Studio Sida Meiera pracuje nad nową grą strategiczną z serii X-COM
I to jest wiadomość dnia! Byle zbytnio nie unowoczesniali tego tytulu.
Dawno nie grałem w takie gry. Trzeba obserwować temat. Oby nie był to port z konsoli pod względem sterowania i mechaniki.
Hehe pamiętam ile razy usnąłem przy tej grze na amidze, kiedy była tura obcych. Później budziłem się o 5 rano chowałem amigę i do spania:D
Później panowie dodadzą że musieli zrezygnować z trybu turowego ze względu na pogłębiający się debilizm nowych graczy ..... itd... itp.....
Kto kupi ten chlam? Lepiej jaby zrobili dobrego FPSa jak Call of Duty z epicka kampania i szybkim multi.
Troll successfull
Szkoda, że w trybie turowym, którego nie lubię i uważam za urągajacy logice, immersji i realizmowi, ale i tak zapowiada się wreszcie na prawdziwe, oldschoolowe UFO, a nie jakieś tam FPP.
Jedyny prawdziwy X-COM to turowy X-COM. Nawet w Apocalypse jedyna dobra zabawa to tury :)
Oczywiscie ze nie jest logiczny, ale jest mega grywalny.
Wiem, wiem, trójka była kichą, chociaż RTSem, ale można było zrobić to lepiej - tak jak np. w KOTOR.
Ej trojka nie byla AZ taka zla. Najgorszy w trojce byl IMO interface no i "magia" dziejaca sie jak przeskakiwalo sie miedzy turowym a real-time w jednej walce. Ale poza tym calkiem fajna gra (ofc. nie dorasta do piet 1 i 2, ale tez przyjemnie sie gralo).
Jesli juz chodzi o aktywna pauze to chyba najlepiej wyglada to w serii After-.
Hell yeah! :)
Mastyl, nie marudź. Gry turowe są da best. Począwszy od szachów, poprzez X-COM, a na Civilization 5 kończąc :P
Coz civilization 5 byl krokiem wstecz w stosunku do 4 ( tak jakby wymienili ekipe) . W xcom nie mialem przyjemnosci grac ale wiele dobrego slyszalem wiec chetnie zagram...:)
Bardzo dobra wiadomość, tym bardziej, że za grę bierze się doświadczone studio, a nie jacys Rosjanie. To może stwarzać nadzieję, że gra będzie dobra.
Ciekawe jak ma to zostać rozwiązane na konsolach, bo nie bardzo to widzę. Oby tylko gra nie została spłycona przez to i żeby nie zostały zaimpementowane jakieś prostackie rozwiązania, bo w dzisiejszych czasach wszystkiego można sie spodziewać.
Natomiast może będzie to malkonenctwo, ale nie za bardzo podoba mi się screen. Bardzo chciałbym, aby nie było tej komiksowej estetyki i żeby gra wyglądała bardziej poważniej (np. prawdziwi marines kontra Obcy). Oby tylko nie było za bardzo futurystycznie.
Ciekawe jak ma to zostać rozwiązane na konsolach, bo nie bardzo to widzę.
Moze w taki sam sposob jak X-COM1 na PSX?
Tak, tak, tak!
Pewnie wprowadzą jakieś zmiany, ale to... dobrze. Tak jak Civ 5 jest inna od Civ 1.
A news mówi, że całą bazę mechaniki zachowają!
Wreszcie, ach wreszcie.
Mam nadzieję, że p. Meier znudzony lekko serią Civilization ma kilka nowych pomysłów odnośnie tej serii.
Akurat prosze mi tu z Civ5 nie wyjzdzec bo to lekka porazka byla ;)
[wczoraj grac w Civ4 skonczylem o 4:20 nad ranem :) ]
Trzymam kciuki za porzadna gre taktyczna turowa...
zgadzam sie, civ5 to porazka, natomiast civ4 imo najlepsza w serii.. a ufo.. czekam =]
-> Mastyl - oczywiscie ze tryb turowy nie jest realistyczny, ale jesli brakuje ci prawdziwego UFO, to przeciez wlasnie brakuje ci tur! A moze ty po prostu w Close Combat chcialbys zagrac.
X-COM: Apocalypse to moja ulubiona część z oryginalnej trylogii (turowo of'korz) :D
Świetna wiadomość, statystyka mówi że nawet jak Meier schrani ten tytuł (jak Civ5) to Xenonauts będzie dobre (a jak obie gry będą dobre to nawet lepiej)
w końcu, ktoś pomyślał, X-COM to jest Strategia !, a nie bieganie za czarnymi glutami, a sam projekt nowego x-com fps powinien iść od razu do kasacji, przynajmniej po tym co pokazali !
Yarkabalka ---> Przecież Meier w ogóle tej gry nie robi. Sid siedzi pewnie nad czymś innym.
Sa pierwsze screeny w sieci. Walka na hexach. Nie wiem czemu powialo Civ5 :X
No i drugie ale: zaczyna zalatywac konsolowymi uproszczeniami.
Problem ktory moze wynikac z podobienstwa do civ5: wielkosc pola walki. Civ5 staralo sie upodobnic do panzer generala (hexy) ALE: wielkosc pola walki byla zbyt mala. W PGeneralu wielka brytania liczyla okolo 500 hexow. W civ5... bedzie 20? Tutaj widze to samo. Pole walki jest BARDZO ciasne, malo miejsca do manewru, gdyz hexy sa niepotrzebnie gigantyczne.
Nie znam dokladnie wielkosci calego pola walki, ale moge przypuszczac, ze zbyt duze to nie bedzie. No i design postaci tez nie powala, chociaz to juz kwestia subiektywna.
Mnie bardziej martwi, że przeciwnicy są zbyt podobni do ludzi. UFO to przede wszystkim fenomenalny klimat, a pójście z designem w stronę XCOM FPS - choć logiczne - nie satysfakcjonuje mnie w przypadku tej gry.
To raczej jakies kulty czy cos - vide XCOM3.
Co do reszty, nie mam zastrzeżeń jak na razie. Liczba w celowniku sugeruje, że zachowają współczynnik celności, pole walki faktycznie mizernie małe, ale tutaj akurat bym się nie gorączkował - bo widać że skrin robiony na dużym zbliżeniu.
Mimo swoich uzasadnionych obaw (:)) musze przyznac, ze podoba mi sie screen z baza xcomu.
[41]
Agreed. Tutaj mialem "wow", watpliwosci naszly przy nastepnym :)