Animacje w Ghost Recon: Future Soldier naprawdę dają radę
Odwieczny problem animacji w grach:
dobry gameplay, wygodna kontrola postaci, "responsywność", imersja > KONTRA < realistyczna, naturalnie płynna animacja
Tego nie da się pogodzić - jedynym wyjściem jest kompromis. Nie zawsze słaba animacja jest wynikiem ograniczonego czasu/budżetu w tej dziedzinie. Często wpływ ma tutaj po prostu nierozwiązywalny KONFLIKT. Postacią steruje gracz, który oczekuje dobrej gry i jak najlepszych możliwości kontroli postaci - to nie jest prawdziwy świat, więc dążenie do realistycznych animacji może mieć bardzo negatywne skutki na rozgrywkę.
Tutaj wkracza filozofia projektanta gry i jego gust - przez to np. w Half-Life 2 Gordon nie ma nóg i gdy przyciska klawisz, jego ręka nie sięga do przycisku. Testy robiono, wszystko zaimplementowano (nawet w pierwszej becie HL1 były niektóre elementy tego typu) a potem to usunięto, bo w odczuciu projektanta nowe wady przyćmiły zalety (np. blokowanie kamery podczas przyciśnięcia przycisku itd. itp. to są drobne niuanse, ale projektując grę stają się istotnymi kwestiami).
W projektowaniu całego poruszania się postaci pojawia się pełno niuansów, w których trzeba poświecić jedno kosztem drugiego.
BTW, animacje z motion capture gryzą się dosyć mocno z dynamicznymi animacjami proceduralnymi znanymi z FIFY 12 czy GTA IV. Mocap używa się przez to raczej do cutscenek, bo ciężko jest z elastycznością takich nagrań. Mocap tworzy spore ilości danych o pozycji każdej kości w danej klatce. Podejrzewam, że bardziej te nagrania z mocapu do gameplaya używają na zasadzie referencji.
Swoją drogą drastyczny brak jakiejkolwiek elastyczności technologii z L.A Noire właściwie był przyczyną jej porażki i prawie bezużyteczności w branży.
Kazioo --> próbą rozwiązania takiego "konfliktu" są zastosowane w grze (mówię tu o GR:FS) mechanizmy, jak np. przyklejanie się do ścian ze sporej odległości (chodzi mi konkretnie o moment, w którym postać żołnierza przyciągana jest do osłony).
A L.A. Noire? Nie uważam, żeby ta gra odniosła porażkę (pomijając fakt bankructwa jej producenta), ale może chodziło Ci o jej nierówność? A konkretnie rewelacyjną mimikę twarzy z wyglądem reszty postaci?
Chyba ktoś tutaj nie grał w Uncharted 3 ; > Moim zdaniem AC przy U3 jest przestarzały o parę lat świetlnych :P
Ogame_fan --> fakt, nie pomyślałem o tym - może właśnie dlatego, że nie grałem ;)