Prawie jak Dead Space - recenzja gry Afterfall: Insanity
dziwna recenzja. w pełną nie grałem, ale grafika w demie (oprócz animacji) prezentowała się naprawdę nieźle. ogień nie był taki zły, bez przesady.
Dobrze chociaż, że fabuła na plus, bo w dzisiejszych czasach ciężko o porządną linię fabularną.
Szkoda trochę, no alemoże przy następnym podejściu :) Dopracować produkcję i powodzenia :)
O ja... 4/10 to ja już nie pamiętam. Musi być mega shit...
Rozmazane tekstury, tandetnie prezentujące się budynki i szkaradne efekty specjalne (ogień wyszedł autorom paskudnie!)
Nie wiedziałem, że paskudny ogień tak wygląda -
http://img851.imageshack.us/img851/3996/2011112900002x.jpg
Autor recenzji chyba grał w inną grę ;) Z chechpointami również się nie zgadzam, są rozmieszczone rzadko i już parę razy zdarzyło mi się powtarzać min. 5 minutowe fragmenty.
Grafika wcale nie jest taka zła, na najwyższych detalach poziom może ciut słabszy od pierwszego Dead Space`a, natomiast animacja to rzeczywiście kompletne dno.
Imo gra zasługuje na 6, gra mi się w to lepiej niż w rage`a..
Zupelnie o tym zapomnialem. Ktos wie ile zamowien ostatecznie udalo sie zebrac?
Na stronie widze tylko tyle:
Dziękujemy za udział w akcji "Afterfall: InSanity $1 pre-order"!
Chcemy podziękować Wam wszystkim za udział w akcji przedsprzedażowej Afterfall: InSanity. W przyszłym tygodniu każdy, kto zamówił grę w pre-orderach, otrzyma e-maila z podsumowaniem akcji oraz miłą niespodzianką. Mail umożliwi nam również wspólne wybranie organizacji charytatywnej, na której konto wpłyną pieniądze zebrane w trakcie trwania "Afterfall: InSanity $1 pre-order".
Grafika to przecież U3 i nie wiem na co narzeka recenzent jak gry na konsole oferują to samo od zagranicznych deweloperów to się zachwyca a jak Polacy zrobili to samo to klapa. Nie wiem dlaczego recenzent narzeka na tunelowość lokacji. Przecież to jest U3 inaczej nie zrobią.
Minusy.
Animacje postaci
Walka bronią białą, nie ważne jaka broń bije się jak kije od miotły - kiepska animacja.
QTE - po co?
Widać, że silniki U3 sterowanie jak w większości gier TPP opartych na tym silniku.
Nieudolny klon sterowanie z DS i DS2 + ME i GoW.
Łamanie zamków
Dźwięki otoczenie denerwują i zagłuszają dialogi.
Nie ma synchronizacji słów i ruchu ust
Przerywniki filmowe i te najazdy na postacie ściągnięte z Fallout 3, FO:NV
Gra zaczyna się podobnym schematem jak "The Chronicles of Riddick: Escape From Butcher Bay" - Gramy w śnie bohatera a później się budzi.
Czy gra się wersją INT czy POL wszędzie napisy na ścianach, monitorach, hologramach są po Polsku. w DS wszystko to było przetłumaczone na dany język tu widzę nie chciało się.
Plusy
Swojskie klimaty - fajna stylizacja bunkra (wszędzie biało czerwono)
Grafika standart jak na grę opartą na U3. Jedynie Epic, PcF i BioWar robi leszą grafikę w grach akcji opartych na tym silniku
Fabuła.
Nie wiem na co tyle kasy wydali, nie wiem dlaczego tak długo to robili. Pewne jest, że mieli dużo pomysłów ale brakło osoby prowadzącej projekt, która by to ogarnęła.
Ocena adekwatna do produktu 4-5/10.
knowing - A rzuć okiem na paskudnie płonące samochody czy beczki, albo na eksplozje - przecież to jest trzecia liga graficzna
wcogram - Myślałem, że oceniamy faktyczny stan gry, a nie to co twórcy mogli osiągnąć przy zastosowaniu danej technologii - jeśli wygląda słabo, to trzeba się bardziej postarać albo użyć innych środków. Jakoś Batmany, Borderlands czy Mass Effekty również jadące na Uneal Engine 3 wyglądają zgoła inaczej, nieprawdaż?
wcogram chłopie Batman Arkham City to też Unreal Engine 3. I co? Kompletnie bez porównania. Nawet Gears of War 2/3 z XBOX 360 wygląda 100 razy lepiej niż to. I co ma oznaczać "(...)narzeka na tunelowość lokacji. Przecież to jest U3 inaczej nie zrobią."? UE3 bardzo dobrze radzi sobie z wielkimi otwartymi lokacjami mniejszymi (vide DC Universe Online, APB) czy większymi (vide Tera).
Gdyby ta gra kosztowała poniżej 40 PLN - pewnie kupiłbym. Ale 99 PLN to cena zbyt wysoka i nieadekwatna do tego, co gra sobą reprezentuje. Nie wiem też, czemu autorzy nie zdecydowali się na dystrybucje droga cyfrową, np. za pośrednictwem Steam w cenie dajmy na to 9.99 euro - grono potencjalnych klientów z pewnością by im wzrosło. Zwłaszcza przy różnych promocjach.
Oj widać ze ktoś nie posmarował odpowiednio albo koperta była zbyt cienka... CD Projekt zawsze smaruje i jest dobrze :D
To Dead Space 2 powinien dostac 3.0/10 albo mnie aa zapomnialem DS2 jest od EA
DS2 jedno i to samo,kazdy mogl sie domyslec kiedy bedzie "strach" przecwnicy ciagle ci sami
a tu nawet system walki jest x10 lepszy od tego w DS2/DS dla mnie 6.5/10 (dubbing lezy)
ciekawe jakie bledy techniczne...mi sie ani razu nie wysypala do pulpitu stale 55-60fps
a grafika na maxa lepsza niz ta w DS/DS2;] pfuu na maxa wystarczy med-high bez AA i Anizo
Nie wspominając już o potwornej optymalizacji, na moim lapku, na którym bez problemu odpalają się Saint row 3 i Skyrim to cholerstwo miało 6 klatek na sekundę.
Heh, a napisałem kiedyś, że jak dacie co najmniej 7, to kupuję :)
No jacież pierdzielę, ile to trzeba żyć na tej planecie żeby wiedzieć, że już się nie robi słabych gier. Ja nie kumam, no już dla zasady ci deweloperzy by się postarali NO!!!
Zupelnie o tym zapomnialem. Ktos wie ile zamowien ostatecznie udalo sie zebrac?
17000 :D
czyli w zasadzie 7000 bo pamietam, ze drugiego dnia nagle nie wiadomo skad doszlo 10.000. slaby wynik
wcogram odnośnie (nie)tłumaczenia napisów na ścianach, monitorach, itp. może to być zaplanowanym posunięciem, niekoniecznie związanym z lenistwem.
Ja na ten przykład lubię gdy w grach lub filmach używa się ojczystego języka bohaterów, gdy postacie drugoplanowe rozmawiają takim i lokacje tworzone są w ten sposób.
Dobry Boże 4/10, spodziewałem się że GOL oceni grę chociaż na 6/10.
Czyli wychodzi na to że gra to totalne dno.Chyba twórcy pójdą z torbami.
Nie skreślajcie gry po badziewnych ocenach z gol-a oraz recenzji, która jest typowo jednostronna :). Gra nie będzie to przebój ani hit dlaczego ? - bardzo prosta odpowiedz twórcy gry nie mieli 30,000 000 $ na stworzenie gry :), niech ktoś za sponsoruje ich i zakład, że pobiją Dead space ? ;)
Ja grę kupię, bo polska i szkoda mi twórców, bo po tak nieudanym projekcie to my możemy się śmiać, ale oni mają poważny problem i im wcale nie jest do śmiechu. Gry nie widziałem ale naprawdę jest 10x gorsza od Snipera, CoJ Carte, Necrovision ? Aż mi się wierzyć nie chce bo np. Sniper to największy badziew jaki grałem od 1985. Ale że to Polskie gry to zawsze kupuje
Moim zdaniem ocena jest zdecydowanie za wysoka, toż to niegrywalny crap [!]. Ta gra wygląda paskudnie, ma paskudny interfejs, skopaną fabułę, żałosny klimat. Sorry, ale futurystyczna husaria nie jest cool...
Tak słabo :O
No to teraz niech ich akcje spadną do jakichś 0,05zł to sobie je kupię, a potem niech zabiorą się za robienie gier na telefony, odrobią straty i jak już sami zarobią to niech zaczną tworzyć jakiś większy tani tytuł na Steam i konsole :) Ciekawe czy inwestorzy którzy bawią się w Nicolas dadzą się naciągać jeszcze na wersje konsolowe xD 11bit panowie, 11bit...
Ale nie ma to tamto. Jaja mieli, że chcieli tak wystartować. Może teraz niech prezes w ramach wynagrodzenia zamiast części kasy płaci ważniejszym pracownikom akcjami... może to by ich zmobilizowało jakby robili coś dla siebie.
Ciekawe kiedy będzie można się spodziewać pierwszych wyników sprzedażny, o ile takowe zostaną przedstawione.
P.S - a twórcy zakładali sprzedaż 1 mln pudełek w 2 lata, po takich recenzjach i braku wersji konsolowych wynik nierealny.
przedzieranie się przez zacienione fragmenty miasta w obawie przed utratą wzroku spowodowaną ostrym światłem słonecznym.
Przecież to kompletny nonsens. Dlaczego ktoś miałby oślepnąć od światła słonecznego? Przecież w schronach nie było ciemno jak w moskiewskim metro z "Metro 2033".
Mortalking zależy za jakie pieniądze :) Wrzucą do CD Action i już masz 150.000 sztuk "sprzedanych".
jakis rok i bedzie na CDA tak jak to bylo z Two Worlds albo Call of Juarez, wiec jezeli ktokolwiek chce wydac 100,- to niech lepiej sie wstrzyma... cholera jak bedzie dobrze to bedzie mozna to kupic w PC Formacie za 6,- :D
Batman racja powstał na U3 i ma PhysX. Chodziło mi o to, że wiele gier ma gorszą grafikę i takie same schematy i nie są tak krytykowane przez recenzentów GOL'a a tutaj nic się nie podoba.
Ta gra chyba kosztowała 15-20 milionów złotych albo więcej, zapowiadali pompowali środki przez kilka lat, wiedźmin coś kolo 25. Dead Island kolo 12, Sniper 2 kolo 10. Na co poszła ta kasa, na co poszedł ten czas. Producent wykonawczy albo był za ambitny albo był idiotą. Pomysły są ale nie ma testów, nie ma szlifów tego wszystkiego.
Twórcy słyszeli, że szumi ale nie wiedzieli, w którym kiblu wodę spuszczono.
Sprawa poważna jest zaiste. Gram w demo i mam wrażenia jak najbardziej "in plus". Chdzi Ok na laptopie sprzed 2 lat...grafika sorry ale super...walka ..mhhhm jest ok jeśli idzie o strzelanie ...walka wręcz też nie najgorsza choć trochę czsami toporna...ale i tak Ok ...fabuła jest naprawdę fajna wręcz mocna póki co ...nieźle zarysowana wciąga..chyba najlepszy element gry a to już dużo...całość sprawia pozytywne wrażenie...serio nie rozumiem recenzentów/opini negartywnych...póki co nie ma u mnie w mieście wersji full...ale ..ale ...rozważam zakup..serio mam dobre 1-e wrażenie...proszę o trzeźwe przemyślane opinie...szkoda by bylo zmiażdżyć dobrą grę...
Ale za "Romka" powinno być przynajmniej o jeden punkt w górę. I kolejny za autorski pomysł "znikania" puszek z wypadających z automatów - robią się coraz mniejsze:)
Panowie z firmy produkującej ten niewypał chyba sami piszą te komentarze broniące gre... no co tu się oszukiwać... już kiedyś pisałem ZROBILI BY COS MNIEJ "WYMAGAJĄCEGO" JAKIŚ FAJNIE GRYWALNY SLASZER W STYLU DIABLO COS CIEKAWEGO DO GRANIA PO NECIE...A TAK.. UPS BĘDZIE PLAJTA ALBO DŁUGI U GANGSTERÓW
wcogram ---> budżet Afterfall wyniósł 10 mln zł.
Dead Island pochłoną nie 12 mln zł a 40 mln zł, natomiast Sniper:GW2. 6 mln zł.
Słaba to jest ta recenzja. Widać na pierwszy rzut oka, że recenzent podszedł do niej od początku z negatywnym nastawieniem. Jak ma się takie nastawienie to wyłapuje się łatwiej minusy niż plusy, a niektóre rzeczy które są plusami traktuje się jako minusy(patrz. np: grafika) i dając niebotyczne wymagania. Dobry recenzent to taki, który obiektywnie patrzy na produkt i nie stosuje poprzeczki podwyższonej +20 cm dla polskich produkcji, bo jak już jest polskie to "musi być albo zajebiste albo spierdalaj bo nie podbiłeś świata". Tak samo jest ze sportowcami. Polacy ich kochaja póki mają złote medale. Niech któryś tylko spróbuje zdobyć srebrny albo brązowy to zmieszają go z błotem z najgorszymi. Tej grze należy się minimum 6/10 a uczciwą oceną jest 7,5-8/10 dla polakow (polskie anegdoty, napisy i imiona postaci w grze), a dla zagranicznych graczy 7/10. Chyba CD Projekt zapłacił Ci, żeby zniszczyć konkurencję na lokalnym rynku.
Haha piszesz, że gra wogóle Cię nie straszy. Może nie, może Twoja mama to Zombie która podaje Ci śniadanie rano, a Tata to mutant który wraca z pracy. Nie dziwie się że już nic Cię nie rusza i jesteś tak wyprany z emocji i poczucia zagrożenia. W grze nic nie jest w stanie już Cię zaskoczyć? Masz za dużo już doświadczenia. Lepiej odłóż gry na bok jeśli nie sprawiają Ci już przyjemności. Najwyższa pora.
"co znacznie ogranicza nasze możliwości ruchowe i skłania do wyboru jedynej właściwej ścieżki." A co Call of Duty jest lepsze? Gdzie prowadzi się gracza jak za rączkę, żeby przez przypadek biedak się jeszcze nie zgubił. Jakoś CoD tego nikt nie wypomina i podobnym grom. To taka specjalna taryfa uglowa dla zagraniczych produkcji? Gdybym chciał zrobić negatywną recenzję Obydwu Wiedzminom, Dead Island itp. To na pewno znalazłbym tyle wad, że każdej wystawiłbym nie więcej niż 5/10. Ale nie chyba o to chodzi? Nawet w największych produkcjach coś trochę irytuje, ale przymyka się na to oko i gra się dalej. Tak, Afterfall wyszedł za wcześnie. Ale to nie powód by go od razu zmieszać z błotem tylko z tego powodu. Wiele osób ma dużą przyjemność z grania w Afterfall'a i o to chodziło. To, że Ty szukasz już tylko samych minusów w niej to Twój problem. Może do całego życia jesteś negatywnie nastawiony, kto wie.
Jedyne minusy tej gry to:
- gra polskich aktorow
- animacje i mimika, nie zgranie kwestii wypowiadanych
- niekiedy poczucie schematyczności w walce
Cała reszta to plusy.
Chyba powinni zostać przy tej cenie 1$ :P A tak poważnie - szkoda chłopaków, ale crap to crap, czy polski czy zagraniczny. Argument "kupię, bo trzeba ich wesprzeć" (vide A.l.e.x) jest debilny - mam ich wesprzeć w tworzeniu shitu i poniekąd utwierdzać w przekonaniu, że czegokolwiek nie zrobią, to się sprzeda z patriotycznych pobudek? Jakoś w innych dziedzinach życia, jak ktoś zjebie robotę, za którą mu zapłaciliśmy, to już tak neutralnie na to nie patrzymy. Zresztą to już nie te czasy - mamy RED'ów, mamy Techland, mamy coraz odważniej poczynające City Interactive, więc jeżeli panowie sobie nie radzą to trudno. Gra jest kalką innych gier z beznadziejną warstwą technologiczną, a na samej fabule niestety hitu się nie stworzy.
Edit: d0bo - oj to chyba inni recenzenci też nie lubią polskich gier, bo na metacritic są CAŁE 2 RECENZJE (LOL), jedna na 28% a druga na 50%, zaś średnia ocen użytkowników 5.2. Dwa, że recenzje mają to do siebie, że możemy się z nimi nie zgadzać (mi też się zdarza), ale nie musimy od razu wrzucać recenzentowi. Trzy - wymienianie tutaj Wiedźmina 2 i mówienie, że znalazłbyś wady żeby dać ocenę 5/10 jest niedorzeczne. Cztery - osobiście, po opiniach i mega lipnych gameplayach, uważam że ocena jest niestety rzetelna.
Chyba CD Projekt zapłacił Ci, żeby zniszczyć konkurencję na lokalnym rynku.
No tak, szczególnie że jest wydawcą gry w Polsce, na pewno zależy im na kiepskiej sprzedaży.
a uczciwą oceną jest 7,5-8/10 dla polakow (polskie anegdoty, napisy i imiona postaci w grze)
No i zapomniałeś wspomnieć, że dodatkowe oczko należy się za nazwisko głównego bohatera - wszak wśród graczy znajdą się również koneserzy tokaju.
Lepiej odłóż gry na bok jeśli nie sprawiają Ci już przyjemności. Najwyższa pora
Może jednak pozwolisz, że jeszcze trochę sobie pogram, ok tato?
Jakoś CoD tego nikt nie wypomina i podobnym grom.
Ale co ty porównujesz w ogóle - możesz mi w ogóle wytłumaczyć na jakiej podstawie porównujesz CoD-a z Afterfallem?
Może do całego życia jesteś negatywnie nastawiony, kto wie.
No patrz - rozgryzłeś mnie, właśnie dlatego Afterfall jest taki słaby!
Ogólnie - zarejestrowałeś się tylko po to, żeby wcielić się w skórę współczesnego Rejtana i bronić Afterfalla za wszelką cenę?
ElMundo. nie przejmuj się, marna prowkoacja ze strony d0bo. Zobacz kiedy założył konto na gry-online -30 listopad 2011 roku. Podejrzane to... 8/10??? No to wtedy ja nie wiem takie hity jak Batman, Assassin czy Skyrim powinny mieć po 100/10 (niby to inne gry, ale jednak).
@ElMundo: Z tym porównywaniem do CoDa chyba raczej chodzi o to, że w wielkich produkcjach mega-uber-super-hitach recenzent zdaje się nie zauważać jawnych wad tytułu. Jeśli wychodzi natomiast mały tytuł, potrafi być zjechany dosłownie za wszystko.
Chodziło mi o liniowość gry. CoD jest tak samo liniowy. Pod tym względem można porównać te dwie gry, a Ty wymieniłeś to jako wadę gry. Nie zamieniam się w Rejtana, tylko walcze o uczciwa ocenę. Napisałem ta gra powinna dostać przynajmniej 6/10. Z tymi imionami polskimi i anegdotami to jest więcej smaczków polskich. Np: biało czerwone ściany, żołnierze. I tego jest naprawdę dużo. Więc jako całość tych wszystkich rzeczy na pewno powinno podnieść atrakcyjność gry dla polaka o to 1 oczko. CD Projekt jakoś za bardzo się nie stara z obsuwami w dystrybucji gry. To niewydrukowana książka dla edycji kolekcjonerskiej, to brak sprzedaży na empik.com itp. Nawet nie wyłożyli pieniędzy żeby było na półce z nowościami. Żałosne. Widać jak się "angażują" w to.
d0bo ---> dam sobie rękę uciąć że jesteś poplecznikiem Nicolas Games Intoxicate, bronisz tej gry jak matka własne dziecko. Mleko się rozlało, takie lamentowanie już w niczym nie pomoże, lepiej kombinujcie jak wykołować kasę na spłatę długów w jakie wprowadził was ten projekt.
jakis rok i bedzie na CDA tak jak to bylo z Two Worlds albo Call of Juarez
lol COJ był jakoś 4 lata po swojej premierze w CDA, TW to jakoś w ogóle sobie nie przypominam.
I proszę cię nie porównuj 2 w/w gier do Afterfalla bo dzieli je przepaść. Afterfall to dno, nawet CI robi teraz lepsze gry od tego crapa.
Syndrom zawiedzionych nadzieii. Tak samo jest ze sportowcami, tak samo jest z grami. Polacy to jednak prymitywny i zakompleksiony narod chcacy podbudowac swoja wartosc. Jak komus sie nie uda w pelni osiagnac celu = zmieszac z blotem. Tyle
w takiej sytuacji poczekam jeszcze z ciekawości na recenzje graczy - te które znalazłem różnie grę oceniają, ale nie ma ich niestety dużo.
co do dziwnych zachowań na forum, to oprócz nowo zarejestrowanych użytkowników przesadnie chwalących A:I jest też dużo takich którzy zarejestrowali się chyba tylko po to żeby grę zjechać. to samo na metacritic. jestem zniesmaczony całą sytuacją, gdyby nie to to może i grę bym kupił
btw, w filmie o grze na waszym serwisie Lordareon wypowiadał się całkiem przychylnie o grze.
Najlepiej po prostu zagrać w demo i już. Ja po za graniu w demo wolę kupić Alien Breed Trilogy...
poczekam aż za miesiąc na allegro będzie chodzić po 40zł i kupie, trudno że crap jeśli jest dużo polskich akcentów to i jest klimat a to najważniejsze :)
Do końca łudziłem się, że jednak to nie będzie epic fail, a jednak AF to co najwyżej średniak. Szkoda, bo fajna ekipa przy tym pracowała, widać brak pomysłów na gameplay, a to podstawa no i bugi! Mi grafa się podoba, ma klimat, tak samo muza, animacje - no cóż, bez komentarza, tak samo Geralt mógł się bardziej postarać z dubbingiem. Fabuła - szału nie ma, ale tragedii też. Liniowość - no niewiele jest gier nieliniowych, tylko mniej lubi bardziej to widać (na szczęście zdarzają się wyjątki dających dużą swobodę, np. Skyrim). Otwarte lokacje, obszary, etc. w UDK da się to zrobić, ale jest wiele ograniczeń, nie tylko technologicznych, a przy produkcji AF ważny był też czas, fakt, ze z UDK mogli więcej wykrzesać.
Jak na debiut szału nie ma, ale dałbym solidne 5, też przez sentyment do Burżuazji. BTW czy są wyniki sprzedaży, jak to wygląda do tej pory?
Serdecznie pozdrawiam ekipę AF, wiem jak wyglądała produkcja, szczególnie na początku, szacun za wytrwałość ;)
Sher.
Polski dubbing naprawdę jest tragedią w tej grze. Jednak jest też angielski... włączyłem go, bo myślałem, że będzie lepszy, jak w 99% przypadków. No i się zdziwiłem... dubbing angielski jest tak samo tragiczny jak ten polski....
Cóż mamy tendencje spadkową (W2,Dead Island,CoJ:Cartel) a teraz ten potworek:) mam nadzieję że teraz jednak skoczą te notowania do góry za pośrednictwem innego studia niż CD Project RED bo Ci to pewniaki tak samo jak ich produkty
Dodam jeszcze że recenzja jest w porządku pomimo że ocena mimo wszystko trochę za niska, tylko jedno mnie dziwi, autor podaje w minusach przykłady przewidywalności rozgrywki: "Słysząc kroki, obracamy się za siebie i – cóż za niespodzianka – widzimy napromieniowanego koleżkę. Zaświeciwszy latarkę w zupełnych ciemnościach, już po chwili mamy przy sobie wybuchowe towarzystwo. " Tak się dzieje w realnym świecie, gdy słyszymy kroki prawdopodobnie ktoś idzie w pobliżu, a skradając się w ciemności po zapaleniu latarki ryzykujemy że ktoś nas zobaczy...
przez większość zabawy z ekranu promieniują takie dawki nudy, że ich skala nie mieści się w żadnym liczniku Geigera.
EPIC!
Mnie boli tylko jedno, że z zapowiadanego soczystego ceerpega w polish post-apo zrobili survival-horror. Kurna, dobrze, że nie ścigałkę. Ech...
Było wiele liniowych shooterów, które były wysoko oceniane. Choćby Max Payne, GoW czy Doomy.
Nie mówię, że AFI jest super grą. Ale akurat "prowadzenie za rączkę" nie jest tu minusem, bo trzeba byłoby zastosować ten minus do wszystkich pozostałych gier.
Rozumiem natomiast powód, dla którego autor dodał go do oceny w tym wypadku... Ilość niedociągnięć spowodowała, że zaczął dorzucać wszystko - gdyby gra była lepsza w odbiorze recenzenta, to pewnie nawet by to pominął lub przynajmniej przypomniał sobie, że jest to w zasadzie cecha gatunku.
@Lukas172_Nomad CoJ wyszlo po 3 latach od premiery na CDA, CoJ Wiezy Krwi po 2, Two Worlds po 1,5 roku ale tamte gry zbieraly w miare wysokie oceny a "ta gra" GOL ocena 4, w CDA pewnie tez nie bedzie za wysoko tak wiec rok i bedzie jako pelniak stawiam na szali moją grafe jesli sie myle
spoiler start
a tak swoja droga ciekawe kiedy CoJ The Cartel wyjdzie na CDA :P
spoiler stop
Czyli mamy jednogłośnie klapę.To Gra jest od każdego Gracza odrzucona nawet w nią nie zagra
Ja kupie, pewnie dlatego że polska, i dlatego że mam nadzieje moje pieniądze pomogą im stworzyć świetną gre, City interactive też na początku produkowało gry tragiczne, a teraz Sniper 1 był według mnie dobry, teraz 2 wychodzi i nie robią już praktycznie słabych gier, tyle że ich gry kosztowały 20 zł a nie 100 ale jak stanieje kupię.
Dobrze, że prace nad wersjami konsolowymi wstrzymane. Dobrze, że ten crap wyszedł tylko na pc. Jest parę fajnych elementów, fabuła to naprawdę niezły element tej gry, ale nic poza tym. Szkoda, bo tak jak autor napisał to potencjał był, ale nic z tego nie wyszło. Jestem zaskoczony tak niską oceną, ale w końcu recenzje są obiektywne i o to chodzi :D
Heh. A ja mam odmienne stanowisko do Dead Space i Afterfalla. Dla mnie to DS był nudny i niby taki straszny. Ja nie umiem bać się TPP ale AF bardziej mnie wciągnął. Nie pasi wam coś, że ciemno nie znaczy straszno, a więc znajdźcie mi jakiś "horror" w piękny słoneczny dzionek.
Nie porównujcie Intoxicate i jego dzieła, z EA, bo to tak jakby porównać sprawność fizyczną bobaska i dorosłego faceta.
PLUSY:
Fabuła
Polska w 2035r
Klimat
Mini gierki
Husaria :D
Post-apokaliptyczny świat
System FearLock (fajnie działa na początku, później nie bardzo zwraca się na to uwagę)
Grafika
MINUSY:
Duży niedosyt
Dubbing odklepany. Aby był
Drętwe animacje
Niewykorzystany potencjał
Miejscami "Atak Pikselów"
Schematyczna
Sporo bugów
Moja ocena to 6+
spoiler start
Powie mi ktoś o co chodziło w zakończeniu tej gry? Przeszedłem i jakoś nie zrozumiałem :P
spoiler stop
Również uważam, że recenzja jest nieco stronnicza i wystawiona ocena jest źle wyważona. Tak sobie z ciekawości rzuciłem jeszcze raz okiem na system ocen IGNa (uk.games.ign.com/ratings.html) i wychodzi mi, że do tej gry równie dobrze pasuje ich ocena "bad" jak i "good". Czyli wypadkowa byłaby tu w okolicach "ok", co zgadza się z moim odczuciem. 4 oznacza grę po prostu nieudaną, na granicy niegrywalności. Afterfall taki nie jest. Nie wiem, czy d0bo jest pracownikiem Nicolasa/Intoxicate czy nie, ale w jednym ma rację: Polacy mają problem z wyważonymi sądami. Ta gra, przyznaję, jest trudna do oceny z powodu szerokiego rozstrzału między zaletami a wadami. Potrzeba tu było recenzenta z dużym doświadczeniem i chłodną głową; trochę tych cech autorowi zabrakło.
phreek > Nie chcę bronic autora ani recenzji (bo w Afterfalla nie grałem), ale chce skomentować Twoje "4 oznacza grę nieudaną, na granicy niegrywalności". Nie zgadzam się. Świetnie IMO skalę ocen ma opisany filmweb:
1. nieporozumienie, 2. bardzo zły, 3. słaby, 4. ujdzie, 5. średni, 6. niezły, 7. dobry, 8. b.dobry, 9. rewelacja, 10. arcydzieło
Na bazie wszystkich opinii o Afterfallu uważam, że "ujdzie" wydaje się wyjątkowo trafne. Mooooże "średnia" :)
To oczywiście kwestia nomenklatury, każdy serwis trochę inaczej sobie definiuje oceny. W każdym razie chyba właśnie o owo "średni" czy nawet "niezły" zamiast "ujdzie" czy "nieudany" (bo tak chyba trzeba przetłumaczyć IGNowskie "bad") postulują ludzie, którym nie pasuje ocena 4. Podsumowanie samego recenzenta - "klapa", "nieudany debiut", "produkcja niezaprzeczalnie słaba" - brzmi zdecydowanie bardziej jak "bad" niż jak "ujdzie".
Moim zdaniem da się w tej grze znaleźć elementy dobre, o czym parę osób tu pisało (klimat, historia, miejscami grafika), są elementy słabe (dziwaczna animacja, miejscami rozmyte i brzydkie tekstury, głosy aktorów), są kontrowersyjne (mechanika walki, która jednym się umiarkowanie podoba a innym nie). Ja na pewno dałbym tej grze coś powyżej 5, ponieważ wzbudziła we mnie więcej odczuć pozytywnych niż negatywnych, a nawet nieco mnie wciągnęła. A to już duży plus i na pewno nie klapa.
A ja kupuje tylko dobre gry zwisa mi czy zagram w dobra grę Polską czy Amerykańską!
Ja chce się dobrze bawić.
To co odjeb... twórca gry to jest już szczyt bezczelności. Otóż wszyscy, którzy brali udział w składaniu pre-ordera za $1 otrzymali (przynajmniej ja dziś otrzymałem) maila z ofertą promocyjną do zakupu gry. Grę można kupić 50% taniej w serwisie gamersgate. Wiecie jaka jest tam standardowa cena? 34.70 EURO!!! 50% ceny to jest jakieś 17.35 EURO a to daje jakieś 80 zł. ZAJEBISTA PROMOCJA PANOWIE!!! Gratuluje! Ku..., mam nadzieję, że ktoś z ekipy tworzącej grę przeczyta ten post. W dupę sobie wsadźcie tę syfiastą grę łącznie łącznie z tą promocją. DLA POLAKÓW POWINNIŚCIE DAĆ ZA DARMO!!!
"DLA POLAKÓW POWINNIŚCIE DAĆ ZA DARMO!!!"
Może jeszcze prąd, gaz i szofer ci się należy polaczku?
Ciekawe jaką ocenę ta gra by dostała, jakby autor recenzji nie wiedział, że jest to Polska gra.
Nie rozumiem czemu wszyscy tak negatywnie opisujecie te gre.ja ją bardzo lubie a fear lock to tylko plus bo zwieksza obrażenia walki w zwarciu.a mutanty to nieudolna próba utrudnienia nam życia : dla mnie ta gra zasługuje na 7/10 a nie 4 mnie wszelkie błędy nie przeszkadzają chociaż mogliby popracować na broniami bo jest tylko 5 różnych pistoletów 2 strzelby i 1 karabin. mogliby dać sniperke i przedłużyć gre bo za krótka jak dla mnie.
:)
o i wszystkim narzekającym na cene gry w cd action macie ją za 16 zł :D
kosmiczny syf z widoku tpp jak dead space czyli pseudo horror dla dzieci...
Niestety kaszanka. Lepiej wogóle nie odpalać jeśli ma się np: z cd action tak jak ja. :p
Gra jest dobra, mozna spędzić przy niej bardzo przyjemnie czas. Dowódca w postaci klona Piłsudskiego, żołnierze z mundurami ze skrzydłami husarii, czy "zombie" z twarzą lenina wyskakujący na gracza z sierpem i młotkiem... Dla kilku smaczków warto zagrać, ale trzeba troche wiedzy mieć, żeby niektóre akcje wyłapać. Fabuła świetna, ale to już było chwalone. Ogólnie jest troche niedociągnięć, ale odczucia mam podobne jak po... dodatku do Feara 1. (Perseus Mandate). Parę rzeczy irytuje (nie wkur*ia, irytuje), ale całokształt jest przyjemny. Moja ocena to było by 7.5. Miło spędzone kilka godzin.