Twierdza w ruinie - recenzja gry Stronghold 3
Szkoda że tak wyszło, ale i tak grę prędzej czy później kupię by się przekonać na własnej skórze.
Zgadzam sie z redaktorem, poziom trudnosci to przegiecie, mam caly czas 10 aktywnych sejwow zeby w razie wpadki nie powtarzac tego od nowa a sterowanie jednostkami to pomsta do nieba, czasami wojsko sie zawiesza i nie chce wyjsc poza mury lub stoja w miejscu i za chuja nie idzie ich ruszyc, ogolnie tragedia, gralem we wszystkie odslony ale to to porazka.
Gra jest bardzo słaba i niedopracowana. Za malo czasu? Na pewno za mało kasy i zdolności progrmaistycznych. Wielki zawód, liczylem na odrodzenie się serii.
BTW- jaka ładna oprawa? Lepiej już C&C3 czy AoE3 wyglądało. Może już nie widzę dobrze? Z wszystkim na max w full hd wyglądała szkaradnie jak na ad 2011. Grafika, zwłascza w rtsach, nie ma dla mnie dużego znaczenia. O ile reszta, zwłaszcza mechanizmy rozgrywki, są w porządku.
Póki naprawdę nie podreperują jej patchami nawet nie myślę o zakupie.
Sprawdzilem "demo" i coz, bida i nedza.
Juz pomijajac system przyrostu mieszkancow to sterowanie wojskiem i jego jakos to szkoda gadac. 3 wilki zabily mi 10 wlocznikow bo debile po zabiciu jednego stali jak kolki a ja nie moglem kliknac na kolejnym wilku aby go atakowali. Szkoda nerwow na to dziadostwo a tym bardziej kasy. W sumie nie moge nic pozytywnego o tej grze napisac, nawet grafika jakby tworzona 10 lat temu.
Gdyby ta gra wyszła z 5 lat temu to może może warta by była wydania 19,99 , ale teraz... to chyba żart jedynie... No nic zostaje stare dobre Castels 2 :P
co do przestepczosci to ona jednak istnieje ale rzadko sie pojawia :)
No to gra sie ukazala gniotem, a co tam, przeciez kazda twierdza to byl gniot
Jako wielki fan serii jestem tą grą załamany :( Dla mnie tylko polska wersja okazała się bardzo dobra o reszcie szkoda słów (na dodatek kupiłem kolekcjonerkę) Stronglod Kingdoms jest dużo lepsze od tego.
UnderS@n-------> Chcesz zobaczyć gniot ? To spójrz do spodni idioto. "Znafca" się znalazł. Fakt Twierdza 3 jest rzeczywiście słaba ale Twierdza 1 i Krucjata były i nadal są świetne. Gram w nie do dzisiaj.
Dopisać minus, że nie idzie przyśpieszyć tempa gry. Chyba, że ja coś przeoczyłem lub jakiś patch to wprowadził...
ta gra to g...o ! nie polecam! szkoda kasy ; /
Niestety również nie polecam. Kupiłem > zainstalowałem > zagrałem > zrezygnowałem > sprzedałem.
A.l.e.X -> Gdzie Ty widzisz parodię ? Twierdza 3 to chłam, jakich mało i tak dostała za wysoką ocenę. COD MW 3 już zbiera rewelacyjne oceny. Tutaj pewnie dostanie 8.5 albo i więcej.
@amigo2000 - oceny to ona może zbierać tylko, kto i za co je wystawia. Weź mnie nie rozszmieszaj MW3 to największy gniot jaki kupiłem w ostatnim roku, a oceny no cóż 10/10 za grafikę (tak jest tak samo dobra jak w BF3, Crysis 2, Wiedźmin II, 10/10 za grywalności, tak skryp na skypcie, 10/10 za muzykę mówią same o sobie. Gra na więcej niż 5/10 nie zasługuje, a to, że Boby ma w garści i trzyma za jaja świat recenzentów to po ich przeczytaniu będziesz praktycznie pewny. Liczę, że GOL wystawi uczciwą oceną dla najbardziej odgrzanej, bez innowacji gry, która jest zrobiona na 5 letnim przestarzałym silniki, z zerowym AI wrogów i scenariuszem tak głupim, że aż.... Przez takich pseudo recenzentów jacy są mamy zapaść świata gier. Nie wierze aby Krzysiek podpisał się pod oceną większą niż 5 dla tej gry, bo to by całkowicie położyło jego np. wiarygodność i pasję z jaką napisał książkę. Generalnie dla mnie to co robią pseudo pismaki to zapaść branży. Przez 4 lata dostajesz to samo, to samo tak samo, i sprzedaż rośnie z roku na rok, pokazując tylko jak łatwo jest manipulować ludźmi, i jak łatwo robić pieniądze. Czy naprawdę nie widzisz tego, że przez to co stało się z marką Call of Duty, inni deweloperzy przestają chcieć robić ambitne projekty. MW3 to shooter na szynach, archaiczny jak dinozaur tylko jeszcze nie wymarł. Pozdrawiam.
amigo2000 - nie karm trola. Widzisz, że przyszedł tu tylko po to aby się wyżalić, bo jest za tępy na MW3.
3malem kciuki za tę grę, a jestem zawiedziony na maksa. Trzecia misja jaka juz trudna.... a co najgorsza im lepiej Ci idzie, tym bardziej zwiększa się poziom trudności. Np. Masz 1 żołnierza to przyjdzie trzech wrogich i Ci go rozwali. Masz 10 żołnierzy to przyjdzie 30-stu.... Tak to odczułem grając w Twierdze 3, bo czego nie zrobie to i tak trudno;/ Do tego błędy: Nie widać wody, nie widać zielonej mgły w miejscu gdzie jest zaraza... Nie wiem czy tak mają inni ale u mnie tak jest;/ Szkoda serii, bo kiedyś była wielka.
@Wolf€x-
Paradoksalnie o wiele trudniejsza jest kampania gospodarcza. Tutaj naprawdę należy się porządnie nagimnastykować by sprostać celom danej misji.
Co do wody czy zarazy, to musisz mieć jakich błąd - u mnie oba te elementy były widoczne.
Podstawowym problemem "trójki" nie są wcale babole związane z walką - takowe są eliminowane wraz z kolejnymi dużymi łatkami ale sama mechanika gry: kuriozalny sposób przyrostu populacji oraz również niezrozumiały system budowy mieszkalnych chatek względem odległości od głównej siedziby. To są tak naprawdę podstawowi wrogowie rozgrywki. FireFly miało dobry pomysł na grę ale ich "innowacyjne" pomysły pogrzebały "Twierdzę 3".
Natomiast oprawa graficzna może nie jest na miarę "StarCrafta II" jednak błędem jest uznanie jej za przestarzałą.
witam,zapraszam na darmowa strone z filmami online bez limitu zapraszam do rejestracji http://mojekino.org/reflink/1732/
Czy naprawde tak trudno zrobić dobrą kontynuacje? Już lepiej by było gdyby po protu lekko zmodernizowali jedynke i dali jej nowy silnik graficzny. Stronghold to dla mnie niestety podręcznikowy przykład jak kolejne częśći gier nie powinny wyglądac... Podstawa + Crusader rządzą :)
No szkoda że wyszło jak wyszło , ale chociaż fajnie że gra jest taka trudna i dla mnie to minus nie będzie :)
Jestem zawiedziony
Może 4 będzie lepsze ^^
- Wilki biegaja po drabinach.
- Kontrola nad jednostkami straszna
- Ciężkie budowanie murów, nie można zabudować wąskich przerw.
- na 25 misji kampani zero fos
- Dziwne obrysy budynków, nie mozna wstawić budynku na czuja. Bardzo, bardzo denerwujące. Samonaprowadzanie było dużo lepsze. To nie Autocad aby się pierniczyć nad jednym budynkiem godzinę.
- Biegający rycerze a mieczownicy ledwo idą.
-Samonaprowadzające konie
- Łucznicy na murze giną tak samo jak jednostki pod. Po co zatem mury. W poprzednich częściach łucznicy według mnie byli najlepszą jednostka, ale to nie znaczy, że z łatwością rozprawią się z każdym wrokiem. Niektóre misje można wygrać tylko nimi. Po co wieże skoro łucznicy na nich mają taki sam zasięg jak Ci pod nią. Brak realizmu.
- Jaki człowiek nawet w zbroi i z mieczem pokruszy mur?
- Katapulty i trebusze giną po paru strzałach z łuku. Gdzie to widzieli? Maszyny oblężnicze bardzo słabe. Drabiny by się przydały, najlepiej parę rodzai. Większa różnorodność sprzętu oblężniczego nie była by tez źle odebrana. Mamy w zamian za to kupę różnych wież. Po co ?
- Trudny system sterowania humorem ludzi, to w sumie zaleta bo gra jest przez to ciekawa
- Gra irytująca
- Nudne filmy i fabuła
- < 10 misji w kampani ekonomicznej, dno.
- 2 mapy w trybie swobodnej budowy. Bez komentarza
- Niezniszczlane wilki, chłopi ich nie zranią, wycinają słabe jednostki lepiej i szybciej niz rycerze.
- Gra jest ciekawa tylko dlatego, że przed nią były części 1 i 2.
- Prawie wszystkie mapy w kampaniach na czas. To ma być zabawa. Czasem moznaby sobie po prostu budować. Mnie to denerwuje i stersuje. Może im zależało aby jak najszybciej wrzucić grę do szuflady bez i bez przyjemności zaliczenie misji.
- Blokują sie jednostki, kupa bugów, żołnierze klinują sie na schodach itp. Po godzinie zacząłem szukać patchy w internecie. People are leaving castle Sir….
- Fajna rozgrywka w nocy, szkoda, że na razie miałem tylko 1 misję na 25 plansz kampani. Chyba już takich nie będzie, pewnie czekają na dodatek, którego nikt nie kupi. W sumie to dobry chwyt marketingowy bo jak poprawia w nim wszystkie bugi to gra ma duzy potencjał.
- Dziwny system budowania chat blisko twierdzy.
- Ataki wojska na wroga. Czekają aż kliknie się myszką. Przy sterowaniu większą grupą jest bardzo ciężko. Kiedyś była strategia, nie pamiętam nazwy, że możnabyło zaznaczyć grupę i sami szli na wroga. Atakowali niszczyli a człowiek mógł się zająć miastem. Rozwiązanie super. Ciągłe nekanie wroga jest rewelacją. Szkoda, że już tego zabiegu nikt nie robi, albo ja mało gram.
- Spichlerz się nie zapyacha jak i magazyn. Ciekawe.
- Sprzedaż wirtualna, nkt nie chodzi między marketem i magazynem, to samo jest ze świecami i piwem. A np. ludzie potrafią przejść przez całe miasto po jakieś produkty mało istotne. Do tego wchodzą w choroby całymi tłumami i giną. No to drugie jeszcze jest do zaakceptowania.
- Ogólnie porażka, Gra do przejścia w 3 dni. 1/10 tylko dlatego, że lubie serię. Brak jakiegokolwiek balansu. Mnóstwo mnóstwo minusów, gra z takim potencjałem i po wielu latach prac powinna być bardziej dopracowana. Ogóne wrażenie - zrobili ją na odwal. Interface ciężki. Nie jest grywalna ani przyjemna. 2 była o niebo lepsza a powstała lata temu. Niestety to samo widac np. w HoMM 4,5,6.. i pewnie w kolejnych częściach. Stawianie na grafikę i inne szczegóły a rezygnacja z grywalnosci " nie robi grą dobrze".