Hideo Kojima pracuje nad grą Metal Gear Solid 5
NAJLEPSZA WIADOMOŚĆ ROKU JAK DLA MNIE. Sorry za capsa ale ogromna radość mnie rozpiera. 4ka to geniusz w najczystszej postaci. A co do platformy docelowej to na pewno będzie to ex na ps 3 (albo może 4?).
Exy nie mają sensu dla użytkownika końcowego, żadne, dobrze że rising wychodzi na multiplatform, mgs5 tez powinien.
@kaszanka9 Jak użytkownik końcowy nie jest posiadaczem tylko jednej platformy to się cieszy z exów bo ex jest gwarancją jakości. Jedna platforma i koncentracja na niej sprawia że gra jest lepsza. Konsole są na tyle taniej że to nie problem. Wiec na exy narzekają albo piraci, albo zatwardziali fanboye jednej platformy. Cała reszta się z nich cieszy. A MGS5 jeśli nie będzie spin-offem to nie może wyjść poza ps3 bo MGS 4 był tylko na ps3.
Ktoś tu zażarcie broni gry aby nie wyszła na inne platformy :)
Twój tekst o fanbojach jest na tyle śmieszny, że gostek co nie chce exów, nie musi być botem, albo piratem. Po prostu może mieć inną platformę, ale chce zagrać w coś z innej.
Ty za bo możesz wyjść na bota, tak broniąc tej jednej platfomy i przynależności danej gry.
Chciałbym powiedzieć też, że Metal Gear Solid tak naprawdę nie jest własnością Sony, wiec to Konami decyduje gdzie chce wydać swoja grę.
Jedna platforma i koncentracja na niej sprawia że gra jest lepsza.
Nie. Zdolny twórca, dobry zespól, ludzie chcący zrobić dobrą grę są powodem tego, ze gra jest lepsza. Zdecydowana większość multiplatform bije na głowy czy to exy Xboxowe, czy tam exy od Sony.
Kojima jest w stanie zrobić rewelacyjną grę nawet jakby miała byś multiplatformą.
Dlatego też, życzę, żeby owa gra powstała na w wiodące prym platformy. Niech w to zagra jak najwięcej ludzi. Nadrobiłem wreszcie zaległości, przeszedłem jedynkę, potem dwójkę i trójkę, no i wreszcie czwartą część. Nie wiem co tu można wymyślić, ale pewnie Kojima coś fajnego stworzy. Miejmy nadzieję, e to coś będzie multiplatformą.
@Endex - cały Ty, tylko listy exów na pc zabrakło. A o tych grach multi lepszych niż exy to aż szkoda komentować. Nie ma żadnej gry multi która by podskoczyła najlepszym exom nawet tym z klocka. W MGS 4 grałeś. Jak sobie wyobrażasz tą grę na x360? Spójrz na ilość danych. Ja wiem, że można dać grę na parę płyt i mi to nie przeszkadza, jestem leniwy ale nie aż tak. Musisz jednak pamiętać że MS pobiera myto nie od gry a od ilości nośników. Znając zamiłowanie Hideo do filmików i pokazówek to MGS5 pewnie ledwo się zmieści na dwuwarstwowym blu rayu (a niechlubny rekord długości filmiku zostanie pobity). Jak sobie to wyobrażasz na ixie?
Czy mi się wydaje, czy on nie umie gier robić po za Metal Gear Solid??
4 część przeżyłem jakoś, choć na siłę, poprzednie części były o wiele lepsze.
Niech przyłoży się do nowej gry innej ale tak dobrze jak tworzy tego swojego Metal gear solid.
Niech stworzy kolejne części Zone of the Enders lub coś nowego.
@Diuran - powstaje nowy ZoE na 3dsa, niestety nie wiem czy Kojima nadzoruje ten projekt. Jedzie on trochę na jednej grze, ale jakoś mi to nie przeszkadza, mam słabość do tej serii.
Oby MGS 5 był exclusivem na PlayStation. Życzę tego sobie i Sony ;) PS3 zamiast X360 kupiłem dla ex'ów i tak ma zostać.
mateusz - cały Ty, tylko listy exów na pc zabrakło.
No nie w każdym temacie piszesz brednie na temat tego, ze na PC nie ma w co grać, więc nie musiałem odpisywać jak bardzo się mylisz. Chwali Ci się.
A o tych grach multi lepszych niż exy to aż szkoda komentować. Nie ma żadnej gry multi która by podskoczyła najlepszym exom nawet tym z klocka.
Mhm. Patrząc po tym jaką popularność wśród graczy maja takie gry jak Batman Arkham City, Battlefield 3, Modern Warfare 3, GTA 4, jakie halo było przy trailerze GTA5, Skyrim, Mass Effecty, Assassins Creedy, RAGE, Deus Ex Human Revolution itd. Wiekszość z tych multiplatform jest lepsza od wielu exów z tej generacji.
Jak sobie wyobrażasz tą grę na x360?
Jak dobrze pamiętam, to się mówiło, że filmiki w MGS4 są bezstratne, jak i sam dźwięk.
A tych cutscenek jest około 90 minut. Wiesz że jakby sie to skompresowało do 720p (jak np. filmiki z FFXIII na X360) to gra może być z powodzeniem na 2 płytach DVD9? Jedna instalujesz, na drugiej grasz i już nie ma problemu.
Jedna minuta bezstratnego filmika może zajmować już 3GB.
A już nawet nie mówię, że jeszcze może być kompresja innych plików.
Bez kłopotów by to mogło wyjść na Xboxa.
a niechlubny rekord długości filmiku zostanie pobity
A Ty wiesz może jaki jest rekord?
Na pewno nie ma go Metal Gear Solid 4 :) Tylko 90 minut.
Trzecia część gry z serii Xenosaga (jeśli wierzyć temu co na GOLu jest napisane) ma aż 8 godzin filmików.
@mateusz_l87 [ gry online level: 22 - Pretorianin ]> A MGS5 jeśli nie będzie spin-offem to nie może wyjść poza ps3 bo MGS 4 był tylko na ps3.
poza tym MGS2 (albo 3.. nie pamietam) pojawil sie na pierwszym Xboxie. I to jakos twoim zdaniem nie splamilo "honoru" serii?
W ogole troche smieszne podejscie imo.
Jak dobrze pamiętam, to się mówiło, że filmiki w MGS4 są bezstratne, jak i sam dźwięk.
A tych cutscenek jest około 90 minut.
Chyba grałem w inną grę, bo w mojej wersji MGS4 scenek było z dobrych osiem godzin :)
Mam nadzieję, że premiera będzie jak najszybciej, już się nie mogę doczekać, jak każdy fan chyba zresztą. Też chciałbym zobaczyć jakąś inną grę od Kojimy, dlatego duże nadzieję wiążę z tym niezapowiedzianym jeszcze projektem, noszącym na razie nazwę Project Ogre. Ogólnie uważam, że pierwotny pomysł na fabułę czwórki był najlepszy i żałuję, że zespół Kojimy przekonał go do zmiany tej koncepcji. Kojima planował:
spoiler start
posłać Solid Snake'a i Otacona na misję, gdzie straciliby przyjaciół i na końcu by pokonać głównego wroga, musieliby dopuścić się jakiejś strasznej zbrodni (może ludobójstwo?) za co zostali by skazani na śmierć i gra kończyłaby się ich egzekucją.
spoiler stop
Wtedy byłby to prawdziwie definitywny koniec.
Źle napisałem :D Aż 2 razy. Chodziło o to, że przerywnik może tyle trwać, co powoduje filmik wiele zajmuje na płycie BluRay.
Czemu napisałem, że tylko 90? Nie wiem, pewnie ciągle myślałem, o 90 minutach i gafę popełniłem.
Ale już wyjaśnione i jest ok.
Co do pierwotnego pomysłu, jednak wole końcówkę z MGSa 4 jaki powstał. Zbyt ponura jest końcówka w Twoim spojlerze.
@Endex - dla mnie nie ma, z Twojej listy mam polew bo maksymalnie 1/3 z niej jest dla mnie atrakcyjna. Jak widać po sytuacji rynkowej nie jestem w tym odosobniony. Poza tym gdyby na pececie było w co grać nie byłoby wiecznych płaczy o gry co nie wychodzą na pecety. Coś wynika z czegoś, ciąg przyczynowo-skutkowy.
Wymieniłeś tytuły bardzo fajne, ale żaden z nich nie wygląda jak dajmy na to uncharted (poza bf 3 na pc który lepiej wyglaa). A gdyby uncharted był tytułem multi to nie wyglądałby tak dobrze. Dlatego też wolę exy i gdzieś mam płaczków których nie stać na coś. Wolę grę maksymalnie dopracowaną pod jedną platformę.
Co do cutscenek, widać że nie wiesz co mówisz. FMV jest mało, i kompresja ich dałaby niewiele. Reszta danych które prawie całą płytę zajmują to dane których już się nei da skrompresować. Jeden rozdział jedna płyta? Prędzej okrojenie gry z zawartości. Właśnie przez multiplatformowość której tak bronisz.
Co do rekordku. Długość JEDNEGO ciągu filmików. W Xenosadze siedziałeś 8 godzin pod rząd nic nie robiąc poza ogląaniem? Nie. W MGS 4 masz ten półgodzinny maraton.
Z każdym kolejnym Twoim postem dochodzę do wniosku, że masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem i bijesz pianę o byle co.
@Drau - poza tym że była to beznadziejna konwersja (nawet na peceta było lepiej) to jak widać splamiło honor serii skoro już kolejna częśc nie wyszła.
Może i zbyt ponura ta alternatywna wersja całej historii czwórki, ale jak zaczynam sobie wyobrażać jak Kojima by to wyreżyserował, to aż mnie ciarki przechodzą. Scenka musiałaby być wyreżyserowana idealnie, każde ujęcie, muzyka, światło, dialogi... prawdopodobnie odstalibyśmy jedną z najlepiej zrealizowanych scenek w naszej branży. I gdyby się jeszcze okazało, że nie wygrali i nie pokonali "tego wroga"... To mogłaby być jedna z najbardziej epickich i zapadających w pamięć końcówek. Pamiątką po tym pierwotnym pomyśle jest zresztą utwór puszczony przy creditsach czwórki. Jedną z pasji Kojimy są filmy i to właśnie film zainspirował go do tego "pierwszego" pomysłu:
http://www.youtube.com/watch?v=gyTmcDmm154&feature=related
mateusz_l87 To, że dla ciebie 2/3 z tych gier jest nieatrakcyjna to nie znaczy, że wszyscy tak myślą. Nie mam PS3 i szczerze nie żal mi ani MGS ani Uncharted.
Poza tym to ty wychodzisz na płaczka, że zabiorą Ci exa z jedynej pewnie platformy ;)
Tak z ciekawości. Da się jakoś spauzować te filmiki w MGS 4 i potem włączyć dalej ? Bo jakoś nie wyobrażam sobie siedzenia przez 1h i oglądania cutscenki, nagle muszę wyjść i potem od nowa :)
Gry są po to, żeby w nie grać, a nie oglądać przerywniki przez 8h.
@Diobeuek - mam porządnego pieca i 11 konsol. Nie udało Ci się zgadnąć. Nie płaczę o exa, płaczę o to że mi go zubożą do najsłabszego mianownika (w tym wypadku nośnik ixa). Gdyby to była inna gra, to nie byłoby problemu. Ale Kojima lubi duuuuuuużo pokazówek. A nośnik ixa nie jest z gumy.
Nie chcę by okrajano dzieło.
Co do Twojego pytanie = tak jak najbardziej jest taka opcja (jeśli pamięć nie myli bo grałem przy premierze, jak co to proszę mnie poprawić).
EDIT : PS : Dio + Diabełek ?:D
mateusz_l87
Wymyślasz chłopie, co ci zubożą, a jak już to kogo to jest wina, na ps3 mogą dać bluray , a na x'a kompresować pliki tyle - co ZA TRUDNE?, a pc problemu rozmiaru nie ma.
Jak pisałem o bezsensowności exów na każdą platformę to chodziło mi o każdą platformę, także pc , nie sprowadzaj wszystkiego do konsol.
Dobre exy sprzedadzą się na każdej platformie, i nie wierz w bajki , że na pc jest piractwo i się nie zarabia, piractwo jest, ale zarobek jednak jest także, bo jeśli mw3 sprzedaje się całościowo na pc jako 1% a mimo to robią tą grę to widać się opłaca.
Skoro twierdzisz, że exy są takie dobre, to czemu nie dać ich wszystkim, skoro są dobre to się sprzedadzą nie.
I jak już pisano o fanbojach, to dla mnie tylko fanboje trzymają się ex'ów i nie chcą aby wszyscy mogli w nie zagrać, osobiście wolę aby wszystkie exy np. z x'a były na pc i ps3 tak aby każdy mógł zagrać, zupełnie by mi to nie przeszkadzało, a każdy wybiera to co lubi.
mateusz - dla mnie nie ma, z Twojej listy mam polew bo maksymalnie 1/3 z niej jest dla mnie atrakcyjna. Jak widać po sytuacji rynkowej nie jestem w tym odosobniony.
Bo jesteś zwyczajnym botem :)
Do Ciebie wszystko nie jest atrakcyjne, jeśli nie jest na PS3. Taka prawda i już nie raz to udowodniłeś.
Poza tym gdyby na pececie było w co grać nie byłoby wiecznych płaczy o gry co nie wychodzą na pecety. Coś wynika z czegoś, ciąg przyczynowo-skutkowy.
No właśnie. Nie było by ciągłych płaczów. Dla Twojej wiadomości. Nie ma płaczów, ze nie ma w co grać. To takie osoby jak Ty piszą, ze nie ma w co grać i wmawiają tym co grają :)
Wymieniłeś tytuły bardzo fajne, ale żaden z nich nie wygląda jak dajmy na to uncharted (poza bf 3 na pc który lepiej wyglaa)
Wymień jeszcze jedna grę na konsole która wygląda jak Uncharted. Eeeeee.... Nie ma? Cóż to nie mój problem, ja mam pare platform i gram na każdej, wiec wiem jak to wszystko wygląda. ty grasz TYLKO na PS3 i gówno wiesz.
A gdyby uncharted był tytułem multi to nie wyglądałby tak dobrze.
Gdyby był tytułem multi? Na pewno wyglądałby lepiej niż teraz się prezentuje. Wystarczy wykorzystać bebechy PCta. Multiplatformowy Crysis 2 nawet na konsoli był piękną grą, cale nie ustępuje temu co widać U2 i 3. Oczywiście dla Ciebie ustępuje, bo to multiplatforma i nie jest to gra od Sony.
Dlatego też wolę exy i gdzieś mam płaczków których nie stać na coś.
To jest zawsze ciekawe. Boty piszą, że kompa siekupuje za 5000zł, dodajac zawsze, ze PCtowec kupuje kompa, bo nie stać go na konsole. Kupujac kompa za 5000, kupiłby 5 razy PS3. Zdecyduj się czy stać, czy nie stać.
Wolę grę maksymalnie dopracowaną pod jedną platformę.
Wyjdzie kolejna dopracowana multiplatforma za jakis czas która kolejny raz obali tą brednię. Wtedy znów sobie będę wspominać głupotę tego stwierdzenia.
Co do cutscenek, widać że nie wiesz co mówisz. FMV jest mało, i kompresja ich dałaby niewiele.
Hmmm... Praktycznie każda cutscenka? God of War 3 takze zajmował wiele, tylko z powodu cutscenek. Tutaj jest tak samo. A że cutscenka może mieć 90 minut, to wiesz. Beztratne 90 minut oczywiscie tak by wszystko zmieściło się na 50GB? nie wiem z 8GB filmik? Może mniej. Dalej twierdzę, ze 2płytyDVD9 z kompresja filmików i dźwięków, by się udało osiągnąć.
Reszta danych które prawie całą płytę zajmują to dane których już się nei da skrompresować. Jeden rozdział jedna płyta? Prędzej okrojenie gry z zawartości.
Inne pliki niż filmiki rzadko zajmują więcej niż 6GB! Wierzysz w to, ze Metal Gear Solid jest wyjątkiem?
A no tak, zapomniałem o tym, że w pisaniu gier na konsole jest taki trend, że pliki są powielane w wielu miejscach na płycie, by przyśpieszyć doczytywanie. Cóż instalacja na dysku i po sprawie.
Kiedyś w ogóle było w ogóle coś takiego fajnego, że po tym jak GoW3 wyszedł, to ktoś wrzucił jak wygląda zawartość płyty. Sie okazało, że sama gra zajmowała chyba 6GB, a całą reszta (gra warzy 40GB) to filmidła i wysokiej jakości dźwięk. Tak samo jest z każda grą na PS3. To tak dużo zajmuje. 10 ścieżek dźwiękowych. 15 do iluś tam GB cutscenek.
To da się chłopie skompresować. Nie ważne jak się bardzo zaprzesz, ale nie będziesz mieć racji.
mam porządnego pieca i 11 konsol. Nie udało Ci się zgadnąć.
Dobry dowcip, wiecej takich. Ty może masz dobrego PieCa, ale jeśli chodzi o konsole to masz tylko PS3. Jesteś bardzo podobny w tym co piszesz do pewnych dwóch użytkowników których każdy tu zna. Dochodzi też wyśmiewanie Xboxa (nie raz się zdarzało), pisanie jak to maja w zwyczaju, ze na PieCu nic nie ma, a jak coś jest, to jest nic nie warte itp.
Jesteś po prostu czystym okazem fanboja.
Do reszty, z tymi pokazówkami, to już masz opisane wyżej, że da się zrobić.
poza tym że była to beznadziejna konwersja (nawet na peceta było lepiej) to jak widać splamiło honor serii skoro już kolejna częśc nie wyszła.
Cholera zaraz powiesz, że MGS to człowiek! Wiesz czemu kolejna część wyszła tylko na PS2? Pieniądze! Na Xboxie słabo się to sprzedało, jak i na PC. NA PS2 szło jak ciepłe bułeczki, doszli do wniosku, że kolejna część wydadzą na jedną platformę, bo robić wersje na inna konsole i PC to strata czasu. Jak mnie pamięć nie myli, wersja na Xboxa nie sprzedała się nawet w 100 tysiącach, gdzie na PS2 było już parę mln!
Co więcej, gdzie tu dla konami plama na honorze, czy marce skoro w roku w którym wydali 3 część, wydali też remake, na innej niż PS2 konsoli. Pewnie to dla Ciebie herezja, ale to prawda. Konami wydało też na gamecube jedynkę odnowioną.
Kurcze, brednie, brednie, brednie.
Tak na serio. Nawet nie odpisuj, mi się już nie chce z Tobą gadać.
Wybacz, ale to jest jak gadanie do ściany. Nie ważne jak bardzo można Ci udowodnić, ze się mylisz, nigdy tego nie przyznasz.
kaszanka9 - on jest doskonałym przykładem tego kim jest fanboy PS3.
On kiedyś twierdził jak pisałem, że Red Orchestra to gra dla niszy, którą kupi parę tysięcy graczy. Co się okazało? Tydzień po premierze, kupionych kopii było więcej niż 1.5mln!
On widzi tylko PS3. Xbox jest dla niego szitem, PC szitem, Xboxowcy to boty, PCtowcy to piraci. Nie ważne jak bardzo chcesz mu udowodnić coś, on zawsze będzie pisał to samo. Przypomina w swoich wpisach Marka24.
@Endex - Ty nie wierzysz mi w to co napisałem to czemu ja mam traktować to co piszesz poważnie? Doczytałem do tego, że "dobry dowcip". Reszty nie czytałem, nie ma sensu. Oceniasz mnie na bazie domysłów nie faktów, plus masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem. Rozmowa z kimś takim jak Ty sensu nie ma oraz nie chce mi się Ci czegokolwiek udowadniać (ustawka na multi w halo.... phi, po moim trupie). A to co napisałeś wcześniej, to w większości bullshit, tylko że szkoda zachodu na wytykanie tego punkt po punkcie.
@kaszanka9 - dobrze, że chociaż z Tobą da się normalnie pisać. Częściowo masz rację, ale co powiesz na to że exy są jakie są bo muszą być? Na myśli mam to że gdyby to były gry multi to nie miałyby takiego budżetu, nie musiałyby walczyć o klientów innych platform. Myślę, że w sytuacji którą Ty opisujesz to te gry by już nie były takie dobre (nie tylko technicznie).
Byłem i jestem ogromnym fanem serii MGS, szczerze powiedziawszy dla MGS4 kupiłem PS3, ale ostatnimi czasy Kojima zaczyna mnie denerwować i schodzi na psy... Brak trofeów dla MGS4, zdzieranie kasy na reedycji MGS HD (bez MGS, który później będzie HD (drugi raz zarobią) no i bez wszystkich części z PSP, tylko z ostatnią)... Do tego kompromitacja przy Risen... Wszyscy fani tylko siedzą jak Kojima powie, że coś powie, a w końcu tego 10.12 br. okaże się, że to po prostu kolejny wywiad "wizja" Pana Kojimy... Naprawdę, dajmy sobie spokój wyjdzie to wyjdzie i tyle...
mateusz - A to co napisałeś wcześniej, to w większości bullshit, tylko że szkoda zachodu na wytykanie tego punkt po punkcie.
Nie. To jest właśnie standard w rozmowach z Tobą. Trzeba się zgodzić, albo dobitnie pokazać, że sie mylisz.
Potem z braku argumentów na obronę swojego stanowiska, piszesz tylko, że wszystko to brednie i nie chce Ci się tego udowodnić.
Cóż, wiele razy już tak zrobiłeś. Spodziewałem się tego i teraz.
Tak jak pisałem, to właśnie z Tobą nie da się gadać. Masz jedna rację. Swoja rację.
@Endex - a Ty znowu piszesz wybiórczo i nie czytasz ze zrozumieniem. Nie piszę bo szkoda mi czasu i zachodu na Ciebie. No ale jak tak bardzo chcesz to odpowiem na jedną rzecz. Dublowanie danych w przypadku mgs 4. Początkowa instalka + instalka przed każdym chapterem (poprzedni mazany instalowany nowy). To wyklucza dublowanie w przypadku akurat tej gry. A teraz daj mi spokój człowieku i idź rozbudowywać swoją listę. Jest tu wiele osób z którymi da się normalnie popisać.
Dublowanie danych w przypadku mgs 4. Początkowa instalka + instalka przed każdym chapterem (poprzedni mazany instalowany nowy). To wyklucza dublowanie w przypadku akurat tej gry. A teraz daj mi spokój człowieku i idź rozbudowywać swoją listę. Jest tu wiele osób z którymi da się normalnie popisać.
I kto tu nie czyta ze zrozumieniem?
Napisałem dokładnie tak:
A no tak, zapomniałem o tym, że w pisaniu gier na konsole jest taki trend, że pliki są powielane w wielu miejscach na płycie, by przyśpieszyć doczytywanie. Cóż instalacja na dysku i po sprawie.
To, że napisałem to bezpośrednio pod MGSem nie oznacza, że to sie odnosiło do tej gry. To była tylko głośna myśl. Wcale nie było tutaj gadki o MGSie, tylko o grach na konsole. W sumie tak też napisałem.
Co do wybiorczości w tym co pisze. Co więcej mogłem odpisać na tak krótką odpowiedź?
Czemu man odpowiadać na zarzut, ze oceniam cię na bazie domysłów? Ty nawet nie próbujesz odpowiedzieć.
Odpowiedziałem tylko na to co było tutaj warte odpowiedzenia.
Czyli o tym, że zarzucasz mi bullshit, a tak naprawdę uciekasz od odpowiedzi, bo:
- myliłeś się co do filmików
- myliłeś się co do kompresji
- co do jakości exów i multiplatform
- nawet co do Red Orchestry jakiś czas temu (przeczytaj co napisałem wcześniej do kaszanki będziesz wiedział dla czego to tu napisałem)
I pewnie wielu rzeczy o których teraz nie pamiętam.
Chcesz znać powód dlaczego nie wierzę, że masz tyle platform do grania?
Twój wpis pod grą Inversion.
To ten dialog:
wg Wiki gra będzie też na PC- 16-ego września ogłoszono to chyba na Facebook'u.
na co odpowiedziałeś: z ciekawości sprawdziłem to info. Na całe szczęście się mylisz.
To brzmi jak czysta zawiść, no i pod wpise na FB można Cie znaleźć jak coś tam piszesz o PCtowcach Nerdy. Zawiść w czystej postaci. Ja zagram ,a wy śmieszni PCtowcy płaczcie.
@Endex - i tu jest problem bo ja piszę i pisałem o mgsie. Nie moja wina, że wędrujesz potokiem tekstu i nie trzymasz się tematu. Celowo krótki post, żeby wkońcu to jakoś skończyć. A myliłem się tylko co do red orchestry.
EDIT : oooo CSI GOL. Zawiść? Nay, nie mam czego zazdrościć.
oooo CSI GOL. Zawiść? Nay, nie mam czego zazdrościć.
Oj nie. Ja już dawno temu widziałem jak to wpisałeś. A chciałem też sobie potwierdzić czy serio na FB takie coś napisano, google mi pomogły, ale nie sadziłem, że się tam wpisze pewien Mateusz, żeby nazwać PCtóców nerdami.
To nie zawiść? To jak nazwiesz to, ze nie chcesz by PCtowcy zagrali? Zawiść.
i tu jest problem bo ja piszę i pisałem o mgsie.
A ja też pisałem o MGSie, ale usilnie twierdziłeś mimo tego co piszę, że nie da się tego na Xboxa przenieść, wiec dałem przykład gier konsolowych, cz np. God of War 3.
Serio tam większość tych 40GB zajmują ścieżki dźwiękowe i cutscenki.
To samo masz w MGSie. Filmiki można skompresować, dźwięk też i dać na płytkę którą można zainstalować, silnik, mapy itp. można bez problemu upchać na jednej płycie i cutscenki na silniku gry.
Wiec się myliłeś już w 2 sprawach.
Kolejna sprawa exy i multiplatformy. Dobrym przykładem może być choćby Dark Souls i Demon Souls. Wielu uważa, ze zmiany w 2 części powodują, że jest lepsza od Demon Soulsa. A Demon Souls był grą na PS3. Czyli był exem.
GTA 4 pokonująca exy z PS3 i X360 w wielu plebiscytach na grę roku.
Fallout 3 także (choć uważam, że 2 pierwsze są znacznie lepsze).
W tym roku wyszła masa multiplatform jakościowo prześcigajaca wiele exów: Dark Souls, Batman Arkham City, Skyrim, Deus Ex, Modern Warfare 3 (dla fanów, żeby nie było, ze dyskryminuję), Assassins Creed, nowy Saints Row, L.A Noire, Battlefield 3, RAGE, Space Marine czy choćby Crysis 2.
Jeśli mi nagle wyskoczysz z tekstem, ze każdy ex zjadał te gry to serio nie ma o czym gadać. Wieskzosć tych gier zjadała wiele exów z tego roku. Widać to nawet po recenzjach i opiniach użytkowników. Oczywiście Ty musisz mieć inne zdanie.
@mateusz_l87 [ gry online level: 22 - Pretorianin ] >Reszta danych które prawie całą płytę zajmują to dane których już się nei da skrompresować. Jeden rozdział jedna płyta? Prędzej okrojenie gry z zawartości.
Sorry, ale wiele gier na x360 wyglada rownei dobrze, badz lepiej, od MGS4, mieszczac sie spokojnie na 1 dvd. Nie uwierze, ze musieliby cos strasznie kompresowac, moze poza audio i fmv (ktore przeciez powinny byc na silniku...), zeby moc sie zmiescic na 1-2 dvd.
Hideo Kojima kojarzy mi się tylko z jedną grą.
Metal gear solid na PlayStation z 98 roku.
Niech wydają najpierw Metal Gear Solid: Rising, a potem niech pracują nad piątką
hm, przed zapowiedzią każdej kolejnej części MGS można było się spodziewać kontynuacji wątku z poprzedniej części. A tutaj, po zakończeniu wszystkich wątków w MGS4, hmm trudno cokolwiek powiedzieć jaka będzie fabuła To tak jakby Tolkien miał się teraz odrodzić i powiedzieć, że bedzie kontynuacja Trylogii. Kojima zawsze potrafił zaskakiwać swoimi inicjatywami, i zawsze wychodziło mu to dobrze (no może poza umieszczeniem Raidena w MGS2).
Ja niestety, patrząc na to jak fajnie potoczyła się fabuła i jaką miała doskonałą kulminację, sceptycznie sądzę, że skończy się to jakimś marnym spin offem.
[27] ale tam było od cholery tekstur, filmików (cut scenki - zwłaszcza w takiej ilości - też dużo zajmują), muzyki, rozpompowany dubbing (ile to dźwięku w wysokiej jakości), bardzo dużo kontentu (po grom broni, itemów i innych pierdółek) i multiplayer, który działał niejako osobno od singla. Tam w ogóle każdy element gry działał na wielu płaszczyznach (np. ile było ruchów Snaka, ile możliwości przejścia gry, zabicia bossów, tak ogromna mechanika gry też nie zajmuje kilku kilobajtów porównaj sobie np. z fpp, gdzie idzie się tylko do przodu i do tyłu, wszystko jest z góry określone, ruchy przeciwników, co ma wybuchnąć a co nie, dość regularne mapy itd. to nie zajmuje dużo. istotne jest samo skomplikowanie mgs4 w wielu aspektach. to duzo zajmuje pamieci). Ja uważam, że to bardzo możliwe, że to wszystko wymagało aż bluraya.
BigBoss - tak naprawdę to wątek Raidena był dość dobry, nawet więcej niż dość, niestety ta postać padła ofiarą kultu Snake'a. Wielu grając w MGSa 2 czuło się grając inna postacią tak, jakbyś np. włączył God of Wara i nie kierował Kratosem.
Ja będąc przygotowanym na to, że będzie się chodzić tą postacią w ogóle nie odczułem zawodu. Gra była wręcz bardzo dobra.
Co by można było zrobić w piątce? Pograj w inne gry Kojimy :) Gostek ma łeb.
Nawet jakby zrobił spin-offa to wyjdzie mu to dobrze :)
Co do tego co napisałeś do komentarza 27.
Tak od siebie dodam, że np. mateusz twierdził, ze cutscenek FMV jest mało, a właśnie takie coś się kompresuje do gier multiplatformoweych na Xboxa.
W dodatku pewną rzecz trzeba napisać. Dziś szukając plików jakie są na płycie God of Wara 3, żeby udowodnić to co napisałem, musiałem zaczerpnąć wiedzy ze stronek z torrentami, więc nie mogę podać linku. God of War 3 europejski, zajmuje niecałe 40GB. Wiesz ile zajmują filmiki?
Ponad 20GB! Same udźwiękowienie, muzyka, dubbingi około 13GB. Wywalić dubbingi i zostawić angielski, zrobić kompresję filmików do 720p i zamiast 500MB, filmik będzie mniej niż 100 zajmował. Takie coś można upchnąć na 2 płytach na Xboxa. Jedna instalka, druga do grania.
I teraz kolejna nowina. Na torrentach jest też pełniak MGSa4. Wiecie ile on zajmuje? Minimalnie więcej niż 25GB!! Kojima mówił, ze 50GB to za mało, a co spowodowało, ze jego gra zajmuje 25GB? Co więcej. Można znaleźć wyciągnięte z płyty cutscenki, które zajmują 10GB.
No i nie zapominajmy, że gra ma kilka ścieżek dźwiękowych. Przy tak długich cutscenkach, co najmniej 1GB na jedną ścieżkę dźwiękową, a jest ich 6 jak mnie pamięć nie myli.
Wiec ile zajmuje gra bez cutscenek i dodatkowych ścieżek (zostawić tylko angielski)?
Tyle co normalna gra. Jedna płyte DVD9. Dodać skompresowane cutscenki, które by się instalowało, to na lajcie by można to było wydać na Xboxa.
Na torrencie to łatwo znaleźć. Oczywiście nie propaguje tutaj piractwa. Po prostu z torrenta można się dowiedzieć, co na płytach siedzi, no i ile gry zajmują.
Co do wątku Raidena - zgodzę się. Fabularnie trzyma się to kupy i jest fajne. Natomiast feeling, pokierowanie takim chuderlakiem (i mazgają rodem z Titanica) przy, tak jak powiedziałeś, kulcie Snaka, twardziela, który wiele przeszedł i nie ma nic do stracenia, to może się spodobać tylko dziwnym gustom japońców ;)
Może cała sprawa nie kończy się spin offem, tylko zrobią jakieś prequela jak mgs3. Ja bym się nie obraził jakby opowiedzeli całą historię Franka Jaegera ze śmiercią pod Rexem pod koniec... To by było coś! Ewentualnie The Bossa albo Ocelota. Tak czy śmak możemy se tylko pogadać, bo Kojima zawsze zaskakiwał, nie sądzę by czyjekolwiek wcześniejsze spekulacje sprawdziły się przy którejś częsci. MGS4 nawet w zapowiedziach wyglądał inaczej, Snake miał mieć brodę i wyglądać młodziej, a jak wiadomo było zupełnie inaczej.
Co do samego wątku Raidena. Masz nieco racji, miało sie nieco inne odczucia, ale jak pisałem, bylem na to przygotowany, wiec penie nie odczułem tego jak większość grających.
Co do pomysłu z prequelem. Myślałem, od tym, ale potem w głowie się pojawiła myśl, że wszystko po tych 4 częściach mi pasuje, a w dodatku są części na PSP traktujące o ojcu Snake'a. Od razu pomyślałem, żeby nie robić prequela.
Serio, ciężko będzie teraz coś wymyślać ale Kojima podoła. Takie moje zdanie na jego temat :)
Myślę, że tym razem SONY zabuliło grubą kasę panu Kojimie ;]
Kolejna część najlepszej konsolowej (a może nie tylko) serii wszechczasów nadchodzi. Czekam!!!
endex, ciekawe rzeczy opowiadasz, sam myślałem, że MGS4 zajmuje 50 gb na blurayu (tak zdaje się mówił kojima w wywiadach), ale nie miałem jak tego zweryfikować, nie mam czytnika bluray w kompie (nie wiem, czy w ogóle da się sprawdzić pojemność płyt z ps3 na kompie), a torrentem się nie interesowałem. Tak czy inaczej to jest bardzo imponująca zawartość. Gra wyszła wtedy, kiedy możliwości zarówno blu raya jak i ps3 były jeszcze wykorzystywane w pewnym minimum, więc i tak gra jest jak na swoje czasy imponująca. Gdyby MGS5 wypuścić na ps3 i xa, to pewnie też będzie przełomowy, zauważ jak wyszedł MGS3 na już ledwo zipiący technolocznie ps2, grafa i silnik nadal powalały.
BigBoss - ogólnie jeśli chodzi o grafikę, to mnie zadowala wiele gier z epoki pierwszego Playstation :)
Gry maja cieszyć, a nie wyglądać. Wygląd to oczywiście miły dodatek, ale serio, nigdy nie zwracałem na to większej uwagi. Kiedy miałem już PC i PSOne, to często grałem na Pegazusie i Amidze :)
Co więcej, do dziś mi się zdarza przechodzić starsze gry. Ostatnio znów Contre przeszedłem. Oj miałem kłopoty :D
Co do samej pojemności MGSa. Ponad 25GB to jest sporo. Sam myślałem, że gra zajmowała 50GB, ale nawet nie na torrencie znalazłem info, ze gra zajmuje mniej niż to Kojima mówił.
Napisz na google "MGS4 30GB" trzecia stronka na liście. Jest tam archiwum wpisów z polygami, gdzie dali tą wiadomość.
Ale to jeden kit. Gra to gra. W grę się gra i nie rozumiem tego, że jeden osobnik tak broni tej gry, żeby się nie ukazała na coś innego niż PS. Czy to źle, by inni w to zagrali niż tylko on?
Nie twierdzę, że grafa jest najważniejsza, ale seria mgs zawsze wyróżniała się pod tym względem, zarówno jesli chodzi o grafę, dźwięk, gameplay, silnik, wszystko w niej było dopieszczone.
No nie, mi to w ogóle nie przeszkadza ze wyjdzie na xa, aczkolwiek juz się przyzwyczaiłem, ze od dobrych 10 lat Kojima współpracował tylko z Sony. Jeśli to nie wpłynie na jakość gry (a różnie to bywa w grach multiplatformowych i specyfice hardwaru ps3), to mnie to tam nie interesuje. Nie należę do ludzi, którzy zazdroszczą sąsiadowi.
Prawie :) Niektóre dźwięki z MGSa są śmieszne (podduszanie :)), ale muzyka to już mistrzostwo :)
EDIT: już znalazłem. do usunięcia