Trailer Rainbow Six Patriots jest dziwny
Dla mnie to zadna kontrowersja.Kontrowersja bedzie dla ludzi,nie obeznanych w temacie growym - DZISIEJSZYM.Gry juz dawno wyszly z getta "marianowego",i czas najwyzszy aby byly traktowane na rowni z innymi "muzami".Idac tym tropem musza podejmowac tez tematy trudne i bolesne.Wbrew pozora ,to jest wlasnie droga...do uswiadomienia mas,ze gry to nie zabawa dla dzieci!
cziken1 --> Pitolenie. To co było pokazane na tym trailerze można nazwać czymś pokroju zwykłego filmu akcji. Nic wielce ambitnego, ani poważnego. Dobry ruch do wkroczenia na wyższy poziom, ale to wciąż nie jest dziedzina stojąca przy książkach i filmach. Na palcach jednej ręki potrafię wymienić gry, które zmusiły mnie do jakieś refleksji nad czymś. Gry to wciąż tylko i wyłącznie rozrywka, a nie nowa forma sztuki. (chociaż coś tam w grach indie się dzieje).
Rainbow Six Patriots może być niezłym interaktywnym filmem. (po gameplayu wnioskuję, że to coś w stylu gier Quantic Dream). Ale raczej tylko filmem akcji. Może poważniejszym, może trochę poruszającym, ale niczym ambitniejszym. Coś na fali dobrych filmów akcji. Oczywiście gra mi się już podoba, ale nie nazywał bym tego czymś więcej niż gra stricte rozrywkowa.
ppaatt1--->Ja tu nic nie mowilem o ambitnej sztuce,tylko o podejsciu do tzw. kontrowersji przez ogol,ktory nie przyjal jeszcze do wiadomosci,ze gry podejmuja tego typu tematy.A co do tego,czy gry to sztuka czy nie,to zdania sa podzielone wsrod tzw. krytykow.Natomiast wszelkiej masci tworcy z poza branzy,w wiekszosci przyjmuja gry jako nowa forme sztuki ( ja sie z tym zgadzam prywatnie).Moim zdaniem,to wlasnie gry moga popchnac sztuke jako taka dalej.Maja ku temu o wiele wiecej mozliwosci niz film czy ksiazka.A czy to wykorzystuja,to juz inny temat.Jako dosc mlode medium,ma jeszcze czas na to.
ppaatt1: po 1: Trzeba odróżnić produkcje: 'sztuka' i 'produkt który skłania do refleksji' - to dwie różne rzeczy. po 2: Nie każda gra jest 'sztuką'(cokolwiek to słowo w tym przypadku znaczy), bo nie każda chce nią być czy jakakolwiek gra z serii np. Call Of Duty stara/ał się o miano dzieła sztuki - NIE i tak samo Rainbow Six tego nie próbuje. po 3: po czym wnioskujesz, że nowa odsłona Rainbow Six jest 'w stylu gier Quantic Dream' ?! przez to, że posiada QTE ?! czy... sam nie wiem przez co ?! sekwencje QTE posiada co druga dzisiejsza gra, a Quantic Dream zrobiło tylko 3 gry i wszystkie one były, jak by nie było przygodówkami ...
Natomiast wszelkiej masci tworcy z poza branzy,w wiekszosci przyjmuja gry jako nowa forme sztuki ( ja sie z tym zgadzam prywatnie).Moim zdaniem,to wlasnie gry moga popchnac sztuke jako taka dalej.Maja ku temu o wiele wiecej mozliwosci niz film czy ksiazka.A czy to wykorzystuja,to juz inny temat.Jako dosc mlode medium,ma jeszcze czas na to.
Zgadzam się, ale zwyczajnie nie można na siłę popychać gier do bycia ambitnymi. Trzeba czekać i nie ma co stawiać od razu niektórych gier na półce z książkami czy filmami. Sam widzę w tej branży niesamowite możliwości.
Trzeba odróżnić produkcje: 'sztuka' i 'produkt który skłania do refleksji' - to dwie różne rzeczy.
Prawda. Szczególnie dobrze to widać przy grach indie, które w dużej części są "sztuką", ale na pewno nie skłaniają do refleksji.
NIE i tak samo Rainbow Six tego nie próbuje.
Ale nie mówimy tutaj jakie były założenia. Po prostu gracze będą się podniecać zapewne jej sztuką i "dorosłością". (oczywiście mówimy tutaj o małym odsetku ludzi. Większość wie co to za gra i jakie były założenia producenta.).
po czym wnioskujesz, że nowa odsłona Rainbow Six jest 'w stylu gier Quantic Dream' ?! przez to, że posiada QTE ?! czy... sam nie wiem przez co ?! sekwencje QTE posiada co druga dzisiejsza gra, a Quantic Dream zrobiło tylko 3 gry i wszystkie one były, jak by nie było przygodówkami ...
Gry QD to nie przygodówki w klasycznej formie. To bardziej mix przygodówki i filmu interaktywnego. (z naciskiem na film interaktywny). Call of Duty to mix FPSa i filmu interaktywnego, jednak z większym naciskiem na FPS. Rainbow Six za to wydaje mi się z tego filmiku FPSem z większym naciskiem na film. Bardzo krótkie sekwencje strzelania. Więcej fabuły i jakieś historii. Dużo nagłych zmian jeśli chodzi o bohatera i typ akcji.
Pomysł jest fajny, potencjał ogromny, tyle, że seria coraz dalej odchodzi od swoich taktycznych korzeni w stronę filmu akcji
Dobre. Ta gra już dawno odeszła od swoich korzeni. Więc teraz co najwyżej podąża w tą samą stronę co CODy.
Mogliscie spostrzec, ze... To nie jest trailer, oraz w prawym dolnym rogu jest napisane, ze nie jest to aktualny gameplay, tylko pokaz sprzed ponad roku - co w 80% bedzie swiadczylo, ze gra bedzie sie roznila.
To było dosyć głupie... "zdmuchnij świeczkę", "pocałuj żonę"??? Kto wymyśla takie rzeczy? Powinno być jeszcze "naciśnij guzik, żeby zabić wszystkich wrogów" (bez aluzji do Conviction).