Unreal Engine 4 będzie wymagać sprzętu dziesięć razy mocniejszego od X360?
Ok ja rozumie,że GOL to duży portal ble ble ble.. ale proszę was panowie jak ta tak DUŻĄ firmę proszę o SZYBSZĄ reakcje na newsy. Ten i masa innych sa po prostu stare... a juz na pewno nie są "HOT newsami"
Tylu was tam pracuje a newsy zawsze pojawiają się tu jako ostatnie...
GF GTX 590 ma teoretyczną wydajność ~2,5 TFLOPS, Radeon HD 7970 ~3,8 TFLOPS, więc spokojnie, taka technologia już jest....
@prosiacek
Tak to jest surowa moc z wyliczeń, ale musisz odjąć sterowniki, warstwy abstrakcji, biblioteki pośredniczące itp.
Poza tym ja polecam jeszcze ten bardzo wartościowy filmik
http://www.gamespot.com/unreal-1990/videos/tim-sweeney-dice-2012-session-6350144/
Wyjątkowo ciekawy i opisuje silniki gier także z perspektywy biologi ludzkiego oka, są konkretne badania i wyliczenia.
Można się np. dowiedzieć, że trolle co twierdziły iż oko nie widzi więcej jak 30fps się myliły, epic to zbadał i wyszło im, że nie trzeba mieć więcej niż 72 fps, powyżej oko nie rozróżnia już.
Można się też odwiedzić jaką oko ma rozdzielczość, jaka rozdzielczość jest jest wystarczająca dla obrazu którego oko nie rozróżni od rzeczywistego, oraz ile mocy jest potrzebne do stworzenia takiego obrazu, dodam, że bardzo dużo, polecam ten filmik.
To nie mogą na tą chwilę wydać jakiegoś małego projektu tylko i wyłącznie na PC aby ludzie mogli się przekonac czy to rzeczywiscie jest taka super technologia i jak to się prezentuje podczas samej gry.
phi, skladasz sobie 7970 w CF i do tego Sandy-Bridge -E i masz kompa ktory pociagnie to spokojnie w 60 klatkach. Oczywiscie sprzet bedzie kosztowal ok 10k ale gadanie ze "takiej technologi jeszcze nie ma" to bzdura.
Druga strona jest to ze dla konsolowcow jest to niewyobrazalna roznica :)
@Ogarniacz
Ludzie narzekają na wymagania BF3, który śmiga na dwuletnim kompie za 2000 zł.
W kontekście gier trzeba rozmawiać o sprzętach, jakie realnie mogą mieć użytkownicy w domach.
Swoją drogą gdyby taki OnLive zainwestował w exclusive'a na takim silniku, grę, która nie pojawiłaby się w ogóle na tradycyjnym rynku ze względu na ogromne wymagania sprzętowe, to mogliby naprawdę wybić się z tym swoim graniem w chmurze. Koszty byłyby jednak tak wysokie, że poszliby pewnie z torbami ;p
Wątpię aby nowe konsole były jakoś bardzo mocne przecież będą kosztować około 2000 zł to rewelacyjnych bebechów w środku raczej nie będzie.
Anizotropowe cieniowanie , subsurface scattering , image reflectiony ,wysokiej rozdzielczosci shadowmapy . To wszystko wymaga ogromnych pokladow mocy :P . Obstawiam ,ze nowe konsole znow nie beda na tyle silne aby w pelni wykorzystac dx11 (tak jak aktualne nie sa na tyle silne do ogarniecia dx9 ogl2 ) i nadal beda uzywane tansze fake'owe odpowiedniki ow efektow :] .
Ludzie bawiacy sie UDK maga bawic sie nimi juz dzis i osiagac dokladnie prawie te same efekty / mozliwosci co przyszly UE4 ;] .
Sprzet takze problemem nie jest ,bo taka moc jest dostepna . Ba nawet calkiem sporo wieksza dla zwyklych konsumentow.
kaszanka9, dokładnie, dlatego napisałem o mocy teoretycznej, ale jak napisał Ogarniacz te obciążenia rozkładane są także na pozostałe komponenty. Dzięki za link obejrzę w domu.
Oczywiście, że standardem obecnie jest i5 (albo pII) i jakiś gtx460/560, a nie maszyny za 6 tys., ale wydźwięk newsa był taki, że rozmawiamy o jakieś ubertechnologii, a to nieprawda.
Z tego co pamietam to w zeszlym roku sporo osob z branży plakalo, ze pcty sa 10razy mocniejsze od konsol, a to demko puscili na pc... widze, ze w tym roku sie pozmienialo - pr konsol atakuje, znak ze nadchodza nowe :)
@Dead Men ... n/c
co ty myślisz ,ze Microsoft wejdzie do komputronika i zamówi milion kart pokroju HD6670? -.-?
ukladny CPU i GPU beda kupowane przez koncern w milionowych ilościach więc cena pójdzie w dół.
Karta z seri 7XXX bedzie kosztowac ok 2k załóżmy ze MS podpisze np kontrakt na 10 milionow takich układów i cena spadnie ze 100% na np 60% a mowimy tylko o dniu dzisiejszym.
konsola wyszła by za rok- półtora, wiec cena nawet z tych 60% spadnie ..
Można się np. dowiedzieć, że trolle co twierdziły iż oko nie widzi więcej jak 30fps się myliły
Nie dowiedzieć, tylko potwierdzić. :) Ja słyszałem tylko 60 fps, bo i tak mówiłem/pisałem.
Btw. ciekawy filmik i news, o którym wiem już.. długo. :| Skąd takie opóźnienia?
Konsola nie potrzebuje tak dobrych podzespołów, ponieważ wszystkie części w konsoli są ściśle dopasowane, niezmienne, które współpracując ze sobą wykorzystują swój potencjał w 100%, a ponadto podzespołów nie obciąża system operacyjny i milion innych popierdółek. Dlatego konsole mogą już w przyszłym roku osiągnąć taką moc obliczeniową z ceną na poziomie 2000zł.
[13] +1
plus do tego developerzy robiacy gre, robią ja pod dany sprzet np xbox 720 czy ps4. gdzie dopracuja płynność grafike etc.
btw ktoś tu pisał ,że konsole za 2 tys nie pokażą pazura bo "bebechy" będa słabe prosze co to ma do rzeczy? podzespoły konsol a PC to 2 różne światy...
A jak nadal ktos będzie chciał udowodnić ,że jest inaczej to prosze niech uruchomi Bf3, MW3, Dirta 2, Skyrima i mase innych gier z 512 ram w komputerze i kartą graficzną z 2003-2004 roku GL
@agnieszkaBO chyba nie rozumiesz sensu mojej wypowiedzi nowe konsole nie będą w stanie w ogóle czegoś takiego uciągnąć.
@agnieszkaBO ja uruchomiłem Call Of Duty 4 na moim Duronie 900 MHz 768 MB Ram DIMM i karcie radeon 9950 PRO 128 MB na średnich ustawieniach i rozdział ce 1024 na 768 i się nie cięło chociaż wogóle nie spełniałem minimalnych wymagań. Wiec to co masz w środku i jak to jest zgrane ze soba ma jakis wpływ na wydajnośc i wygląd gier
"Samaritan" to UE 3 z obsluga DX11 (+ masa innych efektow dodana do orginalnego UE3 wydanego w 2006r.) - skoro to demo wymaga 2.5 Tflops to jaki sens mialoby wydawanie "next gen" konsoli ktora bylaby "tylko" 10x szybsza od xbox360 czyli poziom kart graficznych ktore w ciagu kilku najblizszych miesiecy beda w sprzedazy - idiotyzm.
Co ciekawe, a nie wspomniane w newsie Sweeney powiedzial, ze do stworzenia grafiki "realistycznej" bedzie potrzeba 2000 x wiecej mocy niz mamy obecnie czyli 5000 Tflops.
@Dead Men to ,że jestem dziewczyną nie znaczy ,że można ze mnie robić idiotkę, tak już ci wierzę ,że cod 4 na średnich ustawieniach hulał ci w takiej rozdzielczości przy Duronie 900Mhz no lol dnia
agnieszkaBO
Spoko, ale odpalę na rozdziałce takiej jak na konsoli i z taką samą konfiguracją grafiki, czyli słabą.
Mam kilku świadków znajomych co się dziwili że w ogóle mi odpalił i ale co sie dziwić przecież to jest silnik Quake III a idiotki nie robię z Ciebie. Tylko z styl Twoich wypowiedzi jest ze jestem nieomylna a reszta ludzi to matoły.
nie jest ta grafika taka piekna albo to jakos filmiku na gryonline jest taka zalowa
Przecież zaraz po premierze tego Tech Dema było wiadomo że został odpalony na 3xGTX590 albo 3xGTX580 już nie pamiętam bo było to dawno, więc trzeba czekać na karty graficzne Nvidia Kepler albo nawet Nvidia Maxwell
No nareszcie się coś rusza :)
Już nie mogę się doczekać kiedy będę musiał wydać 3 moje wypłaty żeby odpalić gierkę w full detalach na tym ładnym silniku :D
No obecnie najsilniejsze PC'ty prawie mają już taką wydajność, a zanim nowe konsole wyjdą to sprzęt PC pójdzie do przodu (GTX 7xx, HD 8xxx itp)
Czekam na erę filmów w takiej technologii. Właśnie oglądałem Immortals i sceny walki są zajebiste, żadni aktorzy by nie mogli czegoś takiego zagrać. Denerwuje mnie w wielu filmach, ta uber szybka akcja. Nie widzimy ciosów, a jedynie przewroty, upadki..takie technologie na pewno za jakiś czas zamienią dzisiejsze filmy, albo przynajmniej będą z nimi konkurować.