Hej. A więc kupiłem 11.01.2012 r. przedmiot i wybrałem przesyłkę pobraniową (płacę w domu) i oczywiście ten formularz dostawy i płatności wysłałem do sprzedającego tylko, że dziś jest 20.01.2012 r. a paczki nie ma. Mam czekać dalej? Narazie nie kontaktowałem się z sprzedającym, on ze mną też nie. Co robić? Pierwszy raz mam taką sytuację.
Co bylo napisane na aukcji, ile dni zarezerwowal sobie sprzedajacy na wysylke? Jesli jest to wiecej, niz te 7 dni roboczych, to napisz mu maila, zapytaj czy na pewno przedmiot zostal wyslany, i czy moze ewentualnie podeslac jakis numer do sledzenia przesylki, o ile bylo to wyslane przeslyka rejestrowana...
Sugerowałbym, nieśmiały kontakt ze sprzedającym...
A jak sprzedający się zdenerwuje? :)
Trzeba zaryzykowac. Duże ryzyko, ale trzeba. [4]
PS
Przez 9 dni nie miec paczki i nie kontaktować się? Gdybym nie dostał paczki w przeciągu dwóch dni to już bym sprawę wyjaśniał.
Paczka paczką. Zwykłego maila powinni wysłać. Nienawidzę sytuacji, gdy kupuję coś na Allegro i nie mam żadnej informacji o tym, co się dzieje z towarem. Głupi mail typu: "wpłata dotarła, paczkę wyślę dziś/jutro/za tydzień" by wystarczył w zupełności, a tymczasem sporo sprzedających ma takie informacje gdzieś.
Mieszkasz na takim zadupiu, że jak poczta dojezdza to się chyba dopiero teren renderuje.
[7]
padłem :D
Heh odezwał się największy burak ze wsi. Każdy polak mówi o sobie. Tak więc współczuję .
[*]
Pobije wątek bo mam pytanie.
12.01.2012 kupiłem książkę, płaciłem przez "Płacę z allegro". Niestety pośpieszyłem się i zaznaczyłem list priorytetowy, nie polecony. Do dziś książka nie przyszła. Sprzedający napisał, że posiada skan listy nadawczej, poprosiłem o nią i bez odzewu... Pierwszy raz mi się zdarzyła taka sytuacja.
To proś do skutku, a jak ci nie dostarczy, to dzwoń po SWAT Team i niech go aresztują.
Wybacz, że się podłączę, ale ja też mam pytanie. Wysłałem do allegro już maila, ale może odpowiecie mi jak reagują w tych sytuacjach i co mam robić w razie czego.
Kupiłem od firmy na allegro etui na telefon (takie plastikowo-gumowe) i folię na ekran. Obudowa pękła, a była dość krucha, dosłownie przy wkładaniu do kieszeni i już oczywiście nie dało się jej używać. Miałem ją miesiąc i zapłaciłem za taką "przyjemność" ponad 60zł. Napisałem do firmy w tej sprawie i napisali, że zatem jest to uszkodzenie mechaniczne i nic z tym nie zrobią. Odpisałem, że nie powinni zatem pisać w aukcji, że jest "super trwała", a bardzo krucha i wystawiłem negatywa za obudowę i pozytywa za folię, bo była w porządku. Dostałem 2 odwetowe negatywy, mimo że wywiązałem się ze swojej transakcji. Mogę się od tego jakoś odwoływać, czy allegro ma na to wywalone?
>> kubinho12
zapewne powiedza, ze takie sprawy musisz rozwiazac ze sprzedajacym. A zatem raczej nici z czegokolwiek.
gtx --->
Jeżeli wypełniłeś sposób dostawy przedmiotu to masz czyste sumienie, jednakże po tygodniu powinieneś zapytać sprzedającego o los swojej przesyłki .
Odejmiesz mu najwyżej z oceny sprzedaży ... przesyłki za pobraniem potrafią rozleniwić sprzedającego , bo sam nie jest teoretycznie rozgrzeszany z tego kiedy ją wyśle ...
Co robić?
Zachowanie cnotliwej damy ... :/
[4]
A jak sprzedający się zdenerwuje? :)
I co z tego ?
[6]
Narmo --> Dla tego zawszę informuje po powrocie z poczty o wysłaniu i formię przesyłki ;)
Api15 ---> List 'nie' polecony to najgorsza forma wysyłki ... jeżeli do Ciebie nie dotrze, sprzedawca najzwyczajniej umywa ręce i szukaj sobie na poczcie ...
Niestety nie masz żadnej gwarancji i powodów do pretensji w tej sytuacji .
kubinho12 --->
Mogę się od tego jakoś odwoływać, czy allegro ma na to wywalone?
Oczywiście ,że tak ! Piotrek.K jest z rodziny sceptyków, którym jeżeli by okradli dom to tego nie zgłoszą , bo i tak złodziei nie odnajdą ...
Masz pełne prawo zaraportować o sytuacji allegro (program ochrony kupujących) . Następnie będzie rozstrzygany pomiędzy wami spór , allegro sprawdzi Twoją wersje jak i sprzedającego ...
Komentarz z dużym prawdopodobieństwem jesteś w stanie zmienić , kwestię pieniężną niekoniecznie, mimo wszystko dasz sprzedającemu do myślenia , a wiadomości od allegro się nie lekceważy, łatwo konto mogą zawiesić ;)
Oh Alla Alla... ale macie problemy... kontaktujesz się ze sprzedającym, albo dostarcza potwierdzenie nadania Twojej paczki albo grozisz mu negatywem i kontaktem z Allegro. Nadal tego nie robi kontaktujesz się z Allegro a obiecany negatyw wystawiasz. Ot cała logika. Nie wiem w czym macie problem.
kubinho12 ---> dostaniesz odpowiedz:
Allegro nie jest strona... blablabla przeczytaj prowizje za aukcje, przeczytaj regulamin, spadaj i plac
Szkoda, że większość odpowiedzi w tym wątku jest pisana przez kilkunastoletnie dzieci i nie wnoszą nic sensownego do tematu.
@Api15
Jeśli nie jest to ani list polecony, ani paczka to z tego co mi wiadomo raczej nic z tym nie zrobisz. Przesyłka nie ma unikalnego numeru, tak więc nie będzie możliwe jej znalezienie. Oni mają dowód, jaki typ przesyłki wybrałeś (tym samym biorąc na siebie, że przesyłka może się zgubić), tak więc wina leży po Twojej stronie.
@kubinho12
Częściowo mogę zgodzić się z użytkownikiem Gepard206, ale z drugiej strony może się pojawić kwestia udowodnienia, że była dość krucha, dosłownie przy wkładaniu do kieszeni, bo równie dobrze mogłeś upuścić telefon na ziemię i taki sam efekt by był.
Częściowo mogę zgodzić się z użytkownikiem Gepard206, ale z drugiej strony może się pojawić kwestia udowodnienia, że była dość krucha, dosłownie przy wkładaniu do kieszeni, bo równie dobrze mogłeś upuścić telefon na ziemię i taki sam efekt by był.
No mogłem, ale nie zrobiłem. Już nie chodzi nawet o kasę, ale 2 negatywy za wywiązanie się z transakcji chyba nie jest normalnym zachowaniem firmy.
gtx295xD ---> Zależy od kogo był zakup. Sklepy mają na wysyłkę nawet 30 dni, wystarczy zerknąć do ich regulaminów.
kubinho12 --> Ciężko udowodnić, że to wada obudowy, a nie brak ostrożności kupującego, więc generalnie nic nie zrobisz.
No nic, następnym razem kupię chyba obudowę (czy tam etui, jak by tego nie zwał), której gwarancja obejmuje pęknięcia, a są takie.
Mój problem jak by co już dawno szczęśliwie rozwiązany. Po prostu sprzedający wysłał na zły adres paczkę pewnie przez nie uwagę i paczka do niego wróciła i wysłał drugi raz tyle że tym razem na dobry i dlatego tak to się przeciągnęło.
Ej, sam ostatnio padłem ofiarą "listu priorytetowego" i mam pomysł na biznes idealny.
Wystawiamy coś o małych gabarytach, ale dużej wartości i wysyłamy wyłącznie listem zwykłym i priorytetowym (opcję poleconego można zostawić, ale za dopłatą np. 50 zł, żeby prawie nikt nie brał).
10% wybierze przesyłkę poleconą i im wysyłamy towar.
90% wybierze inne formy wysyłki i im nie wysyłamy nic, mówiąc, że wysłaliśmy.
Jak ktoś zadzwoni, że chce kuriera to wysyłamy, albo olewamy, bo np. "cała moja rodzina pracuje na poczcie i nie dajemy zarabiać prywatnym firmom".
Jedyne problemy jakie tu widzę to kupa negatywów i przymus częstej zmiany kont (od czego ma się rodzinę?) i podejrzane wysyłanie drogich rzeczy listem (ale nie szkodzi wystawić jakieś książki po 10-20 zł, ino w dużej liczbie).
Dobrze mówię?
Api15
Sprzedający nie ma obowiązku posiadać jakiegoś dowodu, że w ogóle nadał list?
Kupując na allegro zawierasz umowę ze sprzedającym , tylko na jej podstawie możesz rozpocząć spór.
Jeżeli przesyłka do Ciebie nie trafiła ,bo rzekomo "zaginęła na poczcie" to 1. poczta nie ma sobie co zarzucić ,bo nie ma podstaw do reklamacji , 2. sprzedający nie ma sobie za wiele do zarzucenia,bo jedyną gwarancją jest jego orzeczenie ,że przesyłkę nadał .
Jedyne czego możesz próbować to niewywiązania się sprzedającego z umowy, próbuj "w programie ochrony kupujących" , być może allegro sprawę uzna na Twoją korzyść , do pewnej kwoty możesz uzyskać odszkodowanie przy pewnych warunkach.
offtop
Kontrahent zalega mi z komentarzem od listopada. Zadzwoniłem z pytaniem kiedy ma zamiar to zrobić, powiedział że nie długo, ale poprosiłem o sprecyzowanie bo czekam już bardzo długo. Był to mój 4 telefon w przeciągu tych 4 miesięcy (aukcja skończyła się na początku listopada) to gościu mi wyskoczył z tekstem "Proszę skończyć rozmowę, bo wystawię panu negatywa za nękanie telfoniczne" Co z takim bucem zrobić?
Co z takim bucem zrobić?
Nie odbierać telefonu i wystawić neg... a czekaj... to ty tak dzwoniłeś. No ja bym się wkurwił jakby mi ktoś dupę zawracał o głupiego "komcia", a poza tym to chyba wystawiać można tylko przez miesiąc po zakupie.
eltexo--> No ale jakby nie patrzyć, komentarze są ważnym elementem. Dla mnie to źle świadczy o firmie.
rzaba--> 4 razy w przeciągu 4 miesięcy uważasz wydzwanianiem?
>>> kali93
JEDEN telefon w tej sprawie uwazalbym za wydzwanianie, a co dopiero 4 razy. Naprawde tak ci zalezy na tych komentarzach? Ja tez z kilku nie dostalem i nie przyszlo mi do glowy do nikogo pisac, a tym bardziej dzwonic. Sam 2-3 nie wystawilem i jakos nikt nie pisze ...
musisz podjąć ryzyko.Napisz do niego maila , choc ja sugerowalbym pojsc na calosc i zadzownic..
Zobacz tez w opisie aukcji czy nie jest tam napisane czas realizacji 3-4 tyg .Dot. to taniej elektroniki z hong kongu.
Co do komentarzy, tylko raz ktoś mnie upominał - ale to był Niemiec więc się nie liczy. Oni już tak mają :P