Kilka lat temu zebraliśmy Wasze pytania dotyczące gry Risen i opublikowaliśmy artykuł, w którym odpowiedzieliśmy na nie. Tym razem chcemy zrobić coś podobnego, więc...
Jeśli macie jakieś szczegółowe pytania dotyczące rozgrywki, chcielibyście w jakiś sposób rozwiać wątpliwości, dowiedzieć się czegoś więcej na temat tej gry, zadajcie w tym wątku swoje pytania. Dla aktywnych użytkowników przewidujemy nagrody.
Jakie usprawnienia względem pierwszej części rzucają się w oczy? Chodzi mi głównie o to, czy już na początku widać konkretne zmiany.
Czy gra ma podobne wymaganie sprzętowe co część pierwsza, i jak wyglądają wersje konsolowe względem PC?
- W jaki sposób rozwiązano strzelanie z broni palnej ?
- Jak działa system rozwoju postaci, czym różni się od tego co znamy z części pierwszej ?
- W grze nie można korzystać z łuku i kuszy ?
- Czy można mieć swój własny statek ?
- Pancerze są jednoczęściowe czy składają się z elementów ?
- Jest dziennik i mapa (lepsza niż w Risen 1) ?
- Czy są obecne jakieś minigry (kości, siłowanie się na rękę) ?
- Czy i do jakich frakcji możemy dołączyć ?
- Czy spotkamy starych znajomych z 1 części ?
- Soundtrack jest równie genialny ( nie tworzył go Kai Rosenkranz) ?
- Grafika jest lepsza, gorsza, porównywalna z Wiedźminem 2 ?
- Jak wypadła polonizacja ?
Czy będzie wyważony balans, pomiędzy bronią białą a palną? Tzn. nie stracimy czasu poświęcając punkty na wyskillowanie umiejętności walki bronią białą, w stosunku do gracza opierającego się na walce przy użyciu broni palnej.
Czy, tak jak w przypadku np. Skyrim, nie bedzie mozliwe kupno gry w Polsce, bezposrednio ze steama?
Czy w grze pojawią się podziemne ruiny?
Mechanika gry będzie podobna jak w Risen czy przeszła jakaś większą zmianę jak np. Gothic 2----> Gothic 3?
Bedzie mozna tak jak np w G3 obrocic sie na piecie, wskoczyc do wody i poplynac na kraniec pustyni lub gdzie sie ma tylko ochote?
W grze występują towarzysze którzy pomogą nam np. w walkach?
Czy broń palna dodaje do gry większej dynamiki podczas walki?
Czy do broni palnej występują jakieś różnorakie pociski (zapalające lub coś w tym stylu)?
Czy w grze większość czasu spędzimy na walce z zwykłymi ludźmi czy też stworami?
W grze występują gildie czy frakcje tak jak w serii Gothic (jeśli tak to ile ich jest)?
Czy nasza postać może używać różnorakich magicznych zwojów?
Jak wygląda system rozwoju postaci, jest podobny do tego z Gothica czy został jakoś ograniczony?
Czy nasza postać może przyrządzać jakieś mikstury lub potrawy które regenerują życie lub dodają jakieś bonusy?
Jak wypada optymalizacja gra?
Czy w Risen 2, czuć mocno piękny Gothicy klimat?
W grze spotkamy dużo przypadkowych postaci które będą dla nas mieć różnorakie dodatkowe misje?
Jak jest waluta w grze złoto, ruda, czy też coś innego?
Czy broń palna jest powszechna?
Czy animacja ładowania broni jest realistyczna?
Czy broń biała ogranicza się do czysto pirackich zabawek?
W Risenie 2 jest dużo oręża?
Czy świat Risena 2 jest tak samo niebezpieczny jak np G2?Większość przeciwników jest za silna dla postaci na początku?
Jeżeli dłużej pograłeś zdradź proszę czy będzie trochę więcej naprawdę twardych przeciwników nieosiągalnych przez większość gry nie takich jak Ogry czy Popiołaki tylko coś jak Czarny Troll(nie chodzi o bossów tylko o coś co można znaleźć w świecie gry nawet na niskim lvl).
Czy po "zaliczeniu" 1 wyspy mogę płynąć gdzie chce czy jestem ograniczony?
Napisz coś o towarzyszach bohatera czy Risena 2 przechodzimy solo czy Piranie upodobnili swój produkt do dziel Bioware?
Gra ma dosć komiksowy styl graficzny(Postacie) czy dialogi i i sami piraci są cukierkowi?
Questów pobocznych jest dużo?Chodzi o to czy można się w nich zatracić na wiele godzin.
No z tych ważniejszych to tyle kiedy odpowiesz(mniej więcej)?
1) O ile większy jest świat gry w dwójce? Bo nie wyobrażam sobie, by był mniejszy, Risen 1 był dość mały :)
2) Jak wypadł pomysł z podzieleniem świata na mniejsze wyspy? Czy można swobodnie się między wyspami przemieszczać, czy to raczej zależy od postępów w grze (np inny akt gry- inna wyspa).
3) Czy można mieć łódź/statek i czy są bitwy na morzu?
4) Jak wygląda sterowanie w wersji konsolowej? Czy jest zbliżone np do Dark Souls?
5) Czy gra jest tak samo dobrze zoptymalizowana jak część 1?
6) Czy jest dużo questów i lokacji pobocznych? W jedynce wszystkie fajne zakamarki świata i tak trzeba było zwiedzić podczas głównego questa.
Artykuł z odpowiedziami pojawi się gdy nadejdzie odpowiednia pora. Niestety, musicie cierpliwie poczekać, ale gwarantuję że warto. A gra jest... :D
Czy zadania poboczne to typowe "szczury w piwnicy", czy historie w nich przedstawione są głębsze?
Czy świat przedstawiony w grze jest różnorodny?
Czy NPC "żyją" własnym życiem? Czy np. niezależnie od dnia i pogody stoją w tym samym miejscu, czy bliżej im do NPC'ów z Wiedźmina?
Czy w grze znajdziemy dużo narzędzi mordu?
Czy istnieje losowość "loot'u", z przeszukiwanych skrzynek?
Czy oprócz wykonywania questów, znajdę w grze jeszcze coś do roboty?
Jak wygląda sprawa z optymalizacją gry?
Czy gra cierpi na syndrom Gothica (tj. miliard bugów)?
Ja tylko chciałbym się dowiedzieć jak wypadają wizualnie dialogi (chodzi mi o sposób w jaki są przedstawione, jak zachowują się postacie czy jest dużo ujęć kamery itp) i czy jest ich dużo oraz jak wypada Bezimienny na tle swojego poprzednika z Gothica, jego charakter, sposób postrzegania świata itp...
A i czy jest jakiś romans z Patty? :D
Czy jest jakiś import save'a z jedynki? :P
Czy macie grę w wersji polskiej? Jeżeli tak to jak wypadły polskie głosy? Usłyszymy kogoś z polskich wersji Gothica?
1.Czy nasz bohater ma głos w dialogach? Czy nic nie mówi jak w Skyrim?
2.Jak okradnę jakiegoś człowieka, to on będzie mnie ścigał? Czy może nic sobie z tego nie zrobi?
3.Czy świat jest duży?
4.Są konie albo inne zwierzęta do jeżdżenia na nich?
5.Jak z levelowaniem? Jakich umiejętności można się nauczyć i czy jest ich dużo?
6.Czy można mieć swoją... kobietę (żonę, kochankę) ?
7.Jak z soundtrackiem? Fajny?
8.O grafikę to chyba nie muszę pytać.
9.Jak polski dubbing? (jest w ogóle?)
kiedy mniej więcej zobaczymy odpowiedzi?:)
Mój mały zestaw:
1. Jaka jest rola Jacka Mikołajczyka w Risen 2, tak bez spojerów - chodzi o to czy będzie postacią kompletnie epizodyczną, czy ważnym kompanem w czasie gry.
2. Jakie wrażenia daje walka bronią palną? jak dla mnie jest to jedyna kwestia, która budzi pewne obawy bo spadkobierca Gothica raczej kojarzył mi się z łukami i takim czystym fantasy.
3. Czy w grze będą dostępne armory i ekwipunek typu "fantasy-średniowiecze" tj. zbroje płytowe, hełmy, "fikuśne" miecze, czy też wszystko będzie postawione na pirackie stroje, szable i inne akcesoria "pirackiego klimatu"?
4. Jak wygląda kwestia magii w nowym Risenie? zastanawia mnie czy rozbudowano tą kwestię tak jak np. w Gothicu 2 w porównaniu do jedynki. W Risenie 1 grałem magiem i sprowadzało się to do rozbudowy i użycia jednego, dwóch czarów co sprawiło, ze grało się bardzo monotonnie, stąd moje pytanie.
5. Świat. Na "oko" o ile jest on większy od tego z pierwszej części. Czy jest co robić? tj. czy questów pobocznych faktycznie - zgodnie z zapowiedziami twórców - znacznie przybyło? Jedynka pod tym względem była troszkę zmarnowanym potencjałem.
6. I ostatnie pytanie - ile oficjalnie, a ile w praktyce zajmuje pełna eksploracja świata (nie chodzi o stan skrajności czyli wybicia wszystkiego co się rusza, ale o ogarnięcie głównego wątku i pobocznych questów).
Czekam na odp z niecierpliwością:)
+ no właśnie, jak tam z muzyką? to chyba jedyna kwestia, której Piranhia przy serii Gothic i Risenie nigdy nie zepsuła. Czy jest dobra i buduje klimat? są jakieś "pirackie" przyśpiewki?:)