talizmanie. Podobnie jak się dokupi na przykład amulet dodający hp, a ma się już amulet na armour to wyświetla, że obydwa są założone, ale działa tylko nowy. Akurat to jest prawie logiczne, ale ciągle wyświetla "equipped", co jest mylące.
Po zginięciu zamiast "1" wcisnęło mi się "11" i kontynuowałem walkę z życiem -1. :P
bardzo fajna gra, gram od wczoraj, ale wciąga nawet, gram kilkanaście razy dziennie w nią.
A teraz co do samej gry:
-proponowałbym zwiększyć szansę ucieczki przy lepszych potworach, bo już kilka razy mi się zdarzyło, że nie chciałem walczyć z trollem a ten mi zjadł nim uciekłem 60HP
-czasami mi się zdarzy, że zamiast "1" wcisnę "`", w tym momencie gra się zalicza zwiechę, niby przyjęła, że chodzi o"1", ale dalej grać się nie da
-proponowałbym także jak to było mówione więcej lokacji, skutkiem tego byłoby np. że trolla zobaczymy na bagnach dopiero, a nie w lochach
-można by także wprowadzić klasy warrior, mage, rogue
Gratuluję, mi by na pewno nie chciało się tworzyć tych linijek :P. Na razie nie miałem żadnych bugów. Dorób jeszcze trochę potworów, itemów i może trochę opcji w dungeonie. Fajnie by było gdyby była magia. Na mój gameplay możesz na pewno liczyć :P
nie sądziłem, że ktoś będzie grał w to tyle czasu :D
To 1, enter, 1, enter wciąga :D.
Widząc popularność tej gry aż mi się zachciało stworzyć własnego klona tejże gry... może coś zaprezentuje wieczorem :P.
@Tuminure
A nie lepiej stworzyć coś innego, mam na myśli, jakby minecrafta, ale w trybie tekstowym z elementami rpg.
Polegałoby to na tym, że eksplorowałbyś świat, klikając 1,2,3,4(idź na wschód, zachód itd) plus klawisze, idź do karczmy, sklepu itd, a po każdym kroku wykonanym dostawałbyś komunikat o otaczającej Cię okolicy?
Jeśli byś dobrze opisał świat, dodał zagadki logiczne to wydaje mi się, że mogłaby powstać świetna gra.
zgłaszam błąd w grze:
po kupnie giant sworda, z niewiadomych przyczyn mój armor spada do wartości armora przedmiotu która ma większą wartość armoru(np. zbroja +2, i talizman +1 to mój armor z 3 robi się 2, jak ulepszę talizman na maksa to mój armor wynosi tyle ile ma talizman i tak cały czas)
i drugi błąd, jak już jestem przynajmniej na 7 lvl i kupie giant sworda, to po pewnym czasie gra się wywala.
A nie lepiej stworzyć coś innego, mam na myśli, jakby minecrafta, ale w trybie tekstowym z elementami rpg.
Polegałoby to na tym, że eksplorowałbyś świat, klikając 1,2,3,4(idź na wschód, zachód itd) plus klawisze, idź do karczmy, sklepu itd, a po każdym kroku wykonanym dostawałbyś komunikat o otaczającej Cię okolicy?
Zdajesz sobie sprawę, że opis gry nie ma ABSOLUTNIE NIC wspólnego z minecraftem? Mimo wszystko najlepszą odpowiedzią na to jest... jak chcesz to zrób sam ;).
PS. Tak jak wczoraj pisałem - zacząłem tworzyć klona tejże gry. Nie udało mi się wprawdzie wczoraj skończyć - zajmie mi to (dużo) więcej czasu niż myślałem. Obiecuję jednak, że w tym tygodniu udostępnię swoją gierkę ;).
Szacun Chudy !
Dzięki wszystkim za dobre słowa i za informacje o błędach. Niestety w tym tygodniu będę miał raczej mało czasu, więc data premiery nowej wersji jest na ten moment "when it's done" :D Narazie jednak nie szykuję nowych potworów, a jedynie poprawki bugów, zabezpieczenie przed wysypywaniem programu gdy się wpisze nie to co trzeba i jakieś drobne zmiany w mechanice.
A ja drugi dzień już w to cisnę. :P
Boże w co ja gram.
Pobrałem, pograłem i jest nieźle. Co prawda wyłączyłem po 30 minutach, ale i tak wielkie brawa dla Ciebie.
@Fett
Dzięki, właśnie o takie coś mi chodziło.
a co do gry chudego nawet jak nie mam giant sworda to gra mi wywala po wejściu do lochów zaraz jak wbije 9lvl
gadzina13 - dlatego, że zrobiłem tylko 10 poziomów (razem z zerowym), ale nie miałem pojęcia, że komuś będzie chciało się w to grać dłużej niż przez 5 leveli i nie przygotowałem żadnego komunikatu ani reakcji programu na to. W nowej wersji zwiększę ten limit i prawdopodobnie zrobię coś w stylu game over i podliczania score'a przy osiągnięciu jakiegoś tam lvla.
Fajna gra. Niestety poległem na 3 levelu z ręki zombie.
Nowa wersja: http://www.mediafire.com/?1j7aekcb8k8sqbd
Zmiany (te które pamiętam :P):
- gra nie wyłącza się po wpisaniu znaku innego niż o który jest się proszonym (ale czytany jest za to 1 znak, więc jeśli wpiszecie załóżmy "1gfdgd", to program to odczyta jako 1)
- w przypadku odmówienia kupowania towaru, wraca się teraz do menu sklepu zamiast do "miasta"
- armor już się nie "psuje" co level
- endurance daje teraz 1 punkt do max hp od razu po "zaaplikowaniu", a za każde 2 punkt END zwiększa się max hp o 1 przy każdym następnym levelu - w razie gdy przesadziłem i będzie za mało hp, dajcie znać :P
- nie powinno już być sytuacji, że ma się więcej expa, niż wymaga następny level (mam nadzieję - w razie czego piszcie dokładnie po jakim zdarzeniu się to odbywa)
Coś tam jeszcze było, parę dosyć ważnych rzeczy ale wszystko mi z głowy wyleciało. Najbardziej czasochłonne było uodpornienie gry na crashowanie, monotonne to i problemy były po drodze, były dni, że prawie nic nie ruszałem kodu, ale teraz powinno być dobrze.
Nowe potwory, lvl cap, podzliczanie score'a i statystyki przy śmierci, może bossowie... coming soon :) "Sooner" niż ostatnia poprawka, chyba że coś mi wypadnie ważnego.
20 minut gry i już dwa razy doszedłem do wysypania,zawsze w tym samym miejscu, na 9lvl jak drugi raz wchodzę do lochów
mam prośbę, czy możesz zmniejszyć ilość golda otrzymywaną, bo ja będąc na 8lvl mam przynajmniej 800 golda i nie mam już co ulepszać, bo wszystko ulepszone co można na 8lvl ulepszyć.
gadzina - to temu, że potwory są losowane z przedziału (lvl, lvl+2), a że na razie jest ich tylko 10 (liczone od 0 do 9) to przy wylosowaniu 10 lub 11 gra się zawiesza. W następnej wersji to będzie poprawione, jak dodam nowe moby i lvl cap. A golda zmniejszę, skoro jest go za dużo.
Może nie zmniejszaj golda, bo ja kilka razy miałem bardzo mało tak, że nie mogłem sobie kupić rzeczy ze sklepu, a potem mnie zombie ubił czy inne paskudztwo, bo nie miałem wystarczającej ilości armora/dmg. Może byś zwiększył ilość złota, która wypada z potworów?
- gra nie wyłącza się po wpisaniu znaku innego niż o który jest się proszonym (ale czytany jest za to 1 znak, więc jeśli wpiszecie załóżmy "1gfdgd", to program to odczyta jako 1)
Wypróbuj conio.h wraz z _getch(). Wydaje mi się, że to dużo prostsze i lepsze rozwiązanie zacytowanego problemu - znacząco przyspieszy gameplay + pozwoli Ci łatwo zastąpić System("pause") na własny komentarz. Dopóki wszędzie trzeba wpisać tylko jeden klawisz, jest to imo najlepsze rozwiązanie ;).
e
Jakiś czas temu straciłem motywację do dalszego pisania, ale przez ostatnie 2 dni ją odzyskałem i napisałem parę rzeczy, które zamierzałem wprowadzić. Miało być niedługo, a wyszło jak zwykle :P Najprawdopodobniej w weekend wypuszczę już nową wersję, raczej ostatnią chyba, że będą jakieś znaczące błędy.
Oto co nowego zrobione do tej pory:
- nowe moby (wymagają jeszcze zbalansowania)
- opisy zdarzeń do bossów
- podliczanie score'a i statystyki wypisywane po śmierci
- można teraz zostać okradzionym w dungeonie, zaś zabijając złodzieja w przy kolejnym spotkaniu można odzyskać całą kasę jaką się do tej pory straciło :P
- parę "estetycznych" poprawek i dodanych komunikatów
Co mam zamiar wprowadzić w ciągu tych kilku dni:
- walki z bossami
- może jeszcze jakieś zdarzenia dodam, jak coś mi ciekawego wpadnie do głowy
- poprawki przy liczbach
- jakiś koniec gry albo max lvl
Technicznie leży praktycznie gotowa od jakiegoś czasu ale za cholerę nie mam motywacji, żeby napisać ładnie jakieś zakończenie :P Może w ten weekend w końcu się zmotywuję, bo widzę że jednak ktoś jednak pamięta o tym :D
Niby jest to w miarę czytelne ale... Już 15 lat temu grałem w tekstówki gdzie wędrowało się swobodnie po świecie, był zapis, były zadania do wykonania, sklepy, NPC...
Poziom trudności - źle wyważony. Jest za trudno i zniechęca to to dalszych prób. Leczenie niewspółmiernie drogie w stosunku do tego co wypada ze stworków.
Jak na pierwszą próbę, na zachętę - ujdzie. Pracuj dalej, testuj stare dziełka, które niegdyś były popularne i korzystaj z ich rozwiązań. Dobrym pomysłem jest wyświetlanie dostępnych komend, co dawniej wcale nie było takie oczywiste.
Yancy - chyba nie masz pojęcia ile przy tym roboty, z moją aktualną wiedzą nie byłbym w stanie zrobić większości z tych rzeczy, a poza tym doszedłem do wniosku, że nie ma większego sensu rozwijać takiej konsolówki w nieskończoność. I tak udało mi się osiągnąć cel w większym stopniu, bo wyszła grywalna wersja, która w miarę się ludziom podobała i mi także, a przy okazji nauczyłem się paru rzeczy. Tak więc skończę to i będę kontynuował naukę, żeby kiedyś powrócić z 2 częścią wątku :D
Jeszcze co do poziomu trudności - wiem, że nie jest za dobrze, problem w tym, że testowanie jest czasochłonne i nużące. Za to jest w klimacie staroci, które nie wybaczają błędów :P
Sęk w tym że mam pojęcie.
Wiele dalej nie da się dojść. Zwłaszcza bez zapisu. Plus Twojej gry jest taki, że zachciało mi się poszukać czegoś, w co kiedyś grałem (tytułu niestety nie pamiętam) a miało fajnie dobrany poziom trudności i chciało się w to bawić.
Yancy - tak patrzę na tego screena i stwierdzam, że i tak daleko zaszedłeś :P W ogóle nie rozwinąłeś dexa, przez co masz mało armora i nawet broni lepszej nie kupiłeś. W nowszej wersji nie jest już tak krucho z kasą i nie dostaje się tak dużo HP co level "za darmo".
Chudy The Barbarian -> Grałem aż 6 razy. Z czego dwa zginąłem na wstępie dwa razy pośrodku a 2x dobiłem tak właśnie. Raz z lepszą bronią i pancerzem a raz tak. Efekt niezależnie od rozwoju - podobny. Na tym poziomie zaliczałem zgon :)
to tak przed finalną wersją gry, taki sposób na łatwe przejście tej gry:
-krasnolud(pakowanie tylko w strength)
-najpierw kupujemy zbroję tą pierwszą potem tridenta, potem chyba naszyjnik na zbroję potem na HP i jakoś to dalej szło, zależnie od potrzeb( przy czym nie kupujemy każdej następnej broni tylko co którąś broń).
W tej grze bardziej opłaca się inwestować w strength, bo większy damage leci i szybciej stwory zabijamy, potem na wyższych lvl dochodzimy oczywiście do sytuacji, że po każdym prawie stworze trzeba się leczyć, lecz biorąc pod uwagę, że czasami kasa sama wpada to i tak jesteśmy z kasa na +.
Te porady nie zapewniają 100% szansy na przejście gry, jednakże znacząco ją ułatwiają.
Tak właśnie robiłem ale i tak na poziomie 4 kończyłem. Jednak szczęście dużo daje. Wcześniej kupowałem Trident potem zbroję. Na screenie jest odwrotnie - bo próbowałem inaczej ugryźć - ale efekt ten sam.
Nuda pod koniec dniówki ;)
Zagrałem jeszcze 3x
To mój limit (jak mawiają w anime). Raz doszedłem tu z lepszą bronią a słabszą zbroją - drugi raz tak. Kupowałem amulet ale on działa tylko przez jakiś czas dodając zbroję. Potem jest na liście ale bonus znika.
Tak czy siak - Troll Berserker okazał się nie do przebicia tak za jednym jak za drugim razem. Poprzednio raz go pokonałem. Miałem więcej siły i lepszą broń.
Tylko Chuck Norris skończył twoją grę.
I co z tego, że to twój limit? Nie poddawaj się i walcz dalej! ;P W końcu przekroczysz ten swój limit... ;)
PS
Ja też nie zaszedłem dalej niż do tego trolla... :|
Tak mówicie, że trudna to, aż z ciekawości sprawdziłem czy uda mi się za pierwszym razem ją przejść, mimo iż od dłuższego czasu nie grałem. O to mój wynik za pierwszym razem, grałem swoją taktyką(dwarf, tylko w strength, armor->trident->+1armor z naszyjnika->long sword->naszyjnik mały od HP->lepszy amulet od armoru->lepsza zbroja->prawie naljepsza broń->najlepszy naszyjnik od HP), minus tej taktyki jest taki, że na wyższych levelach trzeba się co walkę leczyć, ale jak widać na załączonym screenie kasy mi raczej nie brakuje :)
Masz taką samą wersję? U mnie bonus od naszyjnika do zbroi - znikał po awansie (chyba -1 co lev) a do tego mam więcej HP mimo mniejszego poziomu a za to sporo mniej siły.
edit:
Na pasku pisze ci v4 a to co ja ssałem w pracy to v3 z pierwszego linka i nie widziałem że jest nowsza wersja.
Mam spore problemy z dyskiem, ledwo udało mi się odpalić kompa po reinstallu Windowsa, więc wrzucam niedokończoną v5 "dla zachęty", bo nie wiadomo czy mi się uda skończyć to w najbliższym czasie.
http://www.mediafire.com/?qx82ubl0z9ugu87
Nie mam teraz czasu sprawdzić czy przypadkiem czegoś nie przestawiłem przy testowaniu, a potem mogę już nie włączyć z powrotem kompa, więc wrzucam to co jest. Brakuje tam zakończenia i moby na wyższych levelach nie były testowane (prawdopodobnie są zbyt mocne).
Doszedłem do jakiegoś Skeleton Kinga ale przejście gościa z 100HP na tym etapie jest dla mnie niemożliwe. Może jeśli ktoś będzie to miał ochotę przetestować, poda własne strategie.
Yancy - da się go zabić, ale trzeba trochę pomyśleć nad rozwojem postaci, a nie ładować wszystko w strengtha jak leci :P Oczywiście jednak, mocna broń i wysoki armor są najważniejsze, amulety na HP też pomagają. Polecam też przy spotkaniach z żebrakiem nie dawać mu za każdym razem golda, bo zbyt szybki awans przy słabym ekwipunku może wam tylko zaszkodzić, więc jak się da to należy "spowolnić" lvlowanie :P
Chudy -> Wszystkie losowe spotkania dające exp - omijałem. Postać dawałem tyle do DEX by dało +1 do zbroi. Więcej się nie kalkuluje. Zbroje, broń i amulety jakieś miałem ok.
no powiem tak, teraz to gra wygląda zupełnie inaczej, ten skeleton king mnie wnerwia, ale nie aż tak jak złodzieje.