Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Usługa OnLive zintegrowana z platformą Google TV

12.01.2012 13:13
Matekso
1
Matekso
96
Generał

news bardzo postępowy i budzący rokowania w przyszłości. Ówcześnie Cały Cloud jako zagrożenie dla Pc i konsol, zwłaszcza drugich w kolejności nie sądzę, to tak jakby palaczom zabrano fajki i żeby móc puścić dymek muszą podpiąć się do TV, żeby uzyskać jakiś efekt nikotyny.( ala gracz fun boy konsol czy PC)

12.01.2012 13:50
k4m
👍
2
odpowiedz
k4m
86
that boy needs theraphy

Up^---> hahahaha usmialem sie czytając Twoje wypociny. Starasz sie pisać mądrze, ale kompletnie nie znasz znaczenia słów jakich używasz i komiczne Ci to wychodzi.

12.01.2012 16:04
3
odpowiedz
pixario
81
Troll Hammer

k4m [ gry online level: 48 - that boy needs theraphy ]
Up^---> hahahaha usmialem sie czytając Twoje wypociny. Starasz sie pisać mądrze, ale kompletnie nie znasz znaczenia słów jakich używasz i komiczne Ci to wychodzi.

No tak ktoś mądrze pisze a troll nie rozumie i się śmieje ahh na dodatek wali byki
a pro po ONlive + Google jak by było w Polsce to bym się skusił

12.01.2012 17:05
4
odpowiedz
zanonimizowany636508
16
Centurion

Przede wszystkim, OnLive nie jest przyszłością... Chmurki znajdą zastosowanie w grach niszowych, twórców niezależnych i ogólnie rzecz biorąc bubli na Wii. Proste? Hmmm... daje pewnie nie bardzo więc wyjaśnię.

1. te gry MUSZĄ zostać odpalone na jakimś komputerze, co za tym idzie maszyna do której połączyć by się miało np. 10 000 000 graczy CoDa jest poza możliwościami technicznymi ówczesnego świata, jak nadejdą komputery kwantowe, wtedy to będzie miało sens, na razie jest to jednak marzenie ludzi chcących ukrócić piractwo "bo to złe jest" :)
2. kolejną przeszkodą techniczną jest przesył danych. Wyobraźcie sobie, że obraz wyświetlany musi zostać wpierw POBRANY. 4mb/s? Tak, wystarczy jak chcecie pograć w coś co przypomina grę, z czymś co przypomina tekstury. Wystarczy to porównać do filmu, FullHD na BlueRay to ok. 30GB, łatwo obliczyć odniesienie do gier, powodzenia ze ściąganiem i graniem bez laggów :)
3. Kolejną przeszkodą będzie tryb sieciowy (nie będzie OnLine w OnLive? Ładny paradoks :)), bo tryb sieciowy dodatkowo zwiększy transmisję danych między serwerami i użytkownikami, znowu - poza zasięgiem technicznym.

Aha i obliczcie sobie koszta utrzymania jakiejś gry (najbardziej polecam w przykładzie podać America's Army 3, gra która ma najmocniejsze serwery z największą przepustowością) i znowu wyjdzie wam, że żeby pograć w jakąkolwiek grę, trzeba będzie wykupywać abonament, bo inaczej żaden z wydawców nie będzie wstanie utrzymać serwerów i łącza.

Powodzenia, wspierajcie i reklamujcie tą... "przyszłość" dalej, ja jej nie chce :)

12.01.2012 17:35
5
odpowiedz
Kazioo
88
Senator

@Severius
Wykorzystywanie starego komputera jako terminal do obsługi komputera o nieporównywalnie większych możliwościach to metoda stosowana i wykorzystywana praktycznie w informatyce od bardzo dawna, więc równie dobrze można powiedzieć, że to przeszłość :P
To jest jakaś koncepcja z szeregiem poważnych wad, ale również i ogromnych zalet.
Współcześnie ma zbyt poważne problemy, ale biorąc pod uwagę postęp technologiczny to nie widzę problemu, by właśnie w przyszłości znalazło szersze zastosowanie w gamingu.
Pisanie, że to "nie jest przyszłością" jest bzdurą, bo tego NIE wiesz.

12.01.2012 17:39
hansatan
6
odpowiedz
hansatan
70
Generał

Jeszcze kilka lat i będziemy grać w Skyrim i Crysis na telefonie, bądź tablecie za 500zł... Oczywiście o ile wielkie koncerny tego nie zbojkotują :)

Na razie największym problemem tego przedsięwzięcia jest szeroko pojęta infrastruktura sieciowa... Z tego co wiem minimalne wymagania to 10 Mbitów połączenia, zalecane coś koło 6 MB/s

12.01.2012 18:02
7
odpowiedz
zanonimizowany636508
16
Centurion

Kazio:
WTF?
"Wykorzystywanie starego komputera jako terminal do obsługi komputera o nieporównywalnie większych możliwościach", tak, to jest stare jak świat, ale używanie telewizora, który nie bierze na siebie żadnych obliczeń, do obsługi komputera o super-hiper-full-wypas możliwościach oraz jego dodatkowym obciążeniem o 1 000 000 terminali (użytkowników) wykonujących zupełnie różne obliczenia jest nierealne :) Przypominam, że obecnie najsilniejszy procesor świata (nie projektowany specjalnie do super komputerów obliczeniowych jak w NASA chociażby), ma zaledwie 24 rdzenie, czyli w tym samym momencie może wykonać ok. 40 równoległych operacji (ma niestety tylko 2 strumienie danych, ale planowana jest wersja 8 strumieniowa).

Do 2015 roku ma być opracowany komputer kwantowy do sprzedaży użytkowej (domowy PCQ (Quant)), a przypominam, że ta technologia jest kilkadziesiąt... milionów razy wydajniejsza, niż wszystko, co do tej pory widzieliśmy. Dopiero wtedy Chmurka będzie miała sens i opłacalność :)

12.01.2012 18:15
👍
8
odpowiedz
huqo
24
Chorąży

Ja korzystam z OnLive mam 6 MB/s i jeszcze mi się ani razu nic nie przycięło... Ogólnie u nas mało się mówi o tej usłudze albo ja po prostu nic nie słyszałem ale jak to ściągnąłem i odpaliłem sobie Arkham City na moim starym kompie to byłem pod wielkim wrażeniem. W ogóle też myślałem że będzie potrzebny jakiś super net żeby to wszystko płynnie chodziło. Robią też dobre promocje np udostępniali na 3 dni borderlands i mogłeś grać ile chcesz a z nowszych gier to np saints row 3 udostępnili na 'tylko' 5h :) Więc polecam wszystkim którzy jeszcze tego nie sprawdzili :)

12.01.2012 19:25
kaszanka9
9
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

Severius

Chłopie możesz sobie pisać, a ludzie mają onlive i grają i nie mają żadnych problemów, ja też grałem w bataman ac i dirt 3 i było super, tak wiec skończ waść wstydu oszczędź, jak z czego nie korzystałeś to się po prostu zamknij.

12.01.2012 20:50
10
odpowiedz
zanonimizowany636508
16
Centurion

kaszanka9 - tak, teraz nie mają żądnych problemów bo ilość użytkowników jest żałośnie niska (oficjalnych danych nie ma, nieoficjalnie skusiło się tylko ok. 20 000 użytkowników, na 8 dostępnych serwerach, z czego najwięcej na East Coast USA - czemu mnie to nie dziwi?). Pograłeś w Batmana, AC i Dirt3 - FAJNIE!

Naucz się czytać ze zrozumieniem - ja nie mówię, że TERAZ nie jest to atrakcyjne, bo możliwość pogrania bez kompa jest atrakcyjna, ale dla wydawców i developerów w przyszłości jest to NIE REALNE. Ułóż sobie proporcję - Modern Warfare 3 sprzedało się w ponad 30 000 000 kopii, z czego zakładamy, że tylko 10 000 000 aktywnie gra w multiplayer, a Battlefield 3 kupiło tylko 12 000 000 ludzi, z czego w multi gra ok. 4 000 000, razem daje to ok. 14/15 000 000 graczy! Na tylko 8 aktywnych serwerów twojej usługi, co daje 1 875 000 graczy na JEDEN serwer, przelicz, że każdy z nich pobiera dane z prędkością 6mbs (najmniejszą), to w sumie daje 11 250 000 megabitów na serwer, co z kolei daje 1 406 250 megaBAJTÓW na sekundę. Na jeden serwer tylko po to, żeby odpalić dwie gry. Włącz mózg i zacznij przeliczać na koszta (w Polsce serwer o przepustowości 10 gigabitów na sekundę, kosztuje ok. 6 000 zł/miesiąc). A to są tylko przeliczenia dla graczy multiplayerowych, wlicz wszystkie sprzedane kopie - 42 000 000 i policz sobie raz jeszcze, z nowymi cyferkami.

http://kwejk.pl/obrazek/823935/szach,mat.html

Wiadomość Usługa OnLive zintegrowana z platformą Google TV