Polska premiera konsoli PlayStation Vita
Trzeba przyznać, że konsolka i lista startowa lepsza od 3DS'a i jego listy startowej...
taaa..
a ja stoję przed dylematem
kupić/wstrzymać się...
pożyjemy, zobaczymy
zakup będę rozważał najwcześniej pod koniec roku
sinbad78 -->
Na allegro są, ale kosztują tyle co połowa konsoli.
Będzie CFM będzie Vita i chyba myśli tak 70% użytkowników tego portalu :) za 1149 złotych lub 1399 złotych tylko to ratuje ta platformę :)
@sinbad78 autorowi po prostu uciekło przeczenie. Powinno być: "W Europie nie znajdziemy oficjalnie kart 32 GB, które dostępne są w Stanach Zjednoczonychi i Japonii."
Co do samej konsoli, to cena póki co zabójcza. Podobnie ceny gier w elektronicznej dystrybucji...śmiech na sali. A gdzie obniżka o ceny nośników, transportu, zapisu danych itd, itp?
lepiej sprawdz ile kosztują topowe smartphony - a one mają kilkukrotnie słabszy hardware
Chciałbym takie ceny na PS3 :3
Ale te Motorstorm RC ładnie wygląda na tym obrazku, gorzej już sama gra wygląda, jakby 2D.
ciagle nie pojmuje jak ta konsola w takiej np Belgii moze kosztowac 220-240 euro a w Polsce cena sugerowana to 1149
gehenna że co? chyba się pomyliłeś. Topowe smartfony już mają mocniejszy hardware a co dopiero będzie pod koniec roku. I gry nie kosztują po 179 zł a wcale nie ustępują tym z dużych konsol (a na pewno nie ustępują tym z Vity).
@el.kocyk - sugerowana cena najtanszej Vity w UK to 230 GBP, co wg googla wynosi ok. 1142,63 PLN. Cena w euro to 250 EUR czyli mniej wiecej 1046,39 PLN.
@TobiAlex - smartfony nie sa sprzetem przede wszystkim przeznaczonym do gier, wiec porownywanie do Vity/3DSa to tak jak zestawianie 360/PS3 i pecetow. 360 ma sprzet graficzny bardzo zblizony do X1800 i tylko 512 MB pamieci - PC z takimi bebechami moglby miec spore problemy z wyswietlaniem wspolczesnych gier w 720p. Nie wspominajac juz o pojemnosci nosnikow na gry (nawet 4 GB), prawdziwych przyciskach (krzyzak, spusty, dual analog) czy bezposrednim wsparciu growym 1st party developerow (Nintendo, Sony; tytuly na wylacznosc).
do sinbad78-w sprawie memory card 32Gb
na ebayu sa oto link
http://www.ebay.pl/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570&_nkw=memory+card+for+playstation+vita&_sacat=See-All-Categories
AtmosFear wiesz, ja mam akurat iPod touch 4G więc to na pewno nie jest smarfon. Co do reszty to wiem, co nie zmienia faktu, pozwolę sobie zacytować Qn'ik z CD Action - "Czas najwyższy, żeby Apple zrobiło przystawkę do iPoda toucha z grzybkami i przyciskami. Wtedy nikt by nie miał wątpliwości, jaka przenośna konsola jest najlepsza i najtańsza". I pomimo, że kupuję Vitę (właśnie czekam na kuriera) zgadzam się z tym twierdzeniem w 100%, bo gry zarówno na iOS'a jak i Androida są co raz lepsze i "większa" i nie są to już popierdułki sprzed 5 lat.
podpowiedzcie, mam mozliwosc kupienia VITY + karta 8 giga za 175 funtow z amaozna
warto brac juz teraz?
@TobiAlex - wspominales w pierwszym poscie o smartfonach, wiec do nich sie odnioslem, iPod znow sie diametralnie od iPhone'a nie rozni (podobne bebechy, ten sam OS, zblizona kompatybilnosc, zaden nie jest przede wszystkim sprzetem do grania).
Kontrolery i podobne przystawki do iZabawek sa juz od dawna, dzis jest ich masa, mimo to nie zmienilo to diametralnie charakteru, wielkosci i ceny dostepnych na nie gier - nadal kroluja tanie/freemium dotykowki/palcowki, eksperymenty z wirtualnym krzyzakiem zas porownalbym raczej do niegdysiejszych przystawek przypominajacych joystick, ktore nakladalo sie na strzalki klawiatury. Pozwolisz ze przemilcze cytaty panstwa z CDA.
Targety handheldow i gierek na telefony tak naprawde od zawsze byly rozbiezne. Gry Java istnialy i kwitly juz przeciez za czasow DSa i PSP, a mimo to lacznie konsolki tej generacji sprzedaly sie w liczbie wiekszej, niz Wii, PS3 i 360 razem wziete (151 mln DSow + 71,5 mln PSP = 222,5 mln sztuk, stan na Q4 2011), nie wspominajac juz o poprzedzajacym je GBA. Sadze, ze dla core'owych graczy dotykowosc smartfonow prawdopodobnie nigdy nie bedzie wystarczajaca, zas efekty popularnosci smartfonow beda glownie polegaly na przenosinach casualowego shovelware z platform dedykowanych na Markety i App Store'y, na czym zyskaja wlasnie glowni, core'owi odbiorcy (mniej produkcji, lepsza jakosc, wyzsza cena gier, drozszy i mocniejszy sprzet).
@el.kocyk - podejrzanie tanio. Ja bym nie ryzykowal, ale coz... do odwaznych swiat nalezy ;)
AtmosFear - to jest sprzedawane przez Amazon, a wlasnie kumple z UK mi podpowiedzieli ze amazon nalicza ceny netto jak sie ma firme a karta 8 giga jest gratis jak sie teraz kupuje vite, do tego mozna kupic gre za 15 a nie za 33 (np Raymana)
Gdyby nie cena gier, zastanowiłbym się a tak nie ma co.
AtmosFear a wiesz czemu na smartfony są popierdułki a nie ma ich na konsole przenośnie? Odpowiedź jest prosta - do konsol przenośnych nie ma SDK, bo gdyby tylko producent danej konsoli wypuściłby takie SDK to również i tu powstawałaby kupa popierdułek. To, co piszesz to jest niezły stereotyp. Co raz więcej dużych firm dostrzega potencjał w tych urządzeniach (np. EA). Co do samego ekranu dotykowego - celowanie w grach fpp i tak jest 100 razy lepsze / dokładniejsze niż celowanie za pomocą analoga. Mam nadzieję, że producenci gier na Vitę dadzą taką możliwość.
@TobiAlex - SDK na konsole przenosne oczywiscie sa, w postaci dev kitow, podobnie jak na 360 czy PS3. Roznica polega na ich dostepnosci - nie sa to zasadniczo platformy otwarte komercyjnie, jak w przypadku Androida czy Apple'a, gdyz producenci konsol czerpia z udostepniania SDK konkretne korzysci. Wynika to m.in. z jednorodnej platformy sprzetowej, ktora w kolejnych rewizjach kluczowo juz nie ewoluuje (a na pewno nie tak, jak np. roznia sie telefony pracujace na Androidzie 2.3 czy urzadzenia z iOS, majace w kolejnych wersjach rozne taktowania procesorow czy liczby rdzeni, rozdzielczosci i wielkosci ekranow, ilosci pamieci RAM, etc.).
Nie ma masz racji piszac, iz otwartosc SDK automatycznie przeklada sie na duza ilosc 'popierdulek' czy tez shovelware - na zamknietych platformach Nintendo (Wii / DS) byla i jest ich cala masa, co zreszta do dzis jest jedna z bolaczek tych systemow, wynikajacych z ich gigantycznej popularnosci (tzw. install base), szczegolnie wsrod graczy mlodszych i nie-core'owych, ktorzy nie orientuja sie perfekcyjnie w rynku i latwiej jest im sprzedac produkt. Podobnie bylo zreszta takze z PSX czy PS2, gdzie na polkach obok kapitalnych gier lezala sterta tytulow bardzo slabych - w tym przypadku wynikalo to takze z dosc duzej przystepnosci SDK (szczegolnie w porownaniu np. z Saturnem).
EA od dawna robila mase gier Java na telefony i dalsza ekspansja na smartfony byla raczej naturalna decyzja. Ich jakosc jest jednak bardzo roznorodna. Warto jednak zauwazyc, ze EA nie bylo nigdy potentatem na rynku gier przenosnych, tutaj prym wioda raczej Japonczycy (ktorzy ogolnie o wiele powazniej traktuja 'granie w ruchu', co widac np. po obecnej sytuacji PSP w Japonii).
Co do celowania dotykowcem - masz racje, ekran dotykowy daje tutaj sporo mozliwosci, choc w przypadku Vity nie obejdzie sie bez zaslaniania ekranu. Alternatywne rozwiazanie znamy juz od wielu lat na DSie - Metroid Prime Hunters czy seria Call of Duty na ta platforme to bardzo dobre gry, ale nie jest to mimo wszystko konsola idealna dla FPSow. Nie zdziwilbym sie wiec, gdyby gracze Vity nadal preferowali analogi.
AtmosFear podaj mi link skąd mogę pobrać oficjalnie, udostępnione przed Sony, SDK np. do PSP. Zapomnij. Wszystko to, co jest dostępne (np. na PSP) jest przygotowane przez userów (uruchom jakieś gierki bez custom firmware, nie mówię tu o minis). Popierdułko tworzone na PSX czy PS2 były robione przez firmy - małe, bo małe, ale jednak firmy a nie często przez 1-2 osobowe grupy jak to ma miejsce w przypadku iOS / Android. Na iOS / Android nawet w tym momencie mogę pobrać SDK i stworzyć coś prostego - na PSP/PSX/PS2 już tak nie zrobię. Z większych konsol to mam szansę tylko na XBOX 360, bo Microsoft udostępnił XNA, na PS3 nic takiego nie widzę.
TobiAlex:
Tak z ciekawości, który to smartphone jest silniejszy niż PS Vita? Bo ja o takim nic nie wiem.
Sprawdziłem nawet Samsung S2 i PS VITA:
procek: 1.2GHz Dual Core Arm Cortex vs 4-rdzeniowy układ ARM Cortex-A9 MPCore (45nm,32bit)
grafika: ARM Mali-400 MP vs 4-rdzeniowy układ PowerVR Series 5 SGX543MP4+ 200Mhz
pamięć: 1GB vs 512MB + 128MB RAM (tu akurat na korzyść samsunga, ale trzeba pamiętać, że konsolka to sprzęt praktycznie tylko i wyłącznie pod gry)
ekran: 800x480 AMOLED, 960 x 544 OLED
cena: 2000zł vs 1100zł
Dalej drogo? :)
W dyskusję o grach nie dam się wciągnąć. Moim zdaniem na smartphonach nie da się grać w pełnoprawne gry. Koniec, basta, kropka! Ale rozumiem, że są ludzie, których nie irytuje fakt, że sami sobie zasłaniają w czasie gry pół ekranu. Moim zdaniem na smartphonie grywalne są celowniczki (fragger, angry birds), tower defence, karcianki. Cała reszta ze wzgledu na sterowanie nie nadaje się do grania.
Zresztą na PSS jest już cała masa popierdułek (tzw. minisy) w cenie w okolicy 1euro, żywo przypominające te z appstore czy android marketu :) To dla tych którzy krzyczą, że nie wydadzą na nowego Uncharted-a 160zł bo to przecież na handhelda...
el.kocyk - daj linka do tej oferty za 175GBP - bo ja jej nie mogę znalezc.
@TobiAlex - napisales, ze "do konsol przenośnych nie ma SDK", wiec odpowiedzialem Ci, ze oczywiscie zostaly takowe "wypusczone" przez producentow tychze sprzetow, choc nie do uzytku publicznego. W dzisiejszych czasach producent praktycznie kazdej wiekszej platformy czy sprzetu udostepnia jakies API do tworzenia softu. Dostepnosc takich narzedzi jest jednak zupelnie oddzielna kwestia, o ktorej ogolnie wspomnialem w poprzednim poscie.
A ja juz mam =] Wlasnie wrocilem ze sklepu :D
Co do samego ekranu dotykowego - celowanie w grach fpp i tak jest 100 razy lepsze / dokładniejsze niż celowanie za pomocą analoga. Mam nadzieję, że producenci gier na Vitę dadzą taką możliwość
Pr0, teraz to pobiłeś sam siebie.
gehenna - no pisze przeciez, ze jak sie zarejestruje jako firma to naliczaja ceny netto
jedyne co musze sie dowiedziec, czy wtedy trzeba vat zaplacic w Polsce, jesli tak to kiszka
-----------------------
Jak mozna ogladac filmy na youtube? Jak wchodze przez przegladarke to mi podaje ze nie mam wtyczki flasha/przegladarki html5. Jak klikam w link aby przslo na strone Adobe to jest napisane, ze mam aktualnie dostepna wtyczke.
Any help / info?
------------------
Bo poza tym, sama konsola przeszla najsmielsze oczekiwania, niesamowity sprzet. O wiele bardziej mi sie podoba jako calos niz taki Asus Transformer (ktory jest tabletem). PSVita to genialny sprzet dla _gracza_. naprawde.
TobiAlex - przestan trolowac, wez w rece na godzine PSVita to zrozumiesz co to znaczy sprzet dedykowany graczom. Wszytkie drobazgi, bajery, samo wcisniecie przycisku "home" podczas gry i ujrzenie tego co sie stanie (ekran gry cofa sie do miniaturki, po bokach widac ostanie zdarzenia z gry np. osiagneicia, mozesz sobie pojsc do glownego menu konsoli cos porobic np. napisac msg i potem wrocic do gry, ajak to wyglada wszystko pieknie to huhu. A sama wydajnosc konsoli - wskaz mi cos tak mocnego, dwa ze konsola ma dedykowany system i nie ma duzego narzuty na API. Juz o tym niedawno mowil Carmack, ze OS Vity na takim samym sprzecie jak iOS pozwoli zrobic wyajniejsza gre.
I jak bys ogarnial temat, a nie klapal jezorem jak gimnazjalista z wykopu, to bys wiedzial, ze mozna zapisac sie przez odpowiednia strone na Playstation Certified SDK (w ktorego wchodzi tez Vita SDK). Tenze SDK posiada takze virtualna maszyne z emulatorem. A to, ze nie rozdaja czegos takiego byle bolkowi, to jest zrozumiale (najprostsza kwestia -emulator). Kazde SDK jest przypiete do danej firmy i w razie wycieku ktos beknalby nieamowicie.
---------------
A i napisze bez zadnej sciemy: TO NAJLEPSZY EKRAN DOTYKOWY JAKI WIDZIALEM W ZYCIU.
Mialem Asus Transformera TF101, mialem ifona, mam Samsunga Wave S8500 (OLED). Ale tak idealnego w czuciu (pomijam sama jakosc obrazu) ekranu nie widzialem i nie dotykalem. A samych tabletow z 20 lekko mialem w rekach. Cos pieknego.
Sama konsola sprawia wrazenie zapietej na ostatni guzik. Kupujac PS3 przy premierze mialo sie wrazenie, ze wielu rzeczy brakuje, jakos tak "pustu i glucho". PSVita to sprzet na miare 2012 roku, od razu wszystko zintegrowane z siecia, a sama obsluga jest przeswietna.
Polecam!
el.kocyk - jesteś VAT registered?
Konsola jest niewypałem.
1. Sprzedawana jest w cenie XBox 360 z Kinectem + 2 gry czyli około 1300 zł
2. Gry na PS Vita są tak drogie, że lepiej zainwestować w opcję z punktu 1 i grać na dowolnym ekranie np 43 cale
[napewno jest wyraźniej]
3. Opcja zakupu PS Vita mija się z celem:
a) All Inclusive MAX 89 zł miesięcznie / 2 lata / konsola za 99 zł - abonamentem płacimy za konsolę niecałe 2200 zł!
b) w opcji "a" internet to pakiet 250 MB?! Co za kretyn przyznaje taki limit na abonament przyznany na PS Vita
c) aby korzystać w pełni z PS Vita trzeba dobrać opcję PLAY Online 3GB za 39 zł miesięcznie
Policzcie i zobaczcie czy to się opłaca.
Wybierając opcję "a" i "b" aby korzystać z urządzenia po 2 latach możemy zakupić 2 konsole PS Vita!!!!!!
Konsola jest aktualnie przeżytkiem technologicznym.
Np. Samsun Galaxy S2 ma lepszy procesor, grafikę i ekran. No i bez porównania wnętrze tego jak i sam smartfon jest praktyczniejszy bo nei jest cegłą, a gry na smartfony są bardzo tanie.
W Japoni już sąprzeceny tej konsoli bo się nie sprzedaje.
Podsumowywując: PS Vita to jak Nokia - Obie firmy się spóźniły z rozwiązaniami ze swoimi rozwiązaniami.
Ogólnie: PS VITA - jesteś naiwny - kup. Sony takich głoupich potrzebuje aby odrobić straty finansowe z 2011 roku,
Np. Samsun Galaxy S2 ma lepszy procesor, grafikę i ekran. No i bez porównania wnętrze tego jak i sam smartfon jest praktyczniejszy bo nei jest cegłą, a gry na smartfony są bardzo tanie.
bzdura, bzdura, bzdura.
Porównanie PS Vity akurat z samsungiem galaxy S2 masz kilka postów wyżej.
Tanie gry na smartphony to nie gry - to popierduły - jest tego pełno, na PSS noszą nazwę minisy. Jest nawet Angry Birds w podobnej cenie.
Do tego piszesz, ze konsola jest niewypałem, po czym przez 3 zdania skupiasz się na jakichś abonamentach z play-a. WTF?
Dla mnie akceptowalna cena takiej zabawki to jakieś 500-600 zł, a gry góra po 50 zł. Za te pieniądze co teraz - nie ma mowy.
AtmosFear właśnie chodziło mi o dostępność SDK. O tym, że ogólne one są to ja wiem, chodzi tylko o to, że są kolosalnie drogie i niedostępne dla szarych ludzi. Co innego jest z iOS'em / Androidem.
gehenna kolejny stereotyp na temat grania w pełnoprawne gry (przykłady takie jak Dead Space czy Grant Theft Auto 3 kompletnie temu zaprzeczają, nie wspomnę już o grach Gamelofta) koniec kropka. Jakie pół ekranów na tabletach o przekątnej 10"? No chyba, że ktoś ma paluchy jak chłop ze wsi, to wtedy może tak.
Mercc sprawdź sobie dokładność analoga (spróbuj przesunąć celownik o np. 5 pikseli) a potem to samo zrób na ekranie dotykowym. Wtedy pogadamy.
realsolo akurat mam i iPod touch 4g i od paru godzin PS Vite. To wszystko, co napisałeś to są dopiero pierdołki (co mnie obchodzi, że ładnie okienko się minimalizuje? wtf?).
gehenna widzę, że g... wiesz na temat gier na iOS - Infinity Blade 1 i 2, Aralon, Eterlnal Legacy, Dungeon Hunter, Shadow Gun, Back Stab, Shadow Guardian, Splinter Cell, Dead Space, Grand Theft Auto 3 to tylko nieliczne gry, które nie dość, że świetnie wyglądają (na pewno lepiej niż na konsolach przenośnych, może oprócz Vity, ale to się zmieni po premierze Tegry 3). I jest jeszcze inna ważna rzecz - ceny gier! Niech posłuży gra Dungeon Hunter - na iOS kosztuje 79 centów, na PS3 kosztuje 47 zł a na PS Vita kosztuje 149 zł! A to wciąż ta sama gra!
TobiAlex - wymieniłeś wszystkie duże gry na iOS-a? Popatrz w dniu premiery VIta ilościowo pobiła iOS-a na którego te gry wyszły w przeciągu ostatnich 3 lat. I naprawdę nie przeszkadza Ci, ze podczas gry sam sobie zasłaniasz pół ekranu palcami, sterowanie Ci w pełni pasuje?
Co do Dungeon Hunter - nie chciałbym grać w tą grę na moim iphonie - nawet za darmo :)
Chyba ktoś się pomylił. Podane ceny powinny się prezentować odpowiednio: 149 złotych oraz 399 złotych.
spoiler start
To żart - gdyby ktoś się nie domyślił.
spoiler stop
@TobiAlex - na App Store znajduje sie na dzien dzisiejszy kilka tysiecy gier. Ty wymieniles 11 tytulow, ok. 5 z nich mi cokolwiek mowi. Oczywiscie, jestem pewien ze gierek dla core'owcow znajdzie sie wiecej, ale jednoczesnie nie sadze, aby stanowily one wiecej niz 2-4% wszystkich dostepnych tam gier. Wynika to m.in. z tego, ze wlasnie wiekszosc gier na fony tworza, jak wspomniales, pojedyncze osoby lub mikro-zespoliki.
Wystarczy zreszta zerknac na najpopularniejsze gry na App Store z polowy zeszlego roku, aby zorientowac sie, czym sa najbardziej zainteresowani smartfonowi "gracze" - http://www.giftsorgadgets.com/video-games/top-10-most-popular-game-apps-for-iphone-ipad-ipod-in-app-store.html . Prozno szukac tam Dead Space'a czy nawet Infinity Blade.
Zreszta chodzi nie tylko o proporcje. Uwielbiam GTA, a III to jedna z najlepszych gier w historii, ale granie w nia na dotykowym ekranie jest dla mnie, zamiast przyjemne - po prostu meczace. I to 10 lat po premierze - to ciagle jest ta sama gra! Dla porownania wezmy wersje Ocarine of Time na 3DSa, ktora nie dosc ze zawiera sporo usprawnien i wyglada znacznie lepiej, niz oryginal, to jeszcze ma kapitalne sterowanie. OK - kosztuje wiecej. Ale prawdziwi gracze za jakosc z pewnoscia zaplaca, tak jak wielu z nich juz zaplacilo za Vite, lub zrobi to w przyszlosci, kiedy pojawia sie naprawde mocne tytuly.
No TobiAlex takie gry nak Infinity Blade to rzeczywiscie nie popierdolki ;) Ladna grafika, szyny i 0 mechaniki. I jeszcze mi powiesz, ze GTA na dotykowym sie fajnie gra? OK;) PSP i NDS xxx lepszych gier niz do dzis masz na iOS. I co trolujesz z jedna gra (dungeon hunter), ktorą sobie tak producent ustawil - jego sprawa, ludzie tego nie kupia. Ja mam Vite bo (poza swietnymi parametrami od a do z) jest mega wygoda + bede gral w gry pokroju Final Fantasy, Ragnarok, Lord of Arcana, Soul Calibur a nie jakies proby bycia AAA dla ulomnych (sterowanie). Juz nie mowie,ze Vita jest pozycjonowana mocno pod internet/multi i praktycznie kazda gra bedzie miala sporo bajer w tym temacie.
gehenna --> Ale faktem jest, że w Japonii sklepy same z siebie bardzo szybko obniżyły cenę o niemal 20 %, a i tak tygodniowo schodzi ledwie kilkanaście tysięcy. Uncharted, które miało być system sellerem, na początku sprzedało się w 60 tysiącach, a potem praktycznie przestało się sprzedawać. W Europie i USA może być podobnie, bo dobrych gier na razie nie ma, a cena jest kosmiczna.
realsolo widzę, że słowo trol ładnie Ci w bani namieszało. Napisz choć jedno zdanie bez użycia słowo trol. Potrafisz? Jeżeli nie potrafisz prowadzić normalnej konwersacji na dość wysokim poziomie intelektualnym to ukończ najpierw podstawówkę a potem możesz trolować... I graj w co tam chcesz, tylko żeby nie było jak z PSP - 20 gier na krzyż przez ostatnie 3 lata. A i jeszcze coś - ja też mam Vitę. I jak na razie ten "genialny" system nie potrafi kopiować kilku zaznaczonych plików z PS3 (trzeba je zaznaczać pojedynczo). Już nie wspomnę o "genialnej" przeglądarce. Kto to w ogóle testował?
no te dwie rzeczy dyskwalifikują VITĘ jako konsolę do grania..
nie sprzedajesz przypadkiem używki?
Polony - Uncharted jest system sellerem w EU i w US. W Japonii wcale nie odniósł sukcesu. Zobacz ile Unchartedów się sprzedawało w Japonii na PS3. Cały line-up jest przygotowany pod zachód - aktualnie Sony nie ma ani jednego tytułu, który mógłby przyciągnąć azjatów.
Uncharted 1: 0.12mln
Uncharted 2: 0.19mln
Uncharted 3: 0.18mln
dla porównania wyniki sprzedaży FF XIII: 1.87mln
Wyjdzie jakiś Final Fantasy, Monster Hunter itp. to konsola zacznie się w Azji sprzedawać. Podobnie jak 3DS po premierze Zeldy.
Dlatego mnie dziwiła ich polityka - wcześniejszy start w Azji - a startowe tytuły - typowo zachodnie. Chyba traktowali premierę w Japonii jako beta testy konsoli... innego pomysłu nie mam.
Wyglada na to, ze tak - http://gaming.stackexchange.com/questions/51577/are-all-psn-psp-games-compatible-with-ps-vita
ok, psp sa a starocie z psx?
edit:
a juz mam:
Can [the] Vita play PlayStation Game Archives games?
It won’t be supported at the time of the PS Vita launch. Regarding future support, we’ll share details later.
“Game Archives” covers the original PlayStation and PC Engine/Turbo Grafx games that can be downloaded through the PSN store. That means that those games can only be played on a PSP or a PS3 for now. Hopefully, Sony will update the Vita to support “Game Archives” at some point in the future.
Po obejrzeniu filmików na YT nt. tej konsolki widzę straszną różnicę między PSP a PS Vita - Różnica w PS Vita jest taka że ta konsola i gry do niej mają wspaniałą grafikę, niż na PSP itp. Chyba będę zbierał pieniądze na tą konsolkę bo wydaje mi się wręcz wspaniała :)
Po kilkugodzinnym zapoznaniu się z konsolką stwierdzam, że nie ma żadnej gry, która by zachęcała do kupna. Wszystkie, bądź podobne gry, są dostępne na pozostałe platformy. Jedyna gra, która przypadła mi do gustu (a raczej jej demo) to Unit 13. Czekam z niecierpliwością na premierę (7 marca).
@TobiAlex - recenzenci na swiecie maja inne zdanie. Wg Metacritic ( http://www.metacritic.com/browse/games/release-date/new-releases/vita/metascore ), 11 gier z listy startowej to pozycje co najmniej bardzo dobre.
o gustach się nie dyskutuje - mnie interesuje co najmniej kilka tytułów i to wcale nie tych największych (Uncharted) a raczej: Lumines, Super Stardust Delta czy Disgaea 3 (imho znacznie lepiej się będzie w to grać na handheldzie).
AtmosFear bo są dobre, ale nie takie, które "zmuszałby" do kupna konsoli już teraz. Nie ma żadnego exclusive :) no może oprócz wspomnianego przeze mnie Unit 13, ale to nie jest gra startowa.
Kto Wam sprzedał ten system komentarzy? Kpina.
Nigdy nie posiadałem żadnej konsoli do gier (pomijając kilku miesięczny romans z Xbox 360), gram tylko i wyłącznie na PC. Muszę przyznać, że zaciekawił mnie najnowszy produkt SONY, z chęcią zaopatrzyłbym się w Vitę, ale ta cena mnie odrzuca. Taniej można kupić Playstation 3 Slim. Wg. mnie Vita powinna kosztować góra 500zł i gry po 100zł maks, mam nadzieję, że ceny spadną, za taką kwotę nie ma co kupować.
Marcinkiewiczius zapomnij o takiej cenie - PSP obecnie kosztuje 399 i to jeszcze tak okrojona wersja (np. bez Wi-Fi), że szkoda gadać na ten temat.
@TobiAlex - widze, ze prawda w oczy kole, chcesz sie chwalic wyksztalceniem? prosze bardzo mgr inz Politechnika Wroclawska Cybernetyka. I tak, trolujesz jak malo kto. Nie widze, abys sie odniosl do tresci i twoich wspanialych gier na iOSa. Normalnie tygodniami nie "mozna" sie odnich oderwac.
realsolo no... prawie jak Natanek. I poziom wypowiedzi również. Gratuluje. A potem się dziwić czemu w naszym kraju jest tak a nie inaczej skoro "nasza inteligencja" wypowiada się w taki sposób jak Ty. Jak już ktoś ma odmienne zdanie to oczywiście troluje. No tak, bo Ty będziesz na Vicie grały tygodniami w te same gry, szczególnie w te gry, które można ukończyć w 5h. A gdybyś może miał mniej tytułów i nie był tak zadufany w sobie to przeczytałbyś w jednym z moich postów, iż też posiadam Vite. A, i jeszcze coś - jak już to "nie można".
@Marcinkiewiczius - Taa, 500zł... Kto by w takim razie miał zarabiać na tej konsoli?! Jak same podzespoły składające się na Vite kosztują około 120$... Przelicz sobie USD na PLN i dorzuć koszty o których wiele zapomina - projekt konsoli, opracowanie jej, badania inżynierskie, opłacenie pracowników, koszty logistyczne, reklama... Vita ma kosztować 500zł "bo tak!" a że za iPhona czy SGS II życzą sobie po 2000zł przy gorszych podzespołach to jest ok?
Jak same podzespoły składające się na Vite kosztują około 120$...
skąd te info?
Imho znacznie więcej - założę się, że aktualnie Sony dokłada do każdej sprzedanej sztuki kilkadziesiąt USD.
Przepraszam, dokładnie 159,20 USD wg wyliczeń iFixit. Z tego najwięcej bo aż 60$ kosztuje 5-calowy OLED.
gehenna - wg tego co czytalem, pierwszy raz sony zarabia na kazdej konsolce, wiec jest pole do obnizania ceny
nie pamietam gdzie to wyczytalem
to w sumie dobra wiadomość, trzeba czekać na obniżkę w takim razie.
btw. osobiście myślałem, że te dwa quadro-core w wersji mobile będą najdroższymi elementami w PS VITA.
m@a88 - możesz dać mi bezpośredniego linka do tego wyliczenia iFixit? Nie mogę tego znalezc - a z chęcią bym poprzeglądał też ile "naprawdę" kosztują inne sprzęty. btw. świetna stronka - sam z zawodu jestem elektronikiem i kilka lat przepracowałem w serwisie - co prawda to prehistoria, ale stronka może się kiedyś przyda.
@gehenna: wyliczenia znalazłem na stronie TwojePC.pl (tam wpisując w wewn. wyszukiwarce "vita" znajdziesz odpowiedni wpis)
Koszty podzespołów konsoli (wersja 16GB):
- Ekran dotykowy OLED: $48.50
- Bateria: $3.60
- Kamera: $3.50
- Moduł łączności Wi-Fi/Bluetooth/GPS: $3.50
- Pamięć NAND: $6.00
- Pamięć SDRAM: $9.25
- Czterordzeniwoy processor: $16.00
- BB+XCR: $16.25
- Części nie elektroniczne: $11.00
- Obudowa, przełącznki i plastik: $30.00
- Pozostałe materiały: $11.50
dla mnie osobiście ceny kosmicznie niskie - do tego dochodzi linia montażowa by to wszystko złożyć do kupy, robocizna, pudełka/instrukcje, koszty gwarancji, promocji, itd.
Procesor quadcore w wersji mobi za 16USD?? To chyba tylko Sony potrafi wypertraktować taką cenę, a i to przy zakupie pewnie ze 20mln sztuk :) W detalu taki procek szybciej będzie kosztował w okolicy 100USD..
Bateria 3.60USD? Znacznie mniej wydajne i chinskie niemarkowe podróbki w hurcie (powyżej 100sztuk) kosztują po 6USD... A gdzie koszta przesyłki? A gdzie cło? A gdzie VAT?