Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: upgrade elementu komputera - co najbardziej odczuję?

03.01.2012 13:31
1
zanonimizowany754517
14
Centurion

upgrade elementu komputera - co najbardziej odczuję?

witam! szybkie pytanie. mam następujące bebechy w swoim komputerze -
Intel Core2Duo Quad [email protected], 4GB DDR2, radeon HD5870 1GB
komputer głównie służy do gry w SWTORa, ew. czasem skyrim (rozdzielczość ekranu 1920x1200)
SWTOR chodzi jako tako w ustawieniach HIGH (+anizo/aa na maks) - średnio 50-60fps ale często spada mi framerate podczas walk poniżej 20fps i jest to co najmniej irytujące...

mam budżetu tylko na częściową rozbudowę sprzętu więc pytanie, która opcja da mi największy odczuwalny wzrost wydajności?
1.) i5-2500k, płyta na Z68, 8GB ram DDR3
2.) nvidia GTX 570 1280mb + 4gb ram DDR2

dzięki z góry za pomoc i opinie

03.01.2012 13:35
2
odpowiedz
Tuminure
106
Senator

Szczerze mówiąc, nie widzę większego sensu zmieniania jakiegokolwiek elementu w dniu dzisiejszym. Ja z pewnością obniżyłbym detale i poczekał z rok na wyjście nowych kart graficznych i wtedy zainteresował się czymś z przedziału 1500-2000zł (ciężko prognozować co i za ile wtedy będzie).

03.01.2012 13:36
3
odpowiedz
zanonimizowany754517
14
Centurion

no tak, ale czekać to można w każdym momencie - technika tak leci do przodu że zawsze można na coś czekać... ja chciałbym upgrade zrobić jeszcze w tym miesiącu ;-)

03.01.2012 13:39
😊
4
odpowiedz
zanonimizowany627706
66
Senator

1.

Do późniejszej rozbudowy... Po tym śmiało możesz wsadzić nową kartę...

03.01.2012 13:41
5
odpowiedz
zanonimizowany814191
5
Centurion

tak bardzo zmieknie ci penis jak zmniejszysz troche aa? i tak masz maksymalna rozdzielczosc... dżizas..

03.01.2012 13:44
6
odpowiedz
zanonimizowany754517
14
Centurion

ludzie, ja nie pytam o radę poradę jak zmniejszyć detale albo o informację w jakich detalach WAM wygodnie grać. gra bez AA to porażka, oprócz tego zmniejszenie AA do 0 nie daje praktycznie żadnego wzrostu wydajności. mi zależy głównie nie na tym, by mieć 120fps wszędzie, ale może żeby min fps nie spadał poniżej 30, bo przy 10-20 to się nie da grać. wczoraj miałem 10fps podczas walki nawet z wyłączonymi cieniami (których wywalenie w SWTOR daje +30% fpsów).

03.01.2012 13:49
7
odpowiedz
zanonimizowany3972
87
Legend

Szczerze mówiąc, nie widzę większego sensu zmieniania jakiegokolwiek elementu w dniu dzisiejszym
No. Wystarczy poczekać rok na nowe, wydajniejsze części. Ale za rok też się nie będzie opłacało, bo przecież rok później wyjdzie coś jeszcze wydajniejszego, więc lepiej poczekać. A rok później...
Z takim tłumaczeniem można czekać w nieskończoność. Jeżeli zapowiedziano by premierę za miesiąc, dwa to jeszcze ok. Można poczekać. Ale rok? Bez sensu. Chyba, że w grę wchodzi wymiana całego kompa i nie ma w tej chwili dostatecznie dużo funduszy na niego.

shexpheer --> To jest bolączka większości gier MMO. W WoWie podczas Raidów wiele osób obcinało grafikę do minimum właśnie po to, żeby nie było takich nagłych spadków. Proponuję obniżyć detale i efekty różnego rodzaju. Sprawdź potem, jak sprawa wygląda w walce. Bo może się okazać, że wymiana karty graficznej niewiele da i spowolnienia są spowodowane na przykład za małą wydajnością procesora.

03.01.2012 14:10
8
odpowiedz
Tuminure
106
Senator

No. Wystarczy poczekać rok na nowe, wydajniejsze części. Ale za rok też się nie będzie opłacało, bo przecież rok później wyjdzie coś jeszcze wydajniejszego, więc lepiej poczekać. A rok później...
Z takim tłumaczeniem można czekać w nieskończoność.

Z takim tłumaczeniem, można kupować nowy komputer co 3 miesiące.

gra bez AA to porażka
Moim zdaniem gra z włączonym AA to porażka :P.

nie na tym, by mieć 120fps wszędzie
A masz chociaż monitor 120hz?

03.01.2012 14:17
😁
9
odpowiedz
Lutz
173
Legend

Nie mam slow, gosc chce zmienic czesci ale lepiej zeby nie zmienial tylko obnizyl rozdzielczosc.

Porada roku.

Ja polecilbym procesor + ram, bardziej sensowne na ta chwile. Oczywiscie mozesz czekac pol roku albo do swiatecznych obnizek ;) i kupic taniej albo nowy sprzet. Moim zdaniem szkoda czasu.

Z takim tłumaczeniem, można kupować nowy komputer co 3 miesiące.
Kupilem komputer 3 lata temu, jedyny upgrade jaki zrobilem to karta grafiki miesiac temu. I dalej moge grac na ultra. Trzeba robic upgrade z glowa, a czasem wydac wiecej niz "sie oplaca" zeby miec swiety spokoj na dluzej.

gra bez AA to porażka
Moim zdaniem gra z włączonym AA to porażka :P.

Jak to znajdzie sie kazde wytlumaczenie by usprawiedliwic posiadanie jakiejs zalosnej karty graficznej w komputerze. Ja gram w 1920x1200 i nie wyobrazam sobie mniej niz 4xAA.

03.01.2012 21:53
10
odpowiedz
Tuminure
106
Senator

Jak to znajdzie sie kazde wytlumaczenie by usprawiedliwic posiadanie jakiejs zalosnej karty graficznej w komputerze.
Mam wrażenie, że nigdy nie miałeś okazji sprawdzić jak wyglądają rzeczy z i bez antyaliasingu na porządnym ekranie, prawda?

03.01.2012 22:28
PrzemoDZ
😁
11
odpowiedz
PrzemoDZ
137
Legend

Tuminure --> A jaki to jest dla ciebie "porządny ekran"?

shexpheer --> Oczywiście procesor do zmiany. Ten HD5870 się na nim dusi niemiłosiernie...

03.01.2012 22:29
Feess
12
odpowiedz
Feess
39
VILLAGE IDIOT

Jest jeden bardzo prosty sposób na sprawdzenie, co powoduje te spadki fps'ów podczas walk. Zainstaluj program EVGA Precision lub MSI Afterburner (jedno i drugie to to samo) i dzięki nim sprawdź GPU Usage podczas tych walk. Jeżeli GPU Usage będzie niskie (poniżej 90%) to oznacza, że ogranicza cię wtedy CPU - w takim wypadku ten i5 powinien rozwiązać sprawę, bo nie będzie już tutaj tzw. wąskiego gardła. Jeśeli GPU Usage oscyluje powyżej 90% i fps jest niski, to tutaj już cię ogranicza karta graficzna.

03.01.2012 23:30
😁
13
odpowiedz
Lutz
173
Legend

[10] Sugerujesz ze takowej roznicy nie ma ? Badz tez (w co juz uwierzyc trudno) ze na "porzadnym ekranie" bedzie lepiej bez AA ?

04.01.2012 07:28
😍
14
odpowiedz
zanonimizowany754517
14
Centurion

[12] teoretycznie gra ma wbudowany fps meter który między to pokazuje. ctrl-shift-f - kolor oznacza zużycie procesora/pamięci, liczba - wiadomo. jak jest czerwony to znaczy że proc/pamięć są przytkane, jak zielony - wszystko gra. na q6600 jest wiecznie zielone - mało tego, jak gram i oglądam sobie w tym czasie zużycie procesora to zawsze jest na poziomie 20-40%.

pożyczyłem kartę 570 z pracy - gra chodzi tak samo. może nawet wolniej...? i wygląda o wiele gorzej hehe. sam już nie wiem - może ta gra jest po prostu tak badziewnie napisana, jak każde mmo

04.01.2012 09:03
15
odpowiedz
Tuminure
106
Senator

Sugerujesz ze takowej roznicy nie ma ? Badz tez (w co juz uwierzyc trudno) ze na "porzadnym ekranie" bedzie lepiej bez AA ?
Sugeruję, że AA ma swoje plusy i minusy. Mam wrażenie, że większość z Was uważa AA za cud techniki. Na porządnych ekranach plusy AA zanikają, podczas gdy minusy zostają. Pisząc o minusach, chodzi mi głównie o koszmarne "blurowanie" wszystkiego oraz brak ostrości obrazu.

Sugeruję też pograć w różne gry przez kilka dni bez AA, zamiast pisać, że AA to cud techniki. Ja nie zgadzam się na oszukiwanie mnie tanimi sztuczkami, które moim zdaniem psują tylko efekty graficzne.

04.01.2012 09:39
Mr.Kalgan
16
odpowiedz
Mr.Kalgan
222
Gold Dragon

Obydwa elementy do wymiany. Jednak w przeciwieństwie do poprzedników w pierwszej kolejnosci wymieniłbym kartę graficzną. To wystarczy do grania w to w co grasz na najwyzszych detalach. Gry nie korzystaja wiecej niz z 2 rdzeni procesora, stwierdzenia, ze na Twoim procesorze karta graficzna sie dusi sa przesadzone (niemniej w miare mozliwosci finansowych wymień i ten element). Masz 4 GB ramu, jesli nie masz 64 bitowego systemu operacyjnego dokupowanie kolejnych 4 GB jest bez sensu a i przy 64 bitowym niewiele poprawisz wydajność (inna sprawa, ze ram jest wciąż tani a od przybytku jak mówi przysłowie, głowa nie boli-tylko jeśli masz 64bitowy system operacyjny).

04.01.2012 09:53
PrzemoDZ
17
odpowiedz
PrzemoDZ
137
Legend

Gry nie korzystaja wiecej niz z 2 rdzeni procesora, stwierdzenia, ze na Twoim procesorze karta graficzna sie dusi sa przesadzone

Właśnie dlatego że nie korzystają (a w zasadzie- prawie wszystkie nowości korzystają...) duszą się na tym procesorze...

Przecież to już wiekowa konstrukcja- w aplikacjach wykorzystujących max dwa rdzenie, jest on wolniejszy od Pentium Dual Core'a- mniej więcej poziom stareńkiego Athlona x2 5500.

Ta karta przy tym procesorze się po prostu nudzi, więc sugestia żeby w pierwszej kolejności zmienił kartę na jeszcze wydajniejszą, jest niedorzeczna.

04.01.2012 11:32
18
odpowiedz
Lutz
173
Legend

[15] mozesz mnie uswiadomic, jakie efekty graficzne psuje AA?

Blurowanie obrazu przez AA?! Czy yy jestes pewien ze wiesz o czym wogole piszesz?

Mr kalgan, liczenie geometrii w grach takich wlasnie jak mmorpg to jedna z glownych rzeczy jakie robi procesor.
Karta grafiki noe tam wiele do roboty. Doskonale widac to na instncjach gdzie duzo sie dzieje i jest sporo ludzi/obiektow.

04.01.2012 11:52
19
odpowiedz
Tuminure
106
Senator

Wspomniałem o nich w poprzednim komentarzu. Chodzi o zamazywanie się obrazu i co za tym idzie brak ostrości.

PS. Mam nadzieję, że cały czas mówimy o antyaliasingu w grze, podczas normalnej gry, a nie gdy wpatrujemy się w obiekt, czy robimy zrzut ekranu.

04.01.2012 11:59
20
odpowiedz
zanonimizowany754517
14
Centurion

[16] win7ultimate 64bit, więc jakoś się wykorzysta... ;-)

reszta - no kurcze, widzę 50/50 grafa lub procek... chyba jednak procek, bo jak pisałem wziąłem na próbę gtx570 i nie zauważyłem ŻADNEGO wzrostu wydajności. spadek wręcz... a to w końcu nieco szybsza karta jest.

zastanawiam się też, czy nie kupić dysku SSD, oprócz lagowania w walkach ilość klatek spada do 0 jak zaczyna doczytywać lokacje przy szybkim ich przemierzaniu (np. jak biegnę przez miasto, nie wspomnę o przelocie speederem ;-)

04.01.2012 12:00
21
odpowiedz
Lutz
173
Legend

Rozumiem ze ty uwazasz AA za postproces?
AA nie ma zwiazku ze skutkami ubocznymi gdyz jest liczony przed wygenerowaniem/wyswietleniem ramki obrazu, nie ma tez zadnego wplywu na niego jakosc matrycy.

[20] masz 4gb ramu, 8 giga zmieni zarzadzanie pamiecia i doczytywanie powinno zniknac, a na pewno zmniejszyc sie.

04.01.2012 13:29
22
odpowiedz
Tuminure
106
Senator

Skutki uboczne, o których wspominam są widoczne, a to kiedy są one tworzone nie ma najmniejszego znaczenia. Rodzaj/jakość matrycy wpływa na potrzebę używania AA.

04.01.2012 13:44
Kane
23
odpowiedz
Kane
163
bladesinger

moze podkrec proca (ja mojego C2Q 6600 do 3.4GHz podkrecilem) i sprawdz czy jest cos lepiej?

04.01.2012 13:56
😁
24
odpowiedz
Lutz
173
Legend

Bzdury pleciesz, wplyw AA jest taki sam jak calego obrazu na tym wlasnie polega problem, nie rozumiesz:
- co to jest AA
- jak sie go tworzy i jakie sa rodzaje AA
- jak obraz jest wyswietlany na ekranie

Skutki uboczne, o których wspominam są widoczne, a to kiedy są one tworzone nie ma najmniejszego znaczenia.

Coz za piramidalna bzdura, skutek uboczny nie jest generowany przed wyswietleniem obrazu na monitorze.

Rodzaj/jakość matrycy wpływa na potrzebę używania AA.

Kolejna kosmiczna bzdura.

Mam propozycje, podaj mi pare przykladow, bo szukalem na YT, gdzie naprawde mozna znalezc wszystko, a jezeli chodzi o sprawy komputerowe to nawet wiecej, i nic.

04.01.2012 14:42
25
odpowiedz
Tuminure
106
Senator

Po Twoich komentarzach widać, że akurat Tobie brakuje wiedzy w tym temacie. Nie wiem też co jest bzdurnego w tym, że nie obchodzi mnie kiedy tworzone są te skutki uboczne? Problem w tym, że dla Ciebie nieostry obraz (generowany przed wyświetleniem obrazu) nie jest skutkiem ubocznym.

podaj mi pare przykladow
Weź sobie monitory 15, 17, 22, 24 calowe i sprawdź na natywnej rozdzielczości jak wygląda obraz bez AA i z 4xAA. Zobaczysz różnice w efektach. Weź teraz ekran CRT i LCD. Porównaj na tych samych rozmiarach matrycy i rozdzielczości efekt jaki jest bez AA i z 4xAA.

04.01.2012 15:08
Mr.Kalgan
26
odpowiedz
Mr.Kalgan
222
Gold Dragon

Tuminure

Sprawdziłem na Dell 2410u 1920x1200 - gry: Wiedźmin 1 i Civ4
Obraz z AA jest lepszy.

04.01.2012 15:28
😱
27
odpowiedz
Lutz
173
Legend

Zrozum niedouku, klatka obrazu jest wygenerowana z antialiasingiem, po czym jest wyswietlana, potem nastepna klatka jest wygenerowana z antialiasingiem, i znow jest wyswietlana, wszystko dzieje sie progresywnie. Nie ma zadnych faz wyswietlania obrazu ktore moglyby wplywac na jakosc obrazu.

Probujesz sugerowac, ze gdyby zrobic screenshoty z klatek antialiasowanych i zwyklych a potem zrobic z nich video i odpalic na monitorze to jakosc na "niektorych slabych monitorach" bedzie gorsza w pierwszym przypadku, co jest nawet nie nieprawdo a kompletnym debilizmem.

Byc moze kiedys cos tam obilo ci sie o uszy o jakichs rodzajach AA, generowanego w pelnym postprocesie (jak to bylo wieki temu kiedy aa raczkowal) i artefaktach ktore moglo to powodowac.

Mam w domu monitory 10 / 15.4 / 21 / 2x24 / 50 z roznymi matrycami (wlaczajac plazme) nigdzie nie ma problemu z AA. Co do crt, wogole juz nie wiesz co piszesz, lub, co jest malo prawdpodobne masz jakiegos crt antyka i wydaje ci sie ze AA tam nie jest potrzebny bo inaczej generowany jest pixel.

Ale to ciagle nie ma nic do rzeczy, bo nawet mimo naturalnego rozmycia pixela, AA na crt ciagle poprawia obraz w nizszych rozdzielczosciach (na moim starym 21 calowym sony nie musialem uzywac AA bo rozdzielczosc/rozmycie kompensowala schodki)

Ze wszystkich twoich postow wynika wylacznie jedno, nie masz pojecia co to jest antialiasing i do czego sluzy.

04.01.2012 15:29
Feess
28
odpowiedz
Feess
39
VILLAGE IDIOT

Proponuję zmianę procesora oraz podkręcenie tego i5, jak tylko się da. Z dobrym chłodzeniem 4 GHz to pestka. Wtedy ta gra powinna chodzić jak trzeba.
Ewentualnie, można jeszcze podkręcić tego aktualnego procka, ale on ma właśnie przestarzałą architekturę i wzrost wydajności może nie być taki duży.
Aha, skoro gra wykorzystuje tylko 2 rdzenie, a ty masz 4 i jest kiepski fps, to znaczy, że gra żąda większego taktowania od procesora.

04.01.2012 15:33
29
odpowiedz
zanonimizowany649929
35
Legend

[5] Najlepsza rada.

04.01.2012 15:45
😁
30
odpowiedz
Lutz
173
Legend

Jeszcze jedna perelka wylowiona:

Mam nadzieję, że cały czas mówimy o antyaliasingu w grze, podczas normalnej gry, a nie gdy wpatrujemy się w obiekt, czy robimy zrzut ekranu.

Ze niby jak klatka jest generowana kiedy stoimy (wpatrujemy sie w obiekt) to karta inaczej renderuje obraz a kiedy juz gramy (w domysle - ruszamy sie to tez inaczej)? Moze za chwile dowiem sie ze czestotliwosc monitora kiedy wpatruje sie w obraz to, dajmy na to 1Hz, a kiedy juz sie rusze to juz 50Hz?

W czym mialaby sie przejawiac roznica w generowaniu obrazu kiedy stoje, a kiedy juz sobie ide/jade/biegne?

04.01.2012 17:21
31
odpowiedz
Tuminure
106
Senator

Drogi Lutz - sugeruję pójść po rozum do głowy, zanim zaczniesz pisać kolejne pierdoły.

Ze niby jak klatka jest generowana kiedy stoimy (wpatrujemy sie w obiekt) to karta inaczej renderuje obraz a kiedy juz gramy (w domysle - ruszamy sie to tez inaczej)?
Wpatrując się w teksturę nawet w najnowszych produkcjach zauważysz, że jest ona brzydka. Podczas normalnej gry nie zwrócisz na to uwagi. Jak dla Ciebie może się to dziać dlatego, że Twój monitor ma częstotliwość 1Hz - wymyślaj sobie takie bajki, jeżeli chcesz.

Zrozum niedouku, klatka obrazu jest wygenerowana z antialiasingiem, po czym jest wyswietlana(...)
Tak, tak... tyle, że czy ja gdzieś napisałem, że jest inaczej?

Probujesz sugerowac, ze gdyby zrobic screenshoty z klatek antialiasowanych i zwyklych a potem zrobic z nich video (...)
Interesujące bajki opowiadasz. Nie wiem gdzie coś takiego napisałem ale mógłbyś zarzucić cytatem.

nigdzie nie ma problemu z AA
Super. I co? Czy ja gdzieś pisałem byś sprawdził, czy masz problemy z AA?

Ze wszystkich twoich postow wynika wylacznie jedno, nie masz pojecia co to jest antialiasing i do czego sluzy.
To akurat wynika z Twoich wypowiedzi.

Więcej mi się już nie chce, bo to trochę jak walka z wiatrakami ;). Proponuję Ci wyjść z Twojej ulubionej strony z której pozyskujesz wiedzę jaką jest Youtube i zajrzeć chociażby w google dlaczego antyaliasing nie zawsze jest dobry. Sugeruję też zastanowić się nad pytaniem "co daje brak antyaliasingu, a co antyaliasing", zamiast cały czas tkwić w przekonaniu, że AA to cud świata.

04.01.2012 21:04
32
odpowiedz
Lutz
173
Legend

Ze niby jak klatka jest generowana kiedy stoimy (wpatrujemy sie w obiekt) to karta inaczej renderuje obraz a kiedy juz gramy (w domysle - ruszamy sie to tez inaczej)?
Wpatrując się w teksturę nawet w najnowszych produkcjach zauważysz, że jest ona brzydka. Podczas normalnej gry nie zwrócisz na to uwagi. Jak dla Ciebie może się to dziać dlatego, że Twój monitor ma częstotliwość 1Hz - wymyślaj sobie takie bajki, jeżeli chcesz.

Mysle ze faktycznie, zanim troche nie poczytasz o mip-mappingu, filtrowaniu anizotropoowym, tym co to jest tekstura jak sie ja robi i po co komu w karcie duzo ramu nie bedziemy mieli o czym rozmawiac to pierwsza rzecz.

Probujesz sugerowac, ze gdyby zrobic screenshoty z klatek antialiasowanych i zwyklych a potem zrobic z nich video (...)

To jest prosty sposob aby byle glupkowi udowodnic ze nie ma racji i tyle.

Interesujące bajki opowiadasz. Nie wiem gdzie coś takiego napisałem ale mógłbyś zarzucić cytatem.

To ja wczesniej prosilem cie o chociazby jeden 1 przyklad z sieci gdzie ktos uskarza sie na antialising pogarszajacy mu grafike w grze na jego slabym monitorze.

nigdzie nie ma problemu z AA
Super. I co? Czy ja gdzieś pisałem byś sprawdził, czy masz problemy z AA?

Ogolnie rzecz biorac mylisz pojecia, nie chce juz byc okrutny i pytac cie o definicje antialiasingu, ale licze ze poczytasz i moze w koncu zrozumiesz.

04.01.2012 22:25
33
odpowiedz
Tuminure
106
Senator

To ja wczesniej prosilem cie o chociazby jeden 1 przyklad z sieci gdzie ktos uskarza sie na antialising pogarszajacy mu grafike w grze na jego slabym monitorze.
Zaproponowałeś bym podał. Nie podałem, nie mam zamiaru - jeżeli będziesz chciał, to sobie znajdziesz. Czemu miałbym to robić za Ciebie?

To jest prosty sposob aby byle glupkowi udowodnic ze nie ma racji i tyle.
W czym? W tym, że efekt antyaliasingu jest i na filmie i na screenach? Łał. Bystre.

Ogolnie rzecz biorac mylisz pojecia, nie chce juz byc okrutny i pytac cie o definicje antialiasingu
Nie mylę pojęć, za to Ty nie wiesz o czym piszesz i zapewne dlatego od samego początku próbując wmówić komuś jakieś bzdury - od tego jaką mam kartę graficzną, aż po tak idiotyczne teorie jak z tym 1hz.

04.01.2012 22:36
PrzemoDZ
34
odpowiedz
PrzemoDZ
137
Legend

Tuminure --> Gościu, naprawdę- skończ już.
Po prostu przyznaj się do błędu i nie ciągnij tematu. Gdzieś coś kiedyś usłyszałeś, powtórzyłeś, ale i w internecie można się natknąć na ludzi związanych z tematem i nie warto się wtedy kłócić bo wygląda to tak jak teraz: Lutz cię masakruje, a ty jedynie wypluwasz z siebie odpowiedzi typu- "ja nigdzie tego nie napisałem', czy "udowadniasz że nie wiesz o czym mówisz", itp...

04.01.2012 22:36
RPRT07
35
odpowiedz
RPRT07
51
Maximum Impact

Ja jednak poczekałbym te 3 miesiące do premiery IB i przy okazji zakupił GF GTX7xx lub Radka HD7xxx

04.01.2012 22:39
fisherfighter
36
odpowiedz
fisherfighter
53
Szalony drajwer

Chcesz mieć 120 FPS? Zapewniam Cię, że twój mózg nie ogarnia więcej niż 30...

05.01.2012 00:06
37
odpowiedz
zanonimizowany38189
107
Senator

Tuminure
Czy ty w ogóle wiesz czym jest anty-aliasing? Bo gdy piszesz coś takiego:
Pisząc o minusach, chodzi mi głównie o koszmarne "blurowanie" wszystkiego oraz brak ostrości obrazu
to śmiem wątpić.

05.01.2012 00:56
38
odpowiedz
zanonimizowany754517
14
Centurion

[36] myślę, że mój mózg spokojnie ogarnia z 60... ;-) oprócz tego radzę wszystkim czytać ze zrozumieniem - pisałem, że na 120 mi nie zależy. max fps mam w dupie, nie chcę tylko by min fps było zbyt niskie. sprawdziłem obecną konfigurację z GTX570 i 580 - chodzi tak samo badziewnie, więc raczej chodzi o combo proc+płyta+pamięć.

05.01.2012 09:05
39
odpowiedz
Tuminure
106
Senator

Po prostu przyznaj się do błędu i nie ciągnij tematu.
Sprawdź, co robi AA.

Lutz cię masakruje, a ty jedynie wypluwasz z siebie odpowiedzi typu (...)
Jego odpowiedzi są identycznego typu.

Widzę, że na tym forum panują inne zasady informatyki. Wcześniej widzieli różnice między 60, a 200 fps na monitorze 60hz - teraz AA przestał blurować i sprawiać, że obraz jest mniej ostry ;). Co następne?

05.01.2012 15:01
40
odpowiedz
zanonimizowany38189
107
Senator

Tuminure
Sprawdź, co robi AA.
Renderuje klatkę z odpowiednią wielokrotnością rozdzielczości po czym uśrednia do rozdzielczości wymaganej. Przynajmniej FSAA w grach tak działa.

teraz AA przestał blurować i sprawiać, że obraz jest mniej ostry ;). Co następne?
Wyjaśnij mi geniuszu, jakim cudem klatka gry wyrenderowana w większej rozdzielczości i skalowana w dół może być bardziej zblurowana niż ta która od razu jest w docelowej rozdzielczości?

05.01.2012 15:09
41
odpowiedz
zanonimizowany592251
25
Legend

Chcesz mieć 120 FPS? Zapewniam Cię, że twój mózg nie ogarnia więcej niż 30...

zapewniam Cię, że jest gigantyczna różnica w płynnosci rozgrywki i szybkości reakcji postaci w grze na ruchy myszą, działania klawiaturą itd. między 30 a 120fps

05.01.2012 17:42
😁
42
odpowiedz
Lutz
173
Legend

Widzę, że na tym forum panują inne zasady informatyki. Wcześniej widzieli różnice między 60, a 200 fps na monitorze 60hz - teraz AA przestał blurować i sprawiać, że obraz jest mniej ostry ;). Co następne?

Te hertze maja tyle wspolnego z informatyka co antialiasing z blurowaniem tekstur na "gorszych moitorac".

05.01.2012 23:21
😁
43
odpowiedz
Tuminure
106
Senator

Zauważyłeś, że na samym początku napisałem, że blurowanie jest na każdym monitorze :D? Naucz się czytać :D.

No i niestety to ma dużo wspólnego z informatyką, przykro mi :).

05.01.2012 23:36
44
odpowiedz
zanonimizowany38189
107
Senator

Tuminure
Nie odpowiedziałeś na moje pytanie. Jakim cudem AA (FSAA z gier w szczególności) bluruje obraz. Postawiłeś tezę, warto by było ją czymś poprzeć.

05.01.2012 23:43
45
odpowiedz
Kisiel1991
37
Pretorianin

ale macie problemy z tym wygładzeniem a temat dotyczy wogóle czegoś innego xD

06.01.2012 00:15
46
odpowiedz
Tuminure
106
Senator

Karrde
1. Zrób dwa screeny. Bez AA i z AA. Krawędzie na screenie z AA będą lekko zamazane.
2. Narysuj okrąg w paincie. Narysuj okrąg w jakimś programie, który wykorzystuje antyaliasing do tego celu (Gimp, PS). Zrób zoom i zobacz różnicę.
Dlaczego pisałem, że mówię o normalnej grze, a nie o oglądaniu statycznych obrazów? Ponieważ statyczne obrazy wyglądają zwykle gorzej bez AA i ostre krawędzie nie są zbytnio pożądane. Nikt jednak nie stoi w miejscu grając, a przez antyaliasing powstaje wiele widocznych baboli, które związane są właśnie z rozmazywaniem krawędzi.

Co do lepszych ekranów - ciekawi mnie, czy ktoś z Was korzystałby z 16xAA na smartfonie, gdyby miał taką możliwość.

06.01.2012 12:13
📄
47
odpowiedz
Lutz
173
Legend

Zauważyłeś, że na samym początku napisałem, że blurowanie jest na każdym monitorze :D? Naucz się czytać :D.

Mam wrażenie, że nigdy nie miałeś okazji sprawdzić jak wyglądają rzeczy z i bez antyaliasingu na porządnym ekranie, prawda?

Sugeruję, że AA ma swoje plusy i minusy. Mam wrażenie, że większość z Was uważa AA za cud techniki. Na porządnych ekranach plusy AA zanikają, podczas gdy minusy zostają. Pisząc o minusach, chodzi mi głównie o koszmarne "blurowanie" wszystkiego oraz brak ostrości obrazu.

Trzy szybkie cytaciki, dolacze do nich jeszcze jeden.

Co do lepszych ekranów - ciekawi mnie, czy ktoś z Was korzystałby z 16xAA na smartfonie, gdyby miał taką możliwość.

1.
Jedyny mi znany "porzadny" ekran nie potrzebujacy AA to applowska Retina. Jednak, co pewnie do ciebie jeszcze nie dotarlo, rozdzielczosc monitora 24' przy dpi retiny to bedzie na oko 6500 x 3700.
Rozumiem, ze to jest dla ciebie "porzadny monitor.

Zrób dwa screeny. Bez AA i z AA. Krawędzie na screenie z AA będą lekko zamazane.
Gowno prawda nie beda zamazane, zaloz okulary, bo masz problem ze wzrokiem, mozesz podniesc tez rozdzielczosc w ktorej grasz bo 640x480 dawno sie juz nie uzywa.

2.
Bitmapy nie sa antialiasowane w DirectX i OpenGL, obrobka bitmap zajmuja sie inne wspomniane wczesniej w tym watku funkcje. Antialiasowane (z malymi wyjatkami sa wylacznie krawedzie geometrii) Polecam sprawdzic nawet w najnowszych produkcjach, najlepiej obserwujac wygenerowana roslinnosc. AntiAliasing bitmap spowodowalby jedynie tyle, ze do zagrania w przecietnej rozdzielczosci potrzebny bylby pakiet kilku (jezeli nie kilkunastu) polaczonych ze soba kart graficznych, a tak wystarczy 1GB ramu do przechowywania tekstur w wysokiej rozdzielczosci.
Antialiasowanie bitmap wystepuje praktycznie wylacznie w programach generujacych 3D za pomoca raytracingu.

Narysuj okrąg w paincie. Narysuj okrąg w jakimś programie, który wykorzystuje antyaliasing do tego celu (Gimp, PS). Zrób zoom i zobacz różnicę.
Poczytales na wikipedii o antialiasingu i wydaje ci sie ze cos tam wiesz, a wiesz po prostu nic.

Dlaczego pisałem, że mówię o normalnej grze, a nie o oglądaniu statycznych obrazów? Ponieważ statyczne obrazy wyglądają zwykle gorzej bez AA i ostre krawędzie nie są zbytnio pożądane. Nikt jednak nie stoi w miejscu grając, a przez antyaliasing powstaje wiele widocznych baboli, które związane są właśnie z rozmazywaniem krawędzi.

I tu dochodzimy do sedna, o jakich babolach ty bredzisz ?

Forum: upgrade elementu komputera - co najbardziej odczuję?