Command & Conquer: Generals
No, Fajek, niezla, dosc rzetelna recenzja (moze z wyjatkiem oceny, ale na to "choruja" wszystkie serwisy/czasopisma). Zwlaszcza w podsumowaniu, ujales to co najwazniejsze.
Oczywisce, zgadzam sie - od razu mozemy zauwazyc, ze tej gry nie robil Westwood. To co mnie najbardziej poirytowalo, to brak przerywnikow filmowych, ktore w wykonaniu Westwood byly fantastyczne, smiem twierdzic ze jedne z lepszych jakie sie pojawily w grach. Zdarzylo sie (Dune2000), ze filmiki ratowaly dosc kiepska gre i trzymaly grajacego do konca. A tutaj, nie ma czegos takiego, dla mnie ta gra stracila wiele ze swojego klimatu. Grafika w "Generals" jest fantastyczna, mozemy przynajmniej zobaczyc w jakim kierunku idzie grafika w rts-ach, nie ma co, ale patrzy sie na to z przyjemnoscia. Niestety poza grafika, imo ta gra ma niewiele do zaoferowania (przynajmniej w trybie single, o multi sie nie wypowiem bo nie gralem). Jest bardzo latwa i krotka, a czasami nawet smieszna - no bo jak inaczej nazwac misje ktora trwala 2 (slownie: DWIE) minuty ? Zupelna pomylka, to nie jest gra, od ktorej mozna sie uzaleznic, rozgrywki w trybie single jest najwyzej na tydzien. Co tu duzo mowic, gra jest dobra, ale bez rewelacji, poza grafika (ktora jest niesamowita) nie dorasta do piet produkcjom Westwood.
Moja ocena 6/10 (punkt za grafike).
Mysle ,ze gra by byla innaczej ,gdyby nie bylo przy niej C&C. To tylko oznacza ,ze sie patrzy na poprzednie wersje gry ,a tak nie powinno sie robic ,a tu duzo krytykoow popelnia blad.
Plusy:
+wspaniala grafa
+super klimat
+b.dobra muzyka
+uzalezniajacy multiplayer!
+dobrze i rowno zbalansowane jednostki i jest ich duzo
+duza grywalnosc
Minusy:
-cienkie AI
-slaba fabula
Moja ocena : 9/10
Panowie przedmowcy: 88 procent w zadnen sposob nie godzi sie dac grze jesli nie ma sie na to argumentow! A taka ocena nijak nie wynikala z tekstu Fajka.
IMHO gra to: plusy i minusy:
+ hmm kolejny dynamiczny RTS
+ kilka fajnych akcentow przy grze chinczykami,
+ poukrywane gdzieniegdzie na mapie niespodzianki
+ wykonanie (poza animacja)
- kolejny dynamiczny RTS
- kolory w grze sa dobrane miejscami od czapy (żygliwe) psuja ogolne wrazenia z grafiki
- fizyka gry - przyjrzyjcie sie jak cialo zolnierza wywija w powietrzu 5 salt. lepiej sie na fizyce
moja 12 letnia siostrzenica...
- brak przerywnikow - bez nich ta gra nie jest po prsotu C&C ale kolejnym nie wyrozniajacym sie z tlumu RTSem
- tragiczna AI
- calkowicie nie zbalansowane jednostki, super armia USA przeciw calej reszcie - gra robieona EWIDENTNIE pod aktualna sytuacje polityczna
- A wiec dostanie sie jej jeszcze za hurra-patriotyzm i podlizywanie rzadowi i klientom z uzyciem tanich chwytow (a stosownaie patriotycznych pobudek dla zwiekszenia sprzedazy z pewnoscia sie do takowych zalicza)
- nudne misje, zbyt czesto sprowadzajace sie do "zbuduj armie i zniszcz w jednym rushu"
- zolwie tempo poruszania sie wojsk i tandetna animacja piechoty
NAJWIEKSZY MINUS: WTORNOSC. Wszystko daloby sie przezyc, gdyby potraktowac gre jako kolejny klon C&C. A tu obietnice nowatorstwa, ajerow i wodotryskow i co? Calkowicie przecietny RTS za nadzwyczajna cene :-p
Moja coena: 6/10
ciekawe gram w to miesiac i jeszcze ani razu nie gralem w singla tylko caly czas multi po lanie i do tego ta gra sie nadaje
hola hola, kolego lusiek!!!
z tym narzekaniem na wtornosc to ja bym tak nie przesadzal.
jak pisalem w innym watku : C&C to to na pewno nie jest , ale duzo innowacji jest.
przede wszystkim gra piechota - w koncu piechota nie jest miesem armatnim ale powaznym elementem armii. no i obsadzanie budynkow - cala gra jest mocno "miejska" a obsadzenie piechotą budynku to wazna strategicznie zagrywka. poza tym zroznicowanie stylow gry w zaleznosci od nacji - śmiem twierdzic ze takiego nie bylo. z reguly RTSy opieraly sie na tych samych patentach ubranych w inne kolorki i stroje - teraz gra kazdym teamem to zupelnie inna strategia. szczegolnie walka terrorystami znakomicie odwzorowuje to co sie niedlugo moze zdarzyc w realu - ataki samobojcow, bron biologiczna, pulapki. do tego masowe ataki chinczykow, ktorzy traktuja zycie ludzkie jak cywilizowane narody kule w magazynku i ultra-tech armia amerykanska - mysle ze gra wprowadza duzo nowatorskich patentow i nie mozna na wtornosc narzekac. solidny RTS, ktorego oceniam na razie na 7/10 a mysle ze jak zaczne klepac w multi to moja ocena moze pojsc w gore.
kupilem oryginalna gre C&C GEnerals ale czemu gram nadal w warcrafta? :) moim zdaniem ta gra nie jest dopracowana szczegolnie ranking ,nie ma poziomow tak jak w warcrafcie ,loguje sie na nowe konto a on mi znajduje przeciwnika ktory ma staty 40/0 :) to chyba jakas porazka ze strony EA :) grafika jest swietna ale .... na swietny komputer :) pojedynki sie strasznie dluza , mialem taka gre ze chodzilem sobie po kanapki w czasie rozgrywki trwala z 2 godziny !! nie wiem jak inaczej powinna wygladac ta gra ale troche sie zawiodlem , wie ktos czy jest tam normalny ranking jak warcrafcie,ktory pokazuje ktore miejsce ma sie ? moja ocena 7/10
acha jeszcze dodam ze nie podoba mi sie wyscig o kopalnie(te paczki z kasa:) na poczatku kazdej rozgrywki ,dobra juz nie narzekam moze mam zly dzien :)
Nurtuje mnie ostatnio pewna kwestia ...
W recenzji zostało wspomniane:
"... USA posiada bez wątpienia najnowocześniejszą armię – poczynając od klasycznych pojazdów typu Hum-Vee czy transportery APC, poprzez ..." i dalej " ... jaką jest promień jonowy, naloty dywanowe prowadzone przez bombowce B-52 czy zrzucenie ... "
W intro do gry jak byk widać B-52 zrzucającego bombki i text - CARPET BOMBING ...
Tylko niech mi ktoś odpowie ... gdzie to jest w grze (gram tylko w multi), chodzi mi głównie o naloty dywanowe USA, bo brak wspomnianego transportera APC przeżyję ...
BTW: o ile pamiętam, to w becie generałów promień z ION Cannona USA się przemieszczał ... z tego co mi wiadomo ...
wlasnie sobie zagralem w generalsa i strasznie mnie wkur.... jak gosciu idzie na moja baze jednym zolnierzem i przejumje mi pol bazy ,jak mam sie przed tym zabezpieczyc ? (jak dla mnie to jest nastepny minus dla tej gry ze mozna sobie tak przejmowac budynki, to ma byc realistyczna gra)
Nie wiem czemu Fajek w recenzji pominął temat polonizacji gry.Chyba,że dotyczyła wersji ENG.Co do polonizacji to pisałem już w wątku,do którego link podał massca.Co do gry to denerwuje mnie brak możliwości określenia orientacji wyjścia jednostek z budynków.Wczoraj grałem misję,w której baza moja była w rogu mapy i wszystkie budynki, a raczej wyjścia z nich były w kierunku krawędzi mapy.Czyli jednostki wychodzące musiały "okrążać" budynek.Przejżałem jeszcze na szybkiego instrukcję do gry i nie było nic na ten temat,chyba że przeoczyłem to.W razie czego dajcie znać,że się mylę.
Buli -> " ... denerwuje mnie brak możliwości określenia orientacji wyjścia jednostek z budynków ... "
Możesz określić zarówno orientację budynku, jak i punkt wyjścia tzw. RALLY POINT ...
Pierwsze - jak stawiasz budynek, to naciśnij lewy klawisz myszy i trzymaj, pokazuje się kółko ze strzałką ... pokręć ... strzałka wskazuje wyjście z budynku ... puść klawisz myszki i budynek się buduje ...
Drugie - flaga w opcjach budynku, kliknij na ikonce flagi potem na ziemi w miejscu, gdzie chcesz, żeby szły jednostki po wyjściu z budynku ...
Żenujące ... tłumaczyć takie rzeczy - co to - do polskiej wersji dali okrojoną instrukcję ?? ;)
Apel do Fajka: odpowiedz mi proszę skąd recenzenci biorą naloty dywanowe itp. opcje w grze, których tam nota bene nie ma ?? Czemu w intro są, skoro je pośpiesznie usunięto z gry ??
Pogrzebałem w plikach gry, przy użyciu softu do modów ...
Fragment kodu:
; Not actually used in-game, left in to allow for use in solo missions. - DB 9/02
CommandButton Command_CarpetBomb
Command = SPECIAL_POWER
SpecialPower = SuperweaponCarpetBomb
Options = NEED_SPECIAL_POWER_SCIENCE NEED_TARGET_POS CONTEXTMODE_COMMAND
TextLabel = CONTROLBAR:CarpetBomb
ButtonImage = SSCarpetBomb
RadiusCursorType = CARPETBOMB
InvalidCursorName = GenericInvalid
ButtonBorderType = ACTION ; Identifier for the User as to what kind of button this is
DescriptLabel = CONTROLBAR:TooltipCarpetBomb
End
Czy inne:
; The Terror Cell, Ambush, and Black Market Nuke will need to have their own targeting icons -- not yet complete
A takich super broni i jednostek jest multum ... fajnie by było, gdyby ktoś to odblokował ... nawet kosztem balansu gry.
Aziss --->
naloty dywanowe SA w grze :)
wydaje mi sie, iz jest to zalezne od tego jakie dodatkowe zdolnosci (special powe) wybierzemy podczas gry dla siebie.
pod koniec kampanii USA (ale chyba nie byla to misja) mialem dostepne naloty dywanowe (w odroznieniu od zrzucania tej dyzej bomby niszczącej wszystko). Naloty dywanowe dosc czesto uzywalem na skupiska bydynkuow gdyz B-52 przelatuje nad nimi i w prosej lini zrzuca bomby wydaje mi sie ze mocniejsze niz te ktore sa w bombowcach Aurora.. no i zrzuca ich znacznie wiecej. tak wiec na 1000000% naloty dywanowe są. skonczyles kampanie USA?
naloty dywanowe sa bodajze w piatek misji chińczykow - taka akcje gdzie mamy zniszczyc bazy AŚW samemu zaczynając od bazy w porcie w prawym dolnym rogu mapy.
naloty dywanowe sa wykonywane przez sprzymierzeńcow USA
massca ------>
chinczyków??? dalbym sobie reke uciac ze USA.... poza tym "zóltki" chyba nigdy nie robili takich naltow i w dodatku samoloty zrzucajace bomby to ewidentnie B-52. jestes pewien ze to u chinczykow?
Aziss --->Wstyd mi.......Ale mimo wszystko Dzieki!Mądrego to miło posłuchać(poczytać) :)
Fajek -> zwracam honor, pewnie jest tak jak mówisz ... zacytuję sam siebie: " ... gdzie to jest w grze (gram tylko w multi) ... " i to tylko w ramach usprawiedliwienia, bo gram wyłącznie multi ... kampanię zacząłem GLA i dałem sobie spokój, komputer jest infantylnie banalny :)
Jednak fakt faktem, że grze jest multum niewykorzystanych jednostek (np. lotnisko GLA) ... po wielu godzinach gry brakuje już nowości ... gdyby tak niewykorzystane, acz obecne w becie jednostki odblokować, lub udostępnić dodatkowe special powers w multi (wreszcie idea generalskich punktów nabrałaby sensu, obecnie dwa większe ataki na moją bazę i mam wszystko, czego potrzebuję) ... już się nad tym pracuje, sam z resztą kombinuję ... producenci mogliby jednak wszystkim sprawę ułatwić i udostępnić pliki .ini i .big odblokowujące dla ciekawostki to i owo.
pawel020 Twoje posty moowia tylko o tym ,jaki jestes slaby ,nie umiesz wykorzystac obrony i nie znasz "przejmowania budynkow" ???!!! Przeciez ta funkcja istnieje juz od C&C 1 (1995 r!!!)
>lusiek
>- calkowicie nie zbalansowane jednostki, super armia USA przeciw calej reszcie
jak najbardziej sie z tym nie zgadzam. Zagraj na necie USA ,a zaloze sie o zlote jaja ,ze przegrasz z GLA.
>- nudne misje, zbyt czesto sprowadzajace sie do "zbuduj armie i zniszcz w jednym rushu"
Tez nie prawda. Misji jest malo ,ale wzamian sa bardzo zrooznicowane.
A polska versja gry jest skopana ,cenega sobie zlewa ,to i ja ją sobie zleje ;P
skąd mam wziąść kody do generals ???
nie bede się rozpisywał na temat gry , bo i w recenzji jak i w wypowiedziach przedmóców zawarte jest to co chciałbym powiedzieć > mija ocena 6+/10
Siemka Wszystkim mam pytanko czy to za tą cene można kupić grę co jest wyświetlona 49,9 ZŁ tak czy nie
mozg -> A czy nie lepiej byloby kupic caly zestaw wszystkich gier za 130 zl ?
Masz w nim najnowsze z serii czyli C&C Generals, dodatek do niego - Zero Hour.
Za samego Generalsa i dodatek zaplacisz niecale 100 zl. Warto durzucic troche i miec 6 gier i 6 dodatkow w jednym.
Zastanow sie nad tym :)