Demo The Darkness II trafiło na Steama. Jakie są Wasze wrażenia z gry?
Trochę spamuję, ale nie mam żadnych wrażeń z gry, gdyż zasnąłem w trakcie pobierania dema... kicha.
Dziś po pracy zobaczę co to, bo nie ukrywam, że wiążę z tą produkcją pewne nadzieje na dobrą zabawę, mimo, że nie grałem w pierwszą cześć.
Nie grałem w pierwszą część więc nie bardzo mam jak porównać ale jak na razie to bardzo fajna gierka. Egzekucje tymi mackami dają niezłą frajdę (nie żebym był psycholem...:D) do tego w bardzo ładnej stylistyce. Myśle że trafi na moją półkę.
Wątek o demie już jest, więc skopiuje swoje wrażenia ;-)
Demko ograne, jako wielki fan pierwszej częsci nie mogłem odpuścić :) Czas na podsumowanie:
NA PLUS:
- grafika, fizyka, animacja, optymalizacja: wszystko bez zarzutu. Ok, trochę mi tęskno do ciemnych klimatów z jedynki, ale komiksowy styl też nie jest zły, a przez to gra nie zestarzeje się tak szybko
- drzewko umiejętności: potencjał żeby było to lepsze niż w pierwszej części jest spory
- sterowanie: na padzie zajebiste (quad-wielding zrobiony tak jak trzeba!), na myszy i klawie też może być - od biedy ;-) Nie zasysa w każdym razie, więc da się grać i na tym i na tym :)
- Mike Patton a w szczególności jego CHRYPA :)
- darkling ubrany w brytyjską flagę. Z AI na lepszym poziomie niż te mroczne podmioty prezentowały w protoplaście
- Darkness dostała kilka nowych, fajnych umiejętności odpowiednio animowanych ;-)
NA MINUS:
- na 100% nie jestem pewien, ale Jackie brzmi jakoś inaczej :/ Inny aktor czy charyzma poszła się... kochać ?
- gdzie swoboda znana z pierwszej częsci ? Gdzie questy poboczne ? Gdzie dialogi ? Gdzie zabawne rozmowy przez budki telefoniczne ? Gdzie "znajdźki" ?
- gdzie przygnębiający, ciężki klimat ? Gdzie dołująca, smutna muzyka ? Dlaczego jest tak kolorowo ?
- dlaczego idzie się jak po sznurku ? Dlaczego poczatek to "rail shooter" ?
- uproszczenia dla lamek: podświetlenie gdzie należy się udać (choć i tak zgubić się nie można), to raz, a dwa - gra jest DUŻO ŁATWIEJSZA niż pierwsza część. W jedynce nie miałem sytuacji, żeby wszędzie poradzić sobie za pomocą pistoletu (a Darkness się w tym czasie nudzi....), trzy - mniej myślenia, wiecej strzelania :/
- i gdzie do cholery jest możliwość wyboru darklingów i wydawania im rozkazów ? Gdzie mój ulubieniec z minigunem i "fajką" ;) ?
Generalnie myslę, że pomimo wszystko jednak dobry tytuł będzie. Jedynki nie przeskoczy, bo jednak Starbreeze to artyści, a Digital Extremes zaledwie poprawni rzemieślnicy... ale wstydu też nie powinien deweloperowi przynieść . Warto sięgnąć, tym bardziej, że to jednak dość nietypowy FPS a takich znowuż aż tak wiele nie ma. A na PC to wręcz jak na lekarstwo.
ps. Jeśli ktoś zamierza nadrobić zaległości i sięgnąć po pierwszą część to niech odpuści to demo - spojlerów w nim od cholery i trochę ;-)
Pograłem wczoraj na xboxie. Gra jest szybsza od jedynki, bo lepiej rozwiązano sterowanie mackami. Z tego też powodu znacznie krwawsza. Można rozerwać przeciwnika na pół, przeciąć go na kilka sposobów, czy rzucić w niego skrzynką pocztową, a wszystko odbywa się intuicyjnie i płynnie (na padzie). Feeling trochę slasherowy. Spluwy przyjemnie kopią, mam natomiast mieszane odczucia co do grafiki. Przypomina Borderlands choć jest chyba bardziej szczegółowa. Rozumiem ideę ego zabiegu (w końcu gra na podstawie komiksu), ale jednak jedynka była pod tym względem bardziej klimatyczna i mroczna (a tytuł do czegoś zobowiązuje). Tak czy siak zapowiada się przyjemnie, choć nie wiem, czy gra nie będzie monotonna w większych dawkach.
@lordpilot
W jedynkę grałem niestety tylko chwilę, więc to tylko moje przypuszczenia, ale wydaje mi się, że to demko zostało specjalnie tak pocięte (na początku jest informacja, że początkowe sceny zostały zmodyfikowane na potrzeby dema), żeby pokazać jedynie efektowny, liniowy fragment. Możliwe, że twórcy nie chcieli tracić czasu na dostosowywanie bardziej "swobodnych" lokacji i wprowadzać zmian w kodzie.
Zgadzam się natomiast co do bardziej kolorowego klimatu i poziomu trudności - mimo, że grałem na padzie, do którego nie jestem zbytnio przyzwyczajony to ani razu nie miałem problemów.
Demko jak najbardziej na plus, przekonało mnie do pełnej wersji gry. Dużą frajdę daje zabijanie przeciwników, system strzelania jest bardzo przyjemny, bohater szybko oddaje strzały i przeładuje, walka jest bardzo dynamiczna i świetnie sprawdza się to w połączeniu z mackami, którymi można siekać, rozrywać przeciwników, albo rzucać w nich przedmiotami, wszystko można ładnie i efektownie łączyć.
Grafika także przypadła mi do gustu, lekko cel-shadingowa, dopracowana, a przy tym gra jest dobrze zoptymalizowana i śmiga na starszym komputerze.
Za pokonywanie przeciwników dostajemy punkty, które możemy wydawać na zakup umiejętności, jak widziałem na drzewku jest ich dosyć dużo, poza tym za efektywniejsze likwidowanie wrogów dostajemy więcej punktów.
@Czarny Grabarz - informacja na początku mówi, iż rozgrywka z dema nie pojawi się w pełnej wersji gry. Co do samego dema, to przekonało mnie ono do zakupu samej gry. W pierwszą część pograłem jedynie troszkę (gra na padzie w FPSy mnie przeraża i odrzuca) ale to co widziałem mi się podobało a część druga robi to jeszcze lepiej i z większym przytupem.
PreOrder zrobiony :)
Mort_01 - zaczynają od zwrotu "niniejsza treść została przygotowana specjalnie z myślą o demo", ale później dodają "i nie pojawi się w pełnej wersji w tej kolejności". Więc raczej są to poziomy z pełnej gry, tylko przemieszane.
W pierwszą część nie grałem ale demo dwójki w ogóle mnie nie przekonało i osobiście ominę tą grę z daleka
Znudziło mi się między drugą "gadaną" wstawką, której nie mogłem pominąć, żeby ewentualnie nie psuć sobie gry w pełną wersję, a trzecią sekwencją czołgania się po podłodze.
Lordpilot sprawnie wypunktował demo. A ja od siebie dodam, że przy jedynce to to nawet nie stało - co to ma być? Korytarzowa strzelanka z mechaniką w stylu call of duty? Pokazywanie drogi, chociaż zgubić tu się nie ma jak? Do tego ten poziom trudności...w jedynce trzeba było się często nakombinować, a wejście w grupę przeciwników kończyło się przeważnie szybkim zgonem. A tutaj gnat i do przodu, rambo, no bosko po prostu. Gdzie się podział klimat z jedynki? Gdzie ten wszechobecny brud i poczucie beznadziejności sytuacji? Mam nadzieję, że pełna wersja nie będzie tak jak demo bezmyślnym, uproszczonym do granic możliwości łubudubu dla casuali, bo na brainfucki w stylu tych zaserwowanych w jedynce (drugi świat niczym z koszmaru psychopaty, wieeele innych scen) nawet nie liczę, podobnie jak nie liczę na szwędanie się po mieście, questy poboczne i atmosferę momentami tak ciężką, że trzeba sobie robić przerwy od grania...Na równie dobry co w jedynce scenariusz również nie liczę - scena w demie z krzykiem "oddaj mi ciemność" (czy coś w tym stylu) spowodowała, ze prawie oplułem monitor z nagłego zażenowania... Wygląda na to, że z opowieści dla dorosłych zrobili bajkę dla nastolatków (jakaś tajna organizacja? Jakiś artefakt? Poważnie?). Żeby nie było samego marudzenia - strona artystyczna to coś fenomenalnego, to naprawdę wygląda jak "żywy" komiks, do tego świetna animacja.
Jak dla mnie świetne. Zabijanie jak i zdobywanie punktów o wiele lepsze niż w Bulletshicie...
lordpilot, aope toście mi skrzydełka podcięli... liczyłem, że dostanę sławetnego The Darkness z xkloca o którym tyle dobrego słyszałem, a tu coś takiego... :/
Bardzo fajnie mnie ta demo-masakra przekonała, ale co do oceny ogólnej gry to trzeba czekać na pełną wersje
Nie przesadzajcie tak z wychwalaniem jedynki. Przeszedłem niedawno i owszem, była przyjemna i klimatyczna, ale jak na grę akcji momentami za bardzo przegadana. No i nieliniowość też była dyskusyjna. Konstrukcja była korytarzowa, z tą różnicą, że niektóre huby zwiedzało się parę razy i brało w nich misje. Z gier Starbreeze najlepsze jest jednak Escape from Butcher Bay. O podobnej kontstrukcji, ale jednak lepsze.
ta gra ma jeden diametralny problem , jest ona FPS zamało mozna wykozystac moce ciemnosci , przechodzenie poszczególnych poziomów tylko zapomocą broni palnej mnie nie rajcuje owiele mocniejsze mogly byc te moce ciemnosci , po ty, demie wnioskuje że gra jest całkowicie liniowa, podoba mi sie styl artystyczny ale dzwiek daje wiele do życzenie, jak na razie sie nie przekonałem, jka bede chciał zagrać w FPS to se włącze MW3
Sama rekomendacja, że to tytuł ludzi od dark sector mi wystarczy, jak dla mnie jedna z najmniej docenionych gier akcji i o niebo lepsza od takiego przecenionego Gears Of Wars. Obie gry czasami miały te same rozwiązania, ale dark sector bardziej mnie przekonał.
gierka od dawna jest na mojej liście pośród reszty na poziomie rzeźniczych strzelanek fps i tps. i nie żebym był psycholem, broń boże. jestem masakrycznym psycholem i starym wyjadaczem.
I takie dema lubię. Pograłem i mam wielką ochotę kupić. Oby tylko nie była na pięć godzin i tyle...
Demo przyjemne, ale zdecydowanie za proste i zbyt liniowe. Rozumiem że to początek gry, ale natężenie akcji w niektórych momentach jest większe niż w Call of Duty. Zobaczymy, jak gra nie będzie na 5 godzin to może i się zaopatrzę.
No cóż gierka zapowiada się świetnie. Sceny przedstawione w demie wgniotły mnie w fotel i sprawiły, że chcę więcej tej brutalności i flaków. Gęsty klimat, który wylewa się hektolitrami z ekranu monitora, genialna oprawa graficzna oraz świetna rozgrywka sprawiają, że aż chce się grać.