Studio GSC Game World zostanie zamknięte? Prace nad S.T.A.L.K.E.R. 2 anulowane
Mam nadzieję, że to plotki :) STALKER to najlepszy FPS z elemntami RPG w jakiego grałem..i ten klimat..
Oby kontynuowali pracę. Stalkery były zabugowane, to fakt, ale mimo to świetnie się w nie grało!
A kiedy były takie plotki i się nie potwierdziły ? PRAWIE NIGDY, już po ptokach...
Kurde, plotki plotkami ale zaczynam się niepokoić. Stalker cień czarnobyla i zew prypeci naprawde wciagaly.
A mnie to lotto, moga ta gre anulowac poprzednie byly i tak sredniakami...
Póki nic nie zostanie oficjalnie potwierdzone,nie ma co się rozczulać.
[11]Nie Ty jeden czekałeś,też zostałem "naznaczony" przez zone.
No proszę, jestem zawiedziony :/ STALKER 2 jest/był grą na której premierę czekałem z zapartym tchem a tu proszę, taka niespodzianka...
WOW !!! jestem w ogromnym szoku, aż trudno w to uwierzyć że twórcy takiego projektu mieli by pójść na bruk.
Trzymam kciuki za to że to nie prawda, seria stalker to jedne z najlepszych gier w jakie grałem kiedykolwiek. I nie można zapomnieć że zrobili także kozaków, nadzwyczaj fajną i przyjemną strategię w którą ja się zagrywałem godzinami, modlę się, aby ta informacja była tylko plotką, studio jest zbyt dobre żeby upaść, nie z takim dorobkiem.
Wow ale info.No niedobrze niedobrze co się dzieje w branży.
Niestety wbrew naszym nadziejom okazało się, że wcześniejsze doniesienia były prawdziwe. Sergey Galenkin z ukraińskiego oddziału 1C współpracującego z GSC Game World, powołując się na swoich informatorów ze studia, potwierdził, że zostało ono zamknięte. Według niego, powodem takiej decyzji był fakt, że tworzenie gry wyłącznie PC-towej po prostu się nie opłacało, ponieważ na Zachodzie sprzedałaby się ona w małej liczbie sztuk. A - jak pisze - nie udało się sfinalizować umowy z potencjalnym wydawcą konsolowej edycji S.T.A.L.K.E.R.-a 2.
EOT
https://twitter.com/#!/joewillburn/status/145189538006966272
tworzenie gry wyłącznie PC-towej po prostu się nie opłacało
>>no i wszystko jasne. Wszystkie zamknięcia ograniczają się praktycznie do jednego - problemów finansowych. Ja rozumiem, że za coś trzeba wyrzywić rodzinę, ale coś takiego może(lecz nie musi) pogorszyć tylko sytuację.
Noooooooooooooooooooooooooooooooooooo !!!!!!
Stalker dla mnie jest gra (jako seria w sumie) z pierwszej 5 w ostatnich 10latach... to naprawde smutna wiadomosc, ale ch.. tam, dostaniemy kolejne Call of Duty
Kto miałby się zająć grą? To jest prawdziwy problem na Ukrainie, jedyną dobrą ekipą jest 4A Games, ale oni koncentrują się głównie teraz na Metro: Last Light, a dodatkowo Grigorovich ma z nimi napięte stosunki. A jeśli zatrudnisz do tego Polaków i Bułgarów, nic z tego dobrego nie wyjdzie.
Ostatnie zdanie woła o lincz.
Miczkus - ale to nie ma sensu. Praktycznie każdy STALKER poszedł w ponad 2mln. Cała seria przekroczyła 6mln sprzedanych pudełek. To jest słaba sprzedaż i niedochodowa?
Żeby zachód zawojować mieli właśnie zrobić STALKERa 2 na PC i konsole które rządzą na zachodzie, ale widać, nie da się znaleźć kogoś kto by umowę podpisał. To jest pewnie problemem.
NIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
Cóż... stalker jest po prostu zbyt skomplikowany dla miłośników skyptowo-filmowego MW i "nie schodzi" (bo jak coś samo z siebie nie pier...papier to gracz się gubi. A jak dadzą mu jeszcze otwarty teren zamiast "rury" wypełnionej skryptami to już w ogóle klęska) :P
To BARDZO ZŁA WIADOMOŚĆ... A tak cały czas siedziałem i czekałem aż coś oficjalnie wreszcie udostępnią na temat Stalkera 2.
Po aktualizacji jestem już kompletnie załamany.
Młócka na konsole (CoD3) - odnosi sukces
Ambitna gra na PC (Stalker 2) - ponosi klęskę
Przypadek?
Ale nie martwcie się. Wyjdzie wyjdzie, tylko wyjdzie z priorytetem konsola i będzię kolejną młócką ze skryptami, a nie ambitną strzelanką z elementami rpg.
Ale beznadziejna wiadomość na koniec dnia, a ja cieszyłem się że jeszcze w tym roku zagram w najnowszego stalkera, w tej grze jest jeszcze tyle wątków które można by poruszyć, a tu się okazuje żę Zew Prypeci będzie ostatnim stalkerem, tragedia po prostu, nawet jeśli kiedyś stalkera reaktywują to nie wierze aby jakiejkolwiek innej ekipie udało się odwzorować ten niesamowity klimat, mówcie co chcecie ale bardziej klimatycznej gry na tym świecie po prostu nie ma, no ja cię pierdziele, nie wierze w to po prostu.
piotreksik23
Zabłysłeś jak chrząstka w salcesonie... Akurat na PC okazało się że w ostatnich latach wyszedł całkiem niezły tytuł mianowicie STALKER, co innego? Arma? Operation Flashpoint? Wybacz, ostatnio na PC wychodzą szmiry same, więc wara od konsol. Przykład dobrych gier akcji na konsole? Oprócz Bad Company 1 jak i 2 mamy Uncharted na PS3 Killzone'a a dla fanów Xboxa 360 mamy serie Halo czy Gears Of War, sorry ale to na PC mamy szajs gry a nie na konsole więc nie obwiniaj, bo to konsole od kilku generacji ustalają standardy, nie PC. Praktycznie nigdy... w sumie to tylko za czasów C64 który też wcale nie był taki boski bo już za tych czasów było kilka innych maszyn lepszych ale za to droższych i bidy w polsce nie było na to stać. Wkurwia mnie to że wszyscy opieprzają własnie konsole za poziom gier FPS teraz, gówno prawda BF3 miał być taki zajebisty, platforma docelowa PC i co? Gówno, wyszło przereklamowane gierątko które było jak dla mnie w singlu gorsze niż MW3 multi jak kto woli, kwestia gustu.
Co do tematu, smutno. Liczyłem że w przyszłym roku wyruszę do zony a tu lipa;/
Ufff (zart) nie bedziemy sie nerwowac bugami ,czekac na patche...a konsole to juz prehistoria przez te cale konsole ta branza gier upada wszystko uproszczone gra praktycznie za nas steruje
i dlc i dlc i dlc obczajcie na YT filmik gdyby Quake "1" Wyszedl dzis;)
seba1415 - Ty jak i piotreksik gówno wiecie o grach PCtowych i konsolowych. Oboje wypisaliście takie brednie, że normalnie nie wiem jak to opisać...
i tak nigdy nie grałem w stalkerka, nie moje klimaty;d ale na nowe metro czekam^^
Jeśli chodzi o ostatnie zdanie, wg niego Polacy czy Bułgarzy są beznadziejni, żenująca wypowiedź.
seba1415 -> Wkurwia mnie to że wszyscy opieprzają własnie konsole za poziom gier FPS teraz
prawda boli? Konsolowy szal zaczal sie od tworzenia casuali, a gdy te zaczely sie sprzedawac jak buleczki, to wiekszosc producentow odlozyla ambicje na bok, a zajela sie trzepaniem kasy. Te tytuly ktore wymieniles na konsole, to jedyne warte exclusivove strzelanki. Pc moze sie tez kilkoma eksluzywnymi strzelankami pochwalic, ale w pc glowna sila lezy w strategiach, mmo i rpgach. A jakie to gry wyszly, tak jak piszesz, same szmiry na pc? Bo z tego co ja widze, to nie ma jako takich exclusywnych fpsow ostatnio na pc, a szmiry sa, owszem, ale multiplatformowe. Wlasnie multiplatformowosc zabija gry, bo gracz pctowy rozni sie od konsolowego, nie mozna dogodzic obydwu grupom. Konsole to 'standard', ale biznesowy a nie kulturowy. Zdarzaja sie perelki, owszem, ale to wyjatki potwierdzajace regule. Pogodz sie z tym, ze konsole zabily swiat gier, ale na pocieszenie powiem ci ze to nie twoja wina jako konsolowca, ale microshita, sony, nintendo i w dalszej kolejnosci producentow gier, za coraz gorsze traktowanie klientow, ktorzy niestety w 90% nie naleza do najrozsadniejszych i lykaja paranoiczne zmiany tego rynku. Stad te 'standardy'.
A wracajac do tematu cala ta wiadomosc mi jakos smierdzi, nie od dzisiaj wiadomo ze konsole to znacznie latwiejszy zysk, a stalkera robia od ladnych paru lat. Wiec albo tworzona gra byla do bani po takim czasie i zwyczajnie zespol nie dawal rady, albo to tylko zwykle naglasnianie sprawy. Dziwne ze teraz sie skapli ze im sie nie oplaci.
@seba1415
To nie gry na konsole czy PC ustalaja standardy. Ludzie grajacy w te gry je ustalaja i te standardy od kilku lat leca na leb na szyje wzgledem bez myslnych i glupich gier, ktore ukazuja sie na konsoli i zaspokajaja ciemna mase.
Dlaczego kazdy kto ma PC nazeka na gry mimo tego, ze czasem pojawi sie cos dobrego, nie dlatego, ze ich sie olewa i nie wydaje sie tych gier co sa na konsoli. My ich nie potrzebujemy do szczescia. Dlaczego wyszla tylko 1 czesc GoWa na PC ?? Bo to szmira jest, nawet sam Cliff ma dosc tej serii, jedynie fani sie tym jaraja.
Zaraz mi napiszesz, ze na PC sami piraci sa, a po co ludzie maja kupowac ten syf, ktorym ciesza sie ciemne masy na konsoli ?? Jesli gra jest dobra to sprzedaje sie w nakladzie nie mniejszym niz na konsole... jak bys chcial przyklady to z mila checia moge Ci podac poniewaz jest troche tytulow, ktore na siebie zarobily i to dosc sporo na PC ;) oczywiscie na konsoli by sie nie przyjely ;) To sa dwa rozne rynki docelowe i niektorzy naprawde maja problem z tym, zeby to zrozumiec.
A co do Stalkera to szkoda :( bo naprawde liczylem na ten tytul, no nic mowi sie trudno :/
hahahahaha od kiedy konsole ustalają standarty o czym ty piszerz ??? W konsolach od 4 lat się nic nie zmieniło był i jest dx9c . BF3 na ps3 wygloda bardzo słabo jak gra sprzed 5 lat na pc. A jak nie widzicie różnicy to do okulisty .
Z jednej strony to się nawet cieszę że nie spieprzą serii ,ale z 2 strony szkoda S.T.A.L.K.E.R był super i wiele rzeczy nie zostało wyjaśnionych.Jeśli to prawda niestety losy szramy nie zostaną wyjaśnione także kto wydaje rozkazy monolitowi podając się za ich boga.
Jeśli chodzi o ostatnie zdanie, wg niego Polacy czy Bułgarzy są beznadziejni, żenująca wypowiedź.
Ostatnie zdanie woła o lincz.
Boże ludzie, pomyślcie czasem zanim coś napiszecie. Nigdzie tam nie ma napisane że Polacy czy Bułgarzy są "beznadziejni" tylko że nie wyszło by z tego nic dobrego. I zgadzam sie z tym ponieważ na pewno ani nam ani Bułgarom nie udałoby się odwzorować tego klimatu jaki czują Ukraińcy i tyle. Nawet pamiętam jak czytałem wywiad z twórcą Metro 2033 z 4A games to sam powiedział że posępny klimat udało im się stworzyć dzięki ponurej codziennej rzeczywistości życia na Ukrainie ;).
Jakby Niemcy wzięli się za Wieśka 3 to pewnie też nic z tego dobrego by nie wyszło.
Jakoś trzy części opłacało się im tworzyć tylko na pc-ty, ba osiągali nawet milionową sprzedaż, a teraz "wymienia małe szanse na zysk ze sprzedaży gry przeznaczonej wyłącznie dla komputerów stacjonarnych" po tym zdaniu mam ochotę mordować.
„zatrudnianie Polaków lub Bułgarów nie przyniesie nic dobrego”
WHY???
[32] ---> napisał Endex, wyrocznia, której wszyscy słuchają i którą poważają
Hmm Polacy robiący stalkera 2. Jedynka wciągnęła mnie jak radioaktywne bagno w czerwonym lesie :D
[23] -> wiem, jak wyglądała sprzedaż S.T.A.L.K.E.R.-a i tym bardziej niedorzeczne wydaje mi sie wydaje zachowanie szefostwa studia.
konsole które rządzą na zachodzie
>>to dla mnie niepojęte, że aby powstała gra pecetowa, musi powstać gra konsolowa, bo "inaczej się nie opłaca".
Miczkus zejdź na ziemię. Konsole to kasa a gry to biznes.
Skończyły się czasy kiedy grupa szczerbatych okularników robiła to
dla samej pasji i chęci podzielenia się swoim dzieckiem z innymi.
Mimo, iż jestem graczem PC to widzę to i godzę się z tym.
Bo co innego robić? Na barykady? Bojkot? Jakież by to było polskie. .
Powiedzcie mi szczerze Panowie znawcy.
Jakie polskie studio mogło by zrobić coś z tej marki tak ażeby
gra była tak bardzo dobra jak i się dobrze sprzedawała?
Mam gdzieś co myślicie, ale niestety nie ma obecnie takiego studia w Polsce.
CDP Red? Koncentruje się na RPG. Techland? Moim zdaniem za mało u nich fachowców.
Zrobili by tylko kolejną dziurawą grę z całą masą błędów które łatali by setkami patchy.
(w sumie znakiem rozpoznawczym S.T.A.L.K.E.R. też było spore zarobaczenie.)
City Interactive? Nicolas Intoxicate? Litości. . . zniszczyli by tę markę doszczętnie.
Wiem. Powiecie People Can Fly. Po pierwsze to bodajże Epic Games ma dla nich robotę
a po drugie jakoś to studio również do mnie nie trafia. Bulletstorm jakoś powalający nie był.
Galenkin ma racje. Jeśli istnieje we wschodniej Europie studio które było by w stanie
wziąć na barki markę S.T.A.L.K.E.R. i zrobić z niej coś dobrego to tylko 4A Games.
Nie widzę innego studia które mogło by podołać temu zadaniu. Deweloperzy spoza
byłego bloku wschodniego nie zdołają zrozumieć tego klimatu i przedstawić go odpowiednio.
Pozostaje tylko czekać na rozwój sytuacji. Może w przyszłości 4A Games dokończy robotę.
<Cień Czarnobyla> przelazłem z mieszanymi uczuciami i wziąłem się za <Czyste Niebo> i było by nieźle ale... No właśnie. Doszedłem do Stalkerów przed tunelem, mieli mi pomóc. Nawet nie zauważyli, że podszedłem więc sam musiałem załatwić przyjemniaczki w tunelu i za nim. Nareszcie, jest czołg z bąblem. Zaraz się przeniosę do dziada w leśniczówce. Wlazłem i pyk w niego. Nic! Złażę i jeszcze raz...nic. Tak mogłem pykać do zas...nej śmierci, nie zadziałało. A najlepsze to to, że znacznik celu cały czas kazał mi wracać do tych baranów przed tunelem. Wróciłem i...nie było nikogo. Super. Wyjąłem płytę i jeb...łem do kosza.
Ech, ludzie, ludzie. Siergiej Galionkin pisał,że GSC nie porozumiało się z wydawcami gier na konsole głównie z powodów finansowych, sugerując, że istotnym elementem porażki mogło być obstawanie przy osadzeniu gry we Wschodniej Europie. Powiedział też, że przy obecnej sytuacji finansowej studia, Grigorowicz nie chciał ryzykować wydawania gry wyłącznie na PC. Tak więc, jak zwykle, poszło o pieniądze. Ciekawy jest też wątek działania służb. Interesujące, czy jest coś na rzeczy, czy zwykła kaczka dziennikarska.
@Buziak34
To nie gry na konsole czy PC ustalaja standardy. Ludzie grajacy w te gry je ustalaja i te standardy od kilku lat leca na leb na szyje wzgledem bez myslnych i glupich gier, ktore ukazuja sie na konsoli i zaspokajaja ciemna mase.
Przecież zawsze tak było. Prównaj sobei sprzedaż gier takich jak "Doom" albo "Quake" ze "Strife" chociażby. Więskzość ludzi w grach szuka rozrywki, dlatego właśnie ta część rynku jest nejlepiej reprezentowana.
@Miczkus
Obecnie tworzenie gier kosztuje ciężkie pieniądze, bo wymagania są dużo wyższe niż kiedyś. Duże studio, wydające wiele różnych gier może wydawać proste gierki, na których tłucze pieniądze, aby móc spokojnie inwestować w duże, wymagające projekty (podobnie działają szanujący się artyści, którzy zarabiają wyłącznie swoją pracą). Mniejsze studia, w których niepowodzenie jednego projektu może przesądzić o bankructwie nie mogą sobie pozwolić na takie ryzyko. GSC gigantem nie było.
[44] ->a pecety to nie kasa? Ja nie przeczę, że gry to biznes, ale żeby nie mieć takich problemów trzeba robić DOBRE(a opinie o S.T.A.L.K.E.R-ze są różne, z przewagą tych nieco bardziej pozytywnych) gry. I przede wszystkim w ogóle je wydawać.
[46] -> jw
piotresik23 - czemu tak napisałem? Bo z góry uważasz, że STALKER na konsole nie byłby STALKERem. Rozumiem, że na PC powstają takie gry jak Arma, Red Orchestra, AA3, a na konsole nie. Sam uważam, że Arma byłaby po części za trudna jak na pada, ale że niby młócka?
Skąd Ty możesz wiedzieć, jak by wyglądał STALKER 2 na konsoli?
Zaś seba został w to też wrzucony, bo nie dość, że wypisał właśnie gry które albo mi się podobły (Killzone i Halo), albo takie po prostu które mi nie podchodzą (cała reszta wymienionych) i dla porównania daje serie STALKERa pomijając całkowicie resztę świetnych gier które ma PC.
Miczkus - jak wiemy, cała seria STALKERa sprzedała siew ponad 6mln egzemplarzy, więc jak najbardziej to jest kasa. Powiedzmy, że zarobili ileśtam mln na grę, doszli do wniosku, że chcą też wydać grę na konsole. Produkcja 3 wersji kosztuje.
Kasy na wersję PCtową pewnie mieli, ale właśnie jeszcze jest kasa na wersje X360 no i trudna konsole jaką jest PS3. Dlatego też dziwne jest to tłumaczenie, że grę na PC nie opłaca się robić, po czym mówią też, że postęp pracy jest niezadowalający i anulują. Wiec co w końcu? Sami nie wiedzą :)
Myślę że zrobili błąd. Mogli jak CDPR wydać najpierw na jedna platformę, potem na drugą, ale to też nie da gwarancji dobrej sprzedaży. Ogólnie STALKER na PC sprzedałby się dobrze (patrząc po całej serii która sprzedawała się lepiej niż nie jeden ex konsolowy), nie wiadomo jak na konsoli.
[49] -> no właśnie, skoro można zrobić port z konsol na pecety, to czemu nie można stworzyć portu z pecetów na konsole? Troszkę zoptymalizować, coby sprzęcik się zbytnio nie spocił. Mniej roboty niż przy robieniu wersji konsolowej od zera.
Miczkus - Pewnie problem podony jak z Crysisem było. Pamiętasz to jak Crytek powiedział, że Crysis jest niemożliwy na konsoli? Nie chodziło o to, że konsola jest za słaba. Silnik by na nim nie zadzialał, a jakby jużdoprowadzili go do działalności to gra nie wyglądała by tak jak krysia na Xboxa która wyszła niedawno. Zrobili Cryengine 3 który już nie był PCtowym silnikiem, a silnikiem przystosowanym do konsol i krysia na Xboxa właśnie na nim działa.
Oni musieliby albo napisać całkiem nowy silnik, albo kupić już jakiś gotowy, albo pisać na PC pod starym silnikiem, a na konsoli pod PCtowym co by też na dobre nie wyszło.
Przykładem takiego czegoś może być Risen.
Gra robiona na PC i Xboxa. Priorytet był PC. Zobacz teraz jak wygląda gra na PC, a jak wyglądała na Xboxie. No i też należy dodać to, że oni nigdy nie robili gry na konsole.
Inny przykład. Metro na PC i konsole. Jakby nie patrzeć, jest przepaść, nawet w jakości tekstur.
Oczywiście ja nie jestem jakimś guru i mogę się mylić, ale myślę, że to też może być powodem.
wickywoo -> Jedna uwaga. Gier - czy to pecetowych czy konsolowych - nie kupuje się dlatego ponieważ są one w jakiś sposób wyjątkowe. Kupuje je się dlatego, ponieważ oczekuje się po nich dobrej zabawy. Niezależnie od platformy.
Więc twierdzenie, że jakoby gracze pecetowi oczekują od gier czegoś innego niż konsolowi, jest oparte na fałszywych przesłankach. Im się to zdarza, ale nie jest to żadną zasadą.
@piotreksik23 [ gry online level: 30 - Centurion ] >Młócka na konsole (CoD3) - odnosi sukces
A co ma do tego tak stary tytul jak CoD3?
Ale zabawne jest to, ze pomijasz sukces serii CoD TAKZE na PC, manipulancie.
Niestety dla ciebie, nie wszyscy sie daja nabrac na tak oczywiste zagrywki.
>Ambitna gra na PC (Stalker 2) - ponosi klęskę
A co to w niej takiego ambitnego? Chetnie poslucham co masz na ten temat do powiedzenia.
A co do samego STALKERa 2:
pewnie wydawca zobaczyl, ze znowu powtorzylby sie developing cycle z czesci pierwszej, wiec sobie odpuscil. Slusznie, tez nie chcialbym czekac na gre 8 lat - mimo, ze w STALKERy gralem, przeszedlem i je lubie.
Drau - nie jestem pewny czy MW3 odniósł sukces na PC. Poprzednie tak, ale MW3 chyba nie. Kiedy Skyrim bil rekordy na PC, tak też MW podobno słano, ponoć 1% całkowitej sprzedaży, reszta konsole.
Ogólnie nie znam liczb, więc nie wiem w ilu mln sie MW sprzedał, więc nie wiem ile może wynosić ten 1%, ale przypuszczam, że nie dużo :)
Z resztą się zgadzam :)
@Endex [ gry online level: 40 - Generał ] ale on mowil o CoD3... :p (tak tak, wiem, ze mial na mysli MW3).
Juz nawet ni chodzi o konkretna czesc, ale CoD jako seria radzi sobei BARDZo dobrze na PC i sugerowanie przez piotreksika, ze tylko na konsolach daje rade, to czysta manipulacja faktami.
"Zaraz mi napiszesz, ze na PC sami piraci są"
-Mylisz się, nie napiszę tego, i tu i tu mamy w mniejszym czy większym stopniu piractwo. Choć w sumie to całkiem niezły argument, przykład? Wiedźmin 2, jeden z twórców pracujących nad nim policzył ile kopi się sprzedało a ile spiracono. Oczywiście to są liczby szacunkowe ale jak dobrze pamiętam to coś około 4mln? Żeby nie było nie pamiętam tego dobrze ale wiem że była spora liczba więc wszystkie gimbole nie napinać się.
"Jakby Niemcy wzięli się za Wieśka 3 to pewnie też nic z tego dobrego by nie wyszło."
-Musiałem to zacytować bo aż normalnie ścisło mnie to za serce... Piranha Bytes mówi Ci to coś? Gothic? Risen?
@wickywoo
Konsole są od kilkunastu lat na runku, pomijając już PS1 i nintendo... W tych czasach na PC też wychodziły dobre gierki, zwłaszcza RPG RTS i niezłe fpsy (hardcorowe). Głupio tu rozpoczynać kolejną wojnę ale błędem jest mówić że to konsole zabijają gry ambitne, owszem większość multiplatformowych tytułów albo jest gorsza na PC ale jest słaba. Taki jest fakt, dla przykładu podam FIFA (która z roku na rok jest coraz lepsza na PC) PES-taaa z początku własnie to PES królował na konsolach a fifa na PC była w tamtych czasach niestety ciutek ciutek gorsza, sytuacja zmieniła się o 180 stopni i PES został doceniony na PC'tach (który nigdy nie był tak na prawdę doceniony na konsolach chociaż był lepszy mimo braku licencji) a fifa na konsolach.
Problemem nie są konsole tylko odbiorcy, dlaczego MW3 się sprzedaje? Bo ludzie kupują, nie tylko na konsole ale i na PC! Przesadziłem pisząc o standardach, bo po prostu sprzedaje się to co się podoba i problemem nie są konsole tylko ludzie kupujący. Ciemna masa również jest i na kompach, aż mi się płakać chce jak małe szczyle albo "dorośli" z adhd bluźnią i cwaniaczą w CS'ie albo w różnych MMO jest ciemna masa i to wręcz głupia ciemna masa wystarczy się rozejrzeć. Prawda jest taka że na pctach gra się już tylko w środkowej-wschodniej europie i Korei (ale tam to MMO) Reszta świata zdominowana jest przez konsole które są wygodniejsze, nie jakość gier jest taka sama od kilkunastu lat (tak kur*a!) a ludziom nie chce się ładować kosmicznych pieniędzy w komputery domowe które sa zastępowane laptopami i tabletami. Dla tego własnie więcej twórców stara się tworzyć gry na konsole, jest szybko, pewny zysk i tyle. Na pc robione są gry już tylko w pewnym stopniu z sentymentu i dla pokazania umiejętności.
Co do Gearsów na PC, na prawdę wierzycie w to że była to szmira? Oceny gry to mało? Po prostu to tytuł konsolowy tak samo jak S.T.A.L.K.E.R na konsole mógłby nie wyjść specjalnie. Choć szmira nie dostaje raczej oceny"ocena czytelników 8.3 3744 ocen czytelników" oczywiście wersja PC. MS nie angażuje się zbytnio w rynek gier komputerowych, mają swoją platformę do gier, dla tego nie wyszło więcej gearsów na PC.
@Endex
-Od 6 roku życia gram w przeróżne gierki, miałem około 10 konsol i mnóstwo czasu oraz pieniędzy poświęciłem na wielokrotną modernizację komputera. Wież mi... wiem coś o grach na pc i na konsole ;)
Kończę bo to nie ma sensu i tak zaraz znajdą się ludzie którzy muszą znaleźć winnego i zrzucą wszystko na konsole. Szkoda dobrego tytułu, wielka szkoda.
Pieprzyć to wszystko niedługo skończą się płytki, nagrywanie, piracenie itp itd... Ostatnio grałem w Split/Second na moim galaxy S. OnLive i tym podobne niedługo zabiją znany nam jak dotąd system dystrybucji gier. Już nie ważne czy będziesz grał na PC, czy przez telefon czy tablet, wystarczy internet z niskim pingiem i zakończy się wojna PC-Konsola :) Bo konsole zginą a zastąpią je telefony i tablety podłączone do telewizora.
Koniec ode mnie.
W sumie to bałem się trochę, że nie uda im się ten Stalker 2. Tak przynajmniej na pewno zostanie po nich dobre wspomnienie. Mimo wszystko grę może przejąć jakiś większy wydawca, chociaż pewnie nie wyjdzie już tak dobrze.
seba1415 - no to trochę konsekwencji w porównaniach dobrych gier. Na PC w tym roku wyszło już kilka fest dobrych gier, a Ty piszesz, że są same szmiry.
@seba1415
Oczywiscie zgadzam sie z Toba pod pewnymi wzgledami.
Chcialem sprostowac tez to, ze nie wszyscy co maja konsole to ciemna masa, ale wielu zwyklych kowalskich bierze konsole bo nie zna sie na PC. Takiemu Kowalskiemu podoba sie wszystko gdzie tryska full fajerwerkow itp. i takie gry sie dzisiaj sprzedaja.
Co do tabletow to zastapia one moze i konsole ale nigdy PC i jesli tablety zaczna przyciagac wiecej ludzi niz konsole to niestety ale wiekszosc sensownych gier zacznie sie pojawiac tylko na PC, poniewaz na tablecie sa bardzo ograniczone mozliwosci kontroli rozgrywki, o wiele mniejsze niz na dzisiejszych konsolach. Tablet to bedzie raczej rozwiazanie dla zwyklego Kowalskiego.
Gralem osobiscie w pare fajnych tytulow na tablecie, mimo, ze fajnie wygladaja nic wiecej nie oferuja. Rozgrywka jest prosta jak cep a o sterowaniu na dotykowym ekranie nie wspomne.
PS Vita tez dostarczy graczom dotykowy ekran ale w innych, bardziej przemyslanych zastosowaniach niz tablety.
No, nie. To musi być plotka... Nie mogą przerwać prac nad tak dobrą serią.
Jeśli to prawda to naprawdę wielka szkoda. :(
@seba1215
A co do gimboli to nie kazdy dzisiaj wie co to bylo C64 :) a te czasy bardzo milo wspominam, bo wtedy byly super gierki.
A co do piracenia to wystarczy, ze nie bedziesz "zboczony" i nie bedziesz chcial grac w kazda gre, ktora wyjdzie od razu po premierz. Zawsze mozna odczekac rok i na mniej interesujacy produkt wydac 30-50 zl w jakiejs kolekcji klasyki. Od czasow MoHaa, kazda gre kupuje oryginalna, wlaczenie z MoHaa, ktore do grania po MP nie potrzebowala oryginalu ale dalem od siebie troche, zeby wspomoc chlopakow, ktorzy wydali swietny tytul.
Ech, dlaczego połowa wątków na tym forum musi prędzej czy później skończyć się świętą wojną konsole vs. PC, nawet jeśli temat zahacza o to w bardzo małym, albo żadnym stopniu...
@Endex
-Chodziło mi o stricte PC'towe tytuły których było mało, bardzo mało. Anno, World Of Tanks, ogólnie RTS'y i simy. Można policzyć na palcach jednej, góra 2 rąk :) Reszta to tytuły multiplatformowe.
@Buziak34
-Pod system Android nie ma problemu podłączyć przykładowo pada od PS3. Coraz więcej urządzeń wpiera też myszkę i klawiaturę fizyczną. Granie na ekranie hehe w takie tytuły jak GoW czy dynamiczne ścigałki odpada :)
Tak czy inaczej jesteśmy skazani na dystrybucję cyfrową. OnLive już nawet własnego pada ma. Kto wie? Może to i lepiej, świat się zmienia.
Ja tymczasem instaluje zew prypeci.
zatrudnianie Polaków nie przyniesie nic dobrego, mądrala się znalazł, 1 Metro i 3 STALKER'y i wszsytkie ruskie (czy ukraińskie) gry dobre już wymienione, a my mamy Bulletstorma, Painkillera, Hard Reset, Anomaly Warzone, Dead Island, 3 Call of Juarez no i Wieśka itd.
Wiadomość fatalna. Moja ulubiona seria idzie do piachu.
KamilAdam
Collapse Devastated World, Cryostasis, IL-2 Sturmovik, Kings Bounty, Men of War, Death to Spies no i oczywiście Tetris.
Bulletstorm to nie jest gra "polska". Poczytaj wywiady z Chmielarzem chociażby.
Nie rozumiem co wam się nie podoba. Facet uznał, że Polacy nie zrobili by Stalkera jak należy. Ma pełne prawo do takiej opinii (a tytuł należy do niego). Ciekawe co byście powiedzieli, jak Rosjanie by zostali do wieśka zartudnieni.
Mieszkałem 4 lata w Moskwie i grając w Stalkera z jego socrealistyczną architekturą przypominały mi się klimaty z dzieciństwa (choć trochę dziwnie to brzmi ;-) Stalker to była nostalgiczna przygoda nieporównywalna ze plastikowym klimatem Falouta. Zabugowany silnik graficzny Stalkera, projekt lokacji, oddawał to co dla innych fotorealistycznych gier było niedoścignione.
seba1415 - a co z grami takimi jak np. te z tego roku?
Heroes 6, E.Y.E, Red Orchestra 2, Warhammer 40.000 Retribution, Wiedźmin 2 (jeszcze jest exem jakby nie patrzeć :)), Shogun 2, Men of War (nie pamiętam który), The Next Big Thin (kolejna gra twóców Runaway), Black Mirror, Kolejny Sins of Solar Empire, Torchlight 2 ma wyjść, Old Republic, Guild Wars itd.
Podałem kilka gier z tego roku! Nie ma tutaj nic z poprzednich. Z poprzednimi latami ilość dobrych gier tylko na PC przytłoczyłaby konsolowe.
KamilAdam -
To co podał Matysiak G plus The Swarm, XBlades, Battle Mages, Pathologic, Cargo, seria Etherlords, Evil Island, Silent Storm czy choćby genialne Heroes 5! :D
Naprawdę, jeśli chodzi o gry, to ruski nas przeganiają :)
[44] Econochrist [ gry online level: 38 - Brudny Harry ]
Konsole to kasa a gry to biznes.
Skończyły się czasy kiedy grupa szczerbatych okularników robiła to
dla samej pasji i chęci podzielenia się swoim dzieckiem z innymi.
Mimo, iż jestem graczem PC to widzę to i godzę się z tym.
A ja się nie godzę, bo nie jestem casualem pFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF
Skończyła to ci się fantazja. Słyszłałeś o takich tytułach jak Bastion, Dungeon Of Dredmor, Minecrafcie, Trine 2 czy nie przymierzając Path of Exile
Lub też OVER 9000 innych tytułów Indie?
no ale jak się gra jedynie w tytuły AAA "bo grafika", bo "nie ma voice acting" , bo"nie gejowskich romansów" no to istotnie tylko narzekanie pozostaje
Ale Stalkera 2 szkoda :(
„zatrudnianie Polaków lub Bułgarów nie przyniesie nic dobrego” - pewnie zagrał w Afterfall Insanity :D
[49] Endex ---> "Bo z góry uważasz, że STALKER na konsole nie byłby STALKERem. Rozumiem, że na PC powstają takie gry jak Arma, Red Orchestra, AA3, a na konsole nie. Sam uważam, że Arma byłaby po części za trudna jak na pada, ale że niby młócka?
Skąd Ty możesz wiedzieć, jak by wyglądał STALKER 2 na konsoli?"
Sam sobie na to odpowiedziałeś. Na konsolach nie ma gier FPS takich jak STALKER. Każda seria która została wydana na konsole, a kiedyś była serią stricte Pctową (R6, Ghost Recon) przechodzi pewne przeobrażenie. Większośc FPSów na konsole to niczym nie różniąca sie od siebie młócka (Killzone, Resistance, Bodycount, Halo)
[54] Drau ---> "Ale zabawne jest to, ze pomijasz sukces serii CoD TAKZE na PC, manipulancie"
jakby poczytać dalszą część dyskusji to Ty jesteś manipulantem. Na PC sprzedała się lepiej BF3 z ambitniewjszym (bo druzynowym) multkiem, już o Skyrimie nie wspominając.
" co to w niej takiego ambitnego? Chetnie poslucham co masz na ten temat do powiedzenia"
To, że nie jest to FPS w którym tylko chodzisz i napierdziasz. Gra jest ambitna, bo w dużej mierze jest spokojniesza, ma klimat, zmusza do zastosowania taktyk, ma elementy rpg, ma ciekawsza fabułę, jest bardziej realistyczna. Itd itp.
Zresztą, pal licho moje posty. Tak mnie na tym forum krytykujecie, a jak poczytać to forum, to wydzwięk jest taki sam jak moje posty. Ciekawe, ce nie?
@Endex
I podałeś z tych co wyszły w tym roku jakieś 7-8 pozycji z czego TNBT jest grą jaką można znaleźć na PSN czy XBL... i z tego co czytałem i widziałem to Men of War Vietnam też dupy nie urywał.
" Z poprzednimi latami ilość dobrych gier tylko na PC przytłoczyłaby konsolowe"- In na odwrót z tym że wersje PC byłby portami z konsol (niestety NIEKTÓRE w mizernej jakości) :)
Kończmy to nie ma sensu syfu robić.
WrednySierściuch ja też casualem nie jestem i wyobraź sobie że słyszałem
o tych grach które przytoczyłeś, ale Ja nie pisałem o indie tylko o tytułach AAA, rozumiesz?
A jeśli chodzi o TĘ kategorię to czy tego chcesz czy nie to producenci konsol tam rozdają karty.
Jeśli ktoś wydaje gry tylko na PC to wcześniej czy później jeśli chce zacząć zarabiać
poważne pieniądze wejdzie na rynek konsol. Świetny przykład CDP Red.
Jeśli ktoś wydaje tylko na PC to skazuje się na partyzantkę i zajebiste ryzyko.
Oczywiście nie wspominam tu o grach Indie które tak mi wypomniałeś oraz MMO.
One rządzą się całkiem innymi prawami i na nie będzie zawsze na PC popyt.
A swoją drogą trochę szacunku dla innych Panie kolego. Ja gram w to co mi się podoba
i nie wypominam nikomu np. że Minecraft jest grą dla dzieci, prymitywną czy coś jeszcze innego.
@seba1415
Samego TNBT na konsolach nie ma więc jest tytułem pecetowym i Endex miał pełne prawo go podać jako argument. 7-8 tytułów na wyłączność to dużo, na X360 wiele więcej (o ile w ogóle więcej) nie znajdziesz z tego roku.
Fake. GSC tylko przenosi swoje biuro w inne miejsce:
http://stalker.pl/
Uff, co za ulga.
Wyciekły concept-arty! :)
@piotreksik23 [ gry online level: 30 - Centurion ] >jakby poczytać dalszą część dyskusji to Ty jesteś manipulantem. Na PC sprzedała się lepiej BF3 z ambitniewjszym (bo druzynowym) multkiem, już o Skyrimie nie wspominając.
Tyle, ze ja mowie o serii.
Ale nawet mowiac o ostateniej czesci, to twierdzisz, zen ie osiagnela sukcesu na PC? Czyli co, nie sprzedala sie? Bzdura, kompletna.
>To, że nie jest to FPS w którym tylko chodzisz i napierdziasz. Gra jest ambitna, bo w dużej mierze jest spokojniesza, ma klimat, zmusza do zastosowania taktyk, ma elementy rpg, ma ciekawsza fabułę, jest bardziej realistyczna. Itd itp.
Ze niby mechanika gry nie opiera sie tylko o strzelanie? A niby o co jeszcze? Dialogami czasem da sie cos rozwiazac, ale bardzo rzadko, gra sprowadza sie praktycznie do strzelania z dostepem do inventory.
Fabula kwestia wzgledna, choc imo byla ok. Elementy RPG, zwlaszcza wpierwszym STALKERze, to byla kpina :) klimat rzecz rowniez wzgledna.
Taktyki? Nie przesadzaj, dosc standardowe rzeczy. Realizm? Nie sadze.
Zas nigdy nie pojme, co do ambicji ma "spokojniejsza gra".
seba1415 -
I podałeś z tych co wyszły w tym roku jakieś 7-8 pozycji z czego TNBT jest grą jaką można znaleźć na PSN czy XBL
Nie wiem czy wiesz, ale akurat przygodówki na PieCu zawsze były popularne i warto jest wydawać w pudełkach. Na PSN i XBL możesz mieć jakąś przygodówkę, ale dają ją tylko z jednego powodu tylko na dystrybucje cyfrową. Nie warto wydawać tego w pudełkach jeśli chodzi o konsole. Tam tego prawie nikt nie kupuje.
Chcesz wiedzieć ile naprawdę tytułów wyszło na PC już w tym roku? Oczywiście TYLKO PC, bez konsol i nie licząc gier indie? Już sobie w głowie wyliczyłem 30. Teraz weźmy sobie te 30 tytułów iiiii... z pewnością kilka będzie dla Ciebie ciekawych, no chyba, że rozmawiam z osobą która myśli w taki sposób nie ważne co się mu powie: "Na PC jest syf i tyle".
i z tego co czytałem i widziałem to Men of War Vietnam też dupy nie urywał.
Wiesz jaki jest główny zarzut jeśli chodzi o recenzje tej gry?
Nie grałeś w poprzedniczki, masz problem z obcykaniem gry. Zrobili tą grę dla fanów poprzedniczek.
Ci co są fanami bardzo lubią, Ci co nie grali nigdy w tą serię, jadą po niej, bo nie dają rady :) Taki urok już tej gry.
" Z poprzednimi latami ilość dobrych gier tylko na PC przytłoczyłaby konsolowe"- In na odwrót z tym że wersje PC byłby portami z konsol (niestety NIEKTÓRE w mizernej jakości) :)
Tyle, że my nie mówimy o grach multiplatformowych. Twierdziłeś, że PCtowe gry są syfiate. Nie dość, że jest dużo dobrych, to jeszcze tych na wyłączność jest znacznie więcej niż konsolowych.
piotreksik23 - tylko jedno pytanie.
Czym się różni Halo od oldschoolowego PCtowego Shootera? Tylko tym, że ma fest świetną fabułę i pojazdy które tylko ulepszają ta grę. Ogólnie strzelanie przypomina mi stare czasy FPSów które uwielbiam. Do dziś lubię grać w Quake, Doom, Painkiller itd. Halo przypomina mi te gry, ale tylko i wyłącznie wymiana ognia. Masa kul by zabić, masa przeciwników do zabicia, bieganie w koło i unikanie ostrzału lub strzelanie zza winkla plus jazda pojazdem i młócka np. z czołgu.
Do czego zmierzam pisząc to wszystko?
Powiedz mi, czemu np. Halo jest młócką dla konsolowca, skoro PCtowy FPS właśnie był tym co Halo ciągle utrzymywał? Strzelanie jak w dobrych starych FPSach w nowej formie.
Endex ---> "Czym się różni Halo od oldschoolowego PCtowego Shootera? Tylko tym, że ma fest świetną fabułę i pojazdy które tylko ulepszają ta grę. Ogólnie strzelanie przypomina mi stare czasy FPSów które uwielbiam. Do dziś lubię grać w Quake, Doom, Painkiller itd. Halo przypomina mi te gry, ale tylko i wyłącznie wymiana ognia. Masa kul by zabić, masa przeciwników do zabicia, bieganie w koło i unikanie ostrzału lub strzelanie zza winkla plus jazda pojazdem i młócka np. z czołgu.
Do czego zmierzam pisząc to wszystko?
Powiedz mi, czemu np. Halo jest młócką dla konsolowca, skoro PCtowy FPS właśnie był tym co Halo ciągle utrzymywał? Strzelanie jak w dobrych starych FPSach w nowej formie."
Masz rację. Masz 1000% racji. Tylko widzisz, gry na PC ewoluowały. To znaczy, przeobrażały się tak, że oprócz oldscoolowych czasów miałes do wyboru grę bardziej poważną, realistyczną, często konstrukcyjnie całkowicie inną. Konsolom dziś najwyraźniej tego brakuje. Konsola - w pewnym stopniu - cofa nas własnie do czasów raczkującego gatunku. Dziś przybiera tylko inną, ładniejsza wizualnie formę.
Ktoś kiedyś ladnie napisał tu jedna rzecz. Konsola nie rozwija gatunku. Ona go kastruje. (Nawiasem mówiąc, jakiś konsolowiec wyzwał go potem od "betonu")
Szkoda, wielu fanow czekalo na kontynuacje.
Halo powisiadalo na swoj sposob otwarty swiat, nie bylo sztucznych wytycznych gdzie isc, byl kawalek planety mozna bylo jechac sprawdzic mimo ze tam nic nie bylo ale sama otoczka sprawiala ze jestesmy na planecie i mamy troszeczke ekspoatacji
http://www.gametrailers.com/video/halo-combat-level/724230?
Co do Stalkera, szkoda...
Szkoda. Ciekawe, czy anulują przy okazji projekt serialu TV w uniwersum gry ? Nadzieja w tym, że natura nie znosi próżni i może coś podobnego w duchu i klimacie powstanie niezależnie. Przypomina się tu np. Stalker MMO, wypuszczony z totalnym olaniem praw GSC (MMO amatorskie, ale chęci są wielkie jak widać) i ambitne mody do poprzednich części.. niektóre pewnie wprowadziły rzeczy podobne do planowanych w Stalkerze 2, tyle że za darmo. Na otarcie łez więc co-nieco jest, przy samym Narodnaya Soljanka (do SoC) spędziłem już 300+ godzin, a przecież wciąż kilkadziesiąt GB nowszych modów na sprawdzenie czeka..
ps. programiści z GSC nagle z powierzchni nie znikną przecież (fanbase też spory), historia branży zna przypadki, gdy 'na nawozie' po bolesnym rozpadzie, wyrosły całkiem ciekawe nowe projekty - np. Black Isle Studios -> Trojka Games
Może nawet lepiej iż tak się stało.Nieźle musieli zepsuć tą część skoro ''sam Galenkin wymienia małe szanse na zysk ze sprzedaży gry przeznaczonej wyłącznie dla komputerów stacjonarnych''
Skonsolowili ją pewnie.Brak apteczek, brak pauzy przy ekwipunku, stopień trudności gry spadł wg mnie a od tegopewnie się dopiero zaczęło.Jak to mogło by się sprzedać na pc?
Trzeba było od początku robić tylko na pc.
A tak pozostaje się jedynie cieszyć bo przynajmniej seria nie zostanie zbezczeszczona.