Nowy wymiar swobody - recenzja gry Minecraft
Mnie sie ta gra wyjatkowo szybko znudzila. Podziwiam osoby, ktore buduja ogromne budowle (bo co tu innego robic?) a przede wszystkim to, ze nie szkoda im na to czasu. No ale kazdy odnajduje satysfakcje w czyms innym.
Budować katedr mi się nie chce (są programy które w kilka minut wygenerują budowlne które pochłonęly by miesiace normalnej gry by je stworzyc sposobem "tradycyjnym"). Niemniej gram cały czas i delektuję się nowym contentem w update'ach.
9.0 zasłużona.
GRYOnline.pl
Skyrim dostał 10/10, AC: Revelations otrzymało notę 9,5/10, a Micecraft tylko 9? Toż to już śmieszne jest...
Karule co jest śmieszne?
Idź popsioczyć na IGN który dając Uncharted 3 10 był super stronką, a Skyrim dostał 9.5, czyli prawie maksa. Czyli mam uważać, że IGN jest śmieszne, bo dał prawie maksa, grze która bije na głowe poprzednika, a grze któa jest gorsza od poprzednika (U3) ma maksa?
Ależ ten IGN jest śmieszny!
Minecraft na metacritics ma średnią z recenzji 96/100!
http://www.metacritic.com/game/pc/minecraft/critic-reviews?dist=positive
Jak na razie ,żadna redakcja nie dała tej grze niższej oceny niż 9/10, wiec wszyscy są śmieszni, nie tylko GOL?
Assassyn akuran na Metacritic ma najwyższą ocenę, ale powiedzmy czym się różni 9.5/10 od ocen 9.3/10, 9.2/10? Nawet 9/10 to niemalże brak różnicy w ocenie.
Jeśli o śmieszność kogoś posądzasz, to weź sprawdź czy inni też są tego warci, a nie jedź po jednej redakcji. Może to ta polskość, nasze gorsze, inni są lepsi i inne gówna?
Minecraft przypomina mi pierwsze simsy. Budujesz, rozwijasz, ale bez większego celu. Czekam na Minecraft 2 - odpowiednik SIMS 2 :) Gdzie będą cele, jakieś motywacje.
Taki syf i 9/10?
gra solo w vanille dość szybko się nudzi, gra solo z modami albo jakimś mod packiem starcza już na znacznie dłuższa chwile ale jak ktoś niegral na multi zwłaszcza ze znajomymi to nie powinien się wypowiadać :D poza budowaniem i survivalem ta gra ma jeszcze jeden ukryty aspekt, TROLLOWANIE :D znaleźć lukę w zabezpieczeniach serwera zniszczyć coś i patrzeć jak dzieci nawzajem się oskarżają a następnie wypowiadają se wojnę ..... ahh to jest to :D
Fakt, piksele odstraszają i nie dają uroku. Ostatnio ukończyłem pierwszego Tomb Raidera z 1996 roku i nawet on nie miał pikseli. Znaczy miał, ale dla ówczesnych komputerów bez akceleratora, a dziś jest to standardem, więc mam wygładzone tekstury. Jedna z pierwszych gier bez pikselozy. Dziwię się, że autor zdecydował się na pikselozę, ale na szczęście można sobie zmienić teksturki.
Grę szanuję za pomysł i wykonanie, aczkolwiek nie zakupię jej i nie zamierzam w nią zagrać z prostego powodu - nie kręci mnie taka rozgrywka.
Terrag, samouczki są na stronie internetowej gry. Poza tym uważam, że taki system jest bardziej odpowiedniejszy ... gdyby gracz już na samym początku był atakowany znaczną ilością informacji, zniechęciłby się.
makak997, jedyne co mi pozostaje, to uśmiechnąć się z politowaniem :)
ale to ma kurwa grafike, na amidze chyba lepsza byla , ja pierdole taki gniot pikseloza totalna na 9 punktow oceniona swiat schodzi na psy
słaba gierka jak dla mnie, po 15 min skończyłem grać;] notabene wywaliło mnie do windowsa
raziel88ck w sumie w każdej grze są piksele :P jeśli Ci chodzi o krawędzie no to w mc mam gładkie :|
krzysiu26:
To na amidze spróbuj odpalić Minecrafta...
<---
Co do oceny - zgadzam się. Za kilka miesięcy (lub lat) może jeszcze zapracuje sobie na dychę, a nam teraz pozostaje czekać na kolejne "apdejty". ;)
Brak fabuły minusem? wtf? to nie RPG czy jakaś gra akcji... A po drugie fabuła szczątkowa jest.
Pod Minecraftem zawsze hołota musi płakać, że grafika słaba, więc cała gra to straszny syf, którego nawet nie warto próbować.
W Minecrafta grałem dłużej od Black Opsa. Skoro Minecraft jest taki z*ebany, to znaczy, że seria CoD jest największym g*wnem na świecie i tylko skończeni debile jeszcze to kupują.
Oczywiście ja tak nie uważam. Tyle wynika z komentarzy niektórych osób.
MINECRAFT JEST TYM CZEGO NIE ZROBIŁBYŚ Z KLOCKÓW LEGO.
MAJNFKARFT GODNYM NASTĘPCĄ TIBJI!
Moim zdaniem jeśli ktoś ocenia wartość gry na podstawie grafiki to jest idiotą i nie ma prawa nazywać się graczem... Dla tych wszystkich 12-letnich kretynów powstają właśnie te wszystkie CoDy i jemu podobny shit za 120+zł i do przejścia w 2h klikając palcem u nogi jeden przycisk oglądając w między czasie kreskówki. A potem wielkie zdziwko, że piractwo się szerzy...
Moim zdaniem Minecraft to genialna gra a z modami jej grywalność jeszcze bardziej wzrasta. Nic dziwnego, że wielu no-lifów go krytykuje bo w Minecrafta najlepiej gra się z kolegami a gdy tych brak to gra rzeczywiście może być nudnawa.
Ale cieszcie się dalej byle gównem z graficznymi wodotryskami a ja zadowolę się starymi klasykami, Minecraftem i jakąś nową perełką od czasu do czasu;].
9/10? Co Wy chcecie - przecież to świetna ocena. Jak zwykle znajdą się marudy, którym nie podobają się minusy - jak dla mnie wszystkie oprócz pierwszego mają sens i to one spowodowały, że mi się Minecraft nie spodobał (szczególnie brak czegoś, co by mnie zmotywowało do jakiegoś działania w grze). A ocena jest sprawiedliwa, z mankamentami Minecrafta można było się pokusić o niższą, co nie znaczy, że gra jest zła.
Świetna gra, jestem z nią praktycznie od samego początku, widzę jak się zmienia i to na lepsze. Czekamy na nowe opcje i możliwości ;)
Wiele osób narzeka że grafika pixeloza , sekret gry polega na grywalności , nie dziwie się że tyle jej dali :)
Mnie to nudzi - wymysle jakis super, ekstra budynek - ale na wykopaniu kopalni i wytwarzaniu kamienia sie konczy. Nudzi mi sie to szybko i nie mam ochoty dalej dokopywac sie, aby dorwac kolejne klocki na kolejne dokladanie.
Ktoś już rozgryzł, o co chodzi z tym doświadczeniem? Bo mi się zdaje, że wypuścili grę z jednym niedopracowanym elementem.
Moim zdaniem jeśli ktoś ocenia wartość gry na podstawie grafiki to jest idiotą i nie ma prawa nazywać się graczem...
Tylko recenzentem. Grafika to część gry... mimo wszystko minecraft ma bardzo dobrą, skromną grafikę.
Skoro Minecraft jest taki z*ebany, to znaczy, że seria CoD jest największym g*wnem na świecie i tylko skończeni debile jeszcze to kupują.
A nie jest?
GRYOnline.pl
berial6 -> od 6 października doświadczenie może być wykorzystane do zaklinania przedmiotów. Na jego bazie jest również obliczana wartość punktów która jest Twoim "wynikiem" w momencie zgonu.
http://www.minecraftwiki.net/wiki/Enchanting
Połowy dobrych gier nie recenzujecie, a Minecraft takie dziadostwo ba jeszcze dostał 9/10.
Minecraft szczerze mówiąc to zasługuje obiektywnie na ocenę 3/10, ale że autor lubi grać w takie gry dał 9/10, niektórzy urzędnicy dla Windows'owego pasjansa dają 10/10
Minecraft takie dziadostwo MINECRAFT dziadostwo ?
spoiler start
+1
spoiler stop
zgadzam się z użytkownikiem DB Mafia zamiast zrecenzować Serious Sam 3 , Posta-al III lub Batmana AA(na Pc) to wy recenzujecie grę która jest na rynku od dawien dawna.
9.0 / 10 No dobra to jest dobra ocena ale że jakiś AC R kolejny odgrzewany kotlet dostał 9.5. Skyrim dostał 10/10 , gra typu złote gówno dane z łaski. Ocena niezbyt mnie satysfakcjonująca ale może być. Gra uważam żę jest przełomowa.
Zasługuje na więcej jedyny taki gatunek w swoim rodzaju. To gra dla ludzi kreatywnych i pomysłowych. Ci co mówią że Minecraft ma piksele i słabą grafike to debile. Ta gra ma mieć piksele. Po za tym świat jest niekończony więc maszyna nie może być słaba.
Zasługuje na więcej jedyny taki gatunek w swoim rodzaju.
Że niby jaki gatunek? Sandbox? W takim Skyrimie można więcej rzeczy robić, więc odpada...
Gra uważam żę jest przełomowa.
Jest o tyle przełomowa, że ktoś zauważył zapotrzebowanie na takie gry. Przełomowy w tym gatunku to był Transport Tycoon.
Ta gra ma mieć piksele
Ta gra ma mieć kratki (sześciany) opisane właściwościami.
Po za tym świat jest niekończony więc maszyna nie może być słaba.
Akurat nie z powodu nieograniczonego świata jest potrzebny porządny komputer. W minecrafcie patrząc się na cokolwiek, widzisz setki obiektów, które są statyczne. W takim dajmy na to Skyrimie widzisz niewiele (w porównaniu do minecrafta) obiektów, które mogą zmieniać np. swoje położenie. Gdy dodasz do tego to, że gra jest napisana w Javie, to wyjdą olbrzymie wymagania sprzętowe.
do minusów wartałoby dopisać że jest napisana w javie, co masakruje wolniejsze komputery, a gra wygląda przecież gorzej od produkcji z 1996 roku.
Alex, tak, tak, gra zasługuje na obiektywne 3/10, ale według twojego subiektywizmu. Bo tu nie chodzi o to, że recenzent po prostu lubi takie gierki, tylko że ty takich nienawidzisz. Tak, bo to jest nienawiść. Haters gonna hate, jak to się mówi. Prawie pod każdą informacją o tej grze się wpisujesz i tam hejtujesz. Więc nie masz prawa prorokować jaka ocena jest obiektywna.
Wiele osób ocenia grę po wyglądzie. Dlatego tak ich boli taka ocena. Jednak ta gra ma tyle możliwości, że nie da się tego ogarnąć. Każdy znajdzie coś dla siebie. Poszukiwanie minerałów, budowanie czego tylko się zapragnie, zaawansowane mechanizmy. Dołączenie do wielkich społeczności na serwerach multi. A gracze sami dalej modyfikują grę. Wprowadzają wiele nowości i możliwości. Czary, broń palna, mod pozwalający budować maszyny latające.
Ta gra to świetna okazja do oderwania się od ratowania świata i bycia super bohaterem, a także do wyżycia się twórczo.
Ta recenzja moim zdaniem jest dużo lepsza, choć miejscami nieco zbyt krytyczna (po angielsku):
http://www.youtube.com/watch?v=ap87xnjOh8E
gra wygląda przecież gorzej od produkcji z 1996 roku.
Chyba nie grałeś w produkcje z 1996 roku.
Jednak ta gra ma tyle możliwości, że nie da się tego ogarnąć
Można przemieszczać się, kłaść klocki i je usuwać. Coś jeszcze?
Można przemieszczać się, kłaść klocki i je usuwać. Coś jeszcze?
Eeee... Walka, crafting, hodowla, multi, ktoś na YT dał filmik z paintballem...
Jednak coś więcej niż przemieszczanie kwadratów :)
Choć da się ogarnąć, ale spłycać grę tylko do układania klocków jest śmieszne.
Jedyna adekwatna ocena dla tej gry to 10/10, takie minusy jak brak fabuły, grafika czy duże bariery wejścia to naprawdę nie są żadne minusy jak już się w tą grę wejdzie (tak poza tym są przeróżniste fora które ułatwiają wejście do gry.
Do wszystkich którzy krutykują tę grę. Masz coś do niej ? Masz coś do mnie !
Walka, crafting, hodowla, multi, ktoś na YT dał filmik z paintballem...
Proponuję zagrać w The Sims. Znacznie ciekawsze, więcej elementów, większe możliwości, większy fun. Problemem może być brak multi.
[49]
Do Simsów nie ma tyle ciekawych modów, w dodatku świat jest maciupeńki w porównaniu do MC. :)
Zupełnie nie rozumiem fenomenu tej gry. Duke Nukem 3D miał lepszą grafikę. Co to za satysfakcja łazić po kanciastych, pikselowatych krainach... Typowy bezsensowny i bezcelowy pożeracz czasu.
Fenomen tej gry jest prosty. Pozwala ona na twórczość, korzystanie ze swojej kreatywności, można w niej zbudować co tylko się chce. Na pewno widziałeś w Internecie, co ludzie potrafią w niej stworzyć. Czy dla ciebie taka twórczość jest bezsensowna i bezcelowa?
Do tej pory tylko hejtowałem minecrafta, a wczoraj ściągnąłem go z rana, o 13 zacząłem grę i grałem do 20.30 bez przerwy, ta gra wciąga jak cholera, jest po prostu świetna, nie wiem jak do tej pory mogłem ją tak hejtować pomimo że w nią nawet nie zagrałem, nauczka na przyszłość, a obecnie muszę stwierdzić że to jedna z najlepszych gier w jakie grałem, tyle.
Jeśli chcę być kreatywny i twórczy po prostu biorę się za rysowanie ołówkiem. Nie rozumiem co jest twórczego w układaniu kloców lego. Dziwi mnie fakt, że ludzie w tym coś widzą. To już lepiej spędzić czas w przy Corelu albo 3DMaxie czyli czymś naprawdę pożytecznie twórczym.
Co ma budowanie do rysowania i tworzenia grafiki oprócz tego że do obu potrzeba dużej wyobraźni? XD
Sama spełniam się kreatywnie jednego dnia budując w minecraft a drugiego rysując bo przy tym też spędzam wiele godzin i mogę wprost powiedzieć że do obu trzeba ogromnej wyobraźni i samo zaparcia, ale obie te czynności to całkowicie różne pojęcie kreatywności. Dodatkowo uważam że jeśli coś sprawia przyjemność to nie ma znaczenia czy jest pożyteczne czy nie. W końcu życie to też przyjemność a nie tylko praktyczność :/
Do Simsów nie ma tyle ciekawych modów
Jakie są ciekawe mody do minecrafta?
w dodatku świat jest maciupeńki w porównaniu do MC
Bo w MC są nieograniczone i losowo generowane pustkowia. Łał.
Jeśli komuś nie podobają się pixele, niech zmieni texturepacka. Jednak zepsuje sobie tym klimat, który gra ma, i to nawet wg. mnie lepszy niż w Ghoticah. Jeśli i to nie pomoże, oznacza że ktoś ocenia grę tylko ze względu na grafikę, więc niech odpali kolejnego CoD, robionego dla kasy czy też najnowszego NFS, który jest po prostu gniotem, mimo grafiki ponad przeciętną... Po prostu wkurzają mnie dzieciaki które ubóstwiają gry ponieważ "Mają genialną grafikę", nawet skipując dialogi, cutscenki itp. Minecraft jest grą, która ma miliony możliwości. Szczególnie jeśli chodzi o mechanizmy. Wszystko zależy od tego, czy jesteś graczem kreatywnym i inteligentnym, czy bezmózgim debilem dla którego strzelanie i wyżynanie ludzi okraszone piękną grafiką jest genialne.
Dodatkowo, praktycznie wszyscy moi koledzy, którzy twierdzili że minecraft to jakaś g*wniana gra na miarę Tibii, po pokazaniu im jej, od ponad roku grają na serwerach, robią wojny, konstruują zamki, statki kosmiczne i wiele innych.
Ta gra to po prostu przełom. Bo skoro wg niektórych gry z 1996 r. mają lepszą grafikę, to czemu nikt pomiędzy 1996r a 2008r nie wymyślił takiej gry?
Dodam jeszcze, że tylko gry z serii GTA, Ghotic i Assassin's sprawiły, że grałem w nie dłużej niż 2 tygodnie (po przejściu wątku głównego). Dalej tylko nuda, kasacja gry z dysku, może za parę miesięcy do niej wrócę. Natomiast w minecrafta gram od prawie dwóch lat, i JESZCZE mi się nie znudził. A grafika minecrafta dla mnie nie jest mankamentem, ale zaletą - nie wyobrażam sobie innej.
Przeciwnicy - grafika słaba.
Pochlebcy - klimat, kreatywność i stek innych bzdur typu "gra wciąga bo jest fenomenalna".
Grafika jest słaba, to jest faktem, udźwiękowienie to jedno wielkie WTF, ale Minecraft nie powinien być zaliczany do gier. Bo co ta produkcja ma wspólnego z grami? Ma fabułę, jakiś cel, jakiekolwiek wydarzenia, prócz survivalu? Nie. Dla mnie to kreator świata, tylko tyle więc w sumie - dlaczego ocenia tę produkcję portal traktujący o grach komputerowych? Hmm...
Skupmy się więc na samym kreatorze. Mówicie, że ta produkcja zmusza do kreatywności, pozwala się rozwijać, integruje ludzi zmuszając ich do jednego celu. No niby fajnie, ale jak tak ograniczony kreator jest wstanie otrzymać notę 9/10? Przecież to obraza dla twórców Unreal Engine 3, CryENGINE 3 czy chociażby polskiego Chrome Engine. Każdy z tych kreatorów ma zdecydowanie większe możliwości twórcze, nieporównywalne wręcz, tysiące darmowych tekstur do wykorzystania i tworzenia własnych produkcji. Ktoś wysunie teraz kontrargument - ale tu się nie można bawić ze znajomymi - FAIL można. Silnik sieciowy taki jak Unreal czy Quake3Engine są również darmowe i integracja z nimi stoi wręcz na żałośnie niskim poziomie. Jakie możliwości daje taki kreator? Ogromne, tworzenie realistycznych miast, postaci, broni - czego tylko zamarzy sobie ręka grafika w photoshopie, wtedy zabawa z przyjaciółmi przeszła by na znacznie większy poziom - stworzenie poziomów ala'Portal na silniku Unreal Engine 3 dla przyjaciół i zmuszenie ich do rozwiązywania łamigłówek, łącząc się z grą jak z normalnym serwerem Quake - to jest kreatywność, to jest rozwój, to dostarcza zabawy i to ma poziom zasługujący na 9/10.
Minecraft osiągnął sukces dlatego, że uprościł do granic możliwości wszystkie aspekty kreatora typu Unreal Engine 3, stworzył upośledzony system dla bezmuzgów nie posiadających żadnych umiejętności, da bezmuzgów, którzy nie chcą ciężko pracować by osiągnąć zadowalający efekt i sprzedał im z sukcesem koncepcję kreatywności, za to tą produkcję pokochano. Mnie najbardziej martwi, że paradoksalnie tak prosty kreatywny generator, obniży kreatywność ludzi, którzy właśnie nie będą chcieli wytężać się przy pracy nad na przykład modyfikacjami do Skyrima czy zdobywać nowych umiejętności by dokonywać czegoś wielkiego jak znowusz paradoksalnie Minecraft - bo stworzenie takiej gry umiejętności wymagało.
I szczerze? Nie rozumiem jednego - jak taki banalny Minecraft, wręcz barbarzyński o poziomie równym zero - osiągnął sukces, a produkcja zdecydowanie bardziej wymagająca umiejętności i jednocześnie kreatywności, oparta o język programowania Cobot (ci, którzy choć trochę w życiu widzieli wiedzą o co chodzi) takiego sukcesu nie osiągnęła?
Ponieważ Minecraft, nie jest tak jak określiłeś "dla bezmUzgów" tylko dla ludzi, którzy chcą się odprężyć, pobawić, tworząc własny świat. Porównywaniem Minecrafta do różnorakich silników typu Unreal Engine 3 tylko się ośmieszasz. I tak, Minecraft to JEST gra. Chodzi w niej o to, żeby przetrwać. Jest w stanie otrzymać notę 9/10, bo na taką ZASŁUGUJE. Po prostu w Minecrafcie tworzenie jest ciekawe, odprężające, natomiast w takim Unreal Engine 3 jako-taką wiedzę trzeba posiadać, tworzenie w tym bardziej męczy niż bawi. Nie wiem co chcesz osiągnąć swoim komentarzem, dla mnie jest to stek bzdur, nie wiem jak ocenią inni.
Wiele gier nie posiada fabuły, określonego celu, jednak nie nazywanie ich grami, jest głupotą. Na siłę można dodać, że Minecraft posiada cel - dotarcie do Endu, zabicie smoka, bossa gry, ujrzenie napisów końcowych. Poza tym, cele wyznaczamy sobie sami - i między innymi to powoduje że ta gra doczekała się ponad czterech milionów zakupów - o czym wielu producentów może pomarzyć...
Wybacz że tak napisałem, ale jak mogę traktować poważnie człowieka, który pisze wielokrotnie "bezmUzgów"? Aha, jedna rzecz. Napisałeś "I szczerze? Nie rozumiem jednego - jak taki banalny Minecraft, wręcz barbarzyński o poziomie równym zero - osiągnął sukces"
Owszem, gra jest prosta, taka ma być. Z założenia gry mają sprawiać PRZYJEMNOŚĆ, a nie męczyć, jak wszelkie podane przez ciebie kreatory. Wytłumacz mi tylko, dlaczego wiele gier, w których głównym celem jest zabijanie (GTA, CoD, Postal, Assassin's) zdobyła taką popularność, mimo że w takim Postalu czy GTA rozgrywka jest poniżej tego poziomu? (Nie twierdzę że te gry są złe, przeciwnie, poza Postalem lubię w nie grać, ale nikt mi nie wmówi że budowanie jest bardziej barbażyńskie i bezmózgie od zabijania...
Bezmuzgów jest zwrotem użytym specjalnie, chciałem zobaczyć, czy pojawią się w moją stronę jakiekolwiek argumenty czy jedynie jak to bywa w dyskusji polskich przedstawicieli stanu plebejskiego jedynie atak na moją osobę i wyśmianie zdania kogoś innego :)
"Po prostu w Minecrafcie tworzenie jest ciekawe, odprężające, natomiast w takim Unreal Engine 3 jako-taką wiedzę trzeba posiadać, tworzenie w tym bardziej męczy niż bawi."
Domyślam się, że nigdy nie miałeś w rękach Devkita do UE3. Dla osoby kreatywnej takiej jak ja, zdecydowanie, wręcz nieporównywalnie większą przyjemność sprawia poświęcenie 3 tygodni pracy nad labiryntem pełnym pułapek w grafice Portala 2 i granie z kolegami przez wyżej wspomnianą sieć w platformówkę FPP gdzie prowadzony jest wyścig i wygrywa najszybszy, niż walenie kilofem w coś co przypomina górę, wydobywanie czegoś, co przypomina kostkę kamienia i zbudowanie czegoś, co przypomina zamek. Dodatkowo "ciekawe" z "odprężającym" w moim przypadku wywołały uśmiech politowania nad graczami w to "coś", znudziło mnie wszystko po godzinie gry co więcej nic, a nic nie chce mi się do niej wracać, jakoś specjalnie zamienianie wszystkiego w kwadraty nie zaciekawiło mnie ani trochę (porównuję to do zobaczenia Czarnej Przystani w Skyrimie), ale to może dlatego, że wymagam od "gier" czegoś więcej niż po prostu bycia i podniecania się produkcją bo "niezależna i nie kicha". Przy okazji - każda rzecz wymagająca umiejętności bardziej męczy niż bawi, bo komu się chce te umiejętności zdobywać? Lepiej machać łopatą w ziemię i wydobywać piasek, a w zimie nie wyjść przed dom by ulepić bałwana, bo to za mało sandboxowe i za bardzo mainstreamowe :)
"ale nikt mi nie wmówi że budowanie jest bardziej barbażyńskie i bezmózgie od zabijania"
pacyfistom mówię nie! :) Ale jeżeli chcesz porównywać Minecrafta, to przyrównaj go do np. Alana Wake, L.A. Noire czy From Dust i wtedy możemy poprowadzić jakąś dysputę, bo porównywanie pseudo'kreatora o pseudo'survivalowej naturze z pseudo'istniejoącym celem rozgrywki do shootera czy slashera, jest śmieszne :)
"Wiele gier nie posiada fabuły, określonego celu, jednak nie nazywanie ich grami, jest głupotą."
Podaj mi choć jeden przykład.
Nie rozumiem skąd w tobie tyle złości Oo
Cóż, pierwsza gra która przychodzi mi do głowy (z tych co nie posiadają fabuły) to ... Simsy :> Gry wyścigowe też często nie posiadają fabuły. Bijatyki albo nie posiadają fabuły, albo jest ona słabo rozwinięta.
Ty wolisz posiedzieć 3 tygodnie nad jakąś mapką, inni wolą poświęcić ten czas na zbudowanie oszałamiającej w swojej wielkości budowli, która wzbudzi podziw wśród tysiąca ludzi.
Ty wolisz pograć z godzine/dwie z znajomymi w tą mapę, inni wolą pograć wspólnie na serwerze, budować razem budowle, dzielić się zasobami/przedmiotami przez ... miesiące?
Nie widzę sensu w porównywaniu gier wykonywanych przez ogromne zespoły z grą robioną przez ... 8 osobowy zespół? Ale zrobię to dla Ciebie ... jeżeli porównasz poszczególne gry w kwestii poświęconego czasu (przez gracza), to myślę, że Minecraft by wygrał. A to o czymś świadczy.
Bo tak naprawdę tylko to się liczy. Ilość rozrywki jaką daje dana gra. To na ile jest wstanie przyciągnąć go do monitora.
Ahhh nie wiem czy wiesz, ale w minecraft też można robić labirynty. Ba! Nawet mapy z historią, tak zwane escape.
btw. żeby stworzyć ładną budowlę w minecraft ... trzeba mieć więcej umiejętności i samozaparcia niż Ci się wydaje.
Ps. Moja złośliwość w tym poście jest oczywiście specjalnie użyta.
Bo tak naprawdę tylko to się liczy. Ilość rozrywki jaką daje dana gra. To na ile jest wstanie przyciągnąć go do monitora.
Dla mnie liczą się przede wszystkim wrażenia z gry. Dla przykładu taki Batman potrafi wciągnąć na kilkanaście godzin. To jest TYLKO kilkanaście godzin ale za to jakie ;). Minecraft potrafi wciągnąć na dłużej. Jest z tego frajda... mała, bo mała... ale jest.
Ty wolisz pograć z godzine/dwie z znajomymi w tą mapę, inni wolą pograć wspólnie na serwerze, budować razem budowle, dzielić się zasobami/przedmiotami przez ... miesiące?
Miesiące... dlaczego miesiące? Ano dlatego, że twórca gry dał słabe narzędzia do tworzenia czegokolwiek w tej grze. Choć to akurat jest zamierzone.
Kamilonoha - tak się przyczepiłeś do tych bezmUzgów, a sam napisałeś ,,barbażyńskie" - nie ma takiego słowa, przynajmniej nie przez ,,rzet s kropkom".
Mnie sandboxy nudzą - jeden z moich kolegów zagrywa się w Minecraft już z rok, grałem z nim parę razy przez sieć, postawiliśmy domek i mi się znudziło. Simsy ubóstwia mój brat cioteczny - kiedyś miał cały zestaw Sims 1, potem to sprzedał i zaczął zbierać Sims 2, teraz pewnie to samo robi z trójką. Ta gra też mnie znudziła. Wolę mieć określony cel do wykonania, choć doceniam pracę i cierpliwość tych, którzy tworzą wymyślne budowle i urządzenia w Minecraft. Jeśli chodzi o kreatywność, wolę Blendera do figur 3D, Multimedia Fusion 2 do tworzenia gier i Mugena do tworzenia bijatyk. Może są prostsze, ale chyba jednak mają więcej możliwości.
A najlepsza kreatywność to moim zdaniem działanie w prawdziwym życiu, a nie przed komputerem - rysuję czasami komiksy, robię figurki z postaci z gier, no i wolę prawdziwe klocki od cyfrowych. Każdy robi to co lubi, ale osobiście nie podoba mi się trend przenoszenia w świat cyfrowy tego, co można zrobić w rzeczywistości. Może i z prawdziwych klocków nie wzniosę takich ogromnych budowli, ale jednak wolę to.
Dlaczego moi trzej przedmówcy twierdzą, źe w Unreal Engine 3 moźna zrobić tylko labirynt z przeszkodami i uznają to za jedyną frajdę płynącą z owej kreatywności wśród moich znajomych? :)
Nie wiem czy wy ogarniacie, ale w UE3 moźna zrobić... Maincrafta? W grafice full HD i wodotryskami na miarę XXI wieku. Co powinno sprawiać większą przyjemność - stworzenie budynku w Maincrafcie czy stworzenie Maincrafta?
(pytanie pokroju, co było pierwsze, kura czy jajko? :)
Severius, nie zauważyłem, by ktokolwiek po mnie wspominał o UE3 a tym bardziej użył zdania twierdzącego, iż Unreal Engine 3 służy tylko do tworzenia labiryntu.
Nie, nie ogarniam bo nigdy z owego narzędzia nie korzystałem i ... nie zamierzam.
I tak, Minecraft to gra. Jeżeli w narzędziach może pojawić się wirus który wysadzi część twojej pracy która zrobiłeś, to tak, Minecraft to narzędzie. Czy uznasz Simsy za narzędzie do tworzenia domów?
Po pierwsze, przeczytaj kilka razy wypowiedzi innych, bo znajdowanie czegoś czego nie było ... cóż, może to skutkować poważnymi błędami w testach ale i w prawdziwym życiu.
Po drugie, nie uważaj, że to co myślisz jest wytyczną i wszyscy muszą tak samo myśleć czy czerpać przyjemność. Więc w odpowiedzi na pytanie, w moim przypadku większą przyjemność sprawia stworzenie budynku.
I na koniec ... cieszę się, że interesujesz się robieniem map/gier w silnikach stworzonych przez innych. Dzięki takim jak ty, możemy potem grać w różne interesujące mapy/gry. Jednak nie ośmieszaj i nie obrażaj innych, co przyjemność czerpią z czegoś innego.
Ahhh i Tuminure, jeżeli pograsz w tę grę tylko raz, to znaczy, że nie była taka wspaniała. Ludzie w starcraft 1 grają do dziś :> Fakt faktem, że to głównie dzięki trybowi multiplayer. Jednak są czasem gry, do których chętnie się wraca by je wspomnieć.
@kamilaskamilas - myślałem że to oczywiste dlaczego użyłem słowa "barbaŻyńskie", ale jak widzę, nie do wszystkich to dotarło...
@Severius - skoro twierdzisz, że w UE3 można zrobić Minecrafta (zakładając że użyłeś słowa "Maincraft" specjalnie) to dlaczego do tej pory go nie ma? Gdyby tak było, wszystkie gry jakie są opierałyby się na UE3, bo po co robić inny, skoro ten jest taki "do wszystkiego"? Nie wiem czemu kreatywność minecraftową porównujecie do rysowania komiksów, szkicowania, tworzenia w blenderze... Jak ktoś lubi to robić, niech robi, ale nie każdego interesuje siedzenie paru godzin (rysowanie) czy też tygodni, miesięcy (tworzenie w 3D). Niestety umiejętności wielu ludzi ograniczają się do narysowania figury geometrycznej albo instalacji/deinstalacji programów/gier. Dla takich ludzi jest Minecraft. Chociaż nie tylko. Minecraft po prostu w odczuciach subiektywnych sprawia większą przyjemność niż rysowanie czy grafika komputerowa. Dla mnie bezsensowne jest tworzenie jakiegoś marnego labiryntu poświęcając wiele czasu, tylko po to żeby potem pograć na nim chwilę ze znajomymi, skoro można razem ze znajomymi przeżyć przygodę, stworzyć epickie budowle, wojny, labirynty, escape, a nawet o wiele więcej, wliczając różne mody.
Ja byłbym za zakończeniem dyskusji i pogodzeniem się z faktem, że ta gra otrzymała noty 9/10 bo na nią zasługuje - ludzie od "Gry online" (nie wiem kto tam pracuje) spotykają się z wieloma grami, i na pewno nie są to dzieci które doceniają tylko gry z "ładnom grafikom i masom oskryptowania". I powtórzę raz jeszcze - gdybym miał do wyboru Minecrafta obecnego i Minecrafta "na miarę XXI w." w Full HD itp, wybrałbym to pierwsze. Nie potrafię tego wytłumaczyć, po prostu to jest gra która trafi do ludzi niecierpiących ograniczeń, jakie nakłada nam 90 ileś % gier.
Aha, co do przykładów gier bez fabuły - Wiele wyścigówek, symulatory np. lotu, farmy, gry na telefon (Java i Android) itp.
Nie chcę nikogo pochopnie oceniać, ale większość osób tak nie cierpi Minecrafta, z paru powodów - Grafika (wg mnie jest ona ładna, po prostu nadaje ona tej grze uroku, klimatu), to, że jest to sandbox, a wielu ludzi już na samym początku nie wie co ma robić, krąży w koło nawet nie otwierając eq, po czym stwierdzają "eee głupie g*wno z beznadziejną grafiką" i wyłącza. Być może jest też zazdrość, że gra, którą mogło zrobić wielu (praktycznie nie potrzeba do tego wykwalifikowanych pracowników, sam Notch zaczynał ją w pojedynkę) zdobyła taką popularność i przyniosła twórcy grube miliony - nic dziwnego, w końcu Markus człowiekiem głupim nie jest, o czym świadczy przynależność do Szwedzkiej Mensy ;d
Kamilonoha, nie umiem czytać w myślach, więc skąd miałem wiedzieć, czy użyłeś tego specjalnie, czy nie. Jakbyś dał to w cudzysłowie, to byłoby wiadomo. Niestety teraz masa osób robi takie błędy na forach.
Ja nie porównuję tych czynności, które wymieniłem, do Minecrafta - po prostu wolę to robić. Tak samo jak zamiast kazać Simowi zjeść obiad, wolę go zjeść samemu :D Nie przeszkadza mi też brak fabuły - w takim Mario też fabuły właściwie nie ma, a bawię się przy każdej części świetnie.
Mi grafika też absolutnie nie przeszkadza, zresztą wyszły teraz takie nakładki graficzne do Minecrafta, że można mieć sobie te HD.
Może kiedyś się przekonam do tej gry, ale na razie nie. Po prostu naprawdę więcej przyjemności sprawia mi zbudowanie czegoś z klocków, niż z minecraftowych kwadratów.
Wybacz cały czas zapominam że przez tekst nie idzie przekazać sarkazmu, ironii, jedyne emocje ograniczają się do emotikonek --> :D
Recenzja jak dla mnie trochę za wysoka. Gra jest tak naprawdę jedyna w swoim rodzaju, ale w tej swojej wyjątkowości jest jeszcze kilka błędów, przez co nie do końca można uznać Minecraft za produkt skończony. Mimo wszystko polecam, bo można naprawdę świetnie spędzić długie godziny ( oczywiście po przymknięciu oka na te wszystkie niedoróbki).
Od czasu do czasu wchodzę żeby coś zbudować , czy pozwiedzać , ale żeby wciągnęło mnie jak Skyrim , to już nie :)
Mimo iż Minecraft PC nie dla mnie to na smartfony rządzi powinny też testować gry na iOS i Andka.
Minecraft na nokie. Minecraft na mikrofalówkę.Minecraft do kieszonki. :]
...
Dla mnie minecraft to gra roku:) Ale bardzo specyficzna i nie każdemu się spodoba...w tej grze trzeba się po prostu zakochać:P
Dobra gra dla dzieci :) - Każdy może pobawić się klocuszkami i zbudować co chce :) - Duża wyobraźnia - Moja ocena 9/10.
Czy ktoś mógłby mi powiedzieć co to za texturka pod której screenem jest napisane "Alternatywne zestawy tekstur zmieniają grę nie do poznania" ?
@Kamilonoha powinieneś jakoś zaprezentować swoje wypowiedzi szerszej publice bo, to jak bronisz tej produkcji jest niewiarygodne. Większość graczy którzy są za po prostu są fanbojami i mogli by zabić aby tylko koś zaczą w te grę grać, mam nadzieję że poziom twej inteligencji jaki prezentujesz w komentarzach przekłada się na to że ów fanbojem nie jesteś i potrafisz grać dla przyjemności. Co do 4 milionów kupionych kopii trzeba dodać że jest mnóstwo piratów i sadze ze spokojnie 6 mln. graczy ogólnie jest.
Dziękuję za uwagę spędzona na przeczytanie tego komentarza
Gra Świetna, dla każdego. Moja ocena 10/10. Gram w nią od pierwszych wersji, i teraz jak patrze jak minecraft staje się "bajką" to trochę mnie "boli" :)
multi zajebiste, singiel do dupy
[60] "Cóż, pierwsza gra która przychodzi mi do głowy (z tych co nie posiadają fabuły) to ... Simsy :>" I tu się mylisz.
http://pl.sims.wikia.com/wiki/Mi%C5%82owo
http://pl.sims.wikia.com/wiki/Rodzina_Kaliente
http://pl.sims.wikia.com/wiki/Rodzina_%C4%86wir
http://pl.sims.wikia.com/wiki/Rodzina_Lotario
SAM JESTEŚ NAJGORSZA GRA
BEZMÓZGI DEBILU I IDIOTO
NIE WIESZ CO TO ZNACZY GRA
Można powiedzieć że "pobudza wyobraźnię", bo to sandbox. Brak zarysu jakiejkolwiek fabuły, grafika również na poziomie roku 2000. Gra jest na silniku Java, przez co optymalizacja jest na bardzo niskim poziomie. Do tego dzieci Minecrafta...
Moja ocena to 4.5/10
"grafika również na poziomie roku 2000"
LMAO.
Gra z 2000 roku:
http://media.moddb.com/images/groups/1/4/3106/SacrificeIngame2.jpg
minecraft:
http://www.totalgaming.co.uk/wp-content/uploads/2011/05/minecraft-e13558356735941.jpg
+tytuł będzie rozwijany przez kilka najbliższych miesięcy, a może nawet i lat;
2020- Heh. Minecraft z pewnością będzie wspierany przez następne dekady.
Najlepsza gra w historii
Bezkresna wolność w budowaniu
Fajni przeciwnicy
Survival i Creative to miszcz
I grałem w Minecraft na wszystkich konsolach głównych (Poza Nindento) i na pecetach
Mody są wręcz ambitne i pomysłowe.
Po prostu arcydzieło
Nic dodać nic ująć grać i budować takie rzeczy jak to: