Dużo nowego o XCOM: Enemy Unknown
"Wersja komputerowa dostanie własny interfejs użytkownika."
Na PC - gramy drużyną, w której wielu żołnierzy ginie, pełne zaplecze taktyczne, opcje, kilka trybów prowadzenia ognia, różnorakie granaty, możliwość zmiany pozycji, zakładki, przełączniki, guziki, suwaki itp.
Na konsolach - idziemy jednym żołnierzem i rozwalamy wszystko :D
Nie karmić trolla --->
Odmienny interfejs to jest to, wygląd UFO na plus, na razie coraz lepiej. Może faktycznie wyjdzie z tego projektu coś fajnego :]
cześć aope, ale widzę, że się zgadzasz. Też uważam, że odmienny interfejs to jest to! Świetnie
[1] - nie karmić tego trola!
co to ma byc na tym pierwszym screenie, wyglada naprawde kiepskawo - takie zdjecie rzucaja na otwarcie to musi byc naprawde źle. Rzut na ziemie ok, ale takie cos potrafi stworzyc byle studio indie w tym momencie . Strasznie sie ucieszylem na poczatku kiedy uslyszalem o tym projekcie, ale po tej pierwszej dawce newsow jestem bardzo sceptyczny.
Heh, ja jestem zdania, że nie ważne jak dobra gra wyjdzie, to i tak z legendą nie wygra w oczach graczy którzy zagrywali się kiedyś w pierwowzory :)
To co tutaj jest napisane i widać na screenach, nie za ładne jak dla mnie, nie za brzydkie, opisy są ok, ale wszystko się obada jak już bedzie gra, lub choćby demówka.
W ogóle, to robi firaxis, więc myślę, że wyjdzie coś przyzwoitego, jakoś nigdy się jescze nie zawiodlem na ich tytułach.
piotresik23 - kaj żeś wyczytał to co opisujesz? O_O
Wiedz, albo nie, ale na konsolach taktyki były, są i bedą. Taka gra jak UFO bez problemu się przyjmie w niezmienionej formie (no, interface pod pada tylko trza i tyle)
Endex --->, ale nie karm trolla :P
Nie no, tak na poważnie, to pozwoliłem sobie na taki mało wysublimowany żarcik po prostu. Ucieszyłem się, że będzie to inaczej wyglądało niż na konsolach.
Z legendą nie wygra, ale również wierzę w dobrą grę, a podstawą tej wiary - tak jak napisałeś - jest poważne studio. A może to będą ponowne narodziny gatunku? Ech, marzenia ściętej głowy.
Pewnie gra na PC sprzeda się słabo, na konsolach jeszcze gorzej. Ciężko to widzę w dobie Call of Duty. Ale nic, zobaczymy. Ważne tylko by gra zarobiła, nie musi bić rekordów.
Pierwszy screen mi się nie podoba, ale informacje sa dobre, a drugi i trzeci screen już super. Trzymam kciuki z nadziejami.
Ja również mam mieszane uczucia. Jako wielki fan UFO za każdym razem wiąże nadzieje z kolejną grą ufopodobna. Niby założyciel Microprose, ojca UFO macza tym razem palce, a mimo to graficznie średnio mi leży. Trochę mnie jednak uspokoił dzisiejszy news. Widać że coś idzie w dobrym kierunku.
Screeny są z wersji na X360 tak samo interface. Widać mały niebieski (x) "hold (x)" na pierwszym xx. Bardzo fajnie, że będzie rozwinięta kontrola nad państwami i swoimi jednostkami.
Wszystkich fanów starego UFO jednak zmartwię teraz dosyć mocno. W grze nie będzie systemu znanego z UFO1/2 - Time Units. Teraz będzie jedynie ruch+akcja lub ruch+ruch. Żadnej rozkminy w stylu czy mam wystarczająco dużo pkt na ruch w przód, obrót o 90 stopni, kucnięcie i Aim Shot. Więc wielu ortodoksów może ta zmiana spooooro zaboleć.
W takim układzie nie będzie podziału na auto, snap czy aim shoot? Jakoś nie chce mi się w to wierzyć...
Tak, nie będzie. Do tego każdy żołnierz to inna klasa, której na początku nawet nei znasz zatrudniając rekruta. I każda z nich levelując dostaje odpowiednie zdolności.
W newsie napisano że każdy wojak to żółtodziób i klasę wybieramy mu później... No nic pożyjemy zobaczymy, ale ufo bez podziału na strzały? Dziwna sprawa.
A4e - z tego jeżeli dobrze pamiętam to klasy nie wybieramy my, a sama sie pojawia i nie masz na nią wpływu.
"Rozgrywane w systemie turowym misje" - wreszcie!
Bo ile można grać w Jagged Alliance i Silent Storm?
[9]
Z ciekawosci skad to info (oraz to z newsa)? Gameinformer nic nie ma (no chyba, ze w wywiadzie ale leb mi peka i nie jestem w stanie wytrzymac "gadającej głowy").
Ale jesli to prawda to... fuck XCOM, get Xenonauts. Chce zagrac w UFO a nie civ5 (2x ruch lub ruch+atak)
Dzieki, pewnie niedlugo bedzie na necie (albo i juz jest ;p nie chce mi sie szukac teraz). Ogolnie plewnie, bardzo plewnie. Pierwsze skojarzenie to nowy Jagged Alliance. "Nowa czesc bedzie wierna starej, tylko wyrzucimy wszystko co powodowalo, ze stara czesc byla kultowa".
Asmo - nie no nie podchodź aż tak pesymistycznie. Po całym artykule jestem naprawdę dobrej myśli - źle nie jest.
Zagrac pewnie zagram, gralkem praktycznie we wszystkie klony x-coma, ale nie licze na nic dobrego. Glownie ze wzgledu na mechanizm walki podobny do civ5 - mechanizm ktory ssie i nie nadaje sie do gier taktycznych. No i stwierdzenie ze "zostawiamy wszystko co najlepsze, usuwamy troche micromanagementu i uciazliwych elementow" wraz z wypieprzeniem time units... pytanko: time units to byl uciazliwy element czy mikro? Bo jak dla mnie to on tworzyl gre...
Fail incoming:
Everything that Firaxis has shown so far indicates that any 'dumbing down' is limited solely to removing over-designed rules. For example, the original's Time Units have been removed for a simple move+action (or double move) for each unit.
Czyli time units (a co za tym idzie cala mechanika walki taktycznej) byla "over-designed". Lmao.
Other notable gameplay changes mentioned: no more Aimed/Snap/Auto shots, but there are two special abilities you can choose between at each level up that add more actions (the example is a choice the sniper gets: 'Squad Sight which lets him fire at any enemy a squadmate can see, or Snap Shot which lets him take a quick shot after moving, an ability normally restricted from sniper rifles).
"specjalne moce" lol. Tak jak ktos pisal wczesniej, aby upodobnic rozwoj postaci do Skyrima na co odpowiedzialem "ta, health albo energia na specjalne ataki"... Widac duzo sie nie mylilem. Ale w/ever, to da sie przezyc.
Oh yeah, there are classes; the ones mentioned are sniper, support, and heavy. Rookies don't come with their class identified, you have to level them up to find out which they are. Weapon clips are gone but you still need to reload, it doesn't say if there are infinite reloads but you no longer manufacture or load clips onto the Skyranger.
Ukryte klasy - suuuuper. Trenowac 5-10 kolesi aby w koncu trafic na tego wlasciwego. Do tego nie ma juz problemow z amunicja - klik i mamy reload (tak, moze i magazynki sie koncza, tego nie powiedzieli).
I najwiekszy fail.
GRE ZACZYNAMY TYLKO Z CZTEREMA AGENTAMI
https://twitter.com/#!/abiessener/status/157239805049184256
Nie ma juz nierownej walki: obcy lepszy sprzet, my wiecej miesa armatniego. Teraz walki beda na tyle zbalansowane, aby na poczatku gry 4vOBCY bylo mozliwe. Lmao.
I troche grafik jak kogos interesuje:
http://imgur.com/a/dnmh5
jednym slowem - porazka
to nie jest UFO, tak samo jak nowy JA to nie JA
nie rozumiem, co tym debilom przeszkadzaja zwykle tury z punktami? czyzby bylo to tak trudne do ogarniecia dla nowego pokolenia graczy? w UFO bez punktow i z 4 zolnierzami to mi sie nie chce grac
dobrze ze wsparlem tworcow xenonauts swoja kasa, tam w 1 misji mamy 6 czy 8 zolnierzy i pojazd...
Ciekawe co na to wszystko tworca UFO - Julian Gollop. Dziwi mnie ze on nic z tym nie zrobi :( Pewnie do prawdziwej kontynuacji UFO bedziemy czekac do usranej smierci... Zreszta kogo UFo obchodzi - wazne ze COD sie sprzedaje z roku na rok :(
--> U.V. Impaler jedno i drugie. Czyzbys historii Microsoftu i UFO nie znal?? :) Julian Gollop jest glownym tworca serii UFO "game created by Julian Gollop and published by MicroProse Software in 1994" - wydalo je Microprose. Oba czynniki wplynely na powstanie kochanych UFOCZKOW :) Piszac wczesniej o Microprose mialem na mysli firme ktora je wydala, a Julian Gollop je tak naprawde stworzyl. Widac zreszta ze nowe UFO to nie dzielo Gollop'a niestety :(
Julian Gollop, kolego, miał swoje studio, które nazywało się Mythos Games. W MicroProse nigdy nie pracował, co nie oznacza oczywiście, że MicroProse nie pomogło robić UFO.
A uczepiłem się, bo we wcześniejszym poście wrzuciłeś wszystko do jednego wora: Gollopa, MicroProse, Meiera i Firaxis. Co Meier miał wspólnego z UFO? Nic, ręki do tego nie przyłożył. Co ma wspólnego teraz? Też nic. :) Ot i cała różnica.
Jednak ma - Sid Meier zalozyl Microprose ktore UFO wydala. I nie wierze ze nie mieli nic do powiedzenia. Sid Meier zalozyl rowniez Firaxis. Jak widzisz wszystko ma jakies powiazanie:)
W czasach gdy powstawało UFO, MicroProse nie był już firmą Meiera, ale studiem zależnym od Spectrum Holobyte. Meier nie tknął palcem tego projektu.
Mozliwe. Ale mniejsz o to :) To i tak nie zmieni faktu ze nowy XCOM to bedzie namiastka UFO :(
Bardzo się cieszę, powrót do korzeni w serii X-COM to bardzo dobre posunięcie. Jak tylko będzie taki poziom trudności co w AfterMatch to już będzie jak wisienka na torcie.
--> xMAXIMx, powrot do korzeni? Chyba kolego sie rozczarujesz. UFO z nowym XCOMem ma tyle wspolnego co Quake 2 z COD. To bedzie kolejna profanacja gatunku. Jezeli szukasz trudnej gry UFOopodobnej to polecam UFO:EXTRATERRESTRIALS. Ta gra jest najbardziej zblizona do prawdziwego UFO. Jedynie glob jest fikcyjny i walki taktyczne dziwnie wykonane:) choc z zachowaniem mechaniki jedynki.
Ah i z takich niepotwierdzonych rzeczy (tzn nie moge znalesc odpowiedniego cytatu, gdzies mi mignelo na neogafie): bedzie mozna miec tylko jedną bazę.
Neogaf - musialbys przekopac sie przez 10 stron, ale raczej jest to prawda. Zreszta - jaki bylby sens posiadac 2 bazy i 4 zolnierzy na starcie?
No i z rzeczy potwierdzonych: nie ma aim/snap/auto fire. Zawsze jeden tryb strzalu. Zamiast tego mamy wczesniej wymienione "moce specjalne".
Taki smieszny komentarz z gafa:
OK, those two things have confirmed my worst fears, it's pretty much 'My First X-com'. The more I read the more it is clear that this game has been dumbed down. Perhaps not for console gamers specifically, but certainly to cater for what they perceive as modern gamers who can't handle depth. Not saying they're wrong BTW, they'll probably make more money this way, but it's certainly not the game I was hoping it would be.
They seem to have approached the game design from a "Shooting aliens is cool! Let's make a squad shooter!" angle, rather than a "X-com was an AWESOME game, what made it so?" point of view. I imagine they would argue that there is no appetite anymore for hard games where setbacks were actually damaging, but I would point them in the direction of Demon's/Dark Souls.
As for the four guys only at first thing, ignoring that that makes no sense from a storyline point of view, for me it pretty much confirms that your soldiers will be death machines straight from the off (at least compared to the original), if they'd kept the original balance you'd lose every mission you started.
no to ja pieprze te gre, jak bedzie w promocji -75% na steam to kupie, inaczej nie ma szans
bede trzymal kciuki za xenonauts i dam szanse extraterrestrials2
Tyle rewelacji a do premiery jeszcze kawalek :) Ciekawe co jeszcze wytna z "nudnej czesci" :P W sumie niewiele juz zostalo do wyciecia.. wychodzi na to ze pierwsze UFO to jakas nudna gra LOL
Jestem strasznie ambiwalentnie nastawiony do tej gry. Z jednej strony ma elementy, które mnie do niej przyciągają z drugiej strony oprócz świata przedstawionego nie jest to już UFO/XCOM. Szczerze mówiąc czego starzy fani tej serii się spodziewają. Bo tak na prawdę to chyba tylko odświeżonej grafiki plus drobnych zmian w interfejsie.
Wiem jedno w tej wersji nie będę miał już tak wspaniałych akcji, jak mój samotny żołnierz otoczony zzombifikowanymi przez Chrysalisów kompanami z drużyny, Sectoidami i Snakemanmi berzerkeruje i w jednej turze zabija wszystkich przeciwników w misji. Tym samym wygrywając ją dla mnie.
Nie będzie już granatu wpadającego do ładowni Skyrangera po jednym malutkim kroczku mojego żołnierza, tym samym kończąc całą misję. Nie będzie dźwięku przeładowywanego Balster Launcher, który oznaczał, że gdzieś tam na planszy zaraz zginie jakiś obcy. To stanowiło o wspaniałości tej serii. Wątpię żeby to dzieło mi coś takiego zapewniło po zmianach, które ogłosili.
Czego oczekiwalem? Tego, ze nowy XCOM bedzie tym samym do starego czym Civ4 jest dla Civ1. A niestety dostalem cos blizej Simsow zamiast Sim City.
EDIT:
well nie dostalem, jeszcze. Ale tak to sie zapowiada.