Raport z bety Guild Wars 2 – świat gry, system questów i podziemia
a ja mam pytanko, bo sam juz nie wiem. z opisu mam wrazenie, ze w trakcie wykonywania qustow swiat jest zamkniety? czy moze otwarty, albo jest otwarty po za questami? albo calkowicie zamkniety?
Swiat jest calkowicie otwarty. Instancjonowane sa wlasciwie tylko questy w Personal Story czyli "main quest" twojej postaci.
Jesli zas chodzi o konstrukcje swiata gry ogolnie to tak jak pisze w artykule jest on "persistent" ale nie jest "seamless".
@Prototype - Ileż można? :P Świat jest otwarty cały czas, instancje są tylko, gdy robisz misję głównego wątku fabularnego, misje związane ze swoją historią.
@manuel2
Brak abonamentu, zamiast tego DLC, rozszerzenia oraz mikropłatności nie wpływające zbytnio na balans rozgrywki.
@Xenrocs DLC jak będą to na pewno będą to potężne dodatki nie kilka mapek do areny jak w przypadku multika call of duty
Tzn. dodatki w takiej formie jak w pierwszym GW? Jeśli tak to podoba mi się ten pomysł.
Zmieińcie ten p...y player na player yt lub taki który daje możliwość przewijania do przodu.
Przy okazji wszystkie filmy wypadało by umieścić na szybszym serwie, nowa odsłona strony jest na nowych serwach ale filmy chyba na starym i wolno ładują się mimo szybkiego neta.
Co do gry, bardzo oczekuje ją będzie rewelka, wiem że to nie sieczka itd ale chciałbym żeby postać mogła wyżej niż 40 poziom levelować.
Co do Płatności w GW2 to tylko kupujemy wersje pudełkową i gramy. Chyba jedna gra przypisana jest do jednego konta. Co do dodatków to słyszałem, że po kupnie GW2 reszta dodatków ma być już za darmo i mają wchodzić po prostu w postaci Update większych bądź mniejszych. Jak będzie, dowiemy się po premierze :)
@Xenrocs
Nie wiadomo. Twórcy dopuszczają wiele pomysłów wliczając DLC z dodatkowymi questami, instancjami oraz całe pokaźne rozszerzenia, jak w GW1. Biorąc jednak pod uwagę rozwój cyfrowej dystrybucji i świetną sprzedaż małych dodatków, to stawiam właśnie na dużą ilość mniejszych DLC, bo twórcy zamierzają oferować to czego najbardziej będą pożądać gracze - zamierzają się dopasować do rynku ;)
@ikul666
Bzdura. To nie jest instytucja charytatywna tylko firma planująca biznes - jak ty sobie wyobrażasz ich model biznesowy?! Absolutnie nie ma mowy o większych darmowych dodatkach. Za nowe konkretne instancje na 100% trzeba będzie płacić. To wszystko już był potwierdzone dawno temu przez twórców. Przecież to jest produkt mający dawać zyski - opłacenie serwerów gier MMO z otwartym światem generuje potężne koszty, a do tego musisz doliczyć budżet wieloletniej produkcji + kontynuacja produkcji i zarządzanie serwerami.
Pr0totype - instancje są tylko dla misji fabularnych, podziemi i paru skromnych obszarów (np. zdaje się 1 w mieście w Black Citadel). Reszta świata jest otwarta, ale podzielona na strefy - pomiędzy nimi są loadingi. W każdej z nich spotykasz jednak innych graczy.
manuel2 - system mikrotransakcji jest jeszcze w "produkcji". W becie go nie było. Ale tak jak mówi Kazioo - kupujemy grę w pudełku, nie płacimy abonamentu, a za mikropłatności są dodatki kosmetyczne. Takie są obietnice.
Ten news leje miód na moje serce. W końcu system zadań opisany jasno i przejrzyście. Rozwialiście moje wątpliwości.
Nie jestem graczem MMORPG, ale zastosowane rozwiązania przekonały mnie. Wierzę, że będę się dobrze bawić i nie będę musiał czekać aż zjawi się ktoś chętny do drużyny.
Mam nadzieję, że dotrzymają słowa i nie będzie abonamentu, bo nie każdego stać. Jednorazowo dać 200 zł (pre-order na amazonie = 60 USD) to uczciwa oferta. Na pewno będę grać godzinkę lub dwie dziennie, więcej to szkoda męczyć oczy.