Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Obroty DC Universe Online wzrosły o 700% po przejściu na free to play

22.11.2011 12:43
Sasori666
1
Sasori666
192
Korneliusz

jak by fiat by sprzedawał samochody za 1zł to tez mogł by sie chalić ze sprzedał najwięcej samochodów jak nikt nigdy

22.11.2011 13:07
2
odpowiedz
djgromo
100
Pretorianin

Dalej tego nie ogarniam jak to możliwe, że np milion użytkowników płacących abonament po np. 50 zł generuje mniejsze obroty niż x użytkowników z mikropłatnościami... Niech płacą np po 5 zł to by ich musiało być ponad 10 milionów. No chyba, że "naiwniacy" - tak określam ludzi generalnie biorących udział w opłacaniu abonamentów czy tam mikropłatności, płacą po 30-40 zł miesięcznie dalej, a ich liczba też znacząco wzrosła. Dodatkowo tutaj jest mowa o wzroście obrotów o 700%.

22.11.2011 13:17
3
odpowiedz
zanonimizowany38189
107
Senator

djgromo
To bardzo proste - łatwiej jest wydać małe kwoty częściej, niż więcej na raz. Czysta psychologia.
"O, to tylko złotówkę kosztuje? Fajowo, kupię sobie. I tylko trzy złote za tę wypasioną zbroję! Kupuję." - 50 transakcji później - "To na koniec kupię sobie ten kapelusz. Tylko złotówka przecież. *spogląda na stan konta* 130zł już wydałem?!?".

22.11.2011 13:29
4
odpowiedz
djgromo
100
Pretorianin

No ok, ale żeby żeby to przerosło liczbę użytkowników * abonament i to w dodatku 7x o_O

Mi się wydawało, że te modele free to play to przyciągają przede wszystkim osoby, które chcą wypróbować coś za darmo i z reguły niechętnie wydadzą kwotę choćby w połowie zbliżoną do abonamentu.

22.11.2011 13:51
5
odpowiedz
Truepicasso
21
Chorąży

jeśli doszło im milion czy więcej nawet użytkowników to jeśli chociaż 10% z nich wyda 5dolców żeby mieć premium (co zresztą nie jest konieczne bo dostaje się na start 500punktów do wydania) to już masz zysk, a z abonamentami jest różnie, gdy ludziom zaczyna się chociaż trochę nudzić gra to przestają go płacić, a użytkownicy F2P nawet jak wejdą raz na jakiś czas, to i tak istnieje szansa że coś kupią co im się spodoba za niewielką (to już wg uznania) kwotę

22.11.2011 15:32
6
odpowiedz
zanonimizowany649085
20
Konsul

Sasori --> Za głupi jesteś, żeby pojąć tak łatwą rzecz, a się wymądrzasz. Jak samochód za 1zł może generować lepsze obroty? Liczba sprzedanych nie jest tematem tej wiadomości...

22.11.2011 19:03
7
odpowiedz
Morison6
18
Chorąży

Być może dzienny wzrost zysków (700%) dotyczy jedynie con tentu kupowanego przez graczy
Nigdzie w wiadomości nie wspomniano że bilans ten dotyczy wszystkich zysków z uwzględnieniem abonamentu. Być może zyskano 700% dziennych obrotów ze sklepu ale stracono cały wpływ z abonamentu. W takiej konfiguracji już to tak różowo nie wygląda.

Tytuły free to play zaczynają przynosić przychody jeśli osiągną odpowiednio dużo klientów, w przypadku produktów opłacanych abonamentem takiego wymogu nie ma. Tak więc można coś dać za darmo ale koniecznie bardzo wielu odbiorcom i liczyć by 1 na 10 osób od czasu do czasu coś kupiła ( farm ville i podobne Fejsowe zabijacze czasu) lub sprzedać coś w abonamencie grupie zapaleńców i liczyć na to by nie rezygnowali po jakimś czasie jeden po drugim z gry odcinając dopływ gotówki.

Wiadomość Obroty DC Universe Online wzrosły o 700% po przejściu na free to play