UFO2Extraterrestrials: Shadows over Earth | PC
Pierwsza część nie była szczególnie udana. Mimo to spędziłem z nią kilka miłych godzin do czasu aż jakiś bug (teraz za bardzo nie pamiętam już jaki) tak uprzykrzył mi życie że rzuciłem ją w cholerę.
Oby druga część była lepsza
Ufo: Enemy unknown była najlepszą częścią ze wszystkich, dalej próbowali kombinować jak ulepszyć itd. jednak nie do końca im to wychodziło... mam nadzieję że tutaj bardziej powrócą w stronę klasyku
Która to już część tych UFO? Chcą się na ilość ścigać z Call Of Duty?
UFO Extraterrestrials przeszedlem dwa razy i w mojej wersji nie bylo mega bugow. Zaczalem od tej czesci sage i uwazam ze jest najlepsza. Wczesniejsze widzialem, ale nie wciaglem sie.. Dlatego z duzym zainteresowaniem poczekam na 2.
Po galerii widac ze grafike i sytem gry zostawili niemal nietkniety,tak jak w 1. Dla nowych graczy moze to zniechecac, ale dla mnie jako weterana z 1 Ufo:E to wrecz cudownie. W 1 grafa mi nie przeszkadzala bo swietna byla grywalnosc i po screenach widze ze moglbym natychmiast zagrac w 2 bez tutoriala.
Jezeli 2 bedzie jak 1, i niewiele zmienia z zalozen, to polecam kazdemu ta gre kto lubi: rozbudowe bazy glownej i pobocznych (strategia-ekonomia), sledzic i zestrzeliwac na mapie taktycznej spodki (gl wlasnymi wyprodukowanymi silami powietrznymi), zbrojne (taktyczno-turowe) przejmowanie spodkow, zywych obcych oraz nowych technologii, bardzo ostrozny dobor ograniczonej liczby zolnierzy i sprzetu (samolot transportowy jest dosc ciasny do lotu jak i plecaki zolnierzy, wlasna produkcja i badania nad nowym sprzetem w bazie o ile masz srodki i ludzi) do kazdej misji po ktorej trzeba rozwaznie rozwijac najbardziej przydatne w akcji (do przezycia) cechy poszczegolnych zolnierzy aby sie nawzajem uzupelniali na polu bitwy - inaczej sromotna kleska i mozna wlasciwie zaczac gre od poczatku.
Przez cala gre masterujemy z jakies 6-8 zolnierzy wiec gdy ktorys nam zginie bardzo trudno go zastapic rekrutem.
"Oprawa graficzna znacznie odbiega od obecnych standardów" - szkoda, bo przy lepszej grafice, kilku ciekawych pomysłach (do których ta gra daje świetną okazję) i zdecydowaniu się przez Chaos Concept, na wprowadzenie trybu sprytnej pauzy, mogłaby to być naprawdę rewelacyjna gra, a tak (nawet wizualnie) zapowiada się kopia jedynki.
@ConRed
To druga część, więc chyba nie tak dużo. To, że i Altar zrobilo 3 części z tytułem UFO i Ci robią, i są gry indie( UFO: Alien Invasion) to wszystko pochodna tego, że próbują trochę nabić kabzy na oryginalnym koncepcie ;p
ej mam takie pytanie ta grafika z 2004-3 roku to żart czy zamierzone działanie mające odpędzić potencjalnych kupców?
Haha. Zobacz - w 2013 to byłby jakiś żart, a gra wyszła dopiero w 2021 i teraz ta grafika jest "super bo to retro" ;)
Grafika X-Comów nowych wcale lepiej się nie przysłużyła. Jest może i ładna ale mechanika rozgrywki to nie to samo co kiedyś co tak wciągało. Poprzednia odsłona była pod kątem mechaniki lepsza o niebo od X-comów. Była wyzwaniem przy prawie każdej bitwie. Jedyna odsłona w której trzymanie się grupie było naprawdę ważne. Nie ma co porównywać do X-com nawet enemy within. Tam gra się sprowadza do snajperów 2 w squadzie z jetpackiem. Nie ma nic mocniejszego niż taki duet, chociaż postarali się urozmaicić grę to nie pobiją UFO
Obok Xenonauts czekam na ten tytul z niecierpliwoscia ;) nie chodzi tu o grafike, ale o zlozona i trudna mechanike z mnostwem opcji do opanowania jak to bylo w pierwszej czesci tej gry - a co zostalo kompletnie uproszczone i splycone w najnowszych X-Com'ach, by gra byla przystepniejsza dla szerszego grona lamerow ;/
Wlasnie to skomplikowanie i zlozonosc gry to tak na prawde prawdziwe meritum tej serii dajace satysfakcje z grania.
Podpisuje sie w zasadzie pod tym co napisal xao.
Powinni zachowac CALA dotychczasowa mechanika jaka byla w pierwowzorze (byc moze rozbudowujac ja), podobny klimat i dodac cos wiecej.
Nie no ale naprawde już dungeon keeper 2 ma lepszą grfike.
Mam tylko nadzieje że ta gra będzie za*****cie grywalna bo inaczej sie nie sprzeda.
No Exelior powiedział szczerą prawdę. Też przeszedłem ten remake i mam dość negatywną opinię. Zdobyć na końcu stateczek bazę, sorry, "Statek Świątynię" ? Wolałem wypad na Marsa specialnym statkiem klasy "Mściciel", walkę na powierzchni czerwonej planety, a potem w podziemniej bazie obcych, by w końcu ubić "królową pszczół". Albo wybór - apteczka lub granat do kapsy? lub paralizator etc...WTF! Mam cichą nadzieję że to UFO będzie najlepsze, najbardziej skomplikowane, i wypasione. Ogólnie Naj:) koniec gry też jest dla mnie b. ważny. Pamiętacie te podwodne krypty i Wielkiego Marzyciela z UFO 2?
@chris17939 A tak w ogole pomijajac dyskusje na temat ochow i achow tej gry chcialbym wam zwrocic uwage na sympatyczny, klasyczny screen 1 z gry z widokiem na planete i sytuacje XD - no wlasnie, bo to jest typowa sytuacja w pozniejszej rozgrywce ufo (czego nie ma w wygladzonych i wypatroszonych xcom'ach), czyli mam 2 zcharatane helikopterki na polowie baku w powietrzu i 20 obiektow do zestrzelenia w tym kilku naprawde FEST i 3 misje terroru... XDD
Spokojnie ogarniemy to! - kilka seve'ow, loading'ow, %$%^ i znow niebo bedzie clear na jakis czas:P (oby panstwa czlonkowskie dlaje we mnie wierzyly i sowicie placilybo bedzie klops!)
Tak ten screen moglby byc okladka promujaca tej gry i ostrzezeniem dlaczego trzeba niezwlocznie rozwijac na maxa bazy, technologie, zolnierzy+ich sprzet i najlepsze samoloty oraz lapac zywcem ufiakow do badan
(he he).. bo potem cie zgniota!
Pogoda na 27.05.2108 pochmurno i bedzie mocno wialo ufiakami. Zalecany ubior na cebulke!! xD
Witam , może jeszcze przeglądasz tą stronę Xao ja grałem jeszcze w podstawowe X -comy i Jaggedy jak i w te obecne z jedynką Ext. włącznie i mimo grafiki odbiegającej od standardów też spędziłem miło czas nad tą grą jednak brakuje pewnej mini gierki rodem z Północ & Południe gdzie moglibyśmy sterować statkiem atakującym w powietrzu UfO co o tym sądzicie ;) Pozdrawiam sympatyków turówek taktycznych .
Ile razy beda jeszcze przesuwac premiere? W tej chwili na stronie producenta wisi drugi kwartal 2017. Daty nadal nie ma.
Lacze sie w zalu CyboRKg, tez nie moge sie na nia doczekac. Mam nadzieje, ze wydadza porzadnej jakosci gre i zarobia sporo kasy, aby moc nam serwowac kolejne turowki.
https://www.facebook.com/UFO2ET/posts/2980872898624197
Since the early 2009 the Chaos Concept have been developing UFO2Extraterrestrials: Battle for Mercury, sequel/prequel to UFO:Extraterrestrials.
The story takes place on Earth, before the events that occurred in the original UFO:ET. The game actually takes place just before the events leading up to the human colonization of the planet Esperanza.
Release date has been set to 20th of the May 2020.
Uwierzę jak wydadzą
Zapowiadali najpierw na 2015 a potem 2019 rok.
Czy zagram?
Na pewno, X-Com od Firaxis w ogóle mi nie przypadł do gustu, z modami czy bez, także kolejna gra tego typu jest mile widziana.
Byłoby w co grać czekając na Xenonauts 2 :]
Może?
Może nie...
Kolejny skrin
Wpisy na ich fanpage'u mają dziwną gramatykę
Damn!
I was riding an elevator
when what did I see?
Funky looking aliens
aiming at me..
Raczej Xenonauts 2 wyjdzie dużo wcześniej niż UFO2 ET
Sytuacja robi się coraz bardziej poważniejsza. Po lekkim poślizgu pojawiły się kolejne materiały.
https://store.steampowered.com/app/1049850/UFO2_Extraterrestrials/
DATA WYDANIA:1 grudnia 2019
??????????????
https://cdn.akamai.steamstatic.com/steam/apps/256832260/movie480_vp9.webm
A fully 3D game combining real-time global strategy & air combat with turn-based tactical missions
A turn-based “I-Go-You-Go“ tactical squad-based game system
Interactive environments with destructible terrain
A large number of technologies, weapons, and combat units to develop
A large number of aliens to interrogate
Strong RPG elements where soldiers’ stats improve with experience
Dynamic lighting for intense fire-fights
Final Gameplay design and balance tweaks by the author of the popular original UFO: ET Bman Ease of Use Mod
Widać sytuacja z pandemią dała im moc do pracy i dokończeniem?
Twórca jest z Czech więc wrzucił go do gry.
Pierwsza część nie miała polskiej części więc i kontynuacja też nie ma.
Ktoś wie o której jutro ma być premiera? Zastanawiam się też w jakieś będzie cenie
No nareszcie. Ależ oni tą grę wlekli. Tyle razy odkładali. Tak wiem - "mały zespół". Zobaczymy. Jedynkę ukończyłem, miała fajny zimnowojenny klimat - tylko alienów mało było, mała różnorodność terenów i gra szybko robiła się monotonna i "poznana". To jest ważny element w tym gatunku, by cały czas podsycać ciekawość gracza, by go zaskakiwać, by chciało mu się przeć i by miał przyjemność z odkrywania.
Mam oczekiwania dosyć spore (tyle lat ją robili!), tylko nie wiem czy podołają ze story. Bo serwowanie samych slajd-artów z tekstem (coś czuję że tak będzie) to jednak dzisiaj za mało.
OMG! SCRATCH ALL OF THAT! Lol po*e^ało mi się z Xenonauts 2 :D
A więc moje oczekiwania co do UFO2 ET są jeszcze mniejsze. Bardzo "prosta" gra. Wszystko na jedno kopyto. Jeden design. Jednolitość. Takie Pew pew pew. Nie równa się z jeszcze nie wypuszczonym Xenonauts 2.
Gra już wyszła.
https://store.steampowered.com/app/1049850/UFO2_Extraterrestrials/?snr=1_5_1100__1100
Za jedyne 125zł, mniej niż AAA ale nadal za drogo. Jak będzie w promocji i wyjdą jakieś mody do może rzucę okiem.
https://www.youtube.com/watch?v=-QXIEloL2Po
Na pierwszą odsłonę czekałem jak na Stalkera 2 czekam obecnie. Zawiodłem się kolosalnie. Mój niedościgniony ideał nie pierwszy i nie ostatni raz w życiu nie został przysłonięty (UFO: Enemy Unknown 1994)
Przyznam że jakoś mi umknęło iż nadchodzi druga odsłona Extraterrestrials. Może już po prostu nawet ta która umiera ostatnia mnie opuściła? :-(
Popatrzę na materiały ale bez specjalnych oczekiwań.
To nawet lepiej - tam gdzie nie ma oczekiwać ból zawsze jest mniejszy.
marna gra, marna animacja , wtórność szkoda kasy - zastanawiam się czy tam był jeden animator bo na spritach ta gra by o wiele lepiej wyglądała
O panie ja tu myślałem po tytule że to kolejna część od altara a tu *, ale że przekładane to rozumiem ale żeby grę wydać w takim stanie? XD kiedy chcesz włączyć napisy to do pulpitu wywala a i myszka w grze jest jakaś poyebana
nie wspominając o wysypującym się filmiku wstępnym i braku jakiegokolwiek wyboru bazy, tragedia i nie polecam, a co do ceny toż to jest wyzysk na fanach serii patrząc na wszystkie wady oraz gameplay
Lipa trochę, grafika to by zachwycała w okresie Jaggeda Allianca dwójeczki .
Ciekawe czy miodność gry jest zachowana ale fakt bez polskich napisów i z tym jak wygląda to na YT bynajmniej ja skuszę się jak będzie spory rabat .
No cóż albo fani się starzeją i grymaszą albo.....
Fakt faktem z wiekiem człowiek już się tak nie jara nie tylko grami ;)
Pozdro
Mam słabość do starego Ufo Microprose, wiec jak coś pojawia się tym klimacie, to zawsze jestem zainteresowany. Jeśli chodzi o tą odsłonę, to jest to Kalka oryginału (na ile pamiętam stare Ufo i Laser squad). Strasznie ciemno na tych mapach, i tak trochę topornie w obsłudze interfejsu. Rok temu grałem w Phoenix Point, który fanie rozwija gry "ufopodobne" i oferuje też bardzo dobry, jakby mroczny klimat odwołujący się do Lovecrafta. I chyba to podejście bardziej mi odpowiada, od serii Xcom a także omawianego Ufo 2.
Pozdraiwam, G.
Ja tez doskonale pamietam stare "Laser Squad" i "UFO", zwlaszcza "UFO" w wersji AGA na A1200. Mialem 7MB RAM i twardziela, wiec nie musialem zonglowac dyskietkami, a gra wygladala o wiele lepiej niz na PC!
Oj zagrałbym teraz w jakiegoś Laser Squad'a. Na C64 była super mapa do grania w 2 osoby - po 10 żołnierzy i robot na team i wielka mapa.
Wie ktoś jak zrobić by cheaty działały. W jedynce UFO:ET trzeba było rozpakować plik "game.sav" Problem w tym że nie wiem jak stworzyć plik txt "saveeditor.xscr" który jest niezbędny do rozpakowania i spakowania save.
Jak nie da się edytować zapisów to zawsze pozostaje CheatEngine.
CheatEngine ustawisz tylko ilość pieniędzy ale parametry żołnierzy wszystko na "100" życie, ruchy, celność, stopień, itd. już nie. Ale dobra poradziłem sobie. Udało mi się pobrać ten plik saveeditor.xscr z Chomikuj.pl i wszystko działa.
Staty też można podmienić, wystarczy wbić nowy poziom doświadczenia, podnieść liczbę punktów do zwiększania statów i gotowe.
Trzeba tylko pamiętać by nie maksować wszystkiego, inaczej utkniemy na ekranie awansu.
Gram już bardzo dłuuuugi czas i nie mogę odkryć wszystkich technologi. Brakuje mi samolotu "Skylon" i transportowca "Manta". Nie spotkałem jeszcze obcych z piątego obrazka (te z tym niebieskim okiem przy tych niebieskich turbinach) i z szóstego obrazka (te na parkingu co wyglądają jak masywne roboty).
Gra jest obecnie dostepna w letniej wyprzedazy na Steam. Nie spodziewalem sie zadnej rewolucji w stosunku do Jedynki, ale to wydaje mi sie ciut mniej grywalne. Niemniej mam zamiar gre ukonczyc ;)
Chyba mam buga. Nie moge wyprodukowac lotniskowca i nie wiem dlaczego. Nie mam ani jednego, a wyskakuje komunikat: nie mozesz zbudowac wiecej lotniskowcow :(
Juz wiem (na forum Steam mi podpowiedzieli). Bo wybudowalem max liczbe 9 baz przed wynalezieniem lotniskowca z technologii obcych. A to dlatego, ze wczesniej przy pomocy Cheat Engine pozbylem sie problemow finansowych ;) Radza zaczac gre od nowa. Musze przetestowac jeszcze jedna opcje. Ponoc jest mozliwa budowa lotniskowca po wczesniejszych bledach, jesli zostawi sie tylko wolny jeden slot na save. Dam znac...
Niestety co skasuje pliki save (wszystkie oprocz autosave) to z chmury Steam przywraca mi je znowu :/ W pewnym momencie gra robi sie naprawde trudna. Zeby rozwijac technologie trzeba ich dowodcow lapac zywcem, a przeciwnicy sa diabelnie twardzi. Zwlaszcza ci z miotaczami ognia lub lodu. Zeby rozbijac lod na wlasnych zolnierzach warto miec kogos z bronia konwecjonalna, zeby nie robic krzywdy swoim.
spoiler start
Pod koniec gry Obcy zajeli mi Antarktyde. 9-ta baza zniknela, wiec moglem zbudowac lotniskowiec. Stacjonujac przy Antarktydzie szybko wykryl ich baze. Ostatnie misja to masakra! Trzeba wziac pelne plecaki amunicji i apteczek, bo zabraknie. Oczywiscie leca tylko ludzie, bo Szpony maja zbyt malo rakiet
spoiler stop
Powiem tak, UFO:TFTD był kopią Ufo (te z lat 90') ale był nadal świetny.
To jest kopia Ufo: Extraterrestrials i nadal jest kiepskie, bardzo odtwórcze. I nad tym męczyli się ~8-10 lat ? Jakby 2 typów tworzyło tą grę.