The Elder Scrolls V: Skyrim - premiera narzędzi moderskich i ulepszonych tesktur
To już kolejny raz kiedy mamy taką sytuację co osobiście trochę mnie wkurza.
Producenci specjalnie obniżają jakość grafiki na PC żeby nie było przepaści między PC a konsolami i żeby na konsolach gra się sprzedawała. Jak już sprzeda się trochę egzemplarzy na konsolach to po kilku miesiącach gra PC dostaje "patch" z teksturami.
Pierwszy raz było to przy Crysis'ie 2 gdzie musiałem dociągnąć lepsze tekstury i DX11, teraz Skyrim. To oraz DLC jest powodem dla którego nie kupuję gier na premierze tylko poczekam pół roku aż wyjdą wszystkie patche a też w międzyczasie gra sporo stanieje.
A ja właśnie za to chwalę producentów. Skyrim i tak jest bardzo ładny, nawet bez tych dodatkowych tekstur w HD. :)
Ja również czekam z kupnem Skyrima. Poczekam jeszcze na przyszłe DLC, a gra wciąga podobno jak czarna dziura.
Ten cały High Resolution Pack to jest mieszanka z moda 2K Textures ze strony skyrimnexus ?
a olać taką aktualizacje. wcześniej przeszedłem całą grę bez problemów. teraz po ponownej instalacji zaraz po starcie wywala mnie na pulpit. dziadostwo i tyle
Gra i tak naprawdę wygląda świetnie i działa elegancko :) Dobrze wiedzieć jest dalej wspierana przez autorów po premierze.
@SebaOnePL >(...)i żeby na konsolach gra się sprzedawała.
Nie chce cie zmartwic, ale na konsolach gra i tak by sie sprzedala.
Jest wiele gier na konsolach wyraznie graficznie odcinajacych sie od tego, co jest na PC i jakos nie przeszkadza to osiagac wielomilionowa sprzedaz.
Plus, w grach od Beth nigdy grafika nie byla czynnikiem najwazniejszych dla graczy, tylko bogactwo swiata :)
Była - jak wyszedł Morrowind (GF3 + woda) i Oblivion to były w swoim czasie najładniej wyglądające gry. Skyrim nie dał rady.
czyste kpiny, jak gra wreszcie ruszyła to przy hig teksturach wszyscy ganiają na biało hehe
ps. mam całkiem niezły sprzęt : GF 570 platinium, core i7-2600K i 8 GB ramu oraz najnowsze sterowniki.
@tybet2 >Była - jak wyszedł Morrowind (GF3 + woda) i Oblivion to były w swoim czasie najładniej wyglądające gry. Skyrim nie dał rady.
Napisalem "dla graczy" :)
Muszę przyznać, że mam teraz niezły powód żeby znowu zainstalować grę - jestem ciekaw co dobrego wysmażą twórcy modów, jak prezentuje się w akcji gra z nowymi teksturkami i jak działa rzeczony edytorek. Mam nadzieję, że Bethesda nadal będzie okazywać równe wsparcie dla gry.
Z dalszych odległości Skyrim źle nie wygląda z "premierowymi" teksturami, ale jak napisał tybet2 generalnie i tak "nie dał rady" pod tym względem. Z bliskiej odległości tekstury są miejscami naprawdę słabe, wyglądają zupełnie jak w grach sprzed 7-8 lat; no i to rysowanie się horyzontu, zwłaszcza traw i drzew... To są jakieś żarty i kpiny ze strony Bethesdy! Inaczej niż Morrowind i Oblivion, odstaje od współczesnej czołówki jeśli chodzi o grafikę.
Jest wiele gier, które wyglądają dużo ładniej i które technologicznie grafikę mają lepszą (design to już kwestia gustu). I to wcale nie tylko gry najnowsze, ale mające na karku już ładnych parę lat.
Z załączonego screena wynika, że różnica jest widoczna (tylko czy faktycznie tak jest?), ale mój PC już takiej grafy nie pociągnie. W nowe tekstury zaopatrzę się dopiero, gdy kupię sobie nowego PC.
Od premiery Skyrima grałem z modami na tekstury HD wiec ten patch jest nie przydatny :)
Te mody wydaja sie ciekawe, ale nie moge ich zainstalowac. Zaznaczam na steamie subskrybuj i dostalem info ze mod zostanie wgrany po uruchomieniu skyrim. Wlaczam launchera i nic. Wie ktos jak to naprawc?
@ Drau
No tak, zwracam honor. Sorki, że musiałeś mi to pisać 2 razy:-/ (zmęczenie robi swoje)
Niech Bethesda się lepiej zajmie wydawaniem patchy do swojej najnowszej NAjbardziej Zbugowanej Gry Wszechczasów.
A ja zamiast marudzić (jak to zwykle robi duża część użytkowników pod każdą nowinką) się cieszę - w końcu sama gra wyglądała bardzo ładnie, tylko właśnie rozmazane tekstury były łyżką dziegciu w beczce miodu. Teraz Skyrim będzie chociaż wyglądał jak tytuł na PC - i dobrze, że Bethesda nie ma PC-towych graczy całkowicie w d**ie (bo takie odniosłem wrażenie zaraz po premierze Skyrim). Życzyłbym sobie tylko, aby Betha wydała też solidny patch sensownie balansujący rozgrywkę w niektórych aspektach: m. in. poziomie trudności (podrasować smoki i zmniejszyć częstotliwość ich pojawiania się) czy niektórych umiejętnościach (kowalstwo, zaklinanie) oraz AI (NPC-e są wyraźnie zbyt ślepi i tępi, gdy się gra złodziejem, a smok zamiast atakować Dovahkiina skupia się na... kozie >.<).
Alem se zrobił! Chciałem popykać jeszcze na wieczór, po robocie w Skyrima, stwierdziłem że obadam te hi-res tekstury. Jak mi wyskoczyło że się to ściągnie dopiero za ponad 2 godziny (mimo łącza 10mb/s (ale sieć w bloku...)) to od razu anuluj. A tu zonk! Nie da się zagrać dopóki nie dościągam tej cholernej "aktualizacji"... :@
Pozostaje nadrobić zaległości z WWE po RR... :/
Świety - zabugowanej? lol jest to jeden z najmniej zabugowanych sandobxow, a patrzac na skale i to co mozna robic to praktycznie top1. drugi raz juz przechodze gre i praktycznie zadnego buga. wiec przestan trollowac; )
Na portalu Nexus od dawna są fanowskie modyfikacje z teksturami o wyższej rozdzielczości. Mam je zainstalowane, w sumie kilka GB w katalogu Data/textures. Powiedzcie, czy po zainstalowaniu tego oficjalnego DLC nie będzie żadnych konfliktów? Tekstury nie będą się "gryzły"? Z tego co się orientuje, to w tym DLC są pliki HighRes w formacie .bsa, których nie umieszcza się w katalogu Textures, tylko Data, więc chyba nie będzie problemów z kompatybilnością?
dual-core---> według mnie nie będzie problemu z kompatybilnością, bo gra i tak sobię doczytuje zawartośc katalogu Textures gdzie są modyfikacje. Poza tym jesli masz ze strony Nexusa tekstury naprawdę dobrej jakości - 4096*4096, bo pojawily się takie modyfikacje przedmiotów, terenu, krajobrazu, itd., to ten DLC na niewiele Ci się przyda, bo jakościa nie przebije tych z Nexusa. Ja sam mam 9 gb zawartości katalogu Textures, a DLC ma chyba 3 gb.
Historia się powtarza, tak samo bylo z Falloutem 3 i New Vegas - kreatywność modderów przebija wszystko, naprawdę dla tych, którzy regularnie odwiedzają Nexus, ten DLC nic już nie polepszy w kwestii grafiki i jakości textur.
Zrobiłem eksperyment; też miałem katalog "textures" zapełniony modyfikacjami ze strony Nexusa. Jednak porównałem rozmiar tekstur z tymi z oficjalnego DLC. W tym celu pliki HighResTexturePack.bsa rozpakowałem 7-zip i po skopiowaniu ich do folderu "textures" okazało się, że wiele z nich ma większy rozmiar ( ale też część sporo mniejszy ) od tych wysokiej rozdzielczości z Nexusa. Tak więc warto zainstalować DLC mając nawet wcześniej wgrane tekstury nieoficjalne, bo w niektórych przypadkach jakość jeszcze się poprawi.
@realsolo - nie piernicz. Wpisz sobie w googlarce dowolną nazwę questa ze skyrima + bug i wyskoczy ci do cholery wyników. Na każdym forum ludzie się wkurwiają że coś gdzieś nie działa, postać nie reaguje, zacina się, znika i wuj wie co. Ja miałem poważne bugi spokojnie przy 8 questach które w ogóle nie pozwalały ich ukończyć, więc trzeba się było ratować komendami z konsoli.
Nie mówiąc już o wkurzających rzeczach typu znikający towarzysz, smok z którego nie da się wyssać duszy etc.
No to teraz wysyp modów :P A co do tekstur to lepiej, że są niż miałoby ich nie być.
Sprawdźcie to: http://www.youtube.com/watch?v=eOUCDIP9uV0 - koniecznie z dźwiękiem.
To teraz tylko czekamy na takie smakołyki :]
Tak się cieszyłem z powodu Edytora i Workshopa i co z tego?
Creation Kit podczas ładowania "obruszał się" bo nie mam "...Skyrim_ENGLISH.DLSTRINGS", co prawda pozwalał załadować archiwum (Skyrim.esm) ale w jedynym słusznym języku EN. Choć problem rozwiązano (nie dzięki Beth ale dobrym duszom z forów) poprzez dodanie wartość "sLanguage=POLISH" w sekcji "[General]" pliku "SkyrimEditor.ini" to i tak CK nie widzi polskich znaków jeno krzaczory. Natomiast Steam Workshop pozwala subskrybowac mody ale na tym już się kończy, mody nie ściągają się automatycznie. Pyszniąca się pełną kompatybilnością rodzimej wersji Cenega będzie miała coś w tej kwestii do powiedzenia? A może problem jest nie do przeskoczenia (to oni! to Beth!) i jak zwykle pozostaniemy z ręką w nocniku?
No i z tego się cieszę ;)
Chociaż gra powinna to od razu zawierać. No nic... zasysam zobaczymy, ale pewnie zmiana nie będzie jakaś wielka :)
@Mellygion
Problem jest nam znany i pracujemy nad tym, aby go jak najszybciej wyeliminować. Z całą pewnością nie zostaniecie z ręką w nocniku.