Witam. Wyznaczyłem sobie za cel stworzenia animacji komputerowej. Problem polega na tym, że nie wiem jak wykonuje się obiekty, które w takich animacjach występują. Czy można taki obiekt zrobić na podstawie zdjęć, czy trzeba projektować od zera? Jeśli od zera, to czy znacie może jakiś program, w którym można to sensownie zrobić i czy można taki projekt wykorzystać potem do animacji.
Z góry dziękuję.
PS. program może być płatny. Animacja będzie dość skomplikowana (coś na poziomie bajek w telewizji).
podbijam. reasumując
-potrzebuję programu do tworzenia animacji (jeśli ktoś może polecić jakiś fajny, może być płatny).
-czy tworzenie modelu na potrzeby animacji trzeba robić od podstaw czy można to zrobić na podstawie zdjęć?
-potrzebuję programu do tworzenia takich modeli (może być płatny).
modele jak i animację będą na poziomie kreskówki/filmu animowanego, oczywiście nie tak dokładnego, z taką ilością detali, jednak chciałbym zacząć robić coś w tym temacie, a zapewne program będzie miał tutorial, instrukcję (zwłaszcza płatny).
Dzięki z góry.
-potrzebuję programu do tworzenia animacji (jeśli ktoś może polecić jakiś fajny, może być płatny).
Blender
-czy tworzenie modelu na potrzeby animacji trzeba robić od podstaw czy można to zrobić na podstawie zdjęć?
Mozna robic na oba sposoby, zdjecia sluza jako referki.
-potrzebuję programu do tworzenia takich modeli (może być płatny).
Blender
Animacje wykonuje sie identyczne w kazdym programie za pomoca jednej z kilku technik. Podstawowa to animacja na klatkach kluczowych. Wiecej masz na google, yt po wpisaniu hasla - keyframing animation, cartoon animation.
dzięki, jeśli program okaże się wystarczający masz u mnie autentycznie piwo. Mógłbyś polecić coś jeszcze? najlepiej płatnego? domyślam się, że płatny program ma więcej/ lepsze możliwości. O komputer się nie martw, da radę.
znalazłem coś takiego:
http://usa.autodesk.com/maya/trial/
ponoć program był używany przy takich produkcjach jak 'kung fu panda' czy 'gdzie jest nemo'. Ktoś może się wypowiedzieć na temat tego programu?
• Maya 3D (3,500$) http://usa.autodesk.com/maya
• Softimage (3,000$) http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/pc/index?id=13571168&siteID=123112
• 3ds Max (4,000$) http://usa.autodesk.com/3ds-max
• ZBrush (700$) http://www.pixologic.com/home.php
• Cinema 4D Studio (3,700$) http://www.maxon.net
• LightWave 3D (1,500$) http://www.newtek.com/lightwave
Opanowanie któregokolwiek z tych programów zajmie Ci kilka/naście lat. Jak dasz radę, to super, będziesz w przyszłości nieźle zarabiać :) Trzymam kciuki!
3.5k$ to jednak trochę dużo za dużo, myślałem że będzie to ok 1.5k złotych max. W takim razie zacznę o tych prostszych, darmowych, i zobaczymy jak to będzie szło. Jeśli wyjdzie coś ciekawego to na pewno się pochwalę. Dzięki.
Dla zachęty, obejrzyj sobie showreel najlepszych:
http://www.themill.com/showreels.aspx (polecam w szczególności US showreel)
W platne programy mozesz sie pchac jesli bedziesz mial juz jakies spore doswiadczenie w 3d i bedzie realna szansa na zarobek. Opcjonalnie mozesz wyprobowac wersje testowe dzialajace przewaznie 30 dni. Od siebie polecam Lightwave`a : http://www.newtek.com/lightwave-downloads.html