Obroty DC Universe Online wzrosły o 700% po przejściu na free to play
jak by fiat by sprzedawał samochody za 1zł to tez mogł by sie chalić ze sprzedał najwięcej samochodów jak nikt nigdy
Dalej tego nie ogarniam jak to możliwe, że np milion użytkowników płacących abonament po np. 50 zł generuje mniejsze obroty niż x użytkowników z mikropłatnościami... Niech płacą np po 5 zł to by ich musiało być ponad 10 milionów. No chyba, że "naiwniacy" - tak określam ludzi generalnie biorących udział w opłacaniu abonamentów czy tam mikropłatności, płacą po 30-40 zł miesięcznie dalej, a ich liczba też znacząco wzrosła. Dodatkowo tutaj jest mowa o wzroście obrotów o 700%.
djgromo
To bardzo proste - łatwiej jest wydać małe kwoty częściej, niż więcej na raz. Czysta psychologia.
"O, to tylko złotówkę kosztuje? Fajowo, kupię sobie. I tylko trzy złote za tę wypasioną zbroję! Kupuję." - 50 transakcji później - "To na koniec kupię sobie ten kapelusz. Tylko złotówka przecież. *spogląda na stan konta* 130zł już wydałem?!?".
No ok, ale żeby żeby to przerosło liczbę użytkowników * abonament i to w dodatku 7x o_O
Mi się wydawało, że te modele free to play to przyciągają przede wszystkim osoby, które chcą wypróbować coś za darmo i z reguły niechętnie wydadzą kwotę choćby w połowie zbliżoną do abonamentu.
jeśli doszło im milion czy więcej nawet użytkowników to jeśli chociaż 10% z nich wyda 5dolców żeby mieć premium (co zresztą nie jest konieczne bo dostaje się na start 500punktów do wydania) to już masz zysk, a z abonamentami jest różnie, gdy ludziom zaczyna się chociaż trochę nudzić gra to przestają go płacić, a użytkownicy F2P nawet jak wejdą raz na jakiś czas, to i tak istnieje szansa że coś kupią co im się spodoba za niewielką (to już wg uznania) kwotę
Sasori --> Za głupi jesteś, żeby pojąć tak łatwą rzecz, a się wymądrzasz. Jak samochód za 1zł może generować lepsze obroty? Liczba sprzedanych nie jest tematem tej wiadomości...
Być może dzienny wzrost zysków (700%) dotyczy jedynie con tentu kupowanego przez graczy
Nigdzie w wiadomości nie wspomniano że bilans ten dotyczy wszystkich zysków z uwzględnieniem abonamentu. Być może zyskano 700% dziennych obrotów ze sklepu ale stracono cały wpływ z abonamentu. W takiej konfiguracji już to tak różowo nie wygląda.
Tytuły free to play zaczynają przynosić przychody jeśli osiągną odpowiednio dużo klientów, w przypadku produktów opłacanych abonamentem takiego wymogu nie ma. Tak więc można coś dać za darmo ale koniecznie bardzo wielu odbiorcom i liczyć by 1 na 10 osób od czasu do czasu coś kupiła ( farm ville i podobne Fejsowe zabijacze czasu) lub sprzedać coś w abonamencie grupie zapaleńców i liczyć na to by nie rezygnowali po jakimś czasie jeden po drugim z gry odcinając dopływ gotówki.