Fallout: New Vegas - RGP w wielkim stylu
Druga to towarzysze głównego bohatera. Szwendali się jedynie pod nogami i właściwie nie znalazłem powodu, dla którego chciałbym mieć ich u swego boku.
No nie żartuj :] Towarzysze mają swój zestaw questów (warto z nimi rozmawiać), często swoje własne upodobania względem świata, swoje problemy. To duża zmiana względem trójki. Co więcej posiadają unikalne zdolności, które bardzo się przydają. Moim ulubionym towarzyszem z podstawki jest Veronica ze świetnym pakietem zadań pobocznych związanych z Bractwem i umiejętnością tworzenia amunicji, bardzo przydatna również w walce na krótkim dystansie :] Towarzysze posiadają również niezwykle wyraźne charaktery. To jedne z tych postaci, które zapadają w pamięć na długo po skończeniu gry. Tak więc ta wada moim zdaniem jest bardzo na siłę i absolutnie się z nią nie zgadzam - może po prostu nie rozmawiałeś z kompanami/nie wykonywałeś ich zadań/nie korzystałeś z umiejętności przez nich oferowanych? Natomiast z samą recenzją jestem jak najbardziej na tak - dałbym nawet 5 punktów więcej (grafikę można poprawić modami, których jest prawdziwe zatrzęsienie, niektóre to prawdziwe majstersztyki, co również zasługuje na plus) :]
Mi w New Vegas bardzo podobał się tryb hardcore. Prosta rzecz, a uatrakcyjniała rozgrywkę niezmiernie moim zdaniem :P
Tryb "hardcore" powinien być obowiązkowy, co to za kretyński pomysł, że amunicja (czyli np. części torów kolejowych!) nic nie waży? Ale gra świetna, IMO jest tym dla F3 co F2 dla F1, czyli więcej, lepiej, ciekawiej, ale bez zmian technicznych. I dobrze! Dodam jeszcze, że jak ktoś chce teraz kupować to niech się wstrzyma, bo niedługo wychodzi FNV Ultimate Edition ze wszystkimi DLC.
aope --> może faktycznie zbyt mało uwagi poświęciłem towarzyszom, ale właśnie przez to, że kompletnie mnie nie wciągnęli. Najwięcej czasu spędziłem z psem Królów (wykonałem też zadanie z uleczeniem go), ale i tak szybko się go pozbyłem. W towarzyszach drażni mnie ich samowolka. Przykładowo czekam przed wejściem do krypty, bo chcę się rozejrzeć, a mój towarzysz już jest w środku i zabija przeciwników.
Mi ten element po prostu nie spasował, ale cieszę się z Twojej wypowiedzi, bo prezentujesz graczom odmienny punkt widzenia.
"Bethesda Softworks nie radzi sobie z tym elementem zarówno w The Elder Scrolls jak i w serii Fallout."
Fallout New Vegas robił Obsidian, więc porównanie do Elder Scrolls wydaje się być niepotrzebne, ale w sumie coś w tym jest. I w tej i w tej grze towarzysze są słabi, ale na całe szczęście są jeszcze mody. Poza tym mi tam oni aż tak bardzo nie przeszkadzali. W NV są związane z nimi questy poboczne a w Elder Scrolls, nawet tego nie ma, więc i tak jest dużo lepiej. Co innego jeżeli chodzi o ich AI. ;)
@Karolus86: dorzucę jeszcze, że wypełnianie zadań dla kompanów ma dodatkowy sens - zakończenie :] Działania z nimi podjęte mają swoje odniesienie w końcowej scenie. Zresztą Veronica przewinie się też przez Dead Money, ale cicho sza ;)
Karolus86 - z tego co pamiętam możesz ustawić zachowanie towarzyszy na "pasywne", w którym nie będą atakowali jeśli nie zostaną sprowokowani - system ten działał bardzo dobrze, a mnie też wkurzało kiedy Boone strzelał do każdego fienda w zasięgu wzroku : /
A NV to jedna z moich ulubionych gier - pod względem klimatu, fabuły, postaci, dialogów, wolności w kreowaniu świata bije Skyrima na głowę. Wielka szkoda, że NV nie jest zrobiony właśnie na podstawie nowego silnika Bethesdy, ale mam nadzieję że Obsidian jeszcze jakiegoś Fallouta na nim wypuści. Oby.
Silnik gry jest slaby ba! był już słaby w Oblivionie, Falloucie 3 a Skyrim jeszcze jakoś wygląda.
Tylko że nie można było tego wytykać bo fanboye Bethesdy zajechałyby człowieka na śmierć.
Więc brzydotę F:NV można wytykać bo to inni twórcy. Ot, szaleństwo obecnej branży gier video...
No i lepsze dodatki. W części trzeciej może Point Lookout się wybijał dzięki klimatowi, reszta kwiczała ostro. Może też The Pitt ale też bez emocji. O żenującej Operacji Anchorage i Mothership Zeta (a raczej "Mother of God, what a piece of shit") nie wspomnę.
W F:NV dodatki są świetne. Obecnie planuję przejść OWB bo podobno najlepszy z nich.
@up
można czekać na wersję ultimate ale można było wyłowić grę z dodatkami w promo Steama, ja miałem ją za 45zł. Świetny interes.
Mody, mody... o ile Fallout 3 jest dla mnie niegrywalny bez modów to F:NV znaczną część przelazłem bez nich. Potem wrzuciłem co nieco z czystej ciekawości.
Hardcore? Chyba Upierdliwy. Bardziej Upierdliwy. Zapasy żywności i picia z średnim Survivalem na 50 i ma człowiek spokój.
Warto spróbować za to moda od nie byle kogo ale od J.E. Sawyera. Inne zasady w pewnych aspektach i nawet uruchomienie nowej gry zaraz po przejściu obecnej nie nuży.
http://www.nma-fallout.com/article.php?id=60505
Zgadzam się, to świetna gra, inteligentna i oryginalna. Czekam na edycję z wszystkimi dodatkami, żeby jeszcze raz zanurzyć się w świat pustyni Mojave.
Kurde szkoda, że nie moge w nią zagrać z powodu słabej optymalizacji. AMD Athlon X2 64 5200+, Geforce 9600 GSO 512, 4 gb ram i gra ledwo osiąga 20 FPS. W dodatku skyrim na high chodzi mi w ok 35 z małymi spadkami poniżej 25 fps :/
Jeden z najlepszych cRPG jakie się ukazały. Niesamowity świat naszpikowany rewelacyjnymi postaciami i questami. Ostatnio tylko Skyrim może się równać z tą grą.
Wczoraj rozpoczęłem zabawę z trzecim DLC, czyli OWD i wow, co za zmiana klimatu :D
O, widzę że ten dodatek jest już tłumaczony, pora na powtórkę bo w kilku miejscach nie chciało mi się męczyć słownika. ;)
aope - jakie jeszcze dodatki doczekały się tłumaczeń? Bo jestem w "Lonesome Road" który na razie ma przetłumaczony tylko tytuł ;)
Flyby - według Steam w naszym regionie wszystkie :) Ja mam zakupione 3 pierwsze i są po PL Chociaż nie obyło się bez problemów - OWD był po angielsku pomimo informacji o wersji PL. Pomogło usunięcie gry, wszystkich plików z nią związanych i czysta, pełna instalacja. Możliwe, że z LR jest identycznie. Moja rada? Sprawdź czy w zakładce "Data" znajduje się plik LonesomeRoad_lang.esp. Jeśli jest, to zaznacz go i powinno być po PL. Jeśli nie ma i weryfikacja plików nie pomoże, to według supportu Steam należy zmienić wersję językową całego Fallouta na angielską (dociągnie pliki), zrestartować Steam i zmienić ponownie na Polską. Jeśli problem wciąż będzie istniał, to pozostaje chyba tylko mój, wcześniej wspomniany sposób :) A jak sam LR? Fajny? Warto? Bo po kilku miesiącach przerwy Fallout znowu złapał mnie na całego :]
btw - http://newvegas.nexusmods.com/downloads/file.php?id=42180 świetna sprawa, idealny zamiennik dla zabłędzonego Nevada Skies, polecam :)
Cenna informacja i rada, aope, dziękuję. Są takie pliki i sprawdzę jak to wszystko działa. O ponownej instalce wolę nie myśleć na razie ze względu na mody. ;)
Tak nawiasem - czy instalujesz mody bez przeszkód? Bo i w tym wypadku mam kłopoty..
Według mnie Lonesome Road to najlepszy dodatek, aope ;) Jednak i tutaj są pewne różnice między wersjami na PC i xboksa Po raz pierwszy dodatek wygląda lepiej na xboksie (mam i gram na dwóch wersjach) jest także lepiej (z większym sensem) "zbalansowany".
Ja mam ciut offtopowe pytanie o sprzęt . Czy Fallout New Vegas będzie mi śmigał jeśli mój sprzęt na średnich detalach ciągnie Fallouta 3 ?
Flyby - mody instalują się elegancko, wykorzystuje do tego nowe dzieło ludzi z NexusNetwork czyli Nexus Mod Manager http://newvegas.nexusmods.com/content/modmanager/ :] Kawał świetnego softu - obsługuje nie tylko Fallouty, ale i TESy :]
[edit] No to będę musiał zaopatrzyć się w LR. Jak na razie najbardziej podobał mi się Dead Money, co za klimat :]
mrgiveman - powinien :]
Tak, to Manager którego działania póki co nie jestem w stanie rozszyfrować. ;) Zwłaszcza że mam modów tylko kilka i mimo wszystko nie zamierzam mnożyć. Niestety, zgodzę się z tym że aby uzyskać poprawną (pełną) przyjemność z gry w FNV, trzeba mody stosować. To musi rodzić ..hmm, pewne kłopoty ;)
Póki co, instaluję "ręcznie" ze skutkiem różnym. ;)
Flyby - instalowane "ręcznie" faktycznie mogą działać różnie, łatwo się w czymś pomylić :) Obsługa tego managera jest wbrew pozorom bardzo prosta. Mody możesz zasysać bezpośrednio przez niego (jeśli strona to umożliwia, jednak przy większości modów jest już obecny przycisk "Download with manager"), albo ręcznie. Po zapisaniu pliku na dysk klikasz po prostu na zakładkę "Mod", następnie na przycisk puzzla z plusem (po lewej stronie), wybierasz plik, instaluje się, a następnie gdy pojawi się na liście, to klikasz na niego i przyciskiem puzzla ze strzałka aktywujesz. I to wszystko, powinien pojawić się w zakładce Plugins, już zaznaczony :) Jeśli jednak mody instalowałeś ręcznie, to może być problem ;) Osobiście jeśli nie masz ich wiele, to zachowałbym sejwy, usunął grę i katalog po niej ze steam, zainstalował ponownie i za pomoca managera wgrał mody od początku :)
Oooo, dzięki ci aope, akurat znowu chce podejść do New Vegas (ciągle zapominałem grać XD), a ten mod wygląda świetnie.
Orlando - nie tylko wygląda, ale i działa świetnie :) Noc, burza, deszcz, pioruny, realistyczne do bólu dźwięki..czasem jest taka ulewa, że aż ogranicza pole widzenia, ciarki po plecach też przejdą, miód :] W kooperacji z Project Nevada http://newvegas.nexusmods.com/downloads/file.php?id=40040 (trzeba tylko pamiętać o aktywowaniu wsparcia dla DLC, jeśli takowe posiadamy http://newvegas.nexusmods.com/downloads/file.php?id=42363 i wcześniejszym wrzuceniu NVSE http://nvse.silverlock.org/ którego "lanczerem" będziemy odpalali grę) nic tylko grać :]
Dziękuję aope, proponujesz wielką akcję ;) Gdybym ją wykonał, sam sobie wręczył bym medal "za odwagę ".
Niewykluczone że ta akcja stanie sie jednak koniecznością.
Właśnie wgrałem, jakie to jest śliczne, od razu świat bardziej ponury, bo właśnie ta 'kolorowość' mi troche przeszkadzała.
Orlando, w PipBoy'u w zakładce Sprzęt -> Wygląd będziesz miał moduł do konfiguracji tego moda :) Możesz poustawiać różne rzeczy pod własne preferencje :]
Miałeś rację aope z tymi plikami - wszędzie są już polskie napisy. Jednak było to ciut nielogiczne - chcąc polskie napisy trzeba zaznaczać angielskie wersje. :) Pewnie jeszcze długo bym na to nie wpadł ;)
Chyba z radości zacznę grać nową postacią ;)
Gram właśnie w Old World Blues (przetłumaczone jako Smutki Starego Świata) i na razie jest ok. Wybija się muzyka, sympatyczna. Co śmieszne mam 45 lvl i w tych okolicach szybciej się nabija levele niż wcześniej!
Zastanawiam się teraz jakiego moda wybrać do drugiego podejścia: Project Nevada czy ten J. Sawyera http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=457133
A czemu nie jeden i drugi? :] Wystarczy, że podczas instalacji Project Nevada odznaczysz poprawki do balansu :]
Za duzo kombinowania i zbyt duża szansa na przykre niespodzianki.
Nic to, wracam do OWB a potem do Zewu Prypeci z nowym modem - Misery/I work Alone.
witam serdecznie - mam pytanie czy slychac cos moze o wydaniu falouta nv w wersji GOTY ? no i tez polecam taki zbiór modów do falouta nv zrobiony jest on przez niezłego modera aureliusa tu link
http://hrothgar.pl/topics56/fallout-new-vegas-modpack-poprawiajacy-rozne-aspekty-gry-vt1150.htm
polecam serdecznie gra sie zmienia wyśmienicie ;)
witam serdecznie - mam pytanie czy slychac cos moze o wydaniu falouta nv w wersji GOTY ?
Bodaj 10 lutego premiera.
no i tez polecam taki zbiór modów do falouta nv zrobiony jest on przez niezłego modera aureliusa tu link
W forumowym wątku o Falloucie Aurelinus wrzucał info na temat swojego moda.
A w lutym za 40 zł się zdobyło NW i 3 DLC na Steamie. :-D A chciałem complete, no ale.
Ja w święta za 50zł miałem podstawka+komplet DLC (4 duże 2 małe).
Za to mam inny zgryz - co drugie wyjście z gry jakieś pliki mi się pierdzielą i muszę weryfikować pliki gry a także je ściągać (kilka-kilkadziesiąt a teraz 250MB na 2Mb Neostrada to uciążliwa rzecz). O robieniu ALT+TAB mogę też zapomnieć bo nie działa. Znaczy, działa ale kaprysi/
Znana jest już cena sugerowana (poszczególni sprzedawcy będą mieli z pewnością taniej) "kompletnego" wydania New Vegas w Polsce :) Całe 149,99 PLN. Moim zdaniem dobra cena jak za taką grę. Jednak Ci wszyscy, którzy omijali promocje i czekali przepłacą prawie 3 krotnie - komplet na Steam kosztował bowiem ok. 50 PLN w promocji świątecznej i wcześniejszych promocjach. Jest też dostępny trailer: http://kotaku.com/5877376/this-fallout-new-vegas-ultimate-edition-trailer-celebrates-folks-that-waited
Znana jest już cena sugerowana (poszczególni sprzedawcy będą mieli z pewnością taniej) "kompletnego" wydania New Vegas w Polsce :) Całe 149,99 PLN
Na GOLu już za 119 :D
aope, nie wiem czy już znasz, ale chcę sie odwdzięczyć:
http://newvegas.nexusmods.com/downloads/file.php?id=35061
Mod dodający fantastyczną stację radiową z utworami, które idealnie pasują do świata Fallouta. Nie wyborażam sobie chodzenia bez tego w tle.
Old World Blues ukończony. No to wszystkie DLC za mną. Zabrałbym się za podstawkę ale mi się strasznie nie chce.
@up
sprawdzę tę stację, przydałaby się muzyka bo mix muzyki z F3+oryginałów to za mało.
Jeśli już o stacjach radiowych, to czemu nie stworzyć sobie własnej? :] http://newvegas.nexusmods.com/downloads/file.php?id=36406
Druga to towarzysze głównego bohatera. Szwendali się jedynie pod nogami i właściwie nie znalazłem powodu, dla którego chciałbym mieć ich u swego boku. Ostatecznie dużo lepiej podróżuje się samemu, ale to żadna nowość. Bethesda Softworks nie radzi sobie z tym elementem zarówno w The Elder Scrolls jak i w serii Fallout. To w końcu jak jest , producentem jest Obsidian czy Bethesda ?
Bethesda ;) Tak stoi na pudełku FNV. I są "podobieństwa" ;)
Mimo wszystko, stałych NPC, "do użycia" na raz, więcej w FNV. ;) W Skyrim za to większy ich wybór.
Wbrew pozorom (lub w zależności od stylu grania) ani w FVN ani w Skyrim, nie są przeszkodą - odwrotnie, są atrakcją ;)
W FVN palmę pierwszeństwa wśrod NPC dzierży robot Eddi i Weronika - rola tego pierwszego wzrasta przy czwartym dodatku ;) Także NPC FNV są bardziej wpisani w fabułę - powiedziałbym nawet są niezastąpieni w wypadku fabuły właśnie. ;) Lecz trzeba mieć wszystkie dodatki. ;)
Ja podaję to co pisze na pudełku FVN z frontu, kęsik - z tyłu i owszem, jest Obsidian, Bethesda, gamebryo, havok i Cenega - w takiej właśnie kolejności ;) Powiadają że sukces ma wielu ojców ;)