Tak, to już nasze DWUSETNE spotkanie. A dokładniej – już 17.01.2012 w sprzedaży pojawi się CDA nr 200. A w nim – za standardowe 15,99 zł – 2 DVD, 132 strony pisma i dodatkowo duży, dwustronny plakat, który na pewno ucieszy fanów Star Wars. A na płycie m.in. 3 pełne wersje gier w polskich wersjach językowych – niesamowity wizualnie Prince of Persia z 2008, świeżutka (recenzja w CDA 05/11!), wysoko oceniona, pełna humoru przygodówka The Next Big Thing oraz coś dla fanów dynamicznych RTS-ów: samodzielny dodatek do Supreme Commandera, czyli Supreme Commander: Forged Alliance. Jako bonus na płycie rocznik CDA z 1998 w formacie pdf.
A co w samym piśmie? Zaczynamy od sporego tekstu o nowej konsoli Sony – obiektywnie analizujemy silne i słabe strony Vity oraz szanse na rynkowy sukces. A potem – tadam! – ponad trzy strony o najnowszym Hitmanie (Rozgrzeszenie), mającym być restartem serii. A że byliśmy u samego źródła, w siedzibie producenta, jako jedyni z polskiej branży, to mamy sporo do powiedzenia. Potem CormaC troszkę się ślini nad grą bazującą na serialu „South Park” (czyli South Park: The Game) – bo co jak co, ale zrobić z tego nieźle zapowiadającego się RPG-a, to jest coś! Papkin anonsuje Twisted Metal, czyli „najbardziej rock’n’rollową grę od czasów Brutal Legend”. Dalej gem analizuje szanse Euro Track Simulatora 2 na wyrwanie się z getta budżetówek, a Siekiera pogwizduje (nad) Yesterday, gdyż jest to gra taka, jaką lubi – mroczna i brutalna, choć przygodówka. CormaC sprawdza, czy drugie podejście do egranizacji „Gry o tron” okaże się lepsze, a enki i cieszy się, i niepokoi nową wersją drugiej części Jagged Alliance (Back in Action), gdyż niektóre zmiany są z punktu widzenia dawnych fanów dość kontrowersyjne. Rzucamy też okiem na Alan Wake’s American Nightmare i Wargame: Zimną Wojnę.
Sporo się dzieje w beta-testach. Enki niczym duch przemyka się przez Ghost Recon Future Soldier, Gregu prezentuje zaawansowany prototyp Prototype’a 2 i choć ma lekkie wątpliwości odnośnie poziomu trudności, to jest na tak. Papkin bawi się jak dziecko, zrzucając z orbity budynki na głowy wrogów w Starhawku. Gregu odlatuje w kosmos w Mass Effect 3, gem marudzi na to, co musiał przeżyć w I Am Alive, a CormaC w ramach relaksu żongluje piłką w FIFA Street.
A dalej to już mamy recenzje. W numerze króluje Star Wars: The Old Republic – na ponad 8 stronach Allor i Monk rozkładają grę na czynniki pierwsze i ostatecznie nie zgadzają się w ocenie. Siekiera bawi się Trine’em 2. Hut ponownie i boleśnie odbił się od APB, tym razem w wersji Reloaded. enki stara się udowodnić w Take on Helicopters, że cywilne loty śmigłowcem też potrafią budzić emocje. Gregu bawi się kulkami, a dokładniej DragonBall Z Ultimate Tenkaichi. Monk poziewuje przy online’owej grze Vindictus. Gregu najpierw ostro i z zadowoleniem naparzał w dodatek do Battlefielda 3 (Powrót do Karkand), po czym rozgrzany przemocą sięgnął po grę o obiecującym tytule Policja Symulator... i ostygł. Papkin odleciał To The Moon, głosząc tezę o wyższości scenariusza nad grafiką, a Qn’ik polował na developerów gry Hunter’s Trophy. Siekiera odpierał inwazję robali w Earth Defence Force: Insect Armageddon, acz widać, że rola insektobójcy bawiła go średnio. Natomiast fani kaszanek, plucia kwasem, rzygania żółcią i chlustania wiadrami jadu oraz lubiący, gdy gry otrzymują oceny, które nie cieszą uczniów, powinni już się szykować na tekst Huta – a mowa o recenzji FlatOuta 3. Leje się krew i olej silnikowy, a Hut aż się rwie, by sklepać parę masek, niekoniecznie samochodom.
W Grach Wiecznie Żywych powracamy do klasyki RPG, czyli Icewind Dale 1 & 2, zaś w Grach Kontrowersyjnych piszemy o Thrill Kill – produkcji w swoim czasie tak szokującej, że nigdy nie została (oficjalnie) wydana. Ale czy to, co kiedyś szokowało, dziś wzbudzi emocje? Zobaczycie.
W Publicystyce dominuje megatekst o wymownym tytule: Najlepsze Gry Roku 2011. Co w nim znajdziecie? Najpierw każdy z redaktorów CDA podaje swoje typy na Hity i Rozczarowania pośród gier, uzasadniając, dlaczego właśnie te tytuły. Do tego każdy wspomina, co jego zdaniem było sukcesami i porażkami branży growo-komputerowo-prasowej w owym roku. Potem już jako redakcja typujemy najlepsze produkcje w obrębie różnych gatunków, by w finale dokonać wyboru najlepszych i najbardziej rozczarowujących tytułów AD 2011. I jak zawsze przy takich podsumowaniach – końcowe wyniki wzbudziły silne emocje, a niekiedy wręcz konsternację w ekipie. Ale to nie koniec, bo pokazujemy jeszcze Grę Roku według czytelników CDA, a na koniec typujemy 10 najważniejszych branżowych wydarzeń minionych 12 miesięcy.
Potem Hut w kontrowersyjnym tekście „Wszyscy pracujemy w marketingu” obnaża podejście wydawców (a dokładniej ich speców od PR) do dziennikarzy z branży „gierkowej”. Jeśli powiem, że tekst zilustrowaliśmy marionetkami, to chyba wiecie, jaki będzie jego wydźwięk. IMO warte przeczytania i refleksji. Dalej wyżej podpisany (Smuggler) jedzie w felietonie po graczach twierdzących, że „współczesne gry są za proste i za krótkie” udowadniając, że tak naprawdę gracze co innego mówią, a co innego robią. Też się powinno troszkę zagotować pośród hardkorów. :)
Tak, pamiętamy, że to dwusetny numer CDA i poświęcamy temu wydarzeniu całkiem sporo miejsca. Najpierw Smuggler sprawdza waszą znajomość (pre)historii pisma. Dalej znajdziecie wyniki plebiscytu na najlepszą spośród 200 (a właściwie ponad 200) okładek Actiona, plus rozmaite i ciekawe komentarze głosujących oraz redaktorów, którzy z tej okazji zdradzają swe preferencje... okładkowe. A na koniec dwie strony specjalnego komiksu (rysunki – Otis, scenariusz – redakcja). 200 spartańskich wojowników, którym przewodzi (THIS! IS!) Leonidas wyrusza do siedziby CDA, by pomścić znieważenie króla przez pewnego osobnika odpisującego na listy. (Radzę bardzo szczegółowo wgryzać się w kolejne kadry, gdyż można tam znaleźć sporo rozmaitych smaczków). Nie zabraknie też obszernego tekstu o tym, jak zmieniał się świat w czasie owych 200 numerów, oraz „sprzętowego” podsumowania 2011. W samym sprzęcie też sporo się dzieje – a to test najszybszej obecnie karty graficznej, a to tabletu Sony, a to dotykowego monitora, gamingowych kontrolerów, słuchawek itp. A na deser jak zawsze Action Redaction oraz nieco odświeżone w formule Na Luzie, które (mam nadzieję) będzie się wam podobać.
Aha. Z ciekawości – czy wiecie, że można legalnie kupić Batmana: Arkham City za jakąś 1/4 ceny sklepowej, a CDA za 13 zł? Jeśli nie wiecie jak, zajrzycie tam, gdzie reklamujemy nowe warunki prenumeraty. Ale śpieszcie się, bo promocja nie będzie trwała długo, ponieważ egzemplarzy Batmana jest ograniczona (acz spora) liczba.
I cóż, dochodzimy do płyt DVD. Przypominam: pełne wersje gier po polsku (utrzymany w specyficznym stylu graficznym Prince of Persia z 2008 roku, zwariowana i świeżutka przygodówka The Next Big Thing oraz rozbudowany i też całkiem świeży RTS Supreme Commander: Forged Alliance). Tamże CDA rocznik 1998 jako pdf, mody, freeware’y, trailery, bonusy i wiele innych atrakcji.
Zapraszamy po raz DWUSETNY do kiosków i salonów z prasą – 17.01.2012.
(A za dwa miesiące – 16 urodziny CDA, na które też szykujemy coś fajnego).
#######################SPIS TREŚCI################################
##W PRODUKCJI
Hitman: Rozgrzeszenie
South Park: The Game
Twisted Metal
Wargame: Zimna Wojna
Alan Wake's American Nightmare
Euro Truck Simulator
Yesterday
Game of Thrones
Jagged Alliance – Back in Action
Ghost Recon Future Soldier
Prototype 2
Starhawk
Mass Effect 3
I Am Alive
FIFA Street
####Recenzje
Star Wars: The Old Republic
Trine 2
APB Reloaded
Take On Helicopters
Dragon Ball Z: Ultimate Tenkaichi
Battlefield 3: Powrót do Karkand
Policja Symulator
Hunter's Trophy
Earth Defense Force: Insect Armageddon
FlatOut 3
####Publicystyka
Gry Wiecznie Żywe: Icewind Dale 1 & 2
Gry Kontrowersyjne: Thrill Kill
Gra Roku 2011
Jak trollować w grach
Wszyscy robimy w marketingu
Gry są za krótkie?
200 numerów CDA:
Quiz dla hardkora
The best of 200
200 – komiks
###Inne
Na Luzie
Action Redaction
Prenumerata
Zawartość płyt DVD
###SPRZĘT
Info
Temat numeru
Jak zmieniał się świat
Sprzętowe podsumowanie roku 2011
AMD Radeon HD 7970
Sony Tablet S 16 GB
Asus Zenbook UX21E
Apple TV (2nd gen)
Media-Droid Engage HQ
Monitor dotykowy iiyama T2233MSC
Monitor Benq RL2240H
Monitor iiyama X2377HDS
Razer SWTOR Gaming Mouse
Razer Mamba Elite
Słuchawki Cresyn C415E Axe
Słuchawki Genius HS-400A
Słuchawki Razer SWTOR Gaming Headset
Słuchawki Thermaltake Tt eSPORTS Shock One
########################ZAWARTOŚĆ DVD###########################
####Pełne wersje
Prince of Persia PL
Supreme Commander: Forged Alliance PL
The Next Big Thing PL
####Freeware
A Magnetic Adventure
Bobby The Santa
Christmas Bound
Deity
Desktop Dungeons
King's Legacy
The You Testament
Walk with Santa
####Modulator
Skórki do Prince of Persia
####Gameplaye
Star Wars: The Old Republic
Take On Helicopters
####Galerie
Battlefield 3: Powrót do Karkand
Earth Defense Force: Insect Armageddon
Trine 2
Yesterday
####Na Luzie
Obrazki
ScreenShock
####Bonus
Action Mag
Esensja
FotoSmuggler
Machinarium – poradnik
Tapety
************************
####PEŁNE WERSJE
Prince of Persia PL
Pegi: 12
Wymagania:
Windows XP/Vista/7
procesor 2,6 GHz
pamięć 2 GB
Karta graficzna 256 MB, SM 3.0
7,3 GB na dysku twardym
Gatunek: akcja
Producent: Ubisoft Studios
Ocena w CDA: 9+ (01/09)
Średnia ocen w sieci: 82%
Multi: brak
Podobne gry: Assassin’s Creed
[Fragment recenzji]
„To jest kozacka gra” – tak już po 20 minutach zabawy wyraziłem w redakcji swoje zdanie na temat nowego Księcia. Przez kolejne dziesięć godzin nic nie zachwiało moim przekonaniem. Prince of Persia to produkcja wybitna. Ubi poszło z nowym Księciem w kierunku, który może na początku zrazić fanów poprzednich tytułów z serii. Ten odrodzony, „zresetowany” Prince of Persia jest w pewien sposób... niespieszny, choć akcja toczy się wartko. Kiedy już wejdziesz we właściwy rytm pokonywania przeszkód i walki (żadnego walenia w przyciski, bo tajemnicą jest odpowiednie wyczucie momentu), rozluźnisz się i dasz wciągnąć w fascynującą przygodę i świat tak zjawiskowy, tak piękny i niezwykły, że po prostu zapiera dech w piersi. Zgodzę się z tym, że za pewne potknięcia należałoby kopnąć twórców PoP w tyłek, ale stworzyli tytuł tak magiczny w każdym aspekcie, że nie miałbym sumienia tego zrobić.
[CormaC]
################################
Supreme Commander: Forged Alliance PL
Pegi: 12
Wymagania:
Win XP/Vista/7
Procesor 1,8 GHz
RAM 2 GB
Grafika 128 MB, SM 2.0
9,1 GB na dysku twardym
Gatunek: strategia
Producent: Gas Powered Games
Ocena w CDA: 8+ (02/08)
Średnia ocen w sieci: 81%
Multi: internet
Podobne gry: Total Annihilation, StarCraft
[fragment recenzji]
Supreme Commander to RTS dość specyficzny. Przede wszystkim dlatego, że w przeciwieństwie do wielu innych gier określanych tym mianem tutaj naprawdę bardzo ważną rolę odgrywa strategia. A dodatek zamiast zmienić tę formułę, kładzie na nią jeszcze większy nacisk. Mamy tylko sześć misji, ale każda z nich to parę godzin gry, a do tego można je przejść, grając trzema stronami, co jest pewnym urozmaiceniem, mimo że nie różnią się one między sobą za bardzo. Do tego mamy lepszą niż w podstawce fabułę. [Al]
################################
The Next Big Thing PL
Pegi: 12
Wymagania:
Win XP/Vista/7
Procesor 2 GHz
RAM 2 GB
karta graficzna 256 MB (ATI Radeon X800 lub GeForce 6800)
6,75 GB na dysku twardym
Gatunek: przygodowa
Producent: Pendulo Studios
Ocena w CDA: 7 (05/11)
Średnia ocen w sieci: 75%
Multi: brak
Podobne gry: Runaway
[fragment recenzji]
The Next Big Thing osadzony został w alternatywnej wersji lat 50. XX wieku, w czasach złotej ery amerykańskiego kina, w której monstra z ekranu żyją wśród zwykłych śmiertelników. Akcja rozpoczyna się w trakcie imprezy w rezydencji niejakiego FitzRandolpha, największego producenta horrorów w Hollywood. Wcielamy się w dwójkę nienawidzących się dziennikarzy, w tym Liz, świrniętą reporterkę. To najbardziej zwariowana bohaterka przygodówki, z jaką miałem styczność od bardzo dawna. Dodajmy do tego kryminalną intrygę... [martin]
Tak wyglada worek
I plakat str I
Strona II
Fajny numer. No i gratulacje z okazji 200 numeru!
Widzę, że recka ABP Reloaded - i macie te 16 zł, bo się zastanawiam nad tym tytułem.
Świetny numer, pełniaki wg mnie słabe, bo dwa z nich posiadam ;)) Innych na pewno ucieszy taki mix gatunkowy, szkoda tylko, że cały czas wrzucacie przygodówki ;P Ale i tak kupię ;D
No i super bo trochę kaski zostalo w kieszeni ponieważ ostatnio mialem kupic tego POPa :D ale fajnie że się wstrzymałem:) oby skonczyl inaczej jak stalker i ME
Widzę, że recka ABP Reloaded - i macie te 16 zł, bo się zastanawiam nad tym tytułem.
Ja tam się może nie znam, ale to tytuł F2P, a zawsze zagranie w grę jest lepsze niż recenzja...
Tym razem dwa pełniaki dla mnie. Szkoda tylko, że plakat z ToRa, liczę na jakiś plakat z Mass Effecta 3 w następnym numerze.
[8] -> ja najpierw wolę przeczytać recenzję, żeby wiedzieć czy warto. A że przy okazji mam kilka(dziesiąt) innych tekstów pod ręką, to tylko lepiej...
no, co prawda spodziewałem się czegoś lepszego na 200 numer, ale i tak jest OK (Prince of Persia - super). Zobaczymy co nam przyszykujecie na urodziny :)
Jakie czasy, takie CDA. :)
PS. A tu kawalek jubileuszowego komiksu
[12] -> bardzo śmieszne, boki zrywać.
Ale sama kreska OK ;)
Oceniaj po calosci, a nie 2 kadrach.
Jedyna rzecz dla której może kupie ten numer to zapowiedź Hitman Absolution.
Jest co poczytać, w co pograć... Biorę!
P.S: Gratulacje z okazji 200 numeru! Oby tak dalej!
The Next Big Thing miałem kupić w najbliższym czasie, tak więc za nic nie przeoczę tego numeru. :)
Również gratuluje 200 numeru. Świetna sprawa.
Numer kupię bo pełniaki świetne. Poza tym bardzo mało recenzji i tutaj dość slabe tytuły. W tym dziale straszliwie licho, no, ale wiadomo, że to nie zależy od redakcji. Już o wiele lepiej zapowiadają się zapowiedzi (masło maślane, może być)
Jest neon 'Dobry wieczor we Wroclawiu' sa moje wydane pieniazki. Znaczy sie jak sie pojawi :)
Mogl byc tez neon Úbezpiecz mieszkanie w PZU':)
Wiecie po czym można poznać że jest kryzys w branży?
Nie po tym ze do numeru 200 dają przecietne pełniaki (co jest w CdA standardem i Smuggler powinien się wstydzić > za miesiąc lub kilka dadzą o wiele lepsze gry, a powinni mieć coś zachomikowane na ta okazję właśnie)
Otóż dowodem że CdA cienko przedzie jest prezent w postaci BAtmana: Arkhamn City(za 1/4 ceny) i obniżonej cenie CdA do 13 PLN.
Gdzie? W prenumeracie oczywiście
CdA potrzebuje najwyrażniej kasy TERAZ, a nie w co miesięcznych dawkach.
Coż numer zakupie, i mam też nadzieję że spotkamy się (z Smugglerem) w numerze 500 ^^
(btw mamy 2012 i co to ma być? gdzie ten blue-ray? Dajta jakiegos choćby miałby on być wypełniony w 100% zdjęciami Smugglera > o ile pamiętam to 1 czysta płyta była dołączona WIEKI temu)
Apropo Prince of Persia, może komuś się spodoba:
http://www.youtube.com/watch?v=539lIBy7QXs
Było, kiedyś w jakimś filmiku promującym właśnie w/w tytuł i mnie zauroczyło ;)
WrednySierściuch [ gry online level: 31 - Konsul ]
Wiecie po czym można poznać że jest kryzys w branży?
Nie po tym ze do numeru 200 dają przecietne pełniaki (co jest w CdA standardem i Smuggler powinien się wstydzić > za miesiąc lub kilka dadzą o wiele lepsze gry, a powinni mieć coś zachomikowane na ta okazję właśnie)
>>>Bulshit, panie, chomikowanie sie skonczylo - teraz co miesiac staramy sie dawac dobre pelniaki - jesli tego mam sie wstydzic, ze w "normalnym" CDA pelniaki sa na poziomie tych w jubileuszowych - to coz, moge, z checia. :)
Otóż dowodem że CdA cienko przedzie jest prezent w postaci BAtmana: Arkhamn City(za 1/4 ceny) i obniżonej cenie CdA do 13 PLN.
Gdzie? W prenumeracie oczywiście
CdA potrzebuje najwyrażniej kasy TERAZ, a nie w co miesięcznych dawkach.
>>>Alez ty masz pojecie o ekonomii i dzialaniu duzego koncernu, niech cie licho :). Jak CDA bedzie potrzebowalo kasy i Bauer uzna, ze warto ja sypnac, to sypnie.
Z punktu widzenia Bauera koszta CDA to maly pikus... Kiedys, w dawnych czasach, gdy pisma wydawaly male, rodzinne nieraz wydawnictwa, takie myslenie mialo sens, ale teraz jest rownie anachroniczne jak PC 386 DX-44 :)
Coż numer zakupie, i mam też nadzieję że spotkamy się (z Smugglerem) w numerze 500 ^^
>>>OPtymista z ciebie ale nie obraze sie na 18 urodziny CDA albo numer 250.
Słabiuchna ta okładka. Pełniaki mogą być, nie są to największe bomby jakie zostały dodane w ciągu ostatnich 12 miesięcy, ale nie można powiedzieć, że prezentują niski poziom. Niemniej jednak odstawie je na nieco późniejszy termin. Chciałbym pogratulować jubileuszu i życzyć kolejnych, oby jak najbardziej udanych numerów!
Jestem w rozterce... Miałem już kategorycznie zaprzestać kupowania CDA, ale jak tak patrze na ten numer to ciężko jest mi powiedzieć stanowczo "Nie!"... Mam czas do wtorku.
Narzekacie na pełniki, a tak naprawdę są świetne. Dla każdego się coś znajdzie ;)
Przy okazji gratuluję 200 numeru. Oby tak dalej i mam nadzieję, że doczekamy się minimum 2x tyle :)
Świetny numer! Na prawdę się postaraliście na 200tkę. Zawartości nie będę komentował póki nie przeczytam ale PoP i The Next Big Thing na płytkach robią wrażenie!!!
Kupie, jak zwykle zreszta. Ciesze sie z zapowiedzi nowego Hitmana. Inne teksty tez chetnie obadam. Pelniaki swietne (co jest juz chyba tradycja). Byle do wtorku
Dość niestandardowy rozkład tekstu na okładce. Czekam, żeby zobaczyć, jak to się będzię na żywca prezentowało
to jednorazowy wybryk wymuszony grafiką czy zapowiedź redesignu?
[22] trzy słowa: Six Feet Under
[33] padłem :D
Może moderator pogonić i zbanować tego spamera - ścigacza?
To robi się już nudne....
mojej nie, pop kupiony na steam pół roku temu za ta sama cenę. ale przyznaje - kto nie ma i nei kupił pare dni temu na muve digital - marsz do sklepu. najlepsza odsłoan serii... no, moze zaraz po warrior within... absolutnie urocza, baśniowa gra... zupełnie jak bajki disneya, te stare...
Fajne pełniaki. szczególnie cieszy next big thing i prince of persia.jestem teraz w trakcie machinarium i nieźle się wkręciłem w przygodówki.
Widzę, że niektórzy tutaj kupują CDA tylko dla płytek. Jak tak można? Ja od paru miesięcy nie zainstalowałem żadnej gierki z DVD, bo wszystko co ciekawe ograłem już wcześniej, ale każdy numer zawsze ląduje u mnie na biurku. W końcu to czasopismo z dodatkiem w postaci płyt, a nie na odwrót.
A może już po prostu popadłem w nałóg i kupuję jak leci? Kto wie...
Tak czy siak czekamy do 17 :D
haha i pousuwali posty dzieciaka, a później soulcatcher się zapiera że nikt oprócz niego nie ma tu władzy, ta akurat, spróbój wejść w drogę dla takiego smugglera to soulcatcher szybko cię wychwyci i poczęstuje banem, to jest żałosne.
Ale osssochozzzi?
[38] ----> ja kupuje tylko dla pełniaków. Nic w tym strasznego, podejrzewam, że 80% osób tak robi. Dzisiaj czasy są brutalne. Nie dodasz do czasopisma płyty, torebki, łopaty do odśnieżania, będzie Ci ciężko. Internet spowodował, że papierowe media muszą bronić sie dodatkami, ale ogólnie słabną i upadają. To samo z nośnikami CD, DVD. Pod pewnym względem to nawet dobrze, zaoszczędzimy na wycince Amazonii, a w takiej krytycznej ewentualności nie ma strachu, redaktorzy CDA i tak znajdą sobie pracę.
CDA to niewątpliwie fantastyczny miesięcznik, ale same teksty średnio mnie interesują. Nie ma tam nic, co dziś Internet nie jest w stanie zaproponować, a branża growa jest specyficzna, w taki sposób, że nie czuję potrzeby czytania stricte o grach i jeszcze za to płacić. Mało mnie interesuje warstwa merytoryczna i opinia jednego redaktora o jakiejś grze. Wystarczą mi liczne oceny na portalach i opinie na forach. Poza tym, takie teksty są pisane raczej do troszkę młodszego odbiorcy niż ja. Ale jak kupie CDA (kupuje na 3 numery 2) to oczywiście sobie czytam. Ale parę razy zdarzyło się, że kupiłem ot tak, nie dla pełniaków. Pomyslałem sobie: A kij, kupię.
W perspektywie tego, że płakałem bardzo po upadku "Clicka" to trochę lekka hipokryzja. Z pozoru, bo uważam, że jako jednostki nie mamy wpływu na rzeczywistość, niezależnie czy numer kupimy czy nie.
Kupuję za to "Piłkę Nożną" Tydzień w tydzień Już 15 rok. Długo.
40-> O memy z Twoim udziałem.
Nie widzialem zadnych i nie mam nic wspolnego z ich zniknieciem.
POLSKA GRA 12/10 buahahahaha jakie to prawdziwe na golu to samo
O czym wy mowicie?
ponawiam pytanko Smugglerze, kiedy Kalędarz 2012 będzie, bo nie wiem, czy kupić Top Gear i z brykami powiesić, czy na CDA liczyć???
Muszę cię zmartwić: kalędarza nigdy nie będzie.
@down: LOL, no, pecha masz ostatnimi czasy, wybacz :)
Czy ktoś wie czy w modulatorze pojawił się ostatnimi czasy odcinek poświęcony Baldur's Gate?
w sumie spoko, w tego prince-a nie grałem to sobie chętnie za te 15 zeta wypróbuję.
Myślę, że sprawa pełniaki vs. gazeta to kwestia wieku. W czasach kiedy o te kilka złociszy było dosyć ciężko - kupowało się (a w sumie to raczej pożyczało od znajomych) i dla gazety i dla pełniaków, które często w wersji sklepowej były niemalże nie do zdobycia (nie wiem jak dla was, ale dla mnie np 10 zł w pierwszych klasach podstawówki to był majątek jak na potrzeby dzieciaka). Także pełne wersje z CDA, nawet jeśli w rzeczywistości były to jakieś crapy - szanowało się, wycinało okładki i oprawiało:) (swoją drogą, czemu już nie drukujecie okładek do wycinania?:P) ale i gazetę się czytało wzdłuż i wszerz bo internet wtedy nie był tak łatwodostępnym wynalazkiem:)
Później był okres kiedy nie widziałem sensu w kupowaniu gazety jeśli ma kiepskiego pełniaka - po prostu oczekiwania wzrosły wraz z wiekiem, a gry stały się rzeczami nieco łatwiej dostępnymi, a to ze sklepu, a to wymiana z kumplami i oczywiście torrenty, edonkey itp itd. no, nie oszukujmy się, społeczne przyzwolenie dla piractwa w necie skądś się bierze:P
Teraz nie kupuję co miesiąc CDA bo nie jestem już takim graczem jak kiedyś, ale jak już kupuję to COVER CD pozostaje już jako ciekawostka. Dobrze, że jest, bo cena pisma w sytuacji bez tego dodatku jednak byłaby za wysoka, ale jednak nie jest to już rzecz decydująca. Dla gracza takiego jak ja, czyli osoby która po prostu nie ma czasu na siedzenie przed kompem i granie w każdą możliwą grę tylko przechodzi kilka rocznie - zdecydowanie ważniejszą sprawą jest coś, co można sobie poczytać w tramwaju, w autobusie, w krótkich wolnych chwilach czy po prostu ... w WC:D (o przydatnych testach sprzętu nie mówiąc).
Także jako wierny ANTYFAN swego czasu :D (i zatwardziały zwolennik upadłego Secret Service-u) życzę kolejnych 200 numerów, co by się nie gadało, zwłaszcza po odejściu SS (czyli od 11 lat:P) nie było żadnej - moim zdaniem -alternatywy poza CDA. Pozdrawiam
smuggler --> Ostatnio naszło mnie na przeglądaniu CDA przed snem i naszło mnie pytanie, z czystej ciekawości chciałbym wiedzieć. Długo pociągnęło CDA wydawane w Czechach? Bo w jednym numerze ogłaszacie takiego newsa, a potem cisza. Szybko padło?
Wiele razy pisalem, ze byl jeno jeden numer, bo IMO nie za powaznie do "introdukcji" CDA na tamtejszym rynku czeski wydawca podszedl, tlumaczac po prostu slowo w slowo cale pismo.
smuggler, Kherlon>>> czemu nie ma kalendarza 2012??, a co do CDA gratuluję 16 i 200, ja kupoję od 2002 roku ewery number, a i arciiwalne z lat 90' od kumpla miałem, jeszcze z wiekszością programów edu w reckach hehe, czekam na jutro do kiosku by sie udać, no i na nastepny wypasiony numer (a moja Narzeczona czeka na "Na Luzie" hehe:)
A gdzie jest powiedziane, ze MA byc? Czasem zeby cos docenic, musisz to stracic...
smuggler>>>w sumie racja, dla tego kolejny rok z rzędu będzie kalendaż z Furkami z TG, (rok temu miałem oba, ten z CDA wisiał w brata w pokoju smugg Ty ponura bestio( nie obraż się, ale mam takie wrażenie że masz powarzny-zadumany sposób myślenie, albo chociaż refleksyjny haha):)
Ale to nie koniec, bo pokazujemy jeszcze Grę Roku według czytelników CDA,
To mają być te wyniki z ankiety na waszej stronie? Jeśli tak to takie wyniki możecie sobie o kant d... rozbić, bo z tego co kojarzę to głosować mogli tam nawet niezarejestrowani użytkownicy, a to - w mojej opinii - wypaczyło końcowy wynik.
Ładna okładka, przypomina mi te starsze wydania CDA. Naprawdę udana. :) Gratulacje 200. numerów, kolejnych setek życzę. ;)
Ciekawi mnie recenzja TOR'a, ranking na grę roku i artykuły "okolicznościowe" najbardziej, a także zapowiedzi Hitmana i Mass Effecta 3.
Tia, gdyby nei te wieśnaickie anpisy na pół strony.. co za burack rynkowy trend... (?)
+1 Po pracy będę gral w gre
Numer zaufana osoba w Polsce już 200tny numer dla mnie kupiła :) Teraz tylko czekać na pocztę lotniczą do Stambułu :)
[58] Wez i rozbij, w czym problem.
[60] Mowisz o o okladce?
wszystko fajnie super numer niestety pierwszy raz od 200 numerów mam problem z grą, a konkretnie z kluczem do niej który już niby został użyty tak więc po wielu latach będe miał możliwość przetestować dział reklamacji :P
poradziłem sobie sam kupiłem kolejny numer, jeden do poczytania w domu, drugi w samochodzie :)
No coz, moze ktos keygenem sobie to wygenerowal, ale mysle ze problemow z reklamacja nie bedzie.
CDA już na biureczku czeka na rozpakowanie.
Aż dziw bierze, że to już 200 numer :)
Tak jak z okazji 100 numeru w wybranych okładkach jest banknot? Tym razem 200 zł?
Tym razem 230 zl :)
A kasa to byla w 50-tce... Jak ten czas leci, co? :)
Ano tak. Fallout jako pełniak, czerwony grzbiet, Lipiec 2000r. Pamiętam, że specjalnie pojechałem nocować do ciotki, żeby kupić i czatowałem od 6 rano pod kioskiem (wakacje były, a ja przed 6 wstałem!). Do naszego wiejskiego Ruchu takich rzeczy nie przywozili ;)
A kasa to byla w 50-tce...
Tylko w kilu (3?) egzemplarzach :(
Fallout jako pełniak, czerwony grzbiet, Lipiec 2000r.
I Daikatana na okładce. Bleh. Brzydszej okładki nie było i nie będzie IMO.
Edit// Na płytce widzę oznaczenie PEGI "Seks". Do jakiej to gry, bo nie wiem co instalować :P
W Prince'a miałem zamiar wcześniej czy później zagrać. No to teraz będzie bardziej wcześniej niż później skoro już jest. Na razie jednak dołączy na półkę do kolekcji pozostałych gier oczekujących na skończenie Skyrim ;)
[69] Fallout 2, gwoli scislosci
[71] Oj byly, byly :)
A co do seksu to mnie czasem rozwala "12+. Seks, przemoc, wulgaryzmy". Imo to do SupComu - bo tam sie niezle wala :P
oj, Smuggler, chyba nigdy się nie pokażesz, koleżankami się wyręczasz :D
spoiler start
Choć to na pewno ładniejszy widok w sumie :D
spoiler stop
No i dupa przy instalacji PoP proces zatrzymuje sie i dalej nic :(
Mam nowy numer rękach - lipa.
Smuggler, ta biało-czerwona część NL jest twojego autorstwa?
[76] Nie, nie jest moja ale mi sie podoba.
[77] Ja rozszyfrowalem.
Widac poziom inteligencji glosujacych - Pierwsze miejsce: Modern Warfare 3, drugie miejsce: Battlefield 3 - nic nie wnoszace, nudne, stare - fpsy (Choc w tym pierwszym jest swietna muzyka). Nie wiem jak mozna bylo oddawac takie glosy, czyli dzisiejszych graczy stac na napieprzanie w multiplayer do bolu, bez fabuly, postaci i wielu wiecej rzeczy, ktorych gry wielosobowe (Strzelanki) nie maja. Oprocz tego nie spodziewalem sie takiej oceny TOR - 9+ - to swietna ocena i jestem milo zaskoczony, ze ktos docenia ten tytul, ktos kto w to gral, a nie jak 90% "znawcow", ktorzy obejrzeli gamepaly i uznali jednoglosnie: "Badziewie"
Stary ale czemu u diabla spoilerujesz teksty? :/
Jak juz musisz to wez to w
spoiler start
SPOILER
spoiler stop
bo nie kazdy bedzie szczesliwy, ze mu zdradzasz np. ocene TOR itd,
Nie wiedzialem, przepraszam - dla mnie to zaden spoiler. Spoilery uzywam wtedy kiedt mowie cos o fabule, nie o artykulach w gazetach. Mnie osobiscie to nie przeszkadza.
EDIT: Nie zdazylem wyedytowac -.-
Bardzo spodobał mi się komiks o spartiatach,do tego NL, teksty, AR, słowem wszystko na wysokim poziomie, dobrze zainwestowana kasa na CDA :)
spoiler start
Jedyny zgrzyt tego numeru to wybranie tej padaki mw3 na fpsa roku. To już nawet zbugowany bf3 jest lepszy ;/
Na szczęście skyrim na zasłużonym pierwszym miejscu :D
spoiler stop
Smuggler, possałbym Ci jajca za ten numer :D Świetne teksty, szczególnie ten o trollingu w grach, a przy tym żarcie o Polsce to pękałem ze śmiechu. PoP zainstalował się bez problemu, niesamowita oprawa graficzna po prostu zachwyca.
Wydanie godne magazynu nr. 200.
[83] Doceniam ale dzieki, paszcze by ci urwalo
Ssanie jajec Smugglera Rulez !
Sam po numer z pewnością skoczę jutro. Z tego , co widzę - czeka mnie sporo czytania.....
[79] - Nie sugerowac sie tym, sprostowanie:
spoiler start
Chodzi o FPS roku, nie gry roku - wiec bedzie to co innego.
spoiler stop
Ten Forged Alliance to stand alone rozumiem?
No świetny numer, większość artykułów już przeczytałem, Prince of Persia zainstalowałem, gra bardzo fajna, muzyka, grafika. Mhmm, świetna gra. Co do plakatu to fajny, chociaż i tak go nie powieszę.
super numer.
a takie pytanie co z kluczem do Supreme Commander bo ten co jest na stronie cda po wygenerowaniu nie dziala..
Biało-czerwona część NL miażdzy, uśmiałem się porządnie.
Numer jak numer, jak każdy...
Fajnie ze CD-Action do dzsiaj sie ukazuje , pamietam za dawnych czasow oczywiscie najbardziej mi odpowiadal Secret Service pozniej jednak rozplynal sie a redaktorzy tego pisma przechodzili do innych tytulow - nastepnie byl fajny Reset, takze Gambler (imo) ... wszystko to juz przeszlosc ... nawet Swiat Gier Komputerowych (nigdy go w sumie nie czytalem - sporadycznie) upadl ... ba - pozniej pokazaly sie same gnioty typu Click ... i chwalily sie swoja sprzedaza dla uposledzonych (jak zainstalowac gre, opis sterowania WSAD, etc. lol toz to bylo komiczne) wiec cieszy mnie ogromnie fakt ze CD-Action do dzisiaj sie pokazuje - rany chyba pierwszy numer tego pisma to w II polowie lat 90 kupilem... gdy jeszcze byla to konkurencja (i to nie glowna) dla SS - az z sentymentem nabede wydanie 200.
[91] Fajnie, ze ten tekst sie podoba, troszke nad nim siedzialem (nie, nie jest moj, ale dosmaczylem i wymyslilem koncepcje wizualizacji)
[60] Mowisz o o okladce?
A o czym by innym? Ale kiedys juz na ten temat dyskutowaliśmy, wiec rozumiem, zę ianczej sie nei da, aczkolwiek ogladajać okładki score i levela to bardzo załuję... nie, zebym wtedy kupował, neistety zdobywacie mnie juz tylko pełniakami. żałuje, zę numeru z BiA nie wziałem... :)
A co do PoPa - mówiłem, gra jest kapitalna.
Nie udawaj greka Smuggler, ja się tu poważnie pytam: kto jest autorem biało-czerwonego tekstu w NL?
Autor zbiorowy/nieznany. Troszke od siebie dopisalem i to wszystko. Moja jest tez koncepcja graficzna owego tekstu.
Pietrus mogę Ci wysłać płytę z BiA.
CDA przeczytane ,plakat powieszony (świetnie się prezentuję) , archiwalne numery z 1998 wypakowane tylko jeszcze żadnej gry nie zainstalowałem :P
Świetny numer. Zabawne i ciekawe teksty.
Oby tak dalej.
Pytanie do Smugglera. Czy jest jakiś sposób, żeby włączyć angielskie napisy w The Next Big Thing? A jak nie da rady zrobić angielskich, to da radę je w ogóle wyłączyć?
Kompletnie nie wiem...
Ch...wo być kolekcjonerem pudełek, kupować gry na Steam i jeszcze zbierać CDA - trafić w tej ostatniej pozycji na dobrą grę, której nie mam, graniczy z cudem :)
Mile zlego poczatki:
Jest wstepniak i to sie chwali, dodatkowo zadziwiajaco zabawny tekst o Polsce (chociaz mam wrazenie, ze juz go gdzies widzialem, wiec nie wiem komu bic brawa). W bonusie bardzo dobry komiks i trzymajacy za jaja poziom publicystyki artykul "Trollowanie dla opornych".
Jest srednio:
"Najlepsze gry 2011"- wyglada, jakbyscie w ten sam layout i w te same teksty wklieli inne tytylu gier. Nuuuuda, naprawde nie mozna wymyslic czegos nowego? Np gra+komentarze do niej?
"żyjemy w czasach, w ktorych nawet ocena "osiem" uznawana jest przez graczy za niska. To jednak juz temat na inny artkul" by Hut. Trzymam za slowo, ze na ten temat wypowie sie jeden z wieeeeeeelu winnych zaistnialej sytuacji.
Pelne wersja gier. Generalnie jak na poziom swiatowy jest dobrze, jak na CDA jest srednio:). Pryzwyczailem sie juz, ze nie dajecie w jubileuszowych numerach 'lepszych' pelniakow, chociaz jak zwykle dalem sie nabrac i lekki niedosyt pozostal(dodatek do niszowego rtsa, ile % czytelnikow gra jeszcze w przygodowki point&click, slabiutka (moim zdaniem) gra tpp chociaz z glosnym tytulem). Ja bym postawil na ZNACZNIE wyzsza cene i lepsze pelniaki (Batman?).
Smuggler+suchar = ile mozna ciagnac ten sam dowcip? Kim jest smuggler? Mnie to bawilo 10/15 lat temu. Teraz widze to jako zenade/suchara/zal.pl. Tak trudno wyciagnac czesc wspolna z dwoch zbiorow stopki redakcyjnej? (jak sie nie myle, to tego ucza w podstawowce). Zreszta nawet bez stopki: skoro Kuń zostal wice, to kim zostal smuggler? Pomyslmy.....naczelnie konserwujacym powierzchnie biurowe? Zrobcie numer z artykulem "ujawiniamy smugglera!!", sprzedaz podskoczy, suchar sie skonczy. Do tego zabawnie bedzie wygladala okladka z takim napisem + facjata smugglera. Ewenement na skale swiatowa? Do tego po sprzedazy dowiemy sie, ile wart jest smuggler:D
Lecz koniec zalosny:
Recenzja SWTOR:
Tlumacze lopatologiczne, jako ze smuggler pojecie o MMO ma marne.
Oceniam ta recenzje z poziomu bylego (zniesmaczyly mnie pandy i znudzila koncepcja) wieloletniego gracza WoWa. Do SW mnie szczegolnie nie ciagnie, poniewaz nie podnieca mnie ten swiat, aczkolwiek dobra recenzja opisujaca interesujace mnie rzeczy moglaby mnie skusic do kupna. Ta gra dostala u was 9+/10 jednak nawet w 1% mnie nie zachecila. Dlaczego?
Chcialbym wiedziec czy poswiecajac kilkadziesiat godzin na wylevlowanie postaci bede mial co w niej robic dalej (istota MMORPG). Czy bede mogl bawic sie w wymagajace raidy, zdobywac sprzet, achievmenty, rankingi, albo 'podbijac' swoja postac w PVP. Z waszej 'recenzji' dowiaduje sie ze jest cukierkowa acz ladna grafika, niezly dzwiek (zwlaszcza dialogi) i troche rzeczy oczywistych typu "jest crafting!!" are you kiddin me?
Opisujecie MMO i nie poswiecacie praktycznie nic end game'owi. Dlaczego do cholery opisujcie SW jak normalnego Rpga z dodanym (na sile?) multi? Z waszej recenzji wnioskuje, ze jest to taki Kotor 3, tylko skad co chwile w niej porownania do Wowa? Dlaczego o raidach jest tylko jedno zdanie ("przed rajdami 100% tankowie czy healerzy wcale nie sa niezbedni")? To raidy decyduja o tym, czy ktos w to bedzie gral za 2 miesiace.
Wow w tej chwili oferuje 3 poziomy trudnosci raidu, w uproszczeniu mowiac casual/normal/hardcore. Skad mam wiedziec jaki poziom/poziomy oferuje SW? Skad mam wiedziec czy SW wymaga jakiejkolwiek taktyki. Czy jako gracz normal/hardcore mam czego w tej grze szukac? Po tym jednym cytacie wychodzi, ze chyba nie skoro statystyki czy buildy nie sa potrzebne. Wychodzi na to ze kupie, przejde sobie 'singla', zalicze raidy w 2 dni i do widzenia, obudzcie mnie jak bedzie nowy content. A moze tak nie jest i krzywdzicie ta gre? Nie wiem (Recenzja rtsa/fpsa nastawionego na multi: "sie strzela"?)
Druga rzecz ktora definiuje to, czy w dana gre ludzie beda grali za kwartal: PVP. O tym jest cale pol tabelki, z ktorej to dowiaduje sie, ze....uwaga.....JEST! Mozna powalczyc, tylko po co, jakie sa korzysci z takiej gry, sprzet/waluta/ranking/reputacja/cokolwiek? Z tej 'recenzji' wiem ze jest i mozna pograc dla zabawy. Omfg, gz 4 author:). Generalnie te pierdoly, ktore zajely u was 7 stron winny znalezc sie na 1 gora 2, a reszta powinna byc o rzeczach w mmorpgu istotnych, a nie o pierdach typu, ze sa dialogi i jest grafika, albo ze sa serwery pvp i pve, niczym sie nie roznia ale i tak poswiecimy im tabelke.
Dodatkowo chyba delikatnie przecpaliscie tekst tabelkami, a generalnie pojecia o recenzowaniu MMO nie macie zielonego, zadnego, null, poprostu dno i dwa metry mulu. Wydaje mi sie, ze jest to jeden z najgorszych tekstow jakie dane mi bylo czytac w CDA. Moze zamiast tlumaczyc spadek sprzedazy zidioceniem spoleczenstwa i zapascia czytelnictwa, czego nie neguje, warto chociaz rzucic okiem na poziom tekstow we wlasnym czasopismie. Zwlaszcza tekstow ktory mialy byc clou numeru?
Przykre ale show must go on...by Freddy:D
tyle czasu czekam na ripostę smugglera na wypowiedz kiss'a czuje ze jak tyle czasu zwleka z tym to jak pierdyknie rozprawka..wywodem monitor może nie wytrzymać (zastanawia mnie czy powodem nieodpisywania redakcji jest brak funduszy na to czy smuggler pracował by w lidlu za 1500 brutto?)
przyznam ze skusiłem się na nowy numer po tym co kiss napisał tak ze otwarłem gazetę tym razem poczytałem poczytałem...redakcja cda wisi mi 15.99 oraz kosz przemywania oczy z gówna
już nawet nie będę się wypowiadał o tym co tam widziałem kiss ujął to wręcz idealnie, więcej zabawy miałem z tego co on napisał niż to co skrywała gazeta
prawdę mówią spodziewałem się jakieś rekontulacja minecrafta takiego lec's playera w gazecie na kilka stron( jak to poszedłem i 15 min waliłem ręka po drzewie...sciołem 15 drzew + komentarze do tego :] ) lecz dostałem recenzje mmo? SW singla
tak ze oceny jak zwykle opłacone chyba (przytoczę tu przykład z szynka)
CZEKAM niecierpliwie na kolejny numer cda i wypowiedz kiss'a
ps
kiedyś morda smugglera była w jakimś tipsomanaku na końcowych stronach
Ciezko mowic o mej riposcie, z uwagi na wspomniana wyzej nieznajomosc tematyki MMO.
Z pretensjami o recke - zapraszam na nasze forum, jest tam Allor & spolka, mozna popytac konkretnie co i kto i dlaczego.
Jakos potoku g... na autora nie zarejestrowalem, ergo wiekszosci jednak ta recka pasuje i jakos watow nie maja.
Ps. Dziwne, ze ci sami ludzie, co pisali "Trollowanie dla opornych" sa kopani, ze o grach MMO ponoc pojecia nie maja przy recenzji SW. Nie ma w tym jakiejs sprzecznosci?
Łysy Samson - Nie da się niestety. Sam próbowałem i niestety nic z tego nie wyszło. Możesz jedynie wyłączyć napisy w opcjach.
smuggler: Ciezko mowic o mej riposcie, z uwagi na wspomniana wyzej nieznajomosc tematyki MMO.
Ale co to dla Ciebie? Recenzję Battlefielda 1942 też kiedyś w piśmie machnąłeś, a pojęcie o trybie multi miałeś wtedy niewielkie, żeby nawet nie powiedzieć zerowe.
"Ps. Dziwne, ze ci sami ludzie, co pisali "Trollowanie dla opornych" sa kopani, ze o grach MMO ponoc pojecia nie maja przy recenzji SW. Nie ma w tym jakiejs sprzecznosci?"
Po pierwsze: pod "Mroczna Strona MMO" podpisal sie gem, a pod SWTOR Allor z Monkiem.
Po drugie: akurat ironiczno-dowcipne teksty w publicystyce nawet wam wychodza, natomiast problem pojawia sie gdy trzeba napisac rzetelna recenzje. Przekazac informacje, by czytelnik mogl sobie wyrobic wlasna opinie wedle wlasnych potrzeb. A nie "fajnie sie gralo, bo sie fajnie gralo".
Generalnie CDA za wyjatkiem recenzji i zapowiedzi uwazam za co najmniej poprawne, a recenzje...co tu ukrywac i ubierac w piekne slowa: gowno tak po prostu.
Po trzecie: Wydawalo mi sie ze wytlumaczylem wystarczajaco lopatologicznie, by czlowiek majacy mgliste pojecie o temacie byl w stanie zrozumiec o co mi chodzi, ze moje potrzeby informacji nie wynikaja z mojego unikalnego "JA", tylko oczekiwalaby tego wiekszosc ludzi grajacych w MMO.
"Z pretensjami o recke - zapraszam na nasze forum, jest tam Allor & spolka, mozna popytac konkretnie co i kto i dlaczego"
Smugglerze, rozczarowujesz mnie z dwoch powodow:
1. W ktoryms z CDA zapraszales na ring w internecie, jak widze przyjmujesz wyzwania tylko w wadze koguciej.
2. Mam wrazenie, ze sie poddales i mniej ci zalezy na przyszlosci pisma niz dawniej. Gdzies tam nawet napisales, ze jak dojedziecie do 250 numeru to bedzie sukces, z taka tendencja i jakoscia polowy magazynu to faktycznie masz racje. Sprzedaz spada z roku na rok, ja Ci za darmo podaje na tacy co jest mozliwym problemem(jednym z wielu?), a Ty to olewasz i odsylasz mnie do autorow. Wadaje mi sie, ze jesli po moim tekscie na temat SW masz chociazby male watpliwosci czy nie mam racji, powinienes sam ich zapytac czy aby to czego w recenzji nie ujeli, nie powinno sie w niej znalezc.
Naprawde wiecej informacji mozna zdobyc podczas ogladania 1min filmiku na Youtube niz z waszych mega recenzji o niczym. Wiec po co wydawac pieniadze? Ja je wydaje z sentymentu.
"przyznam ze skusiłem się na nowy numer po tym co kiss napisał "
Nie spodziewalem sie takich efektow.
Kiss [ gry online level: 47 - Konsul ]
"Ps. Dziwne, ze ci sami ludzie, co pisali "Trollowanie dla opornych" sa kopani, ze o grach MMO ponoc pojecia nie maja przy recenzji SW. Nie ma w tym jakiejs sprzecznosci?"
Po pierwsze: pod "Mroczna Strona MMO" podpisal sie gem, a pod SWTOR Allor z Monkiem.
>>A nieprawda, bo to tekst zbiorowy, sporo jest od Allora i Monka. Wystarczy sprawdzic.
Po drugie: akurat ironiczno-dowcipne teksty w publicystyce nawet wam wychodza, natomiast problem pojawia sie gdy trzeba napisac rzetelna recenzje. Przekazac informacje, by czytelnik mogl sobie wyrobic wlasna opinie wedle wlasnych potrzeb. A nie "fajnie sie gralo, bo sie fajnie gralo".
>>>To jest twoja opinia.
Generalnie CDA za wyjatkiem recenzji i zapowiedzi uwazam za co najmniej poprawne, a recenzje...co tu ukrywac i ubierac w piekne slowa: gowno tak po prostu.
>>>jak wyzej,
Po trzecie: Wydawalo mi sie ze wytlumaczylem wystarczajaco lopatologicznie, by czlowiek majacy mgliste pojecie o temacie byl w stanie zrozumiec o co mi chodzi, ze moje potrzeby informacji nie wynikaja z mojego unikalnego "JA", tylko oczekiwalaby tego wiekszosc ludzi grajacych w MMO.
<<<Patrzysz na te gre z punktu widzenia hardkora nastawionego na MMOcke. Recenzja zas adresowana byla do ogolu czytelnikow i tym samym niekoniecznie musiala sie koncentrowac akurat na tym, co TY chcesz w niej widziec. I uwierz mi, ze tekst napisany "dla hardkora" jest nieczytelny dla pozostalych graczy i czytelnikow, zas zadaniem recenzji jest takze to, zeby byla czytelna dla wszystkich.
"Z pretensjami o recke - zapraszam na nasze forum, jest tam Allor & spolka, mozna popytac konkretnie co i kto i dlaczego"
Smugglerze, rozczarowujesz mnie z dwoch powodow:
1. W ktoryms z CDA zapraszales na ring w internecie, jak widze przyjmujesz wyzwania tylko w wadze koguciej.
>>>Swietnie. To jakby gosc wyzywal szachiste na walke MMA. Albo odwrotnie. Zapraszam cie na forum, zebys sobie podyskutowal z autorem tekstu, gdyz sam nie czuje sie na silach rozmawiac o tym, co powinno byc w recenzji MMO z racji nieobycia w temacie. To, ze mi stresciles co twoim zdaniem w recenzji jest nie tak, niewiele mi da, gdyz nie grajac w MMO nie wiem tak naprawde czy twoje tezy maja sens. To troszke tak jakbys powiedzial: zagramy w pokera, a ja ci wytlumacze czy masz silne karty w reku, OK?
Z checia natomiast podyskutuje z toba na 1001 rzeczach, na ktorych sie znam.
2. Mam wrazenie, ze sie poddales i mniej ci zalezy na przyszlosci pisma niz dawniej.
>>>Masz prawo miec najrozniejsze wrazenia.
Gdzies tam nawet napisales, ze jak dojedziecie do 250 numeru to bedzie sukces, z taka tendencja i jakoscia polowy magazynu to faktycznie masz racje. Sprzedaz spada z roku na rok, ja Ci za darmo podaje na tacy co jest mozliwym problemem(jednym z wielu?), a Ty to olewasz i odsylasz mnie do autorow.
>>>Wiesz, zapedzasz sie bardzo daleko - a dzieli nas to, ze ja wiem na czym sie nie znam i staram sie nie wkraczac w tematy, o ktorych co najwyzej moze mi sie zdawac, ze wiem o czym mowie. Wlasnie po to, zeby uniknac poblazliwego usmieszku oponenta, ktory widzi, ze sie pograzam. Nie podoba ci sie ta recenzja, uwazasz ze jest do dupy? W porzadku, moge nawet (jak ci zalezy) przyznac, ze mozesz miec racje, bo nie moge zagwarantowac, ze nigdy nigdzie nie wtopimy.
Natomiast, prosze, nie kresl lekka reka linii laczacej "ta recenzja mi sie nie podoba" z "wiem wszyskto na temat przyczyn powodu kryzysu czytelnica i papierowej prasy", bo zdecydowanie tutaj nie masz pojecia o czym piszesz. Z ciekawosci zapytam - czy inne pisma rosna (sprzedaz)? Tak branzowe, jak i jakiekolwiek?
Wadaje mi sie, ze jesli po moim tekscie na temat SW masz chociazby male watpliwosci czy nie mam racji, powinienes sam ich zapytac czy aby to czego w recenzji nie ujeli, nie powinno sie w niej znalezc.
>>>Mamy deadline w redakcji i naprawde nie bede teraz odrywal Allora od 34 rzeczy, ktore robi naraz, zeby mi sie tlumaczyl dlaczego tobie sie ta recenzja nie podoba. Ale za jakis tydzien, gdy juz bedzie luzik, mozemy do tematu powrocic.
Naprawde wiecej informacji mozna zdobyc podczas ogladania 1min filmiku na Youtube niz z waszych mega recenzji o niczym. Wiec po co wydawac pieniadze? Ja je wydaje z sentymentu.
>>>No to nie wydawaj. Sorry ale po co sie meczyc. Ogladnij sobie 1 min. filmu na YT i masz z glowy, nie trzeba czytac i 15 zl w kieszeni. Albo zloz do nas aplikacje, pokazujac swoj kunszt w pisaniu recenzji MMO. I wcale nie ironizuje tutaj, bo jak udowodnisz ze sie znasz na rzeczy i masz talent do pisania, to naprawde nie widze przeciwskazan do jakiejs wspolpracy. No i sam wtetdy zobaczysz jak to wyglada "od d...rugiej strony". Zapraszam. Sprobujesz?
"Patrzysz na te gre z punktu widzenia hardkora nastawionego na MMOcke"
" a dzieli nas to, ze ja wiem na czym sie nie znam i staram sie nie wkraczac w tematy, o ktorych co najwyzej moze mi sie zdawac, ze wiem o czym mowie. Wlasnie po to, zeby uniknac poblazliwego usmieszku oponenta, ktory widzi, ze sie pograzam"
Niestety wlasnie to zrobiles:) Te rzeczy, ktore wymienilem interesuja zarowno casuala jak i hardcora. Chyba ze mowimy o casualu, ktory gra 5h na tydzien i zanim wylevluje do konca, to mu sie gra zdazy znudzic lub o kims dla kogo bedzie to pierwsze MMO, wiec nie ma pojecia o czym mowa. Szczerze mowiac zaskoczyl mnie az taki brak wiedzy. Smuggler=beton?:) Faktycznie zostawmy temat MMO.
Dodam tylko jedno, pewnie obilo Ci sie o uszy haslo reklamowe Wowa: "zycie zaczyna sie po 60tce"?. Trafnie definiuje istote wspolczesnego MMORPG, ile tej istoty zostalo ujete w recenzji? Praktycznie nic.
"zagramy w pokera, a ja ci wytlumacze czy masz silne karty w reku, OK?"
Slaby przyklad, bo wierzac mi na slowo chociaz na tyle by zadac Allorowi czy komu tam jedno pytanie raczej nie wiele tracisz.
"Masz prawo miec najrozniejsze wrazenia. "
Mam wieksze prawo, jesli te wrazenia w jakis sposob uzasadniam:)
"wiem wszyskto na temat przyczyn powodu kryzysu czytelnica i papierowej prasy"
Po pierwsze napisalem wyraznie: "Moze zamiast tlumaczyc spadek sprzedazy zidioceniem spoleczenstwa i zapascia czytelnictwa, czego nie neguje, warto chociaz rzucic okiem na poziom tekstow we wlasnym czasopismie."
Ja jestem zwolennikiem logicznego myslenia i po prostu wyobrazam sobie siebie w takiej sytuacji: nie znam CDA-> mysle czy SW nie jest warty inwestycji-> kupuje CDA jako najwiekszy i najlepszy magazyn-> czytam recenzje-> CDA laduje w najblizszym koszu. Kupie jeszcze kiedys?
Taki sam problem jak z Waszymi niby nie dzialajacymi plytkami (co mnie osobiscie nie spotkalo ale tak wiesc gminna niesie). Kupuje CDA dla pelniaka-> plytka nie dziala-> mysle ptak im w dupke i do kosza. Kupie jeszcze kiedys?
Gdybys sam znal wszystkie zwiazki przyczynowo-skutkowe, to CDA mialoby teraz filie na ksiezycu. A to, ze pewnie znasz sie na tym lepiej nie znaczy, ze ja nie mam prawa do wyciagania logicznego wniosku, ze prawdopodobnie (a nawet napewno jesli na tym swiecie jest cokolwiek pewnego) jest to JEDNA Z PRZYCZYN spadku sprzedazy (nie bede strzelal w jakim %).
"No to nie wydawaj"
Wydaje i prawdopodobnie bede wydawal bo:
-sentymenty
-nie macie zadnej konkurencji na papierze
-polowe magazynu uwazam za przyzwoita+
-odczuwam silna potrzebe czytania magazynu przy paru czynnosciach fizjologicznych
-nie odczuwam braku calych 15zl
"Zapraszam. Sprobujesz? "
Pytasz serio, wiec odpowiadam serio:
Iles lat temu pewnie bym sie skusil, jednak teraz zbyt istotny jest dla mnie stosunek czasu pracy do placy. Nie znam konkretow, ale biorac pod uwage to co pisal EGM na blogu, to musialby sie cholernie mocno mijac z prawda. A po drugie nie uwazam siebie za mistrza piora.
iss [ gry online level: 47 - Konsul ]
"Patrzysz na te gre z punktu widzenia hardkora nastawionego na MMOcke"
" a dzieli nas to, ze ja wiem na czym sie nie znam i staram sie nie wkraczac w tematy, o ktorych co najwyzej moze mi sie zdawac, ze wiem o czym mowie. Wlasnie po to, zeby uniknac poblazliwego usmieszku oponenta, ktory widzi, ze sie pograzam"
Niestety wlasnie to zrobiles:) Te rzeczy, ktore wymienilem interesuja zarowno casuala jak i hardcora.
>>>Rozumiem, wiesz lepiej "co interesuje". Ciezko dyskutowac przy nastawieniu "OK, rozmawiajmy ale zacznijmy od tego ze JA mam racje".
Chyba ze mowimy o casualu, ktory gra 5h na tydzien i zanim wylevluje do konca, to mu sie gra zdazy znudzic lub o kims dla kogo bedzie to pierwsze MMO, wiec nie ma pojecia o czym mowa. Szczerze mowiac zaskoczyl mnie az taki brak wiedzy. Smuggler=beton?:) Faktycznie zostawmy temat MMO.
>> MMO jest mi calkowicie obce. Po prostu nie lubie, nie gram (ale probowalem... i wyszlo mi, ze nie lubie).
Dodam tylko jedno, pewnie obilo Ci sie o uszy haslo reklamowe Wowa: "zycie zaczyna sie po 60tce"?. Trafnie definiuje istote wspolczesnego MMORPG, ile tej istoty zostalo ujete w recenzji? Praktycznie nic.
>>>Naturalnie fakt, ze gra wyszla pare dni przed deadline i nie bylo czasu by sie dolevelowac do 60 poziomu to zadne tlumaczenie. Tak, wiem, trzeba bylo zrobic recenzje "za miesiac". A do tego czasu udowadniac, ze pisma papierowe sensu nie maja, bo "od miesiaca premiera a u nich ciagle nic na ten temat".
"zagramy w pokera, a ja ci wytlumacze czy masz silne karty w reku, OK?"
Slaby przyklad, bo wierzac mi na slowo chociaz na tyle by zadac Allorowi czy komu tam jedno pytanie raczej nie wiele tracisz.
>>>Mowilem, ze z checia do tematu powroce za jakis tydzien, po deadline. Znow nie doczytales? A dyskutowac ze mna o MMO i to jeszcze "dajac mi do reki" to, co sam uznasz za istotne, to jakby bic sie z niewidomym, do tego mowiac mu "stoje metr od ciebie w lewo".
"Masz prawo miec najrozniejsze wrazenia. "
Mam wieksze prawo, jesli te wrazenia w jakis sposob uzasadniam:)
>>>Gdybys ich NIE uzasadnil, w ogole by nie bylo dyskusji, bo ciezko dyskutowac "ja uwazam, ze tak jest"
"wiem wszyskto na temat przyczyn powodu kryzysu czytelnica i papierowej prasy"
Po pierwsze napisalem wyraznie: "Moze zamiast tlumaczyc spadek sprzedazy zidioceniem spoleczenstwa i zapascia czytelnictwa, czego nie neguje, warto chociaz rzucic okiem na poziom tekstow we wlasnym czasopismie."
>>>Wyobraz sobie, ze przyczyny spadku sprzedazy analizowalismy wielokrotnie i w wielu aspektach, wiec twoja rada jest delikatnie mowiac o pare lat spozniona.
Ja jestem zwolennikiem logicznego myslenia i po prostu wyobrazam sobie siebie w takiej sytuacji: nie znam CDA-> mysle czy SW nie jest warty inwestycji-> kupuje CDA jako najwiekszy i najlepszy magazyn-> czytam recenzje-> CDA laduje w najblizszym koszu. Kupie jeszcze kiedys?
>>>Aha, czyli "oceniam calosc na podstawie JEDNEGO zdarzenia". Pogratulowac.
Gdybys sam znal wszystkie zwiazki przyczynowo-skutkowe, to CDA mialoby teraz filie na ksiezycu. A to, ze pewnie znasz sie na tym lepiej nie znaczy, ze ja nie mam prawa do wyciagania logicznego wniosku, ze prawdopodobnie (a nawet napewno jesli na tym swiecie jest cokolwiek pewnego) jest to JEDNA Z PRZYCZYN spadku sprzedazy (nie bede strzelal w jakim %).
>>>Jak mowilem - niczego nie zabraniam, sugeruje jednak powstrzymanie sie przed prostymi wnioskami i nadmiernymi uogolnieniami.
"No to nie wydawaj"
Wydaje i prawdopodobnie bede wydawal bo:
-sentymenty
-nie macie zadnej konkurencji na papierze
-polowe magazynu uwazam za przyzwoita+
-odczuwam silna potrzebe czytania magazynu przy paru czynnosciach fizjologicznych
-nie odczuwam braku calych 15zl
>>> Coz, mile. Dzieki.
"Zapraszam. Sprobujesz? "
Pytasz serio, wiec odpowiadam serio:
Iles lat temu pewnie bym sie skusil, jednak teraz zbyt istotny jest dla mnie stosunek czasu pracy do placy. Nie znam konkretow, ale biorac pod uwage to co pisal EGM na blogu, to musialby sie cholernie mocno mijac z prawda. A po drugie nie uwazam siebie za mistrza piora.
>>>Ale ja uwazam, ze to bardzo dobrze robi ludziom jak sami przekonuja sie "jak to wyglada" od tej drugiej strony. Nie tylko w wypadku pisania recenzji do CDA ale w ogole.
>>>Naturalnie fakt, ze gra wyszla pare dni przed deadline i nie bylo czasu by sie dolevelowac do 60 poziomu to zadne tlumaczenie. Tak, wiem, trzeba bylo zrobic recenzje "za miesiac". A do tego czasu udowadniac, ze pisma papierowe sensu nie maja, bo "od miesiaca premiera a u nich ciagle nic na ten temat".
Ciężko zaprzeczyć faktowi ze papier wolnejszy od neta jednak wole kupić papier i przeczytać coś porządnego na jakiś temat niż Kolejny artykuł w necie robiony na "pałe w Wyścigu o godziny w publikacji" i mieć ten sam efekt co w necie
>>>Wyobraz sobie, ze przyczyny spadku sprzedazy analizowalismy wielokrotnie i w wielu aspektach, wiec twoja rada jest delikatnie mowiac o pare lat spozniona.
może zamiast analizować badać rynek itp itp po prostu robić coś dobrze ? a od paru lat poziom teksów jak wyżej było napisane ryje 2 m mulu
albo dalej możesz analizować i w końcu w akcie desperacji dodawać do cda jakieś bajery jak inne gazety w stylu super eros z gołymi dupami lub iść na skandal
na okładce wielki napis jak w przypadku minecrafta "Smuggler przyłapany jak obracał w pokoju hotelowym płytę CD na palcu" albo z grubej rury "nagie fotki smugglera przy 14calowym CRT" wszystko byle sprzedać..
>>>Aha, czyli "oceniam calosc na podstawie JEDNEGO zdarzenia". Pogratulowac.
Wymieniać ?
bynajmniej masz odpowiedz na swoje problemy z sprzedawaniem
doszło do tego ze wole wejść na yt i posłuchać jakiegoś viedo-recenzja robiona przez sapiecego do ucha 12 latka bo poziom podobny
na koniec pytanie
czy gdyby cda nie dawało "pełnaków" było by dzisaj takie jakie jest...czy wogóle by jeszcze istniało gdyby miało polegać tylko na słowach/tekstach w/g ciebie
Smugglerze slaba ta Twoja powyzsza odpowiedz, jak zadna wczesniej, zmeczenie deadlajnem?
Tlumaczac jeszcze raz temat tej nieszczesnej recenzji. Przedstawie jakby to wygladalo gdybym sie przyczepil recenzji np fpsa:
ja-nie piszecie nic o strzelaniu
ty-bo oczekujesz zebysmy pisali o rzeczach tylko dla hardcorow
ja-to jest informacja potrzebna dla wszystkich
ty-bo ty wiesz lepiej i mam ci uwierzyc na slowo?
Po to podalem haslo reklamowe Wowa. Jak widzisz czuje sie glupio czytajac to co wypisujesz na ten temat.
"Po prostu nie lubie, nie gram (ale probowalem... i wyszlo mi, ze nie lubie)."
Z ciekawosci: w co i jak dlugo?
"Naturalnie fakt, ze gra wyszla pare dni przed deadline i nie bylo czasu by sie dolevelowac do 60
poziomu to zadne tlumaczenie"
Jak sie nie myle, a rzadko sie myle:P to na SW mieliscie sporo czasu. Po drugie Allor & spolka sugeruja ze ta "60" wbili, skoro jest o raidach chociaz to jedno zdanie, a nie jest to zdanie ktore molgliby wyczytac z instrukcji. Po trzecie gdybym to ja pisal recenzje i uznal ze nie wylevlowalem i nie jestem w stanie napisac rzetelnej recki, to bym jej nie napisal. Po prostu nie warto sygnowac swoim nazwiskiem chlamu, nawet jesli taki Smuggler siedzi obok i naciska. A w przypadku absolutnej koniecznosci napisalbym jasno, ze nie dotarlem do etapu raidow (ogolnie end game), dlaczego i kiedy to uzupelnie.
"Wyobraz sobie, ze przyczyny spadku sprzedazy analizowalismy wielokrotnie i w wielu aspektach, wiec twoja rada jest delikatnie mowiac o pare lat spozniona. "
Nie rozumiem do czego sie to odnosi. Do tego, ze poziom tekstow tez sie liczy? Zmeczenie Smugglerze?
"oceniam calosc na podstawie JEDNEGO zdarzenia"
Sam kupilem CDA pierwszy raz dla "jednego zdarzenia" (pelna wersja Dark Colony). Gdyby nie ono to bym nie kupil, a gdyby plytka okazalo sie uszkodzona to bym sie wkurzyl i tym bardziej wiecej bym nie kupil.
"Ale ja uwazam, ze to bardzo dobrze robi ludziom jak sami przekonuja sie "jak to wyglada" od tej drugiej strony. Nie tylko w wypadku pisania recenzji do CDA ale w ogole."
Czyzby? To chodz popracuj dla mnie przez 2 tyg ja Ci zaplace pare stowek i dorzuce jeszcze butelke whisky gratis. Dowiesz sie jak to wyglada od d...strony w mojej branzy, a napewno masz z nia kontakt i krytykujesz ja ile wlezie:) Serio, sprobujesz? Nie musisz przechodzic zadnych durnych testow. Swoja droga jak przeszedl je taki Phnom, przy ktorym, mimo ze nie jestem mistrzem piora, czuje sie jak Mickiewicz?:)
W bonusie wpadl mi do glowy jeszcze jeden temat, ktory chcialbym poruszyc.
"Gry sa za krotkie, tak". Od razu mowie, ze moj wywod dotyczy wylacznie trudnosci, bo w dzisiejszych czasach wiekszosc gier jest naprawde banalnie latwa. Rozumiem potrzeby mniej lub bardziej casualowych graczy, ale dla nich przeznaczony byl zawsze poziom easy/normal.
Podam przyklad: malzonka gra w Mass Effecta i Wiedzmina, lekko mowiac nie nalezy ona do hardkorow, podpuszczam ja "graj na super imba you cannot win hardzie", gra na hardzie. Przechodzi obie gry bez problemu. Do tego w ME robi sobie vanguarda, a cala gre tylko strzela z shotguna, a w Wiedzminie z eliksirow najczesciej uzywa Kota (na widzenie w ciemnosciach). Pytanie jakie wyzwanie poczuje taki gracz jak ja, ktory na grach zjadl zeby? Biorac za przyklad Wiedzmina na hardzie, moglbym rozpoczac walke z przecietnymi przeciwnikami, pojsc sie odlac, wrocic, zabic i isc dalej, nie przesadzam. Wiec jaka satysfakcje daje mi ta gra? Czy gdyby nie fabula, dialogi, swiat Sapkowskiego to bym ta gre skonczyl? Dziesiatek gier nie skonczylem, bo nie stanowily dla mnie zadnego wyzwania, a nie oferowaly zadnych innych atrakcji.
Wasz najnowszy pelniak (PoP). Przeszedlbym to cos, nie przesadzajac z jedna reka w d..., w bonusie czytajac CDA. Bo czemu nie, skoro ta gra to jeden wielki QTE? Tam nawet nie trzeba sterowac postacia.
Kiedys uczono mnie, ze ogolnie w "grze" mozna wygrac i przegrac. Wiec PoP to gra? Dla mnie to interaktywny film.
Parafrazujac Lema "Gdybym nie przeczytal tego artykulu, nie dowiedzialbym sie ze na swiecie jest tylu ludzi niepelnosprawnych fizycznie badz umyslowo". A moze Twoje wnioski sa bledne (odnosnie trudnosci)? Moze licza sie takze powody, ktorych doswiadczasz na wlasnej skorze? (Borderlands, Cod, RdR). A moze rowniez te ktore ja podaje? Dla mnie temat jest otwarty...
http://www.cdaction.pl/news-23195/quake-w-xxi-wieku-wideo.html
Polecam jesli tego nie widziales.
Zanim odpiszesz o ile odpiszesz, wyluzuj, wez ze dwa glebsze, bo mnie rozczarowujesz, moze nie jako idol z dziecinstwa, ale jako osoba ktora zna sie na tym co robi.
Draqasd->
"Ciężko zaprzeczyć faktowi ze papier wolnejszy od neta jednak wole kupić papier i przeczytać coś porządnego..."
Polac mu.
"w końcu w akcie desperacji dodawać do cda jakieś bajery jak inne gazety w stylu super eros z gołymi dupami lub iść na skandal "
Chyba pisze o kalendarzach,dlugopisach, zyletkach do golenia!!! tak czy owak, nastepna kolejka.
"doszło do tego ze wole wejść na yt i posłuchać jakiegoś viedo-recenzja robiona przez sapiecego do ucha 12 latka bo poziom podobny "
Zamawiam pol litra, choc do konca sie nie zgadzam bo poziom elokwencji wyzszy w CDA, natomiast poziom czysto informacyjny wyzszy na YT.
"na koniec pytanie
czy gdyby cda nie dawało "pełnaków" było by dzisaj takie jakie jest...czy wogóle by jeszcze istniało gdyby miało polegać tylko na słowach/tekstach w/g ciebie"
Moim zdaniem, z takim poziomem teoretycznie najwazniejszego dzialu w magazynie, nie ma takiej mozliwosci.
to ja tylko a propos trudności. Lubię gry długie i lubię gdy gra zmusza trochę do myślenia, kombinowania, taktycznego podejścia do walki. Ale tak na poziomie Crysisa, albo FEARA - na normal. Dlatego ME zupełnie mi odpowiada, i to na normal (no dobra, może me2, jedynka to faktycznie ciut za łatwa i z głupim AI, w 2 niewiele, ale lepszym). Natomiast gdybym miał grać w gry w starym stylu trudności i powtarzać 15-30 razy jakiś cięższy etap, a 2-5x łatwy, to by mnei szlag jany trafił. Gra ma mnie bawić, odprężyć i przesadnie nie zmęczyć. I dać poczucie, ze jednak jestem lepszy od wrogów :D Mogę sie pomęczyć w wyścigach, bijac rekordy okrążeń, gdy masę frajdy daje sama jazda, ale przechodzenie 10. raz tego samego etapu i strzelanie do tych samych przeciwników? eee.. zwłaszcza, zę gry dzis opowiadają też historie,a nie są tylko lupaniną z fabułą streszczoną w trzech zdanaich ekranu loadingu. Nie wyobrażam sobie w trakih grach nadmiernego poziomu trudności.
Herr pietrus
--Lubię gry długie i lubię gdy gra zmusza trochę do myślenia, kombinowania, taktycznego podejścia do walki
Może byś pograł w simsy ? albo już hardkorowo w jakiegoś Rts'a starej daty
--gry w starym stylu trudności i powtarzać 15-30 razy jakiś cięższy etap, a 2-5x łatwy
a masz takie gry ? chyba w każdej grze Pc masz coś w stylu Save chyba ze grasz w prince of persia na pc
tu się zgodzę poziom trudności w tym daje większe jeb.....wrogom i analogicznie wiecej hp co w rezultacie daje nam 5 razy dłuszą grę z chainpontami i wszystko trzeba zrobić idealnie jednak te gry pochodzą z konsol
---Gra ma mnie bawić, odprężyć i przesadnie nie zmęczyć.
znajdż swój gatunek nie każda gra będzie robiona pod najniszy poziom skilla graczy żeby każdy sobie pograł
-- dać poczucie, ze jednak jestem lepszy od wrogów
graj z ludzmi
--zwłaszcza, zę gry dzis opowiadają też historie
kiedyś gracz siadał i TYLKO strzelał tylko trójkątem w bryły w 2d z grafika zielonych lini na czarnym tle ?
pograj sobie w klasyki fabularne baldur torment gdzie gra nie ociekała chwilowym skryptem jak dziś twoje gry z "historia"
podsumowanie - nie każdy ma ochotę czekać 3 lat na grę która się obraca w 2h bez spinania się z fabuła godna F3 wszystko po to żeby zobaczyć 4 główne skrypty i oczojebne tekstury.
poziom trudności jest zmniejszany żeby Wiecej graczy mogło się "bawić" w tempie konającego 90 latka
powód jest tego taki samo jak pegow = wiecej odbiorców = wiecej sprzedanych gier = KASA KASA KASA
Osobiście dla mnie poziom w miare nowych 90% gier na rynku jest dla upośledzonych umysłowo i fizycznie na easy i normal natomiast hard to headshot z 100km (normalny poziom operation flashpoint)
przez 14 lat gier w tym 6 lat wowa nauczyłem się tak ruszać łapkami ze walka z "ragnarosem" czy "ptasiorem z fl"
zaczynała się jedna ręka i kończyła się w tej samej pozycji w roli dps'a i tanka - z rekach na JAJACH gdy inni krzyczeli w akcie desperacji do tego dochodzi Nerf??? Kim trzeba być i jak wyglądać żeby mieć z tym problemy, obracanie się w PvP na strzałkach:D?????,Nie trzeba być jakimś on lifem czy SUPER hardkorem żeby ogarniać co się dzieje w grach czy gdy się jedzie autem.....cóż kolega w szkole miał problem żeby fikołka zrobić
niech ktoś dalej odbije piłkę w stronę poziomu trudności lub balansu w MMO (SMUGGLER !!!)
"Natomiast gdybym miał grać w gry w starym stylu trudności i powtarzać 15-30 razy jakiś cięższy etap, a 2-5x łatwy, to by mnei szlag jany trafił"
"poziom trudności jest zmniejszany żeby Wiecej graczy mogło się "bawić" w tempie konającego 90 latka"
Wlasnie to jest problem, ze ustawiajac poziom trudnosci na hard, w przyadpku ME o ile dobrze pamietam 'insanity', trzeba byc geniuszem in minus, badz niepelnosprawnym fizycznie(bez urazy), zeby cos powtarzac 15-30x. Bo tak sie dzisiaj robi gry. Nie chce sie optymalizowac, dlatego albo robi sie wszystko latwe albo wprowadza idiotyczne skalowanie przeciwnikow(patrz wszystkie gry Bathesdy). Podalem przyklad malzonki (jej zgony w Wiedzminie/ME mozna policzyc na palcach 1 reki) zeby nie bylo ze jestem taki Pro i sie woze:)
Sa tez wyjatki np. King's Bounty na najwyzszym. Cala gre mialem wrazenie, ze jade na granicy mozliwosci. W internecie mozna znalezc poradniki w stylu "how to beat KB legendary". Czytaj gra idealnie zbalansowana. Pewnie sporo czasu na balans tworcy poswiecili, a ze innym sie nie chce...
Btw przypomnial mi sie tekst Allora odnosnie Dragon Age, w ktorym to pisal mniej wiecej, ze gra jest trudna i dostawal w dupke az nie zaczal uzywac skilli postaci. Biedny zblazowany Allor myslal, ze skille to tylko ozdoba interfejsu. Do tego doprowadza lenistwo tworcow.